En het CDA blijft gelijk. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als je dat tegen me gezegd had 4 weken geleden, had ik je uitgelachen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:56 schreef Genverbrander het volgende:
Als je 2003 vergelijkt met de uitslag nu van de peilingen is de SP trouwens de enige echte winnaar. CU verdubbelt zich maar blijft toch relatief klein, zeker gezien het feit dat de voorgangers van deze partij ook al rond de 7/8 zetels zaten. De oud-LPF-stemmers hebben zich nu keurig verdeeld over EénNL en Wilders; ze hebben geen nieuwe kiezers aangeboord en zijn dus ook geen winnaars.
Kortom: iedereen verliest, SP wint.
[afbeelding]
CDA verliest ook iets als je de 3 peilingen middelt. Alleen in de NOVA-peiling blijven ze gelijk, in de andere twee verliezen ze.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:16 schreef kingmob het volgende:
[..]
En het CDA blijft gelijk. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als je dat tegen me gezegd had 4 weken geleden, had ik je uitgelachen.
Geen probleem. Als het CDA stabiel boven de veertig zetels blijft dan zit Balkenende goed, want het CDA haalt namelijk altijd meer zetels dan de peilingen aangeven. Als ze onder de veertig duiken en de PvdA stoomt op dan krijgen we op het laatste moment toch nog een nek-aan-nekrace tussen PvdA en CDA. Gezien de populariteit van Marijnissen en Balkenende verwacht dat de laatste die race dan zal winnen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:20 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
CDA verliest ook iets als je de 3 peilingen middelt. Alleen in de NOVA-peiling blijven ze gelijk, in de andere twee verliezen ze.
Als de kiezer het rechtse CDA tot een grote partij maakt, dan kan het CDA de politiek vier jaar domineren, zelfs in een coalitie met een linkse partij. En als het kabinet te links wordt, dan laat de fractie het kabinet vallen met als reden dat het allemaal te links wordt. Dan houdt men de rechtse kiezer wel vast.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:31 schreef Genverbrander het volgende:
Nu ik het zo bekijk zie ik toch een sombere toekomst voor het CDA. Ze hebben zich duidelijk genesteld in het rechtse deel van het politieke spectrum. De linkse CDA'ers zijn naar de SP overgelopen en VVD'ers zijn massaal naar het CDA gelopen. Als het CDA straks dus met een linkse partij gaat regeren zal vooral de CDA-achterban teleurgesteld worden, en dat zullen ze merken bij de volgende verkiezingen. Dan gaat iedereen weer terug naar de enige echte rechtse partij (VVD) en stort het CDA dus in.![]()
Handig overzichtje voor als je woensdag naar een partijfeestje wil gaan. Je kan duidelijk beter naar de SP dan de LPF gaan als je er een gezellige avond van wil makenquote:Op zaterdag 18 november 2006 09:56 schreef Genverbrander het volgende:
Kortom: iedereen verliest, SP wint.
Ik denk dat je het hier mis hebt: die zijn vooral naar Wilders en Pastors overgelopen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:31 schreef Genverbrander het volgende:
en VVD'ers zijn massaal naar het CDA gelopen.
Nee hoor, de LPF'ers zijn naar Wilders en Pastors overgelopen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:49 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ik denk dat je het hier mis hebt: die zijn vooral naar Wilders en Pastors overgelopen.
Inderdaad, dan zou het kunnen. Maar het is wel moeilijk om een duidelijke rechtse lijn vast te blijven houden in een centrumlinks kabinet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:36 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Als de kiezer het rechtse CDA tot een grote partij maakt, dan kan het CDA de politiek vier jaar domineren, zelfs in een coalitie met een linkse partij. En als het kabinet te links wordt, dan laat de fractie het kabinet vallen met als reden dat het allemaal te links wordt. Dan houdt men de rechtse kiezer wel vast.
Ik denk dat die rol vrij klein zal zijn. Op de site van het RTL Nieuws vindt namelijk 73% van de mensen dat bij terrorismeverdachten best wat harder mag worden verhoord. Misschien meer voor de hand liggend is een boomerangeffect. PvdA en SP overdrijven deze hele kwestie en maken zich daarmee volstrekt belachelijk.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben benieuwd of de zogenaamde 'martelingen' nog een rol gaan spelen. Het geschreeuw van links om een parlementaire enquete terwijl er werkelijk niets aan de hand was zal ze wel eens zetels kunnen gaan kosten. Walgelijke en doorzichtige verkiezingsrethoriek over de rug van onze miltairen.
Als zowel de Marechaussee als het OM tot de conclusie komen dat er geen stafbare feiten zijn gepleegd, dan wordt de zaak toch wel duidelijk nu. Deze hele kwestie is giantisch opgeklopt en met woorden als 'marteling' en 'doofpot' heeft de linkse oppositie zich tich werkelijk gediskwalificeerd.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:05 schreef Genverbrander het volgende:
Gasten, waar hebben jullie het over.Er is wel degelijk reden om aan te nemen dat er mishandeld is door Nederlandse militairen. Er is een onafhankelijk onderzoek gestart, laten we de uitkomsten daarvan afwachten voordat jullie de straatjes van de rechtse partijen gaan schoonvegen.
![]()
quote:OM onderzocht wangedrag in 2003 wel
Het Openbaar Ministerie heeft in 2003 het gedrag van Nederlandse militairen bekeken, maar zag geen aanleiding voor een strafrechtelijk onderzoek. De marechaussee was eerder al tot dezelfde conclusie gekomen. Gisteren ontstond ophef toen het erop leek dat het OM niet op de hoogte was gesteld van het wangedrag in Irak. De oppositie eiste daarom een parlementair onderzoek. Minister Kamp besloot gisteren een onafhankelijke commissie in te stellen die nog eens nagaat wat er precies is gebeurd bij het verhoren van Iraakse gevangenen in Al Muthanna in 2003.
Waarom zou Kamp een onafhankelijke commissie opzetten als er toch geen strafbare feiten zijn gepleegd? Als dat al duidelijk is kunnen we er toch net zo goed over ophouden? Blijkbaar is dhr. Kamp daar ook niet volledig achter. Is hij er wel achter en laat hij alsnog een onderzoek uitvoeren? Goedkope verkiezingsretoriek!quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:16 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Als zowel de Marechaussee als het OM tot de conclusie komen dat er geen stafbare feiten zijn gepleegd, dan wordt de zaak toch wel duidelijk nu. Deze hele kwestie is giantisch opgeklopt en met woorden als 'marteling' en 'doofpot' heeft de linkse oppositie zich tich werkelijk gediskwalificeerd.
[..]
Als iemand Balkenende een vraag stelt geeft hij antwoord door een algemene, positieve stelling uit te spreken.quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe goed je luistert. Balkenende geeft prima antwoorden op iedere vraag maar weigert zich te laten vangen in een ongenuanceerd ja of nee. Voor mensen die alleen een antwoord ontdekken in ja of nee, is Balkenende misschien wat lastig te volgen ja, maar mensen voor wie nuance vreemd is moeten of wat verder rechts stemmen of wat verder links. Fok onderschrijft die theorie ook wel.
Het gaat niet om de feiten an sich maar meer om de communicatie op hoger niveau bij geruchten van vermeend wangedrag. (dat er dus nooit is geweest)quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Waarom zou Kamp een onafhankelijke commissie opzetten als er toch geen strafbare feiten zijn gepleegd? Als dat al duidelijk is kunnen we er toch net zo goed over ophouden? Blijkbaar is dhr. Kamp daar ook niet volledig achter. Is hij er wel achter en laat hij alsnog een onderzoek uitvoeren? Goedkope verkiezingsretoriek!![]()
Wahahahahahhahaquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:20 schreef TNA het volgende:
[..]
Als iemand Balkenende een vraag stelt geeft hij antwoord door een algemene, positieve stelling uit te spreken.
"Waarom is de armoede zo groot gebleven onder uw kabinet?"
"Als het gaat om armoede, is het zeer belangrijk dat we hier zorgvuldig mee omgaan."
quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
links heeft zich flink in de voet geschoten, dat is wel zeker met deze kwestie. Ik ben benieuwd naar de volgende peilingen. Het kan zomaar eens zijn straks dat er geen enkele logische combinatie mogelijk is.
Die peiling is te vroeg uitgevoerd.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:23 schreef TNA het volgende:
[..]
[afbeelding]
Als ik naar deze cijfers kijk denk ik helemaal niet dat links zich zo in de voet heeft geschoten.
(Bron; peil.nl)
Hij HOOPT dan ook dat links zich in de ]voet heeft geschoten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:23 schreef TNA het volgende:
[..]
[afbeelding]
Als ik naar deze cijfers kijk denk ik helemaal niet dat links zich zo in de voet heeft geschoten.
(Bron; peil.nl)
Ja, dat krijg je met die leugens in de Volkskrant. Maar nu iedereen straks hoort dat zowel de Marechaussee als het OM heeft geconcludeerd dat er niets strafbaars is gebeurd, zal deze storm in een glas water snel gaan liggen. Als iemand nu nog durft te beweren dat Nederlandse militairen gevangenen hebben gemarteld, dan is die persoon geen knip voor z'n neus waard.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:23 schreef TNA het volgende:
[..]
[afbeelding]
(Bron; peil.nl)
Dan is jouw "peiling" dat links zich in de voet heeft geschoten helemaal te vroeg uitgevoerd.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Die peiling is te vroeg uitgevoerd.
Hallo Jurgen, contact!!!quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met die leugens in de Volkskrant. Maar nu iedereen straks hoort dat zowel de Marechaussee als het OM heeft geconcludeerd dat er niets strafbaars is gebeurd, zal deze storm in een glas water snel gaan liggen. Als iemand nu nog durft te beweren dat Nederlandse militairen gevangenen hebben gemarteld, dan is die persoon geen knip voor z'n neus waard.
Het gaat er helemaal niet om of er "leugens in de Volkskrant" stonden. Het gaat erom hoe het is overgekomen op mensen, en blijkbaar denkt een vrij grote meerderheid dat er is gemarterd. Terwijl deskundigen ruzieden of het marteling was of niet en werd bekeken of de Geneefse conventies waren overtreden, meldde Kamp al dat er niets aan de hand was. Dat zal niet geloofwaardig overkomen op mensen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met die leugens in de Volkskrant. Maar nu iedereen straks hoort dat zowel de Marechaussee als het OM heeft geconcludeerd dat er niets strafbaars is gebeurd, zal deze storm in een glas water snel gaan liggen. Als iemand nu nog durft te beweren dat Nederlandse militairen gevangenen hebben gemarteld, dan is die persoon geen knip voor z'n neus waard.
Zou leuk zijn geweest als Halsema de beide heren toen uit eten had genomen en de rekening had betaald en dat ze vervolgens toch niet mee mocht doen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:54 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja, en PvdA en SP hadden zelfs geen GroenLinks nodig voor een links kabinet![]()
Net zoals de linkse partijen gelijk om een parlementair onderzoek vroegen nog voordat de regering gereageerd had, bedoel je?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:05 schreef Genverbrander het volgende:
Er is een onafhankelijk onderzoek gestart, laten we de uitkomsten daarvan afwachten voordat jullie de straatjes van de rechtse partijen gaan schoonvegen.![]()
Als je de koppen van de Volkskrant van gisteren zag kan ik me dat wel voorstellen, maar ze hadden beter even kunnen wachten. Ook al leverde het wel publiciteit op.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Net zoals de linkse partijen gelijk om een parlementair onderzoek vroegen nog voordat de regering gereageerd had, bedoel je?
Als Bos het over Kamp zegt, is het verkiezingsretoriek, maar als rechts iets over Bos zegt is het de waarheid?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:53 schreef vw_caddy het volgende:
Begint Bos meteen na publicatie te zeggen dat Kamp geen knip voor de neus waard is. verkiezingsretoriek.
Dan is het ook verkiezingsretoriek, het ging mij hier om het moment waarop hij het zegt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Bos het over Kamp zegt, is het verkiezingsretoriek, maar als rechts iets over Bos zegt is het de waarheid?
Hoe weet jij dat dit leugens zijn? Misschien was martelen een zwaar woord, maar feit is dat kamp dingen voor de Kamer verzwegen heeft, tenzij hij er zelf niets vanaf wist, maar dat is onwaarschijnlijk en als het wel zo is dan is hij nog steeds politiek verantwoordelijk.Met een beetje geluk kan aangetoond worden dat JP er ook van op de hoogte was en dat kan van invloed zijn op de campagne.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met die leugens in de Volkskrant.
Je haalt de woorden uit mijn mondquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Bos het over Kamp zegt, is het verkiezingsretoriek, maar als rechts iets over Bos zegt is het de waarheid?
Er is minder aan de hand dan aanvankelijk werd gezegd. Bij "martelingen" denk je al gauw aan stokslagen of ander fysiek geweld. Wat natuurlijk niet wegneemt dat er onderzoek gedaan moet worden omdat onduidelijk is of er strafbare feiten zijn gepleegd.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:56 schreef Genverbrander het volgende:
Zozo iedereen is er hier dus al van overtuigd dat er niks aan de hand is.Handig zeg als je als politicus zo geloofwaardig bent. Even in een persconferentie alles ontkennen en het is weer goed.
Nahja, Balkenende en Bot riepen 's ochtends meteen in koor de berichten 'schokkend' te vinden. Het is vreemd dat ze later op de dag opeens hun mond hielden, terwijl er geen sprake was van veranderde feiten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Net zoals de linkse partijen gelijk om een parlementair onderzoek vroegen nog voordat de regering gereageerd had, bedoel je?
Gek hè dat iemand in een campagne verkiezingsretoriek bezigt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:59 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Dan is het ook verkiezingsretoriek, het ging mij hier om het moment waarop hij het zegt.
Ontken ik dat dan?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Gek hè dat iemand in een campagne verkiezingsretoriek bezigt.![]()
Het is natuurlijk ook geen toeval dat dit een paar dagen voor de verkiezingen bekend wordt, maar dat hoort nu eenmaal bij het politieke spel.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:00 schreef TNA het volgende:
Het vragen om een parlementair onderzoek van links gisterochtend was voorbarig en leek sterk op een publicitietsactie.
Uhm, nee. Lubbers-3 liep heel anders af. En terecht.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:36 schreef Jurgen21 het volgende:
Als de kiezer het rechtse CDA tot een grote partij maakt, dan kan het CDA de politiek vier jaar domineren, zelfs in een coalitie met een linkse partij. En als het kabinet te links wordt, dan laat de fractie het kabinet vallen met als reden dat het allemaal te links wordt. Dan houdt men de rechtse kiezer wel vast.
Nee, maar als Balkenende een dergelijke uitspraak doet dan wordt het als de waarheid bestempeld, doet Bos het dan doet hij aan verkiezingsretoriek.quote:
Was er anders gereageerd als er geen verkiezingen in aantocht zouden zijn geweest?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:59 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Dan is het ook verkiezingsretoriek, het ging mij hier om het moment waarop hij het zegt.
Het is ook geen toeval, maar andersom gebeuren dat soort dingen ook, dat hoort bij het 'spel'.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:03 schreef Pedroso het volgende:
Wel erg toevallig dat de volkskrant dit nu publiceert. Het zal een storm in een glas water blijken maar op de korte termijn kan het links stemmen opleveren (hopen ze tenminste). Bij iedere verkiezibg is het hetzelfde. Een paar dagen voor de verkiezingen wordt er opeens iets "verschrikkelijks" onthult wat altijd nadelig nieuws is voor de rechtse partijen. Denk aan Zembla (gesubsidieerd platform van de PvdA) die bij de gemeenteraadsverkiezingen opeens groot uitpakte met de voedselbanken die waren ontstaan onder Balkenende en hiermee het nieuws bepaalde die dagen. Het bleek veel genuanceerder te liggen maar die schade was voor de verkiezingen niet meer weg te poetsen.
Volgens mij had ik gepost dat ook dat verkiezingsretoriek is.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, maar als Balkenende een dergelijke uitspraak doet dan wordt het als de waarheid bestempeld, doet Bos het dan doet hij aan verkiezingsretoriek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |