abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43595971
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:37 schreef du_ke het volgende:
Dan zou je dus GroenLinks moeten stemmen. Dat is de partij die volgens het CPB de beste plannen heeft om zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen .
En in gemeentes met een links bestuur worden steeds vaker mensen die een uitkering aanvragen direct doorgestuurd naar de sociale werkplaats om maar ritme te houden.
GL scoort vooral op de korte termijn. Op de lange termijn is de VVD of D66 de betere keuze.
pi_43595983
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Linksom gaat anders ook niet bepaald lukken. Ondanks de Groei Mee strategie van GL .
Een centrumkabinet lijkt inderdaad de enige optie .

Of als de trend van de peilingen blijkt te kloppen een CDA SP kabinet. Laat de winaars het dan maar uitzoeken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43596001
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

GL scoort vooral op de korte termijn. Op de lange termijn is de VVD of D66 de betere keuze.
Mensen aan het werk krijgen lijkt mij de beste oplossing voor de toekomst.
pi_43596007
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:39 schreef du_ke het volgende:
Een centrumkabinet lijkt inderdaad de enige optie .

Of als de trend van de peilingen blijkt te kloppen een CDA SP kabinet. Laat de winaars het dan maar uitzoeken.
Laat eerst de kiezer maar eens kiezen. SP en CDA ik zie het niet snel gebeuren maar wie weet .
pi_43596018
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jij bent meer voor een model zoals dat in de VS gangbaar is? In Europa hebben we voor het solidariteitsprincipe gekozen. Dat heeft tijdenlang goed gewerkt. Helaas zijn er mensen die er willens en wetens van profiteren. Ik zie geen reden waarom links dat niet aanpakt. Daar zijn ze inmiddels ook tot inzicht gekomen om deze uitwassen van de maatschappij aan te pakken. De manier verschilt met die van rechts, maar dat is politiek. Ieder zn mening
Zoals al eerder gezegd, ik ben voor de huidige verzorgingsstaat, sterker nog, ik zou zelfs de uitkeringen in sommige gevallen willen verhogen. Uitkeringen zijn een groot goed in ons land, en daar mogen we best trots op zijn, maar we moeten niet doorslaan naar pamperen, een uitkering is bedoeld als steun in de rug, niet als hangmat om niets meer te hoeven doen. Afgezien van zware arbeidsongeschiktheid moet elke uitkeringsgerechtigde een uitkering krijgen met als doel z.s.m. terug te keren op de arbeidsmarkt, als is het maar vegen van straten of andere ongeschoolde arbeid.

Ik ben ook wel voor een bijzonder strenge controle op uitkeringen zodat fraude tot een minimum beperkt wordt, en hierop moeten zeer zware straffen komen zoals uit gesubsidieerd huis en in containers laten wonen met een minimaal bedrag aan zakgeld zodat ze niet doodgaan van de honger.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_43596038
quote:
Het draait om de lange termijn. Korte termijn successen zijn leuk tijdens verkiezingen maar daarna heb je meer aan de lange termijn.
pi_43596055
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het draait om de lange termijn. Korte termijn successen zijn leuk tijdens verkiezingen maar daarna heb je meer aan de lange termijn.
Ook voor de lange termijn lijkt het me van groot belang om zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen.
pi_43596060
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

dan doe je iets niet goed. iedereen heeft de mogelijkheid om te studeren. en die mensen met de mega TV? met een uitkerijg? misschien koop jij daar je drugs
Ik koop geen drugs, ik gebruik geen drugs, ik ben tevreden met wat ik heb. Ik verwacht echter van mensen die op kosten van de samenleving leven dat zij uiterst sober leven, en niet dat ze zoveel geld krijgen dat ze dat kunnen betalen.
pi_43596080
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Laat eerst de kiezer maar eens kiezen. SP en CDA ik zie het niet snel gebeuren maar wie weet .
Tja als het zo doorgaat lijkt het daar op uit te komen. De VVD is wel gek als ze nu weer gaan regeren en de PvdA zal het bij verlies ook niet doen. Dan blijven maar 2 grote partijen over.

Maar ach het zijn maar peilingen .
pi_43596236
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook voor de lange termijn lijkt het me van groot belang om zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen.
En vergeet vooral niet aan het werk te houden, dus niet iedereen als hij 60 is met VUT, maar netjes doorwerken tot 67. Daarnaast moet je de begroting sluitend maken om de toekomst van Nederland veilig te stellen, en dat snappen ze bij SP/GL nog niet helemaal.
pi_43596300
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:53 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En vergeet vooral niet aan het werk te houden, dus niet iedereen als hij 60 is met VUT, maar netjes doorwerken tot 67. Daarnaast moet je de begroting sluitend maken om de toekomst van Nederland veilig te stellen, en dat snappen ze bij SP/GL nog niet helemaal.
De begroting is nergens sluitend. Ja Zalm lukt het nu een jaartje omdat er weer wat aandelen PTT verkocht zijn. Alle politici willen teveel geld uitgeven. Dat is echt niet voorbehouden aan links hoor .

Daarnaast zijn juist CDA en VVD de partijen die tornen aan de AOW en HRA onbespreekbaar vinden. Terwijl we gegarandeerd binnen nu en 5 jaar voor moeten en gaan kiezen om de pensioensleeftijd te verhogen.
pi_43596317
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja als het zo doorgaat lijkt het daar op uit te komen. De VVD is wel gek als ze nu weer gaan regeren en de PvdA zal het bij verlies ook niet doen. Dan blijven maar 2 grote partijen over.

Maar ach het zijn maar peilingen .
Laten we inderdaad hopen dat mensen na gaan denken en i.p.v. SP VVD gaan stemmen
pi_43596343
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:57 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Laten we inderdaad hopen dat mensen na gaan denken en i.p.v. SP VVD gaan stemmen
Nou de uitwisseling tussen die 2 partijen lijkt me minimaal .

En de VVD moet eerst maar eens gaan bedenken welke koers ze willen gaan varen. te lang achtereen regeren doet een partij geen goed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 00:58:49 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43596350
En iedereen maar denken dat het AOW spaarfonds rijkelijk gevuld is. Maar dat fonds bestaat alleen op papier. Het mocht geen cent kosten namelijk, terwijl er over 10 à 15 jaar wel ¤25mld in moet zitten om van daaruit de AOW deels te betalen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43596359
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

De begroting is nergens sluitend. Ja Zalm lukt het nu een jaartje omdat er weer wat aandelen PTT verkocht zijn. Alle politici willen teveel geld uitgeven. Dat is echt niet voorbehouden aan links hoor .

Daarnaast zijn juist CDA en VVD de partijen die tornen aan de AOW en HRA onbespreekbaar vinden. Terwijl we gegarandeerd binnen nu en 5 jaar voor moeten en gaan kiezen om de pensioensleeftijd te verhogen.
Te meer reden om de pensioenleeftijd te verhogen tot 67/68 jaar, op die manier kunnen we nog vlug wat aflossen van de staatsschuld.

Het streven moet altijd zijn om de staatsschuld af te lossen, dat hoeft niet in 4 jaar, maar we moeten er alvast voor zorgen dat hij niet toeneemt, en dat zie ik een links kabinet nog niet doen.
pi_43596396
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
En iedereen maar denken dat het AOW spaarfonds rijkelijk gevuld is. Maar dat fonds bestaat alleen op papier. Het mocht geen cent kosten namelijk, terwijl er over 10 à 15 jaar wel ¤25mld in moet zitten om van daaruit de AOW deels te betalen.
Dus wat moeten we doen? Pensioenleeftijd omhoog, en zo veel mogelijk van de staatsschuld aflossen zodat we over 15 jaar niet in de problemen zitten. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat het allemaal wel goedkomt, maar de jongeren worden met de problemen opgescheept.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 01:03:04 #67
Maffe Fries
pi_43596438
Aflossen alleen mag niet de prioriteit van het kabinet zijn. Het kabinet mag de ogen niet sluiten voor de problemen van alledag. Imo doet een cda/vvd kabinet dit wel.
pi_43596513
quote:

[..]

niemand wil die mensen, 50 of ouder, hup een zooitje zatte Polen is goedkoper, maak daar een end aan
De Puta Madre
pi_43597081
Net gekeken bij Nederland Kiest. SP 29, CDA 44. Stel nou dat de SP 1 zetel wint elke dag en het CDA 1 zetel verliest. (Stel) Dus in 7 dagen heeft de SP 36 zetels, het CDA 37....

(nu kan ik lekker dromen....) Goede nacht allemaal.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_43598769
pi_43599574
Voor je het weet zit je op Balkenende 11, de man heeft de gave om kabinetten om zeep te helpen.
pi_43600334
quote:
Op donderdag 16 november 2006 01:46 schreef Junglebeast het volgende:
Net gekeken bij Nederland Kiest. SP 29, CDA 44. Stel nou dat de SP 1 zetel wint elke dag en het CDA 1 zetel verliest. (Stel) Dus in 7 dagen heeft de SP 36 zetels, het CDA 37....

(nu kan ik lekker dromen....) Goede nacht allemaal.
Ja waarom ook niet Ik vertrouw gelukkig nog op de inteligentie van de gemiddelde nederlandse burger, en ik neem aan dat iedereen weet dat SP leuk is voor in de oppositie om af en toe te zeiken, maar nooit in een regering mag komen
pi_43600366
quote:
Op donderdag 16 november 2006 01:03 schreef Peterselieman het volgende:
Aflossen alleen mag niet de prioriteit van het kabinet zijn. Het kabinet mag de ogen niet sluiten voor de problemen van alledag. Imo doet een cda/vvd kabinet dit wel.
Dat is het ook niet, het is echter wel een punt om het begrotingstekort zoveel mogelijk terug te dringen, dat zie ik linkse partijen nog niet doen met hun sinterklaasideeen over alles
pi_43600455
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:08 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, het is echter wel een punt om het begrotingstekort zoveel mogelijk terug te dringen,
Waarom?
pi_43600557
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:08 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, het is echter wel een punt om het begrotingstekort zoveel mogelijk terug te dringen, dat zie ik linkse partijen nog niet doen met hun sinterklaasideeen over alles
Wat ben je een kortzichtig en stomzinnig mannetje. De volgende generaties mooi laten
meebetalen door hun een groot deel van de staatschuld te laten afbetalen. Of wou jij
alles voor niets hebben wat je in de maatschappij om je heen ziet, dat anderen hebben
opgebouwd?
pi_43601014
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat we jaarlijks veel te veel geld weggooien aan rente.
pi_43601041
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:17 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]

Wat ben je een kortzichtig en stomzinnig mannetje. De volgende generaties mooi laten
meebetalen door hun een groot deel van de staatschuld te laten afbetalen. Of wou jij
alles voor niets hebben wat je in de maatschappij om je heen ziet, dat anderen hebben
opgebouwd?
Dat hebben de generaties voor ons al gedaan Ik noem het puur egoisme, het is natuurlijk wel makkelijk om zelf de rotzooi niet op te ruimen, maar niet erg eerlijk.
pi_43601362
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:38 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat hebben de generaties voor ons al gedaan Ik noem het puur egoisme, het is natuurlijk wel makkelijk om zelf de rotzooi niet op te ruimen, maar niet erg eerlijk.
Maar juist de huidige regeringspartijen willen de goed boerende babyboomers zoveel mogelijk ontzien. Terwijl die wel leuk onze staatsschuld opgebouwd hebben .
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 10:54:49 #79
Maffe Fries
pi_43601452
quote:

[..]

Hiermee tref je de groepen die het geld op dit moment nodig hebben en niet de mensen die de schaapjes al deels op het droge hebben.

Noem mij dan eens 3 maatregelen die het kabinet bakellende genomen hebben om de rijkere mensen in hun portemonnee te treffen.
pi_43601871
quote:

[..]

Man, wat heb jij een bord voor je kop. Dat jij niet wilt meebetalen aan hetgeen
o.a. voor jouw is opgebouwd door vorige generaties, noem je egoïsme van die
generaties?! Het is afschuwelijk en weerzinwekkend egoïsme van jouw
natuurlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stoomhamer op 16-11-2006 11:20:08 ]
pi_43602184
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hiermee tref je de groepen die het geld op dit moment nodig hebben en niet de mensen die de schaapjes al deels op het droge hebben.

Noem mij dan eens 3 maatregelen die het kabinet bakellende genomen hebben om de rijkere mensen in hun portemonnee te treffen.
Ik denk dat je helemaal niemand in de portomonnee moet treffen. Als je minder uitgeeft heb je ook minder nodig, daarnaast betalen rijke mensen hier al belachelijk veel geld, als je 3x zoveel verdient houd je netto nog geen 2x zoveel over
pi_43602244
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:08 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]

Man, wat heb jij een bord voor je kop. Dat jij niet wilt meebetalen aan hetgeen
o.a. voor jouw is opgebouwd door vorige generaties, noem je egoïsme van die
generaties?! Het is afschuwelijk egoïsme van jouw natuurlijk.
Wat is er zoal opgebouwd? We hebben miljarden staatsschuld doordat de mensen het vroeger niet wilden afbetalen. Als de mensen gewoon gelijk hard hadden gewerkt en dit hadden afgelost hadden we nu miljoenen over die nu aan rente opgaan Je bent zo kortzichtig, je moet je schulden aflossen, er is geen enkel belang bij om dit nog jaren voor je uit te schuiven, zeker omdat de mensen die de schuld toen niet wilden aflossen nu met pensioen gaan en dan ook nog veel geld willen krijgen.
pi_43602245
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:18 schreef Arnold_fan het volgende:
als je 3x zoveel verdient houd je netto nog geen 2x zoveel over
Is dat echt zo? Heb je dan ook alle mooie aftrekposten meegenomen?
pi_43602268
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Heb je dan ook alle mooie aftrekposten meegenomen?
Jazeker, en dan heb ik nog niet eens aan alle inkomensgebonden extra's gedacht als huursubsidie etc. waardoor het verschil nog kleiner wordt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 11:21:00 #85
Maffe Fries
pi_43602272
Het is ontwijken van mijn vraag, net zoals bakellende deed op deze vraag gesteld door Bos
pi_43602290
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:20 schreef Arnold_fan het volgende:
Je bent zo kortzichtig, je moet je schulden aflossen, er is geen enkel belang bij om dit nog jaren voor je uit te schuiven, zeker omdat de mensen die de schuld toen niet wilden aflossen nu met pensioen gaan en dan ook nog veel geld willen krijgen.
Dat is toch precies wat VVD en CDA willen? Degenen die er decennia lang van geprofiteerd hebben nu geheel ontzien? (huizenbezitters en ouderen)
pi_43602308
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:37 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Omdat we jaarlijks veel te veel geld weggooien aan rente.
En?
pi_43602353
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat VVD en CDA willen? Degenen die er decennia lang van geprofiteerd hebben nu geheel ontzien? (huizenbezitters en ouderen)
Waarom hebben huizenbezitters er meer van geprofiteerd?
pi_43602371
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:22 schreef SCH het volgende:

[..]

En?
Dat geld kunnen we nu niet aan de vergrijzing besteden
pi_43602390
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:24 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat geld kunnen we nu niet aan de vergrijzing besteden
Als we de staatsschuld aflossen ook niet hoor.
pi_43602421
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Als we de staatsschuld aflossen ook niet hoor.
Dan houden we op termijn, ja vooruit denken, wel geld over.
pi_43602488
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:20 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Wat is er zoal opgebouwd? We hebben miljarden staatsschuld doordat de mensen het vroeger niet wilden afbetalen. Als de mensen gewoon gelijk hard hadden gewerkt en dit hadden afgelost hadden we nu miljoenen over die nu aan rente opgaan Je bent zo kortzichtig, je moet je schulden aflossen, er is geen enkel belang bij om dit nog jaren voor je uit te schuiven, zeker omdat de mensen die de schuld toen niet wilden aflossen nu met pensioen gaan en dan ook nog veel geld willen krijgen.
Haal dat bord nu eens voor je kop weg (volg een degelijke opleiding, als dat nog helpt),
want als je om je heen kijkt zie je enkel de vruchten van jouw inspanningen? Werkelijk
alles wat je om je heen ziet en waar jij met al je egoïsme van profiteert is opgebouwd door
anderen. Het enige dat jij mogelijk reeds tot stand hebt gebracht zijn een paar gevulde
vakken bij AH.......

Door een deel van de staatschuld af te betalen draag jij bij aan hetgeen waarvan je nu
zo gulzig en schaamteloos egoïstisch profiteert.
pi_43602497
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:23 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

HRA . Vooral degenen die een jaar of 30 geleden een huis hebben gekocht heeft dat een klein kapitaal opgeleverd (een tonnetje of 2 per huishouden toch zeker wel)

maar je bent toch ook wel van mening dat degenen die er het meeste van geprofiteerd hebben toch ook wel bij mogen dragen aan het aflossen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 11:27:44 #94
Maffe Fries
pi_43602499
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:23 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Via de inmiddels onbetaalbaar geworden hypotheekrenteaftrek. Wie betalen dat?

Een hint: de huurders

En die hebben juist de lagere inkomens.

Het is dus subsidie voor de rijken
pi_43602647
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:25 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan houden we op termijn, ja vooruit denken, wel geld over.
Er is ook een middenlijn, levert meer op.
pi_43603182
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

HRA . Vooral degenen die een jaar of 30 geleden een huis hebben gekocht heeft dat een klein kapitaal opgeleverd (een tonnetje of 2 per huishouden toch zeker wel)

maar je bent toch ook wel van mening dat degenen die er het meeste van geprofiteerd hebben toch ook wel bij mogen dragen aan het aflossen?
Aan de andere kant hebben de hogere huizenprijzen ervoor gezorgd dat er meer geld van de WOZ binnenkomt en ook dat er meer binnenkomt via de overdrachtsbelasting. Dit is ook al snel 15.000 per huis, dus een flinke aanslag op je portomonnee.
pi_43603315
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is ook een middenlijn, levert meer op.
Dus geen SP en geen VVD, dan blijft CDA over
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 11:55:56 #98
Maffe Fries
pi_43603421
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:52 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dus geen SP en geen VVD, dan blijft CDA over
Het CDA heeft de afgelopen 4 jaren haar sociale gezicht goed verborgen weten te houden. Iets waar ze nu in de verkiezingcampagne mee prediken. Dat niemand dat ziet. Echt ongelofelijk. En dan nog de economische groei dankzij het cda/vvd kabinet. Bullshit. Nederland heeft een zodanige open economie dat het kabinetsbeleid er amper invloed op heeft.
pi_43603486
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het CDA heeft de afgelopen 4 jaren haar sociale gezicht goed verborgen weten te houden. Iets waar ze nu in de verkiezingcampagne mee prediken. Dat niemand dat ziet. Echt ongelofelijk. En dan nog de economische groei dankzij het cda/vvd kabinet. Bullshit. Nederland heeft een zodanige open economie dat het kabinetsbeleid er amper invloed op heeft.
Zoveel is er niet fout gegaan de afgelopen jaren, de asielproblemen zijn opgelost, je moet tegenwoordig echt iets hebben voor je een uitkering krijgt. Voor mensen die willen werken en niet zonder reden thuis willen blijven is dit een prima kabinet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 november 2006 @ 12:01:39 #100
Maffe Fries
pi_43603575
Er zijn veel problemen over de heg gekiepert. Ze bestaan nog wel, maar zijn doorgeschoven naar lokale overheden en deze moeten zich zonder steun uit Den Haag maar redden met deze problemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')