http://www.nu.nl/news/890(...)m-extremisme%27.htmlquote:'Derde Wereldoorlog door islam-extremisme'
Uitgegeven: 18 november 2006 07:18
Laatst gewijzigd: 18 november 2006 10:31
CAMBRIGDE - Als de wereld geen manier vindt om de opkomst van het islamitische extremisme in te dammen, is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk. Deze waarschuwing uitte de Amerikaanse topcommandant in het Midden-Oosten, generaal John Abizaid, vrijdag tijdens een lezing op de Harvard-universiteit in het Amerikaanse Cambridge.
VS-generaal: Abizaid vergeleek de groei van militante ideologieën, zoals de macht achter het terreurnetwerk al-Qaeda, met de opkomst van het fascisme in de jaren twintig en dertig in Europa. Die ontwikkeling leidde tot de Tweede Wereldoorlog.
Volgens Abizaid moeten extremisten worden gestopt omdat zij anders in staat worden gesteld een voordeel te behalen. Zij kunnen dan vanuit een veilig toevluchtsoord opereren en massavernietigingswapens ontwikkelen, aldus de topgeneraal.
Natuurlijk wel, maar je gaat toch niet je eigen volk 'aanvallen ' ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:08 schreef digitaLL het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/890(...)m-extremisme%27.html
De VS generaal heeft het over de opkomst van militante ideologieen. Heeft ie ooit wel eens aan de US neo-cons ged8![]()
De tijd zal het leren maar ik denk dat het niet zo'n vaart looptquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:30 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
Deze generaal gaat nog een stapje verder dan Marco Pastors in zijn radio-spotje. Die had het tenslotte alleen over het wegkijken in de jaren dertig door de politici. Deze man koppelt er ook gelijk WO III aan vast.
Zijn we allemaal zo naief en bang om voor rechts uitgemaakt te worden en blijkt Pastors over 15 jaar gelijk te krijgen?
![]()
Ze zitten toch al meer dan 5 jaar in het Midden oosten ? (of in het grootste deel iig)quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:35 schreef Godslasteraar het volgende:
en wat mij betreft mogen de fundamentalisten het hele Midden Oosten hebben, dan ligt die regio binnen 5 jaar dusdanig in puin dat ze geeneens in staat zijn de mensen te voeden, laat staan WMD's te bouwen.
Dus commentaar op één Amerikaan is kritiek op alle Amerikanen ?quote:
Welk -isme lag dan ten grondslag aan de Amerikaanse onafhankelijksoorlog en de burgeroorlog ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:41 schreef Klonk het volgende:
oorlogen zijn altijd ontstaan door -isme's, dus als nummer 3 er ooit komt is dat niet meer dan logisch dat er weer een -isme aan ten grondslag ligt
Weet je wat kort door de bocht is?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:41 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus commentaar op één Amerikaan is kritiek op alle Amerikanen ?
Is dat niet erg kort door de bocht ?
oei, daar heb je me, ik kan nu wel met dingen als anti slavisme komen maar dat komt niet echt geloofwaardig overquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Welk -isme lag dan ten grondslag aan de Amerikaanse onafhankelijksoorlog en de burgeroorlog ?
Of heb je het alleen over wereldoorlogen ?...dan is het eenvoudig want er waren er maar 2![]()
Ongenuanceerd ?..hij schrijft er slechts 1 kort regeltje over...quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weet je wat kort door de bocht is?
Een waarschuwing van een VS generaal hijacken om weer ongenuanceerd te gaan zitten KK op de neocons
Niets ...dus waarom maak je je er dan druk om ?quote:En nee, ik vind de neocons ook eng, maar wat heeft dit bericht daar mee te maken dan?
Ik ken TS niet dus weet niet wat zijn beweegreden zijn .jij wel ?quote:Nee, er stond ergens "VS", en dat is voor de TS het sein om te los te gaan met z'n gerant
Dus volgens jouw redenatie hebben ze zichzelf in de vingers gesneden door in het midden-Oosten te gaan rommelen? Vraag me dan toch af waarom ze dan daar nog steeds zijn, blijkbaar niet voor de olie.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:48 schreef Godslasteraar het volgende:
Die olie blijft wel stromen, en zonder de aanwezigheid van de VS harder dan ooit. Daarbij zie je ook gewoon recht voor je ogen dat naarmate de VS zich meer bemoeien met het MO de olieprijzen stijgen en stijgen. En nu Bush meer en meer een "lame duck" wordt, en zijn mogelijkheden in het MO afnemen (bv een aanval op Iran) de olieprijzen dalen. Blijken de VS toch maar eens zelf het grootste risico te zijn wat betreft de oliestroom.![]()
Uh huh, correct.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:48 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ongenuanceerd ?..hij schrijft er slechts 1 kort regeltje over...![]()
quote:Niets ...dus waarom maak je je er dan druk om ?
Ook weer zo'n wanargument, het gaat om wat je doet, niet de reden waarom je het meent te doenquote:Ik ken TS niet dus weet niet wat zijn beweegreden zijn .jij wel ?
ja, je bent er bijnaquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:54 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dus volgens jouw redenatie hebben ze zichzelf in de vingers gesneden door in het midden-Oosten te gaan rommelen? Vraag me dan toch af waarom ze dan daar nog steeds zijn, blijkbaar niet voor de olie.
Maar gelijk gaan schelden omdat je het met iemand niet eens bent is wel ok ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, correct.
En hoe kom jij nou weer op het domme idee dat al dan niet genuanceerd zijn met kwantiteit te maken heeft?
Zie je de TS inhoudelijk reageren dan?
[..]
Omdat het dient te gaan om de inhoud, maar zulks soort diepere overwegingen zijn aan jou blijkbaar niet besteed/gaat je petje te boven.
[..]
Ook weer zo'n wanargument, het gaat om wat je doet, niet de reden waarom je het meent te doen
Dit soort inhoudelijk domme gelul, is dus gewoon dom gelul, en om dat te constateren hoef ik niet de diepere zielenberoerselen van de TS te weten
Dus Pastors had toch gelijk!quote:'Islam-extremisme leidt tot Derde Wereldoorlog'
zaterdag 18 november 2006 09:25
Als er niet snel een manier wordt gevonden om het islam-extremisme in te dammen, is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk. Dat zegt generaal John Abizaid, de bevelhebber van de Amerikaanse strijdkrachten in het Midden-Oosten.
Tijdens een lezing op Harvard in het Amerikaanse Cambridge vergeleek Abizaid de groei van het aantal radicale groeperingen met de opkomst van het fascisme in de jaren twintig en dertig in Europa.
Fascisme
Net zoals de opkomst van het fascisme tot de Tweede Wereldoorlog leidde, zal het moslim-extremisme uiteindelijk een Derde Wereldoorlog veroorzaken. Er moet heel snel iets worden gedaan, anders is het volgens de Amerikaanse topcommandant te laat.
De extremisten profiteren volgens Abizaid van de laconieke houding van het Westen. Ze kunnen vanuit een veilig toevluchtsoord opereren en massavernietigingswapens ontwikkelen.
Islamisering
Eerder deze week vergeleek Marco Pastors van Eén NL de islamisering van Nederland met het oprukkend nazisme in Duitsland in de jaren twintig en dertig. Extremisten bepalen de toon en de gevestigde orde doet niets.
Net als toen tegen de steeds radicalere nazi's durft de politiek niet op te treden tegen het extremisme dat in kringen van moslims steeds meer de overhand lijkt te krijgen. 'Er is weliswaar geen islamitisch land dat ons bezet, maar wel een gemeenschap waar extreme figuren niet worden aangepakt,' zei Pastors.
Door Ingrid van der Chijs
Maar wat kunnen we volgens jou dan doen ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:12 schreef more het volgende:
[..]
Dus Pastors had toch gelijk!
"De extremisten profiteren volgens Abizaid van de laconieke houding van het Westen. Ze kunnen vanuit een veilig toevluchtsoord opereren en massavernietigingswapens ontwikkelen." Dat is inderdaad een groot probleem.
Privacy wordt de grond in gejaagd door de islam.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:51 schreef LoggedIn het volgende:
In de Islam schuilt zeker een groot gevaar. Maar of dat gevaar groter is dan het gevaar van de overheid die onze privacy steeds verder de grond in jaagt is nog maar de vraag
Maar die willen ze gaan verbieden in NL ,dus dan hebben ze die 'privacy ' ook niet meer ...dus toch gelijkheidquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:22 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Privacy wordt de grond in gejaagd door de islam.
De meeste privacy heb je als molsima ...... onder een burka
Dat lijkt me sterk. Eerst moet Israel nog uitgeroeid worden.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:25 schreef onemangang het volgende:
Desbetreffende generaal beseft ook donders goed dat als er geen Amerikaanse troepn zouden zijn in het Midden-Oosten, dat de kans op WO3 daarmee een stuk kleiner wordt.
Volg het internationale nieuws een beetje zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:20 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maar wat kunnen we volgens jou dan doen ?
?....Wat doen we dan volgens jou om het extremisme in te perken ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:26 schreef more het volgende:
[..]
Volg het internationale nieuws een beetje zou ik zeggen.
Oe, ik ben als de dood nu, je hebt me overtuigd, nu ga ik Pastors stemmen..quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:12 schreef more het volgende:
[..]
Ze kunnen vanuit een veilig toevluchtsoord opereren en massavernietigingswapens ontwikkelen."
Omdat een Amerikaanse generaal dat zegt?quote:
Ah, ok. Ik snap waar je op doelt. Maar de mensen die je opnoemt zitten toch anders in elkaar dan Bush/VS/regering. Je kunt ze vanalles toedichten, maar vergelijken zou teveel eer zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ja, je bent er bijnaeffe doordenken, waarom zitten ze er toch? Waarom vinden mensen spelletjes als Civilisation zo leuk, wat had Alexander de Grote in Afghanistan te zoeken, Caesar in Frankrijk, Napoleon in Rusland ....
Neehoor, ik ben niet aan het schelden, neem van mij aan dat dat er anders uitziet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:10 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maar gelijk gaan schelden omdat je het met iemand niet eens bent is wel ok ?
Jij hebt je wel van je goede kant laten zien
En dan heb je het lef om kritiek op andere te hebben![]()
Weinig geduld met jezelf dus ...quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, ik ben niet aan het schelden, neem van mij aan dat dat er anders uitziet.
Maar ik heb weinig geduld met mensen die niet nadenken, nee.
Wat een lolbroek.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:35 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Weinig geduld met jezelf dus ...![]()
De neocons zijn imo ook militant en ongenuanceerd, die generaal is hypocriet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef retteketet het volgende:
Dat de opkomst van ongenuanceerde en in bepaalde opzichten onislamitische groeperingen als Takfir wa Hijra en Al Qaeda vooral mogelijk wordt gemaakt door de buitenlandse politiek van de VS vergeet Abu Zaid maar even. Achterlijke falangist...
Bron, wikiquote:The term "militant state" colloquially refers to a state which holds an aggressive posture in support of an ideology or cause
Zoals jij dat doet bedoel je ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat een lolbroek.
Ga eens inhoudelijk in op mijn postjes
Ik zou dat niet doen er zit geen inhoud in.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat een lolbroek.
Ga eens inhoudelijk in op mijn postjes
Op den duur meestal wel ja....quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hij heeft toch gelijk extremisme leid altijd tot oorlogen.
Ik heb geen idee over jou intelligentie vriend, dat uitspraken van jou dom zijn, zegt namelijk niks over je intelligentiequote:Op zaterdag 18 november 2006 12:43 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Zoals jij dat doet bedoel je ?![]()
Als jij n.a.v één enkele post denkt te kunnen bepalen hoe intelligent ik ben, wat zegt dat dan over jouw intelligentie ?
Vandaar dat inhoudelijk reageren op jouw postjes ,imo tijdverspilling is ..zo duidelijk ?
Tuurlijk , zou een Amerikaanse generaal liegen / overdrijven ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:31 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Oe, ik ben als de dood nu, je hebt me overtuigd, nu ga ik Pastors stemmen..![]()
[..]
Omdat een Amerikaanse generaal dat zegt?![]()
Heb je spuitelf ookquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:43 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen er zit geen inhoud in.
Hebben ze wel vaken gedaan de laatste jaren... toch?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:50 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tuurlijk , zou een Amerikaanse generaal liegen / overdrijven ?![]()
![]()
Je weet toch... het orakel. Nu is natuurlijk iedereen die het met je eens is een orakel...quote:
Klopt en ook niet over de jouwequote:Op zaterdag 18 november 2006 12:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over jou intelligentie vriend, dat uitspraken van jou dom zijn, zegt namelijk niks over je intelligentie![]()
Maar dat je zwak bent is nu wel duidelijk, want je kiest er voor om maar niet te reageren onder de noemer "ik ben beledigd", da's gewoon een nooduitgang.
Zet je duidelijk op de kaart
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |