Wij hebben nog foto's van mijn vader verkleed als Sinterklaas, en ik huilend in mijn moeders armen. Ik was 2. Zelfs toen papa debaard en alles af had, wilde ik niet bij hem zitten.

Dat was meteen ook de laatste keer dat mijn vader thuis Sinterklaas was

.
Ik heb trouwens geloofd tot en met mijn 8ste.
Wij hebben nog heeeeeel lang Sinterklaas thuis gevierd, vanwege mijn broertje van 12,5 jaar jonger!
Vroeger (dus voor mijn broertje er was) gingen we altijd uit eten met mijn ouders en een oudoom, pannenkoeken eten in Meijendel

. Mijn moeder kwam altijd als laatste naar buiten, want ze moest altijd nog plassen als we weggingen en iedereen al buiten was. En als we dan terug kwamen, stond de woonkamer helemaal vol!
Ook vierden we het altijd bij Opa&Oma, met alle kleinkinderen. Arme Opa moest altijd de griepprik halen als Sinterklaas langs kwam. (Mijn opa gooide er nog wel eens een opmerking uit van: 'Sander, kom jij eens bij opa op schoot zitten'

maar door de spanning hoorde mijn neefje het niet.
later, toen we weer Sint gingen vieren met mijn broertje, moesten mijn zusje en ik hem meenemen naar boven, en dan een spelletje doen ofzo. Mijn ouders legden dan alle cadeautjes klaar, en dan bonsde mijn vader keihard op de deur. 1x was mijn broertje binnen 10 seconden beneden (vanaf de 2e etage!) mijn vader kon nog net op tijd de deur van de wc dicht trekken.

.
Oh, en ik maakte altijd een pest-surprise voor hem, zogenaamd van de PlaagPiet. Dat ie het hele huis door moest rennen, iedereen kusjes moest geven, 3x een liedje zingen, etc. Toen hij 5 was, en het richting Sinterklaas kroop, zette hij steeds het geluid uit bij een bepaalde reclame op tv. De reclame van BabyBorn. Dat was toch wel zo stom! Dus: mijn zusje en ik hebben een Baby Worm voor hem gemaakt. Stokje met roze katoen omwikkelen, gezichtje erop, in een jampotje. Met gedicht; dat Sinterklaas het maar niet goed kon horen wat hij nou wilde, want het geluid ging steeds uit. Maar Sint dacht dat het een BabyWorm was.
Mijn broertje was zooooooooo opgelucht dat hij het geluid had uitgezet!!! 'Anders had ik een BabyBorn gekregen, getverderrie!'