En gelukkig hebben we veel allochtonen hier. Zij weten tenminste wat fatsoenlijk politiek is. Hulde.quote:Allochtonen stemmen massaal links
woensdag 22 november 2006 15:45
(Novum) - De allochtonen die tot nu toe hebben gestemd, kiezen massaal voor links. Bijna driekwart van de Turken, Marokkanen, Surinamers en overige allochtonen hebben hun stem uitgebracht op PvdA, SP of GroenLinks. Dat blijkt woensdag uit de Stemindex Allochtonen van Foquz Etnomarketing.
De opkomst van de allochtonen ligt hoger dan verwacht. Rond 12.00 uur lag deze op 37 procent. Volgens Foquz kan de opkomst uiteindelijk uitkomen op 78 procent. In de tweewekelijkse stemindex gaf tot vandaag 65 procent aan zeker links te zullen stemmen. Dat dit percentage nu lijkt te stijgen, schrijft Foquz toe aan de zwevende kiezers. Die stemmen op het laatste moment vooral SP.
bron
Wie is hier kort door de bocht?quote:Op woensdag 22 november 2006 17:58 schreef VandenBerg het volgende:
Allochtonen houden van krijgen en weinig werken. Heerlijk, lekker kort door de bocht......
Denk je dat?quote:Op woensdag 22 november 2006 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En gelukkig hebben we veel allochtonen hier. Zij weten tenminste wat fatsoenlijk politiek is. Hulde.
Ik hoop dat zij de doorslag zullen geven.![]()
1-0 voor EchtGraafquote:Op woensdag 22 november 2006 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie is hier kort door de bocht?
Met personen als Verdonk in de gelederen lijkt mij dat onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:00 schreef Pleket het volgende:
[..]
Denk je dat?
Zodra de allochtonen een beetje geld hebben en hard werken zullen ook zij VVD kiezen.
Net alsof allochtone ondernemers anders zouden gaan stemmen op partijen die hen op alle andere fronten behalve de zakelijke proberen te kleineren en dwars te zittenquote:Op woensdag 22 november 2006 18:00 schreef Toeps het volgende:
Toch raar, aangezien er veel zelfstandige ondernemers onder de allochtonen zitten. Maar goed, ik denk dat dit voornamelijk een kwestie is van campagne voeren. Linkse partijen richten zich veel meer op de allochtoonse kiezer.
Ik heb toch over mezelf......Ik zeg op mn eerste zin dat het lekker kort door de bocht is......quote:Op woensdag 22 november 2006 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie is hier kort door de bocht?
ja inderdaad ze hebben het zo slecht hier boehoehoeequote:Op woensdag 22 november 2006 18:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Net alsof allochtone ondernemers anders zouden gaan stemmen op partijen die hen op alle andere fronten behalve de zakelijke proberen te kleineren en dwars te zitten![]()
Ik denk dat dit meer toe te schrijven is aan een meestal buitenlander/allochtoon-onvriendelijke toon die wordt aangeslagen door personen en partijen die verkeren aan de rechterkant van het spectrum.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:00 schreef Toeps het volgende:
Toch raar, aangezien er veel zelfstandige ondernemers onder de allochtonen zitten. Maar goed, ik denk dat dit voornamelijk een kwestie is van campagne voeren. Linkse partijen richten zich veel meer op de allochtoonse kiezer.
En dat komt omdat allochtonen graag hun maagdelijke achternicht trouwen ipv een (ver)Nederlands(t)e hoer. Of dacht jij dat allochtonen veel om andere mensen geven?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Met personen als Verdonk in de gelederen lijkt mij dat onwaarschijnlijk.
Ja dat hebben we gezien in bij de allochtone corrupte PvdA in Adam Zuid-oost. Waar allochtone gemeenteraadsleden hun eigen stichtingen met belastinggeld financierden en dit vervolgens zelf in hun zak staken.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En gelukkig hebben we veel allochtonen hier. Zij weten tenminste wat fatsoenlijk politiek is. Hulde.
Je als minderwaardige beoordeeld en behandeld voelen heeft niets met je portemonnee te maken in dit geval.....quote:Op woensdag 22 november 2006 18:03 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ja inderdaad ze hebben het zo slecht hier boehoehoee![]()
mwaquote:Op woensdag 22 november 2006 18:00 schreef Toeps het volgende:
quote:Kleine ondernemers meer waarderen
Nederland telt bijna 700.000 – vooral kleine – bedrijven. Het midden- en kleinbedrijf heeft met recht de naam de motor van de economie te zijn en de plek waar de meeste banen worden gemaakt. Kleine ondernemers zijn van grote waarde voor de economie, maar het starten van een onderneming is onnodig moeilijk. Er is veel regelgeving en nauwelijks sociale zekerheid. Ruim 1 op de 7 zelfstandigen leeft onder de armoedegrens. Kleine ondernemers en zelfstandigen krijgen te weinig aandacht van de politiek. Achtereenvolgende regeringen hebben vooral oog gehad voor middelgrote en grote ondernemingen. In de komende kabinetsperiode dient het midden- en kleinbedrijf meer steun te krijgen.
Hoe weet jij als blanke kaaskop nou hoe allochtonen zich voelen?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je als minderwaardige beoordeeld en behandeld voelen heeft niets met je portemonnee te maken in dit geval.....![]()
Jij denkt dat autochtonen meer om andere mensen geven dan allochtonen?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:04 schreef Pleket het volgende:
[..]
En dat komt omdat allochtonen graag hun maagdelijke achternicht trouwen ipv een (ver)Nederlands(t)e hoer. Of dacht jij dat allochtonen veel om andere mensen geven?
Nee. Iedereen stemt voor zichzelf. Maar in de OP wordt gedaan alsof allochtonen links stemmen omdat ze zo sociaal zijn.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jij denkt dat autochtonen meer om andere mensen geven dan allochtonen?
nee man, allochtonen komen rechtstreeks uit de krochten van de hel. Die willen bloed zien, ruiken, voelen én proeven. duhquote:Op woensdag 22 november 2006 18:04 schreef Pleket het volgende:
[..]
En dat komt omdat allochtonen graag hun maagdelijke achternicht trouwen ipv een (ver)Nederlands(t)e hoer. Of dacht jij dat allochtonen veel om andere mensen geven?
Inlevingsvermogenquote:Op woensdag 22 november 2006 18:06 schreef Pleket het volgende:
[..]
Hoe weet jij als blanke kaaskop nou hoe allochtonen zich voelen?
Ja, precies.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:07 schreef Pleket het volgende:
[..]
Nee. Iedereen stemt voor zichzelf. Maar in de OP wordt gedaan alsof allochtonen links stemmen omdat ze zo sociaal zijn.
Zou jij op een partij stemmen die het niet zo op blanken heeft en er alles aan doet om het de blanke zo moeilijk mogelijk te maken ?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:06 schreef Pleket het volgende:
[..]
Hoe weet jij als blanke kaaskop nou hoe allochtonen zich voelen?
quote:Op woensdag 22 november 2006 18:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Zou jij op een partij stemmen die het niet zo op blanken heeft en er alles aan doet om het de blanke zo moeilijk mogelijk te maken ?
Ze bevestigen juist waarom ik niet op linkse partijen stem.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Welke partij maakt het de geintegreerde allochtoon dan onmogelijk?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Zou jij op een partij stemmen die het niet zo op blanken heeft en er alles aan doet om het de blanke zo moeilijk mogelijk te maken ?
Dus jij denkt dat iedereen die hard werkt en een beetje geld heeft, direct naar de VVD rent?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:00 schreef Pleket het volgende:
[..]
Denk je dat?
Zodra de allochtonen een beetje geld hebben en hard werken zullen ook zij VVD kiezen.
quote:Op woensdag 22 november 2006 18:13 schreef Radjesh het volgende:
Allochtonen moeten niet zo zielig doen, en gaan werken.
Het is een voorbeeld... Waarom zou je als allochtoon stemmen op een partij die je wil beperken in je manier van leven/geloof ? Die je niet laat trouwen met wie je wil, die je als 2e rangs burger behandelt. Maar goed, dat inlevingsvermogen op de rechterflank weinig betekent is ook geen nieuws.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:12 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Welke partij maakt het de geintegreerde allochtoon dan onmogelijk?
Is blank trouwens het tegenovergestelde van allochtoon ?
Mensen die niet snappen hoe een kapitalistische economie werkt inderdaad.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:13 schreef mazeind het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat iedereen die hard werkt en een beetje geld heeft, direct naar de VVD rent?
Ik werk hard, krijg een behoorlijk salaris (ja, bovenmodaal). Mijn vriendin werkt ook hard en nagenoeg hetzelfde per maand. Ik rij een lease auto en heb een eigen huis. Het enige dat niet bij je stelling past: ik ben een autochtoon, 428e generatie ofzo.
En toch stem ik SP...omdat ik niet vergeet dat anderen het minder goed hebben getroffen en best een handje geholpen mogen worden. Of waarvan de kinderen recht hebben op een betere start in het leven. Ook van het geld waar ik voor werk.
Veel mensen die het goed hebben denken er (gelukkig) ook zo over.
Het onmogelijk maken is heel wat anders dan laagdunkende retoriek over allochtonen gebruikenquote:Op woensdag 22 november 2006 18:12 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Welke partij maakt het de geintegreerde allochtoon dan onmogelijk?
quote:Op woensdag 22 november 2006 18:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En ook daadwerkelijk gespreken met ze heb die verder gaan dan: "Ja, ik spaar zegeltjes"![]()
Idd. Rechts heeft de allochtonen massaal in het harnas gejaagd in de armen van links. Ik hoop dat het aandeel van de allochtonen vanavond de doorslag naar links geeft, zodat de rechtse partijen ze voortaan wat serieuzer gaan nemen....quote:Op woensdag 22 november 2006 18:17 schreef knowall het volgende:
Niet echt verrassend. 'Rechts' maakt het er zelf naar immers.
Betekent dat dat 37% van de allochtonen geen werk heeft overdag??quote:Rond 12.00 uur lag deze op 37 procent
Serieuzer in wat?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Idd. Rechts heeft de allochtonen massaal in het harnas gejaagd in de armen van links. Ik hoop dat het aandeel van de allochtonen vanavond de doorslag naar links geeft, zodat de rechtse partijen ze voortaan wat serieuzer gaan nemen....
Of een snipperdag. Of een studie. Of gepensioneerd. Of vrije werktijden. Of in de pauze. Of.. Of.. Of...quote:Op woensdag 22 november 2006 18:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Betekent dat dat 37% van de allochtonen geen werk heeft overdag??
Welnee, autochtonen stemmen immers ook allemaal voor 0800 of na 1700. Jeweettoch.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:23 schreef knowall het volgende:
[..]
Of een snipperdag. Of een studie. Of gepensioneerd. Of vrije werktijden. Of in de pauze. Of.. Of.. Of...
Of om het antwoord kort te houden: neen, dat betekent het niet.
Idd wij werken overdag.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Welnee, autochtonen stemmen immers ook allemaal voor 0800 of na 1700. Jeweettoch.
Ik vind dat ik flink verdien en daar hard voor werk. Toch heb ik op de SP gestemd.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:00 schreef Pleket het volgende:
[..]
Denk je dat?
Ik ook maar toch stem ik rechtsquote:Op woensdag 22 november 2006 18:27 schreef FerryB het volgende:
[..]
Ik vind dat ik flink verdien en daar hard voor werk. Toch heb ik op de SP gestemd.
Ik ben niet te beroerd om andere mensen te helpen met iets waar ik toch genoeg van heb.
Ik haat mensen die alleen aan zichzelf denken.
En ik blijf het merkwaardig vinden dat figuren als jij zich erover verbazen, "het is immers voor hun eigen bestwil'quote:Op woensdag 22 november 2006 18:25 schreef ExTec het volgende:
Het blijft merkwaardig dat zoveel allochtonen links stemmen.
Mijn beste Kloon, Hoe weet jij nou als kaaskop wat ik stem? Ik stem als NIET voor mijn portmonnee, maar omdat ik vind dat iedereen de zelfde kansen in het leven moet krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:07 schreef Pleket het volgende:
[..]
Nee. Iedereen stemt voor zichzelf. Maar in de OP wordt gedaan alsof allochtonen links stemmen omdat ze zo sociaal zijn.
Ja, begin daar eens over tegen een moslim. Wel eens gedaan?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:25 schreef ExTec het volgende:
Begin eens tegen een moslim over hoe 'gelijk' man en vrouw zijn, en hoe gelijk een moslim en een jood is.
No, lets skip that,quote:Op woensdag 22 november 2006 18:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, begin daar eens over tegen een moslim. Wel eens gedaan?
Dat is dus een nee neem ik aan?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
No, lets skip that,
We gaan even vooruitspoelen naar het gedeelte waar jij uit gaat leggen dat moslims zeer vrouwvriendelijk zijn, en helemaal niet bevooroordeeld zijn tov joden.
Touchequote:Op woensdag 22 november 2006 18:30 schreef gelly het volgende:
[..]
En ik blijf het merkwaardig vinden dat figuren als jij zich erover verbazen, "het is immers voor hun eigen bestwil'
Ga je niet uitleggen dat onze islamitische medemens het toonbeeld van vrouwvriendelijkheid is, en het toonbeeld van onbevangenheid tov joden?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat is dus een nee neem ik aan?
Je kunt dus niet met iets antwoorden wat je eigen geloofwaardigheid zou bevorderen? Mooi, weten we dat ook weer....quote:Op woensdag 22 november 2006 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ga je niet uitleggen dat onze islamitische medemens het toonbeeld van vrouwvriendelijkheid is, en het toonbeeld van onbevangenheid tov joden?
Shame, damn shame![]()
Laat ik beleefd zijn: wat is je punt?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De vraag is gewoon "heb je wel eens met een moslim gepraat ? ".quote:Op woensdag 22 november 2006 19:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat ik beleefd zijn: wat is je punt?
Please let it not be: "Ze zijn niet allemaal zo"
Oftewel: lul je een eind in de ruimte of niet?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:02 schreef gelly het volgende:
[..]
De vraag is gewoon "heb je wel eens met een moslim gepraat ? ".
Ik heb er 1 geneuktquote:Op woensdag 22 november 2006 19:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar links heeft daar toch het alleen recht op...quote:Op woensdag 22 november 2006 18:29 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Ik ook maar toch stem ik rechts![]()
Dat je Real fan bent is dan weer minder..quote:
Ik was ook niet bezig met mijn geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je kunt dus niet met iets antwoorden wat je eigen geloofwaardigheid zou bevorderen?
Onpersoonlijk he? Die sex op homo-ontmoetingsplaatsen?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:06 schreef Sargon het volgende:
maar niet mee gepraat
Waarom zeggen rechtse mensen altijd dit soort dingen als iemand die tot hun 'doelgroep' behoort toch links stemt? Het wil enkel zeggen dat het die ander niet puur om het geld draait, dit in tegenstelling tot veel anderen van die 'doelgroep'.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:15 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Mensen die niet snappen hoe een kapitalistische economie werkt inderdaad.
Ja, ik heb het er regelmatig over met een marokkaanse maat van mijquote:Op woensdag 22 november 2006 19:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Je rekent anti-semieten tot je vriendenkring, wat is dit ?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik heb het er regelmatig over met een marokkaanse maat van mij![]()
Ben je nu blij?
Ik moes het nog zeggenquote:Op woensdag 22 november 2006 19:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Je rekent anti-semieten tot je vriendenkring, wat is dit ?
Is dat je punt, gelly? dat ze niet allemaal zo zijn?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat ik beleefd zijn: wat is je punt?
Please let it not be: "Ze zijn niet allemaal zo"
Het is een etnomarketingbureau. Wij van etnomarketing adviseren: etnomarketing.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:58 schreef Kozzmic het volgende:
Ik zet twijfels bij dit onderzoek. Om 12.00 uur al een opkomstpercentage van 37%, waar dat onder alle Nederlanders op dat tijdstip ergens onder in de 20 ligt.
De onderzoeksgroep is nog geen 600 respondenten (bron), en dan verdelen ze bij eerdere onderzoeken deze groep ook nog in verschillende ethniciteiten. Erg ongeloofwaardig.
Waarom ga jij dan niet met deze bovengenoemde 'allochtonen' gezellig naar hun land van herkomstquote:Op woensdag 22 november 2006 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vergis je niet, dat marketingbureau en andere onderzoekers richten zich vaak op een zeer selecte groep 'allochtonen'.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:25 schreef ExTec het volgende:
Het blijft merkwaardig dat zoveel allochtonen links stemmen.
De SP is er groot mee geworden, die hadden in de jaren '80 als enige partij naast de centrumdemocraten, een pleidooi voor aanpassing & gericht integratiebeleid. (Daarom mocht je als fatsoenlijk links ook heel lang niet op de SP stemmen).quote:En dan komen ze anno nu nog bedrogen uit ook. De enige extreem-linkse partij op dat gebied is ondertussen GL, zelfs de SP heeft een paar hoofdstukken mbt. integratie waar ik me prima in kan vinden.
Smakeloze opmerking. Racist.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:31 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Waarom ga jij dan niet met deze bovengenoemde 'allochtonen' gezellig naar hun land van herkomst![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 19:07 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat je Real fan bent is dan weer minder..![]()
Oh dat is rascistisch? Jij laat liever het land-bestuur bepalen door mensen die oorspronkelijk niks met dit land hebben?quote:
Waarom hebben mensen die hier het grootste deel van hun leven wonen of hier meestal zelfs geboren en getogen zijn niets met dit land?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:37 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Oh dat is rascistisch? Jij laat liever het land-bestuur bepalen door mensen die oorspronkelijk niks met dit land hebben?
wie nietquote:Op woensdag 22 november 2006 17:58 schreef VandenBerg het volgende:
Allochtonen houden van krijgen en weinig werken.
Wat is oorspronkelijk ? Ik ben ook een afstammeling van de Hugenoten. Of bedoel je holbewoners ? Sja, dat zijn ook precies de mensen die op Wilders stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:37 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Oh dat is rascistisch? Jij laat liever het land-bestuur bepalen door mensen die oorspronkelijk niks met dit land hebben?
Ja, klopt, kan me er vaag wat over herinneren zelfs.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:33 schreef sigme het volgende:
De SP is er groot mee geworden, die hadden in de jaren '80 als enige partij naast de centrumdemocraten, een pleidooi voor aanpassing & gericht integratiebeleid. (Daarom mocht je als fatsoenlijk links ook heel lang niet op de SP stemmen).
Je weet toch dat heel rechts fok minstens 80 uur per week werkt?quote:
Dat zegt en vindt een groot deel zelf. Plus dat het grootste deel (en dan houdt ik het nog heel netjes en zonder voorbeelden) 'lak' heeft aan de maatschappij die ze hier in de 1e plaats aantroffen en die dus nu graag naar hun hand zouden willen zetten.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waarom hebben mensen die hier het grootste deel van hun leven wonen of hier meestal zelfs geboren en getogen zijn niets met dit land?
Ik zou bijna aan jou dezelfde vraag stellen als die ene die ik net aan een ander steldequote:Op woensdag 22 november 2006 19:43 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Dat zegt en vindt een groot deel zelf. Plus dat het grootste deel (en dan houdt ik het nog heel netjes en zonder voorbeelden) 'lak' heeft aan de maatschappij die ze hier in de 1e plaats aantroffen en die dus nu graag naar hun hand zouden willen zetten.
Ik denk dat hier niemand zit die als hij meer kan verdienen en minder hoeft te werken, dit zou afslaan.quote:
Kort door de bocht, voorspelbaar en niet echt een slimme opmerking. Oorspronkelijk wil zeggen dat je vorige generatie's ook echt terug te leggen zijn in Nederland en dan heb ik het niet over 1 of 2 generatie's.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is oorspronkelijk ? Ik ben ook een afstammeling van de Hugenoten. Of bedoel je holbewoners ? Sja, dat zijn ook precies de mensen die op Wilders stemmen.
Ja stel em maar, misschien dat er dan wel ergens een punt in zitquote:Op woensdag 22 november 2006 19:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik zou bijna aan jou dezelfde vraag stellen als die ene die ik net aan een ander stelde![]()
Nee personen met 'linkse' gedachten kunnen goed tegen kritiek, als je tegenwoordig het woord allochtoon alleen al in de mond neemt ben je al een rascistquote:Op woensdag 22 november 2006 19:48 schreef FerryB het volgende:
De meeste personen met "extreem" rechtse gedachten gooien hun eigen glazen in door op een partij te stemmen waarvan ze alleen maar gezien hebben dat het aziel beleid hard aangepakt moet worden terwijl alle andere partij punten niet eens bij ze bekend zijn.
En dat terwijl ze meestal ook nog eens een erg goed betaalde baan hebben...
In mijn familie zit Italiaans bloed. Ik werk wel af vanaf mijn 14e...quote:Op woensdag 22 november 2006 19:46 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Kort door de bocht, voorspelbaar en niet echt een slimme opmerking. Oorspronkelijk wil zeggen dat je vorige generatie's ook echt terug te leggen zijn in Nederland en dan heb ik het niet over 1 of 2 generatie's.![]()
Taalcursusje een idee?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:43 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Dat zegt en vindt een groot deel zelf. Plus dat het grootste deel (en dan houdt ik het nog heel netjes en zonder voorbeelden) 'lak' heeft aan de maatschappij die ze hier in de 1e plaats aantroffen en die dus nu graag naar hun hand zouden willen zetten.
Dan was er nooit iemand een Nederlander geweest of geworden.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:46 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Kort door de bocht, voorspelbaar en niet echt een slimme opmerking. Oorspronkelijk wil zeggen dat je vorige generatie's ook echt terug te leggen zijn in Nederland en dan heb ik het niet over 1 of 2 generatie's.![]()
rascistquote:Op woensdag 22 november 2006 19:53 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Nee personen met 'linkse' gedachten kunnen goed tegen kritiek, als je tegenwoordig het woord allochtoon alleen al in de mond neemt ben je al een rascist![]()
Als je er voor pleit alle allochtonen het land uit te gooien ben je d'r wel één. Zeggen waar het op staat, jeweettog.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:53 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Nee personen met 'linkse' gedachten kunnen goed tegen kritiek, als je tegenwoordig het woord allochtoon alleen al in de mond neemt ben je al een rascist![]()
Nee dat heb ik toch ook nooit gezegd? Cursusje begrijpend lezen en onderbouwend reageren een idee?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:53 schreef peaceman het volgende:
In mijn familie zit Italiaans bloed. Ik werk wel af vanaf mijn 14e...
Niettemin moet ik er dus ook maar uit als allochtoon zijnde?
Taalcursusje een idee?![]()
Je hebt echt geen idee he? Links en rechts hebben ze jarenlang met fluwelen handschoenen behandeld. Elke keer weer. Slechts de laatste jaren worden criminaliteitscijfers, uitkeringsfraude en -export, uithuwlijke etc. op basis van ethnische afkomst onderzocht/ geregistreerd.. Natuurlijk stem je als kind op Sinterklaas!! Je kiest de hand waaruit je vreet...quote:Op woensdag 22 november 2006 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Idd. Rechts heeft de allochtonen massaal in het harnas gejaagd in de armen van links. Ik hoop dat het aandeel van de allochtonen vanavond de doorslag naar links geeft, zodat de rechtse partijen ze voortaan wat serieuzer gaan nemen....
quote:Op woensdag 22 november 2006 19:54 schreef gelly het volgende:
Dan was er nooit iemand een Nederlander geweest of geworden.
Dat heb ik ook niet verkondigtquote:Op woensdag 22 november 2006 19:57 schreef gelly het volgende:
Als je er voor pleit alle allochtonen het land uit te gooien ben je d'r wel één. Zeggen waar het op staat, jeweettog.
quote:
En de problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen ! Hulde !quote:Op woensdag 22 november 2006 19:59 schreef drammers het volgende:
[..]
Slechts de laatste jaren worden criminaliteitscijfers, uitkeringsfraude en -export, uithuwlijke etc. op basis van ethnische afkomst onderzocht/ geregistreerd..
Dat hoef ik niet op te zoeken, volgens jouw definitie bestaan er geen Nederlanders, immers, men moet dan al vele generaties in Nederland hebben gewoond. Of wil je beginnen bij 1830 ?quote:Op woensdag 22 november 2006 20:00 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
En zoek even op sinds wanneer Nederland Nederland heet![]()
Wie zegt dat mijn voorouders en hun familieleden feilloos zijn geweest? Misschien zaten daar ook wel criminelen bij. Misschien was ik, als zij teruggestuurd waren, nu wel lid van de mafia geweest...quote:Op woensdag 22 november 2006 19:58 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Nee dat heb ik toch ook nooit gezegd? Cursusje begrijpend lezen en onderbouwend reageren een idee?
Enkelt de ingestroomde raddraaiers en personen die de samenleving zo nodig willen veranderen en verzieken, weet niet of dat wel de geschikte mensen zijn om voor het land-bestuur te zorgen.
Niemand inderdaad... ook autochtone Nederlanders niet.. want er zitten niet alleen allochtonen in de cel!quote:(En idd mijn Nederlands is niet feilloos maar ja Who's perfect?)
En wat is 176 jaar dan volgens jou? Niet veel generatie's?quote:Op woensdag 22 november 2006 20:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet op te zoeken, volgens jouw definitie bestaan er geen Nederlanders, immers, men moet dan al vele generaties in Nederland hebben gewoond. Of wil je beginnen bij 1830 ?
Ja ik ook, maar ik zou het erg prettig vinden als ik zelf kan bepalen aan wie en wanneer ik het geef i.p.v. dat de staat het redistribueerd. Voor mij dus WNF i.p.v. Amnesty!!quote:Op woensdag 22 november 2006 18:27 schreef FerryB het volgende:
[..]
Ik vind dat ik flink verdien en daar hard voor werk. Toch heb ik op de SP gestemd.
Ik ben niet te beroerd om andere mensen te helpen met iets waar ik toch genoeg van heb.
Ik haat mensen die alleen aan zichzelf denken.
Ja sterker nog. Vorige week met een Marokkaan hier in Italië. Die begon me te vertellen hoe geweldig Adolf Hitler was.Ikdacht dat hij een geintje maakte. Hij vond Hitler zo geweldig omdat die 6 miljoen Joden heeft afgemaakt... Misselijkmakend!!quote:Op woensdag 22 november 2006 18:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die 1e zin volg ik niet helemaal, als je voorouders niet feilloos zijn geweest hoorde ze idd hier niet echt thuis als 'gasten' en wat jij dan verder met je leven doet, daar ben je zelf helemaal verantwoordelijk voor natuurlijkquote:Op woensdag 22 november 2006 20:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wie zegt dat mijn voorouders en hun familieleden feilloos zijn geweest? Misschien zaten daar ook wel criminelen bij. Misschien was ik, als zij teruggestuurd waren, nu wel lid van de mafia geweest...
Bovendien zeg je in feite dat elke verandering slecht is. Als men zo door de eeuwen heen geredeneerd had, liepen we nu nog in vellen en hadden we FOK! al helemaal niet gekend, want zoiets bestond dan niet.
Wel zijn er natuurlijk rotte appels. Maar niemand zegt hier dat die niet aangepakt moeten worden.
[..]
Niemand inderdaad... ook autochtone Nederlanders niet.. want er zitten niet alleen allochtonen in de cel!
Precies... en iedereen die rechts stemt is natuurlijk asociaal, egoistisch en wil dat alle buitenlanders direct Nederland verlaten. Want als je rechts bent dan denk je natuurlijk alleen aan je eigen portemonnee...quote:Op woensdag 22 november 2006 19:06 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Maar links heeft daar toch het alleen recht op...![]()
Je kunt wel stellen dat het aantal sociologische generaties autochtonen in die periode veel kleiner is dan die van allochtonen. Wat wil dat zeggen : autochtonen vertonen in die periode ongeveer dezelfde generatierevoluties als allochtonen in Nederland al binnen 3 generaties kennen. Of in andere woorden : kleinkinderen van gastarbeiders vertonen nog maar weinig overeenkomst met mensen uit 'land van herkomst'. Het zijn gewoon Nederlanders die nog enkele aspecten van vorige generaties behouden. Zoals vrijwel elke Nederlander.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:05 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
En wat is 176 jaar dan volgens jou? Niet veel generatie's?
Wat versta jij dan onder de Nederlandse identiteit?quote:Op woensdag 22 november 2006 20:10 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
En ik zeg niet dat elke verandering slecht is maar niet elke verandering is in het landsbelang en in het voordeel van het land. Ik denk dat Nederland zijn eigen identiteit kwijt raakt erdoor.
Xenofobe partijen wegstreept!! Vertel mij eens wel partij alle buitenlanders het land uit wil schoppenquote:Op woensdag 22 november 2006 19:32 schreef thabit het volgende:
Niet zo verwonderlijk natuurlijk. Als je alle openlijk xenofobe partijen doorstreept blijft er weinig over dan links.
Ik vindt dat een onterechte veronderstelling, de kleinkinderen hebben juist wel veel overeenkomsten met het land van herkomst en zoeken de overeenkomsten steeds meer op. Dus jij wil eigelijk zeggen dat een kleinkind van een gastarbeider zich evenveel aanpast en past in de Nederlandse samenleving als dat van een Nederlands kleinkind uit dezelfde periode? En ook er moet ook zoiets zijn als eigen initiatief en moeite doen om ergens bij te horen.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt wel stellen dat het aantal sociologische generaties autochtonen in die periode veel kleiner is dan die van allochtonen. Wat wil dat zeggen : autochtonen vertonen in die periode ongeveer dezelfde generatierevoluties als allochtonen in Nederland al binnen 3 generaties kennen. Of in andere woorden : kleinkinderen van gastarbeiders vertonen nog maar weinig overeenkomst met mensen uit 'land van herkomst'. Het zijn gewoon Nederlanders die nog enkele aspecten van vorige generaties behouden. Zoals vrijwel elke Nederlander.
Lees even terugquote:Op woensdag 22 november 2006 20:14 schreef peaceman het volgende:
Wat versta jij dan onder de Nederlandse identiteit?
Ja, ik ben het levende voorbeeld ervan.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:20 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Ik vindt dat een onterechte veronderstelling, de kleinkinderen hebben juist wel veel overeenkomsten met het land van herkomst en zoeken de overeenkomsten steeds meer op. Dus jij wil eigelijk zeggen dat een kleinkind van een gastarbeider zich evenveel aanpast en past in de Nederlandse samenleving als dat van een Nederlands kleinkind uit dezelfde periode?
En hier ga je de mist in!! De kinderen Italiaanse gastarbeiders in NL spreken goed Nederlands. De kinderen van Nederlanders in Australië spreken ook goed Engels. Ik ken genoeg moslims (let op geen allochtonen, want ik heb dit niet kunnen constateren bij bv. Chinezen) spreken vaak nog heel slecht Nederlands in de tweede generatie.. Of is dit standpunt misschien iets te hard..quote:Op woensdag 22 november 2006 20:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt wel stellen dat het aantal sociologische generaties autochtonen in die periode veel kleiner is dan die van allochtonen. Wat wil dat zeggen : autochtonen vertonen in die periode ongeveer dezelfde generatierevoluties als allochtonen in Nederland al binnen 3 generaties kennen. Of in andere woorden : kleinkinderen van gastarbeiders vertonen nog maar weinig overeenkomst met mensen uit 'land van herkomst'. Het zijn gewoon Nederlanders die nog enkele aspecten van vorige generaties behouden. Zoals vrijwel elke Nederlander.
Heb t niet kunnen vindenquote:
Nou daar is toch ook niks mis mee dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 20:22 schreef peaceman het volgende:
Ja, ik ben het levende voorbeeld ervan.
Nog ietsje beter lezen, daar ben ik namelijk over aan het discussieren.quote:
Ik weet niet of je standpunt te hard is. Vraag is wel of het standpunt fair is. Want ik vraag me dan gelijk het volgende af: Spraken de eerste 2e generaties Surinamers bijvoorbeeld vloeiend Nederlands?quote:Op woensdag 22 november 2006 20:22 schreef drammers het volgende:
[..]
En hier ga je de mist in!! De kinderen Italiaanse gastarbeiders in NL spreken goed Nederlands. De kinderen van Nederlanders in Australië spreken ook goed Engels. Ik ken genoeg moslims (let op geen allochtonen, want ik heb dit niet kunnen constateren bij bv. Chinezen) spreken vaak nog heel slecht Nederlands in de tweede generatie.. Of is dit standpunt misschien iets te hard..![]()
Met gebrekkig Nederlands en vervroegde schooluitval, is het bijna onvermijdelijk dat ik geen carriere tegemoet ga, net zo min als dat ik 8 kinderen op aarde zit. En indie gevallen kies iknatuurlijk de SP...![]()
[generalisatie]quote:Op woensdag 22 november 2006 20:22 schreef drammers het volgende:
[..]
En hier ga je de mist in!! De kinderen Italiaanse gastarbeiders in NL spreken goed Nederlands. De kinderen van Nederlanders in Australië spreken ook goed Engels. Ik ken genoeg moslims (let op geen allochtonen, want ik heb dit niet kunnen constateren bij bv. Chinezen) spreken vaak nog heel slecht Nederlands in de tweede generatie.. Of is dit standpunt misschien iets te hard..![]()
Inderdaad en zo geldt dat voor velen. En ja, niet voor allemaal.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:25 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Nou daar is toch ook niks mis mee dan?
Dat kan, er is gewoon onderzoek naar gedaan. Maar daar mag je het altijd oneens mee zijn natuurlijk, als je liever je eigen wereldbeeld vasthoudt die niet op feiten of onderzoek is gebaseerd.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:20 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Ik vindt dat een onterechte veronderstelling
Ja sorry maar hebben ze daar niet al een flink aantal generatie's de tijd voor gehad dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 20:29 schreef peaceman het volgende:
Inderdaad en zo geldt dat voor velen. En ja, niet voor allemaal.
Wel vind ik dat allochtonen een flink aantal generaties de kans moeten krijgen om goed te integreren. Dat gaat niet van dinsdag op woensdag. Dat duurt veel langer dan veel mensen denken.
Nee dat is niet een eigen wereldbeeld, dat is de realitieit. Er zijn vast ook onderzoeken te vinden die het tegendeel bewijzen je moet nooit blind op de oordelen van onderzoeken afgaan zonder eerst zelf goed een mening te hebben en vormen.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:30 schreef gelly het volgende:
Dat kan, er is gewoon onderzoek naar gedaan. Maar daar mag je het altijd oneens mee zijn natuurlijk, als je liever je eigen wereldbeeld vasthoud die niet op feiten of onderzoek is gebaseerd.
Of ze allemaal goed Nederlands spraken weet ik niet. Maar in Suriname wordt al heel lang Nederlands gedoceerd en is daarom geen valide vergelijking. Indonesië is daneenbeter vergelijk.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik weet niet of je standpunt te hard is. Vraag is wel of het standpunt fair is. Want ik vraag me dan gelijk het volgende af: Spraken de eerste 2e generaties Surinamers bijvoorbeeld vloeiend Nederlands?
Ik weet het antwoord niet, jij?
Dat is niet mijn ervaring (we hebben het toch wel allebij over de 2e generatie niet? Bovendien zie ik hier in Italië wederom alles watik hier voorheen heb aangegeven. Dus aan de Nederlandse maatschappije kan het ook niet liggen..quote:Op woensdag 22 november 2006 20:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
[generalisatie]
Juist Chinezen spreken vaak amper Nederlands. Maar die zie en hoor je gewoon niet.......Verder zijn ze ook vaak erg crimineel, maar vooral binnen de eigen, van de buitenwereld afgeschermde (can you say integratie?) gemeenschap.
[/generalisatie]
Hoeveel generaties krijgen ze van jou de tijd dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 20:33 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Ja sorry maar hebben ze daar niet al een flink aantal generatie's de tijd voor gehad dan?
Nou eigelijk zou dat na 1 generatie al rond moeten zijn toch? Met motivatie van huis uit, eigen initatief en een Nederlandse (basis)school. Misschien lid worden van (sport)clubs en verenigingen.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hoeveel generaties krijgen ze van jou de tijd dan?![]()
Nou de geschiedenis in het algemeen laat zien dat het wel wat onrealistisch is.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:42 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Nou eigelijk zou dat na 1 generatie al rond moeten zijn toch? Met motivatie van huis uit, eigen initatief en een Nederlandse (basis)school. Misschien lid worden van (sport)clubs en verenigingen.
Zijn allemaal gekke dingen die ik nu roep zeker?
dus voor autochtonen mag het wel een pretpark zijn en voor allochtonen niet?quote:Op maandag 27 november 2006 12:21 schreef Reemster het volgende:
SP en PVDA enz maken t voor allochtonen een pretpark
Ja, en wat Geert Wilders zegt helpt rechts in dezen natuurlijk ook niet echt.quote:Op maandag 27 november 2006 12:36 schreef onemangang het volgende:
Wat een nutteloos onderzoek weer. Als bij de bevolkingsgroep met de laagste inkomens heel veel mensen zaten die opvallend veel rode neusharen hadden, dan konden we stellen: mensen met rode neusharen stemmen linkser dan mensen zonder rode neusharen.
Het gaat echter niet om die neusharen, maar om het inkomen van de stemmer.
Het klopt wel. Althans bij niet westerse allochtonenquote:Op woensdag 22 november 2006 18:23 schreef knowall het volgende:
[..]
Of een snipperdag. Of een studie. Of gepensioneerd. Of vrije werktijden. Of in de pauze. Of.. Of.. Of...
Of om het antwoord kort te houden: neen, dat betekent het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |