Kijk, zo doe je dat dus. Critici de mond snoeren. Ik mag hopen dat die 'secret service' agent met een hele grote boog de dienst wordt uitgeflikkerd, maar dat zal wel weer niet.quote:Steve Howards says he used to fantasize about what he’d say to President Bush or Vice President Cheney if he ever got the chance.
That opportunity arrived on June 16, the same day he says he read about U.S. fatalities in Iraq reaching 2,500.
"I didn't even know he was in town," Howards says. "He was walking through the area shaking hands. Initially, I walked past him. Then I said to myself, `I can't in good conscience let this opportunity pass by.' So I approached him, I got about two feet away, and I said in a very calm tone of voice, `Your policies in Iraq are reprehensible.' And then I walked away."
But the Secret Service did not take kindly to his comment. "About ten minutes later, I came back through the mall with my eight-year-old son in tow," Howards recalls, "and this Secret Service man came out of the shadows, and his exact words were, `Did you assault the Vice President?' "
Here's how Howards says he responded: "No, but I did tell Mr. Cheney the way I felt about the war in Iraq, and if Mr. Cheney wants to be shielded from public criticism, he should avoid public places. If exercising my constitutional rights to free speech is against the law, then you should arrest me."
Which is just what the agent, Virgil D. "Gus" Reichle Jr, proceeded to do.
At the jail, the charge against him was reduced to harassment, he says, and he was released on $500 bond. The Eagle County DA's office eventually dropped that charge.
On October 3, Howards sued Reichle for depriving him of his First Amendment right of free speech and his Fourth Amendment right to be protected from illegal seizure.
quote:At the jail, the charge against him was reduced to harassment, he says, and he was released on $500 bond. The Eagle County DA's office eventually dropped that charge.
In de leer geweest bij Cheney?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:48 schreef ThE_ED het volgende:
Je topictitel is wel wat misleidend;
Er is niemand veroordeeld dus er is naar aanleiding van dit stukje ook niet te zeggen of het wel of niet strafbaar is. Het überhaupt oppakken van iemand voor kritiek is te veroordelen, maar door je stukje lekker hard en overdreven aan te zetten ben je zelf ook niet echt zuiver bezig.quote:
Alsof gearresteerd worden voor de ogen van je zoontje geen straf is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:48 schreef ThE_ED het volgende:
Je topictitel is wel wat misleidend;
[..]
Juridisch gezien is 't inderdaad nog niet duidelijk of er iemand wel of niet strafbaar is. Maar praktisch gezien is die meneer Howard al gestraft: hij is aangesproken door 'n agent op z'n gedrag, geboeid, meegenomen naar 't plaatselijke politiebureau, en daar kreeg-ie te horen dat 'm iets ten laste werd gelegd, en dat-ie op een borg van 500 dollar mocht gaan. Ook al wordt-ie vrijgesproken, dan nog krijgt-ie die tijd niet terug. Oh, en dat-ie geboeid is voor de ogen van z'n zoontje is natuurlijk ook niet ongedaan te maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Er is niemand veroordeeld dus er is naar aanleiding van dit stukje ook niet te zeggen of het wel of niet strafbaar is. Het überhaupt oppakken van iemand voor kritiek is te veroordelen, maar door je stukje lekker hard en overdreven aan te zetten ben je zelf ook niet echt zuiver bezig.
Iets juridisch impliceren en iets moreels bedoelen, ja zo kan ik het ook. Dick Cheney trouwens ook blijkt wel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:31 schreef wonko het volgende:
[..]
Alsof gearresteerd worden voor de ogen van je zoontje geen straf is.
het gaat erom, dat als iemand ook maar 1 (een) zin zegt, al opgepakt wordt door de secret service, en hem van alles ten laste gelegd wordt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Er is niemand veroordeeld dus er is naar aanleiding van dit stukje ook niet te zeggen of het wel of niet strafbaar is. Het überhaupt oppakken van iemand voor kritiek is te veroordelen, maar door je stukje lekker hard en overdreven aan te zetten ben je zelf ook niet echt zuiver bezig.
Ik vind het ook belachelijk, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat blijkens de titel TS aangeeft dat het hem daar niet om gaat en denkt te moeten beweren dat deze uitspraken doen strafbaar is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
het gaat erom, dat als iemand ook maar 1 (een) zin zegt, al opgepakt wordt door de secret service, en hem van alles ten laste gelegd wordt.
Volgens de wet is het misschien geen straf maar reken maar dat die vader dat wel zo voelde. Kun je nog zo mooi theoretisch praten iets anders wordt het niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:36 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Iets juridisch impliceren en iets moreels bedoelen, ja zo kan ik het ook. Dick Cheney trouwens ook blijkt wel.
"Ik dacht toch echt dat het een hert was!"met een oranje hestje...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:34 schreef Vampier het volgende:
Heil hitler Cheney... die gozer heeft nog geluk gehad dat hij hem niet voor zun flikker geschoten heeft.
Nogmaal, je kunt je juridische haarkloverij voor je houden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:47 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind het ook belachelijk, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat blijkens de titel TS aangeeft dat het hem daar niet om gaat en denkt te moeten beweren dat deze uitspraken doen strafbaar is.
Je kunt ook gewoon ingaan op wat ik zeg in plaats van jezelf te herhalen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:48 schreef wonko het volgende:
[..]
Volgens de wet is het misschien geen straf maar reken maar dat die vader dat wel zo voelde. Kun je nog zo mooi theoretisch praten iets anders wordt het niet.
Het is geen haarkloverij en als je gewoon zegt wat je bedoeld had je een veel interessanter topic gehad. Je had sowieso wel een iets langere OP mogen maken. En als ik wil reageren bepaal ik dat zelf wel, het leek me redelijk ontopic.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Nogmaal, je kunt je juridische haarkloverij voor je houden.
Daar zat ik ook aan te denken, maar dan komt wel het nasty stukje dat hij niet veroordeeld is denk ik. Ik zou eigenlijk niet goed weten hoe je dat juridisch speelt, als je je al in zo'n moeilijke situatie wilt begeven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:55 schreef Caesu het volgende:
hij kan vast geld gaan vangen als hij die secret service gaat aanklagen.
Je kunt wel blijven beweren dat de boodschapper van 't bericht net zo fout is als Cheney, maar dan laat je alleen maar heel goed zien dat je totaal wereldvreemd bent.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:56 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon ingaan op wat ik zeg in plaats van jezelf te herhalen.
Ik vermoed dat de man 't daar niet om te doen is. Al was het alleen maar omdat zo'n boete uiteindelijk door alle belastingbetalers wordt betaald, en dat geeft toch een stuk minder voldoening dan wanneer Cheney himself die boete zou moeten betalen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:59 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, maar dan komt wel het nasty stukje dat hij niet veroordeeld is denk ik. Ik zou eigenlijk niet goed weten hoe je dat juridisch speelt, als je je al in zo'n moeilijke situatie wilt begeven.
of dat jij in een utopische wereld wil levenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven beweren dat de boodschapper van 't bericht net zo fout is als Cheney, maar dan laat je alleen maar heel goed zien dat je totaal wereldvreemd bent.
Leg dat eens uit?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
of dat jij in een utopische wereld wil leven
Ok, je bent een eikel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:56 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon ingaan op wat ik zeg in plaats van jezelf te herhalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |