Ach, ik ben niet bang in het donkerquote:Op woensdag 22 november 2006 21:51 schreef JelleS het volgende:
Eng he, de buitenwereld.
Willen Democraten 66 de democratie afschaffen?quote:Op woensdag 22 november 2006 21:56 schreef frenkck het volgende:
Stem dan D66, lijkt nog het meeste op wat jij wilt.
is niet helemaal waar he!quote:Op woensdag 22 november 2006 21:54 schreef Damzkieee het volgende:
Beter niet dan blanco, dat slaat werkelijk nergens op
ach, ik ben nou eenmaal geen taalfascist. Vrijheid van spelling noem ik datquote:
leg eens uit?quote:
Niet is slechter dan blanco, want als je niet stemt gaat je stem naar de grootste partij en in dit geval ben je een vieze kut CDAerquote:Op woensdag 22 november 2006 21:54 schreef Damzkieee het volgende:
Beter niet dan blanco, dat slaat werkelijk nergens op
Onzin.quote:Op woensdag 22 november 2006 22:08 schreef OFfSprngr het volgende:
want als je niet stemt gaat je stem naar de grootste partij
omdat je dan aangeeft dat je wel wilt stemmen, maar dat er geen enkele rukpartij is waar jij achter staat.quote:Op woensdag 22 november 2006 22:05 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
leg eens uit?
Ik heb wel eens met zo'n folderaar van D66 gesproken maar dat stimuleerde mij niet om op hun te stemmen.
Had wel een leuk gesprek verder en sommige dingen hadden we wel gemeen met elkaar en sommige punten die ik aandroeg vondt hij ook wel interesant, maar toch..
Ook met Wilders had ik wel wat gemeen, maar een heleboel punten spraken mij weer niet aan bij hem. Vind 'm te rechts en nationalisties.
wilde eigenlijk ook blanco stemmen, maar was niet gemotiveerd genoeg om die stemkaart te zoeken. Heb ff gezocht, maar na 10 minuten had ik geen zin meer. Dacht bij mezelf waarom doe ik het toch? Zit nu MIJN kostbare vrije tijd op te offeren voor een systeem dat mij ongevraagt opgedrongen is.quote:Op woensdag 22 november 2006 22:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Niet is slechter dan blanco, want als je niet stemt gaat je stem naar de grootste partij en in dit geval ben je een vieze kut CDAer
quote:Op woensdag 22 november 2006 22:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Hier nog een zeer bewuste niet-stemmer. Ooit zullen mensen beseffen dat ze uiteindelijk altijd een keer de lul zijn als ze een meerderheid over hun persoonlijke en economische vrijheden laten beslissen. Zonder enige valse bescheidenheid durf ik te beweren dat wij, de niet-stemmers, de enige echte intellectuele voorhoede (wel even leren spellen Karzeuler) van Nederland zijn en de enigen die zichzelf morgenochtend recht in de spiegel kunnen aankijken. Wij hebben er namelijk voor gepast om op immorele wijze (namelijk het halen van een meerderheid) te trachten aanspraak te maken op de bezittingen en vruchten van de arbeid van een ander.
Lang leve het individu.
Huldequote:Op woensdag 22 november 2006 22:06 schreef VeX- het volgende:
Ik heb ook niet gestemd.
Lachwekkend verhaal. Vind jij dan niet dat er om 15 miljoen mensen in het gareel te houden een organisatie nodig is die leiding geeft aan dit alles? Hebben wij als land geen verdediging nodig? Hebben ondernemers geen zekerheid nodig dat hun eigendommen worden beschermt? Vervuiling? Maar laten gaan? Een vangnet voor zieken, gehandicapten en werklozen? Nou goed ik kan zo wel even verder gaan maar ik vraag me af of dat nog nut heeft bij mensen die denken dat je de bijstand kan laten regelen door verzekeringsbedrijvenquote:Op woensdag 22 november 2006 22:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Hier nog een zeer bewuste niet-stemmer. Ooit zullen mensen beseffen dat ze uiteindelijk altijd een keer de lul zijn als ze een meerderheid over hun persoonlijke en economische vrijheden laten beslissen. Zonder enige valse bescheidenheid durf ik te beweren dat wij, de niet-stemmers, de enige echte intellectuele voorhoede (wel even leren spellen Karzeuler) van Nederland zijn en de enigen die zichzelf morgenochtend recht in de spiegel kunnen aankijken. Wij hebben er namelijk voor gepast om op immorele wijze (namelijk het halen van een meerderheid) te trachten aanspraak te maken op de bezittingen en vruchten van de arbeid van een ander.
Lang leve het individu.
_0_ Mooi te weten dat ik niet alleen ben in mijn strijd tegen de altruistische collectivistische a-rationele ijdeltuiten (ja, je ziet het, ik heb "Atlas Shrugged" gelezen)quote:Op woensdag 22 november 2006 22:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Lang leve het individu.
quote:Op woensdag 22 november 2006 22:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Lang leve het individu.
Alles wat je opnoemt is prima te realiseren zonder dat daarbij de rechten van het individu worden aangetast. Het enige wat ervoor nodig is is een flinke dosis voorstellingsvermogen. Helaas is dat tegenwoordig teveel gevraagd van de gemiddelde kiezer, die alleen nog maar kan denken in termen van belasten, reguleren en verbieden door de overheid.quote:Op woensdag 22 november 2006 22:21 schreef Eric_the_half_a_bee het volgende:
Lachwekkend verhaal. Vind jij dan niet dat er om 15 miljoen mensen in het gareel te houden een organisatie nodig is die leiding geeft aan dit alles? Hebben wij als land geen verdediging nodig? Hebben ondernemers geen zekerheid nodig dat hun eigendommen worden beschermt? Vervuiling? Maar laten gaan? Een vangnet voor zieken, gehandicapten en werklozen? Nou goed ik kan zo wel even verder gaan maar ik vraag me af of dat nog nut heeft bij mensen die denken dat je de bijstand kan laten regelen door verzekeringsbedrijven
Waarom zouden ze in het gareel gehouden moeten worden en van wie/ En wat zouden ze doen als ze niet in het gareel worden gehouden? Wat zou jij doen als niemand jou in het gareel houdt? Ik zou gewoon doorgaan met werken en mijzelf ontplooien, rijk en gelukkig worden en iets moois maken van mijn leven. Ik denk de meeste andere mensen ook. Alleen is nu de overheid de grootste belemmering in het streven naar mijn geluk.quote:Op woensdag 22 november 2006 22:21 schreef Eric_the_half_a_bee het volgende:Vind jij dan niet dat er om 15 miljoen mensen in het gareel te houden een organisatie nodig is die leiding geeft aan dit alles?
Tegen wie en wat?quote:Hebben wij als land geen verdediging nodig?
Van wie? Tegen wie? De huidige organisatie die hun bescherming biedt doet dat d.m.v. het onvrijwillig afhandig maken van circa 50% van hun winst en in ruil daarvoor vallen ze hun lastig met overdreven veel regels en papieerwerk. Deze organisatie is niet de maffia, ookal zou je het denken, maar de overheid.quote:Hebben ondernemers geen zekerheid nodig dat hun eigendommen worden beschermt?
Doordat het door torenhoge belastingen en regelgevingen het voor bedrijven steeds moeilijker wordt om winst te maken, stappen ze vaak over op goedkopere en daardoor meer vervuilendere methodes om te kunnen produceren en wijken uit naar landen waar die millieu regels niet zo nauw genomen worden. Vervuiling is dus een indirect gevolg van de overheid. Bedrijven willen liever voor hun goede naam op een schonere en verantwoordelijkere manier produceren, maar er moet ook winst gemaakt worden natuurlijk. Neem de overheid weg en ze kunnen schoon en winstgevend produceren.quote:Vervuiling?
Verzekeringsmaatschappijen kunnen dat veel beter. Hun zijn er bij gebaat dat mensen werken in plaats van dat ze moeten uitbetalen. Dus als verzekeringsmaatschappijen de bijstand moeten regelen, heb je minder werkelozen. Hun hebben er baat bij dat iemand de baan heeft die bij hem of haar past, dus zullen ze die baan ook regelen.quote:Maar laten gaan? Een vangnet voor zieken, gehandicapten en werklozen?
Ja, want die hebben net iets meer verstand van verzekerenquote:Nou goed ik kan zo wel even verder gaan maar ik vraag me af of dat nog nut heeft bij mensen die denken dat je de bijstand kan laten regelen door verzekeringsbedrijven
quote:Op woensdag 22 november 2006 23:29 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik heb ook niet gestemt, met dezelfde reden als TS (zonder het kwijtraken van stembiljet dan) en HenriO.
Ja, orgineel he :-0quote:Op woensdag 22 november 2006 23:37 schreef Zyggie het volgende:
Oh mijn god, de liberalisten denken de wereld te veranderen zonder te stemmen.
Een beetje aan de wal staan en roepen dat het niks wordt. Ik had meer verwacht van jullie, want we staan vaak aan dezelfde kant.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:29 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik heb ook niet gestemt, met dezelfde reden als TS (zonder het kwijtraken van stembiljet dan) en HenriO.
Mja, ik sta juist niet aan wal. Ik ben me erg bewust van m'n keuzen en de gevolgen. Maar hoe wil jemet droge ogen tegen de overheid gaan 'vechten' als je ondertussen wel stemt en dus met het huidige systeem instemt. Juist de mensen die toch maar vvd hebben gestemt bij gebrek aan beter, daar heb ik weer niet zoveel mee. Ze hebben immers ingestemd met het huidige system en daardoor direct bijgedragen hebben aan deze uitslagquote:Op donderdag 23 november 2006 02:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een beetje aan de wal staan en roepen dat het niks wordt. Ik had meer verwacht van jullie, want we staan vaak aan dezelfde kant.
Een democratie is zeker niet optimaal, maar de alternatieven zijn belabberd.
Nu of de SP of de PvdA gaan regeren, weet je dat het helemaal de verkeerde richting ingaat. Ik voorzie over een paar jaar een enorme ruk naar fout rechts, en dan gaan de treinen weer rijden.
Maar ondertussen geniet jij van alles wat deze democratie jou heeft opgeleverd. hoezo hypocriet.quote:Op donderdag 23 november 2006 02:28 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Mja, ik sta juist niet aan wal. Ik ben me erg bewust van m'n keuzen en de gevolgen. Maar hoe wil jemet droge ogen tegen de overheid gaan 'vechten' als je ondertussen wel stemt en dus met het huidige systeem instemt. Juist de mensen die toch maar vvd hebben gestemt bij gebrek aan beter, daar heb ik weer niet zoveel mee. Ze hebben immers ingestemd met het huidige system en daardoor direct bijgedragen hebben aan deze uitslag
Ik wordt erdoor verplicht, dus hoezo hypocriet?quote:Op donderdag 23 november 2006 02:33 schreef budha het volgende:
[..]
Maar ondertussen geniet jij van alles wat deze democratie jou heeft opgeleverd. hoezo hypocriet.
Je had Wilders moeten stemmen. Zo'n beetje de enige die inziet dat het helemaal fout gaat met Nederland. Regelgeving, regelzucht, poltiek, miljoenen ambtenaren, enzovoorts.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:50 schreef Karzeuler het volgende:
Ik heb niet gestemt, om twee redenen:
- Kon m'n stemkaart niet vinden (anders had ik blanco gestemt) en was te lui om te zoeken
- en wilde de democratie uit principe boycotten
Dat laatste om de volgende redenen:
- Geen enkele partij komt op voor de absolute vrijheid van het individu. Heb meer het idee dat we mogen kiezen uit welke slavendrijver ons nu weer gaat slaan: Een linkshandige of een rechtshandige slavendrijver
- Het is onredelijk dat iemand die geen verstand heeft van politiek net zoveel stemrecht heeft als iemand die wel verstand er van heeft. Hoeveel waarde heeft je stem nog als naast jou ook het doorsnee Frans Bauer publiek en de fanatieke leden van Flair en Libelle ook mogen stemmen.
En als er dan echt een partij aan de macht komt die meer dan 75 zetels zou halen en het individu wil bevrijden van regelgeving, ambtenaren en de EU, zouden ze dan ook daadwerkelijk hun beleid kunnen uitvoeren?
* Zouden ze duizenden ambtenaren op straat kunnen zetten en de resterende ambtenaren kunnen korten op hun loon en ze harder en meer dagen kunnen laten werken?
* Zouden ze uit de EU kunnen stappen en enkel met handelsverdragen kunnen werken?
* Zouden ze het koningshuis kunnen afschaffen?
* Zouden ze belastingen tot een minimum kunnen brengen?
* Zouden ze onderwijs, defensie en justitie kunnen privatiseren?
* Zouden ze bijstand kunnen afschaffen en overlaten aan verzekeringsmaatschappijen?
* Zouden ze harddrugs kunnen legaliseren zonder problemen te krijgen met de rest van de wereld?
* Zouden ze Nederland kunnen bevrijden van de democratie en die overgesubsidieerde ijdeltuiten die politici heten? En dit systeem vervangen voor bijvoorbeeld een traditioneel republiekeins model (afgevaardigden), wat veel beter werkt dan het circus dat we nu hebben.
Lijkt er op dat het huidige politieke systeem er hoe dan ook toe leidt datffwij als individu gedwongen worden om ons individu, onze persoonlijke principes, moraal, belang en vrijheid op te offeren voor het belang, moraal en welzijn van de maatschappij.
Daarom boycot ik de democratie
I wonder who would lead us if none of us would vote
Okay, wie heeft er ook niet/blanco gestemt en waarom?
Wilders is een aartsconservatief. Ondanks de misleidende naam van zijn partij staan zijn opvattingen mijlenver af van het libertarische gedachtengoed. Hij pleit wel voor een kleinere overheid maar ik ben bang dat zijn plannen alleen maar zouden leiden tot het inleveren van nog meer persoonlijke vrijheden en een repressievere staat. Net zoals in Amerika de meeste libertariėrs ervan teruggekomen zijn om op de republikeinen te stemmen, bij wijze van 'minst slechte' keuze, lijkt me dat ook voor de libertariėrs hier te lande het enige juiste besluit.quote:Op donderdag 23 november 2006 03:44 schreef StefanP het volgende:
Je had Wilders moeten stemmen. Zo'n beetje de enige die inziet dat het helemaal fout gaat met Nederland. Regelgeving, regelzucht, poltiek, miljoenen ambtenaren, enzovoorts.
Jammer dat je door niet te stemmen, de stemmen van deze mensen juist meer waard laat zijn.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:50 schreef Karzeuler het volgende:
- Het is onredelijk dat iemand die geen verstand heeft van politiek net zoveel stemrecht heeft als iemand die wel verstand er van heeft. Hoeveel waarde heeft je stem nog als naast jou ook het doorsnee Frans Bauer publiek en de fanatieke leden van Flair en Libelle ook mogen stemmen.
Wilders gekakel tegen de islam vind ik dan weer zo eng rechts nationalisties.quote:Op donderdag 23 november 2006 03:44 schreef StefanP het volgende:Je had Wilders moeten stemmen. Zo'n beetje de enige die inziet dat het helemaal fout gaat met Nederland. Regelgeving, regelzucht, poltiek, miljoenen ambtenaren, enzovoorts.
Het gįįt helemaal niet fout met Nederland.quote:Op donderdag 23 november 2006 03:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je had Wilders moeten stemmen. Zo'n beetje de enige die inziet dat het helemaal fout gaat met Nederland. Regelgeving, regelzucht, poltiek, miljoenen ambtenaren, enzovoorts.
quote:Op donderdag 23 november 2006 10:51 schreef Pierke_Smulders het volgende:
Het argument dat je als niet-stemmer geen recht van spreken hebt is ook zo'n ongelofelijke onzin. Het is net als dat je met avondeten mag kiezen uit 5 soorten stront, en dat wanneer je niet kiest, dat je dan niet moet zeuren wanneer je paardenstront geserveerd krijgt. Juist wanneer je wel kiest zou je je mond moeten houden, want je hebt er immers zelf voor gekozen. Zelf heb ik gister gekozen om kippenstront te eten (1NL gestemd), onder het mom van 'de minst slechte keuze', maar ik denk dat ik de volgende keer het eten maar oversla. Ben het eigenlijk wel eens met de libertariers dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |