abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:16:07 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42447734
Bron: http://www.progressive.org/mag_mc100406 , en
http://www.nytimes.com/2006/10/04/washington/04cheney.html?_r=1&oref=slogin
quote:
Steve Howards says he used to fantasize about what he’d say to President Bush or Vice President Cheney if he ever got the chance.

That opportunity arrived on June 16, the same day he says he read about U.S. fatalities in Iraq reaching 2,500.

"I didn't even know he was in town," Howards says. "He was walking through the area shaking hands. Initially, I walked past him. Then I said to myself, `I can't in good conscience let this opportunity pass by.' So I approached him, I got about two feet away, and I said in a very calm tone of voice, `Your policies in Iraq are reprehensible.' And then I walked away."

But the Secret Service did not take kindly to his comment. "About ten minutes later, I came back through the mall with my eight-year-old son in tow," Howards recalls, "and this Secret Service man came out of the shadows, and his exact words were, `Did you assault the Vice President?' "

Here's how Howards says he responded: "No, but I did tell Mr. Cheney the way I felt about the war in Iraq, and if Mr. Cheney wants to be shielded from public criticism, he should avoid public places. If exercising my constitutional rights to free speech is against the law, then you should arrest me."

Which is just what the agent, Virgil D. "Gus" Reichle Jr, proceeded to do.

At the jail, the charge against him was reduced to harassment, he says, and he was released on $500 bond. The Eagle County DA's office eventually dropped that charge.

On October 3, Howards sued Reichle for depriving him of his First Amendment right of free speech and his Fourth Amendment right to be protected from illegal seizure.
Kijk, zo doe je dat dus. Critici de mond snoeren. Ik mag hopen dat die 'secret service' agent met een hele grote boog de dienst wordt uitgeflikkerd, maar dat zal wel weer niet.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42447944
Ik mag hopen dat z'n opdrachtgever (Cheney) snel vertrekt en z'n criminele maatjes ook.
Het is echt een dictatoriaal groepje wat er nu aan het roer staat in de VS.
Audaces fortuna juvat
pi_42447993
Heil hitler Cheney... die gozer heeft nog geluk gehad dat hij hem niet voor zun flikker geschoten heeft.
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:42:42 #4
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42448109
Jezus.. belachelijk. Even je mening geven en dan zoiets.
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:48:54 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42448214
Je topictitel is wel wat misleidend;
quote:
At the jail, the charge against him was reduced to harassment, he says, and he was released on $500 bond. The Eagle County DA's office eventually dropped that charge.
[KNE]-Mod
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:54:00 #6
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42448289
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:48 schreef ThE_ED het volgende:
In de leer geweest bij Cheney?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42448328
Belachelijk, maar niet verrassend.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:01:46 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42448415
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:54 schreef gronk het volgende:

[..]

In de leer geweest bij Cheney?
Er is niemand veroordeeld dus er is naar aanleiding van dit stukje ook niet te zeggen of het wel of niet strafbaar is. Het überhaupt oppakken van iemand voor kritiek is te veroordelen, maar door je stukje lekker hard en overdreven aan te zetten ben je zelf ook niet echt zuiver bezig.
[KNE]-Mod
pi_42449035
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:48 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Alsof gearresteerd worden voor de ogen van je zoontje geen straf is.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:32:07 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42449045
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Er is niemand veroordeeld dus er is naar aanleiding van dit stukje ook niet te zeggen of het wel of niet strafbaar is. Het überhaupt oppakken van iemand voor kritiek is te veroordelen, maar door je stukje lekker hard en overdreven aan te zetten ben je zelf ook niet echt zuiver bezig.
Juridisch gezien is 't inderdaad nog niet duidelijk of er iemand wel of niet strafbaar is. Maar praktisch gezien is die meneer Howard al gestraft: hij is aangesproken door 'n agent op z'n gedrag, geboeid, meegenomen naar 't plaatselijke politiebureau, en daar kreeg-ie te horen dat 'm iets ten laste werd gelegd, en dat-ie op een borg van 500 dollar mocht gaan. Ook al wordt-ie vrijgesproken, dan nog krijgt-ie die tijd niet terug. Oh, en dat-ie geboeid is voor de ogen van z'n zoontje is natuurlijk ook niet ongedaan te maken.

Lekker hard en overdreven? 't lijkt mij wel duidelijk. Zeg iets vervelends tegen een politicus als cheney en je hebt een hoop gedoe aan je hoofd. Pure intimidatie. Dat mag je IMHO hard aanpakken.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:36:21 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42449118
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:31 schreef wonko het volgende:

[..]

Alsof gearresteerd worden voor de ogen van je zoontje geen straf is.
Iets juridisch impliceren en iets moreels bedoelen, ja zo kan ik het ook. Dick Cheney trouwens ook blijkt wel.
[KNE]-Mod
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:40:12 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42449189
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

het gaat erom, dat als iemand ook maar 1 (een) zin zegt, al opgepakt wordt door de secret service, en hem van alles ten laste gelegd wordt.

Degene die opgepakt is, had niet correcter kunnen handelen dan hij gedaan heeft, en men pakt hem alleen op deze ene zin. Het is ronduit intimidatie vanuit deze machtspositie die Dickhead -give torture a chance- Cheney heeft.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:47:13 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42449342
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

het gaat erom, dat als iemand ook maar 1 (een) zin zegt, al opgepakt wordt door de secret service, en hem van alles ten laste gelegd wordt.
Ik vind het ook belachelijk, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat blijkens de titel TS aangeeft dat het hem daar niet om gaat en denkt te moeten beweren dat deze uitspraken doen strafbaar is.

Overigens grappig dat de Amerikaanse grondwet wiens bijna heilige status ik altijd zo belachelijk vond nu juist onder druk komt te staan doordat er mensen zijn die hem te vrij vinden.
[KNE]-Mod
pi_42449370
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:36 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Iets juridisch impliceren en iets moreels bedoelen, ja zo kan ik het ook. Dick Cheney trouwens ook blijkt wel.
Volgens de wet is het misschien geen straf maar reken maar dat die vader dat wel zo voelde. Kun je nog zo mooi theoretisch praten iets anders wordt het niet.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:53:56 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42449462
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:34 schreef Vampier het volgende:
Heil hitler Cheney... die gozer heeft nog geluk gehad dat hij hem niet voor zun flikker geschoten heeft.
"Ik dacht toch echt dat het een hert was!"met een oranje hestje...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:55:06 #16
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42449481
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:47 schreef ThE_ED het volgende:

Ik vind het ook belachelijk, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat blijkens de titel TS aangeeft dat het hem daar niet om gaat en denkt te moeten beweren dat deze uitspraken doen strafbaar is.
Nogmaal, je kunt je juridische haarkloverij voor je houden.
pi_42449485
hij kan vast geld gaan vangen als hij die secret service gaat aanklagen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:56:11 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42449507
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:48 schreef wonko het volgende:

[..]

Volgens de wet is het misschien geen straf maar reken maar dat die vader dat wel zo voelde. Kun je nog zo mooi theoretisch praten iets anders wordt het niet.
Je kunt ook gewoon ingaan op wat ik zeg in plaats van jezelf te herhalen.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Nogmaal, je kunt je juridische haarkloverij voor je houden.
Het is geen haarkloverij en als je gewoon zegt wat je bedoeld had je een veel interessanter topic gehad. Je had sowieso wel een iets langere OP mogen maken. En als ik wil reageren bepaal ik dat zelf wel, het leek me redelijk ontopic.
[KNE]-Mod
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:59:28 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42449584
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:55 schreef Caesu het volgende:
hij kan vast geld gaan vangen als hij die secret service gaat aanklagen.
Daar zat ik ook aan te denken, maar dan komt wel het nasty stukje dat hij niet veroordeeld is denk ik. Ik zou eigenlijk niet goed weten hoe je dat juridisch speelt, als je je al in zo'n moeilijke situatie wilt begeven.
[KNE]-Mod
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:03:02 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42449674
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven beweren dat de boodschapper van 't bericht net zo fout is als Cheney, maar dan laat je alleen maar heel goed zien dat je totaal wereldvreemd bent.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:06:18 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42449748
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:59 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, maar dan komt wel het nasty stukje dat hij niet veroordeeld is denk ik. Ik zou eigenlijk niet goed weten hoe je dat juridisch speelt, als je je al in zo'n moeilijke situatie wilt begeven.
Ik vermoed dat de man 't daar niet om te doen is. Al was het alleen maar omdat zo'n boete uiteindelijk door alle belastingbetalers wordt betaald, en dat geeft toch een stuk minder voldoening dan wanneer Cheney himself die boete zou moeten betalen.
pi_42450110
Gadverdamme zeg. Dit is niet de USA. Dit is niet liberty. Gelukkig zijn er in 2008 weer verkiezingen! dan kan men in the USA voor een Goede kandidaat kiezen ; Republican OR democrat!
  Eindredactie Games zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:26:13 #23
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42450254
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven beweren dat de boodschapper van 't bericht net zo fout is als Cheney, maar dan laat je alleen maar heel goed zien dat je totaal wereldvreemd bent.
of dat jij in een utopische wereld wil leven
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:29:17 #24
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42450326
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:26 schreef donald_dick het volgende:

[..]

of dat jij in een utopische wereld wil leven
Leg dat eens uit?
pi_42452481
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ok, je bent een eikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')