Niet zolang er geen alternatief is voor olie.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:35 schreef Godslasteraar het volgende:
dan ligt die regio binnen 5 jaar dusdanig in puin dat ze geeneens in staat zijn de mensen te voeden, laat staan WMD's te bouwen.
Klopt en leg me nu eens uit wat dat ongenuanceerde 'bashen' nu is in deze zinquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Ongenunceerd heeft niets te maken met hoeveelheid.
Je kunt met maar 1 woord zowel zeer ongenuanceerd antwoorden, als geunanceerd.
Dus die opmerking van jou is "niet zo slim", voor je weer denkt dat ik aan het schelden ben[..]
quote:De VS generaal heeft het over de opkomst van militante ideologieen. Heeft ie ooit wel eens aan de US neo-cons ged8
Of zie je misschien dingen dioe er niet zijn ...?quote:Ik maak me daar 'druk' om, omdat dit puur afgeven om het afgeven is, het heeft niks met inhoud te maken.
Daar ga je weer , jij hebt je mening over mij al klaar ..waar is dat op gebasseerd ?quote:"Maar jij bent ook niet gek op de neocons, dus wat maak je je druk?"
Zo'n mentaliteit verraad niet al te veel discussiezin. Je zal er veel van opsteken, met 'gelijkgestemden' lekker gaan zitten KK op de VS.
[..]
Dat is jouw mening , ik zie dat toch wat genuanceerderquote:Wat doen de beweegredenen af aan dat het een ongenuanceerd stukje bashen is?
Ik vind het wel wat ver gaan om TS zijn beweegreden te vergelijken met Volkert ...quote:Deden de beweegredenen van vriend Volkert af aan het feit wat'ie flikte? Hij had wel graag rechters gewild die meegingen met het feit "dat'ie het voor een goeie zaak deed" ja.
Ik zie dat anders maar misschien kijken we niet door de zelfde 'bril 'quote:En als je echt inhoudelijk naar dit gaat kijken, komt het puur neer op bashen.
En wordt een soort dom verwijt richting die generaal geslingerd, dat'ie blind is voor de neocons.
En dat is een easy win-win voor de bashers, want idd, die generaal gaat never nooit niet de Bush administration afvallen.
Is in Engeland pas nog gebeurd ...quote:Kun je je het al voorstellen, en militair die publiekelijk ingaat tegen z'n minister? Dat komt niet voor.
Wat op zich vreemd is want hun budget ging omhaag en ze hebben eindelijk wat te doenquote:Maar als je de media gevolgd hebt, had je kunnen weten dat het VS leger over het algemeen helemaal niet zo blij is met Bush c.s.
Tja...quote:Ik las laatst wat artikelen waar een stuk op 10 generaal b.d. gewoon ronduit vertelde dat ze het beleid rampzalig vonden.
De kranten in de VS die bekend staan als 'militaire' kranten, riepen een aantal jaar geleden al op tot het aftreden van Rumsfeld.
In dat ene regeltje niet ....Ik zie dat echter niet als VS bashen ...hooguit kritiek op die generaalquote:Maar kom je die nuance tegen in de TS z'n OP?
Hier zullen we het wel niet over eens worden...hopelijk is dat geen reden om te gaan bashen ...quote:Nee, lekker bashen op de VS
Inderdaad als er een macht is op dit moment die mensen rechten niet respecteert en op grote schaal overtreedt dan zijn zij het wel.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:08 schreef digitaLL het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/890(...)m-extremisme%27.html
De VS generaal heeft het over de opkomst van militante ideologieen. Heeft ie ooit wel eens aan de US neo-cons ged8![]()
Of leiden oorlogen tot extremisme? Als je maar hard genoeg tegen mensen blijft aanschoppen worden ze vanzelf extremistischquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hij heeft toch gelijk extremisme leid altijd tot oorlogen.
De 'militia'bv ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel.. Heb je een voorbeeld van een groep die dat niet is?
Eh??, JA!quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:50 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tuurlijk , zou een Amerikaanse generaal liegen / overdrijven ?![]()
![]()
Dat antwoord had ik nou echt nooit verwachtquote:
Er is een verband aangetoond tussen religiositeit en bestaanszekerheid. In de VS is die bestaanszekerheid helemaal niet zo hoog (uitkeringen en sociale zorg zijn er minimaal)quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:08 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Waarom is er in de VS dan zoveel religieus extremisme, daar is toch ook welvaart en onderwijs ?
Maar ja, op zo'n manier valt er niets te verdienen aan zo'n landquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:02 schreef gelly het volgende:
Oh, ik weet wel een oplossing tegen moslim-extremisme. Niet op valse gronden moslimlanden binnenvallen, geen dubieuze regimes steunen enkel uit eigen gewin, hulp aan dergelijke landen bieden i.p.v. bommen, zorgen dat de bevolking een opleiding krijgt en geen reden meer heeft om extremisme te steunen.
Soms is het moeilijk naiviteit en sarcasme te onderscheidenquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:37 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dat antwoord had ik nou echt nooit verwacht![]()
Straks ga je miij ook nog vertellen dat politici ook 'wel eens 'liegen![]()
Dat is wat er nu gaande is.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:33 schreef nonzz het volgende:
[..]
Of leiden oorlogen tot extremisme? Als je maar hard genoeg tegen mensen blijft aanschoppen worden ze vanzelf extremistisch
Tja en ik maar denken dat die 'smiley 'wel duidelijk genoeg was ..quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:41 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Soms is het moeilijk naiviteit en sarcasme te onderscheiden![]()
hehe .. maar de amerikaanse militante ideologie bestaat dan ook al een paar decennia .. en net zoals wij toen voor het oprukkende rode gevaar werden gewaarschuwd is het nu de islam ..quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:08 schreef digitaLL het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/890(...)m-extremisme%27.html
De VS generaal heeft het over de opkomst van militante ideologieen. Heeft ie ooit wel eens aan de US neo-cons ged8![]()
niet weer het slachtoffer verhaalquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:33 schreef nonzz het volgende:
[..]
Of leiden oorlogen tot extremisme? Als je maar hard genoeg tegen mensen blijft aanschoppen worden ze vanzelf extremistisch
Vraag 't maar aan de iraki's.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de VS is aps echt extremistisch geworden na de aanslagen.
Geen slachtoffer verhaal, maar de VS had na 9/11 zich ook even af kunnen vragen WAAROM er 2 vliegtuigen in het WTC zijn gevlogen. Dat sluit militaire ingrijpen niet uit, maar je zou extremisme daardoor wel beter kunnen bestrijden. Als je de wereld alleen maar in "evil-do-ers" en "good-people" indeelt kom je aan een goede analyse van de situatie nooit toe. Je blijft dan altijd achter je eigen eenvoudige versie van de werkelijkheid staan die geen recht doet aan de complexe relaties die er bestaan in de wereld.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
niet weer het slachtoffer verhaal.
de VS is aps echt extremistisch geworden na de aanslagen.
Dat hebben ze gedaan: " They hate what we see right here in this chamber -- a democratically elected government. Their leaders are self-appointed. They hate our freedoms -- our freedom of religion, our freedom of speech, our freedom to vote and assemble and disagree with each other."quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:47 schreef nonzz het volgende:
[..]
Geen slachtoffer verhaal, maar de VS had na 9/11 zich ook even af kunnen vragen WAAROM er 2 vliegtuigen in het WTC zijn gevlogen.
Dat is bashen omdat het een open deur intrappen is. Die win-win situatie voor de bashers.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:32 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Klopt en leg me nu eens uit wat dat ongenuanceerde 'bashen' nu is in deze zin
Dat is meer een casus om aan te geven dat je dus beoordeeld word op je handelen, en niet op je motivatie om te handelen.quote:Ik vind het wel wat ver gaan om TS zijn beweegreden te vergelijken met Volkert ...
Antwoord is natuurlijk 'nee' ,maar dat snap je hopleijk zelf wel....
Sorry hoor, hoe bedoel je anders 'zien'?quote:Ik zie dat anders maar misschien kijken we niet door de zelfde 'bril '
Laat maar zien dan.quote:Is in Engeland pas nog gebeurd ...
Sorry hoor, dwaasheid ten topquote:Wat op zich vreemd is want hun budget ging omhaag en ze hebben eindelijk wat te doen
quote:In dat ene regeltje niet ....Ik zie dat echter niet als VS bashen ...hooguit kritiek op die generaal
Ja, en dan vergeten dat die militanten er ook al waren voordat Bush besloot live-stratego te gaan spelenquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:32 schreef Chadi het volgende:
Militanten zijn een reactie op hun schendingen.
Jij bent zo'n naief persoon die denkt dat het ineens rustig word in het MO als amerika besluit nooit meer wat te doen, en Israel in thin air oplost?quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:49 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dat hebben ze gedaan: " They hate what we see right here in this chamber -- a democratically elected government. Their leaders are self-appointed. They hate our freedoms -- our freedom of religion, our freedom of speech, our freedom to vote and assemble and disagree with each other.".
Wat een clown...
Dus dat verhaal wat je nb zelf mee kwam is uit de duim gezogen ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is bashen omdat het een open deur intrappen is. Die win-win situatie voor de bashers.
Zoals ik al eerder heb gezegd, is het een illusie dat die generaal zich uitspreekt tegen het beleid van z'n eigen minister.
Of waren dat 'speciale'gevallenquote:Ik las laatst wat artikelen waar een stuk op 10 generaal b.d. gewoon ronduit vertelde dat ze het beleid rampzalig vonden.
......quote:Dat is meer een casus om aan te geven dat je dus beoordeeld word op je handelen, en niet op je motivatie om te handelen.
Voor de rest bedoel ik daar niks mee.
Begrijp je mijn opmerkingh echt niet of doe je maar alsof ?quote:Sorry hoor, hoe bedoel je anders 'zien'?
Nu trek je het weer in het extreme ...kritiek is 1 ding maar totaal afmaken is wel even wat anders ...quote:Even ter vergelijking dan; misschien heb je een baan, ga eens naar je baas toe, en zeg dat'ie er helemaal niets van bakt, dat het allemaal anders moet, en dat eigenlijk alles wat onder zijn uitvoer gebeurt is, een ramp is.
Nee , altijd 'ja'knikken DAT bevorderd jouw carierre ...maar misschien heb je die toch al niet ?quote:Denk je dat dat je carriere kansen doet toenemen?
Jij blijkbaar wel maar ik niet maar misschien wil je het gewoon niet begrijpen ?quote:Laat maar zien dan.
Een hoge actieve militair, die keihard zegt dat Blair c.s. een van de grootste gevaren zijn mbt de huidige wereldvrede.
Want daar hebben we het over, toch?
Als hij er maar aan denkt (zoals TS ook schreef) hij hoeft het niet zo rechtuit te zeggen ...maar hij had iets kunnen zeggen over 'dat het gevaar ook in 'eigen ' land zit oid ?quote:Er wordt die generaal toch kwalijk genomen dat'ie wel het moslimfundamentalisme bestempelt als gevaar en niet z'n eigen regering?
Het ging voornamelijk over het grote budget ...de rest was sarcastisch bedoeld .(ik zal het er voortaan even duidelijk bij vermelden ...hoezo realiteitquote:Sorry hoor, dwaasheid ten top![]()
Alsof militairen elke dag 'dromen' van een groot conflict waar ze lekker los kunnen gaan.
Dit soort denkbeelden kunnen niet verder van de realiteit staan, vandaar de kwalificatie 'dwaas'.
Ga een redeneren vanuit de realiteit, ipv bij het niet weten hoe het inelkaar steekt het gat op te vullen met "hoe jij wel denkt dat het werkt".
Oorlogszuchtige mensen zijn helemaal niet gewenst in het leger, en al helemaal niet in de hogere regionen.
Dat maak jij er weer van...ik zeg toch nergens dat hij zijn eigen regering als het grootste gevaar voor de wereldvrede ziet (we weten allebei niet wat die generaal echt denkt !) maar hij had er wel iets over kunnen zeggen als hij dat echt wil ....en dat hoeft dan geen rechtstreekse kritiek te zijnquote:Ja, wat dus, voor de zoveelste keer, puur bashen is, want het valt gewoon niet te verwachten dat een amerikaanse actieve generaal z'n eigen leiders bestempeld als het grootste gevaar voor wereldvrede
Jah dat heb je helemaal goed.. de VS is daar namelijk al veel langer bezig dan de Bush jaren.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dan vergeten dat die militanten er ook al waren voordat Bush besloot live-stratego te gaan spelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |