En je hebt dan de totale rust om ervoor te gaan zitten? Ik kan dat dus niet. Als ik 10 minuten lees dan gaat het jeuken en het lukt me niet meer. Ik wil dan ook heel snel lezen maar dat heb ik al gezegd.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:01 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Ligt aan de hoeveelheid pagina's, grootte van de tekst, hoe zwaar de materie is etc. Heb boeken van 80 pagina's die je binnen 2 uur uit hebt, maar ook van 800 pagina's waar je wel een weekje of 2-3 mee zoet bent. En sommige boeken herlees ik weer als ik wat meer kennis heb opgedaan om het beter te begrijpen.
Tis een leuke en nuttige manier om je tijd te "doden". En alle kennis is mooi meegenomen. Een onderwerp uitspitten en zelf aanvullingen doen bij dat onderwerp. Je horizon verbreden via het lezen. Zelf dieper nadenken bij wat je tot je neemt, om zo een bredere visie te krijgen. Ik doe dat op dit moment alleen online bij schrijfsels van mensen op internet. Heb een boek liggen over de filosofie der Vrijheid, wie weet wat daar allemaal instaat. Misschien toch zometeen eens voor de gein open slaan, bevalt het meteen dan word ik misschien aangezet tot lezen. Moeite doen om te lezen is ook nodig, het lezen gaat niet vanzelf. Voor niets gaat de zon op. Dus ik denk dat ik mezelf een trap onder mijn hol moet geven en moet gaan lezen, vanzelf gaat het niet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:27 schreef Ashavan het volgende:
Yup ik ga er dan voor zetten. De ene dag kan ik een heel boek uitlezen, de andere keren is het 30-45minuten per dag en dan duurt het wat langer. Merk wel als dat ik veel boeken heb gelezen dat dan op een gegeven moment na 9 pagina's me oogleden zo zwaar worden dat ik niet meer kan lezen terwijl ik wel wil. Dan moet ik een paar weken niets lezen zodat de kennis even zijn plekje kan zoeken en op dat moment ga ik die kennis ook in de praktijk uittesten of het wel klopt.
Daarna ga ik weer verder met boeken verorberen.
Ook aantekeningen maken en onderstrepen, of sla je alles op in je interne geheugen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:32 schreef Ashavan het volgende:
Heb meestal muziek op de achtergrond aanstaan en hang op een stoel met me boek
Wij zijn het eerst!!quote:Eerste stem in Zwijndrecht
Om 5.30 uur eerste stem in Zwijndrecht
In het stemlokaal in het NS-station van Zwijndrecht kunnen inwoners van de gemeente al om 5.30 uur hun stem uitbrengen voor de verkiezingen van de Tweede Kamer op 22 november 2006.
Dat betekent dat de eerste stem in Nederland wordt uitgebracht in Zwijndrecht.
Zwijndrecht doet mee aan het experiment 'stemmen in een willekeurig stemlokaal' van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Inwoners kunnen binnen de gemeente hun stem uitbrengen in elk stemlokaal.
Zo zijn er extra stemlokalen ingericht op plaatsen waar veel mensen komen: het Albert Schweitzer ziekenhuis, winkelcentrum Walburg en het NS-station.
Het stemlokaal in het ziekenhuis is gewoon open van 7.30 tot 21.00 uur.
In het winkelcentrum houden we de openingstijden van de winkels aan, van 9.30 tot 17.30 uur.
Het stemlokaal in het station begint al om 5.30 en sluit om 21.00 uur.
Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart 2006 had Zwijndrecht ook een stemlokaal in het NS-station. Vóór het stemmen om 7.30 uur startte kregen we veel opmerkingen van vroege reizigers die het jammer vonden dat ze niet konden stemmen vóór ze met de trein mee gingen.
Nu komen we onze inwoners wat dat betreft tegemoet. We hebben toestemming gevraagd en gekregen van Binnenlandse Zaken om het stemlokaal om 5.30 uur te openen.
Volgens Binnenlandse Zaken zijn we de enige gemeente die dat doet. Dat betekent dat de eerste stem in Nederland wordt uitgebracht in Zwijndrecht.
In de week vóór de verkiezingen hebben we huis aan huis een kaart verspreid om extra aandacht te geven aan de mogelijkheid om al zo vroeg te stemmen op het station. We hopen dat veel reizigers hun stempas meenemen als ze op weg gaan naar hun vroege trein.
In Zwijndrecht wonen ongeveer 45.000 mensen. Er zijn ongeveer 34.000 kiesgerechtigden. Zwijndrecht is een echte forensengemeente; ongeveer eenderde van de werkende beroepsbevolking vertrekt 's morgens vroeg met de trein naar haar of zijn werk.
Waarom stem je niet? Of bedoel je dat je niet stemt omdat je belg bent nu (dan is het nogal logischquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:01 schreef sararaats het volgende:
whahahaha, ik moet lekker niet meer gaan stemmen
ben een pokkebelg
maar goed, ik wens jullie veel succes bij het stemmen
ik ben in Belgie op 8 oktober verplicht gaan stemmenquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waarom stem je niet? Of bedoel je dat je niet stemt omdat je belg bent nu (dan is het nogal logisch)
in Belgie is het stemmen verplichtquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:09 schreef Ashavan het volgende:
Sinds wanneer is stemmen verplicht? o.O
De LibDem hebben goede standpunten mbt onderwijs.
Een echte Belgquote:
En als je dan ziek bent?quote:
We hadden natuurlijk al zo'n vermoedenquote:
doktersbewijs binnenbrengen of een volmacht gevenquote:
quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:24 schreef Ashavan het volgende:
[..]
We hadden natuurlijk al zo'n vermoeden
Wat een strenge onzin, waarom is het verplicht? Waarom hebben ze besloten tot een verplichting tot stemmen? Waarom mag je niet zelf kiezen tot niet stemmen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:27 schreef sararaats het volgende:
[..]
doktersbewijs binnenbrengen of een volmacht geven
mijn grootmoeder gaf een volmacht aan de mama dus de ma moest twee keer stemmen
no problemoquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een echt zotteke te noemen die Sara
No offence Sara
Als je een droom hebt moet je die droom waarmakenquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:36 schreef sararaats het volgende:
[..]
no problemo
ik wil dolgraag het theater in of iets met pianospelen
ik kan een heel klein beetje pianospelen met m'n ogen dicht maar dat klinkt voor geen meter
en Dromenvanger, wij mogen ook blanco stemmen
Interessante droomquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:40 schreef Ashavan het volgende:
DV. Afgelopen nacht had ik een aparte "droom". Eentje die wel in jouw straatje past geloof ik.
Het leek erop alsof ik het recept kreeg om de Steen der Filosofen te gaan maken. Er waren 4 ingredienten. Goud en de andere drie geen idee behalve de kleuren. De 3 kleuren waren de 3 basiskleuren waaruit je de rest kunt maken van het kleurspectrum.
Daarnaast werd er ook vermeld dat verdere informatie en hints te vinden zijn in het oude Egypte en dat ik moet zoeken naar een Witte steen ipv een Rode zoals het in vele werken vermeld staat.
quote:The philosopher's stone, as told by Bardon, manifests as a red powder, not white. I'm not at all sure of anything else though.
Ik ga er eens wat meer tijd in stoppen.quote:1. In Thoth "Art" card, the lion and the eagle have switched colors (red and white), the dark half of the androgynous figure pours the white while the white half pours the blood flame. Maybe it produces a red powder as a byproduct of a white stone?
2. In the Bible there is reference to a "white stone" in Revelations, which is basically a chapter of the Bible devoted to Kundalini Yoga and K&C of the HGA:
Revelation 2:17 reads "He that hath an ear, let him hear what the Spirit saith unto the churches; To him that overcometh will I give to eat of the hidden manna, and will give him a white stone, and in the stone a new name written, which no man knoweth saving he that receiveth it"...
Sounds like some Philosopher Stone/True Will stuff going on there. It has been my belief for a while now that the two are related, if not the same thing. If none of us have "discovered our True Will," it would make sense that none of us know what the hell the Philosopher's Stone is. I think it also refers to First Matter and becoming intimate with First Matter (ie. completely understanding what it is, how to work with it, etc.)
Er in verdiepen kan er voor zorgen dat je een 2e deel krijgt van zo'n droom. Een eerste droom uitpluizen en daarna verder gaan met een droom. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:46 schreef Ashavan het volgende:
Hmm symboliek zal er wel tussen zitten. Zo is in de alchemie goud niet goud, maar de loden ziel van de mens die getransmuteerd wordt naar de gouden (verlichtte ziel).
Maar ik ging eens even in wat boeken en fora bekijken.
[..]
[..]
Ik ga er eens wat meer tijd in stoppen.
Dat je droomde over zoenen met een leraresquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:49 schreef sararaats het volgende:
als ik droom dat ik een lerares zoen, wat kan dat dan betekenen?
Leraresquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:49 schreef sararaats het volgende:
juistemquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:53 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dat je droomde over zoenen met een lerares
Dat je verlangens hebt naar die lerares. Diepe verlangens
quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:49 schreef sararaats het volgende:
Ja goh wat zou dat nou betekenen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:03 schreef sararaats het volgende:
[..]
m'n lerares L.O. is pooky
oftewel poekiewoekie, toastje, lekker hapje, pannenkoekje, rijstwafeltje, ballerina, pingpongballetje
edit: aangepast
nog steeds de diepste (ik mag haar naam niet meer schrijven vandaar de bijnaam pooky)quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Ja goh wat zou dat nou betekenen.![]()
Je hoeveelste verliefdheid is dit deze week al?
Ik droomde pas geleden over zoenen met een meid die gek op me was vroeger, ik vertelde haar dat ik nog maar 3,5 jaar te leven had en toen zoende ze mijquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:56 schreef sararaats het volgende:
[..]
juistem
DIEPE VERLANGENS !!!!!!! RRRRRRR
ik heb daarna het bericht een beetje aangepast zodat m'n mooiste droom erin staat
lees ende huiver
Zou je je niet eens over een onbereikbaar persoon heenzetten en je leven weer oppakken ipv te zwelgen in zelfmedelijden?quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:58 schreef sararaats het volgende:
[..]
nog steeds de diepste (ik mag haar naam niet meer schrijven vandaar de bijnaam pooky)
quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:00 schreef Ashavan het volgende:
Lol DV. Ga je de "kijk hoe zielig ik ben" truc gebruiken om meiden het bed in te krijgen?
neequote:Op dinsdag 21 november 2006 17:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zou je je niet eens over een onbereikbaar persoon heenzetten en je leven weer oppakken ipv te zwelgen in zelfmedelijden?
liefdeslessen maybequote:Op dinsdag 21 november 2006 17:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Een lerares is toch iemand die jou lesjes leert of niet Sara? Zoek je iemand die jou levenslessen geeft?
Of andere lessen
Daarom denk ik aan een alternatieve interpretatie van het stukje uit mijn psychologisch dromenboek van Jung. Dat die lerares haar onderbewustzijn is waar ze echt mee moet verzoenen ipv het steeds buiten zichzelf te zoeken in de vorm van onbereikbare mensen. Het eigen probleem op iemand anders projecteren die onbereikbaar is is erg veilig om zo je eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. De lerares probeerd haar dat lesje bij te brengen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zou je je niet eens over een onbereikbaar persoon heenzetten en je leven weer oppakken ipv te zwelgen in zelfmedelijden?
Hehe afgelopen nacht, de laatste droom van de 6, was er een dame (schat 25-30). Ze droeg zo'n lange lichtbruine rok met een wit bloesje met de bovenste knopen open. Lang bruin haar, gezicht zag ik niet, ze was slank.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:02 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
In mijn dromen gebeurde dat vanzelf, ze vroeg hoe het ging in die droom en toen heb ik verteld dat ik ziek was
Die ziekte was in de droom dus
Ik kon haar bij gezicht en ze was best leuk om te zien, maar toen was ik op zoek naar een andere vriendin, in principe wilde ik altijd een vrouw vroeger die niet bereikbaar was. Net zoals Sara dat doet. Alleen ben ik nu even niet op zoek en ga ik op zoek dan zoek ik nu een andere vrouw.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:06 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Hehe afgelopen nacht, de laatste droom van de 6, was er een dame (schat 25-30). Ze droeg zo'n lange lichtbruine rok met een wit bloesje met de bovenste knopen open. Lang bruin haar, gezicht zag ik niet, ze was slank.
Op het moment dat ik haar over het bureau wilde gooien werd ik wakker. Probeerde nog opnieuw in slaap te vallen om terug in die droom te komen, maar helaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |