Oei. Doet An24 met haar huidige internetproblemen nog aan ontvangstbevestiging? Heb nog niks gezien, eigenlijk.quote:
quote:Op woensdag 22 november 2006 19:07 schreef snakelady het volgende:
wel snel zijn dan elefes en chanty, erg veel tijd is er niet meer om 4 foto te maken en er een collage van te maken.
Had niet eens gezien dat ie vol zatquote:Op woensdag 22 november 2006 16:55 schreef Puckzzz het volgende:
Chanty zit een beetje te slapen denk ik. Ze sloot 'm maar ik open wel een nieuwe
zal zo ff de OP in orde maken.
vorige topic:
FOT (discussietopic) November: 4 luiken dus.
de tutorial:
http://members.home.nl/puckzz/tutorial.pdf
nog eens sturen dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 23:30 schreef An24 het volgende:
!!!!!! wedstrijdtopic is aangepast. Alleen deze maand je foto sturen naar het mailadres van Phoenixx!!!!
Niets mis mee hoorquote:Op donderdag 23 november 2006 19:49 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb net ingestuurd naar Phoenixx. Ik heb het onderwerp wel alternatief benaderd hoor.
Da's toch vierquote:Op donderdag 23 november 2006 21:20 schreef k_man het volgende:
Ik heb iets geprobeerd, maar ik vind het vier keer niks.
Bij zwart/wit hoort geen rood kader.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:23 schreef k_man het volgende:
De afzonderlijke fotootjes waren wel redelijk ok, maar als vierluik is het crap:
[afbeelding]
Ja, maar daarvoor schieten mijn vaardigheden met PhotoPaint te kort.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:35 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmmmz, ik zie wat je bedoelt ja. Ms een idee om ze iets speelser samen te voegen oid?
Van een wit of grijs kader wordt ie ook niet veel beter, geloof ik.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:38 schreef Ilford het volgende:
[..]
Bij zwart/wit hoort geen rood kader.Hoort sowieso geen gekleurd kader. Vind ik dan, tenminste.
2 minuten geleden...quote:Op donderdag 23 november 2006 21:43 schreef Phoenixx het volgende:
Mail is ontvangen van ElizabethR & Miss Bliss!!
Inzendingen van Ilford, Puckzzz, Mukie, Snakelady en Ilford had ik ook al binnen
* Staat je naam hier niet bij, maar heb je wel een collage gemaakt? Stuur hem dan aub nog een keertje naar mij!!
Zeg joh, ik vinnut nogal meevallen hoor. Juist het saaie vind ik erg goed benadrukt worden. Ik vind hem leuk!!!quote:Op donderdag 23 november 2006 21:23 schreef k_man het volgende:
De afzonderlijke fotootjes waren wel redelijk ok, maar als vierluik is het crap:
[afbeelding]
Thanks Phoen!quote:Op donderdag 23 november 2006 21:43 schreef Phoenixx het volgende:
Inzendingen van Ilford, Puckzzz, Mukie, Snakelady en Ilford had ik ook al binnen
* Staat je naam hier niet bij, maar heb je wel een collage gemaakt? Stuur hem dan aub nog een keertje naar mij!!
Hmm, tnx.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zeg joh, ik vinnut nogal meevallen hoor. Juist het saaie vind ik erg goed benadrukt worden. Ik vind hem leuk!!!
Twee keer niets ontvangen??quote:Op donderdag 23 november 2006 21:45 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
2 minuten geleden...
1x met, 1 zonder attachment
Klopt!quote:Op donderdag 23 november 2006 22:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb ingezonden.
quote:
Welnee joh!! Gewoon een leuk bedrag overmaken op mijn rekeningnummer o.v.v. je username en "FOT-fotowedstrijd".quote:Op donderdag 23 november 2006 22:17 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]. Nu nog winnen, en iets zegt me dat dat toch een stuk moeilijker is dan insturen.
Bleh, bonbons zijn viesquote:Op donderdag 23 november 2006 22:27 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Welnee joh!! Gewoon een leuk bedrag overmaken op mijn rekeningnummer o.v.v. je username en "FOT-fotowedstrijd".
En een doos Tosca bonbons laten bezorgen bij An24.
volgens mij zijn er deze maand maar weinig inzendingen tov andere maanden dus de kans om te winnen is dan ook groterquote:Op donderdag 23 november 2006 22:17 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]. Nu nog winnen, en iets zegt me dat dat toch een stuk moeilijker is dan insturen.
Ja maar... een reep chocolade is nu te hard voor je met je slotjes.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:29 schreef An24 het volgende:
[..]
Bleh, bonbons zijn viesNee serieus...
![]()
lol daar heb ik dus serieus over zitten denken.. hoe krijg ik mijn voorliefde voor chocola op de foto en hoe verwerk ik dat in een vierluik?quote:Op donderdag 23 november 2006 22:36 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Ja maar... een reep chocolade is nu te hard voor je met je slotjes.
Visualiseer de volgende inzending:
1) close up van een "beugelbekkie" knabbelend aan een reep chocolade
2) een of meerdere slotjes die van de tanden zijn gebroken
3) aktiefoto van de orthodontist die de zaak weer probeert te redden
4) brede beugelbekkie-smile
Daar zit niemand (en zeker jij niet!) op te wachten, toch?
En hoe kunnen tosca bonbons nou vies zijn? Tsssss.... alleen het jeugdsentiment al...![]()
zit me hier belachelijk te maken...quote:Op donderdag 23 november 2006 22:36 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Ja maar... een reep chocolade is nu te hard voor je met je slotjes.
Visualiseer de volgende inzending:
1) close up van een "beugelbekkie" knabbelend aan een reep chocolade
2) een of meerdere slotjes die van de tanden zijn gebroken
3) aktiefoto van de orthodontist die de zaak weer probeert te redden
4) brede beugelbekkie-smile
Daar zit niemand (en zeker jij niet!) op te wachten, toch?
En hoe kunnen tosca bonbons nou vies zijn? Tsssss.... alleen het jeugdsentiment al...![]()
1) een winkelwagen vol met chocolade dingenquote:Op donderdag 23 november 2006 22:44 schreef releaze het volgende:
[..]
lol daar heb ik dus serieus over zitten denken.. hoe krijg ik mijn voorliefde voor chocola op de foto en hoe verwerk ik dat in een vierluik?
4) Kotsend boven de WCquote:Op donderdag 23 november 2006 22:49 schreef prupke het volgende:
[..]
1) een winkelwagen vol met chocolade dingen
2) een berg aangebroken repen en wikkels
3) gezicht vol met chocolade
4) uitbuikend op de bank
*meldt* en mee eens is!quote:Op donderdag 23 november 2006 21:59 schreef prupke het volgende:
ik heet dan wel geen IIford , maar ik vind hem zo veel mooier dan met dat rode kader
Cool, dank voor de bevestiging.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:43 schreef Phoenixx het volgende:
Per ongeluk naar waarheid weergegeven: ik heb 'm 1x van jou ontvangen, en An had 'm 1x doorgestuurdquote:Op donderdag 23 november 2006 23:07 schreef Ilford het volgende:
[..]
en toch had ik maar 1x ingestuurd![]()
quote:Op donderdag 23 november 2006 23:09 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Per ongeluk naar waarheid weergegeven: ik heb 'm 1x van jou ontvangen, en An had 'm 1x doorgestuurd
voor de zekerheid nog maar eens danquote:Op donderdag 23 november 2006 21:59 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Twee keer niets ontvangen??
Staat er ergens een file op de digitale snelweg misschien??
He, tnx.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:18 schreef Elefes het volgende:
K_man: ik vind je foto's echt superHele fijne stijl
Dat was idd ook mijn gedachtequote:Op vrijdag 24 november 2006 23:02 schreef snakelady het volgende:
volgens mij maakt de lengte niet zoveel uit, aangezien het geen effect heeft op de layout.
Of heb ik het mis?
Je inzending is al geupload hoor!quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:49 schreef releaze het volgende:
Four done, zero to go! Whee! Mja, ik laat mn shotjes nog ff zitten tot ze geupload zijn
JIj hebt de urlquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:10 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Je inzending is al geupload hoor!![]()
Maar jij staat vroeger opquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:47 schreef MissBliss het volgende:
Hey foto 1 van mij is ongeveer hetzelfde Chanty
hmmmmm heb jou foto hier nergens voorbij zien komen anders had ik wel wat anders bedachtquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:47 schreef MissBliss het volgende:
Hey foto 1 van mij is ongeveer hetzelfde Chanty
quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:36 schreef snakelady het volgende:
erg mooi Chanty, en je dacht nog wel dat het niet zou lukken.
Ja! IK ben stikjaloers op die tijd op jouw wekkerquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:29 schreef Chanty het volgende:zoowwww dat was wel even prutsen, maar wel leuk
[afbeelding]
Groot formaat
Comments anyone?
quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:15 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ja! IK ben stikjaloers op die tijd op jouw wekker
En verder vind ik me gewoon erg leuk
Verrek, daar is ie niet goed ingekleurdquote:Op zaterdag 25 november 2006 11:07 schreef LekkerApart het volgende:
Ik weet niet wat het is naast/boven today.. Maar dat vind ik een beetje storend..
Verder superleuk!
Wel zo geweldig!quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:49 schreef blomst het volgende:
niet zo geweldig als de foto's die ik hier voorbij heb zien komen.
Dat is maar fictiefquote:
Dat is wel een hele verantwoordelijkheid hoorquote:Op zondag 26 november 2006 15:25 schreef Schanulleke het volgende:
Doordat ik afgelopen maand aan huis gebonden was hebben al mijn dagen rond de verscheidene was, verschoon en aankleed rituelen gedraaid.
[afbeelding]
Dat zijn de leukste dagen als je eenmaal geleerd hebt het idee los te laten dat er ook nog andere dingen moeten. Leuke plaatjes ook hoorquote:Op zondag 26 november 2006 15:25 schreef Schanulleke het volgende:
Doordat ik afgelopen maand aan huis gebonden was hebben al mijn dagen rond de verscheidene was, verschoon en aankleed rituelen gedraaid.
[afbeelding]
Ik dacht even dat je al met nieuwe onderwerpen aankwamquote:Op zondag 26 november 2006 17:20 schreef HMaster-II het volgende:
Inspriatieloos
Tijdloos
Levensloos
moedeloos....
Ik kom niet aan 4 foto's voor deze maand... EN het leek me zo'n leuk onderwerp....
Ik was bang dat men het anders niet zou snappenquote:Op zondag 26 november 2006 19:03 schreef Schanulleke het volgende:
Jij leeft in een sprookjeswereld
Edit: ik zie nu pas dat je iets dergelijks er ook bij hebt gezet. Dat vind ik persoonlijk wat 'over the top'.
Is altijd een lastige afweging idd, maar zeker een leuke fotoquote:Op zondag 26 november 2006 19:17 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik was bang dat men het anders niet zou snappen
Wat hij zegt.quote:Op zondag 26 november 2006 22:35 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Misschien een tipje voor de wedstrijdleiding om het stemtopic even dicht te houden totdat alle foto's er op staan.
Was het niet handiger om ze allemaal in 1 of 2 posts te zetten?quote:Op zondag 26 november 2006 22:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
Phoentje is druk bezig met het posten van de foto's alleen kutFOK! werkt niet mee. de zooi is zo slecht dat posten gewoon slecht gaat
Het wordt gewaardeerd dat ze het doet hoor.quote:Op zondag 26 november 2006 22:50 schreef Lord Dreamer het volgende:
Topic is dichtgroot deel van de foto's staat er inmiddels. Daarnaast is het eigenlijk Phoentjes werk helemaal niet. En ben ik blij dat ze het doet, want eigenlijk zouden we helemaal niet online of thuis zijn deze avond.
Om de laadtijd van een topic zo laag mogelijk te houden, is het verstandiger om maar 1 foto per post te plaatsen.quote:Op zondag 26 november 2006 22:46 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Was het niet handiger om ze allemaal in 1 of 2 posts te zetten?
Dat is niet waar. Ik heb alleen de foto zwart wit gemaakt en dan de kleur teruggehaald bij een voorwerp. Verder is er niets aan de foto gesoeptquote:Op maandag 27 november 2006 08:37 schreef Lord Dreamer het volgende:
Zelf ben ik geen lid van de wedstrijdcommissie noch heb ik daar invloed op, maar de foto van Chanty is wel heel erg fotosoep. het is toch geen fotosoep wedstrijd ?
Niet de collage is te veel fotosoep dat is niet erg , maar de fotos zelf zijn gewoon onmogenlijk zonder een grote hoeveelheid filters en soepwerk.
Nah ik vind dat niet echt een fotosoep.quote:Op maandag 27 november 2006 08:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik heb alleen de foto zwart wit gemaakt en dan de kleur teruggehaald bij een voorwerp. Verder is er niets aan de foto gesoept
Bovendien heb ik deze bewerking al eens uitgevoerd en was het geen probleem (heb die foto uiteindelijk niet gebruikt voor de wedstrijd) en heb ik er in het discussietopic ook deze keer niemand over gehoord. Het is gewoon een enkel tooltje en vervolgens met de hand 'inkleuren'. Dus geen filters.
Maar aangezien de foto sowieso met een fout en niet in het juiste formaat daar staat, en ik geen zin heb in gezeik: haal hem maar weg. Ik doe de volgende keer wel weer mee.
En geef dan eens duidelijkheid omtrent deze regel! wel, niet, wel, niet, daar kan ik dus niet zoveel mee.
Moest ik ook meteen aan denken idd.quote:Op maandag 27 november 2006 09:25 schreef Puckzzz het volgende:
(foto van Marjo met mickeymouse oren)
ik moest lachenquote:Op maandag 27 november 2006 09:57 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Moest ik ook meteen aan denken idd.
Verder snap ik niet waar de user LD zich druk om maakt. HIj heeft niet ingezonden, en gaat niet stemmen. Stuur je soms ook ingezonden brieven naar de kleurwedstrijd van Albert Heijn?Maar ale gekheid op een stokje: een foto die te gesjopt is, maakt hoe dan ook geen kans, want dat kost te veel stemmen.
Dit is ook een beetje de reden waarom ik niet meer aan de wedstrijd mee doe. Je doet niet mee dus moet je je bek houden en je mag niets zeggen verder. Waar is de puiurheid van de fotografie gebleven.quote:Op maandag 27 november 2006 09:57 schreef Vliegvrager het volgende:
Verder snap ik niet waar de user LD zich druk om maakt. HIj heeft niet ingezonden, en gaat niet stemmen. Stuur je soms ook ingezonden brieven naar de kleurwedstrijd van Albert Heijn?![]()
Puurheid van fotografie...Zelfs in het analoge tijdperk werd er al vanalles met foto's gedaan om ze mooier te maken. Er werden ook delen van foto's ingekleurd.quote:Op maandag 27 november 2006 10:21 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje de reden waarom ik niet meer aan de wedstrijd mee doe. Je doet niet mee dus moet je je bek houden en je mag niets zeggen verder. Waar is de puiurheid van de fotografie gebleven.
Dat je een collage maakt en daardoor fotosoep gebruikt ben ik voor. Maar zwartwit met kleur is wel heel mooi maar net wat ik zeg, dat komt niet uit de camera. Dat je wat oneffenheden weghaalt, wat kleurcorrecties en een filtertje om het wat gladder/mooier te maken hoort bij het mooi maken ( geschikt voor publicatie) Maar bijvoorbeeld een een hand fotograferen en dan maar de nagels gaan versieren in de foto om het mooier te maken heeft gewoon niets meer met fotografie van doen.
Iemand met een standaard PC'tje zonder verdere paketten en die net genoeg weet om foto's te uploaden en met het standaard bij de camera geleverd pakket wat te verbeteren wordt dan ondergesneeuw door het fotoshop geweld. Dan kan je zeggen ja maar het mag en die persoon krijg gewoon weinig punten dan. Maar zo werkt het niet helemaal in deze FOK! maatschappij.
Dat vind jij. Ik (persoonlijk) ben van mening dat nabewerking een groot deel is van fotografie en dat het er zeker mee van doen heeft. De bewerking van Chanty vind ik niet heel schokkend, ik heb het bij 1 van mijn foto's ook zo gedaan.quote:Op maandag 27 november 2006 10:21 schreef Lord Dreamer het volgende:
Maar bijvoorbeeld een een hand fotograferen en dan maar de nagels gaan versieren in de foto om het mooier te maken heeft gewoon niets meer met fotografie van doen.
een keertje F5-en wanneer die helemaal geladen is. het is een irritante bug jaquote:Op maandag 27 november 2006 14:09 schreef Ymke het volgende:
Misschien is het al ergens gevraagd maar is er ook een manier om de foto's te zien zonder die rare balken erdoor?
op f5 drukken, steeds maar weer.quote:Op maandag 27 november 2006 14:09 schreef Ymke het volgende:
Misschien is het al ergens gevraagd maar is er ook een manier om de foto's te zien zonder die rare balken erdoor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |