Ik was bang dat men het anders niet zou snappenquote:Op zondag 26 november 2006 19:03 schreef Schanulleke het volgende:
Jij leeft in een sprookjeswereld
Edit: ik zie nu pas dat je iets dergelijks er ook bij hebt gezet. Dat vind ik persoonlijk wat 'over the top'.
Is altijd een lastige afweging idd, maar zeker een leuke fotoquote:Op zondag 26 november 2006 19:17 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik was bang dat men het anders niet zou snappen
Wat hij zegt.quote:Op zondag 26 november 2006 22:35 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Misschien een tipje voor de wedstrijdleiding om het stemtopic even dicht te houden totdat alle foto's er op staan.
Was het niet handiger om ze allemaal in 1 of 2 posts te zetten?quote:Op zondag 26 november 2006 22:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
Phoentje is druk bezig met het posten van de foto's alleen kutFOK! werkt niet mee. de zooi is zo slecht dat posten gewoon slecht gaat
Het wordt gewaardeerd dat ze het doet hoor.quote:Op zondag 26 november 2006 22:50 schreef Lord Dreamer het volgende:
Topic is dichtgroot deel van de foto's staat er inmiddels. Daarnaast is het eigenlijk Phoentjes werk helemaal niet. En ben ik blij dat ze het doet, want eigenlijk zouden we helemaal niet online of thuis zijn deze avond.
Om de laadtijd van een topic zo laag mogelijk te houden, is het verstandiger om maar 1 foto per post te plaatsen.quote:Op zondag 26 november 2006 22:46 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Was het niet handiger om ze allemaal in 1 of 2 posts te zetten?
Dat is niet waar. Ik heb alleen de foto zwart wit gemaakt en dan de kleur teruggehaald bij een voorwerp. Verder is er niets aan de foto gesoeptquote:Op maandag 27 november 2006 08:37 schreef Lord Dreamer het volgende:
Zelf ben ik geen lid van de wedstrijdcommissie noch heb ik daar invloed op, maar de foto van Chanty is wel heel erg fotosoep. het is toch geen fotosoep wedstrijd ?
Niet de collage is te veel fotosoep dat is niet erg , maar de fotos zelf zijn gewoon onmogenlijk zonder een grote hoeveelheid filters en soepwerk.
Nah ik vind dat niet echt een fotosoep.quote:Op maandag 27 november 2006 08:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik heb alleen de foto zwart wit gemaakt en dan de kleur teruggehaald bij een voorwerp. Verder is er niets aan de foto gesoept
Bovendien heb ik deze bewerking al eens uitgevoerd en was het geen probleem (heb die foto uiteindelijk niet gebruikt voor de wedstrijd) en heb ik er in het discussietopic ook deze keer niemand over gehoord. Het is gewoon een enkel tooltje en vervolgens met de hand 'inkleuren'. Dus geen filters.
Maar aangezien de foto sowieso met een fout en niet in het juiste formaat daar staat, en ik geen zin heb in gezeik: haal hem maar weg. Ik doe de volgende keer wel weer mee.
En geef dan eens duidelijkheid omtrent deze regel! wel, niet, wel, niet, daar kan ik dus niet zoveel mee.
Moest ik ook meteen aan denken idd.quote:Op maandag 27 november 2006 09:25 schreef Puckzzz het volgende:
(foto van Marjo met mickeymouse oren)
ik moest lachenquote:Op maandag 27 november 2006 09:57 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Moest ik ook meteen aan denken idd.
Verder snap ik niet waar de user LD zich druk om maakt. HIj heeft niet ingezonden, en gaat niet stemmen. Stuur je soms ook ingezonden brieven naar de kleurwedstrijd van Albert Heijn?Maar ale gekheid op een stokje: een foto die te gesjopt is, maakt hoe dan ook geen kans, want dat kost te veel stemmen.
Dit is ook een beetje de reden waarom ik niet meer aan de wedstrijd mee doe. Je doet niet mee dus moet je je bek houden en je mag niets zeggen verder. Waar is de puiurheid van de fotografie gebleven.quote:Op maandag 27 november 2006 09:57 schreef Vliegvrager het volgende:
Verder snap ik niet waar de user LD zich druk om maakt. HIj heeft niet ingezonden, en gaat niet stemmen. Stuur je soms ook ingezonden brieven naar de kleurwedstrijd van Albert Heijn?![]()
Puurheid van fotografie...Zelfs in het analoge tijdperk werd er al vanalles met foto's gedaan om ze mooier te maken. Er werden ook delen van foto's ingekleurd.quote:Op maandag 27 november 2006 10:21 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje de reden waarom ik niet meer aan de wedstrijd mee doe. Je doet niet mee dus moet je je bek houden en je mag niets zeggen verder. Waar is de puiurheid van de fotografie gebleven.
Dat je een collage maakt en daardoor fotosoep gebruikt ben ik voor. Maar zwartwit met kleur is wel heel mooi maar net wat ik zeg, dat komt niet uit de camera. Dat je wat oneffenheden weghaalt, wat kleurcorrecties en een filtertje om het wat gladder/mooier te maken hoort bij het mooi maken ( geschikt voor publicatie) Maar bijvoorbeeld een een hand fotograferen en dan maar de nagels gaan versieren in de foto om het mooier te maken heeft gewoon niets meer met fotografie van doen.
Iemand met een standaard PC'tje zonder verdere paketten en die net genoeg weet om foto's te uploaden en met het standaard bij de camera geleverd pakket wat te verbeteren wordt dan ondergesneeuw door het fotoshop geweld. Dan kan je zeggen ja maar het mag en die persoon krijg gewoon weinig punten dan. Maar zo werkt het niet helemaal in deze FOK! maatschappij.
Dat vind jij. Ik (persoonlijk) ben van mening dat nabewerking een groot deel is van fotografie en dat het er zeker mee van doen heeft. De bewerking van Chanty vind ik niet heel schokkend, ik heb het bij 1 van mijn foto's ook zo gedaan.quote:Op maandag 27 november 2006 10:21 schreef Lord Dreamer het volgende:
Maar bijvoorbeeld een een hand fotograferen en dan maar de nagels gaan versieren in de foto om het mooier te maken heeft gewoon niets meer met fotografie van doen.
een keertje F5-en wanneer die helemaal geladen is. het is een irritante bug jaquote:Op maandag 27 november 2006 14:09 schreef Ymke het volgende:
Misschien is het al ergens gevraagd maar is er ook een manier om de foto's te zien zonder die rare balken erdoor?
op f5 drukken, steeds maar weer.quote:Op maandag 27 november 2006 14:09 schreef Ymke het volgende:
Misschien is het al ergens gevraagd maar is er ook een manier om de foto's te zien zonder die rare balken erdoor?
alles in firefox bekijkenquote:Op maandag 27 november 2006 14:13 schreef Ymke het volgende:
Ik f5 me een ogeluk maar hij blijft er meerdere malen staan , erg jammer
De meeste foto's kun je ook klikken, en in een apart veldquote:Op maandag 27 november 2006 14:13 schreef Ymke het volgende:
Ik f5 me een ogeluk maar hij blijft er meerdere malen staan , erg jammer
Tja , dat helpt mij nogal watquote:Op maandag 27 november 2006 14:14 schreef Matness het volgende:
[..]
alles in firefox bekijken
nergens last van hier
Ik kijk er morgen op mn werk wel even na , misschien is het daar minder, ik kan me zo wel een idee voor mn stemmen mee vormen , maar het is wel erg storendquote:Op maandag 27 november 2006 14:15 schreef blomst het volgende:
[..]
De meeste foto's kun je ook klikken, en in een apart veldopenen
Kun je ze meteen beter beoordelenquote:Op maandag 27 november 2006 14:15 schreef blomst het volgende:
[..]
De meeste foto's kun je ook klikken, en in een apart veldopenen
Dat was de maand erna dat het wel mocht. Met mijn foto mocht het nog nietquote:Op maandag 27 november 2006 09:25 schreef Puckzzz het volgende:
de regel is allang geleden vastgesteld dat het WEL mag. Dit was nog ver voordat LD modje werd hier, dus LD is degene die niet moet zeiken.
(foto van Marjo met mickeymouse oren)
Bij andere site's heb ik geen problemen.quote:Op maandag 27 november 2006 14:31 schreef FReNsJ het volgende:
in opera ook geen "balken", lijkt me dus eerder een IE bug dan een fok! bug?
Maar als ik het in de doka doe op een manier waarop dit al 10tallen jaren wordt gedaan mag het wel?quote:Op maandag 27 november 2006 10:21 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje de reden waarom ik niet meer aan de wedstrijd mee doe. Je doet niet mee dus moet je je bek houden en je mag niets zeggen verder. Waar is de puiurheid van de fotografie gebleven.
Dat je een collage maakt en daardoor fotosoep gebruikt ben ik voor. Maar zwartwit met kleur is wel heel mooi maar net wat ik zeg, dat komt niet uit de camera. Dat je wat oneffenheden weghaalt, wat kleurcorrecties en een filtertje om het wat gladder/mooier te maken hoort bij het mooi maken ( geschikt voor publicatie) Maar bijvoorbeeld een een hand fotograferen en dan maar de nagels gaan versieren in de foto om het mooier te maken heeft gewoon niets meer met fotografie van doen.
Iemand met een standaard PC'tje zonder verdere paketten en die net genoeg weet om foto's te uploaden en met het standaard bij de camera geleverd pakket wat te verbeteren wordt dan ondergesneeuw door het fotoshop geweld. Dan kan je zeggen ja maar het mag en die persoon krijg gewoon weinig punten dan. Maar zo werkt het niet helemaal in deze FOK! maatschappij.
Ik snap dat je alleen je mening geeft en daar vraag ik ook naar: wat vind jij er van als het op de traditionele manier wel gedaan wordt?quote:Op maandag 27 november 2006 16:02 schreef Lord Dreamer het volgende:
PoseidonVS > Ik geef alleen mijn mening. Volgens de regels mag er veel. Dat je wat oneffenheden weghaalt, wat kleurcorrecties en een filtertje om het wat gladder/mooier te maken hoort bij het mooi maken ( geschikt voor publicatie). maar dat vind ik.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 27 november 2006 16:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
Tja ik vind persoonlijk dat je gewoon heel zuinig moet zijn met dingen toevoegen aan een foto die er orineel niet in zitten. zoals extra versierselen/extra objecten maar ook Een combi van kleur en zwartwit in één foto. Harstikke mooi dat wel. De foto's zijn ook totaal niet lelijk of wat. Maar de nadruk gaat dan steeds meer naar de bewerking van de foto op welke wijze dan ook. in plaats van naar de foto opzich zelf. Dat is het jammere vind ik.
Dus de foto's zijn mooi, maar ik vind het jammer dat dus de aandacht meer naar het bewerken gaat dan naar de foto an sich
Nou nou, de lengte van jouw lontje is zeker in je tenen gaan zitten? Ik zeg nergens dat jij niets zou mogen zeggen. Je hebt recht op je mening hoor, en ook om m te uiten, ik vraag me alleen -en met een expliciete knipoog- af, waar je je druk om maakt. En dan zou dat de reden zijn om niet meer aan de wedstijd mee te doen? Sorry, reden niet goed genoeg.quote:Op maandag 27 november 2006 10:21 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje de reden waarom ik niet meer aan de wedstrijd mee doe. Je doet niet mee dus moet je je bek houden en je mag niets zeggen verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |