abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 november 2006 @ 13:49:34 #1
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43393592
Samenvatting: Bush wordt onderweg naar een fundraiser begroet door leerlingen vanuit schoolbussen die geparkeerd langs de weg staan. De chauffeur echter wuift niet met haar hand maar met haar middelvinger

Bush ziet dit en verteld dit door. Toen de school het te horen kreeg werd de chauffeur onslagen.
quote:
George Bush was campaigning in the Seattle area with Republican Congressman Dave Reichert on June 16. On the way to a fundraiser at a mansion, the Presidential motorcade passed some school buses that had pulled over, the King County Journal reported.

"Students in several Issaquah School District buses crammed their faces against the windows and waved to the President’s motorcade," the paper said on October 30, relaying a recent story Reichert told on the campaign trail. “Bush waved back.”

But then one of the bus drivers gave Bush the finger.

Bush saw the gesture, he told Reichert about it, Reichert contacted the school, and the bus driver was canned.

“He reported the incident believing—rightly—that I would want to know this occurred,” said Superintendent Janet Barry in a press release dated November 1. “He never discussed his view or suggested what action he thought would be appropriate to take.”

Barry said the firing of the bus driver, whose name the school district would not disclose, had nothing to do with the driver’s political beliefs.

“If the bus driver had made the gesture to a driver who cut her off on a local road, we would have taken the same action,” Barry said. “This incident has to do with the responsibility of an employee who is supervising students to act professionally and serve as a role model.”

The bus driver’s union, the Washington State Council of County and City Employees, is appealing the termination.

“I’m just amazed at the school district,” Chris Dugovich, president of AFSCME Council 2, tells The Progressive magazine. “It’s very difficult for us to imagine that the severity of the punishment would have been the same if the Congressman had not been involved. She paid the ultimate price, and we think that’s pretty tough.”

Dugovich is also incredulous that the President of the United States and a Congressman would rat out a bus driver who flipped them off.

“I would hope that the both of them would have more important things to discuss,” says Dugovich. “I find the whole set of circumstances pretty incredible, and I’ve been doing this work for 25 years.”

Dugovich says the union is proceeding through the grievance procedure.

“Ultimately, a third party neutral will decide,” he says, “and I got to believe we’ve got a good shot.”
Bron:The Progressive Magazine

Ik begrijp wel waarom de school acties onderneemt, maar dit is weer zo'n voorval van het openlijk zeggen/laten zien van je persoonlijke mening van een politiek figuur, waardoor je dan wordt gearresteerd/ontslagen. Zie ook topic:Cheney aanspreken op z'n beleid is strafbaar

can you say "police state"?

[ Bericht 0% gewijzigd door Da_Ripper op 09-11-2006 14:09:01 (buschauffeur is een vrouw) ]
Wat je vindt, ...
  FOK!fotograaf donderdag 9 november 2006 @ 13:52:14 #2
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43393712
Ach, vrijheid van meningsuiting he. Mooi land hoor .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_43393840
quote:
Op donderdag 9 november 2006 13:52 schreef freud het volgende:
Ach, vrijheid van meningsuiting he. Mooi land hoor .
Hier mocht je vroeger ook niet zomaar je middelvinger opsteken naar de koningin
  FOK!fotograaf donderdag 9 november 2006 @ 14:01:35 #4
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43394051
quote:
Op donderdag 9 november 2006 13:55 schreef T1andonly het volgende:
Hier mocht je vroeger ook niet zomaar je middelvinger opsteken naar de koningin
Maar dan werd je niet ontslagen. Hoogstens een boete vanwege majesteitschennis.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 9 november 2006 @ 14:03:11 #5
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43394103
In de US staat flippin' the bird bijna gelijk aan assault.

lol
op wiki verwijzen ze je naar dit filmpje over Bush's One-Fingered Victory Salute
Wat je vindt, ...
pi_43394973
Dat krijg je als vakbonden niet serieus genomen worden.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_43397026
Het spijt mij wel, maar als een van mijn werknemers dit soort onaangepast gedrag gaat vertonen dan mik ik hem/haar ook op straat. Als je je niet kan gedragen, dan doe je dat maar in je vrije tijd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43397307
Goh, valt me tegen van Bush
pi_43397415
Werd Bush ook ontslagen toen hij die cameraman zijn vinger presenteerde?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43409567
Dat er vrijheid van meninguiting is betekent niet dat je alles kan doen en laten zonder dat het enige consequenties heeft.
pi_43409857
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:12 schreef HvS het volgende:
Dat er vrijheid van meninguiting is betekent niet dat je alles kan doen en laten zonder dat het enige consequenties heeft.
Jep, we moeten wel een beetje fatsoenlijk blijven met z'n allen.
  donderdag 9 november 2006 @ 21:21:51 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43409932
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:12 schreef HvS het volgende:
Lol. Eens..maar we hebben het hier over een middelvingertje

Om het topic wat meer pit te geven roep ik het maar gelijk: nazis!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_43410213
Ik bedoel helemaal niet dat de staat de vrijheid van meningsuiting in moet perken. Ik vind ook dat iedereen zn middelvinger naar iedereen op moet kunnen steken zonder opgepakt te worden of een boete te krijgen. Maar dat betekent niet dat bedrijven geen fatsoen van hun werknemers hoeven te verwachten.
  donderdag 9 november 2006 @ 21:28:35 #14
111528 Viajero
Who dares wins
pi_43410259
Er staat dus duidelijk dat die buschaufeur ontslagen is vanwege gebrek aan fatsoen in een voorbeeldfunctie voor kinderen.

maar USA/Bush bashen is altijd lachen natuurlijk..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 9 november 2006 @ 21:30:00 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43410332
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:28 schreef Viajero het volgende:
Er staat dus duidelijk dat die buschaufeur ontslagen is vanwege gebrek aan fatsoen in een voorbeeldfunctie voor kinderen.

maar USA/Bush bashen is altijd lachen natuurlijk..
Dat is natuurlijk ook de échte reden!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 9 november 2006 @ 21:31:57 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43410431
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook de échte reden!
Hey, ouwe tassenterrorist!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_43414490
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:35 schreef DS4 het volgende:
Het spijt mij wel, maar als een van mijn werknemers dit soort onaangepast gedrag gaat vertonen dan mik ik hem/haar ook op straat. Als je je niet kan gedragen, dan doe je dat maar in je vrije tijd.
Helemaal mee eens.
pi_43418549
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:01 schreef freud het volgende:

[..]

Ik had mijn werknemer dan ook ontslagen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43418623
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:35 schreef DS4 het volgende:
daar ben ik het mee eens
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:50:09 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43418819
Ontslag is nogal fors, maar een stevig gesprek lijkt me op z'n plaats. En wie weet had dat een week eerder al voor iets anders plaatsgevonden.
Vampire Romance O+
pi_43420258
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:01 schreef freud het volgende:

[..]

Het is niet de staat die deze man ontslaat, het is het vervoersbedrijf, net als een vervoersbedrijf hier een dergelijke werknemer zou ontslaan.
pi_43420361
Ik ben benieuwe hoe jullie in nederland iemand om zo'n simpel vergrijp zouden willen ontslaan. Lang leve de ontslag bescherming tegen al die machtgeile pubers die hier denken dat ze de wereld kunnen besturen vanuit hun foktoren
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:55:14 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43420401
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:49 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het is niet de staat die deze man ontslaat, het is het vervoersbedrijf, net als een vervoersbedrijf hier een dergelijke werknemer zou ontslaan.
Ja, en hoe weet die directeur dat die chaffeur een middelvinger op stak?

Juist, en hoe zou je dan reageren?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43420426
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:53 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben benieuwe hoe jullie in nederland iemand om zo'n simpel vergrijp zouden willen ontslaan. Lang leve de ontslag bescherming tegen al die machtgeile pubers die hier denken dat ze de wereld kunnen besturen vanuit hun foktoren
Geen enkele baas, zeker in een publiek en klantgericht bedrijf, zou dergelijk gedrag van zijn werknemers accepteren.
pi_43420454
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:55 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, en hoe weet die directeur dat die chaffeur een middelvinger op stak?

Juist, en hoe zou je dan reageren?
Klachten van zijn passagiers, degene die de middelvinger kregen enz enz. Als er voldoende getuigen zijn is het een gedane zaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')