Leuke foto, de onscherpe achtergrond maakt het een rustig plaatje. Heb je hem nog bijgesneden? Zo ja, misschien had je wat meer van zijn hoofd er op moeten laten staan. Verder valt haar linkeroog een beetje weg in de schaduw. Dat zou je wat lichter kunnen makenquote:Op donderdag 30 november 2006 00:38 schreef PiperMaru het volgende:
Heb me voorgenomen om ook eens af en toe in dit topic te gaan posten
[..]
Mooi! De gezichtsuitdrukking en het moment vind ik top! Wel vind ik de figuur op de achtergrond net iets teveel aandacht afleiden. Misschien net iets anders croppen?
Ik had mijn nichtje op bezoek vandaag dus in 5 min. wat snappies gemaakt. Deze vond ik er wel uitspringen:
[afbeelding]
Ik heb hem twee keer genomen, 1 keer met flits met op de bladeren en de andere zonder bladeren aan de linkerkant. Vond deze wel een leuk diepte effect geven. Je hebt wel een beetje gelijk, het trekt de aandacht inderdaad iets weg van de rest.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:28 schreef Morgion het volgende:
Martijn, waarom heb je geflitst? De bladeren aan de linkerkant trekken nu een beetje mijn aandacht weg van de rest van de foto.
Ja, flare is inderdaad jammer.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:16 schreef Morgion het volgende:
Dit lijkt me een ideale foto om tot HDR te bewerken. Bij deze is het onderste deel helaas vrij donker. Voor de rest staan de zonnestralen er goed op, maar weer jammer van de lensflare.
Als je de search of google gebruikt kom je al heel wat tegen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:20 schreef zavygo het volgende:
[..]
Ja, flare is inderdaad jammer.
Wat is HDR trouwens? (newbie alert)
ik zal ook maar eens die op lezen, lijkt me wel net zo leuk voor je voorganger, okquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:10 schreef zavygo het volgende:
[afbeelding]
Vakantieshot van vorige week. Vond de zon wel mooi. Maar misschien vinden jullie van niet.
Een deel van de wolken is overbelicht, dat terwijl de grond erg onbelicht is. Je had beter of alleen de grond of alleen de lucht goed kunnen belichten, niet er tussen in. HDR zou dus ook een optie kunnen zijnquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:10 schreef zavygo het volgende:
[afbeelding]
Vakantieshot van vorige week. Vond de zon wel mooi. Maar misschien vinden jullie van niet.
Het meisje staat er niet echt florissant opquote:Op zaterdag 2 december 2006 21:33 schreef minolta het volgende:
@snakelady
De foto ziet er scherp uit ,maar ik denk dat je een verkeerde witbalans hebt gebruikt . Het ziet er nogal vrij geel uit.Die ribbeltjes op de achtergrond storen me niet .
Mijn mooiste niet van vandaag maar van gisteren
[afbeelding]
ik zie geen foto...quote:Op zondag 3 december 2006 14:05 schreef Rubbish11 het volgende:
+Mooie compositie
-Ietwat onscherp
(Heb er niet echt verstand van)
Ik ben eigenlijk pas net begonnen met wat hobby fotografie, en gister was ik met wat snowboardende vrienden meegegaan om wat foto's te maken.
[afbeelding]
Deze vond ik persoonlijk wel goedgelukt, maar dit waren eigenlijk de eerste echte foto's die ik heb gemaakt met mijn fototoestel.
(Hij is trouwens wat onscherp door de uploadsite.)
Goed meebewogen, ondanks de eerder beschreven compositie wel een erg grappige foto, snowboarders associëer ik meestal met sneeuw, ik vind dat je wel een erg leuk beeld hebt neergezet op deze manier !quote:Op zondag 3 december 2006 14:05 schreef Rubbish11 het volgende:
+Mooie compositie
-Ietwat onscherp
(Heb er niet echt verstand van)
Ik ben eigenlijk pas net begonnen met wat hobby fotografie, en gister was ik met wat snowboardende vrienden meegegaan om wat foto's te maken.
[afbeelding]
Deze vond ik persoonlijk wel goedgelukt, maar dit waren eigenlijk de eerste echte foto's die ik heb gemaakt met mijn fototoestel.
(Hij is trouwens wat onscherp door de uploadsite.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |