Ha collega!quote:Op woensdag 29 november 2006 15:40 schreef Neuk het volgende:
vergat ik helemaal te vertellen dat ik nu een 'buitenvoedmoeder' ben!
Hai ook een buitenvoedmoeder?quote:Op woensdag 29 november 2006 15:41 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ha collega!
He goed dat Brent zo aangekomen was!
Nou nog niet echt buiten maar al wel bij het bezoek! (is het niet koud buiten? Als Simon een dikke trui aanheeft, of ik, krijg ik hem niet goed aangelegd).quote:Op woensdag 29 november 2006 16:02 schreef Neuk het volgende:
[..]
Hai ook een buitenvoedmoeder?Kwamen twee meisjes, jaar of 8, bij me staan om de baby te kijken. Zegt de ene 'Ik zie je blote tiet!
'dus ik zeg 'Wat erg he!? Zo veel zie je toch niet en daarbij maakt het me niets uit. Vind jij het raar dan?'. Zegt het wijsneusje 'Nee, maar andere mensen moeten daar wel om lachen'. Ik: 'Nee hoor, zie jij iemand lachen? Je bent gewoon stom'. Toen zei de andere 'Kom Elza, we gaan weer klimmen!' en toen waren ze weer weg.
Leermomentje... maar voor wie van de twee, ik of dat stinkkind, weet ik niet![]()
Ze liep trouwens ook nog effe lekker de kinderwagen in te hoesten zonder hand voor de mond en zat ook aan Brent's mooie speelkoetje en hoestte daar ook nog effe lekker overheen.![]()
Ik op zich ook, alleen mijn bezoek of gezelschap doet wel eens moeilijk (oom tegen 9-jarig neefje: 'Kijk jongen, daar komen ze aan, de melkflessen!' 'Huh, wat', zegt neefje? 'De blote borsten!')quote:Op woensdag 29 november 2006 16:13 schreef Neuk het volgende:
Aah je bent een buitenshuisvoedmoederDat deed ik al wel zonder probs.
Het happen is hier ook geen probleem, maar als er teveel stof tussen Simon en mij zit, is zijn buik te dik om bij mijn borst te kunnen op een of andere manier. Ik gebruik een hydrofiel luier als leklap, en moet ik goed uitvouwen, anders lukt het ook niet!quote:Het was heerlijk weer vanmiddag en ik kleed me er ook wel een beetje op, om eerlijk te zeggen. Buikband onder mijn trui zodat ik niet met de blote buik hoef te zitten bijv.Kweenie, ik heb nooit een probleem met het aanleggen van Brent. Hij doet wel eens moeilijk en knorrig maar dan is ie denk ik vergeten hoe het ook weer moest. Effekes de vinger in de mond en dan hops de rest erbij en dan drinkt ie wel
![]()
Jezus wat flauw en respectloos zeg.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:28 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik op zich ook, alleen mijn bezoek of gezelschap doet wel eens moeilijk (oom tegen 9-jarig neefje: 'Kijk jongen, daar komen ze aan, de melkflessen!' 'Huh, wat', zegt neefje? 'De blote borsten!')
Nogal idd, maar ik vermoed dat er sprake is van een poging tot verbloemen van onzekerheid. Ik wist dat dit ging komen, helaas heeft hij zelf nooit bv gehad dus ik kon niet roepen: waar ben jij dan groot van geworden.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jezus wat flauw en respectloos zeg.
Is het ook, maar daarom laat ik het voeden niet bij die mensen. Ik ben al wel aan het broeden op een volgende keer om dan ad rem te kunnen reageren! (tips??)quote:Op woensdag 29 november 2006 16:38 schreef Jarno het volgende:
Ik snap best dat mensen zich in eerste instantie opgelaten kunnen voelen, omdat borsten nu eenmaal met sex geassocieerd worden ipv met voeden nowadays, maar dit vind ik echt een lompe reactie hoor.
Ik ben altijd net te laat met een goede reactie. Maar met Sinterklaas zal het er wel weer van komen gok ik zo, dus ik kan vast iets bedenken!quote:Op woensdag 29 november 2006 16:42 schreef Neuk het volgende:
Dat vind ik ook. En helemaal dom om dat ook nog aan een kleintje te gaan leren. Ik geloof dat ik flink zou happen op zulke reacties.
Helaas heb ik zijn lotje niet getrokken! Ik til er verder niet zwaar aan, maar wilde er mee aangeven dat het helaas niet iedereen er goed mee om kan gaan.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:07 schreef snoopy het volgende:
Misschien kan je een gedicht voor hem maken waar je fijntjes wijst op zijn zieligheid PM?
"Ja, daar zou jij ook wel eens in willen happen he.... "quote:Op woensdag 29 november 2006 16:39 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Is het ook, maar daarom laat ik het voeden niet bij die mensen. Ik ben al wel aan het broeden op een volgende keer om dan ad rem te kunnen reageren! (tips??)
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
"Ja, daar zou jij ook wel eens in willen happen he.... "
quote:LAM-methode
Lactatie amenorroe (LAM) is het wegblijven van de menstruatie als gevolg van de lactatie. Dit ontstaat als de moeder op een dusdanige manier borstvoeding geeft dat de eisprong wordt tegengegaan. De voorwaarden waaraan moet worden voldaan zijn de volgende:
Volledige borstvoeding; de baby krijgt op verzoek de borst (dus niet op vaste tijden), dag en nacht, met tussenpozen van niet meer dan circa zes uur;
De baby krijgt geen bijvoeding, behalve eventueel een beetje water en vitaminen; bijvoeding leidt tot minder lang drinken aan de borst, tot lagere prolactinespiegels en daardoor tot het optreden van een eisprong;
Wanneer na meer dan acht weken na de bevalling bloedverlies optreedt, is de kans op bevruchting toegenomen en moet een aanvullende methode, bijvoorbeeld NFP, worden toegepast;
Na zes maanden is volgens veel gegevens de kans op zwangerschap toegenomen; dan wordt sowieso een aanvullende methode geadviseerd.
Pearl-Index gedurende de eerste vier maanden is 0,32 en is vergelijkbaar met die van een spiraaltje.
Ja, ik durf er ook nog niet echt vanuit gaan. Maar anderzijds als het wetenschappelijk bewezen is?quote:Op donderdag 30 november 2006 21:15 schreef snoopy het volgende:
Ik denk dat het gewoon toch gevoelsmatig niet veilig voelt. Msischien omdat er zo lang is geroepen dat het niet veilig is?
Waarom lijkt je dat onmogelijk?quote:Op donderdag 30 november 2006 22:32 schreef Tamea het volgende:
, zelfs als ik aan alle (strenge) voorwaarden zou voldoen (wat me al zowat onmogelijk lijkt).
Omdat in een Engelstalige uitleg die ik al eens over deze methode heb gelezen, nog wat dingen stonden die in deze uitleg niet staan. Zoals dat je baby al zijn zuigbehoefte alleen maar bij jou mag bevredigen en dat kolven voor deze methode niet gelijkwaardig is aan voeden. Hierdoor kan je dus nooit bij je baby weg als voedende moeder en dat lijkt me in de huidige Westerse samenleving zowat onmogelijk.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:39 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Waarom lijkt je dat onmogelijk?
Kolven las ik idd ook al eens, daar snap ik de logica niet van.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:49 schreef Tamea het volgende:
[..]
Omdat in een Engelstalige uitleg die ik al eens over deze methode heb gelezen, nog wat dingen stonden die in deze uitleg niet staan. Zoals dat je baby al zijn zuigbehoefte alleen maar bij jou mag bevredigen en dat kolven voor deze methode niet gelijkwaardig is aan voeden. Hierdoor kan je dus nooit bij je baby weg als voedende moeder en dat lijkt me in de huidige Westerse samenleving zowat onmogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |