abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2006 @ 08:00:05 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43708284
quote:
Nu de SP steeds meer mensen aanspreekt zie je bij de politieke tegenstanders vergelijkbare reacties als bij de Europese Grondwet campagne. Weet je nog: het licht zou uit gaan en er zou zelfs oorlog komen. Ook nu wordt het instrument van bangmakerij van stal gehaald.

Tijd om de bangmakerij en oneigenlijke aantijgingen die links en rechts jegens de SP worden geuit te weerleggen:

1. De SP is slecht voor de economie.
Volgens het CPB leidt het beleid van de SP tot een economische groei van 2% per jaar. De verschillen met de voorspellingen van de effecten van de verkiezingsprogramma’s van andere partijen zijn marginaal. Bij de PvdA is het ook 2% en bij het CDA 2,1%, oftewel slechts een tiende procent meer. En dat moet je dan wel af zetten tegen de prijs die voor die tiende procent wordt betaald. De SP doet met dat geld iets aan de armoede, het sociaal minimum gaat omhoog. Het CDA doet hier niets aan en laat de inkomensverschillen zelfs groeien. Ook de PvdA wil het sociaal minimum slechts laten meestijgen met het welvaartspeil. Bij de VVD is de voorspelde economische groei 0,3% meer, maar die winst komt niet in de samenleving terecht. We krijgen er geen betere scholen door, geen betere zorg en de armoede zal onacceptabel groot blijven. Werk, werk, werk is niet het antwoord voor iemand die op zijn of haar tachtigste naar de voedselbank moet.

2. De SP is slecht voor de middeninkomens.
Pas bij meer dan twee keer modaal gaan mensen bij de SP iets meer bijdragen. Bij tweeverdieners is dat pas bij een huishoudinkomen van meer dan 115 duizend euro. Bij alleenverdieners is dat meer 70 duizend euro.

3. De SP wil bijstandsfraude niet bestrijden.
Deze onzinnig aantijging wordt opgehangen aan onze kritiek op de doorgeslagen methoden van onaangekondigde huisbezoeken. Er is helemaal niets tegen huisbezoeken, als dat fatsoenlijk gebeurt en er aanleiding toe is. Er is wel iets tegen als er sprake is van stelselmatige benadering van mensen met een uitkering als potentiële fraudeur. In steden als Nijmegen, Groningen, Haarlem, of Eindhoven werkt de SP aan een streng maar rechtvaardig sociaal beleid van de lokale sociale diensten.

4. SP gooit de uitkeringen omhoog, dan gaat er helemaal niemand meer werken.
De prikkel om te werken blijft, omdat de SP een werkbonus invoert. Het verschil tussen niet werken en wel werken verandert daardoor. Alleen zorgen we ervoor dat je voortaan een beetje rond kunt komen als je echt op een uitkering bent aangewezen. Mensen die wel willen werken, maar echt niet kunnen, mogen we niet veroordelen tot levenslange armoede.

5. De SP is slecht voor het bedrijfsleven.
De burgers zijn de afgelopen jaren al zwaar genoeg belast, de grote bedrijven zijn toen gespaard. Die zijn nu aan de beurt om een bijdrage te leveren, eerlijk is eerlijk. De lastenverlichting voor de burgers heeft overigens een positief effect op de bedrijven. Als die burgers te besteden hebben, hebben de bedrijven meer klanten.
De kleine ondernemers en zelfstandigen wil de SP trouwens juist extra helpen en ontlasten. Zie daarvoor ons ondernemersplan: Hart voor de Zaak.

6. De SP is anti-Europa, alleen maar tegen.
De SP is voor samenwerking in Europa. Niet voor meer macht naar het ondemocratisch Brussel. In het referendum over de Grondwet heeft de bevolking zich ook tegen de huidige ontwikkelingen uitgesproken, de grote partijen waren allemaal voor! Sindsdien is er geen enkele partij met zo’n uitgewerkte en uitgebreide visie op een beter Europa als de SP. Een Beter Europa Begint Nu

7. De SP staat met de rug naar de wereld, zegt nee tegen vredesmissies.
Onzin, de SP heeft steun gegeven aan missies in Liberia, Kosovo, Bosnië, Macedonië, Cyprus, Congo en Zuid-Soedan. We zijn tegen óórlogsmissies, zoals de inval in Irak om massavernietigingswapens die er niet waren, of missies zoals die in Afghanistan die de Amerikaanse oorlogsagenda volgen.

(bron: www.janmarijnissen.nl )
(BaajGuardian's mening: )
Hopelijk beantwoord dit wat vooroordelen van de fokkertjes.

Dit topic is dan ook bedoeld om te laten zien dat het juist onzin is dat de economie gemold word als je links stemt, het is een typisch amerikaanse (politiek) praktijk (en wie de schoen past) om met dit soort verhalen te pogen de verkiezingen te winnen, maak je tegenstanders zwart met de meest extreme bangmaakgeruchten en de aapjes op internet oe oe oe'en de rest na.

Dat de VVD (alles is goed in nederland, en dat komt door alle vvd ministers! (ah zoals de eerlijke rita bijv )en het CDA (We gaan enkel naar afghanistan om op te bouwen, en over irak...tja...) liegen is gelukkig niets nieuws, dus is het niet moeilijk dit voor te stellen.
En dan hoef ik dat nieteens uit mijn duim te zuigen, kun je nagaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door BaajGuardian op 20-11-2006 11:11:35 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Redactie Frontpage maandag 20 november 2006 @ 08:11:23 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43708341
Ja, Jan wordt gedemoniseerd
pi_43708354
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:09 schreef Kadesh het volgende:
Goeie bron.
Wat had je dan verwacht? Dat de antwoorden van de SP op deze vragen / stellingen / opmerkingen op de website van de VVD ofzo zouden staan?
  Redactie Frontpage maandag 20 november 2006 @ 08:14:51 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43708433
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:00 schreef BaajGuardian het volgende:
2. De SP is slecht voor de middeninkomens.
Pas bij meer dan twee keer modaal gaan mensen bij de SP iets meer bijdragen. Bij tweeverdieners is dat pas bij een huishoudinkomen van meer dan 115 duizend euro. Bij alleenverdieners is dat meer 70 duizend euro.
Jaja 2x modaal klinkt leuk maar als je samen met je vriendin gewoon fatsoenlijk werkt dan wordt je al gepakt door de SP. Dan kan je blij roepen dat dit 2x modaal is maar in werkelijkheid is wordt elke persoon die boven het gemiddelde uitkomt gekort door de SP.
[/quote]
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_43708458
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:22 schreef UnleashMitch het volgende:
Jaja 2x modaal klinkt leuk maar als je samen met je vriendin gewoon fatsoenlijk werkt dan wordt je al gepakt door de SP. Dan kan je blij roepen dat dit 2x modaal is maar in werkelijkheid is wordt elke persoon die boven het gemiddelde uitkomt gekort door de SP.
Waar haal je deze info dan vandaan?
  maandag 20 november 2006 @ 08:27:25 #7
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43708487
Dit is er wat er gebeurd als je Jan stemt:

maandag 20 november 2006 @ 08:35:45 #8
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43708556
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Waar haal je deze info dan vandaan?
Dat is heel simpel, een huishouden met twee werkenden (met modaal salaris), staat voor twee keer modaal. En juist die groep wordt vaak als melkkoe gebruikt.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43708608
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:35 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dat is heel simpel, een huishouden met twee werkenden (met modaal salaris), staat voor twee keer modaal. En juist die groep wordt vaak als melkkoe gebruikt.
Precies. En iedereen die gaat lopen blaten dat 2x modaal veel is; dat zijn gewoon man en vrouw die alletwee HBO of meer qua opleiding gedaan hebben.
  maandag 20 november 2006 @ 08:42:17 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43708623
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[afbeelding]
Ja tuurlijk, of bedoel je dat jij dat gaat proberen te bewerstelligen..
zoja, gl.
  maandag 20 november 2006 @ 08:44:05 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43708641
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies. En iedereen die gaat lopen blaten dat 2x modaal veel is; dat zijn gewoon man en vrouw die alletwee HBO of meer qua opleiding gedaan hebben.
Ah en dan moeten de armsten in nederland daarvoor afsterven dat man en vrouw een ferrari kopen.
ik vind dat bedrag dat als 2x modaal word gezien verbijsterend veel.
pi_43708677
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:35 schreef mr.vulcano het volgende:
Is dat net zoiets als dat de armsten ALTIJD de lul zijn?
  maandag 20 november 2006 @ 08:47:39 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43708684
de armsten in nederland...

die lopen of op straat rond te zwerven dus die kun je niet financieel steunen...

Of hebben we het weer over de uitkeringstrekkers? Die zijn niet arm, die kunnen nog gewoon hun eten kopen zonder er ook maar iets voor te hoeven doen...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_43708708
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:47 schreef MikeyMo het volgende:
de armsten in nederland...

die lopen of op straat rond te zwerven dus die kun je niet financieel steunen...

Of hebben we het weer over de uitkeringstrekkers? Die zijn niet arm, die kunnen nog gewoon hun eten kopen zonder er ook maar iets voor te hoeven doen...
Ja joh, gooi lekker even alle armen op één hoop
  maandag 20 november 2006 @ 08:58:07 #15
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43708765
quote:
5. De SP is slecht voor het bedrijfsleven.
De burgers zijn de afgelopen jaren al zwaar genoeg belast, de grote bedrijven zijn toen gespaard. Die zijn nu aan de beurt om een bijdrage te leveren, eerlijk is eerlijk. De lastenverlichting voor de burgers heeft overigens een positief effect op de bedrijven. Als die burgers te besteden hebben, hebben de bedrijven meer klanten.
De kleine ondernemers en zelfstandigen wil de SP trouwens juist extra helpen en ontlasten. Zie daarvoor ons ondernemersplan: Hart voor de Zaak.
Wat hebben die soci's toch met het woordje "eerlijk"? Wie heeft ze verteld dat de wereld eerlijk is en wie dat deze dat moet worden? Verschillen zijn er nu eenmaal. Leer ermee leven.
  maandag 20 november 2006 @ 08:59:44 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43708775
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja joh, gooi lekker even alle armen op één hoop
dat doet de politiek immers ook, die hebben ook een algemene visie op "de armsten"

Overigens zijn die personen die niet rond kunnen komen van een uitkeringen vaak ook die personen met een BKR registratie, wat aflossingen bij de welbekende postorderbedrijven etc.

Die moet je geen 10% meer uitkering geven maar een gratis cursus "budgeteren"

Maar ja, we leven in een maatschappij waarbij we ons arm voelen als er geen LCD TV van 32" minimaal aan de muur hangt
[..]
  maandag 20 november 2006 @ 09:01:12 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43708789
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wat hebben die soci's toch met het woordje "eerlijk"? Wie heeft ze verteld dat de wereld eerlijk is en wie dat deze dat moet worden? Verschillen zijn er nu eenmaal. Leer ermee leven.
dat vat ik ook niet helemaal... dat gejank kennelijk. Mensen moeten juist de mogelijkheid krijgen om stinkend rijk te worden zodat het voor anderen mogelijk is om te dromen...
[..]
pi_43708891
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Is dat net zoiets als dat de armsten ALTIJD de lul zijn?
Het is grappig dat de SP zijn naam eigenlijk helemaal geen eer aan doet. Een werkelijk sociaal beleid is door mensen weerbaar te maken door ze eigen verantwoordelijkheid te geven. Door mensen zonder slag of stoot geld te geven (van de 'rijken'?) leer je ze nooit enige verantwoodelijkheid. Mensen moeten beter de consequenties van hun acties beleven, pas dán geef je ze een eerlijke kans in de maatschappij.
De grootste klagers zijn de mensen die het 'zo slecht hebben'. Ik denk dat je niet al te hard moet roepen dat je het zo slecht hebt als je niet werkt. Dankbaarheid dat mensen die wel werk hebben het voor ze ophoesten is er vaak dan ook niet bij.

Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die wél in bescherming genomen moeten worden, die groep is alleen vele malen kleiner dan de groep waar het nu over gaat.

Niet iedereen is gelijk bedeeld op deze wereld. Mensen met een beter stel hersens zal het mogelijk ook een stuk verder schoppen, het is niet anders. Voor iedereen is er echter wel een plek op het moment dat ze zichzelf nuttig maken. De "elitevorming" waar de SP over jankt is alleen maar goed. Verschillen zijn een drijfveer om jezelf te verbeteren.
  maandag 20 november 2006 @ 09:08:56 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43708895
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[afbeelding]
Les 1 van de cursus 'Hoe maak ik mezelf onsterfelijk belachelijk op een forum?'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 20 november 2006 @ 09:59:06 #20
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_43709898
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Les 1 van de cursus 'Hoe maak ik mezelf onsterfelijk belachelijk op een forum?'
niet door die foto....eerder door zo te reageren....
Trust me, I know what I'm doing......
  maandag 20 november 2006 @ 10:06:50 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_43710059
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:59 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

niet door die foto....eerder door zo te reageren....
Wel door die foto. Alsof op het moment dat de SP iets van macht krijgt Nederland verandert in de 'Killing Fields'. Dan heb je het toch niet helemaal begrepen, lijkt me zo.

Het is net zo stom als te roepen:

Als je op Wilders / Pastors stemt krijg je dit:

Totale onzin, namelijk.
  maandag 20 november 2006 @ 10:08:02 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43710089
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:08 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Niet iedereen is gelijk bedeeld op deze wereld. Mensen met een beter stel hersens zal het mogelijk ook een stuk verder schoppen, het is niet anders. Voor iedereen is er echter wel een plek op het moment dat ze zichzelf nuttig maken. De "elitevorming" waar de SP over jankt is alleen maar goed. Verschillen zijn een drijfveer om jezelf te verbeteren.
Het gaat ook niet om de mensen die wel kunnen maar niet willen,
Wat dacht je van mensen die zichzelf niet kunnen verbeteren?

Als je denkt dat de SP alle mensen die geen werk hebben en op die manier bewust maar wat op de bank tv zitten te kijken, wil gaan voederen.. heb je het echt fout.
Ook de SP pakt dat soort figuren snel aan, maar juist de SP zorgt ervoor dat de echte arme arbeidsongeschikten er in tegenstelling tot de VVD plannen niet onder lijden, en lijden doet men door balkenende 1 tot 3.
  maandag 20 november 2006 @ 10:09:13 #23
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_43710109
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wel door die foto. Alsof op het moment dat de SP iets van macht krijgt Nederland verandert in de 'Killing Fields'. Dan heb je het toch niet helemaal begrepen, lijkt me zo.

[afbeelding]

Totale onzin, namelijk.
ik neem aan dat het figuurlijk bedoeld was.......uiteraard worden het geen killing fields.........maar je killed wel de economie en daar zal het om gaan denk ik.
Trust me, I know what I'm doing......
  maandag 20 november 2006 @ 10:11:12 #24
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43710150
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[afbeelding]

Totale onzin, namelijk.
Ik vind Wilders bijv. best een aardige man en kan er goed bij inkomen waarom hij zn partijputen heeft zoals ze zijn, Ik ben het enkel met veel dingen ook oneens, maar als Wilders (gebeurt toch niet maar ok) Premier zou worden zou ik niet verhuizen naar het buitenland.

Ik wil weleens verandering zien ipv het eeuwige CDA/VVD gekut met mensen.
En PVDA word toch weer Cda+gratis vvd
Nederland gaat asociaal om met het volk, en dat moet anders.
De economische ratrace moet stoppen en de kwaliteit van leven voor de burger moet voorop.
daarom stem ik SP, en ben het ook helemaal eens met het volledige partijprogramma van de SP trouwens.
  maandag 20 november 2006 @ 10:11:14 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_43710151
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:09 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

ik neem aan dat het figuurlijk bedoeld was.......uiteraard worden het geen killing fields.........maar je killed wel de economie en daar zal het om gaan denk ik.
Ook al zo'n bullshit. Lees even de OP, lijkt me. Denk je nou echt dat er één partij in Nederland is die willens en wetens de economie gaat verrampeneren? Als je dat denkt, moet je je toch eens laten nakijken, denk ik.

En nee, dat plaatje ging heus niet over de economie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')