Leuke foto, de onscherpe achtergrond maakt het een rustig plaatje. Heb je hem nog bijgesneden? Zo ja, misschien had je wat meer van zijn hoofd er op moeten laten staan. Verder valt haar linkeroog een beetje weg in de schaduw. Dat zou je wat lichter kunnen makenquote:Op donderdag 30 november 2006 00:38 schreef PiperMaru het volgende:
Heb me voorgenomen om ook eens af en toe in dit topic te gaan posten
[..]
Mooi! De gezichtsuitdrukking en het moment vind ik top! Wel vind ik de figuur op de achtergrond net iets teveel aandacht afleiden. Misschien net iets anders croppen?
Ik had mijn nichtje op bezoek vandaag dus in 5 min. wat snappies gemaakt. Deze vond ik er wel uitspringen:
[afbeelding]
Ik heb hem twee keer genomen, 1 keer met flits met op de bladeren en de andere zonder bladeren aan de linkerkant. Vond deze wel een leuk diepte effect geven. Je hebt wel een beetje gelijk, het trekt de aandacht inderdaad iets weg van de rest.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:28 schreef Morgion het volgende:
Martijn, waarom heb je geflitst? De bladeren aan de linkerkant trekken nu een beetje mijn aandacht weg van de rest van de foto.
Ja, flare is inderdaad jammer.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:16 schreef Morgion het volgende:
Dit lijkt me een ideale foto om tot HDR te bewerken. Bij deze is het onderste deel helaas vrij donker. Voor de rest staan de zonnestralen er goed op, maar weer jammer van de lensflare.
Als je de search of google gebruikt kom je al heel wat tegen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:20 schreef zavygo het volgende:
[..]
Ja, flare is inderdaad jammer.
Wat is HDR trouwens? (newbie alert)
ik zal ook maar eens die op lezen, lijkt me wel net zo leuk voor je voorganger, okquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:10 schreef zavygo het volgende:
[afbeelding]
Vakantieshot van vorige week. Vond de zon wel mooi. Maar misschien vinden jullie van niet.
Een deel van de wolken is overbelicht, dat terwijl de grond erg onbelicht is. Je had beter of alleen de grond of alleen de lucht goed kunnen belichten, niet er tussen in. HDR zou dus ook een optie kunnen zijnquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:10 schreef zavygo het volgende:
[afbeelding]
Vakantieshot van vorige week. Vond de zon wel mooi. Maar misschien vinden jullie van niet.
Het meisje staat er niet echt florissant opquote:Op zaterdag 2 december 2006 21:33 schreef minolta het volgende:
@snakelady
De foto ziet er scherp uit ,maar ik denk dat je een verkeerde witbalans hebt gebruikt . Het ziet er nogal vrij geel uit.Die ribbeltjes op de achtergrond storen me niet .
Mijn mooiste niet van vandaag maar van gisteren
[afbeelding]
ik zie geen foto...quote:Op zondag 3 december 2006 14:05 schreef Rubbish11 het volgende:
+Mooie compositie
-Ietwat onscherp
(Heb er niet echt verstand van)
Ik ben eigenlijk pas net begonnen met wat hobby fotografie, en gister was ik met wat snowboardende vrienden meegegaan om wat foto's te maken.
[afbeelding]
Deze vond ik persoonlijk wel goedgelukt, maar dit waren eigenlijk de eerste echte foto's die ik heb gemaakt met mijn fototoestel.
(Hij is trouwens wat onscherp door de uploadsite.)
Goed meebewogen, ondanks de eerder beschreven compositie wel een erg grappige foto, snowboarders associëer ik meestal met sneeuw, ik vind dat je wel een erg leuk beeld hebt neergezet op deze manier !quote:Op zondag 3 december 2006 14:05 schreef Rubbish11 het volgende:
+Mooie compositie
-Ietwat onscherp
(Heb er niet echt verstand van)
Ik ben eigenlijk pas net begonnen met wat hobby fotografie, en gister was ik met wat snowboardende vrienden meegegaan om wat foto's te maken.
[afbeelding]
Deze vond ik persoonlijk wel goedgelukt, maar dit waren eigenlijk de eerste echte foto's die ik heb gemaakt met mijn fototoestel.
(Hij is trouwens wat onscherp door de uploadsite.)
Heb een tijdje naar je foto zitten kijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik kijken moet. Met andere woorden, je foto mist naar mijn mening een duidelijk onderwerp. Daarnaast vind ik de bewerking wel netjes gedaan, geeft een lekker grillig sfeertjequote:Op maandag 4 december 2006 20:09 schreef roger_dry het volgende:
@CrazyCharlie:
mooi moment vast gelegd. Het contrast van de foto zit er ook goed in.
@ RobinM87
+ grappig overzicht, de slippers maken het helemaal af.
- wel een beetje donker, zeker naar de linker- en rechterkant toe
ik heb ook een tijdje weinig tijd gehad om zelf foto's te maken. Vandaag had ik m'n camera mee naar het werk en moest op de terugweg ff op de trein wachten. Vervolgens er een uur inzitten. Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Kom maar op...
Mooi bewerkte foto, maar waar was de foto voor gemaakt? enigste wat er echt duidelijk op staat is een stukje perron, verder nergens op gefocust.quote:Op maandag 4 december 2006 20:09 schreef roger_dry het volgende:
@CrazyCharlie:
mooi moment vast gelegd. Het contrast van de foto zit er ook goed in.
@ RobinM87
+ grappig overzicht, de slippers maken het helemaal af.
- wel een beetje donker, zeker naar de linker- en rechterkant toe
ik heb ook een tijdje weinig tijd gehad om zelf foto's te maken. Vandaag had ik m'n camera mee naar het werk en moest op de terugweg ff op de trein wachten. Vervolgens er een uur inzitten. Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Kom maar op...
Leg er ook een opener bij.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:24 schreef WurM het volgende:
[..]
+ Mooi gedaan met het gras, leuk contrast tussen gras en jurkje
- beetje overbelicht in het haar...
[afbeelding]
Een foto die ik altijd al eens wilde maken en zeker nog vaker ga maken. Volgende iets minder krap kaderen (of de foto gewoon wél recht nemen...), meer DOF, betere belichting en een andere achtergrond![]()
Iemand nog andere dingetjes?
Je zou voor de grap eens de op kunnen lezen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:36 schreef TheShadow het volgende:
Wel enige tijd geleden gemaakt. . . maar vandaag toonbaar gemaakt!
[afbeelding]
Ben ik het niet mee eens, niet iedere foto moet een onderwerp hebben, vind ik.quote:Op maandag 4 december 2006 21:09 schreef martijn877 het volgende:
[..]
Heb een tijdje naar je foto zitten kijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik kijken moet. Met andere woorden, je foto mist naar mijn mening een duidelijk onderwerp.
Ik vind juist dat sfeertje het onderwerp van die fotoquote:Op maandag 4 december 2006 21:09 schreef martijn877 het volgende:
[..]
Heb een tijdje naar je foto zitten kijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik kijken moet. Met andere woorden, je foto mist naar mijn mening een duidelijk onderwerp. Daarnaast vind ik de bewerking wel netjes gedaan, geeft een lekker grillig sfeertje![]()
quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:03 schreef snakelady het volgende:
@roger_dry
+ de bewerking, erg mooi gemaakt.
- geen duidelijke onderwerp zoasl mijn voorgangers al schreven.
Deze vandaag gemaakt, niet superstrak helaas, maar ik vind de sfeer erg leuk van de foto, nog wat extra noise toegevoegd enzo om het nog meer te benadrukken.
[afbeelding]
+ Duidelijk dat het een actiefoto is, dankzij de bewegingquote:
OMG, die kleuren, dat lichtquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:31 schreef jeeweee het volgende:
@TheShadow: ik vind het contrast in de krant erg leuk. In het zwart-wit krijgt de foto iets ouds. Ik vind het voor de witte mp3 speler juist weer jammer dat de foto zwart/wit is. Hij komt niet zo goed uit in de foto.
Deze foto heb ik gisteren gemaakt. Voelde me wel een verschrikkelijke toerist toen ik daar tussen alle Spanjaarden stond. Vind de foto wel mooi geworden, maar ik ben er nog niet 100% blij mee. Als iemand tips heeft.... hier meer.
[afbeelding]
+ dat scherpstellen op het fototoestel vind ik juist heel mooi. Maakt het wat speelserquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:45 schreef afraidtech het volgende:
@jeewee
+ lekkere sfeer pak je zo vind um top
- jammer dat amsterdam er niet helemaal opstaat, en die kerel achter de fietser maar ja daar kun jij ook niet aan doen.
[afbeelding]
voor de gein gemaakt vond hem wel leukfocus expres op de camera en niet op de fotograaf.
Ik wil niet al te lullig overkomen, maar die plaat is echt heel erg... nietsquote:Op woensdag 6 december 2006 12:04 schreef Delnooz het volgende:
[..]
+ dat scherpstellen op het fototoestel vind ik juist heel mooi. Maakt het wat speelser
- het contrast van het zwart-wit komt er net niet helemaal lekker uit, maar vraag me af of dat veel beter kan.
Mijn eerste foto met mijn zaterdag gekochte D70s die ik enigzins plaatswaardig vindt. Hij is wel enorm bewerkt, waar ik eigenlijk een broertje dood aan heb, maar ik vind hem op zich best aardig...
[afbeelding]
Sorryquote:Op dinsdag 5 december 2006 16:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je zou voor de grap eens de op kunnen lezen.![]()
-Ligt het aan mij of is hij onscherp?quote:Op woensdag 6 december 2006 12:04 schreef Delnooz het volgende:
[..]
+ dat scherpstellen op het fototoestel vind ik juist heel mooi. Maakt het wat speelser
- het contrast van het zwart-wit komt er net niet helemaal lekker uit, maar vraag me af of dat veel beter kan.
Mijn eerste foto met mijn zaterdag gekochte D70s die ik enigzins plaatswaardig vindt. Hij is wel enorm bewerkt, waar ik eigenlijk een broertje dood aan heb, maar ik vind hem op zich best aardig...
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:23 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, niet iedere foto moet een onderwerp hebben, vind ik.
Door de bewerking vind ik het geheel passend. Mooie 'underground' sfeertje gemaakt.![]()
De foto ZONDER bewerking is wel saai.
De bewerking is idd leuk gedaan. Toch blijft het een foto zonder goed gekozen onderwerp. Je wordt door de lijnen de diepte ingezogen, terwijl op de stenen van het perron is scherpgesteld. De stenen lijken mij niet echt interessant in dit geval, of wel? Dan kan je er wel een mooie bewerking overheen gooien, in de basis blijft ie matigquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind juist dat sfeertje het onderwerp van die fotoHet gaat toch ook niet om de trein, of specifiek "de mensen" of "het station"?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |