of je gaat op fok zitten huilie-jen en roepen dat je niet terug wil..quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:56 schreef mgerben het volgende:
[..]
Bah, dat is gewoon een ordinaire ruzie-tactiek: Als je niet kunt winnen omdat je geen gelijk hebt ga je er andere dingetjes bijhalen.
Tuurlijk, je mag altijd vrijuit. Ik ga het ook uitpraten, hij heeft excuses gemaakt en dat zal ik zeker meenemen. En ik weiger geen werk, hij heeft me eerst ontslagen (mondeling) en daarna geschorst, ik weiger helemaal niks. Als hij nu zegt ga aan het werk dan ga ik rustig werken hoor.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:54 schreef FUFR het volgende:
[..]
Mag ik even vrijuit?
Gedraag je nou es niet als een slappe zak, praat het uit, ga aan het werk en vernietig dit topic.
hoe oud ben je zeg..?
Wat ik hier lees en jij schijnbaar ook bij je baas uit is meer dan genoeg om je gewoon de keien op te kletsen. Nix vergoeding, werkweigering vriend!.
Momenteel verneuk je wat je hebt. staat, bovendien, je bent de lul als je volgende WG een referentie-belletje doet.
Succes.
(ik ben WG in dezelfde branche)
Vind je het erg als ik jou mening niet objectief vind omdat je vanuit je eigen perspectief als werkgever de zaak bekijkt? Laten we wel bij het onderwerp blijven, en als ik wil janken op fok moet ik dat zelf weten.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:58 schreef FUFR het volgende:
[..]
of je gaat op fok zitten huilie-jen en roepen dat je niet terug wil..
zijn baas staat sterker dan hij op dit moment..
Die komt morgen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:00 schreef Lexie het volgende:
Ik zou de andere kant van het verhaal wel eens willen horen.
Waar lees je dat ik dat zeg dan?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:42 schreef FUFR het volgende:
nou, je krijgt op zo'n kort contract geen 3 maanden loon mee hoor...
Dat is zijn eigen verantwoordelijkheid niet aan jou om over te oordelen en al helemaal geen reden/excuus voor jou om het ook maar op een zuipen te zetten op een bedrijfsfeest.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:51 schreef Marve het volgende:
[..]
In privésfeer zeker wel ja. Mijn baas heeft zelfs nog meer verantwoordelijkheid wanneer er klanten bij zijn. Die zou spa moeten drinken.
Haha denk je echt dat ik ging zuipen omdat hij het ook deed?? Ik zeg alleen dat het geen reden is OMDAT hij het zelf ook deed, de pot verwijt de ketel noemen ze dat.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat is zijn eigen verantwoordelijkheid niet aan jou om over te oordelen en al helemaal geen reden/excuus voor jou om het ook maar op een zuipen te zetten op een bedrijfsfeest.
Een beetje kinderachtige instelling; "hij doet het oohhoook"
Je haalt nu 2 gebeurtenissen door elkaar: de baas was 1) dronken maar niet boos op het feestje met klanten en 2) boos maar niet dronken gisteravond tijdens het werkoverleg bij vdV.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:56 schreef mgerben het volgende:
Stierepoep. De baas was zelf ook dronken en boos en zoch iemand om zich op af te reageren.
Een etentje/borrel met klanten erbij is zeker geen prive-sfeer!!quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:51 schreef Marve het volgende:
[..]
In privésfeer zeker wel ja. Mijn baas heeft zelfs nog meer verantwoordelijkheid wanneer er klanten bij zijn. Die zou spa moeten drinken.
Mja, ik hoor hier toch echt 'omdat hij het deed mag ik het ook' hoor, maar ik zal me vast -net als alle andere mensen hier- vergissen. En imho mag je blij zijn dat je terug kan, ik zou iemand die een bedrijfsfeestje 'privé-sfeer' noemt én zich gedraagt alsof hij privé is niet hoeven hebben. Het valt me ook op dat je wel begrip verwacht voor je eigen irritatie (ik was moe, had hard gewerkt, raakte geirriteerd omdat hij mijn patatjes wegat), maar geen enkel begrip hebt voor het feit dat je baas ook een mens is dat gewoon een keer zijn geduld is verloren, dan begin je gelijk te huilen dat je gekwetst bent en niet terug wil. Het wereldje is klein, pas op je tellen. En ga gewoon weer aan het werk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:17 schreef Marve het volgende:
[..]
Haha denk je echt dat ik ging zuipen omdat hij het ook deed?? Ik zeg alleen dat het geen reden is OMDAT hij het zelf ook deed, de pot verwijt de ketel noemen ze dat.
Soms lachen mensen uit beleefdheid. Ja, je moet wat he. Dat is voor jou misschien moeilijk te geloven, maar ja, jij vertelt over klanten die jou zóóó ontzettend leuk vinden, met je gewèèèldige humor erbij, dat ze gewoon vragen of je snel nog een keertje langskomt. Ja, ik kan me voorstellen dat je dan al snel de gedachte hebt dat mensen om je lachen omdat je ontzettend grappig bent.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:21 schreef Marve het volgende:
Maargoed we dwalen een beetje af hier. Iedereen heeft het nu over die avond drinken, man ik drink zo vaak op bedrijfsfeestjes, dit was al de zoveelste dit jaar. Ok nu probeerde ik een vrouw te versieren, so what.
Ik ben toch vrijgezel, is dat ook al verboden. Iedereen denkt nu dat ik me zwaar heb misdragen maar dat is totaal niet het geval. Ik had het over haar werk en maakte af en toe wat grapjes waar iedereen hartelijk om kon lachen, zelfs zij (in het begin dan). Punt is de manier waarop en met welke reden ik eruit getrapt ben en die redenen zijn allemaal oude koeien waar toen of niks over is gezegd of wat al uitgesproken is.
Ehhh ik zit al 8 jaar in het vak hoor. Ik ben zeker wel een goeroe. En ik neem jullie adviezen zeker ter harte maar het gaat nu alleen nog maar over een avondje drinken. Wat mijn baas gisterenavond gedaan heeft is niet meer het onderwerp, dat is zeker wel geoorloofd en professioneel? En als sommige mensen mij een huilie vinden moeten ze dat zelf weten, ik respecteer ieders mening maar het zijn nou eenmaal geen reacties waar ik iets aan heb. Misschien ben ik wel een huilie ach, ik ben geen robot en zoals ik gisteren te kijk ben gezet voor een vol restaurant en collega's dat gun je niemand. Maar wat ik zeg hij heeft zijn excuses gemaakt en ik zal morgen zeker met een gezond verstand naar dat gesprek gaan, die adviezen neem ik zeker ter harte.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het feit dat je denkt dat we hier afdwalen is het echte probleem. Dat je je slecht behandeld voelt is begrijpelijk. Maar, of je het leuk vindi of niet, als jij een conflict krijgt met je leidingevende, zal die altijd er alles bij slepen om zijn/haar gelijk te krijgen. Dus als jij je laat gaan waar ze bij zijn, geef je ze de kogels in handen om in de toekomst te gebruiken.
Er zijn mensen binnen de It die zo goed zijn, dat ze er mee weg kunnen komen om waar klanten bij zijn stevig te drinken. Jij werkt nog niet lang genoeg om zo'n goeroe te zijn, en bot gezegd, als jij nee zegt tegen je baas als hij wanhopig advies nodig heeft, heb je mischien ook niet de capaciteiten daarvoor.
Ik zeg niet dat jij slecht bent, of niet nog heel goed kan worden, maar werk aan je communicatie!
Over "een hoge dunk van jezelf hebben" gesprokenquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:48 schreef Marve het volgende:
Ik ben zeker wel een goeroe.
Dat viel me ook al op. Na 8 jaar ben je echt geen goeroe hoor, daar is (behoorlijk) meer voor nodig...quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Over "een hoge dunk van jezelf hebben" gesproken![]()
![]()
Het valt me op dat je jouw gedrag volledig wil rechtvaardigen met 'ik was moe en er was irritatie', terwijl je baas zich niet hetzelfde mag voelen, want dan ben je 'zozeer gekwetst dat je nooooit meer terug wilquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:48 schreef Marve het volgende:
Wat mijn baas gisterenavond gedaan heeft is niet meer het onderwerp, dat is zeker wel geoorloofd en professioneel?
Tuurlijk niet, maar omgaan met een gestresde, chef is ook onderdeel van je vak, zelfs al jat ie friet van je bord en is het zo te zien geen makkelijk persoon.quote:Wat mijn baas gisterenavond gedaan heeft is niet meer het onderwerp, dat is zeker wel geoorloofd en professioneel?
Tja, ik ben nou eenmaal een goeroe in mijn vak, dat is geen hoge dunk dat is gewoon zo. Sorry ik kan er niks anders van maken, ik kan niet zeggen dat ik een amateur ben in m'n vak want dat is niet zo. Ik ben blij dat ik zo'n laag beeld van mezelf gelukkig niet heb, als het om mijn technische kunde gaat tenminste.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Over "een hoge dunk van jezelf hebben" gesproken![]()
![]()
Sorry hoor maar ik begin door je reacties steeds meer sympathie voor je baas te krijgen (die dus wel excuus heeft gemaakt, en dat is heel wat voor een baas) en antipathie tegen jouw rigide opstelling.
Landen vriend, even weer met 2 beentjes op de grond.
Mijn baas is meestal niet zo direct. Tuurlijk heb ik dingen gedaan die hem niet zinde, maar meestal zegt hij er dan niks van en gaat dat in de grote pot en dan later op een moment zoals gisteren komt alles eruit. Vergeet niet, ik heb na een contract van 6 maanden een contract voor onbepaalde tijd gekregen met een megaopslag, als ik echt zo'n lastpak was had hij dat dan gedaan? Of ik moet zo veranderd zijn de laatste maanden, maar nee op die paar dingen na doe ik gewoon mijn werk, zijn de klanten tevreden en breng ik geld in het laadje.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:14 schreef Blue-eyes het volgende:
Je baas is het kennelijk niet eens met je gedrag. Heeft hij jou hier nooit eerder op aangesproken dan ?
Ik heb het idee dat je nu opeens alle shit over je heenkrijgt die hem al langere tijd dwarszit. Als hij zoveel redenen heeft om jou te kunnen ontslaan dan had dat al in eerdere functioneringsgesprekken besproken moeten worden. Je moet immers wel de kans krijgen om het te verbeteren.
En er ligt volgens jou geen kwalificatie tussen amateur en goeroe?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:15 schreef Marve het volgende:
Tja, ik ben nou eenmaal een goeroe in mijn vak, dat is geen hoge dunk dat is gewoon zo. Sorry ik kan er niks anders van maken, ik kan niet zeggen dat ik een amateur ben in m'n vak want dat is niet zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |