Nou, tot gisteren wilde voltallig links Kamp nog voor woensdag aan de schandpaal hebben.quote:Op maandag 20 november 2006 16:29 schreef Taurus het volgende:
Tis gewoon jammer dat dit uitkomt voor de verkiezingen, bad luck, that's all. Dit conflict moet gewoon even uitgesteld worden tot na de verkiezingen, en dat is volgens mij precies wat óók links wil.
iddquote:Op maandag 20 november 2006 17:04 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nou, tot gisteren wilde voltallig links Kamp nog voor woensdag aan de schandpaal hebben.
Maar beiden waren uitdrukkelijk niet toegestaan voor zover ik begrepen heb. En de grens tussen hardhandig verhoren en martelen is maar vaag natuurlijk.quote:Op maandag 20 november 2006 15:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee daarom is er ook een onderzoek geweest maar er is een groot verschil tussen marteling en verhoren.
nu dat valt wel mee.quote:Op maandag 20 november 2006 18:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar beiden waren uitdrukkelijk niet toegestaan voor zover ik begrepen heb. En de grens tussen hardhandig verhoren en martelen is maar vaag natuurlijk.
Vind dat het allemaal wel erg gebaggetaliseerd wordt..
Ik zie wel een verschil. Maar er wordt nu gewoon gedaan alsof er helemaal niets aan de hand is. Men is wel het toegestane boekje te buiten gegaan!quote:Op maandag 20 november 2006 18:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu dat valt wel mee.
Je ziet hopelijk zelf toch ook wel het verschil
en dat is mijn punt daar werd niet over gedacht er werden gelijk termen gebruikt die onze militairen in discrediet brengen (en met wat ongeluk in gevaar).quote:Op maandag 20 november 2006 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zie wel een verschil. Maar er wordt nu gewoon gedaan alsof er helemaal niets aan de hand is. Men is wel het toegestane boekje te buiten gegaan!
Maar nogmaals wachten op een diepgaand onderzoek lijkt me verstandig.
Het speelde 3 jaar terug dus dat gevaar valt wel mee. Dat het zolang min of meer onder de pet is gehouden lijkt me een slechte zaak. Zeker na de incidenten die in andere landen bekend werden. En ik ga er ook niet vanuit dat onze militairen nou veel netter zijn dan de Britse of Duitse.quote:Op maandag 20 november 2006 18:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en dat is mijn punt daar werd niet over gedacht er werden gelijk termen gebruikt die onze militairen in discrediet brengen (en met wat ongeluk in gevaar).
ja dus ze zitten nog steeds in afghanistan. Verder is het niet onder de pet gehouden het is aan het om gemeld en die zagen er ook niets in.quote:Op maandag 20 november 2006 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het speelde 3 jaar terug dus dat gevaar valt wel mee. Dat het zolang min of meer onder de pet is gehouden lijkt me een slechte zaak. Zeker na de incidenten die in andere landen bekend werden. En ik ga er ook niet vanuit dat onze militairen nou veel netter zijn dan de Britse of Duitse.
Als het om mogelijke misdragingen van onze vertegenwoordigers in het buitenland gaat? Ja lijkt me wel eigenlijk.quote:Op maandag 20 november 2006 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja dus ze zitten nog steeds in afghanistan. Verder is het niet onder de pet gehouden het is aan het om gemeld en die zagen er ook niets in.
Moet kamp dan telkens wanneer het OM niets strafbaars ziet dit melden![]()
en als later blijkt dat dat niet waar is.quote:Op maandag 20 november 2006 19:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als het om mogelijke misdragingen van onze vertegenwoordigers in het buitenland gaat? Ja lijkt me wel eigenlijk.
Het is helemaal niet onder de pet gehouden, het werd gewoon als niet relevant beschouwd. Gewoon via OM gegaan, dat proces-verbaal is samen met al die andere dingen ergens onder in een la verdwenen. Totdat links ineens bloed rook.quote:Op maandag 20 november 2006 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het speelde 3 jaar terug dus dat gevaar valt wel mee. Dat het zolang min of meer onder de pet is gehouden lijkt me een slechte zaak. Zeker na de incidenten die in andere landen bekend werden. En ik ga er ook niet vanuit dat onze militairen nou veel netter zijn dan de Britse of Duitse.
Ik denk dat Kamp of defensie zichzelf de meeste schade heeft toegebracht. Ze zijn onzorgvuldig geweest door te proberen die 3 jaar achter te houden, je weet dat uiteindelijk alles uitkomt.quote:Op maandag 20 november 2006 19:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en als later blijkt dat dat niet waar is.
Je moet het gewoon met me eens zijn dat de oppositie voor hun beurt hebben gesproken en zo onnodige schade hebben aangebracht
Dat komt door diezelfde politici idioot!quote:Op maandag 20 november 2006 14:41 schreef kriele het volgende:
[..]
Maar welke naam wordt nu vergooid???
- Dat het nederlandse leger het meeste kunnen zuipen?
- Dat het de grootste angshazen zijn?
- Dat ze bij echte conflicten nooit thuisgeven?
- Nooit de bevoegdheid hebben om echt deel te nemen??
Nee, de goede naam heeft defensie zelf wel te grabbel gegooid. Daar is de politiek niet bij nodig.
Dit heeft niets met bloed ruiken te maken.quote:Op maandag 20 november 2006 19:49 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het is helemaal niet onder de pet gehouden, het werd gewoon als niet relevant beschouwd. Gewoon via OM gegaan, dat proces-verbaal is samen met al die andere dingen ergens onder in een la verdwenen. Totdat links ineens bloed rook.
Buiten dat het een dubieus moment was om naar buiten te brengen, bedoel ik de reacties waarin duidelijk werd dat Femke en Wouter hier munt uit wilden slaan.quote:Op maandag 20 november 2006 19:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit heeft niets met bloed ruiken te maken.
De Telegraaf had dit bericht ook gebracht als ze erover getipt waren (of niet dat zou wel heel veelzeggend zijn...).
Er was een incident en als dat bovenkomt is het nieuws.
Gezien wat de Russen hebben aangericht in het door hun "bevrijdde" Oost-Europa, weiger ik hen dankbaar te zijn voor hun rol in het verslaan van de nazi's. Ze waren zelf minstens net zo erg.quote:Op maandag 20 november 2006 13:43 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Ah, de Amerikanen hebben het alleen gedaan?
Volgens mij was Rusland net even wat belangrijker en zonder de Canadezen was Amerika ook niet ver gekomen.
Sowieso is een situatie als toen nu niet meer mogelijk..
Daar heb ik ook veel respect voor hoor, het ging me even om de Sovjets.quote:Op maandag 20 november 2006 20:56 schreef jank het volgende:
Zijn de Engelsen en de Polen al genoemd? Ga maar eens in Oosterbeek kijken hoeveel graven daar zijn van Engelsen en Polen tussen de 18 en de 40 jaar....
wat bedoel je met achterhoudenquote:Op maandag 20 november 2006 19:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat Kamp of defensie zichzelf de meeste schade heeft toegebracht. Ze zijn onzorgvuldig geweest door te proberen die 3 jaar achter te houden, je weet dat uiteindelijk alles uitkomt.
Dat de reacties misschien wat overtrokken waren heeft te maken met de voorbeelden van Abu Ghraib of recent die Duitsers in Afghanistan. De kans is gewoon groot dat binnenkort ook zo'n video van Nederlanders opduikt.
ik bedoel dat je over dit soort incidenten op een gegeven moment open kaart moet spelen. En echt waar alles komt uit hoor zeker als er een wat grotere groep mensen bij betrokken is en er aandacht was van het OM.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat bedoel je met achterhoudenAls ze dat wilden dan was heel dat artikel nooit verschenen.
echter Wouter Bos mag direct ongenuanceerde uitspraken doen.. en dat wil premier worden..quote:Op maandag 20 november 2006 11:57 schreef Genverbrander het volgende:
Die generaal moet z'n mond houden. Dit zaakje stinkt. Iedereen krijgt de naam die het verdient. Welke naam Defensie verdient zullen we zien na het onafhankelijk onderzoek, maar ik vrees het ergste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |