abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43629254
Vervolg op: Borstvoeding, deel 21

FAQ met dank aan nebulung 101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).

Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Je mag echt wel een topic openen als je het sluit J.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43629273
De huisarts is de familiedokter Bixis, heeft J. nog ter wereld geholpen. Wel een leuke man en het is hier al lastig iemand te vinden. In geval van hoge nood kan ik m'n schoonvader wel bellen, maar Anna slaapt nog en die moet ook eerst nog drinken, dus dat zouden we niet gehaald hebben. Maandag is ook goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_43631018
Hoi allemaal,

Ik meld me even in dit voor mij nu hot topic. Gisteren bevallen en doe mijn best om borstvoeding te geven. Heb een kraam die me steunt. Kreeg wel even schrik toen ik al meteen vanuit het ziekenhuis bijvoeding meekreeg. Maar ik snap de reden. Maud is een beetje aan de koele kant (36,6-36,9) en ze willen dat ik naast de bv (erna) 10 ml bijvoeding geef zodat ze voldoende energie binnenkrijgt om zichzelf warm te houden. Ze gaven aan dat het alleen nodig is tot de BV voldoende op gang is. En het kan dus zijn dat het maar 3 of 4 keer hoeft. Ik hoop het van harte.

Het aanlegen lukt nog niet geweldig, maar ze krijgt wel voeding binnen (ze spuugt het immers ook uit). Ik doe mijn best om mijn hele tepelhof bij d'r binnen te krijgen, maar het is een kleine driftkikker die nu al twee keer alleen de tepel te pakken heeft gehad. Dadelijk maar even met de kraam nog eens oefenen en anders hulp in roepen... Lang leve mijn enorme onzekerheid......

Aan de ene kant heb ik een trots gevoel dat Maud al wil drinken bij me, iets dat met Fleur niet lukte, maar nu ben ik wel onzeker of het goed gaat lukken en of ik het goed doe.
  vrijdag 17 november 2006 @ 10:23:18 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43631270
Jeetje Chacama, wat ben je al vlug weer online! Nogmaals gefeliciteerd!
Inderdaad goed oefenen met de kraamhulp, zolang ze er is moet je er ook gebruik van maken!

Spruw, wij hebben dan gelukkig maar een hele lichte vorm gehad toen, was na een paar dagen over.
Moonah, ik had ook de daktarin gel voor Simon (inderdaad: smak smak smak) en voor mezelf de micozinal ofzoiets gekocht. Dit moet je echter weer goed wegpoetsen als het nog niet ingetrokken is bij de volgende voeding. (dan is een tepelhoedje wel weer ideaal, geen direct contact!)
Succes met het wassen, steriliseren en al het andere gedoe!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43631793
Wat goed dat je bent begonnen chacama! Heb je ook een kruik voor haar temperatuur? Hopelijk is de bijvoeding al snel niet meer nodig is. Leg je Maud lekker veel aan? Twee uur ertussen is echt niet te weinig. Het je nummers van de vbn en/of lll klaarliggen voor het geval je iemand nodig hebt om je moed in te preken?
En bedenk dat ze zeker wat binnenkrijgt, anders spuugt ze het niet uit. Succes!
*OUD heilige*
  vrijdag 17 november 2006 @ 10:49:10 #6
94046 PM-girl
pi_43632033
En als je een lk zou moeten laten komen, laat dan de factuur in januari zetten, dan krijg je het bij vgz in elk geval vergoed!
*
pi_43632258
Wij konden een lk laten komen via de thuiszorgorganisatie. Werd dan wel van je uren afgehaald, maar ik weet niet of dat bij jullie een probleem zou zijn.
*OUD heilige*
pi_43632277
Hier zo'n beetje hetzelfde verhaal als bij Chaca. Kyllian wil wel happen, maar laat dan weer los en raakt er gefrustreerd van. Na een week proberen was ik zelf helemaal op van het kolven, aan de borst proberen en dan weer met tepelhoedje. Sindsdien ben ik maar aan het afkolven gegaan en krijgt hij nu steeds een flesje bv. Ik wil hem wel weer gaan proberen aan te leggen, denk dit weekend. Misschien dat hij nu zelf ook iets sterker is geworden en meer tepel in zn mondje krijgt.
pi_43632328
Lastig Meimeltje. Anna kon het in het begin ook niet goed, maar liggend en als ik dan de tepel vasthield, ging het wel. Hopelijk hapt Kyllian snel zelf, voortdurend kolven lijkt me erg zwaar.
*OUD heilige*
  vrijdag 17 november 2006 @ 11:24:38 #10
94046 PM-girl
pi_43632871
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 10:57 schreef YPPY het volgende:
Wij konden een lk laten komen via de thuiszorgorganisatie. Werd dan wel van je uren afgehaald, maar ik weet niet of dat bij jullie een probleem zou zijn.
O dat kan natuurlijk ook!
Chacama, ik bedoel het in ieder geval als algemen tip niet dat ik denk dat er een lk moet komen bij jou hoor! En ik weet trouwens niet of andere verzekeringen het ook per 2007 vergoeden.

Nog even over het uitkoken/steriliseren van spenen ed. Ik steriliseer na elk gebruik de kolfdingen, de flesjes en de bewaarpotjes. De fopspeen en het tepelhoedje doe ik zo om de dag, volgens mij ben ik daarin redelijk overdreven of niet? Tenminste wat betreft het fopspeentje? Maarja, ik heb toch 1 of 2 keer per dag een bak vol, dan gooi ik ze er gewoon bij.
*
  vrijdag 17 november 2006 @ 11:27:24 #11
94046 PM-girl
pi_43632908
Lastig Meimeltje. Pakt hij met het tepelhoedje goed dan? (en heb je de goede maat, ik had dus de verkeerde, ik had een S en moest een L hebben, dat werkte meteen perfect met aanleggen, ook voor mij).

Kolven en zeker fulltime is super vermoeiend, zeker als je alleen bent, dan moet je én kolven (en hopen dat Kyllian stil blijft eventjes) en de fles geven. Het kost veel tijd.
Inderdaad blijven aanleggen, het is voor jullie beiden oefenen!

Succes!
*
pi_43634689
Sterkte met volhouden en doorzetten Chaca en Meimeltje!!
Het vergt in het begin een enorme investering (tenminste, bij mij wel, ik had BV bijna opgegeven, zo slopend was het de eerste dagen en nachten), maar uiteindelijk is het echt de moeite waard!
Oh en Chaca, Thies had in het begin ook wat KV erbij hoor. Was hij zo vanaf toen het eenmaal begon te stromen bij zijn moeder.

Ik ga straks daktarincreme halen voor mijn tepels. Die plakzooi die Thies in zijn mondje moet wil ik niet meer op mijn tepels. Wel fijn PM, dat jullie er zo vroeg bij waren. Ik vrees dat het bij ons nog wel even gaat duren....
Maar ik geloof niet dat Thies er echt last van heeft. Ik een beetje (jeuk, soms steken en overgevoelige boobies).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:25:48 #13
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43634781
Daktarin plakt volgens mij ook, als ik het me goed herinner (inmiddels ruim 2 jaar terug )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_43634879
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:25 schreef LadyS het volgende:
Daktarin plakt volgens mij ook, als ik het me goed herinner (inmiddels ruim 2 jaar terug )
Pffff....
Nah, dán die micozinal maar...
Ik zal de apotheek wel eens bellen.
pi_43634959
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 11:27 schreef PM-girl het volgende:
Lastig Meimeltje. Pakt hij met het tepelhoedje goed dan? (en heb je de goede maat, ik had dus de verkeerde, ik had een S en moest een L hebben, dat werkte meteen perfect met aanleggen, ook voor mij).

Kolven en zeker fulltime is super vermoeiend, zeker als je alleen bent, dan moet je én kolven (en hopen dat Kyllian stil blijft eventjes) en de fles geven. Het kost veel tijd.
Inderdaad blijven aanleggen, het is voor jullie beiden oefenen!

Succes!
Met tepelhoedje ging meestal wel goed, af en toe niet. Hijh trok hm dan eraf. Omdat ik zelf zo moe was kon ik er niet tegen als het niet luktte, dus had ik het opgegeven. De goede maat heb ik wel, hier ook een L.
pi_43635151
Miconazol is ook Daktarin om het nog verwarrender te maken

Maar de Daktarin (orale gel) die in de mond moet hoort eigenlijk niet op je tepels dus, is alleen handig dat je het dan niet hoeft af te wassen voor het voeden. Vandaar het wel zo gegeven wordt door artsen.

Miconazol kan je zo halen bij de apotheek. Gewoon dun smeren, maar wel afwassen dus (als je het heel dun smeert, heeel dun, dan hoef je het niet af te wassen).
Variety is the spice of life
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:55:45 #17
94046 PM-girl
pi_43635731
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:37 schreef nebelung het volgende:
Miconazol is ook Daktarin om het nog verwarrender te maken

Maar de Daktarin (orale gel) die in de mond moet hoort eigenlijk niet op je tepels dus, is alleen handig dat je het dan niet hoeft af te wassen voor het voeden. Vandaar het wel zo gegeven wordt door artsen.

Miconazol kan je zo halen bij de apotheek. Gewoon dun smeren, maar wel afwassen dus (als je het heel dun smeert, heeel dun, dan hoef je het niet af te wassen).
Dat wilde ik net gaan typen!

Nebelung, smaakte je glaasje wijn, of heb je hem nog tegoed?
*
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:07:32 #18
94046 PM-girl
pi_43636080
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:31 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Met tepelhoedje ging meestal wel goed, af en toe niet. Hijh trok hm dan eraf. Omdat ik zelf zo moe was kon ik er niet tegen als het niet luktte, dus had ik het opgegeven. De goede maat heb ik wel, hier ook een L.
Trekt hij hem ook los als je het hoedje er vacuum opzet?
*
pi_43636781
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 14:07 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Trekt hij hem ook los als je het hoedje er vacuum opzet?
Ja hij is erg beweeglijk aan de borst. Hij duwt hm dan weg. Of hij hapt maar halt en gaat met zn hoofdje opzij en daar ligt het ding er weer af.
  vrijdag 17 november 2006 @ 16:49:59 #20
94046 PM-girl
pi_43639969
Meimeltje, dat herken ik inderdaad. Ik dacht dat je bedoelde dat hij het met drinken lostrok, maar hij slaat hem eraf, dat gebeurt hier ook elke keer!
*
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:34:19 #21
94046 PM-girl
pi_43642491
Welke 'echte' winkels behalve de Prenatal en H&M verkopen nog meer borstvoedingskleding? Ik wil graag wat hemdjes of shirtjes, maar niet zo duur.

Chacama, hoe gaat het nu? Een dag kan zo veel verschil maken in de kraamtijd.
*
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:46:36 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43642647
dubbel
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:47:44 #23
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43642663
En ik ben eigenlijk wel benieuwd of je die shirtjes ook in grotere maten kan krijgen (48/50)
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:18:43 #24
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43643289
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:34 schreef PM-girl het volgende:
Welke 'echte' winkels behalve de Prenatal en H&M verkopen nog meer borstvoedingskleding? Ik wil graag wat hemdjes of shirtjes, maar niet zo duur.

Chacama, hoe gaat het nu? Een dag kan zo veel verschil maken in de kraamtijd.
vandaag hebben we wel geprobeerd, maar echt drinken doet ze niet. Ze probeert wel te happen. Vanavond was ze heel erg aan het huilen en onrustig dus geprobeerd aan te leggen. Maar ze deed het niet echt. En bleef maar huileb. Heb een half uur geprobeert om ze bij me te laten drinken en daarna via vingervoeden 10cc bijvoeding gegeven. Onrust bleef dus pink blijven geven. Tussendoor nog eens borst geprobeerd, maar die wilde ze echt niet. Alleen maar zuigen op mijn pink. Ik hoop dus heeeeeel erg dat het alleen zuigbehoefte was en dat ik het nu niet aan het verpesten ben. Morgen maar weer met hulp proberen. En als ze vannacht komt, hapt ze hopelijk wel..... ik vind het zo moeilijk. Nu ligt ze tegen me aan. En ik mag niet bewegen...wel los van mijn pink
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:19:58 #25
94046 PM-girl
pi_43643316
Hoezo zou je het verpesten? Met kv bedoel je, of met vingervoeden? Dat laatste is toch een mooi alternatief? En kun je eventueel kolven, zodat het goed op gang komt en je dat kunt geven aan Maud?
Succes!
*
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:26:00 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43643445
ik zal morgen eens overleggen met kraam omtrent kolven. die is gelukkig heel rustig wbt bv en helpt echt super.
pi_43643574
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:18 schreef chacama het volgende:

[..]

vandaag hebben we wel geprobeerd, maar echt drinken doet ze niet. Ze probeert wel te happen. Vanavond was ze heel erg aan het huilen en onrustig dus geprobeerd aan te leggen. Maar ze deed het niet echt. En bleef maar huileb. Heb een half uur geprobeert om ze bij me te laten drinken en daarna via vingervoeden 10cc bijvoeding gegeven. Onrust bleef dus pink blijven geven. Tussendoor nog eens borst geprobeerd, maar die wilde ze echt niet. Alleen maar zuigen op mijn pink. Ik hoop dus heeeeeel erg dat het alleen zuigbehoefte was en dat ik het nu niet aan het verpesten ben. Morgen maar weer met hulp proberen. En als ze vannacht komt, hapt ze hopelijk wel..... ik vind het zo moeilijk. Nu ligt ze tegen me aan. En ik mag niet bewegen...wel los van mijn pink
Ooh dat ken ik nog, gruwelijk. Ik had de blaren op mijn pinken staan met mijn oudste...
Dat heeft 6 weken geduurd en toen had ik m eindelijk aan de borst. Was nog steeds vaak met de Franse slag met m, maar ik heb m er meteen niet meer afgelaten tot 1,5 jaar, zo blij was ik dat het lukte.
Sterkte en schroom idd niet alle hulp aan te vragen die kan, want het maakt je gewoon zelf ook een stuk rustiger en zekerder als iemand die er verstand van heeft bij staat en jou vertelt dat je niet gek bent, je begrijpt en goede tips kan geven
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43646554
Chacama, kop op. Je kunt het. Bij mij moest Kendahl sterker worden. Op de achtste dag pakte hij plots mijn tepel en dronk alsof hij de hele week niets anders had gedaan. Ik heb toen steeds met tepelhoeden gevoed. Kraamhulp zei dat ik ze wel kon gaan afknippen, stukje bij beetje. Maar het was al niet meer nodig. Mijn kraamhulp zei ook: blijven proberen, maar stoppen wanneer je ziet dat hij gefrustreerd raakt. Houd haar lekker dicht bij je, zodat ze aan je went.
Ik weet het, het lijkt zo hopeloos. Maar het kan zoiets moois worden!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43654031
Oooh Chacama, zielig als ze zo blijft huilen.
Tegelijkertijd maakt je post me wat weemoedig.
Het doet me realiseren hoe groot Thies nu alweer is... Stom he?
Succes hoor, met doorzetten!

Ik heb gisteren Lilypadz laten kopen. Lijkt me zeker met die spruw en al dat gesmeer nu wel handig en hygienisch.
Ga ze zo dadelijk uitproberen. Ben benieuwd!
pi_43654324
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 23:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
...
Ik weet het, het lijkt zo hopeloos. Maar het kan zoiets moois worden!
Idd. Je kunt letterlijk binnen een paar dagen van totaal aan de grond naar een gevoel gaan van "zie, ik ben toch heul wel een supermoe!" als je ineens een melkgrijns krijgt, of je beeb ineens wél rustig krijgt en je merkt hoe die ontspant enzo
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43664835
dhele nacht bijna mijn pink gehad. zij in de wieg en mijn hand erbij en zo geslapen. om half 5 bij me genomen en geprobeert aan ten leggen.lukte niet goed.pinkgaf wel weer rust.om 8 uur weer aangelegd. ging goed maar 2 of 3 minuten en een paar slokken maar toch...ze deed het wel.om 10 uur weer aangelegd. na wat zoeken links en rechts 5 minuten. en 10 cc bijvoeding. om 1 uur weer geprobeert, maar ze wilde alleen maar tegen me aanliggen. om 4 uur weer.toen weer wel goed gehapt en links en rechts gedronken. en weer bijvoeding. net weer geprobeert, maar ze wil alleen maar slapen.om half 10 weer proberen en dan ook weer bijvoeden.vannacht alleen proberen en alleen als ze echt honger blijft houden mag ik bijvoeden. hopelijkkomt het morgen goed los de bv.... ik ben wel blij dat ze goed hapt. ze is er driftig genoeg voor.
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:47:24 #32
94046 PM-girl
pi_43664873
Fijn Chaca, dat ze goed hapt! En ga je nu ook kolven?
*
pi_43664973
weet ik nog niet. ik heb nog 1 flesje kv staan en hoop dat ik daarna voldoende bv heb om niet te hoeven kolven. zal morgen met kraam overleggen. die ik meteen even wil prijzen.....ze is zo flexibel dat ze er altijd is als msnlief er niet is dus op sommige dagen tot 6 uur 'savonds. (offtopic....klopt)
pi_43665943
Wat goed chacama. Blijven volhouden.

Zo vervelend die regeldagen. Ook al wist ik dat het zou komen, het is echt niet leuk als J. weer een flesje (gekolfde bv, dat wel) moet geven, omdat Anna maar honger blijft houden.
*OUD heilige*
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:16:56 #35
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43670525
Wat zijn eigenlijk (voor-)tekenen van spruw? Niet dat ik denk dat we er last van hebben maar ik zou het gewoon graag weten om het evt te kunnen herkennen.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:46:19 #36
161838 KlaasOosterbos
...beter bijdehand dan één.
pi_43671623
Gefeliciteerd met jullie aanwinst; wat fijn dat jullie bv geven!
Soms kan het je zo onzeker maken en zwaar is het ook best..al denken vele vaak "hop even aanleggen en klaar" maar je baby en de borstvoeding en uiteindelijk jijzelf, het reageert allemaal zo gevoelig op elkaar.
De ondersteunende woorden van kop op je kunt het enz. zijn hier heel lief ook al gegeven en ik als grote onbekende zou daar weinig aan toe kunnen voegen.
Wel wilde ik nog een paar eigen ervaringen neerzetten, misschien in de trant van baat het niet dan schaadt het niet, dus als ik zo vrij mag zijn:

Zelf had ik, of eigenlijk mijn zoon, veel "problemen" met de voeding..uiteindelijk toch 8 maanden gegeven toen had hij er genoeg van..
In de moeilijke periode belde ik ook wel met de borstvoedings verenigingen; althans de mensen die daar bij werkte die je voor "hulp" dag en nacht kon bereiken..die gesprekken hielpen me, vond er steun en advies..helaas vond ik die gewoon niet bij mijn partner en wellicht lag dat niet eens aan hem hoor!

Hoedjes heb ik nooit gebruikt..men raade mij dit toen af ivm "vervorming(?)
Wel een dik kussen waar ik mijn mormeltje oplegde want dat maakte het gewoon een stuk ontspannender voor mij. Hij wilde maar één kant en met de loop van de maanden werdt dat best lastig..legde hem vaak achter-onder langs (geloof dat dat de rugby houding heet)..zo pakte hij tenminste ook de "andere".

Wat voor mij een enorme ommekeer werd in het verhaal was dat ik genoeg had van mijn kolf-toestanden en het "met de hand" ben gaan doen; binnen 2 dagen waren mijn borsten schijnbaar zo bijgevormd dat zoonlief sindsdien geen problemen meer had en beide perfect kon happen en dronk, soms even zelf wat vooraf toelaten schieten (met mijn hand)..zorg altijd dat het schoon en weer droog wordt rondom maargoed dat mag bekend zijn..
Met de hand kolven lijkt monnikenwerk maar dat is echt niet zo..neem voor het richt-gemak een slakom of schaal..zo kun je de melk gewoon gebruiken in een flesje of invriezen ..als je eenmaal de "feeling" hebt dan gaat het bijna net zo snel als met apparaat..maar dan stiller en (naar mijn ervaring en mening) aangenamer.

Tot slot wilde ik zeggen dat ondanks twijfel, onzekerheid of onmacht, jullie je zelf trotse mama's mogen voelen en als het niet gaat dan nog heb je het toch geprobeerd, chapeau
Dingendoendingendoendingen..
  zondag 19 november 2006 @ 15:06:43 #37
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43685300
Ze hapt goed. Heel goed zelfs. Vandaag al 4x aangelegd en alle keren heeft ze bij allebei de borsten 10 min gelegen en gedronken. Ik ben zooooooo onwijs blij dat ze het doet. En ze heeft dus ook geen bijvoeding meer gehad. Ze krijgt echt voeding binnen, want ze heeft twee mondjes gele zooi (in de meest positieve vorm van het woord) teruggegeven..... Oooooh, wat ben ik blij....
pi_43686687
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:06 schreef chacama het volgende:
Ze hapt goed. Heel goed zelfs. Vandaag al 4x aangelegd en alle keren heeft ze bij allebei de borsten 10 min gelegen en gedronken. Ik ben zooooooo onwijs blij dat ze het doet. En ze heeft dus ook geen bijvoeding meer gehad. Ze krijgt echt voeding binnen, want ze heeft twee mondjes gele zooi (in de meest positieve vorm van het woord) teruggegeven..... Oooooh, wat ben ik blij....
  zondag 19 november 2006 @ 15:57:01 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_43687050
chacama wat fijn dat het goed gaat
stormy waters...
sailin'
pi_43688156
Wat goed chacama

Leuk weer nieuwe ervaringen te lezen KlaasOosterbos. Met de hand kolven is idd makkelijk als het eenmaal lukt.

Neuk, hier wat informatie over spruw uit de OP.
*OUD heilige*
pi_43688303
Goedzo Chacama!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 19 november 2006 @ 17:17:21 #42
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43689537
aaaah..... stuwing.....
  zondag 19 november 2006 @ 17:52:46 #43
108648 cattie
lieve moeder
pi_43690734
Chacama, wat fijn dat het gelukt is!
En sterkte met je stuwing!
pi_43694784
Super dat het nu lukt chacama, en sterkte met de stuwing.
  zondag 19 november 2006 @ 20:26:42 #45
94046 PM-girl
pi_43695528
Chacama en Maud, wat goed van jullie! Super!
*
  zondag 19 november 2006 @ 20:29:28 #46
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43695621
Wat fijn, Chacama!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 19 november 2006 @ 21:26:49 #47
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43697907
chacama wat goed
  zondag 19 november 2006 @ 21:50:24 #48
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43699257
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:17 schreef chacama het volgende:
aaaah..... stuwing.....
Lijk je nu op Kim Hollander? Ik zou zeggen maak foto's!!!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 20 november 2006 @ 00:13:30 #49
161838 KlaasOosterbos
...beter bijdehand dan één.
pi_43705081
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:06 schreef chacama het volgende:
Yes!
Dingendoendingendoendingen..
pi_43710393
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:50 schreef Neuk het volgende:

[..]

Lijk je nu op Kim Hollander? Ik zou zeggen maak foto's!!!
Pornotietuuuhh!

Wij hadden ook foto's gemaakt (semigeil... ).
Bekijk ik ze later uitvergroot op de computer, zie ik een druppel melk aan mijn tepel hangen!
Moederschap laat zich niet verloochenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')