abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43655334
Ja we moeten de burger hoe dan ook geld uit de zakken kloppen, zelfs vluchten kan niet meer gratis. Ik heb het volledig gehad met al die mensen die nog meer belastingen willen. Even een oprechte vraag, waarom willen jullie mensen zo pesten? Wat is daar de lol van? Is het leuk als niemand meer plezier heeft in zijn werk?

Ander voorbeeldje, ik ben op zoek naar een LCD scherm, maar in Nederland worden alleen schermen verkocht met een zilvere rand en ik wil een zwarte rand. Nou kan je zeggen, oke, goed, dat is beleid van de branche kennelijk maar dat is al te gemakkelijk. De branche krijgt deze instrumenten namelijk aangereikt door de overheid. Overal ter wereld zijn namelijk handelsbeperkingen ingesteld, wat tot gevolg heeft dat ik niet aan een zwart scherm kan komen. Wat is daar het nut van? Waarom moet de overheid mij daar zo in dwars zitten? Zijn ze jaloers? Voeren ze falend beleid waardoor ze bang zijn voor concurrentie?

[ Bericht 33% gewijzigd door Bolkesteijn op 18-11-2006 13:38:39 ]
pi_43655403
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja we moeten de burger hoe dan ook geld uit de zakken kloppen, zelfs vluchten kan niet meer. Ik heb het volledig gehad met al die mensen die nog meer belastingen willen. Even een oprechte vraag, waarom willen jullie mensen zo pesten? Wat is daar de lol van? Is het leuk als niemand meer plezier heeft in zijn werk?
Wat mij irriteert is dat er belasting geheven moet worden om belasting te heffen en belasting verlaagd moet worden om belasting te verlagen. Er is niemand die zegt dat de staat meer of minder geld nodig heeft en dat daarom de belasting verhoogd/verlaagd moet worden. Laat staat dat ze zeggen waar ze het geld voor nodig hebben.
pi_43655524
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:36 schreef Zemi77 het volgende:
Wat mij irriteert is dat er belasting geheven moet worden om belasting te heffen en belasting verlaagd moet worden om belasting te verlagen. Er is niemand die zegt dat de staat meer of minder geld nodig heeft en dat daarom de belasting verhoogd/verlaagd moet worden. Laat staat dat ze zeggen waar ze het geld voor nodig hebben.
Vind ik ook. Ik vind ook eigenlijk dat iedere burger een factuur van de overheid thuis moet krijgen, dus een gespecificeerd overzicht van alle uitgaven en wat de burger daar voor betaald heeft, en dan niet naar de Miljoenennota wijzen, die is veel te ingewikkeld en bovendien niet per burger gespecificeerd. Verder vind ik dat wegenbelasting alleen aan wegen uitgegeven mag worden etc etc, dat maakt de overheid een stuk transparanter.
pi_43655587
quote:
Ja we moeten de burger hoe dan ook geld uit de zakken kloppen, zelfs vluchten kan niet meer gratis. Ik heb het volledig gehad met al die mensen die nog meer belastingen willen. Even een oprechte vraag, waarom willen jullie mensen zo pesten? Wat is daar de lol van? Is het leuk als niemand meer plezier heeft in zijn werk?
Bolkesteijn, ik begrijp je ergenis, maar dit heeft niets te maken met burgertje pesten en daar veel voldoening uit scheppen. Zoals je in de OP hebt kunnen lezen, heb ik een gegronde rechtvaardiging gepresenteerd voor het heffen van emigratiebelasting. Het is simpelweg een kwestie van ruilhandel, van geven en nemen, van waar krijgen voor je geld enzovoort. Dat moet een liberaal en voorstander van de vrije markt toch als muziek in de oren klinken?
quote:
Ander voorbeeldje, ik ben op zoek naar een LCD scherm, maar in Nederland worden alleen schermen verkocht met een zilvere rand en ik wil een zwarte rand. Nou kan je zeggen, oke, goed, dat is beleid van de branche kennelijk maar dat is al te gemakkelijk. De branche krijgt deze instrumenten namelijk aangereikt door de overheid. Overal ter wereld zijn namelijk handelsbeperkingen ingesteld, wat tot gevolg heeft dat ik niet aan een zwart scherm kan komen. Wat is daar het nut van? Waarom moet de overheid mij daar zo in dwars zitten? Zijn ze jaloers? Voeren ze falend beleid waardoor ze bang zijn voor concurrentie?
Dat gaat inderdaad nergens over.
pi_43655684
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:36 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Volstrekt mee eens. Belasting heffen zonder daarbij duidelijk het doel aan te geven is verwerpelijk. Het doel voor emigratiebelasting heb ik gelukkig dan ook duidelijk uiteengezet.
pi_43655755
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:57 schreef Sniper het volgende:
Dat pakten ze in OostDuitsland praktischer aan: gewoon een muur erom heen.
ja er stond een muur om oost duitsland heen
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_43655866
Om te beginnen mag heffing aan de grens niet binnen de EU. En daar eindigt het dus feitelijk ook. Slotje!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43655901
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:55 schreef DS4 het volgende:
Om te beginnen mag heffing aan de grens niet binnen de EU. En daar eindigt het dus feitelijk ook. Slotje!
Daarom mag je het idee nog wel opperen en er voor lobbyen. Of leg jij je altijd neer bij wat de autoriteiten zeggen? Als een mak lammetje zeg maar?
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:00:48 #39
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43656006
Ik vind het nogal vreemd om mensen die vaak al veel belasting betaald hebben nog meer te gaan belasten als ze het land verlaten.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:02:29 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43656041
Ik stel voor dat Canada bijvoorbeeld een IQ belasting heft op mensen die daar naar toe willen. Denk dat ze dan aan jou een hoop gaan verdienen als je daar naar toe wilt FuifDuif. Hoe lager hoe meer betalen natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43656092
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:00 schreef digitaLL het volgende:
Ik vind het nogal vreemd om mensen die vaak al veel belasting betaald hebben nog meer te gaan belasten als ze het land verlaten.
Die mensen hebben daar verhoudingsgewijs ook altijd meer voor terug gekregen: hogere opleiding, hoger inkomen enzovoort. De emigratiebelasting moet je zien als een compensatie voor de jaren waarin je enkel nog profiteerde van de staat, namelijk tot en met je studententijd.
pi_43656097
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:02 schreef Megumi het volgende:
Ik stel voor dat Canada bijvoorbeeld een IQ belasting heft op mensen die daar naar toe willen. Denk dat ze dan aan jou een hoop gaan verdienen als je daar naar toe wilt FuifDuif. Hoe lager hoe meer betalen natuurlijk.
!
pi_43656130
Twee opmerking t.a.v. dit voorstel:

1) Hoe denk je dit geld te innen als mensen gewoon eerst hun geld naar buitenland verplaatsen en vervolgens zonder adres achter te laten vertrekken?
2) Krijgen immigranten dan ook een premie van de staat? Immers zij betalen wel belasting, maar hebben de staat niets aan opleiding, etc. gekost.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_43656180
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:02 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat Canada je niet ziet hangen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_43656205
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:55 schreef DS4 het volgende:
Dan schuif je dat verdrag dat dat in de weg staat toch opzij? Ik zou me nou niet later regeren door je eigen regels. Als iets in de weg staat moet je het veranderen.
pi_43656211
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:06 schreef FeestNummer het volgende:
Twee opmerking t.a.v. dit voorstel:

1) Hoe denk je dit geld te innen als mensen gewoon eerst hun geld naar buitenland verplaatsen en vervolgens zonder adres achter te laten vertrekken?
2) Krijgen immigranten dan ook een premie van de staat? Immers zij betalen wel belasting, maar hebben de staat niets aan opleiding, etc. gekost.
1. Dat kun je op diverse manieren doen. Niemand is immers onvindbaar en we kunnen die tactiek dan gaan criminaliseren. Dat levert twee voordelen op: de dader begaat een strafbaar feit en het gedrag wordt gestigmatiseerd, wat weer demotiverend werkt.

2. Het is hun eigen keuze om naar dit land te gaan.
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:14:20 #47
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43656309
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:54 schreef FuifDuif het volgende:
Ik stel voor de invoering van emigratiebelasting als het 'wapen' voor links tegen de uitzwerming naar het buitenland van Nederlandse kapitalisten als gevolg van overheidsbeleid dat beoogt meer inkomensgelijkheid te bewerktstelligen. Veelal is de reactie op meer inkomensherverdeling van deze lieden, dat zij dan zo snel mogelijk zullen emigreren, want ja, "we laten ons toch niet beroven door de overheid?"
Het is toch werkelijk ongelofelijk. Als een bedrijf een dergelijk beding op zou nemen in bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst met een werknemer waarbij de werknemer onvoorwaardelijk een vergoeding moet betalen als hij vertrekt, dan zou de wereld te klein zijn. Maar een overheid mag haar burgers natuurlijk tot vanalles dwingen zolang het 'solidariteitsbeginsel' er mee is gediend.
quote:
De rechtvaardiging achter dit idee dient gezocht te worden in de richting van het bekende adagium "voor wat, hoort wat." De staat heeft veel geinvesteerd in haar burgers, toen zij vanuit de schede van hun moeders ter wereld kwamen en zich ontwikkelden tot volwassen leden van de maatschappij. Zij hebben de kans gekregen om op te groeien in een democratische rechtstaat en veel individuele vrijheden, met alle kansen om zich op allerlei vlakken te ontplooien. En wat doen zij nu het voor hen eens een keer wat slechter uitpakt ten aanzien van de politiek? Juist, vluchten om de verantwoordelijkheden (lees: plichten) van "voor wat, hoort wat" te ontlopen.
Wat een onzin. Burgers investeren in de staat zodat deze aan de burger diensten kan verlenen, niet andersom. Het systeem waar jij voor pleit zorgt ervoor dat de nettobetaler nog zwaarder wordt gestraft.
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:19:04 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43656397
Teveel mensen scoren hier vrijwel gratis een hoge keidure opleiding en gaan vervolgens daarmee in het buitenland bakken met geld verdienen waarvan we niets terug zien. Dat is een probleem.

Emigratiebelasting lijkt me een betere oplossing dan hoger collegegeld maar nog logischer zou zijn eens stoppen met het pesten van iedereen die hard werkt en daardoor een goed slaris verdient.

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 18-11-2006 14:34:57 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43656401
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:56 schreef FuifDuif het volgende:

Daarom mag je het idee nog wel opperen en er voor lobbyen. Of leg jij je altijd neer bij wat de autoriteiten zeggen? Als een mak lammetje zeg maar?
Ik ben allesbehalve een mak lammetje, maar ik ben wel realist. Je moet wel bijzonder idioot zijn om in een wereld waar grenzen meer en meer vervagen dammen op gaan werpen aan de grens. En als je die dammen al op wil werpen moet je een verdomd goede reden hebben. En die heb jij niet, want een paar rotcenten is geen reden om de vrijheid zo enorm te beperken.
pi_43656454
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:19 schreef Napalm het volgende:
Teveel mensen scoren hier vrijwel gratis een hoge keidure opleiding en gaan vervolgens daarmee in het buitenland bakken met geld verdienen waarvan we enits terug zien. Dat is een probleem.
Dan moet je die dure opleiding doorberekenen. Ik heb nl. helemaal geen dure opleiding gehad (twee keer rechten en een keer economie, die ik volledig heb voldaan, aangezien het collegegeld hoger is dan de opleiding kost per student). Waarom zou ik dan moeten betalen voor iemand die zonodig een vrij zinloze, maar ook zeer dure opleiding als culturele antropologie moest doen.
pi_43656482
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dan schuif je dat verdrag dat dat in de weg staat toch opzij?
Het EU verdrag? Vanwege een idee van de fok-dorpsmalloot fuifduif?
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:26:14 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43656521
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:08 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Ik denk dat Canada je niet ziet hangen.
Ik denk dat ik Canada in me blootje en met een blauw document op me lul vast geplakt zo binnen kan lopen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43656585
Jij bent echt gek!
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:32:51 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43656659
-knip-

[ Bericht 98% gewijzigd door Megumi op 18-11-2006 14:59:18 ]
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:36:37 #55
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43656727
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:21 schreef DS4 het volgende:
Dan moet je die dure opleiding doorberekenen.
Nadeel is wel dat je veel goede mensen afschrikt om te gaan studeren.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:21 schreef DS4 het volgende:
aangezien het collegegeld hoger is dan de opleiding kost per student).
Bron? Lijkt me zeer, zeer sterk.

ps. hoe kan je 2 keer rechten doen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43656787
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leuk hè? Mensen stigmatiseren om sterker te staan in de discussie? Heb je zo weinig vertrouwen in je eigen argumenten?
pi_43656896
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:23 schreef DS4 het volgende:
Wat mij betreft wel hoor. Ik vind het echt volstrekte onzin om van beleid dat je wil uitvoeren af te zien omdat het volgens een bepaald verdrag niet mag. Dan gaat dat verdrag gelijk de prullenbak in, tijden veranderen.
pi_43656920
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:14 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het is toch werkelijk ongelofelijk. Als een bedrijf een dergelijk beding op zou nemen in bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst met een werknemer waarbij de werknemer onvoorwaardelijk een vergoeding moet betalen als hij vertrekt, dan zou de wereld te klein zijn. Maar een overheid mag haar burgers natuurlijk tot vanalles dwingen zolang het 'solidariteitsbeginsel' er mee is gediend.
Alsof je de relatie tussen overheid en burger kunt vergelijken met de relatie tussen werkgever en werknemer. Werkgever en werknemer gaan beiden op volwassen leeftijd een overeenkomst met elkander aan. De één levert inkomen, eventuele scholing enzovoort, de ander levert daarvoor arbeid. Dat is anders wanneer het de relatie tussen overheid en burger betreft, waarin de overheid pak hem beet de 20 eerste levensjaren van de burger, die burger allerlei zaken geeft, zoals veiligheid, recht op scholing, vrijheid voor zelfexpressie enzovoort. 20 levensjaren is voor de gemiddelde burger inmiddels ongeveer wel 1/4 van zijn leven! En wat nu als deze burger besluit om na zijn eerste 1/4de leven, na zijn studie dus, te vertrekken naar het buitenland om nooit meer terug te keren? Dan had de overheid net zo goed haar geld voor die burger door de plee kunnen spoelen.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:14 schreef NewOrder het volgende:
Wat een onzin. Burgers investeren in de staat zodat deze aan de burger diensten kan verlenen, niet andersom. Het systeem waar jij voor pleit zorgt ervoor dat de nettobetaler nog zwaarder wordt gestraft.
Wat een onzin om te spreken in straffen. Het zou bestraft moeten worden om te vertrekken terwijl je jarenlang hebt geprofiteerd van de staat.
pi_43656931
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:36 schreef Napalm het volgende:

Nadeel is wel dat je veel goede mensen afschrikt om te gaan studeren.
Misschien wel, misschien niet. Als er een lager inkomstenbelastingtarief tegenover zou staan, of goede leenvoorwaarden...
quote:
Bron? Lijkt me zeer, zeer sterk.
Ik heb in mijn studententijd in besturen gezeten en kreeg zo inzage in de cijfers van de universiteit.

Uit mijn hoofd was rechten iets van 2100 gulden per student (laagste van alle studies). Culturele antropologie zat op iets van 17.500 gulden per student. Collegegeld was iets van 2700 gulden. Alle bedragen voltijds.
quote:
ps. hoe kan je 2 keer rechten doen?
Nederlandse recht en fiscaal recht. Twee verschillende opleidingen met wel enige overlap. Desalniettemin, twee opleidingen.
pi_43656956
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:39 schreef FuifDuif het volgende:

Leuk hè? Mensen stigmatiseren om sterker te staan in de discussie? Heb je zo weinig vertrouwen in je eigen argumenten?
Argumenten? Iemand die de werkelijkheid verwerpt, daar helpen geen argumenten tegen. Het was verder een geintje, leuk dat je hapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')