Ik ben het op zich best met je eens jaquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:11 schreef Breuls het volgende:
Volgens mij is het verhaaltechnisch een beetje een zooitje..
Zo had ik het ook graag gezien, dat er eindelijk weer eens een grote thread for planet earth zou zijn.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:28 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik ben het op zich best met je eens ja6-17 vind ik wel tof! Jammer vind ik het wel dat dat hele Phantom Zone gegeven tot nu toe eigenlijk alleen is gebruikt voor freak-of-the-week afleveringen
Ik had serieus gehoopt op een lekkere dikke doorlopende verhaallijn daarvan, culminerend in een HELE grote dreiging van een leger uber villains.
Maar nee.
Behalve dan dat Lana blijft leven...wist niet dat ze nog in de superman comics en Superman 3 voorkwam...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:38 schreef Witchfynder het volgende:
Maar je hebt gelijk; het lijkt er bijna op uit te komen zoals het nu gaat.
Ik denk dat je niet hoeft aan te nemen dat de makers van Smallville erg letterlijk naar de situatie in de speelfilms toe zullen werken. Een voorbeeld is al dat Lois Lane 'oorspronkelijk' Clark pas leert kennen als hij besluit een baantje bij de Daily Planet te nemen. Dat zou dan al niet kloppen met deze serie. Ook de (voormalige) vriendschap tussen Lex en Clark komt volgens mij helemaal niet voor in de films.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:37 schreef Knipoogje het volgende:
gezien het feit Lana niet in Superman films voorkomt en er altijd een grote animositeit bestaat tussen superman en Lex lijkt me het vrij logisch...
Jah, dat viel me ook al op. Maar misschien is het normaal dat Kryptoniėrs bloedden als ze verwond worden door hun soortgenotenquote:Op zondag 25 maart 2007 10:20 schreef scanman01 het volgende:
Opvallend dat de man van staal ook zonder de aanwezigheid van kryptonite wel kan bloeden.
Volgens mij heb je gelijk. Kijk alleen naar Jonathan Kent. In de ene versie van Superman is die al dood als Clark volwassen wordt en bij de Daily Planet gaat werken, in de andere versie (Lois & Clark) blijft ie leven en in Smallville gaat ie al dood als Clark nog thuis woont. Vond het trouwens wel jammer, Schneider speelde Jonathan echt goed!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet hoeft aan te nemen dat de makers van Smallville erg letterlijk naar de situatie in de speelfilms toe zullen werken. Een voorbeeld is al dat Lois Lane 'oorspronkelijk' Clark pas leert kennen als hij besluit een baantje bij de Daily Planet te nemen. Dat zou dan al niet kloppen met deze serie. Ook de (voormalige) vriendschap tussen Lex en Clark komt volgens mij helemaal niet voor in de films.
Ik ga ervan uit dat Smallville zijn eigen universum heeft, zoals diverse series comics over Superman dat ook hebben. Daar heb je versies waarin Clark als kind al in een apenpakkie rondliep en zich Superboy noemde. Dat alleen klopt al niet met alles dat ooit verfilmd (tv of film) is, volgens mij.
Ik vind Martha Kent ook wel een sterke rol spelen, maar ik denk idd dat Jonathan Clark bij die bruiloft meer had kunnen helpen (man-tot-man/vader-zoon-gesprek). En het zou idd echt vet zijn als Schneider nog een keer terugkomt, net zoals op het laatst in seizoen 5 met die bijna-dood ervaring. Dat was me wel een kippenvel aflevering!quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:02 schreef Sc0tTy het volgende:
maar ik denk dat Jonathan nu met de trouwerij van Lana n Lex, Clark toch wel goed geholpen kon hebben. Ik hoop ook dat Jonathan nog een keer terug komt in een droom oid.
Ik bedoelde eigenlijk S05E17 met dat groene kryptonite spul, waarbij je een bijna-dood-ervaring mee krijgt. Maar die jij bedoeld was ook sterk...quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:24 schreef Sc0tTy het volgende:
toen clark neer geschoten was ? , zeker sterke ep
Volgens mij is Clark is helemaal niet onkwetsbaar. Voor de meeste aardse zaken wel, maar zijn soortgenoten slaan zo ontzagwekkend hard, dat die hem meer pijn doen dan het hardste aardse metaal.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:34 schreef Ecthelion het volgende:
Jah, dat viel me ook al op. Maar misschien is het normaal dat Kryptoniėrs bloedden als ze verwond worden door hun soortgenoten
Ik heb ooit hetzelfde gezegd over Hiro van Heroes, als hij de tijd stilzet en iemand dan verplaatst. Clark zou op die snelheid idd dwars door mensen heen kunnen lopen en ze zodoende verpulverenquote:Op woensdag 28 maart 2007 15:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ook bij snelheidsmomenten. De ene keer loopt hij een paar blokjes om alvorens hij een kogel tegenhoudt en een andere keer zie je in slowmotion dingen gebeuren. Denk overigens maar niet aan de kinetische krachten die vrijkomen als je met bijna de lichtsnelheid door iemand wordt opgepakt en uit een brandend gebouw wordt gerukt. Superman kan je dan wellicht wel 'voorzichtig' oppakken, maar of je nu voorzichtig bent of niet, zijn massa komt met bijna lichtsnelheid met jouw lichaam in contact
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar gelukkig is het Science Fiction wat betekent dat het niet echt is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Volgens mij is Clark is helemaal niet onkwetsbaar. Voor de meeste aardse zaken wel, maar zijn soortgenoten slaan zo ontzagwekkend hard, dat die hem meer pijn doen dan het hardste aardse metaal.
In sommige episodes zie je dat hij pijn heeft of dat zijn gezicht betrekt als hij een echte krachttoer moet doen.
Erg realistisch is het soms niet natuurlijk. Als die Titan een mens een stomp geeft houdt hij zich blijkbaar extreem in, want die mens stuit maar een paar meters verderop tegen de grond. Zie je wel vaker. Ook bij snelheidsmomenten. De ene keer loopt hij een paar blokjes om alvorens hij een kogel tegenhoudt en een andere keer zie je in slowmotion dingen gebeuren. Denk overigens maar niet aan de kinetische krachten die vrijkomen als je met bijna de lichtsnelheid door iemand wordt opgepakt en uit een brandend gebouw wordt gerukt. Superman kan je dan wellicht wel 'voorzichtig' oppakken, maar of je nu voorzichtig bent of niet, zijn massa komt met bijna lichtsnelheid met jouw lichaam in contact
Dat er alleen een bekertje omwaait als hij *zoef* voorbij rent lijkt me niet. Op zijn minst hoor je extreem harde knallen als zijn massa enkele honderden keren de geluidssnelheid doorbreekt
ken me die ep niet echt herrinerenquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:54 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk S05E17 met dat groene kryptonite spul, waarbij je een bijna-dood-ervaring mee krijgt. Maar die jij bedoeld was ook sterk...
Al wordt het wel een beetje saai nu. Dat zwoeeesjsj *lichte spullen vallen om* kennen we nu wel. Snap overigens niet dat er al niet eerder mensen vraagtekens zetten over het feit dat ie in 1 minuut tijd vanuit Metropolis terug in zijn woonplaats is. Vooral Lex had een paar goede kansen. Komt ie ineens Clark tegen in the middle of nowhere (waar hij met een auto is gekomen) en 2 tellen later is Clark nergens meer te bekennen. Ik zou me afvragen 'waar the fuck kwam hij vandaan, waar ging hij naar toe, en waarom is hij al op de eindbestemming terwijl ik met mijn sportauto scheur en hij te voet is'quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:24 schreef Ecthelion het volgende:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar gelukkig is het Science Fiction wat betekent dat het niet echt is.Ik vind die dingen als een beker koffie die opwaait, gewoon grappig.
Als je d'r over gaat nadenken is het niet leukquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Al wordt het wel een beetje saai nu. Dat zwoeeesjsj *lichte spullen vallen om* kennen we nu wel. Snap overigens niet dat er al niet eerder mensen vraagtekens zetten over het feit dat ie in 1 minuut tijd vanuit Metropolis terug in zijn woonplaats is. Vooral Lex had een paar goede kansen. Komt ie ineens Clark tegen in the middle of nowhere (waar hij met een auto is gekomen) en 2 tellen later is Clark nergens meer te bekennen. Ik zou me afvragen 'waar the fuck kwam hij vandaan, waar ging hij naar toe, en waarom is hij al op de eindbestemming terwijl ik met mijn sportauto scheur en hij te voet is'
Ik geef je gelijk. Ik erger me ook aan dat verschil of gebrek aan verschil. Clark moet je niet zomaar rond kunnen wapperen zoals een gewoon mensen. Dat moeten gevechten worden waar twee titanen op elkaar inhakken en je harde doffe klappen hoort. Sci fi is niet realistisch, maar makers hebben m.i. wel de inspanningsplicht om het zo aannemelijk mogelijk te maken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Volgens mij is Clark is helemaal niet onkwetsbaar. Voor de meeste aardse zaken wel, maar zijn soortgenoten slaan zo ontzagwekkend hard, dat die hem meer pijn doen dan het hardste aardse metaal.
In sommige episodes zie je dat hij pijn heeft of dat zijn gezicht betrekt als hij een echte krachttoer moet doen.
Erg realistisch is het soms niet natuurlijk. Als die Titan een mens een stomp geeft houdt hij zich blijkbaar extreem in, want die mens stuit maar een paar meters verderop tegen de grond. Zie je wel vaker. Ook bij snelheidsmomenten. De ene keer loopt hij een paar blokjes om alvorens hij een kogel tegenhoudt en een andere keer zie je in slowmotion dingen gebeuren. Denk overigens maar niet aan de kinetische krachten die vrijkomen als je met bijna de lichtsnelheid door iemand wordt opgepakt en uit een brandend gebouw wordt gerukt. Superman kan je dan wellicht wel 'voorzichtig' oppakken, maar of je nu voorzichtig bent of niet, zijn massa komt met bijna lichtsnelheid met jouw lichaam in contact
Dat er alleen een bekertje omwaait als hij *zoef* voorbij rent lijkt me niet. Op zijn minst hoor je extreem harde knallen als zijn massa enkele honderden keren de geluidssnelheid doorbreekt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
!quote:
Een vriend van mij had ergens gelezen dat er inderdaad een zevende seizoen zou komen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:36 schreef Plotinus het volgende:
Weet iemand of er een seizoen 7 komt? Ik heb geen tegenberichten gehoord maar je weet maar nooit natuurlijk.
Onderschat de inspiratie van de schrijvers niet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:00 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Een vriend van mij had ergens gelezen dat er inderdaad een zevende seizoen zou komen.
Al heb ik het idee dat ze alles wel al gedaan hebben.
Over verschil in genre gesprokenquote:Op zaterdag 7 april 2007 20:34 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Onderschat de inspiratie van de schrijvers niet.Friends hield het ook tien seizoenen vol dus waarom Smallville niet? Als ze maar met interessante verhaalslijnen komen.
P.S. Qua zendtijd is Smallville Friends al wel voorbij.
Jah, okayquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |