abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 november 2006 @ 23:02:35 #26
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43624200
Even afgezien van de links/rechts discussies: wat volgens mij een essentieel verschil is tussen de 'law and order' types, en de softere 'linkse' types, is dat de eerste bereid zijn om mensen compleet af te schrijven aan de hand van een willekeurig criterium. Terwijl de laatste meer geloven in redelijkheid en billijkheid, juist omdat toeval een grotere rol speelt dan voorbedachte rade.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43625950
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:55 schreef Xitami het volgende:
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
amen to that ..
pleased to meet you
  vrijdag 17 november 2006 @ 07:16:52 #28
3542 Gia
User under construction
pi_43628614
Voor een paar cartoons worden wereldwijd ambassades in de fik gestoken.

Als moslims zich door iets beledigd voelen, dan moet iedereen zich maar meteen aanpassen, maar is het eens andersom, dan is het vrijheid van meningsuiting.
  vrijdag 17 november 2006 @ 10:04:07 #29
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43630773
http://www.imsdb.com/scripts/Brazil.html

Terzijde: ik vind 't trouwens wel errug typisch dat in het land waarin ieder Klux-Klux-clan lid zich kan beroepen op de vrijheid van meningsuiting, Al-Jazeera niet op de kabel komt
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43633360
de vs zijn hard op weg om een politiestaat te worden.

kijktip: 9/11- the rice of a policestate
terrorstorm

beiden van alex jones
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_43634067
quote:
Op woensdag 15 november 2006 18:31 schreef Da_Ripper het volgende:
Samenvatting: 2 opstootjes om hetzelfde shirt.
Jongen vliegt van JFK naar California, op het vliegveld word hij gevraagd om zijn T-shirt te wisselen. Hij had een shirt met daarop:"We will not be silent" in het engels en in het arabisch.
Tevens was er een passagier op een veerboot met hetzelfde shirt en zij werd verteld na intimidatie: “You better not wear that shirt on this ferry again,”
[..]

Bron: The Progressive

Ik weet niet of we een nieuw forum in het leven moeten noemen, maar de berichten stapelen zich op. Allemaal voorbeelden van negatieve gevolgen van meningsuiting.
Cheney aanspreken op z'n beleid is strafbaar
Buschauffeur ontslagen om middelvinger naar Bush
Je mag ook al geen lonsdale meer aan, en een vlaggetje op je arm roept ook reactries op...schandalig is het niet?
Call me black
  Donald Duck held vrijdag 17 november 2006 @ 13:10:06 #32
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_43634302
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:03 schreef huupia34 het volgende:
de vs zijn hard op weg om een politiestaat te worden.

kijktip: 9/11- the rice of a policestate
terrorstorm

beiden van alex jones
Is dat het nieuwste product van Lassie
Lekker lekker!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:40:28 #33
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43635249
Condoleezza?
Wat je vindt, ...
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:53:31 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43635665
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:16 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Vrij vertaald.
Thanks, maar UCLA is heel iets anders dan ACLU, wel dezelfde letters.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:12:08 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43636189
vrijheid van meningsuiting is weer eens een groot goed.
Maar het is leuk te zien dat politiek correct nederland zich hier over opwind, maar als iemand zegt dat immigratie in NL problematiek veroorzaakt en er grote problemen zijn met migranten in de oude wijken van de grote steden, dan wordt je uitgemaakt voor nazi...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:16:52 #36
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_43636313
Ik vraag me zo af, wat er zou gebeuren als een arabisch ogende Amerikaan een Tshirt zou aantrekken met bijvoorbeeld de eerste paar regels van de 'Decelaration of independence' of zo vertaald in het Arabisch. Zouden ze hem ook op een vlucht weigeren?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_43636475
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 14:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vraag me zo af, wat er zou gebeuren als een arabisch ogende Amerikaan een Tshirt zou aantrekken met bijvoorbeeld de eerste paar regels van de 'Decelaration of independence' of zo vertaald in het Arabisch. Zouden ze hem ook op een vlucht weigeren?
Ik vraag me af wat er gebeurd met een Amerikaan die dat Tshirt draagt in Syrie of Iran
Call me black
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:33:27 #38
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43636617
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:55 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Je mag ook al geen lonsdale meer aan, en een vlaggetje op je arm roept ook reactries op...schandalig is het niet?
D'r is een verschil tussen 'we hebben afgesproken dat er op deze school geen lonsdale truien worden gedragen, zie de schoolreglementen' en at random beslissen welke kleding wel en niet kan, en je dat pas te kennen geven op het moment dat je op school aankomt.
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:35:59 #39
45206 Pietverdriet
pi_43636684
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 14:25 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat er gebeurd met een Amerikaan die dat Tshirt draagt in Syrie of Iran
Vermoedelijk denken de mensen daar het het koran texten zijn
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:41:51 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_43636836
Ik ben binnen dit topic meer beniewd naar of een luchtvaartmaatschappij bij een Amerikaanse vlucht ook vervangende shirts gaat aanbieden en zo, of er daadwerkelijk naar de INHOUD van de tekst op het shirt gekeken zou worden, of dat er gelik van wordt uitgegaan Arabische tekens = terrorist. Gezien de status van de Declaration zou je dan een aardige rel moeten krijgen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:43:20 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_43636885
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:55 schreef Xitami het volgende:
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Maar dat hebben ze nog niet door geloof ik...
En het is nog wel van één van hun 'vaders der vaderland', Benjamin Franklin. 'Maar die bedoelde natuurlijk iets héél anders'..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:46:13 #42
153506 Captain_Fabulous
pi_43636955
Precies, vertaal dat eens in Arabisch en dan met dat shirt door Amerika reizen. Ik ben benieuwd...
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:53:19 #43
45206 Pietverdriet
pi_43637146
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 14:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Precies, vertaal dat eens in Arabisch en dan met dat shirt door Amerika reizen. Ik ben benieuwd...
Reis jij dan met een indiaans kledingstuk met swastika´s door europa?
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:58:41 #44
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43637292
't blijft toch typisch dat we hier in europa meer aanslagen hebben gehad, en dat we niet meteen helemaal flippen zodra we iemand met arabische teksten op zijn shirt zien staan...
pi_43637530
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 14:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nee vertaal de act of independent in het arabisch, of een tekst als kill all terrorist, en reis daarmee door Syrie of Iran.....wat denk je dat er dan gebeurt.

T-Shirts met teksten erop zijn zowieso voor woonwagenbewoners en de hunnen
Call me black
pi_43637678
Ìk vind dat de luchtvaartmaatschappij wel goed gehandeld heeft. Amerikanen maken zich zorgen over iemand met een dergelijke tekst en daar heb je als bedrijf maar begrip voor te hebben. Lastige kwestie want waar ligt de grens?

Persoonlijk vind ik wel dat die moslim snel op zijn pik is getrapt. Als er tegen mij word gezegd dat mensen moeite hebben met mijn kleding in een bepaalde 'gevoelige' omgeving heb ik mij maar aan te passen vind ik. Zeker als er voor een alternatief gezorgd wordt. Lekker belangrijk. En waarom draagt hij überhaupt zo'n shirt? Je weet dat zoiets in een land als Amerika weerstand oproept.
Net als je met een shirt met een van de bekende cartoons erop een moskee binnenwandelt en verontwaardigt gaat reageren als mensen je niet zo lief benaderen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 15:16:47 #47
153506 Captain_Fabulous
pi_43637801
quote:
Nee vertaal de act of independent in het arabisch, of een tekst als kill all terrorist, en reis daarmee door Syrie of Iran.....
Ik ben niet zo geinteresseerd in speculeren wat dan gebeurt (al lijkt het me niet zo goed voor je gezondheid), ten eerste ging daar dit topic niet over, ten tweede roepen Syrie en Iran niet voortdurend dat ze het democratische voorbeeld van de wereld zijn, en 'the land of the free' etc etc.
Ik wil gewoon wel eens zien of alle Arabische letters zo'n overspannen reactie oproepen, of dat dit specifieke shirt de reactie uitlokte.
  vrijdag 17 november 2006 @ 15:21:45 #48
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43637947
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik ben niet zo geinteresseerd in speculeren wat dan gebeurt (al lijkt het me niet zo goed voor je gezondheid), ten eerste ging daar dit topic niet over, ten tweede roepen Syrie en Iran niet voortdurend dat ze het democratische voorbeeld van de wereld zijn, en 'the land of the free' etc etc.
Ik wil gewoon wel eens zien of alle Arabische letters zo'n overspannen reactie oproepen, of dat dit specifieke shirt de reactie uitlokte.
Ik verwacht dat het een combinatie van beiden is. Wanneer de jongen alleen maar arabische tekens erop had staan, was er waarschijnlijk niet zo'n heisa om geweest. Maar deze samen met "we will not be silent" werkt voor de veiligheidsdiensten als een rode vlag.
Wat je vindt, ...
pi_43650905
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Afgezien dat FCUK natuurlijk schokkerend is voor engelstalige dislecten, is het denk ik makkelijk te voorspellen dat arabisch op de zenuwen werkt, zeker als er geen verklarend plaatje (zoals een Taj Mahal) bijstaat.
De tekts "we will not be silenced" had daarmee ook gedragen kunnen worden door juffrouw theedoek die als openbare school lerares mannen schoffeerd, of meneer pyama die dat van overheids geld wil dien, of Mohammed B.

Call me black
  zondag 19 november 2006 @ 17:12:31 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43689399
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:55 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Is dat nog steeds zo?

Dus Nederland liep eigenlijk gewoon voorop?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')