abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 15:25:29 #251
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43993055
Zegt dit genoeg over hoe ons bezoekje was bij het CB vanmiddag?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 29 november 2006 @ 15:40:00 #252
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43993476
vergat ik helemaal te vertellen dat ik nu een 'buitenvoedmoeder' ben!
Iedere golf van de zee,
  woensdag 29 november 2006 @ 15:41:35 #253
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43993534
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:40 schreef Neuk het volgende:
vergat ik helemaal te vertellen dat ik nu een 'buitenvoedmoeder' ben!
Ha collega!
He goed dat Brent zo aangekomen was!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 29 november 2006 @ 16:02:03 #254
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43994310
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:41 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ha collega!
He goed dat Brent zo aangekomen was!
Hai ook een buitenvoedmoeder? Kwamen twee meisjes, jaar of 8, bij me staan om de baby te kijken. Zegt de ene 'Ik zie je blote tiet! 'dus ik zeg 'Wat erg he!? Zo veel zie je toch niet en daarbij maakt het me niets uit. Vind jij het raar dan?'. Zegt het wijsneusje 'Nee, maar andere mensen moeten daar wel om lachen'. Ik: 'Nee hoor, zie jij iemand lachen? Je bent gewoon stom'. Toen zei de andere 'Kom Elza, we gaan weer klimmen!' en toen waren ze weer weg.
Leermomentje... maar voor wie van de twee, ik of dat stinkkind, weet ik niet
Ze liep trouwens ook nog effe lekker de kinderwagen in te hoesten zonder hand voor de mond en zat ook aan Brent's mooie speelkoetje en hoestte daar ook nog effe lekker overheen.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 29 november 2006 @ 16:06:57 #255
94046 PM-girl
pi_43994517
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:02 schreef Neuk het volgende:

[..]

Hai ook een buitenvoedmoeder? Kwamen twee meisjes, jaar of 8, bij me staan om de baby te kijken. Zegt de ene 'Ik zie je blote tiet! 'dus ik zeg 'Wat erg he!? Zo veel zie je toch niet en daarbij maakt het me niets uit. Vind jij het raar dan?'. Zegt het wijsneusje 'Nee, maar andere mensen moeten daar wel om lachen'. Ik: 'Nee hoor, zie jij iemand lachen? Je bent gewoon stom'. Toen zei de andere 'Kom Elza, we gaan weer klimmen!' en toen waren ze weer weg.
Leermomentje... maar voor wie van de twee, ik of dat stinkkind, weet ik niet
Ze liep trouwens ook nog effe lekker de kinderwagen in te hoesten zonder hand voor de mond en zat ook aan Brent's mooie speelkoetje en hoestte daar ook nog effe lekker overheen.
Nou nog niet echt buiten maar al wel bij het bezoek! (is het niet koud buiten? Als Simon een dikke trui aanheeft, of ik, krijg ik hem niet goed aangelegd).

Visioen: Neuk loopt over 25 jaar met haar kleinkind door het park, ziet twee 32-jarige moeders op het bankje voeden en roept: IEEEEH!
*
  woensdag 29 november 2006 @ 16:13:57 #256
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43994783
Aah je bent een buitenshuisvoedmoeder Dat deed ik al wel zonder probs. Het was heerlijk weer vanmiddag en ik kleed me er ook wel een beetje op, om eerlijk te zeggen. Buikband onder mijn trui zodat ik niet met de blote buik hoef te zitten bijv. Kweenie, ik heb nooit een probleem met het aanleggen van Brent. Hij doet wel eens moeilijk en knorrig maar dan is ie denk ik vergeten hoe het ook weer moest. Effekes de vinger in de mond en dan hops de rest erbij en dan drinkt ie wel
Iedere golf van de zee,
  woensdag 29 november 2006 @ 16:28:39 #257
94046 PM-girl
pi_43995301
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:13 schreef Neuk het volgende:
Aah je bent een buitenshuisvoedmoeder Dat deed ik al wel zonder probs.
Ik op zich ook, alleen mijn bezoek of gezelschap doet wel eens moeilijk (oom tegen 9-jarig neefje: 'Kijk jongen, daar komen ze aan, de melkflessen!' 'Huh, wat', zegt neefje? 'De blote borsten!')
Of demonstratief zeggen: 'Ik kijk wel de andere kant op'. Deze reacties kon ik verwachten dus het doet me niet veel, maar moest wel even over de drempel heen.
quote:
Het was heerlijk weer vanmiddag en ik kleed me er ook wel een beetje op, om eerlijk te zeggen. Buikband onder mijn trui zodat ik niet met de blote buik hoef te zitten bijv. Kweenie, ik heb nooit een probleem met het aanleggen van Brent. Hij doet wel eens moeilijk en knorrig maar dan is ie denk ik vergeten hoe het ook weer moest. Effekes de vinger in de mond en dan hops de rest erbij en dan drinkt ie wel
Het happen is hier ook geen probleem, maar als er teveel stof tussen Simon en mij zit, is zijn buik te dik om bij mijn borst te kunnen op een of andere manier. Ik gebruik een hydrofiel luier als leklap, en moet ik goed uitvouwen, anders lukt het ook niet!
*
pi_43995340
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:28 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik op zich ook, alleen mijn bezoek of gezelschap doet wel eens moeilijk (oom tegen 9-jarig neefje: 'Kijk jongen, daar komen ze aan, de melkflessen!' 'Huh, wat', zegt neefje? 'De blote borsten!')
Jezus wat flauw en respectloos zeg.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 29 november 2006 @ 16:32:18 #259
94046 PM-girl
pi_43995410
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jezus wat flauw en respectloos zeg.
Nogal idd, maar ik vermoed dat er sprake is van een poging tot verbloemen van onzekerheid. Ik wist dat dit ging komen, helaas heeft hij zelf nooit bv gehad dus ik kon niet roepen: waar ben jij dan groot van geworden.

Grappig was dat neefje dus amper reageerde! (wist natuurlijk niet waar die kijken moest!)
*
pi_43995599
Ik snap best dat mensen zich in eerste instantie opgelaten kunnen voelen, omdat borsten nu eenmaal met sex geassocieerd worden ipv met voeden nowadays, maar dit vind ik echt een lompe reactie hoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 29 november 2006 @ 16:39:52 #261
94046 PM-girl
pi_43995666
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:38 schreef Jarno het volgende:
Ik snap best dat mensen zich in eerste instantie opgelaten kunnen voelen, omdat borsten nu eenmaal met sex geassocieerd worden ipv met voeden nowadays, maar dit vind ik echt een lompe reactie hoor.
Is het ook, maar daarom laat ik het voeden niet bij die mensen. Ik ben al wel aan het broeden op een volgende keer om dan ad rem te kunnen reageren! (tips??)
*
  woensdag 29 november 2006 @ 16:42:53 #262
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43995779
Dat vind ik ook. En helemaal dom om dat ook nog aan een kleintje te gaan leren. Ik geloof dat ik flink zou happen op zulke reacties.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 29 november 2006 @ 16:43:55 #263
94046 PM-girl
pi_43995824
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:42 schreef Neuk het volgende:
Dat vind ik ook. En helemaal dom om dat ook nog aan een kleintje te gaan leren. Ik geloof dat ik flink zou happen op zulke reacties.
Ik ben altijd net te laat met een goede reactie. Maar met Sinterklaas zal het er wel weer van komen gok ik zo, dus ik kan vast iets bedenken!
*
pi_43996924
Ik heb ook al een aantal keer openbaar gevoed. Twee keer in de dierentuin en twee keer bij de V&D(restauratie). En in onze stilstaande auto. Nog geen reacties in de vorm van woorden gehad, wel blikken van gêne. Maar kom op, het is natuurlijk en je kind moet toch eten? Wat willen ze dan? Dat je kind huilt en jij met twee ballonnen rondloopt?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44000353
Misschien kan je een gedicht voor hem maken waar je fijntjes wijst op zijn zieligheid PM?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 29 november 2006 @ 19:13:34 #266
94046 PM-girl
pi_44000564
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:07 schreef snoopy het volgende:
Misschien kan je een gedicht voor hem maken waar je fijntjes wijst op zijn zieligheid PM?
Helaas heb ik zijn lotje niet getrokken! Ik til er verder niet zwaar aan, maar wilde er mee aangeven dat het helaas niet iedereen er goed mee om kan gaan.
*
  woensdag 29 november 2006 @ 19:53:26 #267
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44001980
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:39 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Is het ook, maar daarom laat ik het voeden niet bij die mensen. Ik ben al wel aan het broeden op een volgende keer om dan ad rem te kunnen reageren! (tips??)
"Ja, daar zou jij ook wel eens in willen happen he.... "
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 november 2006 @ 21:51:30 #268
94046 PM-girl
pi_44006275
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:53 schreef Moonah het volgende:

[..]

"Ja, daar zou jij ook wel eens in willen happen he.... "

(zo ad rem durf ik nou ook weer niet denk ik!)
*
  woensdag 29 november 2006 @ 21:55:22 #269
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_44006431
Of... heb je ook honger ofzo?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_44016444
Kolven op het werk gaat nog een grote grap worden. Net mijn baas aan de telefoon (voorstander van bv, dat wel) die denkt dat het allemaal wel gaat lukken in de 'niet productieve uren' die ik per jaar heb. Ik heb ook 'productieve uren', die komen voor rekening van de klant. Ik zie niet zitten dat ik dat ga halen. Gaat leuk worden, het jaarverslag van volgend jaar, geen enkel doel gehaald. Kolven ga ik zeker, dan maar ten koste van de productieve uren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44016661
Hebben ze wel een goede ruimte voor je YPPY en kan je gewoon gaan kolven wanneer je dat zelf wil?
pi_44016780
Op de locatie waar ik werk is wel een ruimte die op zich goed is, met kraan zelfs, gordijnen en het kan op slot (grote ruimte wel). Ik kan er alleen niet altijd in. Op kantoor is er een ruimte waar ik altijd in kan, maar die is niet fijn (volgens een collega die daar heeft gekolfd) en ik moet dan 15 minuten reizen. Op zich vind het niet erg dat ik er niet altijd in kan. Het gaat steeds maar om een paar uur dat de ruimte bezet is en dat weet ik vooraf. Daar valt wel omheen te plannen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 11:49:36 #273
94046 PM-girl
pi_44018782
Het blijft schijnbaar toch iets bijzonders, kolven op het werk.
Ik moet ook nog even kijken, op onze locatie (woonhuis) wordt het denk ik de badkamer (galmt lekker dat geluid, zullen de kinderen leuk vinden!) of de zolder, maar die kan niet dicht volgens mij.
Anders naar het hoofdkantoor, is ook 10 minuten reizen.

Dit motiveert ook niet echt om weer zin te krijgen in het werk.
*
pi_44026731
Ik zat hier in een kaal kantoor, was helemaal niet aangekleed. Gewoon stoel mee en kolven, koelkast waar iedereen zijn drinke lag gebruikte ik om het weg te zetten. de "kolfruimte"werd trouwens ook meteen dankbaar als opslag gebruikt en nog steeds terwijl ik eigenlijk niet meer kolf op het werk.

Ik kolf eigenlijk helemaal niet meer, op het KDV krijgt merlijn nu ook melk (verdund) net als de rest.
pi_44027026
Ik moet ook de koelkast onder de bar gebruiken. Nu maar hopen dat de beheerders zich niet vergissen.
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 19:43:39 #276
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44033058
Ik kolf in een kast Het is wel een behoorlijk grote ruimte waar wij allerlei readers etc bewaren. Verder zijn er geen ruimtes zonder ramen op mijn werk. Ik heb bij mijn kolfapparaat een klein koeltasje met een groot koelelement, ik heb dus wel altijd alles bij elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door sjak op 30-11-2006 19:52:24 ]
Lekker douchen!
  donderdag 30 november 2006 @ 19:48:34 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_44033289
Ik heb als kolfruimte een klein keukentje dat nooit gebruikt wordt. Ideaal, want warm en kouw water en een koelkast! En in de lente verhuizen we naar een nieuwe kantoorruimte, waar speciaal een kolfkamer is.
  Jubileum moderator donderdag 30 november 2006 @ 19:56:10 #278
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44033572
Toch wel grappig als je leest in sommige documenten hoe een kolfruimte eruit hoort te zien (compleet met rustbed voor de moeder) en dan nu de schrille werkelijkheid.

Bij ons op kantoor kolf je in het invalidentoilet. Ik heb het nooit gedaan, nooit nodig gehad gelukkig maar het idee stond me al zo tegen....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_44033711
Lijkt me niet al te hygiënisch Lois
  donderdag 30 november 2006 @ 20:07:01 #280
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44034010
Ik wist helemaal niet dat er criteria waren voor een kolfruimte, ik heb ze eens opgezocht nav Lois haar post :d Criteria kolffaciliteit
De Arbeidstijdenwet stelt de volgende eisen aan een kolfruimte:
  • afsluitbare ruimte waarin een deugdelijk, al dan niet opvouwbaar bed of rustbank aanwezig is
  • geen gevaren aanwezig (bijvoorbeeld slechte hygiëne, schadelijke stoffen)
  • voldoende voorzieningen voor klimaat- en luchtverversing

Hmmm, ik moet maandag toch maar eens met mijn baas om tafel
  • Lekker douchen!
    pi_44034278
    Ik werk op een lab en een andere sectie van onze afdeling heeft een dienstenkamer, waar 's avonds en in het weekend de dienstdoende laborant kan zitten als het even rustig is. Die dienstenkamer wordt ook gebruikt al kolfruimte door mensen van onze afdeling. Er staat een bank, buro, TV, stereo, PC en er is een wasbak enzo. Werkt super. De melk bewaar ik in de koelkast van onze eigen koffiekamer, die is iets dichter bij m'n eigen werkplek.
    Het ziekenhuis waar ik werk heeft ook een officiële kolfkamer, maar dat is heel onhandig; de sleutel ligt bij de bewaking, die helemaal niet in de buurt zit bij die kamer en het is nogal onduidelijk wie hem allemaal gebruiken en wanneer. Vandaar dat we voor onze afdeling gewoon zelf wat geregeld hebben.
      donderdag 30 november 2006 @ 20:20:32 #282
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_44034635
    Ik werk af en toe ook in een ziekenhuis en daar ben ik deze week eens op zoek gegaan naar een kolfkamer. De meest aangewezen plek leek mij bij de verloskamers maar daar was niets. Het erge vond ik dat ze ook niet wisten waar het wel was...Ik heb het dus niet gevonden.
    Lekker douchen!
      donderdag 30 november 2006 @ 21:03:20 #283
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_44036087
    Volgens mij moet er ook nog stromend water en een koelkast zijn Sjak

ik ben trouwens benieuwd waar op mijn werk de nieuwe kolfruimte is. (en hoe die eruit ziet) 3 jaar geleden begon ik in een leeg keukentje maar aangezien de keuken gebruikt ging worden, werden we 'verbannen' naar het kantoor van de schoonmakers. ruim kantoor, koelkastje en naast dat leegstaande keukentje dus stromend water in de buurt.. Was ook te doen maar ze waren wel aan 't bakkeleien dat het niet ideaal was. Ben dus benieuwd of er wat veranderd is.
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_44036200
    Ook even hier. Zouden jullie erop durven betrouwen?
    quote:
    LAM-methode
    Lactatie amenorroe (LAM) is het wegblijven van de menstruatie als gevolg van de lactatie. Dit ontstaat als de moeder op een dusdanige manier borstvoeding geeft dat de eisprong wordt tegengegaan. De voorwaarden waaraan moet worden voldaan zijn de volgende:

Volledige borstvoeding; de baby krijgt op verzoek de borst (dus niet op vaste tijden), dag en nacht, met tussenpozen van niet meer dan circa zes uur;
    De baby krijgt geen bijvoeding, behalve eventueel een beetje water en vitaminen; bijvoeding leidt tot minder lang drinken aan de borst, tot lagere prolactinespiegels en daardoor tot het optreden van een eisprong;
    Wanneer na meer dan acht weken na de bevalling bloedverlies optreedt, is de kans op bevruchting toegenomen en moet een aanvullende methode, bijvoorbeeld NFP, worden toegepast;
    Na zes maanden is volgens veel gegevens de kans op zwangerschap toegenomen; dan wordt sowieso een aanvullende methode geadviseerd.
    Pearl-Index gedurende de eerste vier maanden is 0,32 en is vergelijkbaar met die van een spiraaltje.
    pi_44036271
    Ikke niet BM, ook niet als ik aan alle voorwaarden voldeed.
    pi_44036525
    Ik denk dat het gewoon toch gevoelsmatig niet veilig voelt. Msischien omdat er zo lang is geroepen dat het niet veilig is?
    pi_44036639
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 21:15 schreef snoopy het volgende:
    Ik denk dat het gewoon toch gevoelsmatig niet veilig voelt. Msischien omdat er zo lang is geroepen dat het niet veilig is?
    Ja, ik durf er ook nog niet echt vanuit gaan. Maar anderzijds als het wetenschappelijk bewezen is?
    pi_44036729
    Misschien dat een volgende generatie het durft? Wat ik zeg, bij ons is het er echt ingestampt dat het niet veilig zou zijn. Probeer dat maar eens te veranderen in je hoofd!
    pi_44036999
    Ja, en dan lachen ze met ons dat we dat niet wisten!
    pi_44037094
    ik denk het ook
      donderdag 30 november 2006 @ 21:30:00 #292
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_44037173
    Twee dagen na de bevalling werd me al verteld dat je dan zwanger kon worden. Ik dacht er toen nog niet eens aan Die voorwaarden heb ik wel eerder gehoord. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik zou er alleen niet op durven vertrouwen. Als je echt geen risico wil lopen om weer zwanger te worden zou ik er andere dingen bij gebruiken.
    Lekker douchen!
    pi_44039908
    Ook ik zou er nooit op durven vertrouwen, zelfs als ik aan alle (strenge) voorwaarden zou voldoen (wat me al zowat onmogelijk lijkt). Lang leve de anticonceptie. Ook hier trouwens een kraamhulp die al snel waarschuwde dat bv geen betrouwbare anticonceptiemethode is.
    pi_44040167
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:32 schreef Tamea het volgende:
    , zelfs als ik aan alle (strenge) voorwaarden zou voldoen (wat me al zowat onmogelijk lijkt).
    Waarom lijkt je dat onmogelijk?
    pi_44040540
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:39 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Waarom lijkt je dat onmogelijk?
    Omdat in een Engelstalige uitleg die ik al eens over deze methode heb gelezen, nog wat dingen stonden die in deze uitleg niet staan. Zoals dat je baby al zijn zuigbehoefte alleen maar bij jou mag bevredigen en dat kolven voor deze methode niet gelijkwaardig is aan voeden. Hierdoor kan je dus nooit bij je baby weg als voedende moeder en dat lijkt me in de huidige Westerse samenleving zowat onmogelijk.
    pi_44040834
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:49 schreef Tamea het volgende:

[..]

Omdat in een Engelstalige uitleg die ik al eens over deze methode heb gelezen, nog wat dingen stonden die in deze uitleg niet staan. Zoals dat je baby al zijn zuigbehoefte alleen maar bij jou mag bevredigen en dat kolven voor deze methode niet gelijkwaardig is aan voeden. Hierdoor kan je dus nooit bij je baby weg als voedende moeder en dat lijkt me in de huidige Westerse samenleving zowat onmogelijk.
    Kolven las ik idd ook al eens, daar snap ik de logica niet van.
    En een tutje is ivm het gevaar van een voeding over te slaan bij minder sterke baby's. Ze stellen de voeding uit en kindje valt in slaap en slaat voeding over.
    pi_44041332
    Hoe meer zuigmomenten hoe beter voor die methode. Kellymom.com heeft er wel veel info over oa http://www.kellymom.com/bf/normal/fertility.html.
    Als je het combineert met NFP zou je wel in staat moeten zijn om te merken wanneer je weer vruchtbaar begint te worden. Ik kon zelf iig wel merken dat er iets van een cyclus op gang kwam voordat de menstruatie op gang kwam (en dat was na bijna 18 mnd).
    pi_44046345
    Nou, het klinkt mij iets te vaag in de oren iig.
    pi_44046374
    Daar zou ik niet op durven vertrouwen, maar ik hoop voor je dat het werkt BM.

Straks gaan we wegen, hopelijk is ze goed aangekomen met al die nachtvoedingen.
    *OUD heilige*
    pi_44048228
    Goedemorgen,

even een vraagje. Kaithlynn is nu drie weken oud en nu is mijn vraag kun je nu nog last van stuwingkrijgen en zo ja wat kan je daar het beste aan doen. Het gaat alleen om mijn rechterborst terwijl ik haar altijd links en rechts laat drinken.

Alvast bedankt...

liefs Mibos
    Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')