abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43667174
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:47 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Sja ik snap ook niet waarom dat topic gecensureerd en op slot moest. Moet je maar aan de VVD-modjes van POL vragen.
Waarschijnlijk omdat je nog nooit een objectief topic hebt kunnen openen?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_43667195
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:49 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je nog nooit een objectief topic hebt kunnen openen?
Wel hoor, zoveel.
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:50:51 #53
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43667213
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:30 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Nederland doet het heel middelmatig in Europa. Zie hier.
[afbeelding]
ja, net zo lang zoeken totdat er iets gunstigs naar voren komt.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)uwen_oktober_cbs.xml
pi_43667231
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:50 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Wel hoor, zoveel.
Geef er eens een paar?
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:52:30 #55
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43667281
quote:
Nederland
De economische groei in Nederland is hoger dan het EU-gemiddelde. Voor dit jaar wordt 3,0% groei verwacht. In de twee komende jaren zou dat 2,9 en 2,6%.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)conomische_groei.xml
pi_43667565
quote:
Op dit moment is het echter nog zo:

We blijven dus achter op onze buren en het zou mij niks verbazen als dat anders was geweest als links had geregeerd en de economie niet zo kapot was bezuinigd.
pi_43667631
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:03 schreef Genverbrander het volgende:
Net had ik Balkenende spreekt zijn afkeur uit voor een links kabinet. geopend, maar die werd gesloten. Nog een poging dan.

Dit staat in de Telegraaf:
[..]

Wat vinden jullie van deze kritiek van de premier? Heeft ie een punt of is dit slechts een poging om links te demoniseren? En is het wel verstandig om te demoniseren of werkt dat alleen maar averechts?
Ik ben blij met zijn uitspraak want het werkt namelijk averechts.
Mensen hebben dan zoiets van, ''ow is dat zo balkie, nou laten we ze die kans maar eens geven dan.''

* venomsnake is blij met de uitspraak..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:01:49 #58
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43667653
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:59 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

[afbeelding]

We blijven dus achter op onze buren en het zou mij niks verbazen als dat anders was geweest als links had geregeerd en de economie niet zo kapot was bezuinigd.
Nee dan zaten we op de andere kant van de as met reeële getallen.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:04:29 #59
161847 R.J.P.HOOD
Pas op voor de VVD!!!
pi_43667795
quote:

[..]

Ik kan bijna niet geloven dat we zo ver achterblijven...

Is Zalm hier trots op..???
\\\\\\\\\\\\\\\"Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.\\\\\\\\\\\\\\\"
[url=http://www.kutvvd.nl]kutvvd.nl[/url]
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:08:02 #60
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43667972
quote:

[..]

[afbeelding]

figuurtje, in dat artikel staat toch duidelijk dat we dit jaar op 3% zitten wat boven het gemiddelde is, ik weet niet waar jij je info vandaag haalt, maar up to date issie niet.
pi_43668023
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Geef er eens een paar?
pi_43668067
En die informatie van Bob-B is erg recent en sowieso betrouwbaar. Dat statistiekje met slechts een tijdelijke groeicijfer is veel minder handig om het beleid van Balkenende te beoordelen. Geef maar toe.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:15:50 #63
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43668238
http://www.rtl.nl/(vm=/ac(...)onomie.avi_plain.xml
en als je dan toch dit als bron opgeeft, kijk dan ook het eind af
pi_43668270
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:08 schreef Bob-B het volgende:

[..]

figuurtje, in dat artikel staat toch duidelijk dat we dit jaar op 3% zitten wat boven het gemiddelde is, ik weet niet waar jij je info vandaag haalt, maar up to date issie niet.
Uit het RTL-journaal van afgelopen dinsdag [filmpje], recenter dus dan jouw linkje.

Mijn punt is ook niet dat de economie niet groeit, wel dat het te laat is gebeurd en dat we achterblijven op de buren.
pi_43668345
Hoe dan ook, deze cijfers spreken je volledig tegen en zijn vele malen betrouwbaarder en sowieso lange termijn:
quote:
Europese Commissie stelt groeiraming economie naar boven bij
De economische groei in de Europese Unie is dit jaar nog iets uitbundiger dan twee maanden geleden geraamd. De Europese Commissie stelt de groeiraming voor 2006 bij van 2,7 naar 2,8%. Begrotingsdiscipline
“Na jaren van teleurstellende resultaten is de Europese economie in 2006 op zijn best sinds het begin van het decennium", zei EU-commissaris Joaquin Almunia (economische zaken) vandaag. “Dit toont de voordelen van economische hervormingen en begrotingsdiscipline."

Eurozone
Vorig jaar groeide de economie in de Europese Unie 1,7%. In de twaalf landen met de euro is de groei bijgesteld van 2,5 naar 2,6% dit jaar na 1,4% vorig jaar.

Investeringen
De bijstelling is gedaan na de beter dan verwachte resultaten in het eerste halfjaar. Belangrijke impulsen zijn de robuuste investeringen en de aanhoudende groei van de wereldeconomie (5,1%).

Afzwakken
De groei van de Europese economie zal in 2007 en 2008 ietwat afzwakken tot 2,4%. Dat komt volgens Brussel overeen met de trend in de wereld, vooral in de Verenigde Staten.

Banen
Dankzij de groei ontstaan 7 miljoen nieuwe banen in de Europese Unie in de jaren 2006-2008. Daarvan zijn er 5 miljoen in landen met de euromunt te vinden, verwacht Brussel. De werkloosheid zakt van 9% in 2004 naar 7,3% in 2008.

Nederland
De economische groei in Nederland is hoger dan het EU-gemiddelde. Voor dit jaar wordt 3,0% groei verwacht. In de twee komende jaren zou dat 2,9 en 2,6%.

Hoogste
De hoogste groei in de EU is dit jaar in Litouwen (11,0%) en Estland (10,9%). Het slechtst gaat het momenteel in Portugal (1,2%).
pi_43668357
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Geef er eens een paar?
Zoek hier maar tussen. Het zijn er teveel om hier te behandelen.
pi_43668407
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:18 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoe dan ook, deze cijfers spreken je volledig tegen en zijn vele malen betrouwbaarder en sowieso lange termijn:
[..]

Dat is dus van een week eerder, dus mijn info is niet achterhaald.

Jij geeft toekomstige cijfers, ik geef cijfers van nu. De economie is laat op gang gekomen en blijft achter bij de buren. Volgens sommige economen komt dat doordat Zalm de economie kapot heeft bezuinigd.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:28:40 #68
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43668797
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:04 schreef R.J.P.HOOD het volgende:

[..]

Ik kan bijna niet geloven dat we zo ver achterblijven...
Doen we ook niet
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:30 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Nederland doet het heel middelmatig in Europa. Zie
hier.
[afbeelding]
Vreemde cijfers..

Kijk je naar EUrostat zelf komt daar toch wat anders uit; dan NL het gewooon goed doet..

eurostat zelve
Krijg je toch een ander beeld; NL 2,9% (2006) en 3,0% (2007). Prachtige cijfers..
EU 15; 2,6% resp 2,2% , EU 25; 2,8% resp 2,4%

Maar waar komen die cijfers uit dat gekke plaatje vandaan?

Rechtstreeks van eurostat zelf dus betrouwbaarder en up2dater kan niet.

Voor zij die mijn link niet vertrouwen; ga naar Eurostat dan midden onderaan klikken op "General Economic Background" en dan klikken op "Real GDP growth rate"

Edit:

Grafiekje gemaakt met de eurostat grafiekmachien

[ Bericht 12% gewijzigd door Napalm op 18-11-2006 22:01:50 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43668911
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:19 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat is dus van een week eerder, dus mijn info is niet achterhaald.

Jij geeft toekomstige cijfers, ik geef cijfers van nu. De economie is laat op gang gekomen en blijft achter bij de buren. Volgens sommige economen komt dat doordat Zalm de economie kapot heeft bezuinigd.
Je vind je bron betrouwbaarder dan de cijfers van de Europese Commissie van een week geleden? Die zijn écht betrouwbaarder, maar dat zal je wel nooit beseffen. Jammer.
pi_43668953
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:18 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Zoek hier maar tussen. Het zijn er teveel om hier te behandelen.
Nee, die had ik al bekeken. Daar zijn geen objectieve tussen.
pi_43670987
Heeft iemand een grafiekje van de economische groei van 1994 -2006?
De VVD beweerd namelijk dat als zij in de regering zitten, het goed gaat met de economie. Leuk om te staven naar de realiteit.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:36:13 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_43671249
Ik zit ook niet te wachten op een links kabinet, we hebben net Balkende overleefd en het gaat nu weer wat beter en dan krijgen we dus weer een ander stel idioten die de boel wer helemaal overhoop gooien. Nee dank je wel, ik had nooit gedacht het te gaan zeggen maar van mij mag Balkenede blijven
Enne ik vind het best om mee te helpen om de zwakkeren in de maatschappij te helpen maar ik heb de indruk dat links het verschil tussen zwak en lui niet zo goed kan zien......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_43671300
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:28 schreef onemangang het volgende:
Heeft iemand een grafiekje van de economische groei van 1994 -2006?
De VVD beweerd namelijk dat als zij in de regering zitten, het goed gaat met de economie. Leuk om te staven naar de realiteit.
Dat beweren ze niet. Leugenaar.
pi_43671657
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:37 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat beweren ze niet. Leugenaar.
Oh zeker beweren ze dat wel en dat kun je ook wel verwachten van dergelijke lieden.
pi_43671764

Is dat niet Spanje - met die linkse regering - die daar zo torenhoog bovenuit piekt?

[ Bericht 17% gewijzigd door Genverbrander op 18-11-2006 22:55:10 ]
pi_43671781
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Oh zeker beweren ze dat wel en dat kun je ook wel verwachten van dergelijke lieden.
Geef maar een bron dat de VVD beweert dat het goed gaat met de Nederlandse Economie als zij aan de macht zijn.
pi_43671826
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:50 schreef Genverbrander het volgende:
[afbeelding]

Is dat Spanje - met die linkse regering - die daar zo torenhoog bovenuit piekt?
Hoeveel financiën krijgt Spanje van de EU?
pi_43671845
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Hoeveel financiën krijgt Spanje van de EU?
Steeds minder met zulke enorme economische groei neem ik aan.
pi_43671898
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:52 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Steeds minder met zulke enorme economische groei neem ik aan.
Nope, daar hebben ze immers een vetorecht voor.
pi_43671933
Wel mooi, als een linkse regering een goeie economie heeft ligt het aan de europese subsidie, maar als Nederland net een beetje bijkrabbelt met het Europees gemiddelde moet Balkenende gelouwerd worden.
pi_43672007
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:56 schreef Genverbrander het volgende:
Wel mooi, als een linkse regering een goeie economie heeft ligt het aan de europese subsidie, maar als Nederland net een beetje bijkrabbelt met het Europees gemiddelde moet Balkenende gelouwerd worden.
Hoe beperkt je qua denkniveau bent, verbaast me keer op keer. Nederland en Spanje zijn twee compleet verschillende landen die je in de huidige situatie niet kan vergelijken op economisch gebied t.a.v. de politiek. We hebben hele andere problemen hier dan daar, zeker t.a.v. onze veel te dure verzorgingsstaat. En ja, dat is slechts een voorbeeld.
pi_43672227
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:58 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Hoe beperkt je qua denkniveau bent, verbaast me keer op keer. Nederland en Spanje zijn twee compleet verschillende landen die je in de huidige situatie niet kan vergelijken op economisch gebied t.a.v. de politiek. We hebben hele andere problemen hier dan daar, zeker t.a.v. onze veel te dure verzorgingsstaat. En ja, dat is slechts een voorbeeld.
Kletskoek.

Keer op keer wordt er beweerd dat links niet samen kan met economische groei, en als je met linkse landen aankomt die extreem hoge economische groei hebben is het ineens niet vergelijkbaar en komt de groei door de EU.

Dit is geen eerlijke discussie en dus stop ik ermee. De feiten spreken voorzich.
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:09:30 #83
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_43672350
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:05 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Kletskoek.

Keer op keer wordt er beweerd dat links niet samen kan met economische groei, en als je met linkse landen aankomt die extreem hoge economische groei hebben is het ineens niet vergelijkbaar en komt de groei door de EU.

Dit is geen eerlijke discussie en dus stop ik ermee. De feiten spreken voorzich.
Ik snap je frustratie, maar Spanje is wel 'booming'. Het is een beetje het Brazilië/China van Europa.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:51:28 #84
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43673363
nou ja het is ook algemeen bekend dat de wereld zal vergaan als we een links kabinet krijgen kom op zeg..
Nawijn gaat trouwens emigreren in het geval van een links kabinet met GL, dus wat mij betreft wordt het er dan alleen maar beter op
pi_43674083
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat iedereen die wat meer verstand heeft een links kabinet niet zit zitten.
Dan wordt er genivileerd, belast en uitgegeven.
Het grote omverdelen start weer, en het loont zich niet om te investeren of te ondernemen.
Hierdoor stijgt de werkeloosheid, de staatsschulden, de pensioenen opbrengen wordt steeds moeilijker.
2. Dat wordt intens triest
Hercencapaciteit en kundigheid hebben niets met politieke voorkeur te maken.
Het gaat om idealen en prioriteiten.

Als je naar verstand en kennis kijkt heb je denk ik verschillende groepen.

1. De domste groep stemt links. (de mensen met aanpassingsmoeilijkheden, die niet in staat zijn om te functioneren in de samenleving)
2. De groep daarachter stemt rechts. (de domme racisten, die al hun eigen tekortkomingen op anderen willen afschuiven)
3. De eerste normale groep stemt links. (arbeiders in fabrieken, winkels, noem maar op, die hun eigen voordelen zoveel mogelijk proberen te waarborgen)
4. De slimmere groep stemt rechts. (ambitieuze studenten, grote ondernemers, managers, die qua economische kennis goed onderlegd zijn, maar al dan wel of niet bewust, alles volledig in hun eigen straat proberen uit te leggen.)
5. De nog slimmere groep stemt links. (eigenwijze studenten, onderwijzers, of doktoren, grote idealisten, die zich geen zorgen maken over hun eigen welzijn, maar ook te slim zijn om economische wetmatigheden als maatstaf te nemen, omdat ze economische progressie en sociale progressie niet hoeven te scheiden in hun hoofd en niet enkel van boekjeswijsheid afhankelijk zijn, en de maatschappij als geheel in acht nemen, en daaruit hun gevoel laten spreken.
6. En de allerslimste groep stemt op de meest rechts-progressieve partij, omdat deze groep de capaciteit heeft, om de som van beide richtingen in een ideale mix voor te stellen. Deze groep heeft dan ook een immens vertrouwen in de uiteindelijke deugzaamheid van de gemiddelde mens, vermoed ik. De mensen die een echt utopia kunnen voorstellen en motiveren.

Ik reken mezelf niet tot de slimste groep overigens, om daarmee nog een beetje objectiviteit aan deze conclusie te kunnen ontlenen.
pi_43674199
Mooie uiteenzetting Lamon. Ik reken mijzelf tot groep 5.
pi_43674248
Heerlijk die angst van het CDA dat het alsnog mis gaat. Ik geniet ervan.
pi_43674290
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:51 schreef Joesse het volgende:
nou ja het is ook algemeen bekend dat de wereld zal vergaan als we een links kabinet krijgen kom op zeg..
Nawijn gaat trouwens emigreren in het geval van een links kabinet met GL, dus wat mij betreft wordt het er dan alleen maar beter op
Inderdaad, beter is het wanneer die prutsende vetklep verdwijnt. Tjonge jonge, hij was vanavond ook in het Rondom Tien debat over integratie. Wat een botte boer is dat. Een harteloze imbeciel.
pi_43675153
quote:
Op zondag 19 november 2006 00:29 schreef SCH het volgende:
Je hoort Verhagen al de messen extra bijslijpen terwijl op de stoel tegenover hem Balkenende zijn volgende speech over normen en waarden oefent.

Heerlijk, die good cop / bad cop tactiek van het CDA.
pi_43675185
quote:
Op zondag 19 november 2006 01:10 schreef Roeni3 het volgende:
Heerlijk, die good cop / bad cop tactiek van het CDA.
Ze hebben echt alle troefen op Bos-bashing ingezet - zo zwak maar blijkbaar werkt het.

Was vandaag trouwens in Maastricht, liep Gerd Leers te folderen en overal hingen posters van Maria
  zondag 19 november 2006 @ 01:55:24 #91
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_43675882
Mja, ik dacht in groep 5 te vallen, maar aangezien ik niet zo dom ben om links te stemmen, val ik toch in groep 6. Is dat even een meevaller
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_43676387
En is Zweden niet economisch het meest concurrerende land ter wereld, en hadden die niet tot voor kort een linkse regering?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_43676884
Wat een stel melangomanen in dit topic. En dan bedoel ik jou vooral FuifDuif.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 19 november 2006 @ 09:15:37 #94
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43678264
quote:
Op zondag 19 november 2006 02:26 schreef mcyodogg het volgende:
En is Zweden niet economisch het meest concurrerende land ter wereld, en hadden die niet tot voor kort een linkse regering?
Dat is toeval, jeweettoch. Kwam door alles , maar niet de linkse regering.

Volgens de rechtse mensen hier dan...
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_43678424
quote:
Op zondag 19 november 2006 02:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat een stel melangomanen in dit topic. En dan bedoel ik jou vooral FuifDuif.
Waarom word altijd ik en nooit iemand anders met naam en toenaam genoemd wanneer er een negatieve uitspraak wordt gedaan over een groep users?
  zondag 19 november 2006 @ 09:50:15 #96
162059 G.RUTTE
Pas op voor de VVD
pi_43678432
quote:
Op zondag 19 november 2006 09:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is toeval, jeweettoch. Kwam door alles , maar niet de linkse regering.

Volgens de rechtse mensen hier dan...
Nee, Dan was het land al binnen 4 jaar naar de klootte!
Had Zweden in de jaren 60 geen fabriekseigenaren die Noord Afrikanen nodig hadden? Wij wel!!!! Misschien 1 van de verschillen?
www.kutvvd.nl
  zondag 19 november 2006 @ 10:30:13 #97
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43678790
quote:
Op zondag 19 november 2006 09:48 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom word altijd ik en nooit iemand anders met naam en toenaam genoemd wanneer er een negatieve uitspraak wordt gedaan over een groep users?
Goh, daar snap je niks van he, in R&P hadden de users ook al collectief een schijthekel aan je, tot een ban erop volgde. Zelfreflectie is lastig hé.
pi_43678852
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:30 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Goh, daar snap je niks van he, in R&P hadden de users ook al collectief een schijthekel aan je, tot een ban erop volgde. Zelfreflectie is lastig hé.
Ik heb nooit een R&P ban gehad hoor .
pi_43679682
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:19 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Die zijn er zat.
Jemig wat kan jij overtuigend overkomen
  zondag 19 november 2006 @ 11:37:45 #100
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43679711
quote:
Op zondag 19 november 2006 00:29 schreef SCH het volgende:
Het gaat hier niet over of het mis gaat maar het gaat hier over de rampzallige gevolgen die een links kabinet zou hebben op de economie zoals ik dit ook al eerder schetste in dit topic.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')