abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:19:10 #151
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_43668371
Dames en heren, sinterklaas bestaat.. Alleen nu heet hij Jan Marijnissen in plaats van Joop den Uyl.

"Alle kiezers wordt honing om de mond gesmeerd, Sinterklaas pakt uit of het niet op kan!"

".. hier wordt de democratie ondermijnd, hier worden mensen opgevoed in de politiek van de illusie!
"

Destijds bedoeld voor den Uyl, vind het nu wel aardig te rijmen op de SP;Jan Marijnissen en zijn crack-team van basisschool leraren en milieuactivisten die iedereens leven en het hele land op magische wijze (geld uit een kennelijk bodemloze put uitdelen) beter gaan maken.

Het origineel: http://www.youtube.com/watch?v=-uklNgbQUrM
He wept for there were no more worlds to conquer.
pi_43668571
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:58 schreef budha het volgende:

[..]

Tot nu toe geef je er geen blijk van de inhoud van het SP programma te kennen. Ik kan je mening hieromtrend vanaf nu dus ook niet meer serieus nemen.
Hoef je ook niet, ik slaap er niet minder om.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:27:40 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43668753
Ocharme, ik dacht al, waar blijft de slachtoffer-modus.

Maar goed, laat ze maar groot worden, die knechtenclub. Ieder volk krijgt de leider die het verdient.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43668840
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:27 schreef Ringo het volgende:
Ocharme, ik dacht al, waar blijft de slachtoffer-modus.
Nee, de TT is aangepast. Oorspronkelijk stond er 'De SP moet meer gebashed worden'.

Geen sprake van slachtoffer-modus dus, integendeel.
pi_43670587
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

zzp-ers dan, want het minimumloon geldt ook voor Polen. Die overigens stukken harder werken dan Nederlanders...
Daar denken de tuinders waar veel Polen werken anders over... (over dat minimum loon)
En misschien werken ze inderdaad harder dan bepaalde Nederlanders maar om nu te stellen dat ze per definitie harder werken gaat wat ver
pi_43670653
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:17 schreef knowall het volgende:

Ja de stopwatch-mentaliteit is echt hetgeen waar men in de zorg nu al om staat te springen...
Toen mijn moeder nog als klinisch psychologe werkte kwam ik geregeld in het ziekenhuis en ook achter de schermen. Er zijn enkele afdelingen met een hoge werkdruk. Maar er heerst op de meeste afdelingen een sloten-koffie-mentaliteit.
quote:
De werkgelegenheid stijgt bij de SP-plannen niet alleen maar door meer publieke banen.
Klopt, maar wat natuurlijk wel een probleem is, is de stijging van de evenwichtswerkloosheid. Dus op termijn...
quote:
Dat is duidelijk, maar je kan dan ook stellen dat de mensen die op de centen zitten al een eigen huis-Pool hebben, en de mensen die meer waarde hechten aan communicatie e.d. een Nederlands bedrijf met werknemers inschakelen.
Hoe meer voordeel te behalen, hoe minder belangrijk je communicatie gaat vinden...
quote:
Daarbij, Nederlandse zzv-ers kunnen toch ook onder het minimumloon concurren met de Polen?
Ja, maar dan heb je minder dan in de bijstand. Begrijp je het probleem?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43670785
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:18 schreef Limburger_noord het volgende:

Daar denken de tuinders waar veel Polen werken anders over... (over dat minimum loon)
Met een bepaalde constructie kan er omheen worden gewerkt, maar goed: dat ontken ik niet.
quote:
En misschien werken ze inderdaad harder dan bepaalde Nederlanders maar om nu te stellen dat ze per definitie harder werken gaat wat ver
Ik woon tussen de tuinders in en ik spreek er wel eens een, net als werknemers van die tuinders. Een Pool die niet hard werkt wordt gewoon vervangen door een Pool die dat wel wil doen. Er zijn er zat!
pi_43671215
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toen mijn moeder nog als klinisch psychologe werkte kwam ik geregeld in het ziekenhuis en ook achter de schermen. Er zijn enkele afdelingen met een hoge werkdruk. Maar er heerst op de meeste afdelingen een sloten-koffie-mentaliteit.
Het lijkt me moeilijk te ontkennen dat het slecht gaat met de zorg, zie bijvoorbeeld de wachtlijsten. Dan is het toch niet raar om meer mensen, voor zover mogelijk, daar aan het werk te zetten (ookal zijn dat 'overheidsbanen')? In het onderwijs is trouwens ook nog steeds een lerarentekort, dat kan ook alleen opgevuld worden met 'overheidsbanen' (er is zover ik weet geen enkele partij, ook de VVD niet, die het onderwijs wil liberaliseren). Dus eigenlijk is de SP gewoon realistisch, wanneer het stelt dat in de zorg en het onderwijs het aantal overheidsbanen moet stijgen. In het onderwijs ook nog eens doordat we jarenlang naar kleinere klassen gestreefd hebben, en die ambitie eigenlijk ook moeten doorzetten.
quote:
Klopt, maar wat natuurlijk wel een probleem is, is de stijging van de evenwichtswerkloosheid. Dus op termijn...

Hoe meer voordeel te behalen, hoe minder belangrijk je communicatie gaat vinden...
Uiteraard, het is alleen nog maar de vraag in hoeverre een kleine stijging van het minimumloon de zaken verandert.
quote:
Ja, maar dan heb je minder dan in de bijstand. Begrijp je het probleem?
Nee. Jij stelt dat mensen bij een verhoging van het minumumloon enkel nog zzv-ers die onder het minumumloon werken aannemen. Naar die redenering krijg je dus als Nederlandse zzv-er veel opdrachten binnen, heb je dus veel werk, en kan je dus meer verdienen dan de bijstand.

Daarbij, hoeveel Poolse zvv-ers zitten er nu in Nederland?
pi_43671890
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:35 schreef knowall het volgende:

Het lijkt me moeilijk te ontkennen dat het slecht gaat met de zorg, zie bijvoorbeeld de wachtlijsten.
Kijk, een mooi voorbeeld: wachtlijsten. Bij uitstek iets wat beter moet worden gestroomlijnd. Heeft vaak te maken met budgetten. Zeg maar: budget voor de arts is er, maar geen budget voor de OK. Zo blijft er op bepaalde terreinen geld over, maar mag toch niets worden gedaan.
quote:
Dan is het toch niet raar om meer mensen, voor zover mogelijk, daar aan het werk te zetten (ookal zijn dat 'overheidsbanen')?
Indien dat het probleem was geweest... Overigens, heel veel banen van de SP gaan naar bureaucratie. En echt, daar schiet je geen donder mee op.
quote:
In het onderwijs is trouwens ook nog steeds een lerarentekort, dat kan ook alleen opgevuld worden met 'overheidsbanen' (er is zover ik weet geen enkele partij, ook de VVD niet, die het onderwijs wil liberaliseren). Dus eigenlijk is de SP gewoon realistisch, wanneer het stelt dat in de zorg en het onderwijs het aantal overheidsbanen moet stijgen. In het onderwijs ook nog eens doordat we jarenlang naar kleinere klassen gestreefd hebben, en die ambitie eigenlijk ook moeten doorzetten.
Groot probleem is dat er voor heel veel lerarenfuncties niemand te krijgen is. En dat is niet slechts een kwestie van geld. Ga jij voor een VMBO-klas staan met gevaar voor eigen leven? Beetje gedramatiseerd natuurlijk, maar het speelt wel.
quote:
Uiteraard, het is alleen nog maar de vraag in hoeverre een kleine stijging van het minimumloon de zaken verandert.
Een stijging van 10% kan best inhouden dat het verschil tussen de goedkope Pool en de Nederlander verviervoudigd (weet ik niet, maar het kan).
quote:
Nee. Jij stelt dat mensen bij een verhoging van het minumumloon enkel nog zzv-ers die onder het minumumloon werken aannemen. Naar die redenering krijg je dus als Nederlandse zzv-er veel opdrachten binnen, heb je dus veel werk, en kan je dus meer verdienen dan de bijstand.
Ja, door 80 uur per week te werken...
quote:
Daarbij, hoeveel Poolse zvv-ers zitten er nu in Nederland?
zzp (zelfstandige zonder personeel). Één letter kon ik aanzien, twee van de drie wordt veel.

En ik heb geen idee. Ik vraag me af of er iemand is die het echt weet. Het wisselt nogal en aanmelden is optioneel bij sommigen.
pi_43672472
Goed, ik begrijp je punt. Dit is echter een probleem, als je het al als probleem wil zien, waar elke partij mee kampt. Dat een stijging van het minimumloon het probleem verergert, is ook helder, al blijft de vraag hoe groot die verergering is. Dat de oplossing niet makkelijk te vinden is, komt doordat we aan allerlei EU-regelingen gebonden zijn die het ons niet mogelijk maken om simpelweg een maximum in te stellen aan het aantal zzp-ers dat uit het buitenland hierheen mag komen, en laat de SP nou net ook geen voorstander van Europese inmenging zijn.
  zondag 19 november 2006 @ 12:57:54 #161
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43681446
Bos haalt ook al uit naar de SP
quote:
Wouter Bos haalt uit naar SP-programma

PvdA-leider Wouter Bos wil heus met de SP over een linkse coalitie praten. Maar hij ziet veel beren op de weg. De partij van Jan Marijnissen pakt de middeninkomens en het bedrijfsleven te hard aan.

Bos bekritiseert SP-plannen
Dat zegt Bos in een interview met het ANP. De door de SP voorgestelde lastenverhoging voor het bedrijfsleven van 4,4 miljard euro gaat Bos te ver. ‘Bij de bedrijven moet wel het geld worden verdiend om de zorg en sociale zekerheid te kunnen betalen.’

Ook de bezuiniging op Defensie met 40 procent is de PvdA-leider te gortig. 'Nederland moet een goed leger hebben. Niet alleen voor de landsverdediging, maar ook voor vredesmissies, uit internationale solidariteit.'

Hypotheekrente-aftrek
Middeninkomens worden volgens Bos in de SP-plannen te veel de dupe van de drastische beperking van de hypotheekrenteaftrek. De PvdA is hier slechts in beperkte mate voor en wil, in tegenstelling tot de SP, de bestaande gevallen ongemoeid laten. ‘Mensen zijn een verplichting aangegaan voor 30 jaar. Als je daar aan komt, heeft dat enorme financiële gevolgen.'

Bos heeft nog meer kritiek. De SP zou de uitkeringsfraude niet hard genoeg willen aanpakken. 'Als je voorop loopt met armoedebestrijding, dan moet je ook voorop durven te lopen met aanpak van sociale fraude.’

Oppositie
Hoewel Bos de afgelopen dagen de deur naar het CDA verder dichtgooide, moet dat volgens hem niet worden opgevat als een uitsluiting van die partij als coalitiepartner. 'Ik snap niet dat Marijnissen zegt:als er geen linkse meerderheid komt, ga ik de oppositie in. In de oppositie bereik je niets voor mensen met een uitkering of in een verpleeghuis.'

Marijnissen roept Bos voortdurend op zich uit te spreken vóór een linkse coalitie en tegen een verbond met het CDA, maar Bos geeft weinig sjoege.

De PvdA-leider had het deze week in de peilingen zwaar te verduren van SP-leider Marijnissen, die ongekend populair is. Terwijl de PvdA zakte naar 33 zetels, klom de SP naar 28 zetels. Het lijkt erop of Bos nu is begonnen aan de tegenaanval, iets wat onder anderen CDA-prominent Hans Hillen hem vanochtend in De Telegraaf adviseerde. De komende dagen zal moeten blijken hoe succesvol Bos' offensief is.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43681944
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Bos haalt ook al uit naar de SP
[..]

Bron
Dat zijn natuurlijk de punten waarover -bij een formatie- over gedebateerd gaat worden. Dat is normaal.
pi_43685239
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:12 schreef concac het volgende:
[afbeelding]

de SP zal het bloed van de hardwerkende mensen leegzuigen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 19 november 2006 @ 22:19:55 #164
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_43700585
Misschien dat ik maar SP moet gaan stemmen. Want ze doen het namelijk goed in de peilingen. En als ik dan SP stem, dan hoor ik bij het kamp van de winnaars. Yeah...

PS. Ik lees wat over wachtlijsten? Dat is nu juist iets wat de afgelopen jaren succesvol is bestreden door het kabinet. Daarom is het ook niet zo'n issue meer. Duidelijk te merken in de debatten.
Overal verstand van.
pi_43701973
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:19 schreef macondo het volgende:
Misschien dat ik maar SP moet gaan stemmen. Want ze doen het namelijk goed in de peilingen. En als ik dan SP stem, dan hoor ik bij het kamp van de winnaars. Yeah...

PS. Ik lees wat over wachtlijsten? Dat is nu juist iets wat de afgelopen jaren succesvol is bestreden door het kabinet. Daarom is het ook niet zo'n issue meer. Duidelijk te merken in de debatten.
Bron?
en ja, uit interesse
pi_43702285
Tegengeluid

Nu de SP steeds meer mensen aanspreekt zie je bij de politieke tegenstanders vergelijkbare reacties als bij de Europese Grondwet campagne. Weet je nog: het licht zou uit gaan en er zou zelfs oorlog komen. Ok nu wordt het instrument van bangmakerij van stal gehaald.

Tijd om de bangmakerij en oneigenlijke aantijgingen die links en rechts jegens de SP worden geuit te weerleggen:

1. De SP is slecht voor de economie.
Volgens het CPB leidt het beleid van de SP tot een economische groei van 2% per jaar. De verschillen met de voorspellingen van de effecten van de verkiezingsprogramma’s van andere partijen zijn marginaal. Bij de PvdA is het ook 2% en bij het CDA 2,1%, oftewel slechts een tiende procent meer. En dat moet je dan wel af zetten tegen de prijs die voor die tiende procent wordt betaald. De SP doet met dat geld iets aan de armoede, het sociaal minimum gaat omhoog. Het CDA doet hier niets aan en laat de inkomensverschillen zelfs groeien. Ook de PvdA wil het sociaal minimum slechts laten meestijgen met het welvaartspeil. Bij de VVD is de voorspelde economische groei 0,3% meer, maar die winst komt niet in de samenleving terecht. We krijgen er geen betere scholen door, geen betere zorg en de armoede zal onacceptabel groot blijven. Werk, werk, werk is niet het antwoord voor iemand die op zijn of haar tachtigste naar de voedselbank moet.

2. De SP is slecht voor de middeninkomens.
Pas bij meer dan twee keer modaal gaan mensen bij de SP iets meer bijdragen. Bij tweeverdieners is dat pas bij een huishoudinkomen van meer dan 115 duizend euro. Bij alleenverdieners is dat meer 70 duizend euro.

3. De SP wil bijstandsfraude niet bestrijden.
Deze onzinnig aantijging wordt opgehangen aan onze kritiek op de doorgeslagen methoden van onaangekondigde huisbezoeken. Er is helemaal niets tegen huisbezoeken, als dat fatsoenlijk gebeurt en er aanleiding toe is. Er is wel iets tegen als er sprake is van stelselmatige benadering van mensen met een uitkering als potentiële fraudeur. In steden als Nijmegen, Groningen, Haarlem, of Eindhoven werkt de SP aan een streng maar rechtvaardig sociaal beleid van de lokale sociale diensten.

4. SP gooit de uitkeringen omhoog, dan gaat er helemaal niemand meer werken.
De prikkel om te werken blijft, omdat de SP een werkbonus invoert. Het verschil tussen niet werken en wel werken verandert daardoor. Alleen zorgen we ervoor dat je voortaan een beetje rond kunt komen als je echt op een uitkering bent aangewezen. Mensen die wel willen werken, maar echt niet kunnen, mogen we niet veroordelen tot levenslange armoede.

5. De SP is slecht voor het bedrijfsleven.
De burgers zijn de afgelopen jaren al zwaar genoeg belast, de grote bedrijven zijn toen gespaard. Die zijn nu aan de beurt om een bijdrage te leveren, eerlijk is eerlijk. De lastenverlichting voor de burgers heeft overigens een positief effect op de bedrijven. Als die burgers te besteden hebben, hebben de bedrijven meer klanten.
De kleine ondernemers en zelfstandigen wil de SP trouwens juist extra helpen en ontlasten. Zie daarvoor ons ondernemersplan: Hart voor de Zaak.

6. De SP is anti-Europa, alleen maar tegen.
De SP is voor samenwerking in Europa. Niet voor meer macht naar het ondemocratisch Brussel. In het referendum over de Grondwet heeft de bevolking zich ook tegen de huidige ontwikkelingen uitgesproken, de grote partijen waren allemaal voor! Sindsdien is er geen enkele partij met zo’n uitgewerkte en uitgebreide visie op een beter Europa als de SP. Een Beter Europa Begint Nu

7. De SP staat met de rug naar de wereld, zegt nee tegen vredesmissies.
Onzin, de SP heeft steun gegeven aan missies in Liberia, Kosovo, Bosnië, Macedonië, Cyprus, Congo en Zuid-Soedan. We zijn tegen óórlogsmissies, zoals de inval in Irak om massavernietigingswapens die er niet waren, of missies zoals die in Afghanistan die de Amerikaanse oorlogsagenda volgen.

http://www.janmarijnissen.nl/2006/11/19/bangmakerij/
pi_43702947
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:57 schreef k3vil het volgende:
Tegengeluid

Nu de SP steeds meer mensen aanspreekt zie je bij de politieke tegenstanders vergelijkbare reacties als bij de Europese Grondwet campagne. Weet je nog: het licht zou uit gaan en er zou zelfs oorlog komen. Ok nu wordt het instrument van bangmakerij van stal gehaald.

Tijd om de bangmakerij en oneigenlijke aantijgingen die links en rechts jegens de SP worden geuit te weerleggen:

1. De SP is slecht voor de economie.
Volgens het CPB leidt het beleid van de SP tot een economische groei van 2% per jaar. De verschillen met de voorspellingen van de effecten van de verkiezingsprogramma’s van andere partijen zijn marginaal. Bij de PvdA is het ook 2% en bij het CDA 2,1%, oftewel slechts een tiende procent meer. En dat moet je dan wel af zetten tegen de prijs die voor die tiende procent wordt betaald. De SP doet met dat geld iets aan de armoede, het sociaal minimum gaat omhoog. Het CDA doet hier niets aan en laat de inkomensverschillen zelfs groeien. Ook de PvdA wil het sociaal minimum slechts laten meestijgen met het welvaartspeil. Bij de VVD is de voorspelde economische groei 0,3% meer, maar die winst komt niet in de samenleving terecht. We krijgen er geen betere scholen door, geen betere zorg en de armoede zal onacceptabel groot blijven. Werk, werk, werk is niet het antwoord voor iemand die op zijn of haar tachtigste naar de voedselbank moet.
Oh alsjeblieft, dat populistische voedselbank argument weer. Kunnen ze nu niet iets beters, bijvoorbeeld geloofwaardigers, verzinnen?
quote:
2. De SP is slecht voor de middeninkomens.
Pas bij meer dan twee keer modaal gaan mensen bij de SP iets meer bijdragen. Bij tweeverdieners is dat pas bij een huishoudinkomen van meer dan 115 duizend euro. Bij alleenverdieners is dat meer 70 duizend euro.
Dit is een pertinente leugen. De SP nivelleert het liefst zoveel mogelijk. Ook de middeninkomens ontsnappen daarbij niet aan de SP.
quote:
3. De SP wil bijstandsfraude niet bestrijden.
Deze onzinnig aantijging wordt opgehangen aan onze kritiek op de doorgeslagen methoden van onaangekondigde huisbezoeken. Er is helemaal niets tegen huisbezoeken, als dat fatsoenlijk gebeurt en er aanleiding toe is. Er is wel iets tegen als er sprake is van stelselmatige benadering van mensen met een uitkering als potentiële fraudeur. In steden als Nijmegen, Groningen, Haarlem, of Eindhoven werkt de SP aan een streng maar rechtvaardig sociaal beleid van de lokale sociale diensten.
In slechts een jaar tijd heeft PvdA wethouder Aboutaleb het al voor elkaar gekregen om 45 mijoen aan uitkeringsfraude op te sporen. De SP was hier net als GroenLinks zwaar op tegen. Volkomen ongeloofwaardig argument dus.
quote:
4. SP gooit de uitkeringen omhoog, dan gaat er helemaal niemand meer werken.
De prikkel om te werken blijft, omdat de SP een werkbonus invoert. Het verschil tussen niet werken en wel werken verandert daardoor. Alleen zorgen we ervoor dat je voortaan een beetje rond kunt komen als je echt op een uitkering bent aangewezen. Mensen die wel willen werken, maar echt niet kunnen, mogen we niet veroordelen tot levenslange armoede.
Die werkbonus zou hilarisch zijn als het niet zo triest was. De SP wil mensen die gaan werken vanuit een uitkerinssituatie en daardoor een armoedeval hebben compenseren door hun salaris aan te vullen tot uitkeringsniveau
quote:
5. De SP is slecht voor het bedrijfsleven.
De burgers zijn de afgelopen jaren al zwaar genoeg belast, de grote bedrijven zijn toen gespaard. Die zijn nu aan de beurt om een bijdrage te leveren, eerlijk is eerlijk. De lastenverlichting voor de burgers heeft overigens een positief effect op de bedrijven. Als die burgers te besteden hebben, hebben de bedrijven meer klanten.
De kleine ondernemers en zelfstandigen wil de SP trouwens juist extra helpen en ontlasten. Zie daarvoor ons ondernemersplan: Hart voor de Zaak.
Denken ze alleen binnen landsgrenzen ofzo? Er is ook nog zoiets als concurrentiepositie.
quote:
6. De SP is anti-Europa, alleen maar tegen.
De SP is voor samenwerking in Europa. Niet voor meer macht naar het ondemocratisch Brussel. In het referendum over de Grondwet heeft de bevolking zich ook tegen de huidige ontwikkelingen uitgesproken, de grote partijen waren allemaal voor! Sindsdien is er geen enkele partij met zo’n uitgewerkte en uitgebreide visie op een beter Europa als de SP. Een Beter Europa Begint Nu
Het anti-NAVO standpunt hebben ze ook alleen maar laten vallen om nog enigszins serieus te worden genomen. Ik heb weinig vertrouwen dat ze in staat zullen zijn om in Europa de juiste diplomatie te betrachten. In hun thuishaven Oss lukte dat al niet eens.
quote:
7. De SP staat met de rug naar de wereld, zegt nee tegen vredesmissies.
Onzin, de SP heeft steun gegeven aan missies in Liberia, Kosovo, Bosnië, Macedonië, Cyprus, Congo en Zuid-Soedan. We zijn tegen óórlogsmissies, zoals de inval in Irak om massavernietigingswapens die er niet waren, of missies zoals die in Afghanistan die de Amerikaanse oorlogsagenda volgen.
Met hun punt van stoppen met de JSF, en daarmee al de gemaakte investeringen kwijtraken, en het budget van het leger met 40% te reduceren blijft er ook geen krijgsmacht over om vredesmissies uit te voeren.

In Afghanistan doen onze mannen en vrouwen trouwens goed werk. Ze vechten tegen de Taliban. Die missie opgeven zou pas echt een slechte ontwikkeling zijn in dat land.
  zondag 19 november 2006 @ 23:24:04 #168
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43703362
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:48 schreef SuperbDeLux het volgende:
Een vluchtige blik op hun kandidatenlijst basht meer dan genoeg

5. Krista van Velzen
Krista van Velzen (32, Den Haag). Propedeuse HBO Bos- en Natuurbeheer, milieu- en vredesactivist.

8. Emile Roemer
Emile Roemer (44, Boxmeer). Onderwijzer.

9. Renske Leijten
Renske Leijten (27, Haarlem). Rondt momenteel studie Nederlandse Taal en Cultuur af aan de Rijksuniversiteit Groningen.

11. Ron Abel
Ron Abel (56, Schiedam). Sinds 1972 onderwijzer, vanaf 1981 directeur openbare basisschool in Schiedam

12. Sharon Gesthuizen
Sharon Gesthuizen (30, Haarlem). Studeerde Nederlands recht en Engels. Deed van 1998 tot 2002 de kunstacademie in Arnhem.

15. Nathalie de Rooij
Nathalie de Rooij (33, Tilburg). Werkte in fabriek en verpleging. Werd daarna VMBO-docent.

16. Hans van Leeuwen
Hans van Leeuwen (54, Leidschendam). Beeldend kunstenaar

18. Paulus Jansen
Paulus Jansen (52, Utrecht). Bouwkundige.

19. Remi Poppe
Remi Poppe (68, Vlaardingen). Gepensioneerd. Milieuactivist.

20. Arda Gerkens
Arda Gerkens (41, Haarlem). Tweede-Kamerlid sinds 2002. Was docent voortgezet onderwijs en medewerker Milieudefensie.

Gelukkig, ervaren politici. Die krijgen vast heel wat gedaan en veroorzaken geen LPF tafarelen.
Wat moet een beeldend kunstenaar in de kamer
Verder heb ik het ook niet zo op milieu- en vredesactivisten, die denken mij iets te kortzichtig.
Are you nuts??
pi_43709391
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:13 schreef knowall het volgende:
Dat de oplossing niet makkelijk te vinden is, komt doordat we aan allerlei EU-regelingen gebonden zijn die het ons niet mogelijk maken om simpelweg een maximum in te stellen aan het aantal zzp-ers dat uit het buitenland hierheen mag komen, en laat de SP nou net ook geen voorstander van Europese inmenging zijn.
Ik denk dat de SP het niet zo gek ziet en dat het heel goed zou zijn dat de invloed van Europa minder groot wordt. Er is teveel afstand tussen de Europese politiek en de burger. En dat krijg je voorlopig niet rechtgezet, die afstand is er nu eenmaal omdat Europa te groot is en te divers (alleen door langzaam naar elkaar toe te groeien kan het zo zijn dat over zeg 100 jaar er werkelijk sprake is van één Europa).

Dat gezegd hebbende: de ontwikkeling kan worden afgeremd (en dat is m.i. dus belangrijk), maar zeker niet worden teruggedraaid. Dat zit er eenvoudigweg niet in. Overigens is het vreemd dat de SP tegen Europa is, want een groot log Europees overheidsapparaat die alles regelt voor de burgers moet de SP aanspreken vanuit hun gedachtegoed. Maar goed, de VVD is voor hypotheekrenteaftrek en dat past weer niet binnen het gedachtegoed van de VVD. Lekker opportunistisch die politieke partijen...
pi_43715957
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat de SP het niet zo gek ziet en dat het heel goed zou zijn dat de invloed van Europa minder groot wordt. Er is teveel afstand tussen de Europese politiek en de burger. En dat krijg je voorlopig niet rechtgezet, die afstand is er nu eenmaal omdat Europa te groot is en te divers (alleen door langzaam naar elkaar toe te groeien kan het zo zijn dat over zeg 100 jaar er werkelijk sprake is van één Europa).
Mensen houden niet van verandering en zeker niet van het opgeven van de nationale identiteit.Weerstand tegen Europa zal er dus altijd zijn, maar het is een proces van de lange adem. Zo is er momenteel veel weerstand tegen onze gezamenlijke munt. De jongere generaties weten echter niet beter en hebben dus geen heimwee naar de gulden. Het tijdelijke gezeik over de euro zal de geschiedenisboeken nooit bereiken.
pi_43744045
De telegraaf weet maar niet van ophouden.

Moet je ook die reacties lezen, het werkt wedereom totaal averechts!
bedankt telegraaf!

[ Bericht 10% gewijzigd door venomsnake op 21-11-2006 12:33:33 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')