Lijkt me eigenlijk wel interessant.quote:Bodies The Exhibition
een fascinerend bezoek aan het menselijk lichaam
Vanaf 25 november is de tentoonstelling Bodies The Exhibition te zien in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Echte lichamen zijn respectvol tentoongesteld en bieden u een fantastische kans om meer te weten te komen over het lichaam, de bouw ervan en de geheimen die het herbergt.
Een uniek conserveringsproces, ontwikkeld door Dr. Roy Glover, maakt het mogelijk deze levensechte preparaten te laten zien. De bezoeker wordt op een educatieve wijze langs de verschillende onderdelen van het menselijk lichaam gevoerd. De onderhuidse complexiteit van het lichaam zal u versteld doen staan en zal het respect van ons menselijk systeem nog verder vergroten.
Bodies The Exhibition, een onvergetelijke ervaring voor iedere bezoeker.
http://www.bodiesamsterdam.nl/nl/intro.htmlquote:Om u te laten zien hoe het lichaam er van binnen werkelijk uitziet, wordt voor deze tentoonstelling gebruik gemaakt van echte mensenlichamen. De lichamen zijn geconserveerd, zodat geen ontbinding optreedt.
Na conservering volgens de gebruikelijke procedure voor overledenen wordt het lichaam geprepareerd met het doel bepaalde onderdelen te laten zien. Na de preparatie wordt het lichaam ondergedompeld in aceton om al het lichaamsvocht te verwijderen. Vervolgens wordt het lichaam in een groot bad met silicone of een polymeer in een vacumkamer geplaatst. Onder vacum verlaat aceton het lichaam als gas om te worden vervangen door het polymeer, dat in alle cellen en lichaamsweefsels doordringt. Vervolgens wordt als laatste stap in het proces een katalysator gebruikt, waardoor het lichaam hard wordt.
Het resultaat van deze conserverings- methode is een lichaam dat tegen ontbinding beschermd is. Dit biedt een scala aan unieke educatieve mogelijkheden die op verschillende niveaus kunnen worden toegepast, bijvoorbeeld door medische deskundigen, archeologen of andere wetenschappers.
TTK MEET 17 december (uitroepteken)quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Desondanks wil ik er retegraag naar toe
Ik wil het idd ook wel graag gaan zien.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Desondanks wil ik er retegraag naar toe
Ben je daar echt bang voor? Ik denk dat het wel meevalt...als je daar bent zie je het denk ik eerder als mooie beelden dan als echte mensen die echt dood zijn gegaan.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:46 schreef CherryLips het volgende:
ik wil er stiekem wel heen maar ben bang alles onder te kotsen.
ik moet in ieder geval iets gegeten hebben denk ik als ik daarheen ga. ik vind het reuze interessant, misvormde beestjes op sterk water vind ik ook altijd gaaf, maar ik moet goed gegeten hebben anders is het zonde van het entreekaartje als ik na een kwartier weer frisse lucht nodig heb.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben je daar echt bang voor? Ik denk dat het wel meevalt...als je daar bent zie je het denk ik eerder als mooie beelden dan als echte mensen die echt dood zijn gegaan.
17 december zijn we van TTK er iigquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik wil het idd ook wel graag gaan zien.
Ik zag dit stukje staan op een van de uitvaartsites.
Verwar je het nu niet met Körperwelten/Bodyworks?quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:35 schreef CherryLips het volgende:
ok. ik heb er nl al heel veel over gehoord. volgens mij 'tourt' die voorstelling al een jaar of vijf ofzo
ojaquote:Op zaterdag 18 november 2006 20:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Verwar je het nu niet met Körperwelten/Bodyworks?
Die ander is nog een wereldrournee aan het maken en zonder te kijken op de site herinner ik me dat het in Amerika en India of Japan zou zijn. Die tentoonstelling is nog jaren weg uit Europa.quote:Op zondag 19 november 2006 17:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik verwarde het ook met die andere hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |