*Treuzelkont meld zich*quote:Op donderdag 16 november 2006 11:38 schreef Roderick2085 het volgende:na 1300 meter is die olie ook echt weer aan vervanging toe
In Dubai kost dat spul toch niksquote:Op donderdag 16 november 2006 11:38 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]na 1300 meter is die olie ook echt weer aan vervanging toe
Benzine ¤ 0,08.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:12 schreef koffiekoekje het volgende:
In Dubai kost dat spul toch niks
quote:Op donderdag 16 november 2006 12:08 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
*Treuzelkont meld zich*![]()
De olie die er in zit was nog uit 1.9 liter oude voorraad voor de Fiero..
"Auto-olie" dus, met bepaalde additieven die ondermeer de koppeling (mogelijk) niet lekker zal vinden.
En ze is er in gegooid om de motor een beetje schoon te maken, de oude olie wat te verdunnen, aangezien er bij het verversen altijd een pittige hoeveel meuk blijft zitten.![]()
Het filter was ook niet vervangen, omdat ik na al die stilstand niet gelijk met een (koude!) droog lopende motor wilde werken. Dus er zat nog zeker (gemeten waarde!![]()
) 0,4 liter oude olie in het blok.
En het is bij de vorige keer, via de auto starten, wat stationair geneuzel, en niet rijden direct al zwart geworden.![]()
Misschien zelfs met een laagje condens uit het blok.Moeilijk te zien....
Have I got a point?![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 12:12 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
In Dubai kost dat spul toch niks
Godnondejuzeg! Godnondejuzeg! Godnondejuzeg!quote:Op donderdag 16 november 2006 10:42 schreef Worldbeater het volgende:
Een maatje van mij, Duclover uit Belgie, is al op een Italiaanse motorshow geweest.![]()
foto's
En hij, voormalig Bimota en Duc 916 rijder -nu Multistrada 1000, ook even passen.![]()
[afbeelding]
![]()
Kan je geen 70 euro voor je carbsetje vragenquote:Op donderdag 16 november 2006 12:13 schreef Worldbeater het volgende:
Ow.. de Aprilia onderdelen..
Heb de Jolly Moto uitlaat al drie keer verkocht voor 40 euro.
Nu nog even oppoetsen met oude motorolie (tnx voor de tip MC leden) , en pics maken.
Verder zijn er via Marktplaats aanvragen voor een complete carburateurset met luchtfilter.
En verschillende mailtjes over startmotoren. Wat zal ik eens vragen?
Net met opruimen wat foto's gemaakt.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik dacht aan 45 euro voor de luchtfilter/carbset. En 20 / 25 euro elk voor de startmotoren.
Benne ook een soort van brommeronderdelen.![]()
Nee, daarna kijk ik het even aan.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:22 schreef Roderick2085 het volgende:ja hoor, het is al goed
maar dan heb je dus geen excuus om daarna weer na 10 km de olie te verversen![]()
Ah, ik zal even testen. En anders is E-bay misschien nog iets.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:24 schreef Rib-i het volgende:
Kan je geen 70 euro voor je carbsetje vragenDie dingen zijn meestal wel aan de prijs
![]()
Oh, ik dacht dat pent = pijnquote:Op donderdag 16 november 2006 09:58 schreef -XX- het volgende:
[..]
Hij bedoeld vast een pentin de rug sjouwen
![]()
Snap je em dan!!!
Pent is een ander woord voor slechtheid, in het algemeen
Ik snap er geen pent van, enzo je weetwel joh jahhhhhhhhhhh!!!!!!!!!
![]()
Kan geen richtprijs vindenquote:Op donderdag 16 november 2006 12:28 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ah, ik zal even testen. En anders is E-bay misschien nog iets.![]()
Bedoel om het er op te zetten.quote:
Ik ga straks ook rijden, als het kan voor de regenquote:Op donderdag 16 november 2006 12:46 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Bedoel om het er op te zetten.![]()
Jammer genoeg weer een paar vette spetters regen, heb wel het hek van slot, en de helm en jas klaarliggen.![]()
De carterplug toch nog maar iets aangedraaid..het was al aardig vochtig op de plank onder de motor na 2 weken.(het was compleet schoon met twee keukenrollen, dus zoveel nou ook weer niet
)
Het oliedruppeltje aan de plug (zonder pakking vanwege het snel verversen) was netjes bruin
![]()
![]()
, en niet eens zwart.
![]()
Hopelijk is het droog na de luch.![]()
.
Maar ik heb een allereerste ervaringsrit op een nieuwe motor.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:00 schreef Rib-i het volgende:
Ik ga straks ook rijden, als het kan voor de regen
Tja.. zeker een eigen iets .. verzonnen door een Belg.quote:
Spannendquote:Op donderdag 16 november 2006 13:10 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Maar ik heb een allereerste ervaringsrit op een nieuwe motor.![]()
Wordt al spannend of "het" start enzo.![]()
Ziet er goed uit, 10 Euro per artikel en je hebt alles voor niksquote:[..]
Tja.. zeker een eigen iets .. verzonnen door een Belg.![]()
Ik geloof dat BWT dol is op Mecano?![]()
[afbeelding]
Maak hier dan ff een blok van. Vooral de eerste doos is leuk.![]()
Het is ini eder geval op groote gesorteerdquote:Op donderdag 16 november 2006 13:10 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Maar ik heb een allereerste ervaringsrit op een nieuwe motor.![]()
Wordt al spannend of "het" start enzo.![]()
[..]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 16 november 2006 13:28 schreef koffiekoekje het volgende:
Het is ini eder geval op groote gesorteerddat is al wel fijn
"De brief"? Wat voor een "De brief"quote:Op donderdag 16 november 2006 13:51 schreef worldpimber het volgende:
Net kreeg ik de schrik van mijn leven na het lezen van de brief, vervolgens met spoed naar school geraced om even wat dingen recht te zettenMaarjah, er zijn altijd mensen die tegenwerken en dan bijvoorbeeld express heel langzaam oversteken
Eentje was een vrouw die zo een wuif maakte van... vaart minderen
![]()
, maar die ander was die vuige homo Raoul Heertje
Sterft
Omgquote:[..]
Check deze kansleauzen dan![]()
Kijk ons nou lol hebben met ons 50+ . Oeh wat een stunts, wat een vertier. En dan met alle andere pappa's op een verjaardagsfeestje ruig doen.
![]()
![]()
Vervolgens 3 dingen achter elkaar plakken en 4 minuten lang loopen
![]()
Ik herken er iemand in...![]()
Oh sorry, laatste tijd maak ik teveel typo's ...quote:Op donderdag 16 november 2006 14:02 schreef koffiekoekje het volgende:
"De brief"? Wat voor een "De brief"
netjesquote:Op donderdag 16 november 2006 14:06 schreef Worldbeater het volgende:
Zo, het eerste ritje viel helemaal niet tegen. [afbeelding]
De start was een ware pikstart, drukken en na 1.5 seconde (kan sneller) BROEM!![]()
![]()
Mede tnx to de nieuwe bougies denk ik.![]()
Het motortje liep al gelijk goed, leek wel een zware scheepsdiesel.
Na het starten pas mijn jas en helm gehaald binnen, en nog even in de eerste en tweede versnelling -met de motor op de bok- wat met het gas gespeeld, niet al te hoog, tot 3.000 Rpm. Ging voorspoedig zo.![]()
Daarna ben ik eerst even links de straat uit gekeken hoe de motor zich hield met gas los, want op de bok viel hij een minuut na het starten veel te ver terug met spelen. Maar dat ging allemaal prima.![]()
De rotonde was wel grappig met een wiel dat een andere lijn wil rijden dan het achterwiel.![]()
Helaas was de pomp bij de pompdefect, dus moest ik de rijafstand verdubbelen.
![]()
Er bleek achter 1.6 bar in te zitten, voorlopig maar op 2.4 gezet, en voor zat er maar 0.7 bar in, en dat is nu -totdat ik op heb gezocht wat goed is- 2.2 bar. Zal wel erg in de buurt zitten, of prima in de herfst.![]()
Terug naar huis nog even naar het park gereden voor een snelle foto.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En weer snel naar huis, de motor pakt (als je alleen rijdt) al lekker zwaar op tot 4.000 Rpm..
Missschien win ik nog wel van een GS-500.![]()
Nu fff de carterplug losdraaien.Smaakt naar meer.
![]()
![]()
Waarom wil je eigenlijk een KNMV verzekering?quote:Op donderdag 16 november 2006 11:12 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
![]()
Doorslaggevend bewijs oneigenlijk veranderen.![]()
![]()
[..]
.. met bijbehorende baan.![]()
Ben net ingelogd @ KNMV verzekeringen.![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
En nu..Heb nog niet eens anti diefstal, etc.. gewoon kaal.
![]()
![]()
![]()
Waarom gaat er een slangetje naar de linkervoorkant (voorwiel)quote:Op donderdag 16 november 2006 14:06 schreef Worldbeater het volgende:
De start was een ware pikstart, drukken en na 1.5 seconde (kan sneller) BROEM!![]()
![]()
Na het starten pas mijn jas en helm gehaald binnen, en nog even in de eerste en tweede versnelling -met de motor op de bok- wat met het gas gespeeld, niet al te hoog, tot 3.000 Rpm. Ging voorspoedig zo.![]()
Daarna ben ik eerst even links de straat uit gekeken hoe de motor zich hield met gas los, want op de bok viel hij een minuut na het starten veel te ver terug met spelen. Maar dat ging allemaal prima.![]()
De rotonde was wel grappig met een wiel dat een andere lijn wil rijden dan het achterwiel.![]()
![]()
Er bleek achter 1.6 bar in te zitten, voorlopig maar op 2.4 gezet, en voor zat er maar 0.7 bar in, en dat is nu -totdat ik op heb gezocht wat goed is- 2.2 bar. Zal wel erg in de buurt zitten, of prima in de herfst.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En weer snel naar huis, de motor pakt (als je alleen rijdt) al lekker zwaar op tot 4.000 Rpm..
![]()
![]()
kilometer teller?quote:Op donderdag 16 november 2006 14:20 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Waarom gaat er een slangetje naar de linkervoorkant (voorwiel)
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:12 schreef worldpimber het volgende:
OMG, pimpmobiel![]()
Vooral de voorzichtigheid hoe je ermee omgaat.Boeiuuhhh
Boeiuuhhhquote:Check mail
fff............................................quote:Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef Snelwagen het volgende:
netjes, alleen het blokje nog ff oppoetsen
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is bij 90% van de motoren.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:20 schreef koffiekoekje het volgende:
Waarom gaat er een slangetje naar de linkervoorkant (voorwiel)Mechanische overbrenging that is.
Ik heb nog saldo over van het schorsen van de TLR.. en de auto loopt er ook.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:15 schreef bvvt het volgende:
Waarom wil je eigenlijk een KNMV verzekering?
daar was je toch neit blij mee?
Of was dat iemand anders?
Ik weet een motor die zo vastliep.. bij mijn rijschool.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:50 schreef Snelwagen het volgende:
Vanochtend met starten zat mn gaskabel vast ofzo, dus ik kick mn motor aan (wat al verdomd moeilijk ging). Ineens vol in zn toeren met een koude motor
. Toen nog een keer toen ik thuis wegreed op het grindpad ineens slippen
.
Nu geen probs meer, maar kzat niet egt lekker op mn motor![]()
Mooiii!quote:Op donderdag 16 november 2006 14:06 schreef Worldbeater het volgende:
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
af1 had je he? hoeveel cc is zon ding? 50 toch?quote:Op donderdag 16 november 2006 12:13 schreef Worldbeater het volgende:
Ow.. de Aprilia onderdelen..
Heb de Jolly Moto uitlaat al drie keer verkocht voor 40 euro.
Nu nog even oppoetsen met oude motorolie (tnx voor de tip MC leden) , en pics maken.
Verder zijn er via Marktplaats aanvragen voor een complete carburateurset met luchtfilter.
En verschillende mailtjes over startmotoren. Wat zal ik eens vragen?
Net met opruimen wat foto's gemaakt.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik dacht aan 45 euro voor de luchtfilter/carbset. En 20 / 25 euro elk voor de startmotoren.
Benne ook een soort van brommeronderdelen.![]()
Had ik die rijschool maar, 250cc crossertjesquote:Op donderdag 16 november 2006 14:53 schreef Worldbeater het volgende:
Ik weet een motor die zo vastliep.. bij mijn rijschool.
Was een 250 cc 2 takt crosser. Fel ding.![]()
Die rijschool had verschillende soorten motoren, was heerlijk om iedere les te wisselen.![]()
25 Kw bestond nog niet in 1992.![]()
![]()
Sterker nog, dan heb ik de aanhangwagen en benzine van het ophalen er uit.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:17 schreef Rib-i het volgende:
Ziet er goed uit, 10 Euro per artikel en je hebt alles voor niks![]()
124 cc. De voorloper van de RS125.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:57 schreef fs180 het volgende:
af1 had je he? hoeveel cc is zon ding? 50 toch?![]()
Bijna niemand durfde er mee te rijden. Ik heb er ook maar 1 les mee gedaan.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:58 schreef Snelwagen het volgende:
Had ik die rijschool maar, 250cc crossertjes, alleen waar gebruikten ze die dingen voor:?
quote:
Goed gedaan hoorquote:Op donderdag 16 november 2006 14:06 schreef Worldbeater het volgende:
![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 13:10 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik had het een keer met de lesmotor die vol op de choke stond, dat was op zich geen probleem. Tot ik met het testen van de achterrem per ongeluk de motor in zijn 1 trapte ...quote:Op donderdag 16 november 2006 14:50 schreef Snelwagen het volgende:
Vanochtend met starten zat mn gaskabel vast ofzo, dus ik kick mn motor aan (wat al verdomd moeilijk ging). Ineens vol in zn toeren met een koude motor
.
lekkere grip bij uitkomen van de bocht op volgasquote:Op donderdag 16 november 2006 15:01 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Bijna niemand durfde er mee te rijden. Ik heb er ook maar 1 les mee gedaan.
Was echt eng zodra hij in de powerband kwam.![]()
![]()
Ding stond op wegbandjes. En dat in het pre SM tijdperk. Gewoon lesmateriaal dus.![]()
![]()
vindt ze wel mooier als die rsjes, minder brommer gehalte.. en je onderdelen zijn best goedkoopquote:Op donderdag 16 november 2006 15:01 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Sterker nog, dan heb ik de aanhangwagen en benzine van het ophalen er uit.![]()
[..]
124 cc. De voorloper van de RS125.![]()
[afbeelding]
[..]
Bijna niemand durfde er mee te rijden. Ik heb er ook maar 1 les mee gedaan.
Was echt eng zodra hij in de powerband kwam.![]()
![]()
Ding stond op wegbandjes. En dat in het pre SM tijdperk. Gewoon lesmateriaal dus.![]()
![]()
[..]
![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:50 schreef Snelwagen het volgende:
.
En, heb je de herkomst nog kunnen achterhalenquote:Op donderdag 16 november 2006 15:26 schreef Roderick2085 het volgende:
ik kwam net bij m'n motor, liggen er drie dikke druppels olie op de grond
![]()
hij heeft er maar 5,5 uur gestaan ofzo
ben er nog niet onder gekropenquote:Op donderdag 16 november 2006 15:30 schreef worldpimber het volgende:
[..]
En, heb je de herkomst nog kunnen achterhalen
Ik heb een hor gefixed [afbeelding]
Kan je mooi alle muggen binnen houdenquote:Op donderdag 16 november 2006 15:30 schreef worldpimber het volgende:
[..]
En, heb je de herkomst nog kunnen achterhalen
Ik heb een hor gefixed [afbeelding]
Echt goed is spiegels(heb ik niet), knipperlichten(geen bedrading voorhanden) en remlicht fixen.quote:
Ik heb al teveel werk, kan het niet eens overzien.quote:Maar als je meer wilt, ik heb hier nog een fzr liggen die gereed is om aan te sleutelen![]()
met gasgeven had je echt dat turbo effect bij het klimmen in toeren.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:11 schreef Snelwagen het volgende:
lekkere grip bij uitkomen van de bocht op volgas![]()
![]()
Hij's voor de loop of sloop.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:24 schreef fs180 het volgende:
vindt ze wel mooier als die rsjes, minder brommer gehalte.. en je onderdelen zijn best goedkoop![]()
Ik had drie druppels per 2 dagen denk ik.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:26 schreef Roderick2085 het volgende:
ik kwam net bij m'n motor, liggen er drie dikke druppels olie op de grond
![]()
hij heeft er maar 5,5 uur gestaan ofzo
UUhm, doe dat dan meteen ipv eerst naar huis rijdenquote:Op donderdag 16 november 2006 15:34 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
ben er nog niet onder gekropen
ik wist al wel dat ie af en toe wat verloor, maar zoveel in zo'n korte tijd heb ik nog niet gezien... maar ff goed in de gaten houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |