http://www.scheldenet.nl/main.php?lg=nl&url=/nl/nieuws/actualiteit_pagina&story=1861quote:Megawindmolenpark voor Vlaamse kust
15-11-2006
Op en om de Thorntonbank op de Noordzee, ruim dertig kilometer uit de Vlaamse kust, wordt de komende tien jaar een megawindmolenpark gebouwd.
Het gaat om in totaal 162 windmolens, die elektriciteit kunnen leveren aan 860.000 gezinnen. Het project kost twee miljard euro. Gisteren presenteerden de Belgische ministers R. Landuyt (Noordzee) en M. Verwilghen (Energie) het samenwerkingsverband dat het windmolenpark gaat verwezenlijken: het Belgian North Sea Wind Energy Platform.
Daarin werkt de Belgische overheid samen met de energieleveranciers C-Power, Eldepasco en Belwind. Volgens de ministers is er geen sprake van horizonvervuiling. De windmolens staan op een afstand van de kust, die vergelijkbaar is met die tussen Calais en Dover.
Komend voorjaar wordt in Oostende begonnen met de bouw van de funderingen voor de eerste zes molens. Die moeten in september 2008 operationeel zijn.
Acht jaar later moet het hele park gebruiksklaar zijn. Minister Landuyt rekende bij de presentatie van het project voor dat de capaciteit van bijna 3 TWu voldoende is om de bevolking van heel West-Vlaanderen van stroom te voorzien. De turbines krijgen een vermogen van 6000 kW per stuk. Gemeten vanaf de funderingen op de zeebodem tot het punt van de wieken worden de molens 180 meter hoog. De bouw ervan biedt de komende jaren werk aan tientallen mensen.
Bron: Wout Bareman PZC, 15 november 2006
Net op de route voor de schepen naar de Rotterdamse haven?quote:Op donderdag 16 november 2006 10:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.scheldenet.nl/main.php?lg=nl&url=/nl/nieuws/actualiteit_pagina&story=1861
Ik dacht dat het percentage religieuzen stijgende was?quote:Op donderdag 16 november 2006 10:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig stijgt het opleidingsniveau in Nederland en daalt de interesse in religie dus.
lijkt me niet echt, met een zandbankquote:Op donderdag 16 november 2006 10:47 schreef Napalm het volgende:
Mogeh, sletjes![]()
[..]
Net op de route voor de schepen naar de Rotterdamse haven?
moslims maar die tellen niet mee..quote:Op donderdag 16 november 2006 10:48 schreef sigme het volgende:
Ik dacht dat het percentage religieuzen stijgende was?
Dat komt door importquote:Op donderdag 16 november 2006 10:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht dat het percentage religieuzen stijgende was?
En anders sluiten we Antwerpen gewoon weer af. Dan moeten ze wel naar Rotterdamquote:Op donderdag 16 november 2006 10:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
lijkt me niet echt, met een zandbank
Daar zat ik al op te wachten. Maar zelfs al je die buiten beschouwing laat, dacht ik.quote:
Gewoon oer ongeluk de Schelde afdammenquote:Op donderdag 16 november 2006 10:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
En anders sluiten we Antwerpen gewoon weer af. Dan moeten ze wel naar Rotterdam.
Kan het me haast niet voorstellen. Misschien een afvlakking van daling. Alleen de zwaar gereformeerde kerken en de evangelisten groeien wat volgens mij.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar zat ik al op te wachten. Maar zelfs al je die buiten beschouwing laat, dacht ik.
en anders doen we het jaar 1600 gewoon weer overquote:Op donderdag 16 november 2006 10:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
En anders sluiten we Antwerpen gewoon weer af. Dan moeten ze wel naar Rotterdam.
De diehards blijven over en alle meelopers verdwijnen om aan reiki te gaan doen ofzo.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan het me haast niet voorstellen. Misschien een afvlakking van daling. Alleen de zwaar gereformeerde kerken en de evangelisten groeien wat volgens mij.
Zwaar-gereformeerd vlakt vooralaf, en evangelische gemeenten groeien inderdaad sterk; maar dat gaat sterk ten koste van conventionele gematigde kerkgenootschappen als de PKN.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan het me haast niet voorstellen. Misschien een afvlakking van daling. Alleen de zwaar gereformeerde kerken en de evangelisten groeien wat volgens mij.
De som van het aantal mensen dat aangesloten is bij een "officiële" religie is in de laatste decennia afgenomen, ook als je de moslims meetelt (de laatste tijd groeit dat bijna niet meer). En uiteraard zal de islam in Nederland ook ontzuilen. Nu noemen ze zich moslim, de volgende generatie noemt zich agnost en daarna zullen ze zich aansluiten bij de ietsistenquote:Op donderdag 16 november 2006 10:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat komt door importmaar onder de allochtonen is de ontmoskeeïng ook toegeslagen hoor
. En met elke generatie meer
.
Juist.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:08 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
en anders doen we het jaar 1600 gewoon weer over
[afbeelding]
Dat zeg ikquote:Op donderdag 16 november 2006 11:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De som van het aantal mensen dat aangesloten is bij een "officiële" religie is in de laatste decennia afgenomen, ook als je de moslims meeteld (de laatste tijd groeit dat bijna niet meer). En uiteraard zal de islam in Nederland ook ontzuilen. Nu noemen ze zich moslim, de volgende generatie noemt zich agnost en daarna zullen ze zich aansluiten bij de ietsisten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland
Je ziet het kopje "overig" (waar ook de islam in hoort) met twee procent stijgen in 200 jaar...het aantal niet-gelovigen is veertig procent gestegen in die periode.
Mogge.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:33 schreef problematiQue het volgende:
goedemorgen allemaal![]()
heerlijk zo'n dag vrij
Als ik daar was, stond ik direct op en ging tussen de vrouwen zitten.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:39 schreef sizzler het volgende:
[..]
Mogge.
Publiek TU/e gescheiden voor moslimlezing
d'r@p
Als ik vrouw was had ik hem mijn tieten ge-flashed.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:41 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Als ik daar was, stond ik direct op en ging tussen de vrouwen zitten.
Simon Rozendaal, 1906: "Nog nooit hebben vrouwen zoveel vrijheden en rechten gekend als nu, nog nooit is er minder reden geweest voor een partij die vrouwenrechten hoog in het vaandel heeft staan te stemmen als nu."quote:Mag ik tegen de Partij voor de Dieren stemmen?
Op één: de Partij voor de Dieren. Die partij is zo dom, zo anti-intellectueel, zo ahistorisch. Nog nooit zijn dieren zo goed behandeld als in onze samenleving, nog nooit is er zo weinig reden geweest om voor een Partij voor de Dieren te stemmen als nu. En juist nu, anno 2006, in het Koninkrijk der Nederlanden, staat een partijtje op dat steun krijgt van allerlei Bekende en Soms Zelfs Verstandig Ogende Nederlanders en dat alle kans krijgt om in de Tweede Kamer te komen met één of twee zetels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |