Dat komt doordat niet iedereen gelijk hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:34 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en waarom denk je dat dat komt.
Doordat mensen lenen om boven hun stand te kunnen leven, een grote plasma tv, duur geluidsset, en na een paar jaar moet je terugbetalen, en dat is dan moeilijk. Er is geen enkele reden in ons land om arm te zijn, als je dat bent komt het doordat je zelf niet met geld kunt omgaan.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:34 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en waarom denk je dat dat komt.
Maar jij weet van dat 'gegeven' (volgens mij is het gewoon quatsch) nog eens af te leiden dat het hier minima betreft, dat deze door eigen schuld geen wasmachine hebben en zich ook niet aan moeten stellen dát ze geen wasmachine hebben. Alsof het begint en ophoudt bij een wasmachine.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:30 schreef VandenBerg het volgende:
Tering, stel je alsjeblieft niet zo aan. Het is gewoon een simpel gegeven dat niet ieder huishouden een wasmachine heeft. Of ben je echt zo wereldvreemd en kom je nooit bij je computer vandaan ?
Geef een ander voorbeeld dat ik dat deed. Laat staan dat je het ook niet tegen kunt spreken. Sommige dingen weet je uit algemene kennis, als jij dat niet weet is dat sneu voor je.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Leuk spelletje is dat he, van die vage meningen als feitjes presenteren en het niet kunnen onderbouwen.
En hoeveel % van de uitkeringsgerechtigden betreft het hier? Cijfers svp. Dat geroep wordt vervelend.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:40 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Doordat mensen lenen om boven hun stand te kunnen leven, een grote plasma tv, duur geluidsset, en na een paar jaar moet je terugbetalen, en dat is dan moeilijk. Er is geen enkele reden in ons land om arm te zijn, als je dat bent komt het doordat je zelf niet met geld kunt omgaan.
Je kunt wel overdrijven. Minima of niet, sommigen kiezen er zelfs voor. Niet iedereen hoeft gelijk te zijn. Ik leef van 700e per maand ( stufie ), ik heb een wasmachine, droger, magnetron, zonnehemel, koelkast, vriesvak, oven, tv, dvd, pc, geluidsinstallatie enz. Waarom ? Verstandig met je geld omgaan. Als je dat niet kunt moet je je gaffel houden en niet bij mij je hand op komen houden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar jij weet van dat 'gegeven' (volgens mij is het gewoon quatsch) nog eens af te leiden dat het hier minima betreft, dat deze door eigen schuld geen wasmachine hebben en zich ook niet aan moeten stellen dát ze geen wasmachine hebben. Alsof het begint en ophoudt bij een wasmachine.
Over stemmingmakerij gesproken...
Nee BG heeft een uitkeringquote:Op dinsdag 21 november 2006 13:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Omdat de rijken het geld pikken van armen, de lijkenpikkers die het zijn?![]()
Mag ik uit jouw opmerking opmaken dat jij vind dat iedereen recht heeft op een wasmachine, of je werkt of niet?
studie kan straks ook nog
Kennis. Hou op. Je zit gewoon stemming te maken op een verschrikkelijk goedkope manier.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:41 schreef VandenBerg het volgende:
[..]
Sommige dingen weet je uit algemene kennis, als jij dat niet weet is dat sneu voor je.
Neehoor. Maar ik pretendeer ook niet daar allerlei dubieuze conclusies uit te kunnen trekken, iets wat jij wel doet.quote:WIl je nog steeds serieus beweren dat iedereen in nederland een wasmachine heeft ? Antwoord even serieus hierop.
Je denkt serieus dat de armsten het zich UBERHAUPT gaan verloorloven om een grote plasma tv en duur geluidsset af te lenen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:40 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Doordat mensen lenen om boven hun stand te kunnen leven, een grote plasma tv, duur geluidsset, en na een paar jaar moet je terugbetalen, en dat is dan moeilijk. Er is geen enkele reden in ons land om arm te zijn, als je dat bent komt het doordat je zelf niet met geld kunt omgaan.
Het probleem is dat ik hier niet tegen in kan gaan. Ik kan wel vragen of je uitgangssituatie misschien iets rooskleuriger was (afkomst, financiele situatie van paps en mams, omgevingsfactoren) dan sommige uitkeringsgerechtigden, maar dat zul je toch in eigen voordeel bevestigen. Laat me raden, je komt vast uit een achterstandsbuurt, hebt nooit een step gehad en altijd de verkeerde vrienden, en tóch ben je het levende bewijs dat je dan kunt slagen in het leven. Zoiets?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:44 schreef VandenBerg het volgende:
[..]
Je kunt wel overdrijven. Minima of niet, sommigen kiezen er zelfs voor. Niet iedereen hoeft gelijk te zijn. Ik leef van 700e per maand ( stufie ), ik heb een wasmachine, droger, magnetron, zonnehemel, koelkast, vriesvak, oven, tv, dvd, pc, geluidsinstallatie enz. Waarom ? Verstandig met je geld omgaan. Als je dat niet kunt moet je je gaffel houden en niet bij mij je hand op komen houden.
Om iedereen die problemen heeft, het is niet nodig om in de schulden te komen, en als je dat wel komt is dat door je eigen verkeerde planning, in hoeverre dat altijd verwijtbaar is punt twee natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
En hoeveel % van de uitkeringsgerechtigden betreft het hier? Cijfers svp. Dat geroep wordt vervelend.
Ik zit helemaal niet "lekker" thuis op de bank, ik zit met lasten en kwalen op een stoeltje.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:44 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Nee BG heeft een uitkeringEn ondertussen loopt hij de hele dag op FOK! te posten hoe egoistisch mensen zijn die hem niet een paar honderd euro meer willen geven terwijl hij lekker thuis op de bank zit
![]()
Nee, je snapt m'n vraag niet. Hoeveel minima zijn minima geworden doordat ze geleend hebben voor luxe artikelen? Dat is wat je impliceert namelijk!quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:47 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Om iedereen die problemen heeft, het is niet nodig om in de schulden te komen, en als je dat wel komt is dat door je eigen verkeerde planning, in hoeverre dat altijd verwijtbaar is punt twee natuurlijk.
Je komt er aardig dicht in de buurt. M'n ouders zwemmen in het geld. Maar hebben me nooit financieel ondersteund. Vraag beantwoord ? Of moet ik rekeningen laten zien ? Ik ben namelijk een onbetrouwbare bron. Toch ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik hier niet tegen in kan gaan. Ik kan wel vragen of je uitgangssituatie misschien iets rooskleuriger was (afkomst, financiele situatie van paps en mams, omgevingsfactoren) dan sommige uitkeringsgerechtigden, maar dat zul je toch in eigen voordeel bevestigen. Laat me raden, je komt vast uit een achterstandsbuurt, hebt nooit een step gehad en altijd de verkeerde vrienden, en tóch ben je het levende bewijs dat je dan kunt slagen in het leven. Zoiets?
er zijn voldoende mensen die niet ver vooruitplannen, en als ze nu een groot scherm kunnen kopen voor slechts 20 euro per maand rente doen ze dat dan ook. De mensen die in de schuldsanering zitten hebben dit toch echt zelf gedaan hoor. Iedereen kan lenen, alleen kan niet iedereen terug betalen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat de armsten het zich UBERHAUPT gaan verloorloven om een grote plasma tv en duur geluidsset af te lenen?
De middenklasse ok, maar de onderklasse? de armen?
Dat kun je niet serieus menen, zeg me alsjeblieft dat je gewoon bewust "zwaar" overdrijft anders kan ik je nooit meer serieus nemen.
Niet betrouwbaarder dan ieder ander hier. Daarom concentreer ik me graag op cijfers en objectieve waarnemingen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:49 schreef VandenBerg het volgende:
Ik ben namelijk een onbetrouwbare bron. Toch ?
en dat moet men maar creperen omdat men door de lastenverzwaring gedwongen word te lenen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:47 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Om iedereen die problemen heeft, het is niet nodig om in de schulden te komen, en als je dat wel komt is dat door je eigen verkeerde planning, in hoeverre dat altijd verwijtbaar is punt twee natuurlijk.
Ik snap werkelijk niet waar die mythe vandaan komt: iedereen roept het, niemand kan het onderbouwen. Niemand!quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en dat moet men maar creperen omdat men door de lastenverzwaring gedwongen word te lenen?
of geloof je werkerlijk nogsteeds dat men plasma televisies koopt....
Je startsituatie als excuus gebruiken om nergens te komen is natuurlijk zwak, er zijn voldoende mensen die zich wel normaal ontwikkelen ondanks dat ze in een achterbuurt zijn opgegroeid.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik hier niet tegen in kan gaan. Ik kan wel vragen of je uitgangssituatie misschien iets rooskleuriger was (afkomst, financiele situatie van paps en mams, omgevingsfactoren) dan sommige uitkeringsgerechtigden, maar dat zul je toch in eigen voordeel bevestigen. Laat me raden, je komt vast uit een achterstandsbuurt, hebt nooit een step gehad en altijd de verkeerde vrienden, en tóch ben je het levende bewijs dat je dan kunt slagen in het leven. Zoiets?
Hoezo daar dubieuze conclusies uittrekken ? Hieruit bewijs je dat je dus de hele tijd onzin hebt zitten verkopen. Je weet wel dat niet iedereen een wasmachine heeft, hoeft te hebben enz. Waarom dan steeds zo zitten te trappen ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kennis. Hou op. Je zit gewoon stemming te maken op een verschrikkelijk goedkope manier.
[..]
jou mening, niet mee eens.
Neehoor. Maar ik pretendeer ook niet daar allerlei dubieuze conclusies uit te kunnen trekken, iets wat jij wel doet.
Er is natuurlijk niets mis met minima, als er geen verschil in rijkdom is is er ook geen prikkel om te gaan werken, en hou je groepen mensen die niet willen werken en op kosten van de samenleving niets doen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, je snapt m'n vraag niet. Hoeveel minima zijn minima geworden doordat ze geleend hebben voor luxe artikelen? Dat is wat je impliceert namelijk!
Feit is dat je op kosten van de samenleving thuis zit (wat als het nodig is niet erg is) en dat je alleen loopt te zeuren dat je meer wilt, je kunt ook dankbaar zijn voor wat je krijgt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niet "lekker" thuis op de bank, ik zit met lasten en kwalen op een stoeltje.
Ik loop ook niet de hele dag op fok te posten ik ben bezig met Quests ontwikkelen voor een MMORPG shard van een paar vrienden van mij.
Ik ben tig keer afgekeurd dus ga me niet lopen profileren als een persoon dat "omdat het makkelijk is" een uitkering heeft oid.
Er wordt niemand gedwongen om te lenenquote:Op dinsdag 21 november 2006 13:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en dat moet men maar creperen omdat men door de lastenverzwaring gedwongen word te lenen?
of geloof je werkerlijk nogsteeds dat men plasma televisies koopt....
Het is puur hoe je opgevoed bent, als je een goede opvoeding hebt gehad kun je prima met weinig geld leven, als je daarentegen van jongsafaan hebt geleerd om al het geld zo snel mogelijk uit te geven aan allerlei onzin zul je altijd arm blijven.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niet betrouwbaarder dan ieder ander hier. Daarom concentreer ik me graag op cijfers en objectieve waarnemingen.
Hoe waar, toon een beetje dankbaarheid. Want Baaj, je haalt waarschijnlijk meer in de maand binnen dan mijn ¤700,-. Mij hoor je niet klagen, of wel ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:54 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Feit is dat je op kosten van de samenleving thuis zit (wat als het nodig is niet erg is) en dat je alleen loopt te zeuren dat je meer wilt, je kunt ook dankbaar zijn voor wat je krijgt.
Wat is flamen ? ( knoob )quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:57 schreef Drugshond het volgende:
@Jarno, PietV en BG.
Kappen met flamen. Postings zijn weg.
Och, weten, ik kan me er wat bij voorstellen. Of het echt zo is weet ik niet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:52 schreef VandenBerg het volgende:
Je weet wel dat niet iedereen een wasmachine heeft
En dát zeg ik dus niet. Ik vind het in een land als Nederland redelijk armoedig als iemand (gedurende lange periodes én in bepaalde omstandigheden) zich geen wasmachine kan veroorloven. En nee, dan heb ik het dus NIET over plasma tv's.quote:hoeft te hebben enz.
Plasma ? Wasmachine idem dito, lul je er maar uitquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Och, weten, ik kan me er wat bij voorstellen. Of het echt zo is weet ik niet.
[..]
En dát zeg ik dus niet. Ik vind het in een land als Nederland redelijk armoedig als iemand (gedurende lange periodes én in bepaalde omstandigheden) zich geen wasmachine kan veroorloven. En nee, dan heb ik het dus NIET over plasma tv's.
Alsof de VVD er niet minstens even goed voor zou zorgen dat de minima alles hebben, ze willen echter alleen geld geven aan hen die het echt nodig hebben. Als VVD aan de macht komt zal iedereen die niet te lui is om te werken gewoon zijn wasmachine hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Och, weten, ik kan me er wat bij voorstellen. Of het echt zo is weet ik niet.
[..]
En dát zeg ik dus niet. Ik vind het in een land als Nederland redelijk armoedig als iemand (gedurende lange periodes én in bepaalde omstandigheden) zich geen wasmachine kan veroorloven. En nee, dan heb ik het dus NIET over plasma tv's.
De enige die hier lult ben jij hoor, makker. Wat is er zo moeilijk te begrijpen? Dat jij een wasmachine een luxe artikel vínd wil niet zeggen dat het dat ook altijd en eeuwig is hoor.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:04 schreef VandenBerg het volgende:
[..]
Plasma ? Wasmachine idem dito, lul je er maar uit![]()
Nee maar als je normaal met je geld omgaat kun je prima van je uitkering leven, en dus ben je er zelf verantwoordelijk voor als je je geld aan andere dingen uitgeeft dan je zou moeten doen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
De enige die hier lult ben jij hoor, makker. Wat is er zo moeilijk te begrijpen? Dat jij een wasmachine een luxe artikel vínd wil niet zeggen dat het dat ook altijd en eeuwig is hoor.
Ik lees een hoop 'alsen' in deze zin.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:12 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Nee maar als je normaal met je geld omgaat kun je prima van je uitkering leven, en dus ben je er zelf verantwoordelijk voor als je je geld aan andere dingen uitgeeft dan je zou moeten doen.
Pot, ketel. Jij wil zo min mogelijk aan uitkeringen uitgeven; is net zo erg preken voor eigen parochie, omdat jij je centjes niet kwijt wilt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
BaajGuardian preekt dus voor eigen parochie? Figures...
Ah dus er is minima nodig zodat mensen de prikkel hebben om te gaan werken als ze rijkeren zien?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:52 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niets mis met minima, als er geen verschil in rijkdom is is er ook geen prikkel om te gaan werken, en hou je groepen mensen die niet willen werken en op kosten van de samenleving niets doen.
Denk jij wel eens na trouwens? uberhaupt, met je hersennen dus he..quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:40 schreef VandenBerg het volgende:
[..]
Dat komt doordat niet iedereen gelijk hoeft te zijn.
Hier zat ik op te wachten. Helaas moet ik je telleurstellen, ik heb namelijk helemaal geen 'centjes' (zoals jij dat noemt). Preken voor eigen parochie is er dus niet bij. Ik zet feiten naast elkaar en trek daar een onderbouwde conclusie uit. Dat er mensen zijn die het wél voor elkaar hebben kan ik alleen maar respect voor hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Pot, ketel. Jij wil zo min mogelijk aan uitkeringen uitgeven; is net zo erg preken voor eigen parochie, omdat jij je centjes niet kwijt wilt.
Niet op dezelfde manier nee.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:13 schreef BaajGuardian het volgende:
Ah en nederlanders hebben dat niet?
Dus jij bent werkloos?quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:26 schreef 205_Lacoste het volgende:
Hier zat ik op te wachten. Helaas moet ik je telleurstellen, ik heb namelijk helemaal geen 'centjes' (zoals jij dat noemt). Preken voor eigen parochie is er dus niet bij. Ik zet feiten naast elkaar en trek daar een onderbouwde conclusie uit. Dat er mensen zijn die het wél voor elkaar hebben kan ik alleen maar respect voor hebben.
Nou van welke kant die mythe komt weet ik wel, de Cda/Vvd kant.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waar die mythe vandaan komt: iedereen roept het, niemand kan het onderbouwen. Niemand!
Er zal altijd een zekere groep minima zijn. Stel dat iedereen werk heeft, en je hebt het kut voor elkaar en staat daardoor onder aan de ladder dan loop je waarschijnlijk nog te mekkeren dat je te weinig hebt. Hebben hebben hebben...quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Ah dus er is minima nodig zodat mensen de prikkel hebben om te gaan werken als ze rijkeren zien?
in wat voor maffe realiteit leef jij gast wtf..
Gelukkig kan je heel goed mensen over één kam scheren en argumenten uitleggen zoals jij dat wilt. Ik ben het lang niet met elke 'medestander' van mij eens in dit topic, maar er zitten een aantal zinnige opmerkingen bij.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Het lijkt wel alsof Verkiezingstijdleugens populair worden, eerst dat links probeerde de zittende partijen onderuit te halen met de "marteling nieuwsberichten" terwijl een VVDER daar van berichte...
en nu dat iedereen roept dat mensen in de minima zitten omdat ze plasma tvs kopen....
Ik ben meerdere malen afgekeurd voor de 100e keer, ik krijg geen gewone uitkering.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:35 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Gelukkig kan je heel goed mensen over één kam scheren en argumenten uitleggen zoals jij dat wilt. Ik ben het lang niet met elke 'medestander' van mij eens in dit topic, maar er zitten een aantal zinnige opmerkingen bij.
Jij bent echt geenzins dankbaar voor het geld dat jij zonder enige moeite maandelijks krijgt geloof ik hé?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |