tuurlijk is zwarte piet die zak vergeten, die komt ie halen als hij weer in nl is, dag van aankomst of in de dagen vlak na de aankomst om hem weer te vullen. zo hoeven de pietjes niet alle huizen weer langs om de zakken te halen en is het ook zeker dat er een zak is voor de kindjes, etc etcquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:05 schreef livelink het volgende:
Wij hebben vorig jaar de buurvrouw op de ramen laten bonken en aanbellen. En toen we opendeden stond er een zak met cadeautjes voor de deur.......
Jammer is dat Katja later dit jaar de zak weer vond (niet goed genoeg verstopt). Vandaag zei ze ineens dat Zwarte Piet de zak bij ons vergeten was. Dus daar heeft ze wel mee geworsteld, want het was al in het voorjaar dat ze die zak had gevonden.
Die dag kregen we nog geen kadootjes , want opa ging een uur later met de rode wang naar de supermarktquote:Op zaterdag 18 november 2006 22:16 schreef Githa het volgende:zo kan ik me uit mijn eigen kindertijd nog herinneren dat mijn opa eens naar boven ging omdat hij gerommel hoorde, maar oma had gezegd dat hij niet naar boven mocht want dat had zwarte piet gezegd. Mijn opa ging toch en kwam nep huilend beneden met een rode wang met lippenstift besmeurd
Hij had een tik gehad van zwarte piet want die had toch gezegd niet naar boven toe!
Ik weet niet eens meer of we die dag ook de cadeaus hebben gekregen of dat ze dat alleen hadden gedaan zodat wij boven de cadeaus niet vonden![]()
Kan me ook herinneren dat we altijd te voet naar mijn opa en oma gingen 5 dec. en dat wij dan overal de pieten al op de daken zagen in onze verbeelding. Jongens wat een spanning!
quote:Op zondag 19 november 2006 09:30 schreef Moonah het volgende:
Toen ik erachter kwam dat de Sint helemaal niet bestaat, kon ik werkelijk niet geloven dat mijn moeder toch zo veel geld had dat zíj ál die cadeautjes had betaald...
"Maar mama, dat poppenhuis kostte wel 20 gulden...![]()
"
Dát is leuk!!!quote:Op maandag 20 november 2006 08:11 schreef Spekkiemonster het volgende:
Overigens heb ik vroeger weleeens telefoon van de sint gehad toen hij ziek was. Hij vertelde toen over de telefoon dat hij een piet wat cadeautjes in de meterkast had laat zetten en dat ik daar maar eens moest kijken ....
mental note voor later!quote:Op zondag 19 november 2006 14:04 schreef bloempje_1 het volgende:
*uit lurkstand komt*
Als wij naar de intocht van sinterklaas gingen, namen mijn ouders altijd wat pepernoten en schuimpjes mee in een zakje. Mochten we dan niks gevangen hebben (bij ons werden de snoepjes van een wagen en door pieten gegooid) dan gaven mijn ouders mij en mijn broer de snoepjes die zij ''opgevangen'' haddenGingen we in ieder geval nooit met lege handen naar huis.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:35 schreef pinquit het volgende:
ik heb een hekel aan sinterklaas
ik wist al heel snel dat sinterklaas een verklede man was, want ik was zo bang voor die man.![]()
ik was altijd ziek rond die tijd, van de spanning en ik vond het gewoon écht niet leuk.![]()
toen mijn ma vertelde dat de sint niet echt was, vond ik het nogsteeds eng. zo'n man in een gekke jurk.. brrrr.
altijd zo'n nare warme handschoenhand die je dan een handje moet geven, ik hield er écht niet van.
heb altijd meer met kerst gehad, al was ik die tijd ook vaak ziek vanwege de spanning.
ik weet nog niet hoe ik het met max ga doen, als hij op de PSZ zit, ga ik het wel gewoon voor hem vieren enzo, maar ik weet nog niet hoe. denk zelfde manier als igraine, ik vind het vreselijk om te moeten 'liegen'.
![]()
Ja, max vindt het geweldigquote:Op donderdag 4 december 2008 13:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]lol@ die warme handschoenhand
En hoe gaat het nu? Max heeft wel zn schoentje gezet toch? Vindt hij het leuk? En vind jij het nu leuk om te vieren?
Wij hebben geen kleine kindjes meer in de familie waar we mee vieren maar we vieren het wel nog elk jaar. Dit jaar bij mijn zusje thuis, iedereen maakt iets te eten voor een soort buffet en neemt dat mee, en heeeuul veel pakjes dankzij lootjes enzo, en dan euhm, ja, eten en pakjes open maken. Mn moeder zit op een stoel zeg maar met alle pakjes eromheen en pakt er dan steeds eentje uit de zak, gedicht voorlezen, open maken oh-ah roepen en dan de volgende![]()
Ik kan niet wachten om het met mijn kindjes te vieren
haha, nee dat wist ik wel,quote:Op donderdag 4 december 2008 13:32 schreef bixister het volgende:
neh joh, met 10 wist ZELFS PM-girl 't, huuphuup.
volgens mij is het gebruikelijker om er tot 7 à 8 jr in te geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |