Heb een tijdje naar je foto zitten kijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik kijken moet. Met andere woorden, je foto mist naar mijn mening een duidelijk onderwerp. Daarnaast vind ik de bewerking wel netjes gedaan, geeft een lekker grillig sfeertjequote:Op maandag 4 december 2006 20:09 schreef roger_dry het volgende:
@CrazyCharlie:
mooi moment vast gelegd. Het contrast van de foto zit er ook goed in.
@ RobinM87
+ grappig overzicht, de slippers maken het helemaal af.
- wel een beetje donker, zeker naar de linker- en rechterkant toe
ik heb ook een tijdje weinig tijd gehad om zelf foto's te maken. Vandaag had ik m'n camera mee naar het werk en moest op de terugweg ff op de trein wachten. Vervolgens er een uur inzitten. Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Kom maar op...
Mooi bewerkte foto, maar waar was de foto voor gemaakt? enigste wat er echt duidelijk op staat is een stukje perron, verder nergens op gefocust.quote:Op maandag 4 december 2006 20:09 schreef roger_dry het volgende:
@CrazyCharlie:
mooi moment vast gelegd. Het contrast van de foto zit er ook goed in.
@ RobinM87
+ grappig overzicht, de slippers maken het helemaal af.
- wel een beetje donker, zeker naar de linker- en rechterkant toe
ik heb ook een tijdje weinig tijd gehad om zelf foto's te maken. Vandaag had ik m'n camera mee naar het werk en moest op de terugweg ff op de trein wachten. Vervolgens er een uur inzitten. Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Kom maar op...
Leg er ook een opener bij.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:24 schreef WurM het volgende:
[..]
+ Mooi gedaan met het gras, leuk contrast tussen gras en jurkje
- beetje overbelicht in het haar...
[afbeelding]
Een foto die ik altijd al eens wilde maken en zeker nog vaker ga maken. Volgende iets minder krap kaderen (of de foto gewoon wél recht nemen...), meer DOF, betere belichting en een andere achtergrond![]()
Iemand nog andere dingetjes?
Je zou voor de grap eens de op kunnen lezen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:36 schreef TheShadow het volgende:
Wel enige tijd geleden gemaakt. . . maar vandaag toonbaar gemaakt!
[afbeelding]
Ben ik het niet mee eens, niet iedere foto moet een onderwerp hebben, vind ik.quote:Op maandag 4 december 2006 21:09 schreef martijn877 het volgende:
[..]
Heb een tijdje naar je foto zitten kijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik kijken moet. Met andere woorden, je foto mist naar mijn mening een duidelijk onderwerp.
Ik vind juist dat sfeertje het onderwerp van die fotoquote:Op maandag 4 december 2006 21:09 schreef martijn877 het volgende:
[..]
Heb een tijdje naar je foto zitten kijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik kijken moet. Met andere woorden, je foto mist naar mijn mening een duidelijk onderwerp. Daarnaast vind ik de bewerking wel netjes gedaan, geeft een lekker grillig sfeertje![]()
quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:03 schreef snakelady het volgende:
@roger_dry
+ de bewerking, erg mooi gemaakt.
- geen duidelijke onderwerp zoasl mijn voorgangers al schreven.
Deze vandaag gemaakt, niet superstrak helaas, maar ik vind de sfeer erg leuk van de foto, nog wat extra noise toegevoegd enzo om het nog meer te benadrukken.
[afbeelding]
+ Duidelijk dat het een actiefoto is, dankzij de bewegingquote:
OMG, die kleuren, dat lichtquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:31 schreef jeeweee het volgende:
@TheShadow: ik vind het contrast in de krant erg leuk. In het zwart-wit krijgt de foto iets ouds. Ik vind het voor de witte mp3 speler juist weer jammer dat de foto zwart/wit is. Hij komt niet zo goed uit in de foto.
Deze foto heb ik gisteren gemaakt. Voelde me wel een verschrikkelijke toerist toen ik daar tussen alle Spanjaarden stond. Vind de foto wel mooi geworden, maar ik ben er nog niet 100% blij mee. Als iemand tips heeft.... hier meer.
[afbeelding]
+ dat scherpstellen op het fototoestel vind ik juist heel mooi. Maakt het wat speelserquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:45 schreef afraidtech het volgende:
@jeewee
+ lekkere sfeer pak je zo vind um top
- jammer dat amsterdam er niet helemaal opstaat, en die kerel achter de fietser maar ja daar kun jij ook niet aan doen.
[afbeelding]
voor de gein gemaakt vond hem wel leukfocus expres op de camera en niet op de fotograaf.
Ik wil niet al te lullig overkomen, maar die plaat is echt heel erg... nietsquote:Op woensdag 6 december 2006 12:04 schreef Delnooz het volgende:
[..]
+ dat scherpstellen op het fototoestel vind ik juist heel mooi. Maakt het wat speelser
- het contrast van het zwart-wit komt er net niet helemaal lekker uit, maar vraag me af of dat veel beter kan.
Mijn eerste foto met mijn zaterdag gekochte D70s die ik enigzins plaatswaardig vindt. Hij is wel enorm bewerkt, waar ik eigenlijk een broertje dood aan heb, maar ik vind hem op zich best aardig...
[afbeelding]
Sorryquote:Op dinsdag 5 december 2006 16:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je zou voor de grap eens de op kunnen lezen.![]()
-Ligt het aan mij of is hij onscherp?quote:Op woensdag 6 december 2006 12:04 schreef Delnooz het volgende:
[..]
+ dat scherpstellen op het fototoestel vind ik juist heel mooi. Maakt het wat speelser
- het contrast van het zwart-wit komt er net niet helemaal lekker uit, maar vraag me af of dat veel beter kan.
Mijn eerste foto met mijn zaterdag gekochte D70s die ik enigzins plaatswaardig vindt. Hij is wel enorm bewerkt, waar ik eigenlijk een broertje dood aan heb, maar ik vind hem op zich best aardig...
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:23 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, niet iedere foto moet een onderwerp hebben, vind ik.
Door de bewerking vind ik het geheel passend. Mooie 'underground' sfeertje gemaakt.![]()
De foto ZONDER bewerking is wel saai.
De bewerking is idd leuk gedaan. Toch blijft het een foto zonder goed gekozen onderwerp. Je wordt door de lijnen de diepte ingezogen, terwijl op de stenen van het perron is scherpgesteld. De stenen lijken mij niet echt interessant in dit geval, of wel? Dan kan je er wel een mooie bewerking overheen gooien, in de basis blijft ie matigquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind juist dat sfeertje het onderwerp van die fotoHet gaat toch ook niet om de trein, of specifiek "de mensen" of "het station"?
![]()
Ik vind dit een erg mooie fotoquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:31 schreef jeeweee het volgende:
Deze foto heb ik gisteren gemaakt. Voelde me wel een verschrikkelijke toerist toen ik daar tussen alle Spanjaarden stond. Vind de foto wel mooi geworden, maar ik ben er nog niet 100% blij mee. Als iemand tips heeft.... hier meer.
[afbeelding]
Ik word er rustig van gek genoeg.quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:56 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik krijg er hoogtevrees van! Ik weet niet of dat goed of slecht is.
Mooie foto,quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:31 schreef jeeweee het volgende:
@TheShadow: ik vind het contrast in de krant erg leuk. In het zwart-wit krijgt de foto iets ouds. Ik vind het voor de witte mp3 speler juist weer jammer dat de foto zwart/wit is. Hij komt niet zo goed uit in de foto.
[afbeelding]
full size issie wat minder donker.. en ik ben niet zo'n held met psquote:Op donderdag 7 december 2006 13:28 schreef Faithz het volgende:
Die lucht is heerlijk. Ik denk dat als je photoshop erop los laat je wellicht het water wat duidelijker kan krijgen. En dan kun je meteen de foto rechtzetten!
Als je wel PS hebt is dit een makkelijke tut om je horizon recht te trekkenquote:Op donderdag 7 december 2006 13:49 schreef withxhonor het volgende:
[..]
full size issie wat minder donker.. en ik ben niet zo'n held met ps
De meeste zaken zijn hier al gezegt .quote:Op donderdag 7 december 2006 13:24 schreef withxhonor het volgende:
voor de laatste foto..
min: ik vind hem wat gewoontjes...
plus: het onderwerp, neonverlichting/reclameborden, kan erg mooie fotos opleveren.
zonsopkomst op de noordzee afgelopen zondag:
[afbeelding]
tis erg lastig om je horizon een beetje recht te houden als de boot waar je op staat flink beweegt..
- : pad loopt zo schuin af. ik vind het persoonlijk daarom niet echt..quote:Op donderdag 7 december 2006 17:32 schreef minolta het volgende:
[..]
De meeste zaken zijn hier al gezegt .
Dus de horizon wat recht zetten . Een klein beetje lichter maken .
Mijn mooiste van de week![]()
[afbeelding]
Het is de bedoeling dat je je voorganger beoordeelt, niet jezelfquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:18 schreef Willem_B het volgende:
[afbeelding]
Foto gemaakt toen ik moest wachten op het station in Harlingen.
positief: wat ik wou bereiken is goed gelukt, de foto geeft een goed beeld van de warboel van touwen
negatief: had eigenlijk de toppen van de masten er op moeten hebben
+ Leuke compositie, apart in beeld brengen van een normaal voorwerpquote:Op vrijdag 8 december 2006 01:10 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
- : pad loopt zo schuin af. ik vind het persoonlijk daarom niet echt..
+: lekker grauw.
[afbeelding]
Mag ik ook nog even reageren stiekem..? Ik heb nog maar net een week een camera dus kenner ben ik nog niet maar ik weet wel wat ik mooi vind en niet mooi vind.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:32 schreef minolta het volgende:
[..]
De meeste zaken zijn hier al gezegt .
Dus de horizon wat recht zetten . Een klein beetje lichter maken .
Mijn mooiste van de week![]()
[afbeelding]
+ Je zet goed neer hoe complex zulke zeilschepen kunnen zijnquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:18 schreef Willem_B het volgende:
[afbeelding]
Foto gemaakt toen ik moest wachten op het station in Harlingen.
Mooie foto, de kleuren hebben echt een begravenis sfeertje...quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:33 schreef minolta het volgende:
@Faitz:Goeie dieptewerking in de foto mede dankzij de lichtjes.
Kzou nie weten waarom da die lichtjes vanachteren scherp moeten zijn . Nu heeft de foto juist een mooie sfeer
Mijne foto
[afbeelding]
Leuke foto, ik vind het alleen jammer dat de knie nog een gedeelte voor haar hoofd staat.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mooie foto, de kleuren hebben echt een begravenis sfeertje...
[afbeelding]
Ik was al bezigquote:Op zaterdag 9 december 2006 12:23 schreef Yoni het volgende:
maniack28, SVP ook reageren op je voorganger (1 goed punt, 1 minder punt)
Positief: Je hebt een uniek moment op de plaat kunnen zetten.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:07 schreef menesis het volgende:
Misschien fotografisch geen hoogstandje, maar het contrast qua klimaat vind ik hier wel zo extreem:
Papegaaien in een niet zo tropisch land
[afbeelding]
origineel
dus positief: je denkt WTF? Verder vind ik het tropische rood wel leuk afsteken tegen die kille winterkleuren (zou nog wat nabewerkt kunnen worden)
negatief: met oud toestel genomen (Canon D30) en ik heb geen telelens
positief vorige foto: leuke compositie; het heeft wat weg van een pijpleiding die in de fik staat
negatief: wel snel saai omdat er niet veel details te zien zijn.
Ziet er op zich prima uit, alleen een dergelijke foto is al zo vaak genomen, niet echt origineel meerquote:Op zondag 10 december 2006 00:12 schreef MissBliss het volgende:
Gaaf actieshot
Alleen jammer dat de vogels een beetje wegvallen tegen de achtergrond.
Een simpele kaars, en ja: hij staat erg in het midden
[afbeelding]
Probeer de knop 'Nieuw Topic' anders eens. Je zult versteld staan.quote:Op maandag 11 december 2006 15:08 schreef ableton het volgende:
Ik wil geen commentaar leveren, wil gewoon een foto's plaatsen, het is ook niet de mooiste van mijn dag, wil hem gewoon plaatsen. Maak is een topic waar dat ook kan. Geen gezeik gewoon een foto.
120 op de snelweg in de regen en wat tegemoetkomende auto'squote:Op maandag 11 december 2006 15:36 schreef MissBliss het volgende:
+ Erg artistiek
- Wat is het?Lange sluitertijd en bewogen?
[afbeelding]
Oudje uit Parijs, maar gisteren pas bewerkt
Ik weet niet precies wat het is, maar ik vind het een ontzettend mooie foto. Heel mooi moment, het muisje ligt er zo aangrijpend bij.. Mooi hoorquote:Op maandag 11 december 2006 05:01 schreef dvr het volgende:
[afbeelding]
(een tweede foto van hetzelfde kattenslachtoffer staat hier)
voor 1 foto?quote:Op maandag 11 december 2006 15:16 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Probeer de knop 'Nieuw Topic' anders eens. Je zult versteld staan.
kerel, je wilde geen commentaarquote:Op maandag 11 december 2006 16:31 schreef ableton het volgende:
[..]
voor 1 foto?![]()
krijg je daar weer geouwehoer mee
hypocriet mode: fritsbom, lees OP
Dit topic is toch ook met 1 foto begonnen?sommige mensen moet je ook allesvoorkauwenquote:Op maandag 11 december 2006 16:31 schreef ableton het volgende:
[..]
voor 1 foto?![]()
krijg je daar weer geouwehoer mee
WFBZquote:hypocriet mode: fritsbom, lees OP
Quickmask?? Nooit van gehoordquote:Op maandag 11 december 2006 16:02 schreef Shadow47 het volgende:
ok ik heb even 2 versies quick and dirty, niet recht gezet etc...
#1: wel rechtgezet en alleen de obelisk en eiffeltoren uitgelicht (quick mask + gespeeld met levels)
[afbeelding]
#2: alleen de levels aangeraakt, zonder quick mask...
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |