Naam: Amber
Leeftijd: 20 jaar
Beroep of opleiding: Dit jaar hoop ik af te studeren aan de Academie voor Beeldende Vorming (docentenopleiding). Ik ben net klaar met mijn stage op het vmbo, waar ik lesgaf aan drukke, maar lieve brugpubers (inmiddels fans!)
Favoriete boek: Bevrijdende liefde, van Francine Rivers
Favoriete film: Ehm... Pride and Prejudice! Soms zou ik wel in die tijd willen leven. Lijkt me geweldig! Uitgestrekte Engelse landschappen, kasten van huizen, mooie jurken, romantische scenes en uitgebreide diners. Heerlijk!
Favoriete cd: Oh, dat verschilt per week. Ik luister eigenlijk vanalles door elkaar
Favoriete artiesten: Tja, dat is een lastige, ’k heb zoveel favo’s. *denk*. Phil Collins, Van Morisson, Marco Borsato, Blof, Delirious, India Arie, Jamie Cullum en nog veel meer van zulke! Verder luister ik veel gospel, maar dat zijn teveel artiesten om op te noemen hoor...
Favoriete vakantieland: Ik zou weleens een wereldreis willen maken, dat lijkt me echt super! Ik hou heel erg van reizen, naar allerlei soorten landen. Juist de afwisseling vind ik leuk! Geen favoriet vakantieland dus voor mij.
Favoriete eten: Doe mij maar Hollandse pot!
Hobby’s: Vanalles. Ehm, waar zal ik beginnen? Ik ben gek op allerlei soorten sport, maar doe het eigenlijk te weinig. Skaten, zwemmen, skien/snowboarden, surfen, dansen. Verder hou ik van tekenen, zingen, fotografie, lekker onderuitgezakt zitten voor de tv met leuke film ofzo, eindeloze serieuze maar ook gezellig gesprekken voeren, lekker eten, autorijden en natuurlijk shoppen!!
Goede eigenschappen: Eerlijk, open, spontaan, enthousiast. 110% inzet.
Slechte eigenschappen: Soms een tikkeltje ongeduldig, eigenwijs, en ik kom wel eens te laat...
Levensmotto en/of lijfspreuk: "Een voor allen, allen voor amber! hahahah! Nee hoor, even serieus. Oprechtheid, openheid en eerlijkheid is de beste weg!"
Waarom doen jullie mee aan X FACTOR? Het is eigenlijk begonnen als een grap. We vinden het gewoon leuk om met elkaar te zingen en waren wel eens benieuwd naar wat de jury te zeggen had over ons... Maar nu ze zo positief waren, gaan we er helemaal voor!!
Wat is jullie X Factor? Enthousiasme? Spontaniteit? Een bepaalde sound met elkaar? Uitstraling? Voor mij is de x-factor iets eXtra’s hebben... dat je opvalt, waardoor mensen naar je willen luisteren of kijken, zonder dat je zelf kunt zeggen waar dat aan ligt!