abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:47:03 #221
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43971210
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:23 schreef chacama het volgende:
pv als je zittend voed kun je kendahl andersom leggen. rugby houding. Dan trekt ie de kloven dicht. tip van de kraam. En benthepam-creme helpt ook erg goed.

succes en het enige advies: kiezen op elkaar en volhouden.

oh,en hier mag je me straks mee terugpakken als ik over een tijdje kom huilen van de pijn.
Daar houd ik je aan

Ik smeer met Calendulazalf.

En die rugbyhouding... waar laat ik dan zijn benen? Hij trapt zich tegen alles af. Hij zet zich ook vaak met zijn armen tegen mij af, vandaar dat trekken en die kloofjes.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:55:48 #222
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43971466
Makkelijkste is dan om een voedingskussen te gebruiken. Dan ligt ie met zijn benen daarop. En dan er wel voor zorgen dat ie niet kan afzetten tegen de rugleuning van de bank of stoel. Dus een open ruimte achter hem.
Oh, calendula is ook erg prettig. Weet dat mijn zus het allebei gebruikte. De afwisseling versnelde het genezingsproces, merkte zij. En ze is een ervaringsdeskundige op dat gebied...helaas.
pi_43972409
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Daar houd ik je aan

Ik smeer met Calendulazalf.

En die rugbyhouding... waar laat ik dan zijn benen? Hij trapt zich tegen alles af. Hij zet zich ook vaak met zijn armen tegen mij af, vandaar dat trekken en die kloofjes.
getver PV, kloven zijn vervelend. Onrustig drinken en trekken aan de tepel zou op spruw kunnen wijzen...
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 20:28:27 #224
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43972638
Mede-maf...eh...bv adepten als jullie je willen ergeren (of je motivatie aan wilt scherpen) lees dan vooral dit NRC opinie artikel.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43972833
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:28 schreef Macka66 het volgende:
Mede-maf...eh...bv adepten als jullie je willen ergeren (of je motivatie aan wilt scherpen) lees dan vooral dit NRC opinie artikel.
*knars knars*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43973379
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:53 schreef Jelief het volgende:

[..]

LadyS, ik heb nog heel lang (eigenlijk nog wel) Emma op verzoek gevoed, de hapjes kwamen er dan gewoon tussendoor, zonder echte regelmaat. Zeker tot een jaar kun je dat gewoon zo doen, de verhouding mm en bijvoeding mag tot een jaar 80/20 zijn.
Ik denk dat ik dan idd gewoon maar wat probeer.... als wij gaan eten dan krijgt ze ook een stronk bloemkool ofzo en verder zien we wel, ofzo...
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:34 schreef nebelung het volgende:

Waarom kan het niet, LadyS?
Nou ja, ik dacht, en ik me er verder (nog) niet in verdiept hoor, dat ze dan dus ook andere dingen nodig gaan hebben.

En, ik moet eerlijk bekennen, het is natuurlijk heerlijk makkelijk om lekker nergens aan te hoeven denken en aan te kunnen leggen wanneer mevrouw dat wenst... (volgens mij lijk ik op BM daarin )... Maar het lijkt me óók weer lekker als Iris wat minder afhankelijk van mij is....
Maar het knusse zou ik ook weer niet kunnen missen.. (daarentegen zou ik haar driftbuien mét gratis gegil niet missen )
pi_43974568
Hoor ik nu officieel bij de bv-maffia als al m'n haren recht overeind gaan staan van dat artikel?
Wat een ongelooflijk kortzichtig eenzijdig rotstuk zeg.
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:36:09 #228
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43974983
Owlet: iedereen geeft weer ander advies Ik wil het helemaal niet zo maar ja, ik wil ook niet dat ie de hele nacht brult (en geloof me, hoe klein ie ook is, een strot heeft ie. En hij kan ook heeeeeel zielig snikken en kijken )
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43975094
Neuk, gewoon proberen zolang je zelf denkt dat het nog kans van slagen heeft en als je je er echt niet goed bij voelt zou ik gewoon doen wat je zelf wil. Moederinstinct heb je niet voor niets.
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:45:44 #230
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43975382
Tamea: daar moet mijn vriend het ook nog mee eens zijn...

Wat een dom stukje uit de NRC, zeg!
Ik quote:
Mannen kunnen óók moederinstinct ontwikkelen, als ze maar de kans krijgen om voor hun kind te zorgen. Een pasgeboren kind de fles geven biedt daartoe een uitgelezen mogelijkheid.

Ik mis de aanvulling of het idee daar gekolfde melk voor te gebruiken.

oh en wat erger ik me suf aan die reclame van Ohra met dat zwangere puffende wijf!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43975827
Ik weet eigenlijk niet of ik zit te wachten op een man met moederinstinct Nog een reden om bv te geven dus

Sterkte dames hier
pi_43975927
Mike roept altijd dat hij niet het idee heeft dat hij het mist om een fles tegeven.Hij kan/kon zoveel andere dingen doen met Emma.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43976114
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:36 schreef Neuk het volgende:
Owlet: iedereen geeft weer ander advies Ik wil het helemaal niet zo maar ja, ik wil ook niet dat ie de hele nacht brult (en geloof me, hoe klein ie ook is, een strot heeft ie. En hij kan ook heeeeeel zielig snikken en kijken )
Neuk, ik heb maar een advies voor je: doe wat je hart je ingeeft! Dan kan je gewoon niet fout doen, zeker als Brent gewoon lekker groeit en alert is als hij wakker is (daar hebben we hem weer!) dan komt het allemaal vanzelf wel goed. Een beetje meegaan inzijn ritme is heelniet zo erg. En als hij 's nachts veel wakker is dan moet je zelf zorgen dat je overdag wat extra slaapt, dus zodra hij slaapt zelf ook slapen. Ik ben ook niet zo'n fan van ritme's forceren.

edit:dat waren dus twee adviezen...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:44:25 #234
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43977529
@Neuk: ik heb dat in het begin ook gehad. Ik moest hem ook wekken voor een voeding. Dan dronk hij en viel hij na een paar minuutjes in slaap. Dan zei oma streng: 'hier op aarde vallen wij doorgaans niet in slaap aan tafel'.
Wat oma ook zei is dat je baby in de buik vaak sliep en dan weer at en dan hup! weer in slaap viel, wanneer hij er zin in had. Dus, logischerwijs, doet hij dat de eerste tijd 'op aarde' ook nog.
Ik heb toen erg veel geduld gehad, maar soms werd ik ook gillend gek. Doodmoe ook, dan legde ik hem weg en na een poosje kwam hij wéér. Hij wilde niet slapen, hij wilde eten!!! Zelfs overdag viel hij tijdens de voedingen in slaap.
Het is je vast al meer gezegd, maar hij gaat op een gegeven moment een ritme krijgen. Luister naar je moederinstinct én je eigen gevoel.
pi_43977650
Volgens mijn kraamverzorgster toen is het vaak 6weken flink doorzetten en wordt het daarna steeds makkelijker, zeker vanaf een mnd of 3. Sterkte ermee!
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:02:00 #236
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43978049
Wat een slecht artikel trouwens. Slecht opgebouwd en de conclusie komt ineens uit de lucht vallen.
En het zou me niet verbazen als het geschreven is door één of ander gefrustreerd, te ver doorgeëmancipeerd monster, aangemoedigd door haar man. óf de bv is falikant mislukt bij haar óf ze heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:13:04 #237
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_43978349
Een babysabbatical schaadt alleen het belang van de werkgever, niets meer en niets minder...

En de uitkomsten van één onderzoek weerleggen echt niet de uitkomsten van al die andere onderzoeken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 00:41:24 #238
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43980146
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat een slecht artikel trouwens. Slecht opgebouwd en de conclusie komt ineens uit de lucht vallen.
En het zou me niet verbazen als het geschreven is door één of ander gefrustreerd, te ver doorgeëmancipeerd monster, aangemoedigd door haar man. óf de bv is falikant mislukt bij haar óf ze heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Google maar eens op Heleen Mees, het is een dame die erg gericht is op vrouw en carriére.
Al Googlend vond ik via emancipatie.nl een weerwoord op haar column door dr. G.A. de Jonge, oud-hoogleraar kindergeneeskunde: Borstvoeding onvervangbaar (pdf bestand)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43983177
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:40 schreef nebelung het volgende:
ik meteen te horen kreeg dat ik dan maar moest stoppen met de borstvoeding. In elk geval werd er raar op gereageerd (Jarno voorop),
Hoho, ik heb gezegd dat ik, als je 12 maanden lang uitgeput bent, ik wel eens de voors en tegens van bv opnieuw af zou willen wegen, samen met mijn vrouw. Ik heb geloof ik nooit jou gezegd te stoppen, ik lijk wel gek. . Dit alles onder het motto: bv is mooi, maar niet ten koste van *alles*.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43983370
Ik snap trouwens niet zo goed waarom je die link niet eerder heb willen posten, er staat prima info in. Dit is trouwens wel erg mooi geregeld:
quote:
Als ze samen slapen houdt de moeder de slaap- en adempatronen van de baby in de gaten, zelfs als ze zelf slaapt. Als de baby in een apnoe komt, maakt ze de baby wakker door haar bewegingen en door de baby aan te raken.
Goed geregeld. .

Verder vind ik het hier en daar wel een beetje eenzijdig en erg makkelijk gezegd soms. Ik las het ook in het bv-handboek, dat je het idee van een nacht doorslapen moet loslaten en blij moet zijn met de tijd samen 's nachts. Ja, m'n grootje. Als je +/- 25 jaar lang elke nacht door hebt kunnen slapen wanneer en hoe lang je wilt is dat een nogal idealistisch praatje. Let wel, ik zeg niet dat het niet waar is, maar het klinkt zo makkelijk, alsof daar de zaak mee af gedaan is.

Ik vind het een beetje een stukje van 'zo ging het vroeger toen we in grotten woonden dus dat is okay'. Helemaal gelijk, maar helaas moeten mensen tegenwoordig werken, leven, gaan er wekkers om 6 uur, moeten we 's avonds ook weer eten, hebben we een sociaal leven, etc. Tussen al die dingen moet je schipperen en de één komt dan op bv (al dan niet incl. nachtvoedingen) uit, de ander trekt het niet en doet wat anders. Het ís nu eenmaal geen ideale wereld helaas. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')