Dat vraag ik m'n eigen ook regelmatig af.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:04 schreef Cordoba32 het volgende:
Op Basis van wat krijgt Maduro toch elke week een basisplaats?![]()
Om de tegenstander in slaap te sussenquote:Op donderdag 23 november 2006 10:04 schreef Cordoba32 het volgende:
Hij kan het spel goed vertragen.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:04 schreef Cordoba32 het volgende:
En balletjes opzij leggen is hij ook wel goed in trouwens....quote:Op donderdag 23 november 2006 10:54 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Hij kan het spel goed vertragen.
Lekker ja, alles door het centrum, daar is het vast nog niet druk genoeg.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:57 schreef Cordoba32 het volgende:
----------------Stekel------------------
--Ogaragu----Stam-----Grygera-------Vermaelen
-------------------Heitinga------------------------------
---Gabri-------------------------------Emanuelsson----------
-----------------Sneijder----------------------
-----------------Perez------------------------
-----------------Huntelaar--------------------------
Ik zou het zo doen denk ik....
Urby kan met zijn snelheid toch via de linkerflank opkomen? Perez een vrije rol achter Huntelaar...quote:Op donderdag 23 november 2006 11:16 schreef BoNi het volgende:
[..]
Lekker ja, alles door het centrum, daar is het vast nog niet druk genoeg.
En wat laat je Sneijder dan doen, een vrije rol achter Perez...?quote:Op donderdag 23 november 2006 11:30 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Urby kan met zijn snelheid toch via de linkerflank opkomen? Perez een vrije rol achter Huntelaar...
Sneijder kan toch gewoon als 10 spelen?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:01 schreef BoNi het volgende:
[..]
En wat laat je Sneijder dan doen, een vrije rol achter Perez...?
Het is jammer dat je geen rechtermiddenvelder hebt die qua spel vergelijkbaar is met Emanuelson op links, want Gabri is toch geneigd om ook het centrum op te zoeken.
quote:Jeffrey Sneijder op zijn gemak in Den Bosch
Donderdag 23 november 2006 - Den Bosch - Jeffrey Sneijder - oudere broer van - probeert bij FC Den Bosch zijn carrière uit het (blessure-)slop te krijgen.
Totdat hij een jaar of 17 was, ontwikkelde de voetbalcarrière van Jeffrey Sneijder zich net zo crescendo als die van zijn jongere broer Wesley.
Inmiddels is laatstgenoemde aanvoerder van Ajax een gewaardeerd international en speelt Jeffrey bij het tweede elftal van FC Den Bosch. „Natuurlijk denk ik weleens dat ik daar heel misschien ook had kunnen staan als ik Maarten Stekelenburg en Rafael van der Vaart zie spelen bij Ajax en HSV, jongens met wie ik in de jeugd in één elftal speelde“, zegt Jeffrey. „Maar ja, er is dan ook nogal wat met me gebeurd.“
Dat blijkt, als hij vertelt hoe het hem de afgelopen jaren is vergaan. Hij ’vergeet’ te vermelden dat hij bij Ajax vertrok toen hij in de A2 terecht kwam, terwijl de veertien maanden jongere Wesley naar de A1 werd doorgeschoven. Dan maar liever in de A1 van Telstar, dacht Jeffrey, die daar vervolgens in het belofteteam terechtkwam en in het seizoen 2003- 2004 vier invalbeurten mocht maken in het eerste. Eén van die vier keer verving hij Benjamin Pinto, die hij nu bij FC Den Bosch opnieuw tegenkomt. Alleen speelt Pinto dan bij de hoofdmacht.
Jeffrey Sneijder. Foto Patrick Guitjens
Verder uit beeld
Vanaf februari 2004 verdween Jeffrey Sneijder nog verder uit beeld. Het begon met steken in z’n knieholte, wat bij onderzoek in het ziekenhuis een kapotte meniscus bleek te zijn. Bovendien leverde dezelfde mri- scan op dat hij al een paar jaar met een haperende kruisband rondliep. „Die moest eruit dat kostte me bijna een jaar.“ Toen de revalidatie al lekker vorderde, kreeg Jeffrey last van zijn rechterenkel. „Had ik al wel wat langer, maar het werd erger. Bleek dat er kraakbeen was afgebroken. Hup, weer een half jaar verder.“ En alsof dat allemaal nog niet genoeg was, moest daarna ook die verdraaide meniscus toch nog verwijderd worden.
Toch gaf hij de hoop niet op om terug te keren in het profvoetbal. Hij ging meetrainen bij de amateurs van Ajax, later bij Jong Ajax en Jong RKC.
„Hoe ik daar terecht kwam? Via contacten van mijn vader, die als spelersmakelaar werkt bij het kantoor van Sören Lerby en Sjaak Swart.“ Zo belandde Jeffrey een paar maanden geleden ook bij FC Den Bosch. Maar niet nadat hij weer een paar maanden uit de roulatie was geweest. „Ik speelde een wedstrijdje met Jong RKC, schoot een bal en scheurde alles af rond mijn lies, inclusief een stukje bot. Daarom kon ik pas in juli weer beginnen.“
Bij FC Den Bosch dus. Enigszins toevallig. De club had interesse in Sparta-aanvaller Ivan Cvetkov, die in de ’stal’ van Lerby zit. De deal kon niet gemaakt worden omdat vraag en aanbod te ver uiteen lagen.
Maar tijdens de onderhandelingen kwam ook de situatie van Jeffrey Sneijder ter sprake, die welkom bleek in Den Bosch. Kan nooit kwaad om zaakwaarnemers te vriend te houden, moeten de Bossche beleidsbepalers hebben gedacht. En Jeffrey Sneijder heeft het goed naar zijn zin. „Ik woon in Utrecht, heb een parttime baan van zeven uur ’s ochtends tot twaalf uur als magazijnmedewerker en dan ga ik richting Den Bosch om te trainen. Ik voel me hier op m’n gemak, word nergens toe gedwongen. Dit seizoen heb ik uitgetrokken om honderd procent fit te worden.“
Hij had eigenlijk afgelopen maandag met het tweede team van FC Den Bosch moeten meedoen tegen RBC-2 (2-2), maar dat ging niet. Jeffrey was namelijk licht geblesseerd...
„Binnenbandje oververrekt. Niks ernstigs. Ik ben wel wat gewend, hè. Door dit soort dingen raak ik niet meer verontrust. Ik ben op de weg terug. Weet dat de kwaliteit er in zit. Dat moet toch wel, als je negen jaar in de jeugd van Ajax hebt gespeeld? Ik ben net 24, kan nog wel tien jaar voetballen. Achteraf wil ik mezelf niet hoeven verwijten dat ik niet alles heb geprobeerd om te slagen in het betaalde voetbal.“
quote:Inmiddels is laatstgenoemde aanvoerder van Ajax een gewaardeerd international en speelt Jeffrey bij het tweede elftal van FC Den Bosch
quote:Senitment will play no part as AFC Ajax’s Zdenĕk Grygera returns home to take on his old club AC Sparta Praha for the second time in as many seasons tonight.
Better result
The Czech defender played at the Sparta Stadium last season with Ajax as they earned a 1-1 UEFA Champions League draw, but is hoping for a better result this time round as the Amsterdam side look to take a step towards the UEFA Cup knockout stage with a victory. "We are going to Prague with a simple plan: to get some points," the 26-year-old told uefa.com. "Sparta have lost their first two matches so are in a must-win situation. I am expecting a tough game because they will want to get back to winning ways after an unsuccessful start."
Changing personnel
While he still holds the club in high regard, Grygera admits a change of personnel has cut off many of his links. "I had a really great period at Sparta," he said. "We won two league titles in three years and had a successful time in the UEFA Champions League, reaching the second group stage. "Sparta had very good team back then: TomᨠRosický, Petr Čech, Jiří Jaro¨ik, Libor Sionko and Radek Kovac," he added. "The club has changed a lot since then. There is a new owner, different coaches and the squad is almost completely different. The only current players I know are Jaromír Bla¸ek and TomᨠSivok."
Domestic results
That lack of connections may make it easier to focus on a much-needed victory, as Ajax have failed to win in their last two league games, a 1-0 home defeat by Eredivisie leaders PSV Eindhoven and a 1-1 draw at home against the less illustrious FC Twente at the weekend. "I don't think it's a sign that we have lost our form," insisted Grygera, adding that the sheer number of fixtures involving his team-mates may have had an impact on their performances. "We have had a very tough schedule, playing nine matches in under four weeks. I can't remember having had a full day off."
Preciesquote:Op donderdag 23 november 2006 16:56 schreef Black-Death het volgende:
That lack of connections may make it easier to focus on a much-needed victory, as Ajax have failed to win in their last two league games, a 1-0 home defeat by Eredivisie leaders PSV Eindhoven and a 1-1 draw at home against the less illustrious FC Twente at the weekend. "I don't think it's a sign that we have lost our form," insisted Grygera, adding that the sheer number of fixtures involving his team-mates may have had an impact on their performances. "We have had a very tough schedule, playing nine matches in under four weeks. I can't remember having had a full day off."
Scheids is slecht..quote:Op donderdag 23 november 2006 19:13 schreef Cheiron het volgende:
Die scheids moeten we maar eens in Amsterdam uitnodigen, dan mieter ik hem in de gracht. Belachelijke kerel dit.
ok true, maar die scheids trekt voor elke scheet van sparta praag een kaart voor een ajacied, doet me denken aan een rusquote:Op donderdag 23 november 2006 19:14 schreef StarGazer het volgende:
Kutscheids of niet. Het is van Ajax kant een wanprestatie.
bloedzuiger.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:15 schreef mikey99 het volgende:
vind de scheids wel goed!
Ik snap niet dat ze zich zo laten ophitsen, zelfs na die rooie kaart, ik heb me echt nog nooit zo geirriteerd aan ajaxquote:Op donderdag 23 november 2006 19:14 schreef StarGazer het volgende:
Kutscheids of niet. Het is van Ajax kant een wanprestatie.
Het kan aan mij liggen, maar die tweede gele kaart is echt van alles aan te merken. Urby zn hand LIGT op zn schouder! Echt, daar MAG je gewoon geen tweede gele kaart voor geven.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:17 schreef twi het volgende:
Da's waar. Maar op zich is er op geen enkele kaart wat aan te merken.
Die frustratie komt ook door de scheids, hij fluit voor alles maar dan ook voor alles. Kleine duwtjes mogen niet eens, spelers raken gefrustreerd en het gaat fout.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:17 schreef twi het volgende:
Da's waar. Maar op zich is er op geen enkele kaart wat aan te merken. Ajax speelt gewoon gefrustreerd on opgefokt, te schandalig voor woorden. Het jarenlange pleidooi voor 4-4-2 al dan niet met ruit wordt vanavond tot op de grond toe afgebrand.
Triest voor de mensen die een paar honderd euro uit hebben gegeven om er te zijn. Kutsfeer, kutscheids, kut-Ajax. Hopelijk is het bier er een beetje te zuipen.
Waaromg een Rosenberg, Rosales en de rest is ook een drama.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:20 schreef M0NTANA het volgende:
Henk ten Cate heeft iets uit te leggen. Waarom ineens Markus Rosenberg? Waarom zo'n kut-systeem?
Goed koppel? Waarop baseer jij dat? FM ofzo?quote:Op donderdag 23 november 2006 19:21 schreef Jasza het volgende:
[..]
Waaromg een Rosenberg, Rosales en de rest is ook een drama.
Rosenberg en Huntelaar is een goed koppel, maar niet als je de lange tyfus bal speelt![]()
Heb de herhaling niet kunnen zien, ben weggelopen om te gaan pissen nadat ik zag dat ik 't een overtreding vond en al verwacht had dat Urby geel zou krijgen. Misschien dat het in slomotion er duidelijker uit ziet, maar op het eerste oog gewoon een actie waar je geel voor kunt geven.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:19 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar die tweede gele kaart is echt van alles aan te merken. Urby zn hand LIGT op zn schouder! Echt, daar MAG je gewoon geen tweede gele kaart voor geven.
Vorig jaar, konden elkaar goed vindenquote:Op donderdag 23 november 2006 19:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Goed koppel? Waarop baseer jij dat? FM ofzo?
Daar moet je nu niet over gaan zeuren, over dat systeem. De hele tijd zeiken op 4-3-3 met lamme vleugels. Nu speelt 'ie eens het op papier uitstekende 4-4-2 met ruiit en dat faalt jammerlijk. Weten we dat ook weer.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:20 schreef M0NTANA het volgende:
Henk ten Cate heeft iets uit te leggen. Waarom ineens Markus Rosenberg? Waarom zo'n kut-systeem?
Liefst buitenspel of een pingel uit een schwalbe, of beide, in 90' + 4quote:Op donderdag 23 november 2006 19:24 schreef denthemen het volgende:
ik mag hopen dat er toch nog een sneaky doelpunt valt
En danquote:Op donderdag 23 november 2006 19:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Hadden ze Escudez nog maar.
Enige optie lijkt me is op de 0 te spelen en misschien wat counters proberen. On-Ajax in de zuiverste zin van het woord, maarja.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:33 schreef twi het volgende:
Enige optie lijkt me om straks Rosales in te brengen en 4-3-2 te gaan spelen.
Daarom Rosales. Gabri en Heitinga als verdedigende middenvelders, Sneijder (Perez) de punt naar voren. Rosenberg links, Rosales rechts voor.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Enige optie lijkt me is op de 0 te spelen en misschien wat counters proberen. On-Ajax in de zuiverste zin van het woord, maarja.
Zit wat in jaquote:Op donderdag 23 november 2006 19:36 schreef twi het volgende:
[..]
Daarom Rosales. Gabri en Heitinga als verdedigende middenvelders, Sneijder (Perez) de punt naar voren. Rosenberg links, Rosales rechts voor.
Hoe kan dat als je geen normale ballen krijgt johquote:Op donderdag 23 november 2006 19:38 schreef Kang-He het volgende:
Je zou denken dat Rosenberg nu z'n kans zou willen pakken...
De Mul kreeg ook veel meer ruimte, Rosenberg kon gewoon nergens die bal kwijt omdat alleen Sneijder aansloot.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:19 schreef Kang-He het volgende:
Ik heb die ballen vaak genoeg van zijn poten af zien vliegen. De Mul daarentegen hield ze nog bij zich.
En jij wilt 442 in Oranje zienquote:Op donderdag 23 november 2006 19:20 schreef M0NTANA het volgende:
Mee eensquote:Op donderdag 23 november 2006 20:21 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat een aanfluiting....
Stekelenburg: 7
Ogararu: 7
Stam: 10+
Grygera: 7
Lindenbergh: 7
Urby: 2
Heitinga: 4
Sneijder: 5
Gabri: 0-
Huntelaar: 3
Rosenberg: 3
De Mul: 6
Ten Cate: 1
Mitea thuis laten was ook heel slim van Henkie, hopelijk speelt Mitea zondag welquote:Op donderdag 23 november 2006 20:22 schreef koningdavid het volgende:
Nog mazzel dat Praag van het niveau ADO is, anders was het nog slecht afgelopen vrees ik.
De verdediging was prima maar het was wel overduidelijk dat we, zonder Emanuelson en Babel, gewoon spelers met een actie missen. Het was allemaal zo statisch vandaag.
Ja, want in Oranje barsten we van de spitsen die een tweespitsensysteem gewend zijn terwijl we bij Ajax een 4-3-3-spits (KJH) en een eerste divisie-spits (Markus Rosenberg) hebben. Niet te vergelijken dus, bijdehandje!quote:Op donderdag 23 november 2006 20:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En jij wilt 442 in Oranje zien.
Henk ten Cate mag het de komende wedstrijden weer goedmaken, want to nog toe heeft hij gewoon verschrikkelijk veel geluk gehad dat Jaap Stam kwam, wie weet hoe Danny Blind het zou doen met de Kampenaar in zijn selectie.quote:Ten Cate is heel erg behoorlijk in mijn waardering gezakt, zeker in combinaties met die belachelijke wissels de laatste tijd.
Fockin 442 met twee spitsen zonder vorm, 7!!! verdedigend ingestelde mensen en dan zo'n belachelijke kutwedstrijd. Ik hoopte eigenlijk niet dat we zouden winnen, dan zou het antivoetbal nog beloond worden ook.
Die rode kaart van Emanuelson zie je natuurlijk van mijlen ver aankomen. Na de inbreng van de Mul werd het nog een beetje redelijk, maar die eerste helft was schandalig!
Gabri een 0? Heitinga vond ik wel een zesje. Heeft niet veel fout gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:21 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat een aanfluiting....
Stekelenburg: 7
Ogararu: 7
Stam: 10+
Grygera: 7
Lindenbergh: 7
Urby: 2
Heitinga: 4
Sneijder: 5
Gabri: 0-
Huntelaar: 3
Rosenberg: 3
De Mul: 6
Ten Cate: 1
quote:Op donderdag 23 november 2006 20:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, want in Oranje barsten we van de spitsen die een tweepistensysteem gewend zijn terwijl we bij Ajax een 4-3-3-spits (KJH) en een eerste divisie-spits (Markus Rosenberg) hebben. Niet te vergelijken dus, bijdehandje!
Het is echt schandalig na een redelijk begin. Austria Wien en ADO twee keer thuis was ook al dramatisch.quote:[..]
Henk ten Cate mag het de komende wedstrijden weer goedmaken, want to nog toe heeft hij gewoon verschrikkelijk veel geluk gehad dat Jaap Stam kwam, wie weet hoe Danny Blind het zou doen met de Kampenaar in zijn selectie.
quote:Op donderdag 23 november 2006 20:24 schreef twi het volgende:
Gabri een 0- geven. Kom op, die gast heeft zich de longen uit het lijf gelopen. Eerste helft was ietwat dom van 'm, maar ik vond 'm zeker een belangrijke speler op het veld. Een van de weinigen (buiten de verdediging) die ik een voldoende zou geven
Eens.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:24 schreef twi het volgende:
Gabri een 0- geven. Kom op, die gast heeft zich de longen uit het lijf gelopen. Eerste helft was ietwat dom van 'm, maar ik vond 'm zeker een belangrijke speler op het veld. Een van de weinigen (buiten de verdediging) die ik een voldoende zou geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |