Hier ook water en vuur, 2 draken samen, 2 engeltjes appart. Het begon al erg vroeg en misschien geheel onbewust met slaan, de baby af en toe pijn doen. Het lijkt wel dat Yoram niet beter weet dan dat je zo met elkaar om gaat
![]()
Ik heb nu nog de sterke hoop dat het beter gaat worden als ze beiden goed kunnen communiceren, om zo duidelijk te maken wat ze van elkaar willen, wensen, verwachten, whatever.
Yoram vind het effect van afpakken zo leuk, tis stiekem ook grappig om te zien, Chiara speelt vaak met een hele verzameling troepjes en spulletjes en Yoram pakt dan iets af, niet om er zef mee te spelen, maar gewoon voor het effect. Hij rent dan hard weg met 1 van haar goedjes, en zij zet het op een enorm gillen. Hij gooit het weg, en zij moet dan huilen en hij weer lachen. De donderstraal. En dan komt moeders weer door de bocht, met netjes terug geven Yoram, niet meer doen Yoram, niet zo gillen Chiara, want dat vindt hij juist het leukste. Maar niets helpt, het herhaalt zich vaak. Aaaargh!
Tegenwoordig trekt hij haren en slaan ze elkaar als de een te dicht bij de ander komt. Vind ik ook erg vermoeiend, want ik zit er dus nog wel vaak bovenop en politie-agentje te spelen. Soms laat ik die 2 ook even hun gang gaan en rollebollen ze door de hele kamer, ze zijn wel aan elkaar gewaagd. Het eindigt altijd in huilen, er heeft er altijd wel 1 pijn en dat vind ik echt niet leuk. Moet ik dat echt gewoon zo laten gaan?
Maar goed, afgelopen weekend was Chiara uit logeren en kreeg heimwee, ik zette haar 's avonds in de auto naast haar slapende broertje, en dan geeft ze hem ook een aai over het bolletje, "ik weer bij je hoor" dan heb ik wel het gevoel dat het goed zit allemaal. Ik smolt iig.