abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44042202
@pipermaru: Vind 'm erg mooi. lieve uitdrukking op het gezicht heel mooi gevangen, inclusief die gevouwen handjes. het zwart-witte geeft het iets rustigs en klassieks. ik vind m erg mooi. Jammer dat de linkerschouder op een wat rare manier onscherp is geworden
pi_44043580
quote:
Op donderdag 30 november 2006 00:38 schreef PiperMaru het volgende:
Heb me voorgenomen om ook eens af en toe in dit topic te gaan posten
[..]

Mooi! De gezichtsuitdrukking en het moment vind ik top! Wel vind ik de figuur op de achtergrond net iets teveel aandacht afleiden. Misschien net iets anders croppen?

Ik had mijn nichtje op bezoek vandaag dus in 5 min. wat snappies gemaakt. Deze vond ik er wel uitspringen:

[afbeelding]
Leuke foto, de onscherpe achtergrond maakt het een rustig plaatje. Heb je hem nog bijgesneden? Zo ja, misschien had je wat meer van zijn hoofd er op moeten laten staan. Verder valt haar linkeroog een beetje weg in de schaduw. Dat zou je wat lichter kunnen maken

Deze heb ik vanavond gemaakt, vond hem wel geslaagd

vrijdag 1 december 2006 @ 10:28:08 #53
91385 Morgion
<3 Photography
pi_44048018
Martijn, waarom heb je geflitst? De bladeren aan de linkerkant trekken nu een beetje mijn aandacht weg van de rest van de foto.
EOS 400D ** 18-55mm f/3.5-5.6 ** B&W filter ** Sandisk Extreme III
pi_44048576
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:28 schreef Morgion het volgende:
Martijn, waarom heb je geflitst? De bladeren aan de linkerkant trekken nu een beetje mijn aandacht weg van de rest van de foto.
Ik heb hem twee keer genomen, 1 keer met flits met op de bladeren en de andere zonder bladeren aan de linkerkant. Vond deze wel een leuk diepte effect geven. Je hebt wel een beetje gelijk, het trekt de aandacht inderdaad iets weg van de rest.
pi_44062911

Vakantieshot van vorige week. Vond de zon wel mooi. Maar misschien vinden jullie van niet.
pi_44062996
Het lijkt wel als of de zonnestralen de bergjes uit de grond getrokken hebben ;-)
Calvin and Hobbes:
This one's tricky. You have to use imaginary numbers, like eleventeen...
Foto's:
http://www.flickr.com/photos/toondevries/
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:16:49 #57
91385 Morgion
<3 Photography
pi_44063090
Dit lijkt me een ideale foto om tot HDR te bewerken. Bij deze is het onderste deel helaas vrij donker. Voor de rest staan de zonnestralen er goed op, maar weer jammer van de lensflare.
pi_44063183
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:16 schreef Morgion het volgende:
Dit lijkt me een ideale foto om tot HDR te bewerken. Bij deze is het onderste deel helaas vrij donker. Voor de rest staan de zonnestralen er goed op, maar weer jammer van de lensflare.
Ja, flare is inderdaad jammer.
Wat is HDR trouwens? (newbie alert)
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:25:06 #59
91385 Morgion
<3 Photography
pi_44063331
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:20 schreef zavygo het volgende:

[..]

Ja, flare is inderdaad jammer.
Wat is HDR trouwens? (newbie alert)
Als je de search of google gebruikt kom je al heel wat tegen.

Even in het kort: High Dynamic Range foto's zijn een combinatie van een aantal identieke foto's met allemaal verschillende exposures, waardoor op elke foto een bepaald deel het beste naar voren komt.
In dit geval zou je het met 2 foto's kunnen doen: eentje waar de lucht fatsoenlijk op staat en eentje waar de grond fatsoenlijk op staat.
Je kunt de foto's combineren met behulp van speciale software of door de opnames in photoshop te 'blenden'.
pi_44063818
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:10 schreef zavygo het volgende:
[afbeelding]
Vakantieshot van vorige week. Vond de zon wel mooi. Maar misschien vinden jullie van niet.
ik zal ook maar eens die op lezen, lijkt me wel net zo leuk voor je voorganger, ok

om ook nog maar even wat te zeggen,

vind het overbelichte stuk bij de zon niet mooi, had graag iets meer landschap gezien ipv lucht. en idd jammer dat dat onderste stuk donker is.

maar verder leuk/top id.
pi_44064493
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:10 schreef zavygo het volgende:
[afbeelding]
Een deel van de wolken is overbelicht, dat terwijl de grond erg onbelicht is. Je had beter of alleen de grond of alleen de lucht goed kunnen belichten, niet er tussen in. HDR zou dus ook een optie kunnen zijn

Daarnaast, zoals afraidtech al zei, lees de openingspost nog even
pi_44066015
Ben 't eens met afraidtech, het overbelichte deel bij de zon is minder. Verder vind ik de stralen idd erg mooi
Waar is 't eigenlijk?

Nog wat input van mij

Vind 't zelf wel jammer dat er niet iets meer ruimte zit tussen de hals vd gitaar en haar gezicht, maar ze zwaaide de hele tijd met dat ding heen en weer dus gezien de omstandigheden vind ik 'em wel goed gelukt...
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:59:49 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44088452
erg mooi piper, het enige - puntje wat ik zie heb je zelf al aangegeven maar verders een superfoto.

De achtergrond is een houten tafel en een rieten stoel, vandaar de ribbeltjes op de achtergrond.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_44089519
@snakelady
De foto ziet er scherp uit ,maar ik denk dat je een verkeerde witbalans hebt gebruikt . Het ziet er nogal vrij geel uit.Die ribbeltjes op de achtergrond storen me niet .

Mijn mooiste niet van vandaag maar van gisteren
pi_44089960
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 21:33 schreef minolta het volgende:
@snakelady
De foto ziet er scherp uit ,maar ik denk dat je een verkeerde witbalans hebt gebruikt . Het ziet er nogal vrij geel uit.Die ribbeltjes op de achtergrond storen me niet .

Mijn mooiste niet van vandaag maar van gisteren
[afbeelding]
Het meisje staat er niet echt florissant op en ik vind het jammer dat je op de treinen hebt scherpgesteld. Als ik er zo naar kijk lijkt het mij mooier om op het meisje scherp te stellen, of om juist haar nog onscherper te maken (maar daarvoor staat ze wel erg prominent in beeld). Verder wel fijn dat zwart-witte.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_44099592
+ Het hoge contrast in de z/w-conversie vind ik wel geslaagd.
- Staat het meisje nou in de weg van het onderwerp? De treinen zijn scherp namelijk.
- De treinen zijn oversharpened. De gekartelde lijnen gillen: Videospel!!!

Klikbaar voor groter.
  zondag 3 december 2006 @ 12:47:55 #67
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_44100058
plus: Leuk herfst plaatje met diepte
min: wel erg voorspelbaar voor dit jaargetijde

reach out and touch faith
pi_44101097
@ MacroTough: Compositie is goed gekozen.Mooie bruine herfst kleuren.Misschien de foto iets donkerder maken want links in de foto is het op het randje van overbelichting.
@Ozzyat105:Niet echt m'n ding.Wel een mooie wagen maar vind de omzetting niet echt mooi .

Mijn foto van vandaag :
pi_44102094
+Mooie compositie
-Ietwat onscherp
(Heb er niet echt verstand van)

Ik ben eigenlijk pas net begonnen met wat hobby fotografie, en gister was ik met wat snowboardende vrienden meegegaan om wat foto's te maken.

Deze vond ik persoonlijk wel goedgelukt, maar dit waren eigenlijk de eerste echte foto's die ik heb gemaakt met mijn fototoestel.
(Hij is trouwens wat onscherp door de uploadsite.)
  zondag 3 december 2006 @ 14:22:50 #70
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_44102604
quote:
Op zondag 3 december 2006 14:05 schreef Rubbish11 het volgende:
+Mooie compositie
-Ietwat onscherp

Ik ben eigenlijk pas net begonnen met wat hobby fotografie, en gister was ik met wat snowboardende vrienden meegegaan om wat foto's te maken.
[afbeelding]
Deze vond ik persoonlijk wel goedgelukt, maar dit waren eigenlijk de eerste echte foto's die ik heb gemaakt met mijn fototoestel.
ik zie geen foto...
pi_44102662
quote:
Op zondag 3 december 2006 14:22 schreef sgoldie het volgende:

[..]

ik zie geen foto...
Vreemd.. ik zie 'm gewoon.
  zondag 3 december 2006 @ 14:27:52 #72
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_44102740
quote:
Op zondag 3 december 2006 14:25 schreef Rubbish11 het volgende:

[..]

Vreemd.. ik zie 'm gewoon.
ik ook
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_44103282
Je hebt netjes 'gepand', je camera met de beweging van de boarder meebewogen. Daardoor krijgt de foto dynamiek. Helaas kijken we de boarder wel op zijn rug en staat hij erg middenin de foto. Probeer ook eens een wat lager camerastandpunt, dan lijkt de helling een stuk steiler.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zondag 3 december 2006 @ 15:17:00 #74
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_44104330
ok, foto doet het nu...
ik ben het met vliegvrager eens, het is een beetje standaard compositie en je ziet alleen zn rug..
en een erg drukke achtergrond..
Blijven oefenen
pi_44107501
quote:
Op zondag 3 december 2006 14:05 schreef Rubbish11 het volgende:
+Mooie compositie
-Ietwat onscherp

[afbeelding]
Goed meebewogen, ondanks de eerder beschreven compositie wel een erg grappige foto, snowboarders associëer ik meestal met sneeuw, ik vind dat je wel een erg leuk beeld hebt neergezet op deze manier !

Mijn leukste van vandaag;

CC.
Mistakes are the portals of discovery.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')