Inderdaad, wat een tenenkrommend drogargument breng je toch weer ten tonele...quote:Op woensdag 22 november 2006 02:44 schreef rubbereend het volgende:
ze is dus bereid om in haar eigen vingers te snijden
uit een intervieuwquote:Zou zij trouwens nog steeds die grote oude mercedes (diesel was het toch) hebben?
quote:Do you practise what you preach?
‘Ik probeer het. Ik heb negen jaar met de trein gereisd. Tot de beveiliging dat niet meer verstandig vond. Ik rijd nu een maand of vijf in een Toyota Prius (milieuvriendelijke hybride auto, red.).’
De Mercedes (‘84) de deur uit?
‘Dat vind ik echt gezeur. Het is geen diesel, dat is één. En hij heeft een katalysator. Het is een hebbeding van mijn vriend. Dat is echt de Mercedes of ik eruit. Maar hij heeft het vorige week begeven...’
Ja het heeft ook weinig zin, want die mensen willen toch niet luisteren, omdat ze overtuigd zijn van hun eigen gelijk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:02 schreef gday het volgende:
[..]
DAT is de kern van sociaal denken. Ik merk dat sommige mensen hier niet begrijpen dat je kunt strijden voor iets dat niet per se gunstig uitpakt voor je EIGEN situatie, maar wel gunstig uitpakt voor de situatie van de OVERGROTE MEERDERHEID.
Dit is juist het bewijs dat Bos en Halsema niet doen aan 'links lullen rechts vullen'. Met de maatregelen die ze willen nemen leveren ook zij juist in. Prima maatregel zou ik zeggenquote:Op woensdag 22 november 2006 00:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
http://www.quotenet.nl/2006/11/21/143051.php
Dit verzin je niet!
quote:Halsema hypotheektopper
Het zal u opgevallen zijn: het h-woord is in menig campagne gevallen. Quote dook in de woningen van de lijsttrekkers van de grote politieke partijen en vergeleek hun hypotheken. Wat blijkt? Vooral links leent er lekker op los, met GroenLinks' krullenkoningin Femke Halsema voorop.
Bekijk hieronder het overzicht van op de pof levende politieke leiders en hun standpunten over de hypotheekrenteaftrek.
Lijsttrekker Femke Halsema
Woonplaats Amsterdam
Koopsom huis ¤495.000
Hypotheek ¤650.000
Standpunt GroenLinks Hypotheekrenteaftrek vervangen door een hypotheekrentesubsidie waar niet langer de hoogste inkomens het meest van profiteren.
Lijsttrekker Wouter Bos
Woonplaats Amsterdam
Koopsom huis ¤453.780
Hypotheek ¤567.225
Standpunt PvdA Verlagen maximale aftrektarief van de hypotheekrente van 52 naar 42 procent.
Lijsttrekker Alexander Pechtold
Woonplaats Wageningen
Koopsom huis ¤398.000
Hypotheek ¤500.000
Standpunt D66 Hypotheekrenteaftrek in nieuwe gevallen beperken tot 500.000 euro.
Lijsttrekker Jan Peter Balkenende
Woonplaats Capelle a/d IJssel
Koopsom huis Onbekend
Hypotheek ¤249.579
Standpunt CDA Behouden hypotheekrenteaftrek in de huidige vorm.
Lijsttrekker Mark Rutte
Woonplaats Den Haag
Koopsom huis Onbekend
Hypotheek ¤153.150
Standpunt VVD Hypotheekrenteaftrek staat als een huis.
Lijsttrekker André Rouvoet
Woonplaats Woerden
Koopsom huis ¤193.991
Hypotheek ¤136.134
Standpunt ChristenUnie Beperken hypotheekrenteaftrek tot maximaal 42 procent voor nieuwe hypotheken.
Lijsttrekker Jan Marijnissen
Woonplaats Oss
Koopsom huis ¤156.554
Hypotheek ¤115.756
Standpunt SP Hypotheekaftrek garanderen en maximeren tot ¤ 350.000, tegen een maximale belastingaftrek van 42 procent.
Het papieren NRC Next van dinsdag 21 november geeft een analyse van de woonsituatie van parlementariërs. Uit het overzicht blijkt o.a. dat kandidaat-politici van de Partij voor Nederland, het CDA en de Partij voor de Dieren in de duurste buurten wonen. SP’ers wonen in de armste buurten. Dat krijg je, met een gemiddeld fiscaal maandinkomen van 2.018 euro (in 2003).
Met dank aan Martin van Geest, redacteur Quote.
Beeld: Edwin Smulders voor Quote.
Alleen voor nieuwe 'gevallen', misschien heb je de programma's niet gelezen???quote:Op woensdag 22 november 2006 09:53 schreef Genverbrander het volgende:
Dit is juist niet hypocriet, want met hun eigen maatregelen snijden ze zichzelf het meest in de vingers.Dit getuigt juist van het opzij schuiven van het eigenbelang, zou rechts ook eens moeten doen.
Onzin. Heb jij de programma's wel gelezen?quote:Op woensdag 22 november 2006 09:55 schreef more het volgende:
[..]
Alleen voor nieuwe 'gevallen', misschien heb je de programma's niet gelezen???
http://renteaftrek.eigenh(...)abid/82/Default.aspxquote:Het plan van GroenLinks
De eigen woning verhuist naar box 3. Er komt een vrijstelling in verband met de woning in box 3 van ¤ 224.000 voor gehuwden of samenwonenden en ¤ 160.000 voor alleenstaanden. Er wordt een zogenaamde hypotheekrentesubsidie verstrekt van 30% over de “noodzakelijke schuld”. De “noodzakelijke schuld” betreft de hypotheekschuld die resteert na aftrek van het overige vermogen. Er geldt een maximum van ¤ 500.000 waarover hypotheekrentesubsidie kan worden verstrekt. Er geldt een overgangsregeling van 10 jaar voor mensen die nu een eigen woning hebben. De aftrek bij geen of een geringe eigenwoningschuld (Hillen-wijziging) wordt afgeschaft.
Inderdaad. Volgens de beredenering van TS is iedereen die niet enkel uit eigenbelang handelt dus een hypocriet!quote:Op woensdag 22 november 2006 09:53 schreef Genverbrander het volgende:
Dit is juist niet hypocriet, want met hun eigen maatregelen snijden ze zichzelf het meest in de vingers.Dit getuigt juist van het opzij schuiven van het eigenbelang, zou rechts ook eens moeten doen.
Mensen die tegen files zijn mogen niet autorijden.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:00 schreef Yildiz het volgende:
Oh, dus mensen die voor het milieu zijn, mogen het milieu niet belasten.
Mensen die tegen belastingen zijn, moeten geen belasting betalen, en niks terug krijgen.
Mensen die 'iets' niet willen, moeten 'iets' dan ook maar niet gebruiken.
Wat ís dát nou weer voor zwak excuus?
True, true.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen die tegen files zijn mogen niet autorijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |