abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43667342
Lang geleden, in een universum ver, heel ver weg. Was er een heel laende (zo heette een land toen) bezet door soldaten van Caesar. Héél het land? Nee een kleine nederzetting bleef moedig weerstand bieden aan de overweldigers en maakte het leven van de Romeinen in de omringende legerplaatsen bepaald niet gemakkelijk. In dat dorp was er eens een Sack. Die die vond het nodig om het volgende op Fok te posten:
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Leeft er nog ergens een Deftones-topic in de MUZ-catacomben?
Waarop ons aller muziekmodje Nipeng antwoorde:
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:48 schreef nipeng het volgende:
Zal eens zoeken. Moet er wel zijn. Somewhere... in space.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:52 schreef nipeng het volgende:
Deftones :)
Deftones
DEFTONES!!
Deftones, wat is het beste album?
Deftones
Deftones!

Zo d'r zitten wel een stel kwaliteittopcis tussen

Zullen we gewoon de oudste ( Deftones ) kapen en ombouwen tot centraal Deftones topic?
Sack zei toen:
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 17:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Of zal ik gewoon een hele mooie verse maken binnenkort? Met fatsoenlijke OP enzo?
Er verstreken een aantal minuten en Nipeng werd ongeduldig en zei toen:
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:07 schreef nipeng het volgende:
Ik zie 'm nog niet staan.
Tussen het zuipen door zei Sack toen:
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Binnenkort. Nu ben ik dronken. Bier drinken op een nuchtere maag [afbeelding]
Toen sprak Nipeng een waarheid als een koe:
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:09 schreef nipeng het volgende:
Sack, als je dronken bent maak je altijd jouw beste topics.
Dat vond Sack ook:
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is waar

Het supergrote Beki Onslow-topic Deel 1

Straks dan. Als de spare-rib-bezorger is geweest.
Toen had Sack z'n spare ribbetjes opgegeten. En toen ging het hij het topic maken wat je net geopend hebt.

Met natuurlijk een fatsoenlijke OP die vanaf hier doorgaat met het formele en informatieve gedeelte:

DEFTONES

Deftones dus. De band van: Chino Moreno (schreeuwen, gillen en gitaar), Stephen Carpenter (gitaar), Abe Cunningham (drums), Chi Cheng (bas) and Frank Delgado (dj-achtige dingen/keyboards). Samen met bands als Korn en Lynyrd Skynyrd worden zij gezien als de grondleggers van de zogenaamde Nu-Metal. Je weet wel, van Limp Bizkit enzo. Deftones zijn echter wel geniaal. Maar goed, echte metalheads moeten het natuurlijk gewoon kut vinden, want die moeten alles wat niet true genoeg is altijd kut vinden. Ookal is het stiekem briljant. Dat doen metalheads al jaren. Wat voorbeelden:

1243:
quote:
"Mozart heavy? Hahaha, Bach. Dat is pas hard."
1931:
quote:
"Jazz? Wat is dat? Iron Maiden dat is pas stoer."
1945:
quote:
"Beatles: dat is voor gillende wijven. Ben jij nou een vent? Oh wacht, je bent echt een vrouw "
1976:
quote:
"Elton John? Wat is dat nou voor een nicht man? Rob Halford is veel stoerder. Dat is tenminste een echte vent."
1984:
quote:
"Rob Halford? Dat is een homo man. Iron Maiden, die zijn stoer, check die spandexbroeken. Echte Black Metal man. En wie zijn Venom nou weer? Dat klinkt ook alsof het mietjes zijn."
1999:
quote:
"Weet je wat ik nou heb ontdekt?: Slipknot, echt vet man."
2000:
quote:
"Slipknot. Die zijn echt nep met die maskers man."
2006:
quote:
"Vroeger was alles beter. Behalve de vrouwen."
Oftewel: daarom is het niet cool voor een metalhead om Deftones cool te vinden. Gelukkig ben ik inmiddels 26 en durf ik eindelijk uit de kast te komen.

Maar goed: Wat hebben de Deftones dan allemaal al wel niet gedaan? Nou dit dus:

1995: Adrenaline
1997: Around the Fur
2000: White Pony
2003: Deftones

En nu dus het nieuwe album Saturday Night Wrist. Daar kan ik zelf niets over zeggen. Want die honden mensen van CD-Wow schieten niet op. Maar verder is het album goed ontvangen. Getuige de volgende lovende kritieken van vooraanstaande muziekmensen:

John Lennon:
quote:
"Dit is duidelijk een stap richting wereldvrede. Dat doe ik ze niet na met m'n zweverige hippie-shit. Tevens wil ik van de gelegenheid gebruik maken om Chino uit te nodigen op een hippie-orgie bij Yoko thuis. Dat buikje vind ik schattig. Val je ook op mannen?"
Dimebag Darryl:
quote:
"Eindelijk weer eens een echte vette metalplaat. Een klassieker. Bijna net zo goed als "Projects in the Jungle".
Jan-Peter Balkenende:
quote:
"Vette Shizzle"
Meatloaf:
quote:
"Ik heb heel dat album nog niet gehoord. Maar dankzij Chino ben ik niet meer de vetste uit de industrie. Waarvan akte."
Tropical Danny:
quote:
"Toppertje"
Guillermo:
quote:
"Toppertje"
Verder ook binnenkort live te bewonderen. In 013 en Paradiso. Data zoek je zelf maar op: www.013web.nl en www.paradiso.nl. Kaartjes zijn iets van 30 euro ofzo.

Oh, en vergeet vooral ook niet om dit topic te checken: Het supergrote Beki Onslow-topic Deel 1
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:01:54 #2
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43667753
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:01 schreef nipeng het volgende:
Goede OP.
Ja, dat miste een beetje bij die oude topics. En ga jij naar Paradiso of naar 013? Of naar allebei?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:06:44 #4
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43667911
Als ik ga dan is het naar de 013.
pi_43667994
Op Roskilde dit jaar waren ze trouwens supergoed. Beter dan al die gare schows van de afgelopen tig jaar. Voor wie is afgehaakt na de zoveelste wanvertoning: waag nog maar eens een poging
pi_43668021
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:06 schreef nipeng het volgende:
Als ik ga dan is het naar de 013.
Gezellig. Krijg ik een colaatje van je?
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:27:38 #7
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43671760
Veel te lange openingspost voor een nu-metalband...
  zondag 19 november 2006 @ 10:54:17 #9
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_43679014
Op Rock Werchter had ik mezelf al voorbereid op een slechte show. Het viel me echt mee. Een goede live-band zal ik het nooit vinden. De muziek vind ik fantastisch.
Love will be my strongest weapon
pi_43679051
ik heb ze ooit in de HMH gezien met Linkin Park als opener. Linkin Park were much better live.... Op album zijn ze wel ok.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_43679745
Briljante openingspost!
Eigenlijk ken ik de Deftones niet zo goed, maar als Jan Peter Balkenende ze "vette shizzle" vindt, dan moet ik er meer van horen!
pi_43683625
Had 2 weken terug ook een Deftones topic geopend, maar liep niet ofzo . Maar ik meld me hierbij aan! Around The Fur nog altijd het lekkerste en meest beukende album om te luisteren. Concerten van die tijd waren ook top (Bizarre 1998, anyone? ).

26 maart in 013, Tilburg en 9 april in Paradiso Amsterdam (als ik de datums goed heb).
  zondag 19 november 2006 @ 22:48:36 #13
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_43701875
Wat een puik topic!
pi_43703230
Ja leuke OP.
Weet niet echt wat ik er van moet denken, heb het album onlangs gekocht enkel en alleen omwille van Hole In The Earth... Beetje een impulsaankoop, heb het wel nog maar één maal beluisterd.
pi_43703423
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:20 schreef Eikelpiercing het volgende:
Ja leuke OP.
Weet niet echt wat ik er van moet denken, heb het album onlangs gekocht enkel en alleen omwille van Hole In The Earth... Beetje een impulsaankoop, heb het wel nog maar één maal beluisterd.
Deftones-albums van na Around the Fur moet je altijd een paar keer luisteren
pi_43728112
Zal ik doen. Dat heb je wel met meer platen hè, maar ja, ik woon hier nogal ver van de winkels af en als ik dan eens cds ga kopen, koop ik er altijd veel tegelijk. En dan blijven ze nog wel eens vaker lang liggen.
pi_43735082
Niemand trapt erin...
pi_43740551
Die OP is hilarisch en deftones zijn (is?) fantastisch.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:19:48 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43740684
Deftones. .

Ik zet Around the Fur maar weer eens eventjes op. .
Ik ga naar huis.
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 11:13:09 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43775746
adrenalin wat een belachelijk goede plaat blijft dat

Ik ben benieuwd naar de nieuwe die vorige heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord de eerste 3 vind ik gaaf.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 15:04:06 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43821056
ah even gedingest en ik moet zeggen klinkt wel leuk
  vrijdag 24 november 2006 @ 01:03:33 #22
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_43840187
Toch vind ik White Pony de beste plaat en Passenger het beste nummer.... Helaas zijn velen mensen het oneens
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 24 november 2006 @ 01:06:16 #23
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43840235
white pony

Die nieuwe plaat is trouwens ook best te pruimen, een stuk beter dan Deftones iig. Rats, rats, rats! en Rapture zijn goed te pruimen na een paar keer luisteren.
pi_43844915
Ja na het teleurstellende S/T album is de nieuwe cd weer echt goed! enige irritante nummer is ratsratsrats, maar de rest van de nummers maakt een hoop goed: kimdracula, xerces, rapture, en mein zijn erg vette songs.

Zijn ze live eigenlijk een beetje te pruimen? heb al kaartjes voor 9 april in paradiso, ben erg benieuwd.
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 15:17:11 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43852310
In rats heeft chino een beetje geluisterd naar zijn colaborateur in team sleep .. mike patton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')