http://www.nieuwnieuws.nl(...)duurder_dan_vvd.htmlquote:Kandidaat-Kamerleden van de PvdA wonen gemiddeld in rijkere buurten dan hun VVD-collega's, terwijl de kandidaten van het CDA over het algemeen het verste weg van het Binnenhof wonen. Dat staat dinsdag in een overzicht van nrc.next, die demografische gegevens van de kandidaten in kaart heeft gebracht.
Op basis van leeftijd, geslacht, woonsituatie en inkomen werden de potentiële Kamerleden met elkaar vergeleken.
Qua buurten wonen de mensen op de lijst van de Partij voor Nederland, het CDA en de Partij voor de Dieren op de rijkste plaatsen. Bij die laatste is dat volgens nrc.next vooral te danken aan lijstduwers als Georgina Verbaan en Kees van Kooten die op uitzonderlijk rijke plekken wonen.
Onzin. Lees je eens in voordat je gaat blaten. Laatste alinea:quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:45 schreef mvdlubbe het volgende:
Stemmingmakerij. Onder andere de CDAer woont, volgens ditzelfde stuk, in de rijkste buurten. In wat voor buurten de CDAer gemiddeld woont wordt in deze uitsnede niet eens genoemd. Zodoende is de titel enkel een verkiezingsleus.
Ach, het mag dan zo zijn dat ik de laatste alinea niet goed geïnterpreteerd heb, dat verandert niets aan de stelling dat de titel stemmingmakerij is en rechtvaardigt daarnaast niet mijn reactie als 'blaten' te betitelen. Het artikel is een aangever voor reacties zoals de fipo, niets meer of minder.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onzin. Lees je eens in voordat je gaat blaten. Laatste alinea:
Qua buurten wonen de mensen op de lijst van de Partij voor Nederland, het CDA en de Partij voor de Dieren op de rijkste plaatsen.
Terug in je mand, of doe je huiswerk goed. Dit zijn namelijk gemiddelden.
Waarom zou dat moeten dan...?quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:23 schreef Parzival het volgende:
Zouden Jan en Bos en Femke hun huis willen opofferen voor de armen vraag ik me dan weer af..
En toch lekker wonen, niets mis meequote:Op dinsdag 21 november 2006 09:26 schreef HeatWave het volgende:
Bos woont zeker niet vervelend, op de nieuwendammerdijk in AmsterdamNoord. Erg mooie, grote, ruime woningen aan het water.
Links lullen.......
Nee hoor, opzich niet. En waarom niet? Omdat Bos ervoor WERKT!!!quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:14 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En toch lekker wonen, niets mis mee![]()
Dom lullen daarintegen kan iedereen. Blijkt maar weer eens.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:26 schreef Bombardier het volgende:
Links lullen, rechts vullen.
Daarentegen wordt op het VMBO kennelijk nauwelijks meer iets aan de Nederlandse spelling gedaan.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dom lullen daarintegen kan iedereen. Blijkt maar weer eens.
Nou, gefeliciteerd hoor. Sticker halen bij de juf en uitkijken bij het oversteken dan maar.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:41 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Daarentegen wordt op het VMBO kennelijk nauwelijks meer iets aan de Nederlandse spelling gedaan.![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, gefeliciteerd hoor. Sticker halen bij de juf en uitkijken bij het oversteken dan maar.
Flikkerstraal toch op met je kortzichtige kut-oneliners vieze proleet die je er bent.
Goed, je hebt je pauper one-liner kunnen plaatsen, iedereen vind je een stoere bink want JIJ vertelt wel even waar het op staat, wow prachtig, links lullen rechts vullen HOE KOM JE EROP, BRILJANT!!! (Ook nadat de meest verstokte VVD-er heeft ingezien dat het in werkelijkheid toch allemaal íets genuanceerder ligt).quote:
quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Goed, je hebt je pauper one-liner kunnen plaatsen, iedereen vind je een stoere bink want JIJ vertelt wel even waar het op staat, wow prachtig, links lullen rechts vullen HOE KOM JE EROP, BRILJANT!!! (Ook nadat de meest verstokte VVD-er heeft ingezien dat het in werkelijkheid toch allemaal íets genuanceerder ligt).
En nu opgesodeflikkerstraalt.
Links zou inderdaad wel iets minder mogen lullen en rechts wat minder vullen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:26 schreef Bombardier het volgende:
Links lullen, rechts vullen.
is dat het plaatje uit nrc.next ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:54 schreef tvlxd het volgende:
PvdA woont duurder dan VVD
[[url=http://i15.tinypic.com/3zg67gw_th.jpg]afbeelding][/url]
Het punt ontgaat je geloof ik een beetje he?quote:
Nee, concrete vraag. Welke VVD-er beweert het tegendeel dan? Quotes? Iemand?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het punt ontgaat je geloof ik een beetje he?
't Is goed met je.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:51 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Nee, concrete vraag. Welke VVD-er beweert het tegendeel dan? Quotes? Iemand?
Oh, ik snap het al. Jullie hebben nog geen maatschappijleer op het VMBO. Als je straks doorleert, krijg je het wellicht op het MBO wel.quote:
Nou goed, omdat ik dol ben op sukkeltjes als jij: licht je 'briljante' opmerking van zojuist eens toe. Even kijken of we het in die botte kop van je geramd krijgen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:54 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Oh, ik snap het al. Jullie hebben nog geen maatschappijleer op het VMBO. Als je straks doorleert, krijg je het wellicht op het MBO wel.
Toedeloe!![]()
Ik geloof je niet.quote:
Oké.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed, omdat ik dol ben op sukkeltjes als jij: licht je 'briljante' opmerking van zojuist eens toe. Even kijken of we het in die botte kop van je geramd krijgen.
Niet díe opmerking, Einstein.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:58 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Oké.
VMBO = School. Jouw klas.
Maatschappijleer = Een schoolvak waar je dingetjes over politiek leer.
MBO = Ook school. Alleen veel moeilijker en oudere kinderen.
Snap je het nu?
Welke snap je nu dan nog niet? Ik wil je best helpen hoor.quote:
Mijn god. Werkelijk. Net als je alles dacht gezien te hebben, komt er alsnog zo'n chromosoom+ binnenwandelen die de eeuwig briljante opmerking 'links lullen rechts vullen' denkt te moeten plaatsen. Ik vraag me altijd af hoe zo'n amoebe dan achter z'n pc zit. "Ha! ZO! Daar. Die zit! Links lullen! Rechts vullen!! Snappen jullie 'm?! HAHAHAHAHAHA, hoe scherp ben ik wel niet zeg!".quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:00 schreef Dagonet het volgende:
Geef het maar op Jarno. Die helm zit in de weg denk ik.
Doet me een beetje denken aan wat sizzler beschrijft in:quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn god. Werkelijk. Net als je alles dacht gezien te hebben, komt er alsnog zo'n chromosoom+ binnenwandelen die de eeuwig briljante opmerking 'links lullen rechts vullen' denkt te moeten plaatsen. Ik vraag me altijd af hoe zo'n amoebe dan achter z'n pc zit. "Ha! ZO! Daar. Die zit! Links lullen! Rechts vullen!! Snappen jullie 'm?! HAHAHAHAHAHA, hoe scherp ben ik wel niet zeg!".
Man, wat zit je dwars. Heb je je piemeltje tussen je gulp ofzo.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn god. Werkelijk. Net als je alles dacht gezien te hebben, komt er alsnog zo'n chromosoom+ binnenwandelen die de eeuwig briljante opmerking 'links lullen rechts vullen' denkt te moeten plaatsen. Ik vraag me altijd af hoe zo'n amoebe dan achter z'n pc zit. "Ha! ZO! Daar. Die zit! Links lullen! Rechts vullen!! Snappen jullie 'm?! HAHAHAHAHAHA, hoe scherp ben ik wel niet zeg!".
And the hits just keep on coming.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:07 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Man, wat zit je dwars. Heb je je piemeltje tussen je gulp ofzo.![]()
Het zit me dwars dat overbodige levensvormen als jij continue discussies lopen te verzieken met die kut-oneliners. Maar je bent waarschijlijk te stom om dat te beseffen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:07 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Man, wat zit je dwars. Heb je je piemeltje tussen je gulp ofzo.![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het zit me dwars dat overbodige levensvormen als jij continue discussies lopen te verzieken met die kut-oneliners. Maar je bent waarschijlijk te stom om dat te beseffen.
Uit de gewone NRC, ja.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:49 schreef moussie het volgende:
[..]
is dat het plaatje uit nrc.next ?
wat een rare conclusies verbindt nieuwsnieuws er dan aan, klopt helemaal niets van![]()
en daar blijkt dan uit dat VVD en CDA leden meer koopwoningen bezitten en in de minder drukke gebieden met minder allochtonen wonen .. hoe kan je daaruit concluderen dat de PvdA duurder woont .. omdat ze meer verdienen dan VVD'ers ?quote:
Inderdaad. Dat die PVDA-kandidaten zelf geld hebben zegt juist behoorlijk wat over hun karakter aangezien ze kiezen voor een eerlijker verdeling. Ze hadden ook gewoon zoals andere rijken VVD kunnen stemmen, maar aangezien dit dus geen asocialen zijn, doen ze dat dus niet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:11 schreef gelly het volgende:
Waarom is het hypocriet veel te verdienen als je links stemt/bent ? Ze staan vrijwillig een groot deel van hun inkomen af en zijn bereid een nog groter deel af te staan. Ben je een salon-liberaal als je in een huurhuis woont en bij de Lidl boodschappen doet ? Als je geen bolknakken rookt en s' avonds een glas cola i.p.v wijn met kaviaar neemt ?
Het artikel zegt dat het het gemiddelde inkomen van die postcode betreft, alleen staat dat niet zo aangegeven in de grafiekjes. Dat is slordig.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
en daar blijkt dan uit dat VVD en CDA leden meer koopwoningen bezitten en in de minder drukke gebieden met minder allochtonen wonen .. hoe kan je daaruit concluderen dat de PvdA duurder woont .. omdat ze meer verdienen dan VVD'ers ?
Of het zijn gewoon luie flikkers die verder eigenlijk niets kunnen, maar wel een achterban nodig hebben om ze in de kamer te krijgenquote:Op dinsdag 21 november 2006 18:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat die PVDA-kandidaten zelf geld hebben zegt juist behoorlijk wat over hun karakter aangezien ze kiezen voor een eerlijker verdeling. Ze hadden ook gewoon zoals andere rijken VVD kunnen stemmen, maar aangezien dit dus geen asocialen zijn, doen ze dat dus niet.
...
maw .. er zouden mensen kunnen wonen in goedkope huizen terwijl hun inkomen eigenlijk hoog genoeg is om iets beters te kunnen betalen ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:16 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Het artikel zegt dat het het gemiddelde inkomen van die postcode betreft, alleen staat dat niet zo aangegeven in de grafiekjes. Dat is slordig.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ik niets zou kunnen, en een inkomensdipje op de koop toe zou nemen, zou ik me nu bij de SP of PvdD naar binnen lullen![]()
Wouter Bos wel, die Sp'er Lazrak niet. Als rechts groeit heb je daar problemen met gelukszoekers, als links groeit heb je daar te maken met gelukszoekers. Dan maakt het verder niet zoveel uit of je nou een rechtse of linkse gelukzoeker bent. Of denk je dat integriteit een linkse eigenschap is?quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Een Wouter Bos kan in het bedrijfsleven een stuk meer verdienen dan in de kamer. De mensen zonder ambities moet je eerder zoeken bij de LPF en consorten die straks van een riante uitkering kunnen genieten zonder ook maar een flikker bij te hebben gedragen aan dit land.
nou, ik vond het anders behoorlijk ambitieus, snel nog even voor het zomerreces beëdigen zodat je langer wachtgeld vangt .. over zakkenvullers ten koste van de gemeenschap gesprokenquote:Op dinsdag 21 november 2006 18:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Een Wouter Bos kan in het bedrijfsleven een stuk meer verdienen dan in de kamer. De mensen zonder ambities moet je eerder zoeken bij de LPF en consorten die straks van een riante uitkering kunnen genieten zonder ook maar een flikker bij te hebben gedragen aan dit land.
Ik denk dat opportunisme vooral een rechtse eigenschap is.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of denk je dat integriteit een linkse eigenschap is?
Dan moet je daar nog maar eens wat dieper over nadenken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk dat opportunisme vooral een rechtse eigenschap is.
Weer zo een idiote Martijn_77 opmerkingquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Weer een vooroordeel met betrekking tot de VVD wat ontkrachtigd wordt. Daarnaast vraag ik mij af of Kandidaat-Kamerleden van de PvdA bewust in dure wijken wonen zodat zij hun kiezers niet tegen het lijf lopen
tja, je mag nu eenmaal niet in een goedkoop huis wonen met je vette salaris .. doorstroming heet dat dan ..quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Weer een vooroordeel met betrekking tot de VVD wat ontkrachtigd wordt. Daarnaast vraag ik mij af of Kandidaat-Kamerleden van de PvdA bewust in dure wijken wonen zodat zij hun kiezers niet tegen het lijf lopen
Je mag met een dik salaris gewoon een goedkoop huis kopen. Daar is geen doorstroming.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:10 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, je mag nu eenmaal niet in een goedkoop huis wonen met je vette salaris .. doorstroming heet dat dan ..
zou me wat leuks wezen als al die rijken in de goedkope huizen blijven zitten, waar moeten de mensen die net beginnen en minder verdienen dan wonen ?
het is in principe ook de bedoeling voor de koopwoningen dacht ik .. de goedkope huizen voor de starters etc ..quote:Op woensdag 22 november 2006 01:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je mag met een dik salaris gewoon een goedkoop huis kopen. Daar is geen doorstroming.
Jij bedoelt binnen de woningbouw met huren, daar is wel doorstroming (tenminste volgens de theorie)
Wie bepaalt dat dat niet mag. Er staat nergens in de wet dat je verplicht bent door te stromen.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:10 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, je mag nu eenmaal niet in een goedkoop huis wonen met je vette salaris .. doorstroming heet dat dan ..
zou me wat leuks wezen als al die rijken in de goedkope huizen blijven zitten, waar moeten de mensen die net beginnen en minder verdienen dan wonen ?
En daarna GroenLinks en PvdA en D66. Weet je zeker dat je het zo wilt stellen?quote:Op woensdag 22 november 2006 08:44 schreef freud het volgende:
Wel grappig dat de VVD in de grafiekjes in het middel zit. Modaal dus. Ook niet verassend is dat de mensen die 1NL stemmen (erg rechts), in de buurten wonen met veel niet westerse allochtonen. Zij die de praktijk kennen zijn dus rechts, mag ik dat zo stellen?
Nee, maar als je geld genoeg hebt kan ik mij voorstellen dat je als PvdA kamerlid je gemiddelde PvdA kiezer niet naast je wilt hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Weer zo een idiote Martijn_77 opmerking
Alsof je naar een dure wijk gaat verhuizen op het moment dat je besloten hebt dat je kamerlid wil worden.
Waarom niet? PvdA-ers wijzen een hoog salaris of een dikke bankrekening niet per se af maar dat zal jij wel nooit snappen.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, maar als je geld genoeg hebt kan ik mij voorstellen dat je als PvdA kamerlid je gemiddelde PvdA kiezer niet naast je wilt hebben.
dacht dat dat iig bij de huurwoningen nog wel in de bepalingen zat ?quote:Op woensdag 22 november 2006 07:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat dat niet mag. Er staat nergens in de wet dat je verplicht bent door te stromen.
Wij zouden best een duurdere woning kunnen betalen, maar wij willen liever wat ruimer kunnen leven.
En dat maken we lekker zelf wel uit.
Wat is voor jou de gemiddelde PvdA kiezer dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 21:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, maar als je geld genoeg hebt kan ik mij voorstellen dat je als PvdA kamerlid je gemiddelde PvdA kiezer niet naast je wilt hebben.
je hebt nog niet eens de moeite genomen om naar de grafiek te kijken zo te zienquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:57 schreef StefanP het volgende:
Ach, het toont de hypocrisie van de PvDA maar weer eens aan.
Lekker in je veilige, dure wijkje wonen en ondertussen maar pretenderen dat je weet hoe de gewone man leeft. Allerhande salonfahige maatregelen invoeren waar je zelf toch geen last van hebt en dan heb ik het dus niet over hypotheekrente, voordat je dat gaat roepen.
Soms, heel soms, heb je het idee dat mensen een topic niet lezen.quote:Op zondag 26 november 2006 08:33 schreef draaijer het volgende:
Wel erg sneu inderdaad. Praten over delen en zelf zo veel mogelijkTypisch links !
In het nieuwsbericht in de OP staat duidelijk "Kandidaat-Kamerleden van de PvdA wonen gemiddeld in rijkere buurten dan hun VVD-collega's."quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:45 schreef moussie het volgende:
[..]
je hebt nog niet eens de moeite genomen om naar de grafiek te kijken zo te zien
http://i15.tinypic.com/3zg67gw.jpg
daaruit blijkt dat de linksen en éénNL in de drukke gebieden wonen met de meeste allochtonen, de PvdA staat in beide lijsten op de derde plaats terwijl CDA en VVD pas onder in de lijst te vinden zijn
aah, het is dus veilig in de wijken waar de PvdA'ers wonen .. en dat terwijl er een hoger dan gemiddeld aantal allochtonen woont, in die dure wijken, nog hoger dan in de wijken van de wildersaanhang .. alleen groen links en éénNL heeft meer allochtonen in de wijk ..quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
In het nieuwsbericht in de OP staat duidelijk "Kandidaat-Kamerleden van de PvdA wonen gemiddeld in rijkere buurten dan hun VVD-collega's."
Zoals ik al zei dus. Lekker in je veilige, dure wijkje wonen terwijl je allerlei maatregelen opdwingt aan mensen die er wel mee te maken krijgen.
Ik noem nergens het woord allochtonen.
http://www.quotenet.nl/2006/11/21/143051.phpquote:Lijsttrekker Femke Halsema
Woonplaats Amsterdam
Koopsom huis ¤495.000
Hypotheek ¤650.000
Standpunt GroenLinks Hypotheekrenteaftrek vervangen door een hypotheekrentesubsidie waar niet langer de hoogste inkomens het meest van profiteren.
Lijsttrekker Wouter Bos
Woonplaats Amsterdam
Koopsom huis ¤453.780
Hypotheek ¤567.225
Standpunt PvdA Verlagen maximale aftrektarief van de hypotheekrente van 52 naar 42 procent.
Lijsttrekker Alexander Pechtold
Woonplaats Wageningen
Koopsom huis ¤398.000
Hypotheek ¤500.000
Standpunt D66 Hypotheekrenteaftrek in nieuwe gevallen beperken tot 500.000 euro.
Lijsttrekker Jan Peter Balkenende
Woonplaats Capelle a/d IJssel
Koopsom huis Onbekend
Hypotheek ¤249.579
Standpunt CDA Behouden hypotheekrenteaftrek in de huidige vorm.
Lijsttrekker Mark Rutte
Woonplaats Den Haag
Koopsom huis Onbekend
Hypotheek ¤153.150
Standpunt VVD Hypotheekrenteaftrek staat als een huis.
Lijsttrekker André Rouvoet
Woonplaats Woerden
Koopsom huis ¤193.991
Hypotheek ¤136.134
Standpunt ChristenUnie Beperken hypotheekrenteaftrek tot maximaal 42 procent voor nieuwe hypotheken.
Lijsttrekker Jan Marijnissen
Woonplaats Oss
Koopsom huis ¤156.554
Hypotheek ¤115.756
Standpunt SP Hypotheekaftrek garanderen en maximeren tot ¤ 350.000, tegen een maximale belastingaftrek van 42 procent.
geen idee .. maar zelf al zou dat zo zijn, wat maakt dat uit .. mogen huizen van linkse politici niet in waarde vermeerderen oid ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 02:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer is dat huis gekocht?
Als dat voor 1990 is geweest is het nu het viervoudige waard
Moment....quote:Op dinsdag 28 november 2006 03:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, dat noemt men links lullen, rechts vullen
waar vult links zijn zakken dan .. die willen juist af van die hoge hypotheekrenteaftrek, zeker voor de hogere inkomens ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 03:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, dat noemt men links lullen, rechts vullen
Vraag maar aan Wimpie Kok
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |