GL scoort vooral op de korte termijn. Op de lange termijn is de VVD of D66 de betere keuze.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:37 schreef du_ke het volgende:
Dan zou je dus GroenLinks moeten stemmen. Dat is de partij die volgens het CPB de beste plannen heeft om zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen.
En in gemeentes met een links bestuur worden steeds vaker mensen die een uitkering aanvragen direct doorgestuurd naar de sociale werkplaats om maar ritme te houden.
Een centrumkabinet lijkt inderdaad de enige optiequote:Op donderdag 16 november 2006 00:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Linksom gaat anders ook niet bepaald lukken. Ondanks de Groei Mee strategie van GL.
Mensen aan het werk krijgen lijkt mij de beste oplossing voor de toekomst.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
GL scoort vooral op de korte termijn. Op de lange termijn is de VVD of D66 de betere keuze.
Laat eerst de kiezer maar eens kiezen. SP en CDA ik zie het niet snel gebeuren maar wie weetquote:Op donderdag 16 november 2006 00:39 schreef du_ke het volgende:
Een centrumkabinet lijkt inderdaad de enige optie.
Of als de trend van de peilingen blijkt te kloppen een CDA SP kabinet. Laat de winaars het dan maar uitzoeken.
Zoals al eerder gezegd, ik ben voor de huidige verzorgingsstaat, sterker nog, ik zou zelfs de uitkeringen in sommige gevallen willen verhogen. Uitkeringen zijn een groot goed in ons land, en daar mogen we best trots op zijn, maar we moeten niet doorslaan naar pamperen, een uitkering is bedoeld als steun in de rug, niet als hangmat om niets meer te hoeven doen. Afgezien van zware arbeidsongeschiktheid moet elke uitkeringsgerechtigde een uitkering krijgen met als doel z.s.m. terug te keren op de arbeidsmarkt, als is het maar vegen van straten of andere ongeschoolde arbeid.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij bent meer voor een model zoals dat in de VS gangbaar is? In Europa hebben we voor het solidariteitsprincipe gekozen. Dat heeft tijdenlang goed gewerkt. Helaas zijn er mensen die er willens en wetens van profiteren. Ik zie geen reden waarom links dat niet aanpakt. Daar zijn ze inmiddels ook tot inzicht gekomen om deze uitwassen van de maatschappij aan te pakken. De manier verschilt met die van rechts, maar dat is politiek. Ieder zn mening
Het draait om de lange termijn. Korte termijn successen zijn leuk tijdens verkiezingen maar daarna heb je meer aan de lange termijn.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:39 schreef du_ke het volgende:
Mensen aan het werk krijgen lijkt mij de beste oplossing voor de toekomst.
Ook voor de lange termijn lijkt het me van groot belang om zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het draait om de lange termijn. Korte termijn successen zijn leuk tijdens verkiezingen maar daarna heb je meer aan de lange termijn.
Ik koop geen drugs, ik gebruik geen drugs, ik ben tevreden met wat ik heb. Ik verwacht echter van mensen die op kosten van de samenleving leven dat zij uiterst sober leven, en niet dat ze zoveel geld krijgen dat ze dat kunnen betalen.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
dan doe je iets niet goed. iedereen heeft de mogelijkheid om te studeren. en die mensen met de mega TV? met een uitkerijg? misschien koop jij daar je drugs
Tja als het zo doorgaat lijkt het daar op uit te komen. De VVD is wel gek als ze nu weer gaan regeren en de PvdA zal het bij verlies ook niet doen. Dan blijven maar 2 grote partijen over.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laat eerst de kiezer maar eens kiezen. SP en CDA ik zie het niet snel gebeuren maar wie weet.
En vergeet vooral niet aan het werk te houden, dus niet iedereen als hij 60 is met VUT, maar netjes doorwerken tot 67. Daarnaast moet je de begroting sluitend maken om de toekomst van Nederland veilig te stellen, en dat snappen ze bij SP/GL nog niet helemaal.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook voor de lange termijn lijkt het me van groot belang om zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen.
De begroting is nergens sluitend. Ja Zalm lukt het nu een jaartje omdat er weer wat aandelen PTT verkocht zijn. Alle politici willen teveel geld uitgeven. Dat is echt niet voorbehouden aan links hoorquote:Op donderdag 16 november 2006 00:53 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En vergeet vooral niet aan het werk te houden, dus niet iedereen als hij 60 is met VUT, maar netjes doorwerken tot 67. Daarnaast moet je de begroting sluitend maken om de toekomst van Nederland veilig te stellen, en dat snappen ze bij SP/GL nog niet helemaal.
Laten we inderdaad hopen dat mensen na gaan denken en i.p.v. SP VVD gaan stemmenquote:Op donderdag 16 november 2006 00:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja als het zo doorgaat lijkt het daar op uit te komen. De VVD is wel gek als ze nu weer gaan regeren en de PvdA zal het bij verlies ook niet doen. Dan blijven maar 2 grote partijen over.
Maar ach het zijn maar peilingen.
Nou de uitwisseling tussen die 2 partijen lijkt me minimaalquote:Op donderdag 16 november 2006 00:57 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Laten we inderdaad hopen dat mensen na gaan denken en i.p.v. SP VVD gaan stemmen![]()
Te meer reden om de pensioenleeftijd te verhogen tot 67/68 jaar, op die manier kunnen we nog vlug wat aflossen van de staatsschuld.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
De begroting is nergens sluitend. Ja Zalm lukt het nu een jaartje omdat er weer wat aandelen PTT verkocht zijn. Alle politici willen teveel geld uitgeven. Dat is echt niet voorbehouden aan links hoor.
Daarnaast zijn juist CDA en VVD de partijen die tornen aan de AOW en HRA onbespreekbaar vinden. Terwijl we gegarandeerd binnen nu en 5 jaar voor moeten en gaan kiezen om de pensioensleeftijd te verhogen.
Dus wat moeten we doen? Pensioenleeftijd omhoog, en zo veel mogelijk van de staatsschuld aflossen zodat we over 15 jaar niet in de problemen zitten. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat het allemaal wel goedkomt, maar de jongeren worden met de problemen opgescheept.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
En iedereen maar denken dat het AOW spaarfonds rijkelijk gevuld is. Maar dat fonds bestaat alleen op papier. Het mocht geen cent kosten namelijk, terwijl er over 10 à 15 jaar wel ¤25mld in moet zitten om van daaruit de AOW deels te betalen.
niemand wil die mensen, 50 of ouder, hup een zooitje zatte Polen is goedkoper, maak daar een end aanquote:Op donderdag 16 november 2006 00:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen aan het werk krijgen lijkt mij de beste oplossing voor de toekomst.
Ja waarom ook nietquote:Op donderdag 16 november 2006 01:46 schreef Junglebeast het volgende:
Net gekeken bij Nederland Kiest. SP 29, CDA 44. Stel nou dat de SP 1 zetel wint elke dag en het CDA 1 zetel verliest. (Stel) Dus in 7 dagen heeft de SP 36 zetels, het CDA 37....
(nu kan ik lekker dromen....) Goede nacht allemaal.
Dat is het ook niet, het is echter wel een punt om het begrotingstekort zoveel mogelijk terug te dringen, dat zie ik linkse partijen nog niet doen met hun sinterklaasideeen over allesquote:Op donderdag 16 november 2006 01:03 schreef Peterselieman het volgende:
Aflossen alleen mag niet de prioriteit van het kabinet zijn. Het kabinet mag de ogen niet sluiten voor de problemen van alledag. Imo doet een cda/vvd kabinet dit wel.
Waarom?quote:Op donderdag 16 november 2006 10:08 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, het is echter wel een punt om het begrotingstekort zoveel mogelijk terug te dringen,
Wat ben je een kortzichtig en stomzinnig mannetje.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:08 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, het is echter wel een punt om het begrotingstekort zoveel mogelijk terug te dringen, dat zie ik linkse partijen nog niet doen met hun sinterklaasideeen over alles![]()
Omdat we jaarlijks veel te veel geld weggooien aan rente.quote:
Dat hebben de generaties voor ons al gedaanquote:Op donderdag 16 november 2006 10:17 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Wat ben je een kortzichtig en stomzinnig mannetje.De volgende generaties mooi laten
meebetalen door hun een groot deel van de staatschuld te laten afbetalen. Of wou jij
alles voor niets hebben wat je in de maatschappij om je heen ziet, dat anderen hebben
opgebouwd?![]()
![]()
Maar juist de huidige regeringspartijen willen de goed boerende babyboomers zoveel mogelijk ontzien. Terwijl die wel leuk onze staatsschuld opgebouwd hebbenquote:Op donderdag 16 november 2006 10:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat hebben de generaties voor ons al gedaanIk noem het puur egoisme, het is natuurlijk wel makkelijk om zelf de rotzooi niet op te ruimen, maar niet erg eerlijk.
Hiermee tref je de groepen die het geld op dit moment nodig hebben en niet de mensen die de schaapjes al deels op het droge hebben.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat hebben de generaties voor ons al gedaanIk noem het puur egoisme, het is natuurlijk wel makkelijk om zelf de rotzooi niet op te ruimen, maar niet erg eerlijk.
Man, wat heb jij een bord voor je kop. Dat jij niet wilt meebetalen aan hetgeenquote:Op donderdag 16 november 2006 10:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik denk dat je helemaal niemand in de portomonnee moet treffen. Als je minder uitgeeft heb je ook minder nodig, daarnaast betalen rijke mensen hier al belachelijk veel geld, als je 3x zoveel verdient houd je netto nog geen 2x zoveel overquote:Op donderdag 16 november 2006 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hiermee tref je de groepen die het geld op dit moment nodig hebben en niet de mensen die de schaapjes al deels op het droge hebben.
Noem mij dan eens 3 maatregelen die het kabinet bakellende genomen hebben om de rijkere mensen in hun portemonnee te treffen.
Wat is er zoal opgebouwd? We hebben miljarden staatsschuld doordat de mensen het vroeger niet wilden afbetalen. Als de mensen gewoon gelijk hard hadden gewerkt en dit hadden afgelost hadden we nu miljoenen over die nu aan rente opgaanquote:Op donderdag 16 november 2006 11:08 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Man, wat heb jij een bord voor je kop. Dat jij niet wilt meebetalen aan hetgeen
o.a. voor jouw is opgebouwd door vorige generaties, noem je egoïsme van die
generaties?!Het is afschuwelijk egoïsme van jouw natuurlijk.
![]()
![]()
Is dat echt zo? Heb je dan ook alle mooie aftrekposten meegenomen?quote:Op donderdag 16 november 2006 11:18 schreef Arnold_fan het volgende:
als je 3x zoveel verdient houd je netto nog geen 2x zoveel over![]()
Jazeker, en dan heb ik nog niet eens aan alle inkomensgebonden extra's gedacht als huursubsidie etc. waardoor het verschil nog kleiner wordt.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Heb je dan ook alle mooie aftrekposten meegenomen?
Dat is toch precies wat VVD en CDA willen? Degenen die er decennia lang van geprofiteerd hebben nu geheel ontzien? (huizenbezitters en ouderen)quote:Op donderdag 16 november 2006 11:20 schreef Arnold_fan het volgende:
Je bent zo kortzichtig, je moet je schulden aflossen, er is geen enkel belang bij om dit nog jaren voor je uit te schuiven, zeker omdat de mensen die de schuld toen niet wilden aflossen nu met pensioen gaan en dan ook nog veel geld willen krijgen.
En?quote:Op donderdag 16 november 2006 10:37 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Omdat we jaarlijks veel te veel geld weggooien aan rente.
Waarom hebben huizenbezitters er meer van geprofiteerd?quote:Op donderdag 16 november 2006 11:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat VVD en CDA willen? Degenen die er decennia lang van geprofiteerd hebben nu geheel ontzien? (huizenbezitters en ouderen)
Dat geld kunnen we nu niet aan de vergrijzing bestedenquote:
Als we de staatsschuld aflossen ook niet hoor.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:24 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat geld kunnen we nu niet aan de vergrijzing besteden![]()
Dan houden we op termijn, ja vooruit denken, wel geld over.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Als we de staatsschuld aflossen ook niet hoor.
Haal dat bord nu eens voor je kop weg (volg een degelijke opleiding, als dat nog helpt),quote:Op donderdag 16 november 2006 11:20 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wat is er zoal opgebouwd? We hebben miljarden staatsschuld doordat de mensen het vroeger niet wilden afbetalen. Als de mensen gewoon gelijk hard hadden gewerkt en dit hadden afgelost hadden we nu miljoenen over die nu aan rente opgaanJe bent zo kortzichtig, je moet je schulden aflossen, er is geen enkel belang bij om dit nog jaren voor je uit te schuiven, zeker omdat de mensen die de schuld toen niet wilden aflossen nu met pensioen gaan en dan ook nog veel geld willen krijgen.
HRAquote:Op donderdag 16 november 2006 11:23 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Waarom hebben huizenbezitters er meer van geprofiteerd?
Via de inmiddels onbetaalbaar geworden hypotheekrenteaftrek. Wie betalen dat?quote:Op donderdag 16 november 2006 11:23 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Waarom hebben huizenbezitters er meer van geprofiteerd?
Er is ook een middenlijn, levert meer op.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:25 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan houden we op termijn, ja vooruit denken, wel geld over.
Aan de andere kant hebben de hogere huizenprijzen ervoor gezorgd dat er meer geld van de WOZ binnenkomt en ook dat er meer binnenkomt via de overdrachtsbelasting. Dit is ook al snel 15.000 per huis, dus een flinke aanslag op je portomonnee.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
HRA. Vooral degenen die een jaar of 30 geleden een huis hebben gekocht heeft dat een klein kapitaal opgeleverd (een tonnetje of 2 per huishouden toch zeker wel)
maar je bent toch ook wel van mening dat degenen die er het meeste van geprofiteerd hebben toch ook wel bij mogen dragen aan het aflossen?
Dus geen SP en geen VVD, dan blijft CDA overquote:Op donderdag 16 november 2006 11:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is ook een middenlijn, levert meer op.
Het CDA heeft de afgelopen 4 jaren haar sociale gezicht goed verborgen weten te houden. Iets waar ze nu in de verkiezingcampagne mee prediken. Dat niemand dat ziet. Echt ongelofelijk. En dan nog de economische groei dankzij het cda/vvd kabinet. Bullshit. Nederland heeft een zodanige open economie dat het kabinetsbeleid er amper invloed op heeft.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:52 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dus geen SP en geen VVD, dan blijft CDA over![]()
Zoveel is er niet fout gegaan de afgelopen jaren, de asielproblemen zijn opgelost, je moet tegenwoordig echt iets hebben voor je een uitkering krijgt. Voor mensen die willen werken en niet zonder reden thuis willen blijven is dit een prima kabinet.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het CDA heeft de afgelopen 4 jaren haar sociale gezicht goed verborgen weten te houden. Iets waar ze nu in de verkiezingcampagne mee prediken. Dat niemand dat ziet. Echt ongelofelijk. En dan nog de economische groei dankzij het cda/vvd kabinet. Bullshit. Nederland heeft een zodanige open economie dat het kabinetsbeleid er amper invloed op heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |