abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43661935
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:00 schreef knowall het volgende:

[..]

O?
[..]

Wat valt daarop te reageren?

De SP heeft veel potentie zoals dit grafiekje uit een ander topic laat zien:

[afbeelding]

Dat de SP vaak slechter scoort bij verkiezingen dan bij peilingen komt, waarschijnlijk, doordat sommige SP-mensen 'stragisch' op de PvdA stemmen. Deze verkiezingen is er echter geen noodzaak om strategisch op de PvdA te stemmen daar de PvdA en de SP ongeveer even groot zijn in de peilingen.

We zuillen dus wel zien.
Ja dus? Mensen gaan voor de eerste keus wanneer ze in het stemhokje staan.
pi_43662007
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:04 schreef Hamwans het volgende:

[..]

Ja dus? Mensen gaan voor de eerste keus wanneer ze in het stemhokje staan.
Ja. Dus we zullen wel zien wat de eerste keus van de mensen op 22 november is, daar valt nu toch echt weinig nuttigs over te melden. Het enige dat zeker is, is dat veel mensen (34%) de SP zullen overwegen als eerste keus, en daar kan geen andere partij aan tippen, zelfs de PvdA en het CDA niet.
  zaterdag 18 november 2006 @ 18:07:09 #53
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_43662037
Waar slaan die percentages op?
pi_43662067
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:06 schreef knowall het volgende:

[..]

Ja. Dus we zullen wel zien wat de eerste keus van de mensen op 22 november is, daar valt nu toch echt weinig nuttigs over te melden. Het enige dat zeker is, is dat veel mensen (34%) de SP zullen overwegen als eerste keus, en daar kan geen andere partij aan tippen, zelfs de PvdA en het CDA niet.
CDA krijgt minstens 44 zetels. Daar gaat de SP overheen denk je?
pi_43662068
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:07 schreef Sargon het volgende:
Waar slaan die percentages op?
http://www.politiekebarometer.nl/index_nieuws_01.htm
pi_43662130
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:08 schreef Hamwans het volgende:

[..]

CDA krijgt minstens 44 zetels. Daar gaat de SP overheen denk je?
Wie zien wel. Wie zien wel. Wie zien wel.
pi_43662183
"De SP biedt een rechtvaardig, sociaal, veilig en armoedevrij land."

Wat versta je onder armoede, knowall?
pi_43662274
Hey Hamwans, van wie ben jij ook alweer het verkiezingskloontje?

En armoede houdt in niet mee kunnen doen in de maatschappij. Verder geen discussie die van belang is voor dit topic. Ga de SP maar bashen, dan ben je tenminste ontopic.
pi_43662301
Ik bash dan ook even mee

Nu SP = Straks JP
pi_43662310
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:06 schreef knowall het volgende:

Het enige dat zeker is, is dat veel mensen (34%) de SP zullen overwegen als eerste keus, en daar kan geen andere partij aan tippen, zelfs de PvdA en het CDA niet.
Dat kan wel zo zijn, maar hoe meer blauw je hebt, hoe meer het "eerste keus"-deel nog kan zakken (althans, dat lijkt een logische conclusie en komt overeen met wat in het verleden met de SP gebeurde).

Ergens zou ik het wel grappig vinden, SP als grootste partij. Dat wordt lachen, gieren en brullen (vooral voor de laagste inkomensgroep op de wat langere termijn). Misschien ga ik wel SP stemmen, gewoon voor de grap!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43662367
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:56 schreef knowall het volgende:

[..]

Dat idee heb je omdat je heel dom bent. Marijnissen, of algemener; de SP, heeft niets tegen rijkdom, de SP heeft iets tegen armoede.
Oh please. Je hebt commentaar op mensen die onzin over de SP schrijven, maar zelf doe je het ook.

Ik heb het programma van de SP gelezen en geluisterd naar wat er in interviews en debatten door hen als standpunt is ingenomen. Op basis daarvan heb ik een topic geopend. Dat was geen bash-topic, maar een verwijzing naar controversiële standpunten van de SP waar veel stemmers waarschijnlijk geen weet hebben. Dat de SP ook veel goede punten heeft ontken ik niet, maar sommige van hun keuzes zijn gewoonweg extreem.
pi_43662391
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:15 schreef knowall het volgende:

En armoede houdt in niet mee kunnen doen in de maatschappij.
Wat gaat de SP daar dan tegen doen?
pi_43662402
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar hoe meer blauw je hebt, hoe meer het "eerste keus"-deel nog kan zakken (althans, dat lijkt een logische conclusie en komt overeen met wat in het verleden met de SP gebeurde).
Dat is helemaal geen logische conclusie
quote:
Ergens zou ik het wel grappig vinden, SP als grootste partij. Dat wordt lachen, gieren en brullen (vooral voor de laagste inkomensgroep op de wat langere termijn). Misschien ga ik wel SP stemmen, gewoon voor de grap!
Het maakt mij niet uit waarom je SP stemt, als je maar SP stemt.
pi_43662447
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat gaat de SP daar dan tegen doen?
http://www.sp.nl/2006/programma/

En uit het FInancieel Dagblad:
quote:
De SP wil het minimumloon en de uitkeringen met 5% verhogen. Toch pakt dit voorstel niet slecht uit in de modellen van het Planbureau, omdat de SP tegelijkertijd de arbeidskorting voor laaggeschoolden fors verhoogt. De partij zorgt ervoor dat het financieel aantrekkelijker wordt om te werken in plaats van een uitkeringen te ontvangen.
pi_43662602
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:18 schreef budha het volgende:
Oh please. Je hebt commentaar op mensen die onzin over de SP schrijven, maar zelf doe je het ook.
Van wat ik schreef is niets onzin.
quote:
Op basis daarvan heb ik een topic geopend.
Ik kan dat topic nergens in je postgeschiedenis vinden.
pi_43662670
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:21 schreef knowall het volgende:

http://www.sp.nl/2006/programma/

En uit het FInancieel Dagblad:
Je lijkt wel een OvJ: in het dossier staat duidelijk... bla... Dossier heeft vervolgens een complete archiefkast nodig, maar dat terzijde.

Wees concreet: ik heb geen zin om te zoeken naar iets wat iemand misschien bedoelt. Gewoon to the point: welke maatregel.
  zaterdag 18 november 2006 @ 18:30:03 #67
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43662705
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 19:06 schreef knowall het volgende:
  • 2003: we worden, met allerlei doemscenario’s en zwartmakerij, massaal gewaarschuwd vooral niet LPF te stemmen. Gevolg: we stemmen massaal LPF.
  • En we hebben allemaal gezien wat de gevolgen zijn geweest van de LPF in het kabinet.
    pi_43662752
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 18:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je lijkt wel een OvJ: in het dossier staat duidelijk... bla... Dossier heeft vervolgens een complete archiefkast nodig, maar dat terzijde.

Wees concreet: ik heb geen zin om te zoeken naar iets wat iemand misschien bedoelt. Gewoon to the point: welke maatregel.
  • minimumloon en de uitkeringen omhoog.
  • arbeidskorting voor laaggeschoolden fors omhoog.
  • invoering van inkomensafhankelijke kinderbijslag
  • invoering inkomensafhankelijke ziektekostenpremie
  • afschaffing van de no-claimregeling in de zorg
  • "De AOW hoort weer welvaartsvast te worden – en te blijven. Door de fiscale ouderenkorting te verhogen, gaan ouderen met alleen AOW en een klein aanvullend pensioen er extra op vooruit."
  • etc.
  • etc.
  • etc.
  • pi_43662776
    quote:
    Op vrijdag 17 november 2006 21:56 schreef knowall het volgende:

[..]

Dat idee heb je omdat je heel dom bent. Marijnissen, of algemener; de SP, heeft niets tegen rijkdom, de SP heeft iets tegen armoede.
    welke armoede? Zolang de zwervers en daklozen hun boodschappen nog doen bij de AH..
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_43662845
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 18:32 schreef kawotski het volgende:

[..]

welke armoede? Zolang de zwervers en daklozen hun boodschappen nog doen bij de AH..
    Hey, uitkeringstrekkers hebben ook recht op een flatscreen tv ja!
    pi_43662943
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 18:30 schreef Bob-B het volgende:

[..]

En we hebben allemaal gezien wat de gevolgen zijn geweest van de LPF in het kabinet.
    De SP is de LPF echter niet. De LPF was/is, op een enkele uitzondering na, een aaneenschakeling van prutsers. De SP niet. Opnieuw uit het Financieel Dagblad:
    quote:
    Een snelle groei brengt risico’s met zich mee, zo weet Marijnissen. In 2002 verdubbelde de partij bijna in zeteltal. Dat leidde tot problemen, omdat de partij onvoldoende geīnvesteerd had in de kandidaat-kamerleden. Het gevolg was een conflict met Ali Lazrak, die later door Marijnissen uit de fractie is gezet. Om herhaling te voorkomen heeft de partij ‘De groep van 30′ opgericht, waar talentvolle nieuwe SP’ers worden opgeleid. Zes mensen uit dit trainingstraject staan op de nieuwe kandidatenlijst. Verder waakt Marijnissen voor een goede verhouding tussen ervaring en nieuwkomers. Mocht de partij zich opnieuw verdubbelen dan wordt de 68-jarige Remi Poppe - die van 1994 tot 2002 in de Kamer zat - opgetrommeld; hij staat op nummer 19 van de lijst. Ook Arda Gerkens, die wilde stoppen, heeft toegezegd in de fractie te blijven als de partij 20 zetels haalt, om ervaring te behouden.
      zaterdag 18 november 2006 @ 18:46:49 #72
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_43663119
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 18:32 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wat een nergens op slaand "argument' weer. Nergens op gefundeerd dan op onderbuikgevoelens en vooroordelen.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_43663123
    WTF is er met de TT gebeurd? Denkkaders???
    pi_43663317
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 18:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat een nergens op slaand "argument' weer. Nergens op gefundeerd dan op onderbuikgevoelens en vooroordelen.
    doe je huiswerk en bewijs het tegendeel dan maar eens, ik kom ze dagelijks tegen in de AH. Ze staan altijd bier te zui. eh drinken want ze hebben zo'n dorst. Maak dan je uitkering bij de Aldi op..

Kom maar eens met wat argumenten waarom mensen armoedig zijn, heb je dat al eens onderzocht ?? als je zo stellig inneemt dat ik van onderbuikgevoelens en vooroordelen vol zit?

my 2 cents , niemand hoeft armoede te lijden in dit land, doe je dat wel dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje en/of je laat je niet goed voorlichten door het systeem. Onderzoek eerst maar eens de oorzaken en kom dan weer terug.. Ik kan genoeg redenen opnoemen waarom mensen geld tekort komen maar ik spreek dan nog niet over armoede
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_43663434
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 18:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Negeer 't dan ook gewoon.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')