abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf maandag 20 november 2006 @ 21:27:45 #51
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_43729951
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn verontschuldigingen, maar ik vind de ontstane discussie beter dan de op. dus? ik denk laten staan. misschien komt ts nog wel met een opmerking?
Heb ik het over sluiten?

Maar ben wel benieuwd waarom de TS hem start en voor de rest zich nergens mee bemoeit .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 21 november 2006 @ 07:40:03 #52
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_43738328
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:27 schreef nikky het volgende:

[..]

Heb ik het over sluiten?

Maar ben wel benieuwd waarom de TS hem start en voor de rest zich nergens mee bemoeit .
dat is inderdaad wel aprt ja.... Maak er een leuke OP van, en je ehbt wellicht een leuk topic voor HOC..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 21 november 2006 @ 18:34:41 #53
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_43756074
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:42 schreef vosss het volgende:
Geloof is voor fundamentalisten en er komt alleen maar narigheid van.
Echt zooo'n domme opmerking
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:21:53 #54
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_43757823
Ma is katholiek. Nou ja, katholiek is een groot woord. 't Geloof was haar opgedrongen, waardoor ze er nu zo'n hekel aan heeft dat ze meer vloekt dan ik. En ik ben dus niet gelovig.
(Un)masking for the greater good.
pi_43758022
Islam
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:26:08 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43758030
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:21 schreef Natalie het volgende:
Ma is katholiek. Nou ja, katholiek is een groot woord. 't Geloof was haar opgedrongen, waardoor ze er nu zo'n hekel aan heeft dat ze meer vloekt dan ik. En ik ben dus niet gelovig.
werkt je moeder als bootsman? indien niet vind ik persoonlijk vloekende en scheldende vrouwen vooral bij gescheiden sherrymoeders passen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:27:02 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43758081
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:27 schreef nikky het volgende:

[..]

Heb ik het over sluiten?

"the lord moves in mysterious ways"...
pi_43758106
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

werkt je moeder als bootsman? indien niet vind ik persoonlijk vloekende en scheldende vrouwen vooral bij gescheiden sherrymoeders passen.
Seksist.
pi_43758134
---> WFL
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:29:15 #60
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_43758178
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ze doet het ook alleen maar als ze in de auto zit
Mams is verder een übervrouwelijke, reeds 30 jaar gelukkig getrouwde, werkende moeder
Oh, en ze haat sherry.

Maar idd, het stond er wel enigszins 'Ma Flodderig'. Was niet de bedoeling.
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:37:18 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43758556
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ze doet het ook alleen maar als ze in de auto zit
Mams is verder een übervrouwelijke, reeds 30 jaar gelukkig getrouwde, werkende moeder
Oh, en ze haat sherry.

Maar idd, het stond er wel enigszins 'Ma Flodderig'. Was niet de bedoeling.
als bijrijder in de auto kan ik er wel om lachen als een vrouw fel op het verkeer reageert.
pi_43760773
Niet gelovig!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_43845773
pi_43847319
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik bedoelde meer dat ik graag een stroming zie die de drie monotheïstische godsdiensten van de afgelopen millennia in zich hebben en daarmee zichzelf kunnen opheffen

over de drempel van de toekomst. zonder angst of individueel vacuüm.
Dat is toch Bahai? (Zo'n 6 miljoen aanhangers) De Bahai accepeteren zowel Jezus als Mohammed als profeten. Een sterk uitgangspunt van de Bahai dat ze wel duidleijk stellen dat deze profeten 'gezien moeten worden in hun tijdsgeest' en zich vooral hard maken voor onderzoek en onderwijs. Dus het is wel een serieuze poging om de monotheistische godsdiensten te verenigen. Echter, de bahai werden massaal vervolgd in o.a. Iran door moslims omdat die stelden dat Mohammed de laatste profeet was en de bahai een 'valse profeet' volgden.

Met andere woorden, een succesvolle 'merger' tussen de monothieistische godsdiensten is ondenkbaar. Uiteindelijk zal het toch wel leiden naar atheisme (logische evolutie van de godsdienst, van polytheisme naar monotheisme naar atheisme) en dan gaan we ons voortaan alleen nog maar druk maken over meetbare en waarneembare zaken.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:39:39 #65
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43847794
Ik ben anti-religie en staat. Voor mij zijn religie en staat 2 kinds of the same heap a shit.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43848015
quote:
Laat alle vormen van geloof voor wat ze zijn en geeft u slechts aan Mij over.
quote:
Nooit moogt gij hierover spreken met iemand, die geen asceet is, nooit met iemand zonder toewijding en ook niet met iemand, die niet wenst te luisteren en evenmin met degene, die Mij afgunstig is.
quote:
Handelt ge niet volgens Mijn aanwijzingen en weigert ge te strijden, maar dat is een loos besluit: de natuur zal u ertoe dwingen.
gebonden door uw eigen karma, dat uit uw eigen aard is voortgekomen, zult ge juist dat hulpeloos verrichten wat ge uit misleiding niet wenst te doen.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:53:44 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_43848121
We hebben een oververtegenwoordiging van moslims, en een ondervertegenwoordiging van katholieken, maar volgens mij klopt voor de rest de scoreverdeling heel aardig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43848787
Tja... sta je in dienst van God... en in welke vorm...

Ik geloof in Jezus (de verlosser), God (als vader) & de heilige geest (als leidraad/raadgever)

God zoeken is ieders levenswerk...
pi_43849278
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:23 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dat is toch Bahai? (Zo'n 6 miljoen aanhangers) De Bahai accepeteren zowel Jezus als Mohammed als profeten. Een sterk uitgangspunt van de Bahai dat ze wel duidleijk stellen dat deze profeten 'gezien moeten worden in hun tijdsgeest' en zich vooral hard maken voor onderzoek en onderwijs. Dus het is wel een serieuze poging om de monotheistische godsdiensten te verenigen. Echter, de bahai werden massaal vervolgd in o.a. Iran door moslims omdat die stelden dat Mohammed de laatste profeet was en de bahai een 'valse profeet' volgden.

Met andere woorden, een succesvolle 'merger' tussen de monothieistische godsdiensten is ondenkbaar. Uiteindelijk zal het toch wel leiden naar atheisme (logische evolutie van de godsdienst, van polytheisme naar monotheisme naar atheisme) en dan gaan we ons voortaan alleen nog maar druk maken over meetbare en waarneembare zaken.
Ik vind dat je nu wel érg snel concludeert dat er nooit een samensmelting van (monotheïstische) godsdiensten kan zijn. Ten minste, als je dat alleen baseert op het voorbeeld van vervolgingen in Iran.

Daarnaast volg ik de 'logische' redenering van jou ook niet echt. Van polytheïsme naar monotheïsme naar atheïsme. Waar baseer je die laatste stap op?
pi_43849523
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:35 schreef VonHinten het volgende:

Daarnaast volg ik de 'logische' redenering van jou ook niet echt. Van polytheïsme naar monotheïsme naar atheïsme. Waar baseer je die laatste stap op?
Van een aantal naar 1, van 1 naar niets?
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:46:12 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43849562
Ik mis het antwoord 'geen'. 'niet gelovig' klopt ook niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43849709
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Van een aantal naar 1, van 1 naar niets?
Ja ik schnapp. Vraag me af waar die dat op baseert.
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:55:26 #73
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_43849811
Christendom, katholiek.
pi_43858277
Chistendom, evangelisch
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_43858446
"God is a flying spaghetti monster"

Atheïst > Niet gelovig
This is what you are, this is what you get...
pi_43859035
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:35 schreef VonHinten het volgende:

[..]
De ontwikkelingen van de populariteit van het geloof. Feitelijk is het monotheistische geloof ook al enorm geevolueerd: het hele geloof dat 'god' de aarde heeft geschapen is op de helling, het geloof dat de mens in het middelpunt van het universum staat is op de helling en het geloof dat het nut of effect heeft om god aan te roepen is op de helling. Een gemiddelde katholiek van nu zou in het jaar 100 een ketter zijn geweest.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43859379
Rooms-Katholiek
pi_43860046
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:46 schreef teamlead het volgende:

[..]

wtf zijn jezus-moslims?
zou ik ook wel willen weten
maar Jezus is ook in de Islam een profeet
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:27:43 #79
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_43861640
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:31 schreef nachtpersoon het volgende:

[..]

zou ik ook wel willen weten
maar Jezus is ook in de Islam een profeet
Vieze dieven!
pi_43862084
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:20 schreef perfectionist het volgende:

God zoeken is ieders levenswerk...
Behalve voor atheisten.
pi_43862167
Boeddhisme is geen godsdienst
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_43862400
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:56 schreef onemangang het volgende:

[..]

De ontwikkelingen van de populariteit van het geloof. Feitelijk is het monotheistische geloof ook al enorm geevolueerd: het hele geloof dat 'god' de aarde heeft geschapen is op de helling, het geloof dat de mens in het middelpunt van het universum staat is op de helling en het geloof dat het nut of effect heeft om god aan te roepen is op de helling. Een gemiddelde katholiek van nu zou in het jaar 100 een ketter zijn geweest.
Ik vind het geen gekke redenering. Op het laatste na: 'het nut of effect om god aan te roepen is op de helling'. Dat ervaar ik niet bij de mensen om mij heen. Ikzelf zit er wel mee, maar als ik naar de gemiddelde (christelijke) gelovige kijk zijn ze er vrij sterk van overtuigd dat het aanroepen van God wel nut heeft. Ze kunnen het niet meten, maar het is een overtuiging. Daarnaast: het geloof in (een) god is in de loop der jaren wel gebleven. De invulling is anders geworden, maar het geloof is er nog steeds. Ik volg en onderschrijf de stappen van polytheïsme naar monotheïsme, maar vind dat de stap van monotheïsme naar atheïsme door jou te makkelijk in hetzelfde rijtje wordt gezet. Van het bestaan van een god naar atheïsme is een vrij grote stap.

Ik denk dat mócht het idee van een wezenlijke god ooit dreigen uit te sterven dit te danken is aan het feit dat de mens het goddelijke in zichzelf gaat zoeken / zien. God houdt hiermee dus op als wezen te bestaan, maar blijft wel degelijk aanwezig, maar in de mens zelf.

En wie weet volgt daarna wel de stap naar het atheïsme. De mens ziet niet langer het goddelijke in zichzelf. De kwaliteiten en krachten die eerst aan een wezenlijke god en daarna aan het goddelijke in de mens werden toegeschreven worden daarna aan de méns zelf toegeschreven. Ontkenning van iets goddelijks betekent het ontkennen van een god: atheïsme.

Dit alles is maar een gedachtespinsel van mij, maar zoals gezegd: ik vind de stap die jij maakt van monotheïsme naar atheïsme te groot, omdat het precies het tegenovergestelde is van elkaar. Ik vermoed dat er een fase tussen moet. Overigens betwijfel ik het of het idee van een god ooit zal sterven, maar ik ben benieuwd.
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:49:10 #83
157841 my_own
living my life
pi_43864200
Ik geloof in Jezus. Alleen ik ben te lui wat vor het geloof te doen of juist te laten. Dus ik noem mezelf geen Christen, maar ik geloof er WEL in. Ik bedoel maar, hoe kan zo'n kutknal de aarde laten ontstaan. Lijkt mij onmogelijk
Fairytales don't always have a happy ending, do they?
pi_43864737
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:49 schreef my_own het volgende:
Ik geloof in Jezus. Alleen ik ben te lui wat vor het geloof te doen of juist te laten. Dus ik noem mezelf geen Christen, maar ik geloof er WEL in. Ik bedoel maar, hoe kan zo'n kutknal de aarde laten ontstaan. Lijkt mij onmogelijk
Mensen zoals jij noem ik - en ik wil je niet beledigen - struisvogelgelovigen. Ik heb ook lang zo geleefd, mede dankzij mijn opvoeding. Maar feit is dat als je meer kennis opdoet over het geloof en dingen die daarmee in strijd zijn je niet langer compromisloos kan blijven geloven wat je geleerd is.

Maar het is geheel jou keuze en als jij je hier lekker bij voelt dan ben ik wel de laatste die je ergens anders toe aan wil zetten
pi_43865594
Spaghetti Monster staat er niet bij
pi_43865602
Ik geloof in Jezus Christus met als stroming "gewoon" Gereformeerd, tegenwoordig opgegaan in de PKN. Het leuke vind ik dat ook binnen een stroming mensen op heel verschillende manieren hun geloof ervaren.
pi_43869202
In dit topic geeft 60%+ aan niet gelovig te zijn, ook zijn er mensen die zichzelf rekenen tot een godsdienst maar er eigenlijk maar weinig mee doen. Voor hen is het wellicht meer traditie dan geloof.

Na het lezen van dit soort topics en nieuwsberichten vraag ik me eigenlijk altijd af waarom deze meerderheid van niet gelovigen zich zo stil houd in het maatschappelijk debat. Er is continue discussie over uitingen van christenen, islamieten etc. maar slechts zelden speelt de niet-gelover een rol van betekenis.

Komt dit omdat de niet-gelovers zich minder interesseren voor dit soort discussies en er simpelweg geen aandacht aan schenken?
  zaterdag 25 november 2006 @ 00:30:27 #88
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43869541
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:19 schreef Tirion het volgende:

Na het lezen van dit soort topics en nieuwsberichten vraag ik me eigenlijk altijd af waarom deze meerderheid van niet gelovigen zich zo stil houd in het maatschappelijk debat. Er is continue discussie over uitingen van christenen, islamieten etc. maar slechts zelden speelt de niet-gelover een rol van betekenis.

Komt dit omdat de niet-gelovers zich minder interesseren voor dit soort discussies en er simpelweg geen aandacht aan schenken?
Ik denk dat niet gelovigen toleranter zijn mbt bijv, homo's, abortus, euthanasie etc. Bij religieuzen ligt dat moeilijker en daardoor ontstaat discussie.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 25 november 2006 @ 09:31:29 #89
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43873592
Overige
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
pi_43873897
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:49 schreef my_own het volgende:
Da's wel een heule sterke redenatie; in Jezus geloven omdat je de oerknal niet aannemelijk vindt Ik denk dat je dan net zo goed in Buddha kunt geloven omdat je de evolutietheorie niet zo aannemelijk vindt
pi_43875577
Eigenlijk is niet-gelovig geen goede term binnen de fenomenologie, dat is simpelweg een atheist.

En ik beschouw mezelf als atheist.
pi_43877344
Waarom staat godsdienst eigenlijk met hoofdletter in de TT?
pi_43877439
Waarom worden op alle slakken zout gelegd?
  zaterdag 25 november 2006 @ 13:52:11 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43877548
eigenlijk vind ik "aanhangen" al een heel eng woord.

ik ben als niet-religeus, dat is iets anders dan atheïst, wel zo verstandig dat ik me kan voorstellen dat sommige mensen graag hun denkbeeldig 'goede leven' laten laten vertellen door een oud boek. dat gewoon door mensenhanden is geschreven.

soit. maar val mij er niet mee lastig. ga geen beelden afbreken, ga niet in het openbaar net doen of jouw wil wet is.

dan ben je voor mij namelijk niks meer of minder dan een militair in welke verschijning dan ook.
pi_43879530
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als bijrijder in de auto kan ik er wel om lachen als een vrouw fel op het verkeer reageert.
That sounds like my mom
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:31:32 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43879680
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

That sounds like my mom
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:47:27 #97
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_43889861
Religies bestaan uit groepen. Groepen mensen zijn dommer dan individuen (ookal kunnen ze meer bereiken gezamelijk). Waarom?
Een groep bestata uit mensen die bepaalde kenmerken gelijk hebben met elkaar. Maar door zich te synchroniseren met andere mensen op bepaalde aspecten komen persoonlijke aspecten onder druk te staan. Daardoor is een groep minder flexibel in zijn standpunten en minder in staat te reageren op veranderingen dan een individu.

Blaat, ik heb echt te weinig te doen...
I mean no harm
pi_43893559
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:40 schreef daeri het volgende:
Valt me ook op dat het Christendom in welke vorm dan ook niet in je poll staat.

Edit:

Protestant is natuurlijk n vorm van Christendom..

Maar niet elke Christen is Protestant...

Ik doe niet aan godsdiensten... wel aan een religie... Maarja, jij vraagt naar godsdienst.
sinds wanneer zijn protestantisme en katholicisme geen christendom
pi_43920835
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:46 schreef jogy het volgende:
Ik mis het antwoord 'geen'. 'niet gelovig' klopt ook niet.
Ja dat had ik ook. Ik nam aan dat daar de mogelijkheid "anders, nml. " voor was
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_43921047
Geen en ik ben blij dat er toch nog 60 procent Geen opgeeft. Dat valt me mee. Maar die reli's hebben wel een grote bek iedere keer zeg.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')