Spel is zeker topquote:
Ik begin altijd met heel veel geld, maar wat ik ook probeer, ik raak altijd in de minquote:Op zaterdag 18 november 2006 20:13 schreef ralfie het volgende:
heb nu een stad met een balans van 8900 ofzo. Ben erachter gekomen dat de geldteller stopt bij 999999 goud
Zelf heb ik alles zo minimaal mogenlijk...en nog draait het niet goedquote:Op zaterdag 18 november 2006 22:32 schreef pingu_ het volgende:
Heb een zooi grafische functies uit, dus kan ook daardoor komen.Ver uitzoomen is imo wel relaxed want je kan alles goed overzien dan. Wel jammer dat je niet meer schepen mag bouwen.
Waarschijnlijk heb je de inmiddels klassieke beginnersfout gemaakt: bij het unloaden in je tradingroute moet je het aantal op '0' ton zetten.quote:Op zondag 19 november 2006 12:19 schreef RayMania het volgende:
Ik loop een beetje vast. Ik produceer alcohol op eiland 2 zeg maar en dat moet naar de bewoners van eiland 1. Ik maak wel een trading route en het schip pakt het ook op bij eiland 2, maar hij unload het daarna niet. Hoe breng ik daar verandering in?
Je kan de camera nu niet meer in 4 stappen draaien...maar in 360 stappenquote:Op zondag 19 november 2006 12:33 schreef TYNOz het volgende:
Ik heb de demo ook even gedownload en wat een spel zeg !!!!!
het beste aan het spel vind ik dat je gelukkig de camera niet kan draaien !!!
zo idiaal is dat geen klote camera posities meer !!!
en het is nog zo uitgebreid maar nog zo simpel om alles een beetje te volgen !!!
i love anno 1701
Hoe heb je die brug gemaakt? Ik wilde ook een keer over een rivier, maar kan nergens een brug optie vindenquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:47 schreef slindenau het volgende:
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0072.jpg]afbeelding][/URL]
Stenen bruggetje in gebruik
1503 was tov 1602 prachtig qua graphics natuurlijk, maar er was eigenlijk niks nieuws aanquote:Op zondag 19 november 2006 16:40 schreef RickoKun het volgende:
Ook wil ik even zeggen dat ik 1503 heb gespeeld,
maar dat vond ik wél een kut spel. 1602 vond ik masterlijk though.
Jep. En toch verlies je nooit het overzicht. Briljantquote:Op zondag 19 november 2006 22:09 schreef Hathor het volgende:
Ziet er niet naar uit dat er ingrijpende grafische verbeteringen zijn sinds de vorige editie.
Als je dat op mijn screenshots baseerd: dan begrijp ik je reactie.quote:Op zondag 19 november 2006 22:09 schreef Hathor het volgende:
Ziet er niet naar uit dat er ingrijpende grafische verbeteringen zijn sinds de vorige editie.
Wat bedoel je met 'research'. Want zonder school valt er helemaal niks te researchenquote:Op zondag 19 november 2006 22:31 schreef Cubewoods het volgende:
Wauw wat een huizen
Ik ben vandaag begonnen heb nu 1,5 uur gespeeld, maar na de church hebik al geen nieuwe gebouwtjes meer gekregen
Heb al 700 inwoners ;p
Kan ik de research snelheid een beetje opvoeren, of moet ik wachten tot ik een school kan bouwen?
Mja, maar dan moet je ook wel een enorme pc hebben staan wil je dit spel op maximaal draaienquote:Op zondag 19 november 2006 22:32 schreef Hathor het volgende:
Dat veranderd de zaak, zo ziet het er inderdaad stukken beter uit. Zal hem van de week gelijk maar effe gaan kopen dan. Ik ben sowieso al een sucker voor die Anno spelletjes. Toen de allereerste, anno 1602, nog niet uit was in Nederland, kon ik gewoon niet wachten tot het in de winkel lag, en ben ik dus maar effe op en neer naar Duitsland getuft om hem daar te kopen. Je bent een gamer of je bent het niet.![]()
Ziet er goed uit jaquote:Op maandag 20 november 2006 00:23 schreef Sapstengel het volgende:
Hier zijn wat screenshots van mijn game. Ik had direct in het begin het schip dat je kreeg rondgestuurd om eilanden te veroveren. Ben ongeveer de halve kaart rondgevaren totdat ik alle gewassen kon kweken op een eiland en alle soorten resources in mijn bezit had.
In het begin kweekte ik nog wel wat dingen op dit eiland, maar dit heb ik later allemaal gesloopt en verplaatst naar de aparte eilanden. Hierdoor heb ik al iets van 9 trade routes.
Inmiddels leven er ook Aristocrats in mijn stad, maar daar heb ik nog geen screenshots van gemaakt.
Maar dit is 1503 nietquote:Op maandag 20 november 2006 00:32 schreef MoChe het volgende:
Het rotte is dat bij het installeren van Anno1503 mijn internetverbinding het niet meer doet... anders is het best een leuk spel
Mwah, ik speel Medieval 2, NWN 2, en FEAR met alle grafische opties open, dus ik denk niet dat Anno een probleem zal zijn.quote:Mja, maar dan moet je ook wel een enorme pc hebben staan wil je dit spel op maximaal draaien
Hehe ja het is me al geluktquote:Op maandag 20 november 2006 08:03 schreef slindenau het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'research'. Want zonder school valt er helemaal niks te researchen. En nee, dat kan je niet sneller laten gaan.
Wel kan je het hele spel sneller laten gaan door de grote '+' op je numpad ingedrukt te houden.
En als je meer gebouwen wilt: zet meer huizen neer. Hoe meer inwoners hoe meer gebouwen je kan, en natuurlijk is een upgrade van je bevolking ook altijd lekker voor je build opties
.
Multiplayer zit er wel op hoor, en ik heb verhalen gehoord van online potjes...dus het kan welquote:Op maandag 20 november 2006 10:27 schreef RickoKun het volgende:
maar volgens de review speelde er juist niemand multiplayer omdat dr niets te vinden was?
Met dat ophalen zal je gewoon op moeten wachten, je warenhuizen hebben maar een beperkt aantal karretjes. Meer warenhuizen bouwen misschien?quote:Op maandag 20 november 2006 11:52 schreef Cubewoods het volgende:
[..]
Hehe ja het is me al geluktHeb nu al een school, en andere nieuwe gebouwen. Heb alleen me eiland volgebouwt, dus ga maar snel wat andere landjes in bezit nemen
![]()
Ik heb alleen nog een vraag. Als een landbouw bedrijfje vol is moet je dat kruiwagen knopje indrukken om het op te laten halen. Is er geen sneltoets voor zodat je gelijk alle bedrijfjes in 1 keer kan leeghalen. Om nou de heletijd elk gebouwtje af te gaan om spullen op te halen is ook niks
Heb trouwens ook alles op Max staan, en het spel loopt heerlijk soepelGeweldig spel
Je kan een oorlog beginnen met een van je medespelers mocht je dat willenquote:Op maandag 20 november 2006 12:14 schreef Jelminho het volgende:
Heb je in deze game niet meer dat je tegen anderen moet vechten ? Dat was meen ik wel het geval in Anno 1602.
Pff wat een noob, 1x fire en heel zn stad ligt plat. Of hij is een mietje die zonder fire speeltquote:Op maandag 20 november 2006 17:35 schreef ralfie het volgende:
dit dan
http://video.google.de/videoplay?docid=-6845626670046534209&hl=de
Idd puik stadje.quote:Op maandag 20 november 2006 18:31 schreef slindenau het volgende:
[..]
Pff wat een noob, 1x fire en heel zn stad ligt plat. Of hij is een mietje die zonder fire speelt.
Hoe 'ie alle eilanden vol heeft gebouwd en zn trading routes zijn wel geniaal trouwens.
Je moet de mijnen nog upgraden naar een unlimited mijn, op dezelfde manier als hoe je je warehouse en markets upgrade.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:54 schreef Hennnn het volgende:
Unlimited minig geresearched alleen mijn mijnen raken wel up.. Na de research zeggen ze See construction menu. Wat doe ik fout?
quote:Op woensdag 22 november 2006 14:39 schreef ChezMatik het volgende:
Vond het wel toepasselijk vandaag...
[afbeelding]
Ik vind hem goedquote:Op woensdag 22 november 2006 14:39 schreef ChezMatik het volgende:
Vond het wel toepasselijk vandaag...
[afbeelding]
in opties even "easy building mode" iod uitzettenquote:Op woensdag 22 november 2006 19:42 schreef RickoKun het volgende:
ik was gewend om muis in te drukken om een weg te maken, maarja, nu zit ik te mierenneuken
quote:Op donderdag 23 november 2006 18:33 schreef slindenau het volgende:
@RickoKun: ja, ik heb hetzelfde gevoel als ik dit soort screenshots zie:
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_screenshot0006cu0.jpg]afbeelding][/URL]
Ja ik heb er nog 70 nodig.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:55 schreef slindenau het volgende:
Honing (en cacao voor Chocolade) kan je maken met Citizens (3e niveau van beschaving). Wanneer deze gebouwen nog grijs zijn kan je met je muis erop gaan staan om te zien hoeveel Citizens je nodig hebt voor dat gebouw.
De details qua dieren zijn trouwens echt super uitgebreid nuquote:In the ANNO world, peacocks are mainly found near parks and ornamental objects or in the grounds around Castles, where they strut over or around buildings. If you watch them closely, you may have the thrill of seeing them spread their train out to form a spectacular fan.
Ik speel ook op easy en zelfs zonder tegenstanders. Ik vind het leuker om een economie op te bouwen en die draaiende te houden dan een leger uit de grond te stampen en elkaar te vernietigen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:10 schreef RickoKun het volgende:
kheb nu 2 eilanden gesetteled en 1 werkkolonie, ik denk dat ik nog een werkkolonie aan moet schaffen om ze allebei voluit te laten groeien
welke moeilijkheidsgraad is de game die jullie nu spelen?
van mij is easyik moet tog ergens mee beginnen (ook al heb ik 1602 gespeeld)
quote:
Bij het uitladen moet je de uitlading altijd op 0 zetten.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:01 schreef Jivis het volgende:
Hm, goed punt over die brand
Maar goed, ik had een vraagje. Aangezien ik drie productieeilanden in m'n bezit heb, heb ik een paar tradeschepen gebouwd. Als ik echter een traderoute op zet met een van de schepen, laad die alle en goederen in op het desbetreffende productie-eiland, maar laad de goederen niet uit als ik eenmaal terug ben bij m'n hoofdeiland. Dit terwijl ik toch wel het goede warenhuis heb geselecteerd en ook unload heb aanstaan. Doe ik iets fout?
Hm oke, toch even nakijken, dankjwel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:11 schreef slindenau het volgende:
Honing kan je wel degelijk vervoeren. Zolang je een gebouw met de straat verbind kan het warenhuis zowel de half- als de eindproducten ophalen.
En ik had met mn eerste trading route precies hetzelfde...inladen ging prima, maar uitladen ho maar? Gelukkig kwam ik er zelf ook snel achter dat unload op 0 moest staan.
Argh, stom. Bedankt. Erg vaag wel, hoop dat ze snel met een patch komen waarin dat wordt aangepastquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:11 schreef slindenau het volgende:En ik had met mn eerste trading route precies hetzelfde...inladen ging prima, maar uitladen ho maar? Gelukkig kwam ik er zelf ook snel achter dat unload op 0 moest staan.
'T is vrij logisch, bij unloading wordt je schip leeg,dus 0.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Argh, stom. Bedankt. Erg vaag wel, hoop dat ze snel met een patch komen waarin dat wordt aangepast
quote:Sunflowers forum
How many good are produced each minute? How many building does an efficient production chain consist of?
Lumberjack (Wood) 3t
Fisherman's hut (Food) 1t
Hunting lodge (Food) 1t
Stud farm (Horses) ???
Cloth production chain (Cloth) 2t (2 Sheep farms, 1 Weaver's hut)
Bricks production chain (Bricks) 3t (1 Clay pit, 2 Brick factories)
Alcohol production chain (Alcohol) 2t (2 Hop plantations / 2 Sugar cane plantations, 1 Brewery / 1 Distillery)
Meat production chain (Food) 3t (2 Cattle farms, 1 Butcher's shop)
Tobacco products production chain (Tobacco products) 2t (2 Tobacco plantations, 1 Tobacco processing plant)
Tool production chain (Tools) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Tool makers)
Lamp oil production chain (Lamp oil) 6t (1 Whaler, 3 Whale oil manufactories)
Bread production chain (Food) 6t (4 Grain farms, 2 Mills, 1 Bakery)
Marble production chain (Marble) 3t (1 Marble quarry, 2 Marble stonemasons)
Chocolate production chain (Chocolates) 2t (2 Apiaries, 2 Cocoa plantations, 1 Confectionary)
Perfume production chain (Perfume) 6t (1 Whaler, 3 Ambergris productions, 6 Greenhouses, 3 Perfumeries)
Jewelry production chain (Jewelry) 4t (1 Gold mine, 1 Gem mine, 2 Goldsmiths)
Weapon production chain (Weapons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Weapon smithies)
Cannon production chain (Cannons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Cannon foundries)
How many good are consumed by your inhabitants (100) each minute?
Food 0,800t
Cloth 0,500t (till Citizens)
0,450t (Merchants)
0,400t (Aristocrats)
Alcohol 0,500t (till Citizens)
0,425t (Merchants)
0,375t (Aristocrats)
Tobacco products 0,300t
Lamp oil 0,200t
Chocolates 0,200t
Perfume 0,200t
Jewelry 0,145t
Colonial goods 0,160t
How many inhabitants can be satisfied by 1 production facility?
Fisherman's hut / Hunting Lodge (Food) 125
Butcher's shop (Food) 375
Bakery (Food) 750
Weaver's hut (Cloth) 400 / 450 / 500 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Brewery / Distillery (Alcohol) 400 / 470 / 530 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Tobacco processing plant (Tobacco products) 665
Confectionary (Chocolates) 1000
Whale oil manufactory (Lamp oil) 1000
Perfumery (Perfume) 1000
Goldsmith (Jewelry) 1380
Required building space
Village center 9x9
House 3x3
Market 4x4
School 3x5
Firestation 3x5
Chapel 3x5
Surgeon 3x4
Church 6x6
Theatre 4x4
University 4x6
Opera 5x6
Senate 6x6
Sidenotes
-There might be some overproduction (Numbers are topped off, i.e. 1,6 = 2)
-You supposedly have researched the Weavingmachine
-These data have been tested in game but nonetheless aren't 100% fit, feel free to add comments!
Sommige mensen hebben echt geen levenquote:Op maandag 27 november 2006 15:40 schreef ralfie het volgende:
http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/files/Baukosten.htm
nog beter![]()
Af en toe een getalltje opzoeken is wel handig, maar zo'n hele lijst uit je kop gaan leren is idd een beetje overdreven. Daarnaast leer je die verhoudingen vanzelf wel zodra je het spel langer speeltquote:Op maandag 27 november 2006 19:02 schreef DrDentz het volgende:
Wat een onzin. Ga gewoon lekker spelen en maak er geen huiswerk van met al die getalletjes![]()
Leuk begin, en ook netjes neergezet allemaal. Zal er ook mooi uit gaan zien met Citizens en Aristocraten (de Merchant huizen vind ik niet zo bijzonder...).quote:Op maandag 27 november 2006 20:41 schreef Jump het volgende:
Stukje van mijn stad waar ik dit weekend aan begonnen was. Het vervolg zal voor volgend weekend zijn.
[[url=http://users.pandora.be/monkeytail/anno1701/screenshot0000_.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://users.pandora.be/monkeytail/anno1701/screenshot0001_.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://users.pandora.be/monkeytail/anno1701/screenshot0002_.jpg]afbeelding][/url]
In de plus kan eigenlijk bij elk beschavings niveau wel, zolang je maar genoeg huizen neerzetquote:Op maandag 27 november 2006 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
Hier een screen van mijn stad nu, dankzij die Aristocrats zit ik eindelijk in de +.
[afbeelding]
Er kunnen 40 inwoners in een Aristocraten huis (merchant 30, citizen 20, settler 10 en pioneer 5 (laatste twee zijn gokjes)).quote:Op maandag 27 november 2006 21:27 schreef Jump het volgende:
Hoeveel inwoners zitten er in zo'n huisje vn de Aristocras? Betalen ze ook veel belastingen?
Jep, ik houd normaal niet zo van klassiek...maar de soundtrack cd DVD met zo'n 90 minuten aan geluidtracks in DTS 5.1 zet ik graag opquote:Op maandag 27 november 2006 22:03 schreef Jump het volgende:
De muziek in het spel is wel zeer goed. Echt een ontspannen sfeertje
Dat heb ik ook ja, zeker als je een grote kerk of grote opera moet bouwen..dan zullen er wel meer huizen plaats moeten makenquote:Op maandag 27 november 2006 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben gewoon begonnen met bouwen, en het was af en toe erg krap. Ik heb zelfs 2 huizen moeten slopen om die Senaat te kunnen bouwen.
quote:Hi all!
As we have not yet issued any info on the patch, we want to start right here!
We are working on the patch now. The feedback from the forum is very important to Related Designs in this respect; the posts on the forum are studied carefully by RD and all reproducible problems are addressed.
Besides the fixes and improvements, there could even be a goodie in store for you.
We’ll keep you updated and let you have more details ASAP regarding content and also later the release of the patch.
Please bear with us; before we publish any info, we want to make sure we can keep our promises first! The same applies to the patch as to the main program: whatever we do, we want to get it right and test it thoroughly prior to release!
Stay tuned!
Cheers,
Betty
Mwa, hier zijn de mensen reuzen tov de gebouwen...daar leken het net dwergenquote:Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef Cubewoods het volgende:
Vind dat juist wel hip. Had nog wel wat erger gemogen van mij, zoals bij de oude Settlers games
Thnx. Dat was ik dus even vergeten.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:48 schreef Fir3fly het volgende:
Je kunt een resource 'locken' door er met de rechtermuisknop op te klikken als je een huis geselecteerd hebt.
Welke taal praat jij thuis dan, Engels?quote:Op donderdag 30 november 2006 21:46 schreef Fir3fly het volgende:
Wįįrom zou je in hemelsnaam de Nederlandse versie willen spelen?
Let op de PI matequote:Op donderdag 30 november 2006 22:05 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Welke taal praat jij thuis dan, Engels?
Dat spellen nou nooit in het Nederlands uitkomen, wil niet zeggen dat het raar is wanneer er een keer een goed spel in het Nederlands zou uitkomen.
De vertalingen van de Anno-spellen zijn heel goed en om echt de VOC-mentaliteit te krijgen is het natuurlijk veel realistischer wanneer het spel Nederlandstalig is.
Ja ik verbaas me daar altijd over. Waarom zou het nou leuker zijn in het Engels als de rest van het spel precies hetzelfde is. Het is echt niet dat jij of ik vloeiend Engels spreken. Dus er zal altijd wel een woordje tussen zitten wat je niet begrijpt. Maakt dat het nou zou leuk?quote:Op donderdag 30 november 2006 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Let op de PI mate.
Ik heb 1503 ook in het Nederlands gespeeld, maar Engels is toch vele malen leuker.
Eensquote:Op donderdag 30 november 2006 22:27 schreef Fir3fly het volgende:
Jammer voor jou, maak ik spreek toevallig wel vloeiend Engels.
En ik vind Engels gewoon een mooiere taal dan het Nederlands, gewoon omdat je jezelf beter en leuker kunt uitdrukken in het Engels.
Ja weet ik. Ik heb nu ook de VOC-mentaliteit, beetje volkeren uitbuiten en zelf vet rijk worden. Maar kun je de naam van je eilanden ook veranderen? Ik heb steeds van die lelijke Moffen namenquote:Op donderdag 30 november 2006 22:05 schreef kassenbouwer het volgende:
De vertalingen van de Anno-spellen zijn heel goed en om echt de VOC-mentaliteit te krijgen is het natuurlijk veel realistischer wanneer het spel Nederlandstalig is.
WARNING: You've been playing ANNO for two hours nowquote:Op donderdag 30 november 2006 20:42 schreef Burbo het volgende:
Ook grappig dat het spel na een paar uur achtereen spelen meldt dat je wel rust kunt gebruiken.![]()
Furs zijn een van de 4* koloniale goederen, die kan je niet maken. Enkel traden (met een van de 4 culturen, of allemaal bij de Piraten. En de Free Trader natuurlijk).quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:54 schreef Burbo het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik Furs moet maken? Ik zie geen gebouwen die het kunnen en in de ANNOpedia staat het ook niet.
Je Aristocraten hebben per game die je opstart maar een enkel koloniaal goed nodig van de 4 (die staat in het 'hoofdscherm' van je markplaats, de overige 3 staan in het rechter uitklabbare bladquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:03 schreef Fir3fly het volgende:
Vind ik ook vreemd. En de Aristocrats hebben het helemaal niet nodig.
Die talismans kun je ook niet maken, en die moet ik dus constant kopen.
http://members.home.nl/slindenau/anno1701_screenshots_3.htmlquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:04 schreef Jivis het volgende:
[..]
WARNING: You've been playing ANNO for two hours now
Ik heb maar even een schaapfarm verplaatst naar een ander eiland, nui heb ik wel ruimte. Het lijkt wel mooiquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:25 schreef slindenau het volgende:
Heb je ergens nog een leeg eiland(je) over? Zet het daar op.
Echt ja...het gaat van Citizen (mooi) naar Merchant (eentonig en saai) naar Aristocraten (Goud/Turquoise gloedquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:28 schreef Jivis het volgende:
Die huizen van de Merhcants zijn echt oerlelijk btw
Denk het wel dus, maar ze noemen het niet expliciet in ieder geval.quote:Splendor Buildings
Castle and Lighthouse influence the Aristocrats'' satisfaction in a positive way and are preconditions for the queen's visit.
The Splendour buildings are unlocked as soon as a certain number of Aristocrats live in the settlement and enough Colonial goods are stored in the Island-wide storage.
These buildings increase this class of population's Satisfaction. Apart from that they are needed to make the Queen visit the island.
Eens. Maar gelukkig staat dat de gameplay en het plezier niet in de weg, iets wat ik bij sommige andere games wel eens hebquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:40 schreef Jivis het volgende:
Zoals ik eerder in dit topic al zei, het had van mij wel wat realistischer gemogen
Ik hoef een game als Anno/civ/settlers/etc. etc. niet fotorealistisch nee...vind het zo prima. Dat wil zeggen, ik heb me er nog nooit (bewust) aan gestoort.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:35 schreef kassenbouwer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk ervan dat het spel er veel meer tekenfilmachtig uitziet in vergelijking met Anno 1503? Zelf vind ik het altijd leuker als het spel er wat strakker (en minder tekenfilmachtig) uitziet, maar wat vinden jullie ervan?
quote:Op maandag 4 december 2006 13:16 schreef Fir3fly het volgende:
Noem mij dan maar simpel, maar ik kan hem echt niet vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
quote:Op maandag 4 december 2006 13:19 schreef Jump het volgende:
[..]BedanktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
quote:Op maandag 4 december 2006 13:19 schreef Jump het volgende:
[..]Dat ik die niet zagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Was al een kwartier aan het zoeken en met mijn muis over die afbeelding aan het gaan.
Bij mij ging het supersloomquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:13 schreef Burbo het volgende:
Kut, ik krijg het spel niet werkend onder Vista.
Daarom doe ik et ook maar via XP.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:06 schreef Burbo het volgende:
[..]
Bij mij zitten er op sommige plekken strepen, en het water verkleurt de hele tijd van groen naar blauw en terug.
Zo dus:
[[url=http://xs110.xs.to/xs110/06492/screenshot0000.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs110.xs.to/xs110/06492/screenshot0001.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Rare strepen bovenin en groen water.![]()
quote:2006/12/08
First details on the upcoming patch 1.1
Today we want to give you a preview on the first concrete details of the forthcoming patch 1.1. Due to the fact that the patch is still in the development stage, this list is a preview on the bugfixes/features addressed so far.
The patch has now fixed the following bugs (errors in the game):
Bug: "Warehouse and pier next to each other"
There are no more problems with the trading route when a warehouse and a pier are next to each other.
Bug: "Problems with the balance sheet"
The bug has been fixed which caused the bank balance to sink when the account was in fact looking healthy.
Bug: "Problems with the trading routes"
Several bugs were fixed which, in rare cases, corrupted the trading routes.
E.g.:
- In rare cases, loading saved games made some trading routes inaccessible.
- Re-naming a warehouse could corrupt the trading route.
Bug: "Freeze in the scenario: The Heritage of the Ancestors"
A bug was fixed, which caused the scenario "The Heritage of the Ancestors" to crash.
Bug: "Enemy ships act stupid"
The AI should only act more intelligently when the enemy fleet displays a substantial superiority.
Balancing: "Storm balanced"
The special action "Storm" now adapts itself to the size of the island and its effect is generally weaker.
Balancing: "Revolutionary"
The Lodge activity "Revolutionary" has been somewhat reduced (shorter duration).
Balancing: "Bonus coins"
Bonus coins can no longer be used in the multiplayer game.
Following the suggestions of our community, we have also decided to integrate these new features into the game:
Feature: "Planting small trees"
In the Pioneer zone, the patch will now allow the player to use two different buttons to access all the trees in the game and to position them.
Feature: "Eye dropper mode can be used globally"
The eyedropper now copies (also without the cheat) virtually any object onto the game world. Only a few special objects cannot be copied.
Feature: "And/or combinations for the conditions for victory"
In a continuous game, the player can now set the “and/or” combos for the conditions for victory. (E.g. X gold AND X Aristocrats have to be attained to win.)
Feature: "Interface can be deactivated"
Players can now disable the interface to allow them to make pretty screenshots.
Feature: "Clouds can be deactivated"
The clouds can now be disabled. Players who prefer the maximum game view should now have a much more "laid-back" game experience.
Feature: "Pirate ship - reward"
Pirate ships can now lose some of their goods provided they are being destroyed.
We’ll let you know as soon as we receive any more info.
Stay tuned!
Altijd die Duitsers hčquote:Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef MoChe het volgende:
jah dus... ik weet niet of iemand met dit spel er ook last van heeft maar ik verlies mijn inet verbinding na het instaleren van anno 1503
scheepjes heb ik allemaal al laten zinken (17 stuks)quote:Op donderdag 14 december 2006 19:06 schreef slindenau het volgende:
Lekker laten zitten was misschien beter geweest, iig tot je (large) warships kan maken.
Heb je die al...dan gewoon zoveel mogenlijk scheepjes uit de grond stampen.
En dan staat nog niet alles op highquote:Op donderdag 14 december 2006 19:54 schreef slindenau het volgende:
Hehe, twee bruggetjes.
Lekker veel details trouwens, ik hoop dit weekend ook nog 'wat' hogere resolutie screenshots te kunnen posten van mijn game. Laptop wordt morgen geleverd volgens de UPS.
ZIt ik ruim boven:quote:Op donderdag 14 december 2006 20:05 schreef slindenau het volgende:
Dat kan je dus alleen met 4000 Aristocraten (of meer natuurlijk).
ik heb er tweequote:Op vrijdag 15 december 2006 08:22 schreef slindenau het volgende:
Dat gaat nog best, maar heb je slechts 1 Dorps Centrum? Dat kan natuurlijk echt niet
.
En half 3 is nog een redelijk tijd, ik kwam er een keertje om 4 uur achter dat het eigenlijk al best laat was.
Anno
Je hebt een pier en een dock aan dezelfde kan tliggen. Het is veel makkelijker om je pier aan de andere kant te bouwen, dan is het korter voor schepen die langs daar komenquote:Op vrijdag 15 december 2006 02:33 schreef bonke het volgende:
[afbeelding]
kijk es wat een zooitje
en tis al half drie
verslavend rotspel
morgen ga ik die slappe es ff een lesje leren
Ziet er goed uit. Had je alleen niet een andere naam voor je stad kunnen verzinnen ipv Ranzingen? Ik vind namen als Batavia, Oranjestad, Willemstad altijd wel aardigquote:Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef slindenau het volgende:
Yeah! Vandaag mn laptop (Dell Inspiron 9400) ontvangen...en Anno loopt nu als een zonnetje, oh wat geil.
Waar ik het voorheen op 800*600 moest doen, zonder ook maar een leeg scherm vloeiend weer te kunnen geven, draai ik nu op 1400*900, alles aan & maximaal (op AA en AF na).
En....wow...soepel, ik heb er geen woorden voor over zo mooi.
Zie pagina 11 van mijn screenshot overzicht, en hier een paar plaatjes er uitgelicht:
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0118.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0122.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0128.jpg]afbeelding][/URL]
Wat lelijk zeg, zo zonder die AA en AF op max...quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef slindenau het volgende:
Yeah! Vandaag mn laptop (Dell Inspiron 9400) ontvangen...en Anno loopt nu als een zonnetje, oh wat geil.
Waar ik het voorheen op 800*600 moest doen, zonder ook maar een leeg scherm vloeiend weer te kunnen geven, draai ik nu op 1400*900, alles aan & maximaal (op AA en AF na).
En....wow...soepel, ik heb er geen woorden voor over zo mooi.
Zie pagina 11 van mijn screenshot overzicht, en hier een paar plaatjes er uitgelicht:
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0118.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0122.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0128.jpg]afbeelding][/URL]
Ja ik heb het spel dus nog niet, omdat ik nog even wacht op de Nederlandse versie. Maar ik kan 'm zeker niet op mijn 1 jaar oude laptop spelen zonder schokken? (1,8 GHz, 512 Mb Ram en 64Mb Radeon-kaart). Demo doet 't overigens wel goed, maar daar heb ik natuurlijk nog geen metropool mee gebouwd.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:51 schreef slindenau het volgende:
Ja dat komt later nog wel, was nu zo overdonderd door de pracht van Anno zonder schokken...damn dat zoomen was opeens heel aantrekkelijk.
Ja de screenshots vallen me zo achteraf ook een beetje tegen, maar vergeleken bij mijn vorige 15 speeluren is dit > Godquote:Op zaterdag 16 december 2006 09:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat lelijk zeg, zo zonder die AA en AF op max...
Mijn vorige (desktop) pc waar ik Anno op heb gespeeld is slechts marginaal beter dan jouw laptop...en daar draaide een kleine stad tot 1000 inwoners inderdaad redelijk op...maar zodra je een eiland vol hebt gebouwt gaat het echt irriteren.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:51 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Ja ik heb het spel dus nog niet, omdat ik nog even wacht op de Nederlandse versie. Maar ik kan 'm zeker niet op mijn 1 jaar oude laptop spelen zonder schokken? (1,8 GHz, 512 Mb Ram en 64Mb Radeon-kaart). Demo doet 't overigens wel goed, maar daar heb ik natuurlijk nog geen metropool mee gebouwd.
Oke, bedankt. Misschien dan maar een nieuwe laptop kopenquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:57 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ja de screenshots vallen me zo achteraf ook een beetje tegen, maar vergeleken bij mijn vorige 15 speeluren is dit > God.
Maar het draait nu nog steeds soepel, dus ik gooi zo even beide vol open.
[..]
Mijn vorige (desktop) pc waar ik Anno op heb gespeeld is slechts marginaal beter dan jouw laptop...en daar draaide een kleine stad tot 1000 inwoners inderdaad redelijk op...maar zodra je een eiland vol hebt gebouwt gaat het echt irriteren.
En als je bedenkt dat je zelfs 200 Mhz (CPU) onder de minimale specs zit...dan mag je ook niet verwachten dat het draait nee.
Oh dat is inderdaad vreemd. Ja het is een AMD 3000+, dus misschien dat hij die 2,2 als zodanig alleen herkent bij Intel-processoren?quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:11 schreef slindenau het volgende:
Het verbaasd me dat zelfs de Demo draait, want omdat je systeem onder de 2.2 GHz grens zit zou het spel eigenlijk moeten weigeren bij het opstarten...
Jij hebt bij de graphics alles op max, vsync en bloom e.d. aan, en 8x aa en 16x af en alles draait soepel? Wat voor pc heb jij wel niet? Of is dit weer zon spel dat niet lekker draait op een 8800GTX? Bij mij haal ik maar 15fps ofzo met alles max @ 1280x1024...quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:08 schreef slindenau het volgende:
Aha, dat zal het wel verklaren ja. Dan zal je wel bij AMD vanaf 2200+ moeten tellen.
Ditmaal even wat langer gespeeld, en ook de AA en AF beide op maximaal gezet. Toch best knap van Dell, een mooie laptop en Anno draait er 100% op.
Verder heb ik nog even zonder oorlog een deel van mn eiland terug kunnen kapen, zo'n bomber is toch best handig.
Daarnaast nog wat natuur-kiekjes, die me eigenlijk nooit eerder op waren gevallen op mn eiland.
Tenslotte nog even een stock overzicht...food gaat best lekker nu.
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0130.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0132.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0135.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0139.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0144.jpg]afbeelding][/url]
Hmmm das toch wel een stuk minder dan mijn pc, dan zal het wel weer aan de drivers liggen ofzo... Aantal spellen draaien nog niet helemaal lekker.quote:Op zondag 17 december 2006 21:55 schreef slindenau het volgende:
AA en AF heb ik ingame op maximaal, dat is dus 4x en 16x dacht ik. Verder inderdaad alles aan & maximaal.
Specs (dell inspiron 9400 notebook): 2.0Ghz Intel Centrino Duo, 2 Gb DDR (667Mhz) ram en een 256mb Geforce GO 7900GS. Resolutie is 1400*900.
Wat mn FPS is zou ik niet weten, maar het schokt iig niet. Dus voor het (mijn) menselijk oog vloeiend.
nou 15 fps draait voor mijn ogen niet soepel hoor.... Dan moet ik toch wel in de buurt van de 30 komen.quote:Op zondag 17 december 2006 22:27 schreef slindenau het volgende:
Heb net even FRAPS geinstalleerd en naar mn FPS gekeken, en die is niet veel hoger dan wat jij noemt (15 fps). Van geheel in tot geheel uitgezoomd op een volle stad (7k inwoners) ligt het tussen de 15 en 20 fps, open zee (met schepen eventueel) is 30 fps.
Maar zelfs die 15 ervaar ik als soepel, en ik zie het spel ook niet echt 'schokken' (dat zal wel bij <5 fps zijn ofzo). Nu weet ik niet hoe 15 fps er bij jou uitziet, maar zolang het voor het oog soepel draait maakt dat getalletje toch niks uit?
dat vond ik idd ook onduidelijk maar je kan de mijnen upgradenquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:31 schreef IedeK. het volgende:
Hey,
Ik heb een vraag over anno 1701.
Ik heb nu de researches: Open pit mining en Mining al een tijdje afgerond, maar dan staat er in het research menu: Available in the Construction Menu.
Maar waar vind ik dat? Mijn ore mijnen beginnen een beetje leeg te raken, dus ik zou dat wel graag willen weten.
Alvast bedankt
Ziet er best netjes uit voor 800*640 (640quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:44 schreef IedeK. het volgende:
Bedankt!
Screenshot van mij op dit moment:
http://i146.photobucket.com/albums/r251/IedeK/screenshot0005.jpg
En het officiele changelog:quote:Anno website
2006/12/19
Patch 1.01 for ANNO 1701
Patch 1.01 is now available to download for the German and English versions of ANNO 1701. The patch includes, among others, more improvements to the game balance and gameplay and contains some small, general new features too!
Patch 1.01 itself is around 30 MB and is now available to download
Fans can read more about the actual content of the patch in the news section of the forum. Anyone who wants to chat about the content with fellow ANNO 1701 players would be really welcome too.
quote:Anno forums
Third announcement (15.12.2006)
Hi there.
The following list is the complete overview of what the patch contains.
Errors corrected
- A ship following a trade route and stopping in front of the warehouse, failing to continue along that trade route.
- A team win in multi-player was sometimes impossible to achieve.
- Ships belonging to an AI (which had given up) could get stuck at the edge of the map.
- The AI failing to react to the destruction of a foreign culture.
- A display problem which occurred in multi-player save games.
- Possible Blood brotherhood with more than one culture.
- Errors in the balance sheet when a save game had been saved and then re-loaded.
- Computer opponents could erect a warehouse on a location unsuitable for construction.
- Construction could be carried out „free of charge” during lags in multi-player matches.
- Existing fraternizations are now terminated when a foreign culture is destroyed.
- Occasionally an escort’s companions stayed in one place as soon as the escort target was sent on patrol.
- Patrol points “jumping” after a battle.
- Escort ships leaving the escort after a battle.
- A foreign culture’s special action still being carried out after that culture had been destroyed.
- Bonus coins can no longer be redeemed in multi-player matches.
- Occasionally a so-called “Freeze” in the "The Legacy of the Ancestors" scenario.
- Sometimes the “Eichendorff” AI stopping production.
- Problems with the AI portraits once an AI had been destroyed.
- Setting the video settings to "very high" on an ATI video card, does not result in the statue on the village center not being displayed.
- Players spying upon an opponent’s ships.
- Damaged trade routes after a saved game was loaded.
- Damaged trade routes whenever a warehouse was renamed.
- Ships appearing to be floating inside one another upon completion.
Balancing
- The AI ships now react more intelligently when faced outnumbered by the enemy.
- Storm strength now adjusts to fit island size.
- The Queen’s fleets are now somewhat more powerful.
- Die Queen now demands two additional tribute payments or sends one additional fleet.
- The normal AI no longer adjusts to suit the player but instead advances on its own.
- The foreign cultures’ landmarks are now immune to catastrophes.
- The Revolutionary doesn’t stay in the city as long as before.
- The AI no longer advances right after the player does, but instead waits a short while.
New
- Players can now choose whether they must fulfil all of the conditions for win just one.
- A tool tip was added for the time limit for reaching independence.
- A multi-player game no longer pauses when Escape is pressed.
- The delay in saving has been removed from the multi-player game.
- The interface can now be hidden to allow better screenshots.
- Clouds can now also be hidden to allow better screenshots.
- Inhabitant message no longer come as often as before.
- Trees can now be planted both over the menu and using the pipette. It is no longer necessary to enter a cheat to do so.
- In multi-player the clients now also show both the game name and the password.
- Pirate ships are now likely to leave some flotsam floating on the water when sunk.
Graphics
- A number of adjustments have been made for the new G80 graphics chip from Nvidia in order to take full advantage of its potential, e.g. 8x & 16x CSAA support (Coverage Sampling Aliasing).
As soon as we can say anything about a concrete release date we'll let you know - stay tuned!
Cheers,
Nadine
Hmm ik heb mijn resolutie gewoon op 1280*1024 staan.quote:Op woensdag 20 december 2006 00:13 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ziet er best netjes uit voor 800*640 (640) Of heb je gesneden uit een groter plaatje
?
quote:- A number of adjustments have been made for the new G80 graphics chip from Nvidia in order to take full advantage of its potential, e.g. 8x & 16x CSAA support (Coverage Sampling Aliasing).
dit vind ik ook beter, die wolken zitten altijd in de weg.quote:- Clouds can now also be hidden to allow better screenshots.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |