De bischop van Myrna en Sinterklaas zijn niet de zelfde persoon, Sinterklaas is een verzinsel wat losjes op de Bischop van Myrna is gebaseerdquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Had je nou over Kerstman, had ik nog wel wat begrip gehad voor je voorbeeld, maar Sinterklaas was een man van vlees en bloed, redelijk waarneembaar etc. God daarentegen is een kwestie van geloof, niet meer.
Mwuaah ik zie het eerder dat hij een commercieel jasje aan heeft gekregen, maar in essentie blijft het Sint-Nicolaas.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De bischop van Myrna en Sinterklaas zijn niet de zelfde persoon, Sinterklaas is een verzinsel wat losjes op de Bischop van Myrna is gebaseerd
Ga je nog een keer serieus worden of blijf je baggeren, modje?quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah ik zie het eerder dat hij een commercieel jasje aan heeft gekregen, maar in essentie blijft het Sint-Nicolaas.
Je mag altijd mee naar WFL -FBquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga je nog een keer serieus worden of blijf je baggeren, modje?
Dat hoeft niet perse onzin te zijn, vanuit hun oogpunt. Het is duidelijk dat de mensen met een christelijke achtergrond vaak de gewoonte hebben om God te vergelijken en zelfs gelijk te stellen aan een soort supermens. Vandaar ook de vele afbeeldingen van een man met witte baard, die God zouden moeten voorstellen. Veel mensen met een christelijke achtergrond hebben iets visueels nodig om iets te kunnen bevatten. Vandaar de vele afbeeldingen van verschillende religieuze hoofdrolspelers.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag altijd mee naar WFL -FB
Edit:
Geen idee waarom ik word aangesproken als "modje" wanneer ik mijn mening geef zonder enig vorm van moderatie, maar goed.
Een vergelijking tussen Sint en God blijf ik onzin vinden.
Ik ook, het verschil is dat de kinderen als ze ouder worden horen dat Sint niet meer leeft etc.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:34 schreef Triggershot het volgende:
Edit:
Geen idee waarom ik word aangesproken als "modje" wanneer ik mijn mening geef zonder enig vorm van moderatie, maar goed.
Een vergelijking tussen Sint en God blijf ik onzin vinden.
Nou, mijn moeder had niet zulke ideeën over Godquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse onzin te zijn, vanuit hun oogpunt. Het is duidelijk dat de mensen met een christelijke achtergrond vaak de gewoonte hebben om God te vergelijken en zelfs gelijk te stellen aan een soort supermens. Vandaar ook de vele afbeeldingen van een man met witte baard, die God zouden moeten voorstellen. Veel mensen met een christelijke achtergrond hebben iets visueels nodig om iets te kunnen bevatten. Vandaar de vele afbeeldingen van verschillende religieuze hoofdrolspelers.
In deze context zou je kunnen stellen dat bepaalde mensen met een christelijke achtergrond een vergelijking durven te maken tussen God en sinterklaas. Ze zijn volgens de christelijke overleveringen beide erg oud en hebben een baard. Voor deze mensen is dit net zo logisch als dat de aarde plat zou zijn en de zon om de aarde zou draaien.
Elhamdulillah hebben moslims hier niets mee te maken.
Juistquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:00 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik ook, het verschil is dat de kinderen als ze ouder worden horen dat Sint niet meer leeft etc.
Met god horen de kinderen tot in hun volwassen leven dat het allemaal echt waar is, terwijl er geen enkel bewijs voor is. Maar goed het dient de famillieterreur en de staat, die slaafse geindoctrineerde mentaliteit.
Ik hoef toch niet overals bij te zetten dat uitzonderingen de regel bevestigen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, mijn moeder had niet zulke ideeën over God
Zou handig zijnquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik hoef toch niet overals bij te zetten dat uitzonderingen de regel bevestigen?![]()
En welke stroming christenen is dat dan? Die hebben dus geen mariabeeldjes of Jezus (a.s.) aan een marteltuig?quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou handig zijn
Wat ik dus wil zeggen is, de Christenen in mijn omgeving doen niet aan afbeelden enzo.
Stoer. Dus het enige dat het scheidt van moslims is het geloof in de laatste profeet?quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:15 schreef Triggershot het volgende:
Een stroming van de Nasrani die er idd niet aan doet.
Veel overeenkomsten, ook met de Sabeers.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Stoer. Dus het enige dat het scheidt van moslims is het geloof in de laatste profeet?
Hoe denken deze stromingen over het verbod van God op alcohol, homofilie, abortus, enz?quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Veel overeenkomsten, ook met de Sabeers.
Traditioneel tegen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe denken deze stromingen over het verbod van God op alcohol, homofilie, abortus, enz?
Van Dalequote:Op vrijdag 24 november 2006 14:24 schreef Triggershot het volgende:
God had er toch voor gewaarschuwd niet de verleiding te volgen omdat het slecht is en ja wat het precies inhoudt weet je pas als je het hebt gedaan idd, maar besef was er wel
quote:besef
het besef
zeer bewuste, duidelijke voorstelling
Dan bedoel je,quote:
verleiden
overgankelijk werkwoord; verleidde, heeft verleid; afleiding(en): verleider, verleiding
1
tot iets slechts overhalen, op de slechte weg leiden
betekenisverwante termen
De contradictie blijft bestaan in jou antwoord.quote:God had er toch voor gewaarschuwd je niet tot iets slechts te laten overhalen en ja wat het precies inhoudt weet je pas als je het hebt gedaan idd, maar een zeer bewuste duidelijke voorstelling was er wel
quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:51 schreef digitaLL het volgende:
Het verhaal van de zondeval is buitengewoon bizar en contradictoir.
Ongehoorzaamheid is nog goed nog kwaad ?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is echt onzin. God, hun schepper verbiedt ze om van die boom te eten. Daar valt niks anders van te maken, het is hun eigen verantwoordelijkheid als ze ongehoorzaam willen zijn.
Niet beseffen wat je het hebt gedaan voor je het hebt gedaan, maar dat het slecht is. Contradictie zit um in jouw interpretatie.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:37 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Van Dale
[..]
[..]
Dan bedoel je,
[..]
De contradictie blijft bestaan in jou antwoord.
Leg uit, ik zie het niet ?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:59 schreef Triggershot het volgende:
Niet beseffen wat je het hebt gedaan voor je het hebt gedaan, maar dat het slecht is. Contradictie zit um in jouw interpretatie.
Je beseft pas wat het is om iets te doen nadat je het gedaan hebt, maar alvorens kan je al weten dat spelen met wapens slecht is.quote:
Je kunt ook beseffen wat het is om iets te doen voordat je het gedaan hebt, mits je over voldoende kennis beschikt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:09 schreef Triggershot het volgende:
Je beseft pas wat het is om iets te doen nadat je het gedaan hebt,
Dit impliceert dat je al kennis hebt van wat slecht is.quote:maar alvorens kan je al weten dat spelen met wapens slecht is.
Je moet besef in praktijk en theorie kunnen scheiden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:16 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Je kunt ook beseffen wat het is om iets te doen voordat je het gedaan hebt, mits je over voldoende kennis beschikt.
Juistquote:Dit impliceert dat je al kennis hebt van wat slecht is.
De contradictie blijft dus bestaan mbt het verhaal van de zondeval.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:17 schreef Triggershot het volgende:
Juist
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:20 schreef digitaLL het volgende:
[..]
De contradictie blijft dus bestaan mbt het verhaal van de zondeval. jouw interpretatie
Ik hoop maar dat mijn interpretatie mbv de Van Dale en de logica de lezers het meest overtuigt.quote:
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:20 schreef digitaLL het volgende:
[..]
De contradictie blijft dus bestaan mbt het verhaal van de zondeval.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boom_van_de_kennis_van_goed_en_kwaad
Jij met je vooringenomen standpunt dat zondeval een sprookje is bent het 'logisch' aan het benaderen? Ja dat is logisch.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:24 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat mijn interpretatie mbv de Van Dale en de logica de lezers het meest overtuigt.
Da's dan jou logica niet de mijne.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Kom op Digitall!
'Kwaad' in theorie kennen ze al, omdat ze er voor gewaarschuwd zijn. Het weten in theorie is essentieel wanneer je iemand iets verbied als zodoende 'kwaad', toen ze er van aten namen ze kennis van het kwaad vervielen ze in de zonde en dus voor het eten van de appel waren ze gehoorzaam (Goed) en na ongehoorzaamheid (kwaad) hadden ze kennis genomen van beiden in praktijk.
my point exactlyquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:31 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Da's dan jou logica niet de mijne.
Het is aan de toeschouwers zelf welke mogelijk de juiste is.quote:
Zullen we dat maar lekker achterwege houden, komt er dadelijk weer een typische scheiden van gelovigen en niet-geloven, heb je weer zoiets, neuh in zo een topic heb ik niets te zoeken als user.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:44 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Het is aan de toeschouwers zelf welke mogelijk de juiste is.
Ik heb daar wel een theorie over die te maken heeft met opvoeding maar dat doet ff niet ter zake.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:46 schreef Triggershot het volgende:
Zullen we dat maar lekker achterwege houden, komt er dadelijk weer een typische scheiden van gelovigen en niet-geloven, heb je weer zoiets, neuh in zo een topic heb ik niets te zoeken als user.
Het is jouw topicquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:49 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik heb daar wel een theorie over die te maken heeft met opvoeding maar dat doet ff niet ter zake.
Brand los!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:49 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik heb daar wel een theorie over die te maken heeft met opvoeding maar dat doet ff niet ter zake.
Dat is een ander onderwerp dan de zondeval.quote:
Nee is niet tegenstrijdig. Onze ouders verbieden ons dingen, waarvan wij niet begrijpen waarom. Daarin is geen tegenstrijdigheid. God verbood in jouw voorbeeld Adam en Eva iets, terwijl zij geen kennis hadden van goed en kwaad. Daar is geen tegenstrijdigheid. Bijbels, Korans enzovoorts staan vol met geboden en verboden die men niet of deels begrijpt, zo ook onze huidige wetgevingen. Maar dat is niet tegenstrijdig. Waaraan zou dat dan tegenstrijdig zijn?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:09 schreef digitaLL het volgende:
Ik vraag me af of het negeren van een godsverbod goed of kwaad is ?
Of iets anders.
Ik stel dat je in de god van bijv de bijbel gelooft. En dat je de geboden en verboden beschreven in de bijbel respecteert.
Mijn probleem is o.a. het volgende. Adam en Eva zijn in het paradijs. Er is daar een boom van kennis van goed en kwaad. God verbiedt hen de vrucht van de boom van kennis van goed en kwaad te eten.
Maar als het overtreden van een godsverbod een kwaad is konden zijn immers nog niet weten wat goed en kwaad was voordat zij die vrucht aten. Dat lijkt me een tegenstrijdigheid ?
Dus het negeren van een godsgebod is nog goed nog kwaad ?quote:Op zondag 28 januari 2007 12:03 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Nee is niet tegenstrijdig. Onze ouders verbieden ons dingen, waarvan wij niet begrijpen waarom. Daarin is geen tegenstrijdigheid. God verbood in jouw voorbeeld Adam en Eva iets, terwijl zij geen kennis hadden van goed en kwaad. Daar is geen tegenstrijdigheid. Bijbels, Korans enzovoorts staan vol met geboden en verboden die men niet of deels begrijpt, zo ook onze huidige wetgevingen. Maar dat is niet tegenstrijdig. Waaraan zou dat dan tegenstrijdig zijn?
Soms goed, soms kwaad. Afhankelijk van persoon en situatie. Maar waar zit 'm die tegenstrijdigheid dan in volgens jou?quote:Op zondag 28 januari 2007 12:12 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Dus het negeren van een godsgebod is nog goed nog kwaad ?
Als een godsgebod/verbod goed of kwaad is moeten A&E kennis hebben van goed en kwaad.quote:Op zondag 28 januari 2007 12:19 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Soms goed, soms kwaad. Afhankelijk van persoon en situatie. Maar waar zit 'm die tegenstrijdigheid dan in volgens jou?
Als je het zo beschouwd is god het kwaad, als je het topic doorleest kom je een dergelijke visie al eens eerder tegen.quote:Op zondag 28 januari 2007 12:40 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Adam en Eva zijn in jouw voorbeeld onschuldig. Ze konden niet beseffen dat God hun goeds oplegde. Het is verleidelijk te stellen dat de twee hun Schepper hadden moeten gehoorzamen, blindelings. Adam en Eva waren immers gelovig in God. Maar als er geen besef is van goed en kwaad, dan kan niets kwalijk worden genomen. God mag niet van hen verwachten dat zij Hem gehoorzamen, zij weten niet of Zijn geboden en verboden goed of slecht zijn. Ze weten zelfs niet of God goed of slecht is. En of ongehoorzaamheid aan een bevel van God goed of slecht is, weten ze dus ook niet. Wie uit onwetendheid een fout maakt, maakt een fout maar is daarvoor niet verantwoordelijk, tenzij hij niet onwetend had hoeven zijn. Maar de enige remedie van hun onwetendheid over goed en kwaad, was de boom, het kwaad. God heeft hen pas van hun onwetendheid verlost, toen ze kwaad deden, want het kwaad deed hen beseffen wat goed en kwaad is. Op het moment van de daad waren ze onwetend. God heeft ons dan dus ten onrechte uit het paradijs verbannen en laat ons ten onrechte lijden in dit leven, om er weer terug te kunnen komen of in het ergste geval in de hel te belanden.
VERY GOOD!quote:Ik vraag me af of het negeren van een godsverbod goed of kwaad is ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |