Dat zou idd een lekkere tijd zijn geweest. Zelfs genoeg voor het "blik" aldaar in het Lej8 veld! Onze selectie was daar (als we hadden deelgenomen) met 7:03 gemiddeld ook 5e geworden!quote:Op maandag 18 december 2006 10:59 schreef Apoc2003 het volgende:
Wel grappig om te zien dat onze uiteindelijke gemiddelde ergometer tijd 6.53,8 is geworden, daarmee zouden we dus geen slecht figuur hebben geslagen op de NKIR![]()
Wat zuur! Gaat het alweer wat beter met hem?quote:Gisteren is overigens bij het fustvechten met de zwaren een ploeggenoot van me heel naar gevallen, en moest met een zware hersenschudding per ambulance naar het ziekenhuis worden afgevoerd (hij bleef in eerste instantie helemaal stil op de grond liggen). Flinke domper op mijn avond....
Feli, ik zag iets staan over selectie voor de 4+ in bootaanvragen (vraag niet hoe ik er aan komquote:Op dinsdag 19 december 2006 17:53 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, ik heb het de 2e km niet zo goed gedaan. Ach ja, volgend jaar beter.
In other news:
- Ik ben dit jaar voor de rest van het jaar actief in de skiff
- Het was vandaag extreem goed roeiweer, wat leidde tot extreem relaxte roeisensaties
- Ik was op de ONEK tevens sneller dan al mijn ploeggenoten die zondag thuis een 2k deden. (al scheelde het maar 0,1 sec met Timo, de nummer 1 van zondag)
Jeugdquote:Op donderdag 21 december 2006 18:23 schreef cryforhelp het volgende:
Gefeliciteerd Brok, ik hoop dat jullie het goed heftig gevierd hebben
Veel succes dit jaar!
seekfaM, ben jij een jeugdroeier of een volwassene?
Dankjewel! Ik vermoed dat we het heftig hebben gevierd. Er zijn enkel flarden van die avond nog over in mijn geheugenquote:Op donderdag 21 december 2006 18:23 schreef cryforhelp het volgende:
Gefeliciteerd Brok, ik hoop dat jullie het goed heftig gevierd hebben
Veel succes dit jaar!
Ja dat was wel het planquote:Op vrijdag 22 december 2006 11:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
11 feb 07 sparren bij de DDS trials?
Je bent gewoon KO gemept door je coachquote:Op vrijdag 22 december 2006 14:23 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik vermoed dat we het heftig hebben gevierd. Er zijn enkel flarden van die avond nog over in mijn geheugen
Ik denk eerder dat het de jenever was...quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:26 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Je bent gewoon KO gemept door je coach![]()
Ik roei dus bij Nereus,quote:Op woensdag 27 december 2006 22:21 schreef De_Brok het volgende:
Winterstop bestaat niet, das voor voetballers.
Schotse Hooglander: in welk veld start jij dit jaar?
Ik & m'n ploeg L4+, zal wel een miniveld worden...
Gaat dus even om de laatste twee regels. In de zomer wil ik dus ook eens gaan proberen te eskimoteren in de skiff. Is er iemand hier, die daar ervaring mee heeft (gelukte pogingen, of iemand die het heeft mogen aanschouwen), want dan zou ik hier graag tips over willen ontvangen, dan wel een video fragmentjequote:In het volgende blok startten een deel van de heren van MGZ, allen in de skiff. Ook dit veld was drukbezet; er waren namelijk 44 inschrijvingen waaronder o.a. ene Hamburger en een Cirkel.
blablabla
Leuk om te vermelden was ook dat Tim ook nog even aan het aanwezige publiek op Tromp liet zien dat je ook met een skiff kunt eskimoteren. Gelukkig deed hij dit na de finish.
voor wedstrijdroeiers wordt bij euros nooit echt moeilijk gedaan met het varen onder 0º C, zolang de boot maar heel blijft. Je hebt gewoon zo veel mogelijk kilometers nodig, en als het kanaal dicht zit is dat meestal gelijk voor een paar dagen hier in twente.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:02 schreef Keroppi het volgende:
Ha, als competitie-roeier heb ik natuurlijk wel winterstopneemt niet weg dat ik wel het een en ander aan alternatieve dingen doe.
Maar het begint al weer koud te worden he, vrees dat nu de hele ellende met vaarverboden (vanwege vorst) er aan zit te komen. Vooral omdat wij laat (20.30 - 22.00) trainen, is de kans dat het tegen die tijd onder het vriespunt zit, groot.
Zeg, het promoten van je vereniging is toch een zaak waar de uni, afgezien van het beschikbaar stellen van promokansen tijdens de introweek, weinig mee te maken heeft lijkt me? Anders wordt je het schoothondje ervan, en dat wil je niet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 02:55 schreef Sjobber het volgende:
Zo Brokkel, wat ben jij een forumslet zeg. En niet alleen op de phraatjes van je eigen vereniging zo te zien
En even over het aantal personen binnen Phocas. Ik denk dat we daar niet over mogen klagen, het zijn dan wel zo een kleine 250-350 actieve leden die we hebben, maar we bezitten dan ook wel een redelijk kleine universiteit. Daarnaast zijn het vooral drukke studies die we hier hebben.
Aan de andere kant vind ik, dat het roeien wel wat meer gepromoot mag worden bij verschillende studies tijdens de introweek. En niet zozeer de promotie vanuit Phocas zelf, maar meer door de universiteit. Want elk jaar hebben wij genoeg dames en hier en daar een heer, die met mond op mond reclame, het goed door de stad weten te verspreiden.
Enezijds vind ik het wel leuk om een wat kleinere vereniging te hebben. Dan ken je tenminste nog iedereen. Anderzijds weer balen, omdat er gewoon te weinig geld is (ook ruimte overigens, door ons veel te kleine maar wel charmante botenhuis) om veel en goed materiaal neer te leggen.
Zonder uitzondering: Alle Phocas C4 boten welke ik heb aangeraakt tot dus ver zouden net zo goed van lood gemaakt kunnen zijn. Het zullen wel stevige bootjes zijn, maar erg fijn zijn ze niet IMO. (Euros leent soms wel eens een C4 van Vozas)quote:
Gelukkig hebben we wel een goede bootsman, die puike bootjes fabriceert!
Alleen vind ik het wel schaamtevol, dat we maar één skiff hebben met snelheidsmeter erop. En dat moet dan ook weer zonodig een skiff zijn uitsluitend voor wedstrijdskiffers. Gewoonweg sneu... (ook omdat ze hem niet aan mij beschikbaar willen stellen hehe)
[Hap modus]quote:Maar even iets anders, nu ik dit topic zo eens gevonden heb.
Ik kwam laatst dit tegen op de site van Proteus-Eretes:
[..]
Gaat dus even om de laatste twee regels. In de zomer wil ik dus ook eens gaan proberen te eskimoteren in de skiff. Is er iemand hier, die daar ervaring mee heeft (gelukte pogingen, of iemand die het heeft mogen aanschouwen), want dan zou ik hier graag tips over willen ontvangen, dan wel een video fragmentje
Ik zou deze move namelijk graag tot mijn technische vaardigheden willen rekenen, gezien dit nog één der weinige skiff vaardigheden is die ik nog niet gemasterd heb.
En tegenwoordig is het een vaardigheid, gezien we geen stunts meer mogen doen in de skiff bij Phocas, hehe![]()
Stel prutsers die het voor de rest weer verneukt heeft![]()
Maar vooral het competitie-veld bestaat uit allemaal houten boten, dus dat is erg slecht om tijdens vorst het water op te gaan. Daarnaast wordt het vlot ook spekglad en wil men ook voorkomen dat mensen uitglijden terwijl ze een boot in hun klauwtjes hebben.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:07 schreef ocf81 het volgende:
voor wedstrijdroeiers wordt bij euros nooit echt moeilijk gedaan met het varen onder 0º C, zolang de boot maar heel blijft. Je hebt gewoon zo veel mogelijk kilometers nodig, en als het kanaal dicht zit is dat meestal gelijk voor een paar dagen hier in twente.
Nou kan ik het fout hebben, maar is het idee van eskimoteren niet dat je 'omslaat' en in 1 beweging door weer rechtop in je boot komt. Hoe je dat ik een skiff kan doen is me ook nog niet duidelijk, maar in een kano is het een bekende techniek. Juist om te voorkomen dat je weer in je boot moet klauteren.quote:[Hap modus]
Eskimoteren noemt men bij Euros ook wel Australisch rondmaken, vanwege het "down under" aspect
Hmm, onze 8 had tijdens een trainingskamp in jan '05 het ongenoegen om voor het vlot van Skøll te eskimoteren. Ik zou niet weten waarom jij zo graag zou willen leren eskimoteren, het is bij de meeste roeiers toch zo dat ze het ten alle tijden proberen te vermijden. Dit, aangezien je dan vanuit een nogal vervelende positie weer in je boot moet zien te geraken. Tevens is eskimoteren iets wat je 's winters liever niet doet vanwege het onderkoelingsrisico.
[/Hap modus]
het was de bedoeling dat ik vandaag zou gaan 2x-en, maar het waaide te hard, dus het ging niet doorquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:48 schreef ocf81 het volgende:
Ga je alleen morgen 2x-en of het hele jaar?
Meisje laat je niet opfokken johquote:Op zaterdag 30 december 2006 12:22 schreef nanana het volgende:
[..]
En even wat betreft de opmerking scullen voor 'burgers': boordroeien is natuurlijk ook wel leuk, maar als je dan na een baantje roeien vergaat van de rugpijn (zowel op bakboord als op stuurboord) dan is het niet iets wat ik nog voor mijn plezier doe! en vandaar dat ik dus op het scullen ben overgestapt!
Speedcoach is wat jij een snelheidsmeter noemt:quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:51 schreef Sjobber het volgende:
Speedcoach? Nooit van gehoord. En coaching kopen? Dat is al helemaal nieuw voor mij.
Al kan ik het best begrijpen, want er gaan toch aardig wat uren in het coachen zitten. Maar neem aan dat het hier dan wel over professionele coaching gaat...?
Ik gok van nietquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:45 schreef Sjobber het volgende:
Argh 199 dollar die dingen, niet normaal. Vandaar dat we er ook maar 1 hebben. En dat is dan ook nog maar alleen het computertje zelf...
Maar goed dat er dit jaar extra geld is voor nutteloze investeringen. Eens kijken of ik het erdoor krijg bij de ALV ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |