abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 december 2006 @ 21:54:22 #151
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44493173
Auwauwauw!
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:02:51 #152
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44493382
Lois ik las ergens iets over Iris die iets vroeg over waarom d'r tong altijd nat was? Ik kan het alleen nergens meer vinden maar Jolie heeft het dus ook echt helemaal te pakken al Ze kan natuurlijk nog niet zo goed praten maar ze zegt echt de hele tijd; waahom? en vooral waahom niet?
Ik heb vandaag voor het eerst met haar geknutseld omdat we geen kerstboom hebben. Waahom niet????
Nou ja toen bedacht ik me dat iets maken waarschijnlijk minder moeilijk zou zijn dan uitleggen waarom we geen boom nemen

Druk aan het werk

Ze heeft ongeveer dertig ballen gekleurd en geknipt en geplakt vandaag. Hele leuke met letters maar die mochten niet in de boom. Alleen regenboogballen. Links onder is nog een plek en er liggen nog twee ballen waar ze niet uit kon kiezen welke daar geplakt moest worden. Een door haar moeder gemaakte bal of toch maar weer zo'n regenboogbal Het resultaat

En aanschouw vooral de zorgvuldig langsdoorenover de lijn uitgeknipte piek, het ronde gedeelte mocht ik doen, de rest kon ze selluf wel

Toen ik d'r naar bed bracht zei ze dat het leuk was dat we een boom hadden gemaakt maar dat het ook gek was dat er geen lichtjes in zaten................................

..............................................................

.................waahom dan niet mama?
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:04:37 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44493424
Ik vind hem gaaf!
pi_44493435
Luchtbel en jolie
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44493446
Wat een superboom
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 december 2006 @ 22:08:37 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44493519
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:51 schreef E.T. het volgende:
iets zegt me dat Isa net zo'n tijdrekker is als Saskia bij 't naar bed gaan

CB zei hier trouwens ooit: peuters groeien op lucht en liefde.

Saskia had vanavond een hele zere teen Ze stond met papa onder de douche, en van wat ik ervan begreep had ze een of ander bakje op d'r voet gezet en was ze daar met d'r andere voet op gaan staan.. Randje precies op de nagelriem van grote teen Ik haar een beetje afdrogen, Arniflor erop... dat moest eraf!!!!!! Dat deed nog zeerder Hele tijd brullen en huilen om d'r teen.. en als ze toch even moest lopen dan je teen wel omhooghouden!!
Auw, Saskia, kusje erop... over? zou Isa zeggen

Isa is een draler, zolang we nog beneden zijn. Eenmaal boven gaat alles volgens een vast patroon en gaat ze ook heel gemakkelijk slapen (snel ongelakt hout zoekt om af te kloppen)...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44493637
Jolie
Lieve boom LB
Saartje
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:47:27 #158
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44494411
leuk oipgelost met die boom

Dit was way beyond het stadium 'kusje erop' Sjeen
Hier wordt trouwens boven getreuzeld.. dingen die ze normaal geen blik waardig keurt, worden dan ineens belangrijk en moeten op hun plek
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:48:44 #159
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44494434
LB, ik vind jullie boom echt te schattig voor woorden
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 december 2006 @ 22:49:52 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44494449
Snap ik ET, maar bij Isa is alles wat auw is tegenwoordig... Kus erop, over? ook als ik me in mijn vinger gesneden heb ofzo. Volgens mij zou ze in staat zijn om bij een auto ongeluk hetzelfde te doen op het moment, geen besef van ernst van een situatie...
  zondag 17 december 2006 @ 00:40:38 #161
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44496976
Dat is hier ook kusje er op over en dan echt met betraande ogen naar je kijken met een glimlach.

Jolie wat heb jij mooie boompjes
pi_44497282
geweldige boom (bomen!) LB & jolie !!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 december 2006 @ 11:57:50 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44502414
Mag ik jullie even opvrolijken met het feit dat Christan met ongeveer 5,5 weer iets beter is gaan eten?

Nou, dat is goed nieuws toch?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 12:02:44 #164
81992 Githa
pi_44502508
Leuk gedaan LB en Jolie !
Een 'echte' boom kan daar niet tegenop.
  zondag 17 december 2006 @ 12:21:37 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_44502838
LB, wat een mooie boom hebben jullie samen gemaakt

Liam is ook in de "waarom" fase beland, maar dan geheel op zijn eigen manier...

wat heb je op je brood mama? "lever schat" "wat kan je met de lever doen?" "opeten mopje" "wat kan je met de lever opeten doen dan?" zucht....
zo gaat dat met alles
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 december 2006 @ 13:34:55 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44504941
Hallo Noah is 2 jaar dus hier zijn we weer

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_44505624
gefeliciteerd noah, wat zie je er prachtig jarig uit!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 december 2006 @ 15:16:00 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44508533
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:37 schreef dutchie het volgende:
Zo af en toe heb je alleen de neiging om hem vast te zetten, zijn mond met klemmen open te zetten en met een trechter al het stukgepureerde voedsel door zijn giechel te gieten.
Geprobeerd... werkt niet
  zondag 17 december 2006 @ 15:29:29 #169
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44508937
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:57 schreef Rewimo het volgende:
Mag ik jullie even opvrolijken met het feit dat Christan met ongeveer 5,5 weer iets beter is gaan eten?

Nou, dat is goed nieuws toch?

Nog maar drie en half jaar te gaan . Da's idd goed nieuws
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Jubileum moderator zondag 17 december 2006 @ 18:54:46 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44514672
Jolie Wat ontzettend leuk opgelost met die boom LB!
Dat waarom (het staat in kinderpraatjes) daar kan je echt simpel van worden na een lange dag maar eigenwijs is het wel.
Net als tijd rekken trouwens.... onvoorstelbaar wat er ineens nog moet gebeuren voor je kan gaan slapen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 17 december 2006 @ 19:21:10 #171
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44515360
Noah, gefeliciteerd met je verjaardag! En wat zie je er mooi uit! Welkom hier.

Ik moet woensdag met Job naar het consultatieburo voor zijn 3-jaar check-up. Dat is echt wennen als je een jaar lang niks meer met het CB te maken hebt gehad. Ik moest vooraf een vragenlijst invullen waar ik het over wilde hebben. Dat is vast nieuw, want dat heb ik nooit eerder gehad. Zal wel een efficiencyslag zijn of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_44516284
Ik moet morgen met Jans Livelink
Die lijst kregen wij de vorige keer en heb ik niet ingevuld. Domme vragen en dom gedoe vond ik het En hier was het vooral omdat je dan weer mee kon doen aan 1 of ander onderzoek ofzo. En dat wilde ik dus niet. Maar dan moest je het toch invullen want ze gingen voortaan met die lijsten werken. (ik vertrouw dat dan weer neit en denk dan dat ze het stiekum toch gaan gebruiken vandaar dat ik het niet ingevuld heb) Maar dit keerheb ik geen lijst gekregen. Waarschijnlijk toch niet zo handig, ik ben niet verbaast eigenlijk
Dus Job ook zijn ogen testen. Met Jans die gekke plaatjes een beetje doorgenomen. De fluitketel (ouderwets ) noemt ze steeds theelepel Word nog wat morgen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44516887
Gefeliciteerd met je verjaardag Noah, en welkom hier
Saartje
  Jubileum moderator zondag 17 december 2006 @ 20:04:13 #174
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44516937
Succes morgen met de uitslag Maneki! Ik hoop dat er iets uitkomt waar je iets aan kunt doen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_44517013
Dank je wel Lois
Saartje
  zondag 17 december 2006 @ 20:43:19 #176
3142 m@x
pi_44518528
quote:
Op zondag 17 december 2006 20:04 schreef Lois het volgende:
Succes morgen met de uitslag Maneki! Ik hoop dat er iets uitkomt waar je iets aan kunt doen.
Dat hoop ik ook, en dan nog het allerliefst iets waar snel, makkelijk en permanent iets aan gedaan kan worden.

Welkom hier Tex. Wat een geweldig shirt heeft Noah aan. Die wil ik ook voor Kai (aangezien het Hello Kitty jurkje van Bootje hem vast niet zo leuk zal staan ). Enig idee waar ze die shirtjes verkopen?
  zondag 17 december 2006 @ 21:30:54 #177
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44520398
M@x, hoe is het nu eigenlijk met Kai en zijn loopkunsten? Ik weet nog dat ie een paar weken geleden achter dat loopwagentje liep, maar lees niet altijd alles wat er in dit topic voorbij komt, en was benieuwd hoe ie er nu voor staat.
  zondag 17 december 2006 @ 21:39:37 #178
3142 m@x
pi_44520757
Eigenlijk gaat het nog steeds hetzelfde. Hij loopt achter zijn winkelwagen en langs de tafel. Los staan heeft hij heel even gedaan maar dat vindt hij vreselijk eng en daarom doet hij het nu niet meer. Aan één hand lopen durft hij wel steeds beter maar zijn voetjes zwikken nog heel erg naar binnen waardoor hij heel onstabiel op zijn beentjes staat. Meneer gaat wel steeds meer kruipen in minder kontschuiven en dat schijnt wel een positief iets te zijn. We houden moed, ooit gaat hij wel lopen, het is alleen jammer dat hij waarschijnlijk niet als de andere kindjes lekker sneeuwballen kan gaan gooien als het echt winter wordt en meer van dat soort dingen. Hij mist hierdoor zo veel.
  zondag 17 december 2006 @ 21:46:14 #179
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44521011
Ja, ik kan me voorstellen hoe jammer dat is, vooral voor hem zelf. Aan de andere kant, misschien gaat het toch ineens vlug. Dat zie je zo vaak bij kindjes, ineens weer zo'n sprong. Nu weet ik niet precies hoe Kai z'n achtergrond is (fysiek dan bedoel ik), maar ik kan me toch voorstellen dat ie het straks zomaar ineens durft en doet. Ik hoop het echt voor jullie. Enne... als het zo door gaat met die ozonlaag, dan laten die sneeuwballengevechten wellicht sowieso nog een paar maanden op zich wachten.
pi_44521567
m@x, jullie geduld wordt flink op de proef gesteld, maar het is fijn dat er vooruitgang te zien is. met zijn hypermobiliteit zal 't ook wel extra lastig zijn misschien om de volgende stap (letterlijk en figuurlijk) aan te durven? volgend jaar doet ie vast wel mee met het sneeuwballengevecht.

dat shirt van Noah vind ik ook geweldig, ben ook benieuwd waar je (of die lieve suikerzus tex?) dat vandaan hebt texelonia. en anders m@x, is 't misschien een idee om 't zelf bij simply colors oid te bestellen?

[ Bericht 25% gewijzigd door bixister op 17-12-2006 22:05:02 ]
  zondag 17 december 2006 @ 22:13:33 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_44522068
Wij krijgen ook voor elk consultatiebureaubezoek een lijst toegestuurd (tegelijk met de afspraak). Het wordt hier als geheugensteuntje voor de ouders gebruikt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 17 december 2006 @ 22:18:43 #182
3142 m@x
pi_44522260
De omschrijving die Jessie gaf over Bo, dat elke stap voor een kindje met hypermobiliteit een stap op een elastieken ondergrond (of zoiets) is, lijkt voor Kai ook op te gaan. Het is zo onzeker en wankel en moeilijk. Ik denk ook niet dat het opeens heel snel zal gaan. We hebben een paar weken terug twee flinke sprongen gehad met het los staan en het lopen achter een karretje en ik denk dat we nu gewoon weer een hele hoop geduld moeten hebben. Het is gewoon zowel voor hem als voor ons best frustrerend omdat hij door die achterstand als het ware een stuk kleiner wordt gehouden dan hij eigenlijk is. We proberen zoveel mogelijk dingen te doen die andere kinderen van zijn leeftijd ook doen maar bijv. naar de Efteling gaan of naar de dierentuin is al een drama omdat hij gewoon niet te lang in zijn buggy wil zitten. Dat mist ie gewoon allemaal.

Ik heb een lief neefje met een apparaat waar o.a. t-shirts mee bedrukt kunnen worden dus die kan ik altijd nog inschakelen voor een nep-Noahshirt, maar ik vind die letters die er bovenop lijken te liggen zo mooi.
pi_44522570
klopt, die vind ik ook veel mooier hoor, die dikke letters.

en logisch maar heel vervelend voor hem (en jullie) dat het nog niet lopen ook een impact heeft op andere delen van zijn ontwikkeling. ik hoop van harte dat 't snel gaat lukken, hij zit er al aardig dichtbij op zich. er gaat vast een wereld voor 'm open dan! maar dan nog zal hij 't waarschijnlijk nog niet meteen heel lang vol kunnen houden natuurlijk. ben trouwens ook heel benieuwd hoe het zal gaan met 'weglopen' enzo, of hij door z'n leeftijd sneller aanspreekbaar is op dat gebied. anna is nu nog tamelijk 'haar eigen gang-gaanderig' als ze zelf mag lopen, die moet ik er met heel veel geduld telkens weer bij roepen/bij de kraag vatten om in dezelfde richting te gaan als die ik van plan was. en daar heb ik niet altijd het geduld/ de tijd voor.
pi_44522837
Finn en ik horen hier nog lang niet thuis, maar het Noah's shirtje is denk ik van www.rainbowbabies.nl, gezien het model en de vilten opdruk.

* Tamea is helemaal dol op die site.
pi_44523279
ah, ik wist helemaal niet dat die ook een 'opdrukservice' hadden, en met zulke mooie letters dus?! die kleur komt me ook niet echt typisch rainbowbabies-achtig over, alles wat ik van die site heb is nogal eh... knal. maar ik ga kijken, bedankt voor de tip!
pi_44531494
Net de uitslag gehad; Meneertje heeft geen inhalatieallergiën maar had wel een iets te hoge bezinking wat in dit geval duidde op een virusinfectie. Niks ernstigs dus
Saartje
  maandag 18 december 2006 @ 11:20:09 #187
3142 m@x
pi_44531678
Gelukkig Maneki. Krijgt hij er nog iets voor of gaat het vanzelf weer over?
  maandag 18 december 2006 @ 11:20:28 #188
37150 livelink
pi_44531683
Fijn, Maneki.Neko. Dit moet hij dus gewoon uit gaan zieken, begrijp ik?
pi_44532037
Maneki dat is een hele opluchting!
pi_44532850
Hij moet het inderdaad uitzieken. Hij hoest nu nog wel maar is er niet benauwd van en zijn wallen zijn alweer iets geslonken. Gaat de goede kant op dus
Saartje
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 12:21:47 #191
81992 Githa
pi_44533258
Gelukkig maar Maneki, nu hopen dat hij snel weer de oude is....
pi_44533478
Maneki gelukkig maar.
Inderdaad M@x dat was ik (ik had het over een wiebelig bruggetje. Voor een hypermobiel kind voelt het lopen altijd alsof je over een wiebelig bruggetje loopt)

Jans is weer goedgekeurd. Der ene oog ziet wel meer als dat het hoeft te zien. En daar moeten we dan even op letten omdat dat het andere oog wat ook gewoon goed ziet maar niet extra zeg maar, lui zou kunnen maken. Jaja er moet ook wel iets zijn om je druk over te kunnen maken anders is het ook maar saai.
Ze was 18.8 kilo en 104 cm. Dr gewicht neemt ten aanzien van de lengte nog steeds af. En dr lengte behoort nog steeds tot de lange dames. Allemaal prima verder.
We stonden binnen een kwartier weer buiten, nog nooit zo'n snelle keurig gehad.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 december 2006 @ 12:53:52 #193
37150 livelink
pi_44534111
Dat is echt snel, Jessie. Ik verwacht niet zo snel klaar te zijn. Ik heb namelijk wel de vragenlijst ingevuld en ik heb aangegeven dat ik het wilde hebben over de zindelijkheid en over het feit dat Job niet gevoelig is voor beloning. Dus dat zal niet in een kwartiertje klaar zijn, hoop ik.

Fijn dat Jans helemaal goedgekeurd is. Geen idee hoe je trouwens op moet letten dat je kind haar beide ogen gebruikt.
pi_44534186
Nou we moeten er vooral op letten dat het de volgende keer weer getest word en dat 1 oog niet lui gaat doen. Dus niet mee beweegt als ze bv een boek bekijkt of tv kijkt, dat soort dingen.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 18 december 2006 @ 20:09:37 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44549195
Fijn Maneki dat er niets allergisch aan de hand is

Jessie wat goed dat ze dat in de gaten houden, zo'n evt. lui oog! Wist ik helemaal niet joh, dat dat ook nog kon als je gewoon goed kan zien, of in dit geval te goed kan zien.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 december 2006 @ 20:12:53 #196
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44549321
Noah's shirtje komt idd van rainbowbabies.nl vandaan Mijn zus en ik schijnen vroeger ook dat soort shirtjes te hebben gehad (ik kan het me zelf niet meer herinneren) dus daarom had mijn zus ze voor Noah besteld. Vorig jaar dus ook met 1 jaar erop
En Bix rainbowbabies heeft uitgebreid, meer kleuren, opdrukservice en mmeer soorten kleding enzow.

Maneki.neko fijn nieuws

Jessie, is dat echt altijd, voor hypermobiele mensen alsof ze over een wiebelig bruggetje lopen? Ik bedoel, dat blijft, ook als ze volwassen zijn en goed kunnen lopen, etc?
Kan me voorstellen dat je als kind dan niet "zomaar" los gaat lopen idd. Hopelijk durft/kan Kai het toch ook over niet al te lange tijd ineens.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_44549856
Jessie, het klinkt of beide ogen wel goed zien, alleen de ene iets beter. Dat is in elk geval fijn.
Twijfelen ze aan de samenwerking van de ogen? Dat ze je hebben gevraagd of je kan opletten of dat oog wel meebeweegt?
Fake it till you make it...
pi_44551147
Waaaaahhhh, help, ze ziet gewoon goed verders hoor, niks aan het handje.

Tex, Bo word al wat strammer inmiddels. En heeft die angst ook niet zo gehad. Zij durfde bv op alles te klimmen wat los en vast zat. Dit gaf dus de problemen dat ze constant viel. Bij de fysio zeiden ze ook dat ze meestal het omgekeerde zagen dat de kinderen juist weinig tot niets durfde en uitgedaagd moesten worden. Bo moest dus soms afgeremd worden. Ze was niet echt 1 met haar lichaam zeg maar. Merkte niet echt van o die wiebelige beentjes daaronder die zijn van mij en daar ben ik de baas over.
(inmiddels heeft ze nu al en jaar last van regelmatige krampvoeten. Ik dacht steeds de groei of wat dan ook. Bij het CB was ik vandaag bij de arts en die zei dat groeipijnen juist meestal in benen en knieen zaten. Ze dacht eerder aan doorgezakte voeten eventueel combi door die hypermobiliteit. Dus maar eens een afspraak bij de huisarts maken)

Tex zijn jullie ook iets van fransigs?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44551352
Hoe was het met Job Livelink?
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 december 2006 @ 23:33:38 #200
37150 livelink
pi_44556967
Job hoeft woensdag pas, maar ik was er al over begonnen om mezelf eraan te herinneren om met hem die plaatjes te oefenen. Met Katja had ik dat dus niet gedaan (ik wist niet eens dat ze een ogentest kreeg) dus dat wilde ik met Job maar wel doen. De fluitketel werd hier ook niet herkend. Daar maakt Job koffie van en de poes is absoluut zonder enige twijfel een leeuw. En de vlag kende hij niet. Maar dat maakt niet uit, zolang hij de poes maar consequent leeuw noemt en de fluitketel consequent koffie is er niks aan de hand.
pi_44557578
Fijn dat Jans goed gekeurd is! En dat ze een lange dame word zag ik van de week aan een foto waar ze naast Bo stond

Djulian is niet happy. Het is blijven kliederen met zijn eten. Ondertussen is hij ruim 2 maar heeft door allergien nog steeds 2 flessen pap en soms zelfs 3 op een dag. Want wat hij lust mag hij niet en wat hij mag lust hij niet. En iedere keer als we denken dat we nu het goede geven krijgt hij ineens weer een reactie en is het weer mis.
Zijn oog heeft hij ook last van, het is nu paars, geel en groen. Het is niet dik, maar hij heeft wel iets van hoofdpijn geeft hij aan.
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:37:31 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44558451
Voor djulian een dikke wat is het toch naar
goedgekeurde kindjes ole
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 19 december 2006 @ 09:17:59 #203
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44561082
Arme Djulian...wat een narigheid zeg, die allergieën... heel veel sterkte voor jullie Anitra! Lijkt me ook supersaai voor dat jochie...wil hij die pap dan wel of heeft hij daar ook moeite mee?
pi_44564148
De pap vind hij erg lekker gelukkig en die is ook binnen 2 minuten op dan.
Hij zit nu film te kijken, Cars, hij is helemaal weg van die film
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:47:32 #205
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_44567865
Psstt...LB; Ik zie dat het knutselen met Jolie goed gelukt is!

dinsdag 19 december 2006 @ 14:24:43 #206
103793 kozakken
Living the life
pi_44568869
Jonne slaapt. Hij protesteert steeds meer voor zijn middagslaapje en eigenlijk heb ik de tijd zo nodig voor mezelf of voor Romme.
Ik dacht vanmiddag: 'nieuwe taktiek'. Dus we hebben gegeten en daarna heb ik de wekker gezet en afgesproken dat hij daarna zou gaan slapen. De wekker ging, de puzzel moest nog even worden afgemaakt en er werd bijzonder getreuzeld bij de wc. Maar hij ligt toch echt te slapen
pi_44570656
Dat is lekker kozakken!!!
pi_44593765
hoera voor jonne (of eigenlijk voor kozakken). (hoe gaat 't eigenlijk met z'n wc-training, is ie nu helemaal zonder luier?).

piet is gisteren juist voor het eerst helemaal niet naar bed gegaan. tot nu toe ging hij nog wel altijd braaf naar bed 's middags maar van slapen komt het al een hele tijd niet meer. dus gisteren mocht ie van mij een keer beneden blijven, hij vond 't geweldig en heeft fanatiek geholpen met stofzuigen en opruimen.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:31:48 #209
37150 livelink
pi_44594897
Middagslaapjes ben ik al helemaal uit. Job krijg ik alleen maar in bed als hij ziek is of als Katja niet in de buurt is. Soms mis ik dat rustmoment tussendoor wel een beetje.

Vandaag met Job naar het cb geweest. Hij weigerde op elk mogelijke manier mee te werken aan het ogenonderzoek
Dus over 6 weken mogen we nog een keertje. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat hij dan wel mee wil werken.

Hij is 93 cm lang en zit daarmee nog helemaal onderin de groeicurve, maar hij is in ieder geval nog niet uit de groeicurve gevallen. Hij is klein en blijft klein, maar daar is nu eenmaal weinig aan te doen. Gewicht was verder goed in verhouding met lengte.

Ik heb net nog even de lengte van Janneke teruggelezen en dat is wel meer dan 10 cm verschil
Het zou wel grappig zijn om ze een keer naast elkaar te zien.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:43:01 #210
103793 kozakken
Living the life
pi_44595200
Jonne is helemaal zonder luier. Na een kleine maand martelen en gedoe was hij 'opeens' zindelijk. Zelfs naar de peuterspeelzaal zonder luier. Ik ben echt blij dat we hebben doorgepakt. Heel soms gaat het nog wel eens mis, maar eigenlijk zo goed als niet. 's nachts en bij het middagslaapje wel een luier om, maar die komt dus echt droog weer af
-heul trots is-
pi_44595272
job is inderdaad een klein krummeltje dan livelink. maar ik ben dan ook wel een behoorlijk lange piet gewend. ± 1.07 geloof ik, een tijdje geleden. wat balen dat die test zo slecht ging. was hier ook geen makkie, piet wilde eerst helemaal niks zeggen (ik begon zowaar te twijfelen of ie 't misschien echt niet zag) maar op een of andere manier wist die arts hem op een gegeven moment via een omweg toch te laten meewerken. oja ik weet het weer, hij mocht de overeenstemmende plaatjes in het boekje aanwijzen. dat ging goed.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:04:58 #212
37150 livelink
pi_44595760
Ja, dat laatste hebben ze bij Job ook geprobeerd, maar ook daar wenste hij niet aan mee te werken. Ik had dit helemaal niet verwacht, Katja deed gewoon direct wat ze vroegen.

Jonne , wat goed van jou dat je zindelijk bent. Bij Job wil dat ook nog niet lukken. En laatst had hij gepoept en zegt hij met een gelukzalig gezicht "Lekker warm, mama"
  woensdag 20 december 2006 @ 13:49:25 #213
103793 kozakken
Living the life
pi_44597229
Die Job. Fijn he, zo'n luier-kindje.
Alhoewel de boodschap om vijf uur 's morgens dat hij echt echt naar de cee moet ook niet altijd even prettig is
(Of tien keer vlak voor bedtijd vanwege de extra tijd)
Offeh... wat dacht je van privacy. Meneer wil prive zijn hoopje deponeren. Wegggg mama! (uitgestoken handje) Weggggg.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:16:46 #214
37150 livelink
pi_44597978
Ja, die begintijd van net zindelijk zijn heeft ook wel zijn lastige momenten, dat kan ik me nog goed herinneren van Katja.
Die paniek van die eerste tijd. Als ze riep dat ze moest plassen, dan had je ook welgeteld 1 ( één) minuut om een wc te vinden. Ik ben wel eens cafe's of restaurants ingerend met haar. En dan was je regelmatig te laat. Maar als ze nu zegt dat ze moet plassen kan ik rustig zeggen dat ze het nog even op moet houden tot we bij een wc zijn. En dan is de zindelijkheid pas echt leuk.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:23:09 #215
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598157
Léon hebben we ook nog niet uit de luiers hoor (is het nou zinnelijk of zindelijk? ). Meldt wel trots dat hij 'heb epoept.' En dan heeft ie geplast zeg maar. En we stimuleren het potjesgebruik, maar zonder luier durf ik echt niet aan.
Moet ie eerst maar eens zelf komen dat ie moet plassen.
pi_44598169
het is zindelijk. althans, als je 't hebt over geen luier meer nodig hebben.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 december 2006 @ 14:26:17 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44598243
Isa wil vaak geen luier aan... dat laat ik dan maar gewoon gebeuren, als we thuis zijn. Ze zit nu echt in zo'n tussenfase van heel lang gewoon droog en netjes op het potjes plassen en dan weer de luier gebruiken waarvoor het bedoeld is... Ach ja, het komt vanzelf wel denk ik
pi_44598354
knap zeg van jonne! en hehheh piet zegt ook 'laat me met rust' als ie op de wc zit alleen wil 't met poepen helaas nog niet en zonder luier is hier sowieso een drama, vindt ie maar raar voelen en veel te eng. ach, ik ben misschien ook te gemakzuchtig en laat 't dan maar weer even zo. ik zie inderdaad ook wel wat op tegen die fase dat het ophouden nog niet zo wil lukken. en haha job, lekker warm.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:33:18 #219
103793 kozakken
Living the life
pi_44598409
Ik moet zeggen dat het achteraf best meeviel. Gewoon de verwarming iets hoger en ook regelmatig lekker in de pyamabroek laten lopen (thuis). Dan kon de boel snel uit OF viel de schade mee.
(Tip voor op het toilet zijn hier de boekjes. Speciale boekjes voor op de wc waardoor hij soms echt een minuut of tien ongestoord zit te lezen op 't toilet.)

als in: nu even niet, mama. ik ben druk
  woensdag 20 december 2006 @ 14:34:45 #220
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598451
Ja zeg nog zo'n meurdert met een boekje op de w.c. Eentje vind ik wel genoeg hoor.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:35:35 #221
103793 kozakken
Living the life
pi_44598479
Dutch. Heerlijk toch, die mannen
  woensdag 20 december 2006 @ 14:36:52 #222
3011 E.T.
pi_44598521
Hier doen we luierbroekjes aan bij lange autoritten.. en dan hoor je vanaf de achterbank: "mama, mag ik luier plassen?"
Dat vindt ze machtig intressant ofzo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:37:27 #223
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598543
Behalve als ze stinken.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:40:47 #224
3142 m@x
pi_44600326
Goed zo Jonne

Zindelijk worden zijn we hier nog lang niet aan toe. Er wordt continu gekletst over plasjes, poepies, wc's en potjes maar als ik hem op de pot wil zetten gaat hij helemaal door het lint. Privé-poepen is wel helemaal in. Ik weet precies wanneer het zover is want dan is het hier inderdaad ook "weg mama, doei".
  woensdag 20 december 2006 @ 16:04:07 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44601002
*veel te lang niet hier geweest*

Fleur is overdag helemaal zindelijk alleen met slapen niet. Dan heeft ze een luierbroekje aan en die wordt ook gebruikt, maar alleen om te plassen.
  woensdag 20 december 2006 @ 16:14:03 #226
61800 Rottdog
pi_44601328
Zoë is sinds ze een trapje met bril heeft gekregen helemaal zindelijk. Alleen gisteren voor het eerst een ongelukje gehad, ze is niet fit en moest naarde tandarts en prompt van de spanning bij de tandarts op de stoel heeft ze een klein plasje laten lopen. S'nachts ook geen probleem ze heeft wel een luier aan maar weigert het in de luier te doen

Hier heeft dat trapje de doorslag gegeven een eigen wc volgens Zoë.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:32:32 #227
61800 Rottdog
pi_44610286
Kort nadat ik dit heb geschreven werd Zoë dus heel erg ziek ze hoestte zowat der longen uit der lijf Ze blijkt dus pseudokroep te hebben en we zitten dus samen nu geregelt tijdens een aanval in de douche te stomen.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:36:09 #228
37150 livelink
pi_44610405
Ach, wat zielig voor Zoë en voor jou, Rottdog.
Beterschap, hopelijk zie je de douche vanavond en vannacht niet meer zo vaak.

Dat trapje voor de wc wil ik ook gaan kopen. Ik zat al lang te twijfelen, want ik vind het ook zo zonde om weer wat te kopen en dat het hier ongebruikt staat, maar in mijn strijd voor de zindelijkheid wil ik alles wel proberen. Dus ik ga zo even op marktplaats zoeken.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:38:37 #229
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44610495
Jee Rottdog, wat sneu voor Zoë. Beterschap.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:19:12 #230
103793 kozakken
Living the life
pi_44612047
Och.. arme Zoe. Wat naar zeg

Hier gebruiken we een wc-verkleiner en een opstapje. Allebei worden ze zodra meneer het toilet binnentreed geinstalleerd
(laatst hoorde ik 'm zelf mompelen en bedacht ik me dat ik dat wel eens wilde 'aanzien cq aanhoren') Hoorde ik hem mompelen: "ophouden, ophouden, ophouden". (Roep ik wel eens wanneer we in vliegende vaart het toilet proberen te halen )
  woensdag 20 december 2006 @ 22:27:44 #231
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44612379
Ach Zoë wat zielig Beterschap!

Als ik naar de wc ga gaat Noah vaak mee en gaat hij op het potje zitten (met z'n kleren gewoon aan). Laatst wilde hij zomaar uitzichzelf plassen en zitten. Wij dus nu wel alles uittrekken en op het potje zetten, maar nee, hij wilde op de wc Verder niks gedaan natuurlijk, maar toch
©Dumbo
  woensdag 20 december 2006 @ 22:55:48 #232
3011 E.T.
pi_44613426
och Zoë... Beterschap!

Tex, zo zijn we hier ook begonnen.. Gewoon ook af en toe op de wc laten zitten..

Ophouden van de plas is hier nog wel eens moeilijk. Laatst was ik boodschappen doen en toen ging 't hartstikke goed (in de rij bij de kassa 'mama ik moet plassen' toen nog inladen en naar huis en helemaal droog gebleven), maar regelmatig komt ze onderweg van de bank naar de wc allerlei intressants tegen.. en dan zit de helft dus in d'r broek..
pi_44616573
Zoe beterschap

Djulian is zo goed als zindelijk. Hij kan keurig alles ophouden en op het potje of op de wc doen, maar door zijn allergieen en de reactie van zijn darmen daarop heeft hij wel een luier om omdat als het fouteboel is hij totaal geen controle erover heeft.
pi_44621866
Duncan heeft van de week jozef gespeeld op het KDV... Het toneel stukje was een beetje de herdertjes lagen bij nachte... erg leuk. Ik heb een fotoverslag gehad. Dit is al de tweede keer dat hij op het toneel staat voor een flink publiek ( kinderen van de bso en het kdv) en hij vind het geweldig!!!!!
Misschien wordt hij wel acteur!!!
pi_44621978
Morris heeft vandaag kerstlunch op het kdv met poffertjes en chocolademelk. Ik moet altijd een beetje lachen als ik me voorstel dat mijn kind een kerstlunch oid heeft Het klinkt zo volwassen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 21 december 2006 @ 11:52:17 #236
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44623437
Ik ben sowieso stapel op de leidsters van het kdv, ze doen altijd zulke leuke dingen met de kinderen. En ik zou zo graag eens stiekum willen kijken hoe Léon dat meemaakt.
pi_44639623
Zoe beterschap.

WIj hebben morgen kerstdiner op de psz. We brengen Fleur om 5 uur en mogen ze om 6 uur komen halen.

Fleur vindt trouwens dat we met de doden kunnen praten Ze pakt de speelgoedtelefoon en meldt vrolijk aan mij dat het mijn mama aan de telefoon is. En dan houdt ze ook hele verhalen tegen haar oma Renate. Iemand die ze alleen van foto's kent. Maar dus wel weet dat het mijn mama is die me even wil spreken. Lief toch?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2006 @ 21:14:28 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44639689
Saskia is geindoctrineert door AH kerst reclames. Vandaag was er een reclame van zalmmoten. "Waar is pepersaus?"

Ze hebben een reclame op de tune van jingle bells... pepersaqus... pepersaus....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 17:46:22 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44685948
Fijn meespelen met de fantasie van je kind.

Saskia komt met een speelgoed bordje uit d'r speelgoed keukentje aanlopen.
"Alstjeblieft papa, die is voor jou"
"Ow lekker meid! wat zit erop?"
Saskia kijkt fronsend naar het bordje, haalt d'r schouders op..
"Zit niks op papa"
En ze loopt weg.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 18:41:10 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44687393
Heb alleen ik nog een peuter ofzo
pi_44687581
nee ik heb er ook 1!
Die is momenteel verslaafd aan de dvd van Cars. Hij is woensdag naar de kapper geweest en zou straks eens gaan stoeien met de nieuwe camra om die leuke peuter van mij te laten zien
Donderdagavond kwam de oppas binnen en het eerste wat meneer riep was: tat eten
pi_44690676
Ik heb ook een peuter!
En die is gisteren met zijn vader naar de kapper geweest. Zijn haar is nu kort, hij is al zijn krullen kwijt
Ik heb wel even een traantje moeten laten

Daarstraks vroeg ik hem om een kusje en dat kreeg ik ook. Hij keek me daarna ernstig aan, gaf een klopje tegen mijn schouder en zei: goed hoor, goed hoor
  Licht Ontvlambaar zaterdag 23 december 2006 @ 21:04:23 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44691576
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Fijn meespelen met de fantasie van je kind.

Saskia komt met een speelgoed bordje uit d'r speelgoed keukentje aanlopen.
"Alstjeblieft papa, die is voor jou"
"Ow lekker meid! wat zit erop?"
Saskia kijkt fronsend naar het bordje, haalt d'r schouders op..
"Zit niks op papa"
En ze loopt weg.

Visioenen heeft van McDonalds reclame Heb je ook elfenvleugeltjes Swets

Overigens, mijn peuter had vandaag een Nee-bui... niks was goed, overal kwam alleen maar Nee! op. En dat was niet echt bevorderlijk voor mama's humeur

Morris
pi_44692015
oooh morris gekortwiekt! ik kan me voorstellen dat je daar even van moet slikken snoop. maar 't staat 'm vast superstoer. en haha wat grappig en lief hoe de rollen soms ineens even omgedraaid kunnen zijn.

swets hahah doe je ook eens je best.

sjeen, lekker he, NEE-dagen. bij anna (officieel nog geen peuter maar in gedrag toch vaak al wel hoor) is 't extreme geNEE nu gelukkig weer even omgebogen naar 'IKKE IKKE IKKE'. wel handig op zich, ik hoef m'n vraag maar een beetje slim te formuleren 'wie gaat er mee naar boven?' komt anna aangerend, de armen beurtelings omhoog gooiend (waar ze dat van heeft?!) IKKE IKKE IKKE roepend. en piet wil er dan niet voor onder doen en gaat ook mee staan IKKE IKKE IKKEn, zelfde armendansje, dus ik krijg ze momenteel lekker makkelijk mee naar zo goed als waar ik maar wil!
pi_44692765
Bix, da's een goeie! Kijken hoe lang ze er in trappen.
  zondag 24 december 2006 @ 01:02:45 #246
61800 Rottdog
pi_44697200
Bix das echt een lekkere

Hier ook nog steeds een peuter maar het arme wijffie is nog steeds erg ziek. Net weer zitten stomen in de douche en meer dan een verhaal van hangjongere kom ik niet.
pi_44697287
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
Ik heb ook een peuter!
En die is gisteren met zijn vader naar de kapper geweest. Zijn haar is nu kort, hij is al zijn krullen kwijt
Ik heb wel even een traantje moeten laten

Daarstraks vroeg ik hem om een kusje en dat kreeg ik ook. Hij keek me daarna ernstig aan, gaf een klopje tegen mijn schouder en zei: goed hoor, goed hoor
Had jij ook toen ze terug kwamen zoiets van: Wat heb je met hem laten doen?
Ik werd boos bijna
  zondag 24 december 2006 @ 08:01:51 #248
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44700041
Rottdog, wat naar voor Zoë zeg... dat duurt ook al een tijdje zo! Heel veel sterkte voor jou en beterschap voor haar!

Swets, hier komen Noa en Emma mij om de beurt vaak 'voeren' met een speelgoed-soeplepeltje van het keukentje, al happend als een vis. Van de oma's geleerd ... geweldig is t! Alleen minder geweldig dat je het de hele tijd moet volhouden om 'net-alsof' te eten... (gaat vervelen op den duur)
Maar ik vind Saskia best slim hoor...er zat toch idd niets op het bordje?

Anitra, wat knap van Djulian dat hij zindelijk is terwijl hij een luier om heeft! Dan plast hij dus echt niet in z'n luier? Dat vind ik echt knap, zeker voor een jochie.

Snoopy, jammer he van de krullen... maar hij krijgt ze vast wel terug toch?
Wij willen Noa's haar lang laten groeien, maar dat is erg lastig met een meiske wat geen speldjes of elastiekjes in haar haartjes wil. Ze trekt ze er heel snel uit en zegt dan: 'oh mooie!'

Oh ja... Als Noa een kerstboom ziet zegt ze standaard 'kersjeboom' en alles wat verder glinstert is 'kersjebloem' of 'kersjebal' ... zo lief klinkt het ...
Verder begint ze zó goed te praten en dat is erg leuk. Ze is ook echt toe aan nieuwe woordjes leren, is erg leergierig als we boekjes bekijken en zegt alles wat ze niet kent na. Soms zit ze me expres voor de gek te houden en noemt alle dieren precies verkeerd op ...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2006 @ 18:47:13 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44714991

Saskia kan al best goed tellen. En zelfs zien van 'dat zijn 3 peren'. Maar al dat Dora kijken op regenachtige middagen heeft blijkbaar toch zijn goede kanten, want zojuist stond ze tot 12 te tellen.... in het engels
  zondag 24 december 2006 @ 20:09:46 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44716842
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:47 schreef Swetsenegger het volgende:

Saskia kan al best goed tellen. En zelfs zien van 'dat zijn 3 peren'. Maar al dat Dora kijken op regenachtige middagen heeft blijkbaar toch zijn goede kanten, want zojuist stond ze tot 12 te tellen.... in het engels

Heb hier ook zo'n Dora-fan. Mama mag ik kleien....plies.......asjeplies! En kijk uit voor zwieber...zwieber niet stelen....oh, man.... (ze combineert de nederlandse versie nog al eens met de engelse)
  maandag 25 december 2006 @ 01:08:27 #251
61800 Rottdog
pi_44723817
Dora Zoë steekt zelfs der hand naar me op (talk to the hand) mama niet mee, mama niet mee
  maandag 25 december 2006 @ 09:31:56 #252
37150 livelink
pi_44726056
Ik heb Dora hier nog aardig buiten de deur weten te houden. Ik heb er zo'n hekel aan en ik vind het ook eigenlijk helemaal niet leuk om die kleine hummeltjes engels te horen praten. Katja zingt nu ook Jingle Bells en dat stoort me zo dat ze geen idee heeft wat ze zingt.

Rottdog, hoe gaat het met Zoë?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 december 2006 @ 09:41:59 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44726105
Ik zie er eigenlijk geen enkel nadeel in dat ze al beginnen met engels? Juist nu leren kinderen heel snel en makkelijk. Kinderen van ouders met 2 nationaliteiten spreken bv ook zonder probleem 2 talen thuis en hebben daar op latere leeftijd de duidelijke voordelen van.
  maandag 25 december 2006 @ 09:47:35 #254
37150 livelink
pi_44726131
Ja, ik vind het wel een groot verschil om kinderen tweetalig op te voeden of dat ze alleen maar liedjes leren en wat oppikken van een televisieprogramma. Als je het doet, moet je het goed doen en niet zo half. Op school leert Katja dan Jinggle Bells, maar ik moest haar uitleggen wat een one-horse-open-sleigh was. Dan vind ik het dus niet goed en heeft ze gewoon wat klanken geleerd.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 december 2006 @ 09:53:33 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44726166
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:47 schreef livelink het volgende:
Ja, ik vind het wel een groot verschil om kinderen tweetalig op te voeden of dat ze alleen maar liedjes leren en wat oppikken van een televisieprogramma. Als je het doet, moet je het goed doen en niet zo half. Op school leert Katja dan Jinggle Bells, maar ik moest haar uitleggen wat een one-horse-open-sleigh was. Dan vind ik het dus niet goed en heeft ze gewoon wat klanken geleerd.
Half vind ik niet zo erg, maar ik ben wel met je eens dat ze moet weten wát ze zegt.
pi_44726743
Bij Dora leren ze dus wel wat ze zeggen, het wordt in het Engels gezegd en ook in het Nederlands. Dylan is ook helemaal gek van Dora (en Diego) en ik ben er wel blij om ook. Ik vind het vele malen minder irritant dan bijvoorbeeld de Teletubbies en de Tweenies!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 25 december 2006 @ 12:16:45 #257
61800 Rottdog
pi_44728141
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:31 schreef livelink het volgende:
Rottdog, hoe gaat het met Zoë?
Op zich komen we de dag goed door tot een uur of 5 dan gaan we van start, slechte eter op moment maar gelukkig drinkt ze heel erg goed. Koorts is bijna weg en ze begint een beetje weer mijn Zoë te worden. De aanvallen nemen gelukkig wel af en zitten we nu gemiddeld 2 keer op een avond.
pi_44739144
Beterschap dan verder voor Zoë
  dinsdag 26 december 2006 @ 00:04:33 #259
37150 livelink
pi_44741475
Twee aanvallen op een avond Ik hoop dat dat heel snel afneemt naar geen aanvallen meer. Kun je er helemaal niks aan doen, behalve het uitzitten in de stoom? Heel veel beterschap gewenst.
  dinsdag 26 december 2006 @ 01:11:21 #260
61800 Rottdog
pi_44743159
Er is idd niets tegen te doen dan uitzitten, zetpil en neusspray zijn de opties maar vandaag is het vrij rustig, ze hoest wel maar niet tot stikkens aan toe.
pi_44744371
Zoe

Djulian had het gehad, was moe en wou naar huiswe waren bij mijn schoonouders dus hij pakt zijn laarzen. Hij deed alleen de verkeerde voet in de verkeerde laars en toen ik dat zei pakte hij keurig de andere laars, maar ook de andere voet. Dus nog een keer zeggen dat hij zijn andere voet in die laars moest doen en promt deed hij dat ook. Maar meneer was vergeten het klittenband los te halen dus erg ver kwam hij niet. Van woede schopte hij de laars uit en riep: Dan boeffie maar binnen blijfen!
  dinsdag 26 december 2006 @ 02:13:28 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44744417
djulian is ook lastig allemaal

beterschap vor zoe.. wat lijkt em dat eng die pseudokroep
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44780768
anna (ok nog niet een echte peuter) zingt ook jingle bells zonder enig idee te hebben wat ze zingt, maar zo erg is dat toch niet? ik herinner me van vroeger dat ik ook een paar engelse liedjes alleen op klank kende (o.a. zo'n klapliedje van 'oh yes my lady'), moest ik later vooral om lachen. maar ok, een dora-fan ben ik ook niet bepaald. en we kijken 't hier ook niet vaak.

he bah rottdog, pseudo kroep is inderdaad erg eng zeg, ik hoop dat ze er snel weer helemaal vanaf is!

boeffie djulian.
  donderdag 28 december 2006 @ 10:27:23 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_44787238
Liam is nu echt in zijn vraag fase beland
"waar wordt de douche gemaakt?" "waar komt het water dan vandaan?" "waar komt het bad dan vandaan?" "en deze kaarten, waar worden die gemaakt?"
Ik vind het wel leuk. Ik weet niet alles natuurlijk, maar ik vind dit wel erg grappig. we kletsen wat af zo

Rottdog, wat naar zeg de pseudekroep... pfff... ben blij dat ze alweer een beetje opknapt dan!
stormy waters...
sailin'
pi_44793392
Ik vroeg me af of iemand het volgende herkent: Morris wordt wel eens huilend wakker. Het lijkt dan net of hij niet 'echt' wakker is, maar hij huilt wel. Als je hem wil troosten lukt dat niet en gaat hij steeds erger huilen. Soms raakt hij helemaal over de rooie. Het is doodzielig maar ik kan hem dan niet troosten. Maakt niet uit wat ik probeer. Het lijkt er op alsof hij heeft gedroomd en daar niet uit kan komen ofzoiets.
Gisteren is hij uiteindelijk in ons bed in slaap gevallen.
pi_44793611
Dat is herkenbaar Snoopy.... Thijs had dat ook wel eens...

Je voelt je dan zo machteloos want idd troosten helpt niet
Wat hier nog wel eens leek te helpen was als een baby met hem dicht tegen me aan rondjes lopen...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Vis een optie? donderdag 28 december 2006 @ 16:51:47 #267
70532 loveli
N
pi_44797730
Heel bekend. De volgende dag weten ze niet meer wat er is gebeurd. Mijn zus loste dat vaak op door een liedje te zingen (daar werd hij iets rustiger van zodat ze tegen hem kon praten) en dan te zeggen: ik ga je even toedekken en een flesje voor je halen. Als hij dan alleen was, werd hij weer wat rustiger en soms sliep hij weer als ze terugkwam.
Zo niet, dan werd er weer even gezongen en op een gegeven moment zei ze: zo, klaar. Nu ga je slapen. Meestal was hij dan genoeg tot bedaren gekomen om weer verder te slapen.
De 'truc' was iets te doen waardoor hij net even iets rustiger werd, zodat er wat tot hem door kon dringen. En daarna afleiden. Ik hoop dat je iets vindt waarmee je hem net dat beetje rustiger maakt, zodat je dat beetje contact kunt maken.
crap in = crap out
  donderdag 28 december 2006 @ 17:49:48 #268
3011 E.T.
pi_44799452
Ik ken 't niet snoop.. als Saskia d'r ogen dichtdoet ligt ze in coma tot de volgende ochtend.

Nog een dag of 3 a 4 en dan is die vuurwerkbende ook weer voorbij. Saskia zit al 1,5 uur met d'r handen voor d'r oren. Af en toe worden buiten rotjes afgestoken: "is herrie mama" Ze vindt het vreselijk.
Ik hou m'n hart vast voor de jaarwisseling. Voorgaande jaren sliep ze overal doorheen, maar nu ligt ze ook nog eens aan de voorkant van het huis.
Ik denk dat we 'r maar gewoon om kwart voor 12 gaan wakker maken zodat ze niet in paniek wakker wordt.
  donderdag 28 december 2006 @ 17:53:24 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_44799542
Liam heeft het ook soms wel eens gehad snoopy. erg zielig.

ET, ik hou ook mijn hart vast, wat dat betreft kan ik helemaal niet meer zo genieten van oud en nieuw de laatste jaren, ik maak me er meer druk om dan dat ik het leuk vind.
stormy waters...
sailin'
pi_44799656
Nachtangsten / night terrors waarschijnlijk Snoopy. Heeft Myrthe na Juliette's geboorte een paar keer gehad maar lijkt nu weer over te zijn.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:08:10 #271
37150 livelink
pi_44801619
Vorig jaar heb ik echt een verschrikkelijke Oud-en-Nieuw gehad met Job. Hij was de hele avond bang en viel eindelijk na tienen in slaap. Werd hij prompt om 12.00 wakker van het vuurwerk natuurlijk.

Ik had het zo gehad, ik ben niet naar buiten gegaan, heb helemaal niemand een gelukkig nieuwjaar gewenst en lag om 00.15 in bed samen met Job. Alleen toen werd hij rustig.
Maar dit jaar verwacht ik eigenlijk geen problemen, want hij is zoveel rustiger geworden het afgelopen jaar.
pi_44802531
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:58 schreef poemojn het volgende:
Nachtangsten / night terrors waarschijnlijk Snoopy. Heeft Myrthe na Juliette's geboorte een paar keer gehad maar lijkt nu weer over te zijn.
Ik las er net iets over maar dan zouden ze vrij snel te troosten zijn. En dat is Morris niet. Die blijft wel een uur over zijn toeren. Echt heel verdrietig. En ik voel me natuurlijk ook ellendig want ik kan als moeder zijnde mijn eigen kind niet troosten en dat vind ik heel naar. Het komt trouwens maar af en toe voor. Dat jullie niet denken dat het elke avond bal is hier
  donderdag 28 december 2006 @ 20:08:41 #273
37150 livelink
pi_44803854
Snoopy, ik heb dit met Job ook regelmatig meegemaakt. Hij was dan totaal onbereikbaar en alleen maar overstuur. Het heeft 1 keer een halve nacht geduurd. Het begon om ca. 02.00 en om 06.00 lag hij nog steeds alleen maar heel zielig te jammeren. Ik ben toen 's ochtends naar de huisarts gegaan en die raadde mij aan om in het vervolg dan toch maar een paracetamol te geven en dat heeft wel geholpen.
Een hele lichte van 120, kennelijk net genoeg om uit zichzelf weer tot rust te komen en in slaap te vallen.
pi_44805226
Wij zijn van de zomer een keer om 3 uur 's nachts met hem naar de HAP gegaan omdat we echt dachten dat er iets niet goed met hem was. Hij was al anderhalf uur aan het schreeuwen en huilen. Toen we hem op de fiets zetten was ie stil Afleiden helpt blijkbaar maar ik vind het wel een beetje extreem om 's nachts met hem te gaan fietsen
Paracetamol heb ik ook wel eens geprobeerd maar hij moet natuurlijk wel meewerken met het toedienen. Dat lukt dan vaak ook niet.
Ik ben iig wel 'blij' te lezen dat we niet de enigen zijn.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:02:28 #275
37150 livelink
pi_44805739
Nee, dat toedienen moeten we dan ook echt met z'n tweeen doen. Want hij strekt zich helemaal uit en houdt zich dan ook helemaal strak. Het is bij ons nu zo goed als over, trouwens. Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren. Maar vorig jaar was het echt minimaal 1 keer per maand wel raak. Hij slaapt nu trouwens bij Katja op één kamer en zelfs kruipen ze meestal ook samen in Katja's bed en dat heeft de slaapproblemen echt enorm doen afnemen.
Maar daar is Lis natuurlijk nog wat te klein voor.
pi_44805937
Nou, je verhaal geeft me iig wel goede hoop! Dankjewel. En twee kindjes samen in een bedje lijkt me zo lief Maar ze is er nu idd nog te klein voor
  donderdag 28 december 2006 @ 22:39:34 #277
61800 Rottdog
pi_44809514
Zoë heeft dus ook die nachtelijke buien al zijn ze tegenwoordig erg afgezwakt. Dan was het gewoon vechten met je kind en zij zich overal maar tegen verzetten, huilen, slaan, schoppen. Soms na een uur of 2 zakten ze af en was ze ook echt buiten adem. Absolute herkenning dus.

Met Zoë gaat het steeds beter ze hoest nog wel maar is nu twee dagen aanval vrij. Ze begint ook weer te eten als een bouwvakker de ergste periode is dus gelukkig achter de rug

Meiden bedankt voor jullie medeleven
pi_44809778
Rottdog, precies hetzelfde dus!
Zou het toch iets te maken hebben met verwerken van indrukken?
pi_44810168
piet heeft ook wel eens van die ontroostbare buien gehad 's nachts, maar nooit zo lang als wat jullie noemen hoor. pfoeh, ik vond een half uurtje al bijna niet te harden. en 't stomme is dat je tussendoor soms denkt 'zeg zit jij hier een toneelstukje op te voeren of wat is dit!?' (het lijkt soms zo raar dat gehuil waar je met geen mogelijkheid doorheen dringt).

fijn dat 't beter gaat met zoë!
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:46:09 #280
3011 E.T.
pi_44829913
Er lag vanmiddag bij de post een brief van de basisschool..

"M.i.v. 22 februari 2008 is Saskia van harte welkom in groep 1. "

pi_44831426
Jeetje die zijn er op tijd bij
Saartje
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:39:46 #282
3011 E.T.
pi_44831760
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jeetje die zijn er op tijd bij
is nog maar iets meer dan een jaar, dus op zich valt 't wel mee.
De tweede helft van dit schooljaar proberen ze de planning voor volgend schooljaar te maken..

Vond 't ineens zo 'groot' en zo definitief enzo..
pi_44832246
Ja, het gaat ineens heel hard dan.
Jongste van mij is ook al ingeschreven en ingedeeld enzo. Ik kan eigenlijk niet wcahten tot hij ook naar school mag Hij is er zo aan toe! Schrijft zijn naam, is de hele dag van gespelde letters woorden aan het maken enzo. Hij wordt groot
Saartje
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:46:14 #284
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44841807
Het is ook heel groot ET, gek vind ik dat soms zulke dingen. Dat je weet dat is over een bepaalde tijd al. Die tijd is niet eens zo lang en waarschijnlijk weer zo voorbij. Toch weet je dat jouw kind in die korte periode nog zoveel grote dingen gaat doen voordat het dat moment is.

Jolie liet me vanavond zien hoe bijzonder lief dat ze is. Ze vroeg zich al een tijdje af wat ze toch bij een oliebollenkraam verkochten. 'Bijzondehe kjentenbollen' vond ze het. De mensen die mijn dochter echt kennen weten dat dit waarschijnlijk een soort van heilig iets is voor Jolie En ik besloot vanavond om er eentje voor haar te kopen. Met oud en nieuw eten we ze niet en ik vind het eigenlijk ook wel jammer als dat zo aan haar voorbij zou gaan.
En toen zat ze thuis met d'r 'bijzondehe kjentenbol' aan tafel. En ik zat te wachten tot ze ging eten.
'Pak dan een mesje mama'
'Nee dat hoeft niet, je kunt er zo in bijten. Probeer maar.'
'Maar mama, maar jij dan?

pi_44841858
lief Joliebolletje
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:59:35 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_44853558
ow wat lief van jolie
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:53:14 #287
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44856912
Ah wat liefff
©Dumbo
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:34:52 #288
3011 E.T.
pi_44858082
wat lief!
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:52:24 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_44860822
ik heb de inschrijfformulieren voor Liam's school wel liggen, maar we gaan in maart naar de open dag en dan schrijf ik hem ook wel in.
ja, wat worden ze al groot he ET
stormy waters...
sailin'
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:58:18 #290
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44965487
Kleine peuters worden kleuters. Hier ook. Fleur is met papa naar de schaatsbaan. Ze had het op de tv gezien en dat wilde ze dus ook. Dus mijn kleine 'ijsprinsesje' gaat kijken of ze op het ijs kan dansen of dat ze marianne Timmer achterna gaat. Helaas geen foto's, want ik zit thuis met een zeer verkouden Maud.
Ook hier staat in maart naar school gaan voor info op het programma. Vanaf half augustus gaat het toch echt beginnen...

En Jolie..samen delen zooooo

Hier kreeg ik vanochtend een door Fleur helemaal zelf gesmeerde boterham gebracht...hier mama..heb ik helemaal zelf gedaan. En ik kreeg dus helemaal verteld hoe ze het had gedaan...bordje gepakt enz..enz.
pi_44965595
en wat zat erop chacama? lief hoor!

en jolie ook al zo'n sociaal dier.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:10:35 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44965636
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:07 schreef bixister het volgende:
en wat zat erop chacama? lief hoor!

en jolie ook al zo'n sociaal dier.
'kleurtjes' oftewel vruchtenhagel.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:41:59 #293
3142 m@x
pi_44966124
Lekker, vruchtenhagel Hier een jongetje wat verslaafd is aan gestampte muisjes (muissies!)

Kai lijkt iets beter te gaan slapen. Oudejaarsnacht heeft hij geslapen van half acht tot negen uur zonder wakker te worden van het vuurwerk (terwijl het wel leek alsof we in Beiroet zaten met al die knallen) en gisteren en eergisteren werd hij pas om acht uur wakker Hij zit ook een stuk lekkerder in zijn vel. Alles is leuk, hij kletst de oren van je kop en is nog maar heel af en toe een vreselijke peuter alhoewel hij de gang al een dag of drie niet meer heeft gezien.
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:38:35 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44967287
M@x wat heerlijk. Dan kun je weer echt van Kai gaan genieten. En niet de tijd naar het slapen aftellen. (Dat had ik een paar dagen geleden....)
pi_44996287
M@x wat lekker!!! Wat heerlijk om te lezen dat Kai zo'n stuk beter in zijn velletje zit!! Wat voel je je trots dan he? Geniet er van
  donderdag 4 januari 2007 @ 07:44:37 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44996979
Fleur vond het schaatsen geweldig. Op d'r kunstschaatsjes op de 400 meter baan. En ze was maar 2x gevallen....volgens Fleur dan.

Volgende week gaan we maar nog een keer. En misschien lukt het me dan om zelf ook mee te gaan. Dan zijn er tenminste ook foto's van.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:42:13 #297
61800 Rottdog
pi_45022204
Vandaag voor de gewicht controle van Zoë naar het CB geweest. Wist niet wat ik zag, ze was namelijk maar 300 gram gegroeid in gewicht en 5 cm in de lengte Ze is nu 17,3 kg en zit dus weer goed op de lijn, er hoeven nu dus ook geen onderzoeken plaats te vinden. Ben ook echt helemaal happy het bureau uitgelopen
pi_45022282
Zo Janneke is over de 18 bij 104 cm
En hoe is het eraf gegaan. Ook gewoon vanzelf? Of heb je opgelet met dingen?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45024953
Rottdog wat fijn!!! Ik zie je al helemaal brede smile op je gezicht het bureau uitlopen

Djulian weer eens in de bocht. Slapen had hij geen zin in vanmiddag en hij weet dat als hij zegt dat hij een bah broek heeft ik naar boven kom. Doe ik zijn kamer deur open staat daar een jongetje heel trots: Kijk es mama boeffie niettuh bah broek.
Meneer had dus helemaal geen luier meer aan en toen ik vroeg waar hij die luier gelaten had deed hij de ladenkast open en heel trots met een grote lach op zijn gezicht: oppehruimd mama
gelukkig was het geen bah broek de luier was gewoon schoon dus ook nog een mij voor de gek gehouden
  vrijdag 5 januari 2007 @ 07:22:58 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45029952
fijn zo Anitra..die kleine bijdehandjes. En dan maar een strak gezicht houden.

Rottdog, heerlijk als je met zo'n gevoel bij het CB weg kunt lopen.

Fleur begint het door te krijgen. Als ze 's middags gaat slapen, wordt het niet donker en als ze 's avonds gaat slapen wel. Dat betekent dat er een morgen komt. En de vraag nu is de standaard: wat gaan we morgen doen? En als ik het niet weet, dan weet zij het wel. Zoals gisteren: morgen gaan we weer schaatsen mama...Dus dat heb ik maar veranderd in boodschappen doen. Dat schaatsen komt volgende week weer....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')