abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44326031
Echt waar

Nooit geweten dat het zo erg was, misschien eens tijd om wat aan je ledenwerving te gaan doen dan? Wij slagen er met 5000 studenten toch nog in om ongeveer 250 leden te hebben, het kost meer moeite dan in de grote steden (utrecht) om ze binnen te halen. Maar we komen nog eens ergens.
1 voordeel, jullie hebben als mannen tenminste genoeg vrouwen om uit te kiezen
pi_44326430
Tsja, ledenwerving is volgens mij (ik ben dan wel sjaars, maar goed geintegreerd) altijd een hot item binnen Phocas. Nu waren er dacht ik ongeveer 100 nieuwe leden, totaal volgens mij ongeveer 350.
In Nijmegen is niet bepaald een grote verenigingscultuur, zoals dat in Leiden veel meer het geval is. Daarnaast zit Phocas nog een behoorlijk eindje uit de stad en dat werkt ook niet echt positief, maar daar hebben meer roeiverenigingen last van.

Over het aantal vrouwen binnen Phocas zal ik idd nooit klagen
pi_44330405
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:04 schreef De_Brok het volgende:
Tsja, ledenwerving is volgens mij (ik ben dan wel sjaars, maar goed geintegreerd) altijd een hot item binnen Phocas. Nu waren er dacht ik ongeveer 100 nieuwe leden, totaal volgens mij ongeveer 350.
In Nijmegen is niet bepaald een grote verenigingscultuur, zoals dat in Leiden veel meer het geval is. Daarnaast zit Phocas nog een behoorlijk eindje uit de stad en dat werkt ook niet echt positief, maar daar hebben meer roeiverenigingen last van.

Over het aantal vrouwen binnen Phocas zal ik idd nooit klagen
Over verenigingscultuur valt hier in Leiden inderdaad niet zoveel te klagen. De toenemende studiedruk zorgt er alleen wel voor dat veel eerstejaars zich nog niet willen committeren aan een vereniging (want ze moeten een bepaald aantal punten halen om door te mogen). Dan kan je als ouderejaars wel honderd keer vertellen dat het ook prima mogelijk is met een lidmaatschap, maar een groot deel is gewoon té bang om het niet te halen en doen dus niks. Doodzonde, en ook nog eens hypocriet van een universiteit die jaarlijks (via de rector magnificus) claimt dat Leiden bovenal een gezellige stad is en dat verenigingen veel betekenen voor de universiteit.

Wat betreft roeiers is het daarom niet heel makkelijk om veel leden te trekken. Leiden is niet groot, ook niet qua nieuwe eerstejaars, en daarbovenop komt het feit dat twee verenigingen (Asopos en Njord) uit één bijt vissen. Beiden trekken gemiddeld 100 leden per jaar (Njord afgelopen jaar 120, Asopos iets van 75-80) en nemen op die manier de landelijke mogelijkheden tot succes uit handen. Jammer, zeker als je je realiseert hoeveel er mogelijk is. Gesprekken en ideeën over een fusie blijven daarom jaar in jaar uit terugkomen -- het was zelfs 6 jaar geleden bijna zover. Helaas dat de interim-praeses van Asopos een botte, conservatieve lul was die - tegen de wil van zijn vereniging in - zijn handtekening weigerde te zetten onder een overeenkomst. Met de bouw van een nieuwe watersportcentrum voor Asopos (en andere watersportverenigingen) in Leiderdorp, en de renovatie van het Njord-gebouw lijkt het echter weer (te) lang op zich te laten wachten. Helaas.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_44332333
Haha, nou wil het toeval dat ik in Leiden ook een blauwe maandag heb geroeid. Bij Asopos welteverstaan (als echte knor).
Die fusie waar je het over hebt zal er de komende paarhonderd jaar ook wel niet komen denk ik zo. Daarvoor is Leiden gewoon te verdeeld in lid - knor. Die nieuwbouw & renovatie zijn daarvoor ook bepaald niet bevorderlijk idd.
Dat Asopos en Njord allebei ongeveer even groot zijn is trouwens ook wel opmerkelijk. Je ziet in behoorlijk wat steden met 2 roeiverenigingen dat er 1 (veel) groter wordt dan de andere.
Feit blijft wel dat de leden die zich bij Asopos en Njord aanmelden sneller gaan wedstrijdroeien dan leden van Phocas. Het is niet voor niets zo dat er dadelijk een schamele 12 mensen bij Phocas intraining gaan (dat is iig de verwachting) en er bv bij Asopos nu al 32 leden ingeselecteerd zijn + wat ouderejaarsboten. Hoe dat bij Njord zit weet ik dan weer niet zo precies, daar heb ik wat minder contacten. Maar dat weet WanENOonlie vast wel beter
pi_44332702
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:05 schreef De_Brok het volgende:
Haha, nou wil het toeval dat ik in Leiden ook een blauwe maandag heb geroeid. Bij Asopos welteverstaan (als echte knor).
Die fusie waar je het over hebt zal er de komende paarhonderd jaar ook wel niet komen denk ik zo. Daarvoor is Leiden gewoon te verdeeld in lid - knor. Die nieuwbouw & renovatie zijn daarvoor ook bepaald niet bevorderlijk idd.
Dat Asopos en Njord allebei ongeveer even groot zijn is trouwens ook wel opmerkelijk. Je ziet in behoorlijk wat steden met 2 roeiverenigingen dat er 1 (veel) groter wordt dan de andere.
Feit blijft wel dat de leden die zich bij Asopos en Njord aanmelden sneller gaan wedstrijdroeien dan leden van Phocas. Het is niet voor niets zo dat er dadelijk een schamele 12 mensen bij Phocas intraining gaan (dat is iig de verwachting) en er bv bij Asopos nu al 32 leden ingeselecteerd zijn + wat ouderejaarsboten. Hoe dat bij Njord zit weet ik dan weer niet zo precies, daar heb ik wat minder contacten. Maar dat weet WanENOonlie vast wel beter
Paar honderd jaar is overdreven, dat begrijp ik (en jij) ook wel. Het is immers geen onoverkomelijke kloof die tussen beide verenigingen ligt. Veel dingen berusten gewoon op vooroordelen die, als je de tijd neemt om beide verenigingen te leren kennen, allemaal mee blijken te vallen. Dat er verschil is hoor je mij niet ontkennen, maar ik erger me wel vaak aan de onzinnige houding van "Njord is ontzettend corporaal" of "Asopos zijn kutknorren".

Je opmerking over twee roeiverenigingen in één stad waarbij eentje groter is slaat echter de plank flink mis. Gyas en Aegir zijn aan elkaar gewaagd, Triton en Orca ook. In Amsterdam is Okeanos de enige kleine vereniging; Skoll en Nereus zijn beiden vrij groot. Ook daar zijn de verschillen klein: beiden hebben toproeiers in hun gelederen. Ook op Njord en Asopos is dat het geval, al durf ik (en ik vind mezelf daar objectief genoeg in) dat Njord, zeker op het moment, een betere vereniging is als je hoog wilt wedstrijdroeien. Asopos drijft nou eenmaal op haar competitiesectie, die eigenlijk alleen voor eerste- en tweedejaars goed werkt.
pi_44334797
Hmmm, dat hele Leidse verhaal mogen jullie lekker daar in het westen uitvechten daar brand ik mijn vingers liever niet aan.
Het kan zijn dat ik niet alles heb gelezen, maar wat doe jijzelf nu aan (wedstrijd-)roeien?
pi_44335511
350 leden? Wat een enorm slechte wedstrijd cultuur hebben jullie dan (nofi). Onze vereniging drijft meer op wedstrijdroeiers, maar schijnbaar was dat 20 jaar geleden ook anders. Belangrijkste is om goede burger coaches te fixen, die gewoon láng bij een vereniging betrokken blijven.

Ohja, en sinds vandaag is de kogel eindelijk door de kerk, de coaches hebben hun kans gezien. Ik ga niet wedstrijdsturen. Da's mooi, want ik begon er al steeds meer over te twijfelen de laatste tijd. Nu gaan er allemaal uitgeselecteerde sjaars roeiers sturen Kijken wat daar van over is aan het eind van het seizoen.
pi_44335925
nofi?
Naja, die cultuur is idd niet bijster groot en dat is al best lang zo heb ik begrepen.
Dat geweldige idee om burgercoaches te fixen werkt ook niet echt. In Nijmegen zit geen burgervereniging. In het coachkader van de heren zitten nu wel 2 oud-leden die in de weekenden hun expertise in de strijd gooien, dus dat is een mooi begin
Wel jammer trouwens dat je niet gaat sturen zeg, dat lijkt mij namelijk echt gaaf. Gewoon hard gaan, zonder er zelf moe van te worden Beetje zere keel misschien
Helaas ben ik er iets te zwaar voor met m'n 65 kg, anders had ik het zeker gedaan. Nu hebben we een mooi klein stuurtje met als favoriete uitspraak: " jullie roeien als wijven!"
pi_44336708
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:23 schreef De_Brok het volgende:
Hmmm, dat hele Leidse verhaal mogen jullie lekker daar in het westen uitvechten daar brand ik mijn vingers liever niet aan.
Het kan zijn dat ik niet alles heb gelezen, maar wat doe jijzelf nu aan (wedstrijd-)roeien?
Ik? Ik heb vorig jaar in de LSB4- geroeid op het WK onder 23. Nu ben ik daar te oud voor - komend jaar iig - dus probeer ik mezelf naar het échte WK te roeien. Met een PR van 6:22.9 (lichte pik) is dat een mogelijkheid, maar ik moet mezelf nog wel ff in de kijker rammen op de NKIR of later in het seizoen. Heb sinds gisteren alleen wat last van mijn rug (nog nooit gehad ) dus hoop dat het goed komt. Vandaag dus maar op de Tacx.
pi_44336966
Zit jij dan ook weleens in een combo met Dion / Leon?
Lekkere tijd idd voor een lichte pik!
Ben uiterst benieuwd naar mijn streeftijd voor de 2k van vrijdag
pi_44338751
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:21 schreef De_Brok het volgende:
Met Dion in de 2- idd. Leon is gestopt.
  maandag 11 december 2006 @ 23:41:44 #87
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_44343740
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:21 schreef De_Brok het volgende:
Ik moet woensdag ook weer, als afsluiting van de selectieperiode! Heb vanavond drie keer 1k gedaan, en ik denk dat ik op basis daarvan word weggestuurd met een split van 1.42 (=6 min. 48 sec.) en dat moet opzich haalbaar zijn als ik helemaal fit ben. Daarna nog ff stressen tot vrijdagavond, want dan is mijn selectiebekenmaking.

Succes vrijdag in ieder geval!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_44344153
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:41 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Ik moet woensdag ook weer, als afsluiting van de selectieperiode! Heb vanavond drie keer 1k gedaan, en ik denk dat ik op basis daarvan word weggestuurd met een split van 1.42 (=6 min. 48 sec.) en dat moet opzich haalbaar zijn als ik helemaal fit ben. Daarna nog ff stressen tot vrijdagavond, want dan is mijn selectiebekenmaking.

Starten jullie zaterdag dan ook op de ONEK?
Succes met je selectiestress, ik ben te goed bekend met het fenomeen

Wan, beterschap met je rug.
pi_44344843
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:41 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt dat je een zware bent, want aan een dergelijke tijd kom ik voorlopig echt nog niet ben ik bang!
Veel succes anyway!
pi_44347951
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:18 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt dat je een zware bent, want aan een dergelijke tijd kom ik voorlopig echt nog niet ben ik bang!
Veel succes anyway!
6:48 is geen goede zware tijd hoor. Een beetje zware roeier moet onder de 6:30 kunnen trappen in zijn eerste jaar. Als je écht talentvol (of gewoon sterk) bent trap je 6:15 of lager in je eerste jaar - als zware bal. Het Nederlandse record is immers 5:49.4 (Eggenkamp). Het wereldrecord is 5:38 (van een of andere Duitser).
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:55:45 #91
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_44352100
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 08:44 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

6:48 is geen goede zware tijd hoor. Een beetje zware roeier moet onder de 6:30 kunnen trappen in zijn eerste jaar. Als je écht talentvol (of gewoon sterk) bent trap je 6:15 of lager in je eerste jaar - als zware bal. Het Nederlandse record is immers 5:49.4 (Eggenkamp). Het wereldrecord is 5:38 (van een of andere Duitser).
Maar het eerste jaar is natuurlijk wel langer, dan eerst even een paar weekjes afroeiperiode. Daarna een week of 5 wedstrijdselectie, waar de meeste eerstejaars nu op zitten volgens mij.
Ik heb trouwens als eerstejaars licht, op de 2k. 7:05, hier was ik dus ook absoluut niet tevreden mee. Maargoed, zal mijn benieuwen wat het wordt zaterdag.
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:54:16 #92
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_44353722
Ben wel benieuwd hoe de 1e jaars het allemaal gaan doen bij de ONEK NKIR; ik ga dit jaar EJL van Skøll weer een beetje in de gaten houden omdat ik wat mensen ken in het coachteam...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_44359523
'Er zijn twee blokken, het eerste start om 10.35 en het tweede start om 10.50'
Bah, veels te vroeg
Nu nog hopen op een goede tijd
ik roei pas ongeveer 4 maanden.. heb dus helemaal geen ervaring met (ergometer)wedstrijden... dus mijn vraag is: moet je van te voren iets eten? zoja wat/hoeveel?
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:01:09 #94
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_44359719
2 uur van te voren een paar boterhammen geloof ik
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_44363638
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:25 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Met Dion in de 2- idd. Leon is gestopt.
kijk, dat is iets wat ik me nu dus al een tijdje af vroeg....
pi_44363751
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:05 schreef De_Brok het volgende:
De_Brok, welk jaar heb jij bij AV geroeid dan?

(ben trouwens niet zo goed in 2 quotes van verschillende mensen in één post, dus vandaar dat ik het maar zo heb gedaan )!

Heel veel succes allemaal zaterdag voor diegenen die de NKIR/ONEK gaan starten. Zelf moet ik eerst maar weer eens kijken wanneer ik tijd heb om in een roeiboot te stappen. Heb er sinds de Goudse Mijl geen één aangeraakt, laat staan erin gezeten!!! !
pi_44364391
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:55 schreef duncannn het volgende:
'Er zijn twee blokken, het eerste start om 10.35 en het tweede start om 10.50'
Bah, veels te vroeg
Nu nog hopen op een goede tijd
ik roei pas ongeveer 4 maanden.. heb dus helemaal geen ervaring met (ergometer)wedstrijden... dus mijn vraag is: moet je van te voren iets eten? zoja wat/hoeveel?
Zoals met alles wat je doet met sport: je presteert op wat je de avond van tevoren hebt gegeten (of, als je later op de dag start, op wat je 's ochtends hebt genuttigd). Eet dus lekker pasta, of koolhydraatrijk voedsel iig voor de broodnodige energie. Eet niet te kort van tevoren, levert je alleen maar een kutgevoel op (en kan leiden tot overgeven, zeker na een inspanning als 2km op de ergo).

Sportdrankjes, energierepen, Dextro-energy etc. helpt geen ruk, is alleen maar nadelig voor je suikerspiegel. Je krijgt er namelijk slechts een korte boost met energie van, maar daarna een enorme relapse (daling dus!!), waardoor je zelfs minder sterk wordt. Gewoon water (isotone sportdrank -- vochtherstellend dus -- is voor lichte roeiers prima) en een bruine boterham met kaas oid.
pi_44373678
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:59 schreef nanana het volgende:

[..]

De_Brok, welk jaar heb jij bij AV geroeid dan?
In het illustere jaar 2005
Als lentelid, tot ik op een donkere dinsdagmiddag zonder pardon (& geldige reden) van de uni werd getrapt.
pi_44376535
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:14 schreef De_Brok het volgende:

[..]

In het illustere jaar 2005
Als lentelid, tot ik op een donkere dinsdagmiddag zonder pardon (& geldige reden) van de uni werd getrapt.
huh?!
pi_44376980
Ja, bindend studie-advies enzo. Maar dat bleek dus achteraf niet te mogen als je ingestroomd bent in februari...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')