abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44121575
ik vind 't een erg geslaagde foto, zou alleen het stukje hout er aan de rechterkant vanaf croppen.

m'n eerste foto weer sinds tijden..alleen om even m'n nieuwe statiefje uit te testen

pi_44143309
@CrazyCharlie:
mooi moment vast gelegd. Het contrast van de foto zit er ook goed in.
@ RobinM87
+ grappig overzicht, de slippers maken het helemaal af.
- wel een beetje donker, zeker naar de linker- en rechterkant toe

ik heb ook een tijdje weinig tijd gehad om zelf foto's te maken. Vandaag had ik m'n camera mee naar het werk en moest op de terugweg ff op de trein wachten. Vervolgens er een uur inzitten. Dit is het resultaat:

Kom maar op...
pi_44143468
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:09 schreef roger_dry het volgende:

Kom maar op...
Gaaf effect! Hoe doe je dat? Mooie foto ook. Onbewerkt qua kleur verder??
pi_44144272
Behoorlijk zwaar bewerkt zelfs. Eerst zwarte laag (met instelling op 'kleur') over de foto. Vervolgens de foto er nog een keer overheen (instelling 'vermenigvuldigen'). Daarna aanpassingslaag voor helderheid/contrast en eentje voor curven. Daarboven allerlei lagen voor het kader. Het kader is opgebouwd uit verschillende 'brushes'. Al met al zo'n 40 minuutjes werk.

Hier het origineel:
pi_44145446
quote:
@CrazyCharlie:
@ RobinM87

ik heb ook een tijdje weinig tijd gehad om zelf foto's te maken. Vandaag had ik m'n camera mee naar het werk en moest op de terugweg ff op de trein wachten. Vervolgens er een uur inzitten. Dit is het resultaat:

[afbeelding]

Kom maar op...
Heb een tijdje naar je foto zitten kijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik kijken moet. Met andere woorden, je foto mist naar mijn mening een duidelijk onderwerp. Daarnaast vind ik de bewerking wel netjes gedaan, geeft een lekker grillig sfeertje
pi_44147294
quote:
@CrazyCharlie:
@ RobinM87

[afbeelding]

Kom maar op...
Mooi bewerkte foto, maar waar was de foto voor gemaakt? enigste wat er echt duidelijk op staat is een stukje perron, verder nergens op gefocust.
Misschien wel mooier als je de volgende keer mensen er op zet.
PS4 online: micro_nl
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:03:02 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44151328
@roger_dry

+ de bewerking, erg mooi gemaakt.
- geen duidelijke onderwerp zoasl mijn voorgangers al schreven.

Deze vandaag gemaakt, niet superstrak helaas, maar ik vind de sfeer erg leuk van de foto, nog wat extra noise toegevoegd enzo om het nog meer te benadrukken.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_44162509
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:24 schreef WurM het volgende:

[..]

+ Mooi gedaan met het gras, leuk contrast tussen gras en jurkje
- beetje overbelicht in het haar...

[afbeelding]
Een foto die ik altijd al eens wilde maken en zeker nog vaker ga maken. Volgende iets minder krap kaderen (of de foto gewoon wél recht nemen...), meer DOF, betere belichting en een andere achtergrond

Iemand nog andere dingetjes?
Leg er ook een opener bij.
pi_44162607
Wel enige tijd geleden gemaakt. . . maar vandaag toonbaar gemaakt!

chanceless
pi_44162690
Misschien is 't leuk om te focussen op de tekst "bloody Sunday.mp"? Op deze manier zie ik er namelijk niet zo heel veel in.. nofi
  dinsdag 5 december 2006 @ 16:32:14 #86
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44166121
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:36 schreef TheShadow het volgende:
Wel enige tijd geleden gemaakt. . . maar vandaag toonbaar gemaakt!

[afbeelding]
Je zou voor de grap eens de op kunnen lezen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_44167722
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:09 schreef martijn877 het volgende:

[..]

Heb een tijdje naar je foto zitten kijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik kijken moet. Met andere woorden, je foto mist naar mijn mening een duidelijk onderwerp.
Ben ik het niet mee eens, niet iedere foto moet een onderwerp hebben, vind ik.
Door de bewerking vind ik het geheel passend. Mooie 'underground' sfeertje gemaakt.
De foto ZONDER bewerking is wel saai.
The secret of getting ahead is getting started
pi_44175973
@TheShadow: ik vind het contrast in de krant erg leuk. In het zwart-wit krijgt de foto iets ouds. Ik vind het voor de witte mp3 speler juist weer jammer dat de foto zwart/wit is. Hij komt niet zo goed uit in de foto.

Deze foto heb ik gisteren gemaakt. Voelde me wel een verschrikkelijke toerist toen ik daar tussen alle Spanjaarden stond. Vind de foto wel mooi geworden, maar ik ben er nog niet 100% blij mee. Als iemand tips heeft.... hier meer.

Meer foto's in mijn photoblog
pi_44176937
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:09 schreef martijn877 het volgende:

[..]

Heb een tijdje naar je foto zitten kijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik kijken moet. Met andere woorden, je foto mist naar mijn mening een duidelijk onderwerp. Daarnaast vind ik de bewerking wel netjes gedaan, geeft een lekker grillig sfeertje
Ik vind juist dat sfeertje het onderwerp van die foto Het gaat toch ook niet om de trein, of specifiek "de mensen" of "het station"?
pi_44178939
@jeewee
+ lekkere sfeer pak je zo vind um top
- jammer dat amsterdam er niet helemaal opstaat, en die kerel achter de fietser maar ja daar kun jij ook niet aan doen .

voor de gein gemaakt vond hem wel leuk focus expres op de camera en niet op de fotograaf.
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:04:16 #91
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44179632
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:03 schreef snakelady het volgende:
@roger_dry

+ de bewerking, erg mooi gemaakt.
- geen duidelijke onderwerp zoasl mijn voorgangers al schreven.

Deze vandaag gemaakt, niet superstrak helaas, maar ik vind de sfeer erg leuk van de foto, nog wat extra noise toegevoegd enzo om het nog meer te benadrukken.

[afbeelding]
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:06:11 #92
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_44179693
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

+ Duidelijk dat het een actiefoto is, dankzij de beweging
- De sfeer vind ik persoonlijk niet heel lekker, met dat grauwe en grijze enzo...
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_44181028
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:31 schreef jeeweee het volgende:
@TheShadow: ik vind het contrast in de krant erg leuk. In het zwart-wit krijgt de foto iets ouds. Ik vind het voor de witte mp3 speler juist weer jammer dat de foto zwart/wit is. Hij komt niet zo goed uit in de foto.

Deze foto heb ik gisteren gemaakt. Voelde me wel een verschrikkelijke toerist toen ik daar tussen alle Spanjaarden stond. Vind de foto wel mooi geworden, maar ik ben er nog niet 100% blij mee. Als iemand tips heeft.... hier meer.

[afbeelding]
OMG, die kleuren, dat licht . Tell me, hoe heb je dat zo mooi gekregen?
pi_44188419
@Roeni3: Nou... Er was sowieso mooi licht die dag. Het was een beetje een druilerige regenachtige dag, maar de zon kwam wel door. Verder is het contrast heel hoog, maar heb ik de verzadiging juist heel erg omlaag gehaald. Heb met een overlay de foto een donkere rand gegeven, vooral de bovenkant van de foto heb ik donkerder gemaakt. Doordat het een overlay is worden alleen de donkere kleuren donkerder, waardoor de witte wolken wat felller uitkomen.
En de vrouw in de voorgrond heb ik een lichte overlay of softlight gegeven.
Meer foto's in mijn photoblog
pi_44188851
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:45 schreef afraidtech het volgende:
@jeewee
+ lekkere sfeer pak je zo vind um top
- jammer dat amsterdam er niet helemaal opstaat, en die kerel achter de fietser maar ja daar kun jij ook niet aan doen .

[afbeelding]

voor de gein gemaakt vond hem wel leuk focus expres op de camera en niet op de fotograaf.
+ dat scherpstellen op het fototoestel vind ik juist heel mooi. Maakt het wat speelser
- het contrast van het zwart-wit komt er net niet helemaal lekker uit, maar vraag me af of dat veel beter kan.

Mijn eerste foto met mijn zaterdag gekochte D70s die ik enigzins plaatswaardig vindt. Hij is wel enorm bewerkt, waar ik eigenlijk een broertje dood aan heb, maar ik vind hem op zich best aardig...

pi_44190789
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:04 schreef Delnooz het volgende:

[..]

+ dat scherpstellen op het fototoestel vind ik juist heel mooi. Maakt het wat speelser
- het contrast van het zwart-wit komt er net niet helemaal lekker uit, maar vraag me af of dat veel beter kan.

Mijn eerste foto met mijn zaterdag gekochte D70s die ik enigzins plaatswaardig vindt. Hij is wel enorm bewerkt, waar ik eigenlijk een broertje dood aan heb, maar ik vind hem op zich best aardig...

[afbeelding]
Ik wil niet al te lullig overkomen, maar die plaat is echt heel erg... niets ? Er zit geen onderwerp in en de lucht is zeker niet zo mooi als je op veel andere foto's wel ziet (beetje standaard blauw). Volgende keer mss maar even wachten tot je een echt mooie foto hebt?
pi_44191994
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 16:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je zou voor de grap eens de op kunnen lezen.
Sorry

Hier dan nog een paar punten voor de boksfoto in hoeverre mijn weinig verstand van foto's dat toelaat.

Sterk is dat de handen van de linkse bokser bewegen roept bij mij snelheid op en roept niet het gevoel op dat de foto in scene is gezet. Ook de muur erachter werkt daar aan mee. Mooi dat je alleen de armen van de tegenstander ziet, zodat je moet gissen of de ander groot is of er juist zwak of bang uitziet.

Wel lijkt het net of de linker bokser elk moment in de lach kan schieten. Ze heeft niet echt een verbeten mond. Ogen vind ik wel mooi!
chanceless
pi_44192029
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:04 schreef Delnooz het volgende:

[..]

[afbeelding]
-Ligt het aan mij of is hij onscherp?
+luchtige foto

Dit is niet mijn mooiste foto van vandaag, maar wel gelukt zoals ik wilde. Mijn puppy was een beetje rondjes aan het sprinten, en ik wilde de puppy scherp er op hebben, en de rest een beetje blurred

Gemaakt met mijn 1 dag nieuwe Panasonic Lumix FZ7 Was allang blij dat ik zn kop scherp had
  woensdag 6 december 2006 @ 20:38:51 #99
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_44205187
plus: scherpe hondenkop terwijl het onderwerp beweegt.
min : onderwerp staat er half op

reach out and touch faith
pi_44206766
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:23 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, niet iedere foto moet een onderwerp hebben, vind ik.
Door de bewerking vind ik het geheel passend. Mooie 'underground' sfeertje gemaakt.
De foto ZONDER bewerking is wel saai.
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik vind juist dat sfeertje het onderwerp van die foto Het gaat toch ook niet om de trein, of specifiek "de mensen" of "het station"?
De bewerking is idd leuk gedaan. Toch blijft het een foto zonder goed gekozen onderwerp. Je wordt door de lijnen de diepte ingezogen, terwijl op de stenen van het perron is scherpgesteld. De stenen lijken mij niet echt interessant in dit geval, of wel? Dan kan je er wel een mooie bewerking overheen gooien, in de basis blijft ie matig
pi_44217495
quote:

[afbeelding]
Ik vind dit een erg mooie foto Mooi dat licht dat op "Amsterdam" valt. Mooi contrast, mooi die wolkenlucht op de achtergrond. Zou zo in een promotiefolder of site kunnen voor Amsterdam.
Enige minpuntje vind ik het achterwiel links in beeld, maar dat zag ik ook pas toen ik voor de tweede keer keek
pi_44220992
voor de laatste foto..
min: ik vind hem wat gewoontjes...
plus: het onderwerp, neonverlichting/reclameborden, kan erg mooie fotos opleveren.

zonsopkomst op de noordzee afgelopen zondag:

tis erg lastig om je horizon een beetje recht te houden als de boot waar je op staat flink beweegt..
high fives and stagedives
  donderdag 7 december 2006 @ 13:28:07 #103
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44221131
Die lucht is heerlijk. Ik denk dat als je photoshop erop los laat je wellicht het water wat duidelijker kan krijgen. En dan kun je meteen de foto rechtzetten!
Trotse mamma :)
  donderdag 7 december 2006 @ 13:43:34 #104
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44221630
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:56 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ik krijg er hoogtevrees van! Ik weet niet of dat goed of slecht is .
Ik word er rustig van gek genoeg.
If I had a Hammer...
  donderdag 7 december 2006 @ 13:47:56 #105
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44221778
quote:

[afbeelding]
Mooie foto,
Ik vind amsterdam er wel mooier op worden eigenlijk. Die mensen!
mooie sfeer.
If I had a Hammer...
pi_44221834
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:28 schreef Faithz het volgende:
Die lucht is heerlijk. Ik denk dat als je photoshop erop los laat je wellicht het water wat duidelijker kan krijgen. En dan kun je meteen de foto rechtzetten!
full size issie wat minder donker.. en ik ben niet zo'n held met ps
high fives and stagedives
  donderdag 7 december 2006 @ 14:31:44 #107
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44223128
Gewoon doen

Ik weet er ook niet veel van maar iemand liet mij laatst zien hoe je heel erg makkelijk een foto lichter kunt maken e.d. Zijn ook erg veel tutorials..

Maar goed, ik moet eigenlijk niet zeuren.. moet er zelf ook nog induiken
  donderdag 7 december 2006 @ 14:57:07 #108
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44224095
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:49 schreef withxhonor het volgende:

[..]

full size issie wat minder donker.. en ik ben niet zo'n held met ps
Als je wel PS hebt is dit een makkelijke tut om je horizon recht te trekken
Dat is toch eigenlijk wel het minste wat je voor dit soort foto's kan doen.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_44229009
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:24 schreef withxhonor het volgende:
voor de laatste foto..
min: ik vind hem wat gewoontjes...
plus: het onderwerp, neonverlichting/reclameborden, kan erg mooie fotos opleveren.

zonsopkomst op de noordzee afgelopen zondag:
[afbeelding]

tis erg lastig om je horizon een beetje recht te houden als de boot waar je op staat flink beweegt..
De meeste zaken zijn hier al gezegt .
Dus de horizon wat recht zetten . Een klein beetje lichter maken .

Mijn mooiste van de week
pi_44239114
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:32 schreef minolta het volgende:

[..]

Mijn mooiste van de week
[afbeelding]
- : pad loopt zo schuin af. ik vind het persoonlijk daarom niet echt..
+: lekker grauw.

pi_44241921

Foto gemaakt toen ik moest wachten op het station in Harlingen.

doh... 'tis nog vroeg....

+ erg orgineel idee
- misschien een andere ondergrond om een groter contrast te maken

[ Bericht 24% gewijzigd door Willem_B op 08-12-2006 09:41:13 ]
pi_44242048
waarom heb ik het altijd als ik post niemand mijn positieve en negatieve punt erbij zet?

lees de Openings Post Willen_B!
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:30:37 #113
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_44242132
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:18 schreef Willem_B het volgende:
[afbeelding]

positief: wat ik wou bereiken is goed gelukt, de foto geeft een goed beeld van de warboel van touwen
negatief: had eigenlijk de toppen van de masten er op moeten hebben
Het is de bedoeling dat je je voorganger beoordeelt, niet jezelf
Meer van dit
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:31:52 #114
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_44242156
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 01:10 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

- : pad loopt zo schuin af. ik vind het persoonlijk daarom niet echt..
+: lekker grauw.

[afbeelding]
+ Leuke compositie, apart in beeld brengen van een normaal voorwerp
- het had van mij iets abstracter gemogen.
Meer van dit
pi_44242314
Sorry about that... was een lange nacht. Post gefixed.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:00:11 #116
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44244179
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:32 schreef minolta het volgende:

[..]

Mijn mooiste van de week
[afbeelding]
Mag ik ook nog even reageren stiekem..? Ik heb nog maar net een week een camera dus kenner ben ik nog niet maar ik weet wel wat ik mooi vind en niet mooi vind.

+ Ik vind (mijn mening) de foto mooi! Persoonlijk vind ik het niet storend dat het pad scheef loopt, dat maakt de foto echt. Niet alles hoeft recht toe, recht aan. Leuker is dat je zo naar de zee lonkt. Ik vind het ook super dat je voor z/w hebt gekozen.

- Het was misschien leuker geweest om meer uit de lucht te halen met ps. Meer tekening.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:22:15 #117
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44244886
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:18 schreef Willem_B het volgende:
[afbeelding]

+ Je zet goed neer hoe complex zulke zeilschepen kunnen zijn Zorgt er voor dat ik nieuwsgierig wordt naar het hele schip.

- Als het weer wat beter had mee gewerkt had je een nog groter contrast kunnen hebben. Lijkt me gaaf om misschien wel tegen de zon in een soortgelijke foto te maken.

Deze heb ik van de week in woensel gemaakt, klik voor grotere versie. Photobucket maakt zelf een resize helaas.

Hij is geloof ik wat scheef. Ik heb hem met de hand geschoten, niet in een statief, wat ik wel bij me had. PiperMaru wees me op de lichtjes van de Hema, die zijn inderdaad wat storend, valt me nu zelf ook op Nog even PS onder de knie krijgen om dat weg te shoppen haha Ook had ik graag de lichtjes verderop ook scherp gehad maar dat was vrij moeilijk omdat ik een korte sluitertijd had, iso 400 en diafragma daardoor niet te hoog kon zetten. Dan werd de foto echt te licht. Ik hield de korte sluitertijd aan omdat het waaide en die dingen in het midden dus bewogen. EOS 400d met de kitlens.

Edit: ik kan het links ook nog wat croppen zodat de tunnel helemaal in het midden staat overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Faithz op 08-12-2006 12:12:23 ]
pi_44253112
@Faitz:Goeie dieptewerking in de foto mede dankzij de lichtjes.
Kzou nie weten waarom da die lichtjes vanachteren scherp moeten zijn . Nu heeft de foto juist een mooie sfeer

Mijne foto
pi_44254620
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:33 schreef minolta het volgende:
@Faitz:Goeie dieptewerking in de foto mede dankzij de lichtjes.
Kzou nie weten waarom da die lichtjes vanachteren scherp moeten zijn . Nu heeft de foto juist een mooie sfeer

Mijne foto
[afbeelding]
Mooie foto, de kleuren hebben echt een begravenis sfeertje...

PS4 online: micro_nl
pi_44254968
Vind de tekst niet zo fraai bij de foto passen..

Herkenbare foto (heb ook een ds)
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_44261914
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:14 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Mooie foto, de kleuren hebben echt een begravenis sfeertje...

[afbeelding]
Leuke foto, ik vind het alleen jammer dat de knie nog een gedeelte voor haar hoofd staat.

gister gemaakt, vandaag op computer gezet.

zaterdag 9 december 2006 @ 12:13:08 #122
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_44272462
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief en 1 negatief punt te noemen over de laatstgeplaatste foto

+ Leuke belichting... beetje concertsfeer

- ik zie de gitarist(e) niet die arm had beter wat lager gekund Volgende keer vragen of hij/zij zn gitaar niet zo hoog in de lucht wil houden...

Even 1 foto van afgelopen donderdag.... ja, toen er hier een mooie wolkenlucht kwam opzetten. Even kijken wat jullie ervan vinden Foto is onbewerkt, alleen kleiner gemaakt

Voor de hele reeks kan je hier terecht:

http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=573996&tid=573996

edit - ik heb mn foto verwisseld door een pano die ik net gestiched heb met Photovista 3.0

[ Bericht 13% gewijzigd door maniack28 op 09-12-2006 13:16:46 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 9 december 2006 @ 12:23:38 #123
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44272676
maniack28, SVP ook reageren op je voorganger (1 goed punt, 1 minder punt)
  zaterdag 9 december 2006 @ 12:25:24 #124
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_44272728
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 12:23 schreef Yoni het volgende:
maniack28, SVP ook reageren op je voorganger (1 goed punt, 1 minder punt)
Ik was al bezig
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 9 december 2006 @ 13:13:29 #125
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44273691
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 12:25 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik was al bezig
pi_44276034
Misschien fotografisch geen hoogstandje, maar het contrast qua klimaat vind ik hier wel zo extreem:

Papegaaien in een niet zo tropisch land

origineel
dus positief: je denkt WTF? Verder vind ik het tropische rood wel leuk afsteken tegen die kille winterkleuren (zou nog wat nabewerkt kunnen worden)
negatief: met oud toestel genomen (Canon D30) en ik heb geen telelens

positief vorige foto: leuke compositie; het heeft wat weg van een pijpleiding die in de fik staat
negatief: wel snel saai omdat er niet veel details te zien zijn.
pi_44284562
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:07 schreef menesis het volgende:
Misschien fotografisch geen hoogstandje, maar het contrast qua klimaat vind ik hier wel zo extreem:

Papegaaien in een niet zo tropisch land
[afbeelding]
origineel
dus positief: je denkt WTF? Verder vind ik het tropische rood wel leuk afsteken tegen die kille winterkleuren (zou nog wat nabewerkt kunnen worden)
negatief: met oud toestel genomen (Canon D30) en ik heb geen telelens

positief vorige foto: leuke compositie; het heeft wat weg van een pijpleiding die in de fik staat
negatief: wel snel saai omdat er niet veel details te zien zijn.
Positief: Je hebt een uniek moment op de plaat kunnen zetten.
Negatief: Het zou veel geholpen hebben als je wel wat tele zou hebben, want nu wist ik precies waar ik naar keek. Dat is wel jammer van die unieke situatie natuurlijk!

Vandaag mijn nieuwe lens even geprobleerd op een hele simpele/experimentele manier
pi_44290315
@Chuphinh: Die bubbels zijn mooi gevangen, vooral omdat ze mooi aan elkaar vast zitten en een mooie grote tenopzichte van elkaar hebben. Vind je experimentele manier van bewerken wat minder, misschien als je wat andere kleurtinten probeert, maar dat is wel heel persoonlijk denk ik...

Deze maakte ik vanmiddag met mijn nieuwe camera, hij is enkel bijgesneden. Kwam er pas na de tijd achter dat de ISO nog op 500 stond
  zondag 10 december 2006 @ 00:12:52 #129
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44290928
Gaaf actieshot
Alleen jammer dat de vogels een beetje wegvallen tegen de achtergrond.

Een simpele kaars, en ja: hij staat erg in het midden

Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44312665
tvp
pi_44316028
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:12 schreef MissBliss het volgende:
Gaaf actieshot
Alleen jammer dat de vogels een beetje wegvallen tegen de achtergrond.

Een simpele kaars, en ja: hij staat erg in het midden

[afbeelding]
Ziet er op zich prima uit, alleen een dergelijke foto is al zo vaak genomen, niet echt origineel meer Misschien kan je daarnaast nog ff met het perspectief spelen

Hieronder de mijne:

pi_44319369
Leuk sfeertje, doet een beetje Amerikaans aan. Er is weinig mis mee, behalve misschien dat de donkergrijze voorgrond wat veel gewicht heeft in de compositie. Ik zou het een tikkeltje lichter proberen te maken en het straatpatroon van de steentjes een beetje naar voren halen om het minder saai te maken, en het gebouwtje iets lager zetten, zodat er net iets meer van die lucht en iets minder van die voorgrond op komt. Om het beeld af te maken had er eigenlijk net een knalrode Porsche moet gaan staan, maar je kunt niet alles hebben

Met onderstaande foto smokkel ik een beetje. Ik vond het dode muisje te aandoenlijk om hem ongepubliceerd te laten, maar hij is al een jaar of tien oud. Ik heb vandaag oude negatieven zitten digitaliseren en ik kwam er een hoop tegen die ik nooit eerder afgedrukt had. In die zin is deze foto dus vandaag pas gemaakt..

(een tweede foto van hetzelfde kattenslachtoffer staat hier)

[ Bericht 7% gewijzigd door dvr op 11-12-2006 05:17:09 ]
  maandag 11 december 2006 @ 15:08:57 #133
140050 ableton
stereotyped invader
pi_44326477
De bovenstaande foto:

+ uhm... hijs zwart-wit?
- erg onscherp en het onderwerp...

Ik wil geen commentaar leveren, wil gewoon een foto's plaatsen, het is ook niet de mooiste van mijn dag, wil hem gewoon plaatsen. Maak is een topic waar dat ook kan. Geen gezeik gewoon een foto.

En toen de lucht de kleur van zijn bloed aan nam,
wist hij dat het eind was gekomen.
De aarde was gewond, de tijd gelopen.
Schuldig was hij, schuldig als mens.

En zo viel de aarde, als een appel zo viel zij.
De groei beëindigd, de val begonnen.
Rood en gerijpt.
Rest slechtst de val.

arthur bostrom : held voor het leven!
pi_44326566
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:08 schreef ableton het volgende:

Ik wil geen commentaar leveren, wil gewoon een foto's plaatsen, het is ook niet de mooiste van mijn dag, wil hem gewoon plaatsen. Maak is een topic waar dat ook kan. Geen gezeik gewoon een foto.
Probeer de knop 'Nieuw Topic' anders eens. Je zult versteld staan.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 11 december 2006 @ 15:30:37 #135
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44326801
Ik heb afgelopen zaterdag wel een aardige gemaakt denk ik.

edit: geen psd.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  maandag 11 december 2006 @ 15:36:48 #136
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44326994
+ Erg artistiek
- Wat is het? Lange sluitertijd en bewogen?

Oudje uit Parijs, maar gisteren pas bewerkt
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 11 december 2006 @ 15:38:46 #137
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44327067
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:36 schreef MissBliss het volgende:
+ Erg artistiek
- Wat is het? Lange sluitertijd en bewogen?

[afbeelding]

Oudje uit Parijs, maar gisteren pas bewerkt
120 op de snelweg in de regen en wat tegemoetkomende auto's

En wat betreft jouw foto. Op zich erg mooie compositie met die 2 'lange' voorwerpen. Leuk ook dat licht versus donker. Echter, misschien is hij iets ''te' bewerkt. Ik stoor me wat aan de felle, harde kleuren die het licht heeft. Zou je het origineel willen posten?
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  maandag 11 december 2006 @ 15:47:14 #138
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44327360
Het origineel is wat saai, scheef en flets
Vandaar de bewerking
Ziggy played guitar
pi_44327483
en als je nu eens alleen de eiffeltoren en de obelisk iets uitlicht? En de lantaarns laat zoals ze nu zijn?

Want in je bewerkte versie domineren die nogal... Ik zal eens kijken of het me lukt als je het goed vindt.....

[edit] laat maar, het lukt wel maar dan word tie saai..

[ Bericht 25% gewijzigd door Shadow47 op 11-12-2006 15:57:39 ]
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
  maandag 11 december 2006 @ 15:56:58 #140
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44327723
Ik vond dat effect juist wel grappig 'De Lichtstad' enzo... Maar ga je gang
Ziggy played guitar
pi_44327910
ok ik heb even 2 versies quick and dirty, niet recht gezet etc...

#1: wel rechtgezet en alleen de obelisk en eiffeltoren uitgelicht (quick mask + gespeeld met levels)

#2: alleen de levels aangeraakt, zonder quick mask...
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
pi_44327995
quote:
Op maandag 11 december 2006 05:01 schreef dvr het volgende:

[afbeelding]

(een tweede foto van hetzelfde kattenslachtoffer staat hier)
Ik weet niet precies wat het is, maar ik vind het een ontzettend mooie foto. Heel mooi moment, het muisje ligt er zo aangrijpend bij.. Mooi hoor .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 11 december 2006 @ 16:18:04 #143
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44328548
Nog even offtopic:

Onder het mom: Potentievolle-foto's-waar-het-toch-net-niet-lekker-werkt-gemaakt-in-een-wereldstad-met-licht-en-vandaag-bewerkt heb ik er ook nog 1tje.

[ Bericht 68% gewijzigd door FritsBom op 11-12-2006 16:33:05 ]
  maandag 11 december 2006 @ 16:18:38 #144
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44328568
Oke, mislukt
  maandag 11 december 2006 @ 16:31:17 #145
140050 ableton
stereotyped invader
pi_44329068
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:16 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Probeer de knop 'Nieuw Topic' anders eens. Je zult versteld staan.
voor 1 foto?
krijg je daar weer geouwehoer mee

hypocriet mode: fritsbom, lees OP
arthur bostrom : held voor het leven!
  maandag 11 december 2006 @ 16:34:13 #146
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44329199
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:31 schreef ableton het volgende:

[..]

voor 1 foto?

kerel, je wilde geen commentaar
pi_44329658
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:31 schreef ableton het volgende:

[..]

voor 1 foto?
Dit topic is toch ook met 1 foto begonnen?sommige mensen moet je ook allesvoorkauwen
quote:
WFBZ
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_44334268
Edit: sorry, liep te k***en met die edit hier. Reactie op voorgaande: (FritsBom)
Ik vind 'm erg gaaf! Alleen stoort mij dat bewogen stukje verlichting (!?) naast het gebouw. Dat blauw-witte. Maar verder: erg mooi effectje zo!
[/edit]

En hier: Onbewerkte pic. Min of meer per ongeluk in sepia geschoten, maar ach, vond 'm wel sfeervol.

[ Bericht 22% gewijzigd door zavygo op 11-12-2006 19:16:06 ]
  Hoofdredactie Fotografie maandag 11 december 2006 @ 19:12:51 #149
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44334426
zavygo, reageer ook even met een pluspuntje en een minpuntje op de voorgaande foto (zie OP en TT)
  maandag 11 december 2006 @ 19:27:44 #150
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44334938
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:02 schreef Shadow47 het volgende:
ok ik heb even 2 versies quick and dirty, niet recht gezet etc...

#1: wel rechtgezet en alleen de obelisk en eiffeltoren uitgelicht (quick mask + gespeeld met levels)
[afbeelding]

#2: alleen de levels aangeraakt, zonder quick mask...
[afbeelding]
Quickmask?? Nooit van gehoord
Ik zal het nog eens met de originele proberen van de week
Ziggy played guitar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')