abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43699605
Ik had een vraag aan fokkers die symphatiseerden met het linkse gedachtegoed.

De partijen die jullie aanhangen vinden altijd dat mensen beschermd moeten worden tegen de vrije markt. In het bijzonder tegen mensen met een relatief laag inkomen. Maar hoe kan de vrije markt mensen met een relatief laag inkomen aanvallen of beschadigen? Welk kwaad of onrecht doet de vrije markt mensen aan?

Maakt jullie gedachtegoed hier geen denkfout? het zou niet de eerste keer zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Corelli op 19-11-2006 22:10:03 ]
  zondag 19 november 2006 @ 21:58:42 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_43699660
Ondanks de ietswat arrogante insteek van de OP reageer ik toch maar...

Lees hier maar de verhalen: http://www.consumentenbond.nl/
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 19 november 2006 @ 22:00:39 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43699745
Wanneer rechtse users ook mogen antwoorden:
In een volledig vrije arbeidsmarkt kan bijvoorbeeld het loon wat iemand economisch gezien "waard" is, onder het bestaansminimum zakken. Doordat de overheid minimumlonen vaststeld wordt voorkomen dat mensen hiervoor moeten werken en verellenden
The End Times are wild
pi_43699790
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:00 schreef LXIV het volgende:
Wanneer rechtse users ook mogen antwoorden:
nee, ik ga een ban voor je aanvragen
  zondag 19 november 2006 @ 22:06:43 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43700022
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:01 schreef Corelli het volgende:

[..]

nee, ik ga een ban voor je aanvragen
K.. Ik had het kunnen weten.

En het was nog wel een links argument!
The End Times are wild
  zondag 19 november 2006 @ 22:07:18 #6
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43700059
Vrije markt betekent bedrijven die winst willen maken. En die winst moet ergens vandaan komen.

Op bepaalde gebieden levert dit geen problemen op, integendeel, dan gaat de kwaliteit omhoog en de prijs omlaag. Op andere gebieden gebeurt het tegenovergestelde, omdat deze gebieden zich niet lenen voor marktwerking.
Ik wil niet spreken voor iedereen die sympathiseert met links gedachtegoed, en eigenlijk beschouw ik mezelf ook meer als pragmaticus, maar dit heb ik tegen de heiligverklaring van marktwerking. Bepaalde zaken kan je gewoon beter collectief regelen.
Als je voorbeelden wilt, kan ik er wel een paar noemen, maar het heeft toch altijd weinig zin als je ze zelf al niet kunt verzinnen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_43700366
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:57 schreef Corelli het volgende:

De partijen die jullie aanhangen vinden altijd dat mensen beschermd moeten worden tegen de vrije markt. In het bijzonder tegen mensen met een relatief laag inkomen. Maar hoe kan de vrije markt mensen met een relatief laag inkomen aanvallen of beschadigen? Welk waad of onrecht doet de vrije markt mensen aan?

Het is nogal lachwekkend en ik vind het nogal van dwaasheid getuigen wanneer je dergelijke vragen uberhaupt nog vraagt, aangezien het subjectivisme in je post ervan afdruipt.

Maar mocht je in je zelfbevestigende bui de lol ervan inzien dat deze URL (http://nl.wikipedia.org/wiki/Industri%C3%ABle_revolutie) je nog wat kan leren, dan 'be my guest'.

zondag 19 november 2006 @ 22:15:30 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43700413
@TS hoe zie je die bescherming dan voor je?

Moet de overheid de economie gaan reguleren en de markt werking gaan verstoren?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43700480
Noodzakelijke diensten mogen niet in handen komen van mensen wiens taak het is om zo veel mogenlijk winst te maken, de kans dat ze gaan snijden en korten om hun marge te vergroten is te hoog.
Als de regering regels stelt hierover is het al geen vrije markt meer.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_43700494
Om maar even een voorbeeld te geven van die leeninstellingen, lenen voor een nieuwe tv enz, geen enkel mens met enig benul zou dat doen. Dan doe je het maar even met een oude tv. Meestal zijn de iets minder intelligente mensen degenen die lenen en daardoor in de problemen raken.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_43703213
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:57 schreef Corelli het volgende:

De partijen die jullie aanhangen vinden altijd dat mensen beschermd moeten worden tegen de vrije markt. In het bijzonder tegen mensen met een relatief laag inkomen. Maar hoe kan de vrije markt mensen met een relatief laag inkomen aanvallen of beschadigen? Welk kwaad of onrecht doet de vrije markt mensen aan?

Bepaalde zaken zijn zo belangrijk dat ze ten alle tijde voor iedereen beschikbaar moeten zijn. Bijvoorbeeld nutsvoorzieningen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43703241
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:15 schreef Martijn_77 het volgende:

Moet de overheid de economie gaan reguleren en de markt werking gaan verstoren?
De markt werkt nergens perfect dus een verstoring meer of minder maakt ook niet echt uit.
  zondag 19 november 2006 @ 23:23:50 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43703356
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

De markt werkt nergens perfect dus een verstoring meer of minder maakt ook niet echt uit.
Ach, er worden moorden gepleegd, dus een moord meer of minder maakt ook niet echt uit.

Belabberde redering.
pi_43703403
De meest ideale markt is volgens mij anarchokapitalisme, dat is verre van wenselijk. Aangezien er dan ook helemaal geen overheid is die controleert. Volgens dit systeem controleren de bedrijven elkaar.
pi_43703431
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:17 schreef sjakie007 het volgende:
Om maar even een voorbeeld te geven van die leeninstellingen, lenen voor een nieuwe tv enz, geen enkel mens met enig benul zou dat doen. Dan doe je het maar even met een oude tv. Meestal zijn de iets minder intelligente mensen degenen die lenen en daardoor in de problemen raken.
Juist door een overheid die deze mensen beschermd leren ze het nooit en zullen ze in de toekomst gewoon dezelfde fout maken. Kortom ze blijven minder intelligent en kwetsbaar.
pi_43703432
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ach, er worden moorden gepleegd, dus een moord meer of minder maakt ook niet echt uit.

Belabberde redering.
Moord is iets dat bestaat. De perfecte markt bestaat niet .
  zondag 19 november 2006 @ 23:27:00 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43703459
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Moord is iets dat bestaat. De perfecte markt bestaat niet .
De zekerheid niet vermoord te worden bestaat ook niet.
pi_43703502
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De zekerheid niet vermoord te worden bestaat ook niet.
Klopt maar naar mijn idee is het niet erg wanneer een markt verstoort wordt voor een hoger doel (de samenleving)
pi_43703524
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:28 schreef du_ke het volgende:
Klopt maar naar mijn idee is het niet erg wanneer een markt verstoort wordt voor een hoger doel (de samenleving)
Dat klinkt vrij eng. Een hoger doel.
  zondag 19 november 2006 @ 23:31:54 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43703649
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan zou het wel moeten kloppen dat de samenleving ermee gediend is. Dat is waar ik mijn vraagtekens bij zet.
pi_43703667
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Juist door een overheid die deze mensen beschermd leren ze het nooit en zullen ze in de toekomst gewoon dezelfde fout maken. Kortom ze blijven minder intelligent en kwetsbaar.
Ik wil niet denigrerend overkomen, maar je hebt gewoon mensen die niet in staat zijn zich te beschermen, ik schaar hier ook de bejaarde medemens enigzins onder, vooral degenen waarvoor het allemaal te snel gaat. Bijvoorbeeld een bejaarde vrouw die via de telefoon een internet aanbieding aangesmeert krijgt terwijl ze uberhaupt geen pc heeft.
En het zou zo moeten zijn dat zo'n fout niet mogelijk zou moeten zijn, vooral aanbiedingen via de telefoon niet, die kunnen sommige groepen nogal overrompelen of overhalen om het te doen. Er zijn nogal wat mensen die ver gaan om hun waar te verkopen.
pi_43703826
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dan zou het wel moeten kloppen dat de samenleving ermee gediend is. Dat is waar ik mijn vraagtekens bij zet.
Ik vind het een goede zaak dat iedereen die er de cappaciteiten voor heeft hoog onderwijs kan genieten. Of dat niemand gedwongen op straat hoeft te leven, er zorg is voor iedereen die dat nodig heeft, dat er water van een zeer hoge kwaliteit uit de kraan komt, dat er wegen zijn.
pi_43703876
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:32 schreef sjakie007 het volgende:
Ik wil niet denigrerend overkomen, maar je hebt gewoon mensen die niet in staat zijn zich te beschermen, ik schaar hier ook de bejaarde medemens enigzins onder, vooral degenen waarvoor het allemaal te snel gaat. Bijvoorbeeld een bejaarde vrouw die via de telefoon een internet aanbieding aangesmeert krijgt terwijl ze uberhaupt geen pc heeft.
En het zou zo moeten zijn dat zo'n fout niet mogelijk zou moeten zijn, vooral aanbiedingen via de telefoon niet, die kunnen sommige groepen nogal overrompelen of overhalen om het te doen. Er zijn nogal wat mensen die ver gaan om hun waar te verkopen.
Maar dan wil je dus een overheid die de rol van een ouder opzich neemt waarbij de burger een kind is. Uiteindelijk moet je kinderen en in dit geval burgers hun eigen weg laten gaan zodat ze van fouten kunnen leren.

Een levenslange bescherming van de overheid leidt tot niets behalve afhankelijkheid en passiviteit.
  zondag 19 november 2006 @ 23:38:22 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43703894
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik vind het een goede zaak dat iedereen die er de cappaciteiten voor heeft hoog onderwijs kan genieten. Of dat niemand gedwongen op straat hoeft te leven, er zorg is voor iedereen die dat nodig heeft, dat er water van een zeer hoge kwaliteit uit de kraan komt, dat er wegen zijn.
Dat vind ik ook goede zaken.
pi_43703936
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat klinkt vrij eng. Een hoger doel.
Tja het belang van een land is soms anders dan dat van een individu.

De bovenstaande strip geeft de werking van de 'Tragedy of the commons' weer. Doordat het land van iedereen is, kunnen deze boeren de - maar al te menselijke - neiging niet onderdrukken om te proberen zoveel mogelijk te verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')