quote:Op woensdag 15 november 2006 11:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als jij je gewoon hult in een boerka of op zijn minst een hoofddoekje draagt, dan hoef je daar helemaal niet bang voor te zijn.
http://abovethewall2.blogspot.com/quote:Getting women in shells does not stop sexual assault! Wake up!
When they are going to understand that nothing good comes out from such ideologies that assume men as animals with zero self-control and women as properties and things?
An instance is Iran. after forcing hejab, day by day society gets more cruel and rude towards women.
If you ask me why I came here to study I won’t say that was Islamic republic I couldn’t stand anymore, it was people.
If you open Persian girls’ blogs, almost everyday you see bitter words of a woman, about how she’s been insulted today, there’s no end to it. Today, women are assumed as potential prostitutes, and it was far away when rules were different.
Once in a class, the teacher said before getting into the institute, she saw a nine months pregnant woman waiting for taxi, and a driver who was suggesting her some money for sleeping with him.
It happened to me too, several times. Those who are older say they never saw such things when hejab was not forced on women.
Now some unbelievable people suggest it's because women's hijab is not proper, is not complete, I'll suggest them to read some books that illustrate iran in Ghajars time, when women were in complete "chador and chaghchoor" covering them from head to tip of the toes (something like bargha’ in afghanestan). At that time, if a chador was enhanced a little around a woman, because of wind perhaps, it could excite men.
Now is it the same in other societies?
In India I can say it’s not. Even if you get attention, or sometimes wistles, it’s never that way I said.
The last year before coming here, I tried to get as simple as possible, thinking I’ll get invisible and they’ll leave me alone. But it didn’t happen.
Having no make up, if sometimes had, it was very pale, in a long dark Islamic dress, and a big dark scarf, and still…
I will right more about this –perhaps the saddest- chapter of my life in Iran, later.
I know how to deal with this person and this. put some cloth into their mouth, and shave all over their body with one of these. Repeat the process every week, until they promise to stop talking crazy. I guaranty the result.
I won’t say one more word because nothing comes to my mind rightnow except curses.
Just one word to women; don’t believe it, don’t accept it, never get used to abuse. unite and fight for your rights.
posted by neda @ 1:49 AM
Ten eerste heeft de discussie over burka ja/nee weinig te maken met het toevoegen van rechten. Ten tweede is het nog niet zo heel lang geleden dat een machtspretendent die reeel kans had op het premierschap, de Islamtische cultuur als achterlijk wegzette en en passant pleitte voor het afschaffen van het discriminatieverbod van artikel 1 GW.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:51 schreef xFriendx het volgende:
Op zich wel frappant, aangezien bij de opkomst van het nazisme in de jaren 30 er juist rechten ontnomen werden bij een bepaalde bevolkingsgroep. Vandaag de dag worden er juist rechten toegevoegd (tenminste, er zijn discussies over, bijv het dragen van een burka ja of nee vs te bedekt zijn in het openbaar gezien de veiligheid). Islamieten hebben in Nederland niet minder rechten dan de autochtone Nederlander (of buitenlander) maar steeds vaker zijn er wel discussies over bepaalde rechten en/of plichten en/of gedragingen die vooral door Islamieten naar voren gebracht worden.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat de Islam in Nederland haar weerslag heeft op het rechtssysteem?quote:Begrijp mij niet verkeerd, heb niets tegen Islamieten zolang dat van geen invloed is op ons rechtssysteem.
Wie zegt dat dat niet zo is danquote:Op woensdag 15 november 2006 11:22 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Onzin !!!
Laat die islamieten maar in een "Hello Kitty" broekje gaan lopen zeg ik je !
wil je nu beweren dat jij, bijna 4 jaar nadat Fortuyn dat zei, nu nog niet begrijpt waar hij het over had???quote:Op woensdag 15 november 2006 12:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Ten eerste heeft de discussie over burka ja/nee weinig te maken met het toevoegen van rechten. Ten tweede is het nog niet zo heel lang geleden dat een machtspretendent die reeel kans had op het premierschap, de Islamtische cultuur als achterlijk wegzette en en passant pleitte voor het afschaffen van het discriminatieverbod van artikel 1 GW.
Afschaffing van die bepaling zou betekenen dat voor een overheid de ruimte bestaat om een fundamentele maatschappelijke ongelijkheid te creeeren. Een dergelijke situatie komt naar mijn idee zo ver overeen met het bejegenen van de de Joden in de jaren dertig, dat ik in dat opzicht de vergelijking niet alleen verantwoord vind, maar ook noodzakelijk, opdat wij niet dezelfde fout maken als toen gemaakt is.
[..]
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat de Islam in Nederland haar weerslag heeft op het rechtssysteem?
Geweld op straat en dergelijke komt overal voor denk maar aan de tokkies. Dat zijn je gemiddelde blanke Nederlanders tegenwoordig. Maar daar kijkt Pastors gemakshalve niet naar. Ik woonde vroeger in een buurt waar veel gestolen werd. En alle spullen stonden in de boks van de zoon van een blanke politie man. Want die stelen natuurlijk niet. Zo zijn er genoeg andere voorbeelden die ik je kan geven van nette blanke mensen die Wilders en Pastors zo graag zien.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:11 schreef damian5700 het volgende:
Persoonlijk heb ik het niet op de Tweede Wereldoorlog-vergelijkingen, maar ik heb gisteren die uitzending gezien en Pastors refereerde aan de problemen binnen de moslimgemeenschap; gevallen van eerwraak, mishandeling van vrouwen, uithuwelijking, ontvoering naar het land van herkomst, agressie tegen homo's, veel criminaliteit en zelfs sinterklaas die in buurten met een hoge etnische graad wordt mishandeld.
Daarvan kan je zeggen dat jouw vrienden en jij volledig zijn geïntegreerd en mogelijk een HBO of een WO-studie hebben afgerond en Mohammed B. in de gevangenis zit, maar dat is exact wat Pastors bedoelt.
Ik merk geen moer van waar Wilders en Pastors het over hebben. Maar die wonen ook niet in buurten of komen op plekken waar moslims en dergelijke wonen. Het is allemaal slappe verkiezings rethoriek.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:01 schreef damian5700 het volgende:
Je begrijpt het niet. Het gaat over de problemen die evident binnen deze gemeenschap spelen, waartegen naar de mening van Pastors te weinig wordt opgetreden.
Wat ik zelf vaak merk is dat in discussies waar gewezen wordt op bepaalde problemen binnen de moslimgemeenschap dat vaak wordt gepareerd met 'de Tokkies', 'ik ben volledig geïntegreerd', heel mijn omgeving is geïntegreerd, ik spreek Nederlands, 'ik zit op het HBO', Nederlanders stelen ook, etc.
Op politiek niveau neemt Pastors een soortgelijke trend waar die hij graag wil doorbreken, in plaats van wegkijken en het probleem door laten sluimeren tot een moment waarop het onbeheersbaar blijkt te zijn.
Ik dacht dat inmiddels iedereen toch wel wist dat criminaliteit en/of gedrag onder allochtonen veel hoger is dan bij autochtonen.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Geweld op straat en dergelijke komt overal voor denk maar aan de tokkies. Dat zijn je gemiddelde blanke Nederlanders tegenwoordig. Maar daar kijkt Pastors gemakshalve niet naar. Ik woonde vroeger in een buurt waar veel gestolen werd. En alle spullen stonden in de boks van de zoon van een blanke politie man. Want die stelen natuurlijk niet. Zo zijn er genoeg andere voorbeelden die ik je kan geven van nette blanke mensen die Wilders en Pastors zo graag zien.
Ik begrijp heel goed waar hij het over had. Hij had het impliciet over de vrijheid van meningsuiting in zijn verhouding tot de strafbare belediging in het wetboek van strafrecht. Prima. Maar in plaats van het daarover te hebben, ging Pim het over art 1 Gw hebben. Pim toonde daarmee aan dat hij enerzijds niet weet wat discriminatie is (iemand op grond van zijn afkomst een achterlijke schapeneuker noemen is geen discriminatie maar een (al dan niet strafbare) belediging), maar zodra een machtspretendent iets suggereert over afschaffen van art 1 GW, dan moet je op je hoede zijn. Oók al blijkt al snel dat die machtspretendent iets anders bedoeld dan hij zegt. Nouja, daar is Pim op gewezen en nog steeds vond hij het niet nodig om zijn standpunt t.a.v. 1 GW aan te passen (exit Leefbaar Nederland), dus ja, dat standpunt maakte hem in mijn ogen hoogst verdacht. Du moment dat een overheid zich de vrijheid gaat veroorloven mensen of groepen anders te behandelen, is het hek van de dam en zijn we acuut 70 jaar terug in de tijd gegaan.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:22 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wil je nu beweren dat jij, bijna 4 jaar nadat Fortuyn dat zei, nu nog niet begrijpt waar hij het over had???![]()
Het heeft natuurlijk alles te maken met de aankomende verkiezingen, daar ben ik het wel met je eens.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik merk geen moer van waar Wilders en Pastors het over hebben. Maar die wonen ook niet in buurten of komen op plekken waar moslims en dergelijke wonen. Het is allemaal slappe verkiezings rethoriek.
Ik snap het niet.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:06 schreef Argento het volgende:
Natuurlijk is nazisme niet gelijk aan islamisering, anders kun je ze niet vergelijken, want dan waren ze al gelijkquote:Op woensdag 15 november 2006 12:31 schreef tvlxd het volgende:
Als Pastors bedoelde wat hij bedoelde, dan had hij moeten zeggen wat hij bedoelde. "[G]evallen van eerwraak, mishandeling van vrouwen, uithuwelijking, ontvoering naar het land van herkomst, agressie tegen homo's, veel criminaliteit en zelfs sinterklaas die in buurten met een hoge etnische graad wordt mishandeld" hebben niets met oprukkend nazisme te maken.
09.02.2002 De Volkskrant publiceert een interview met Fortuyn, waarin deze zegt dat het grondwetsartikel over discriminatie moet worden gewijzigd. De Volkskrant schrijft in de ankeiler dat Fortuyn artikel 1 van de Grondwet, dat discriminatie verbiedt, wil afschaffen.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:06 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed waar hij het over had. Hij had het impliciet over de vrijheid van meningsuiting in zijn verhouding tot de strafbare belediging in het wetboek van strafrecht. Prima. Maar in plaats van het daarover te hebben, ging Pim het over art 1 Gw hebben. Pim toonde daarmee aan dat hij enerzijds niet weet wat discriminatie is (iemand op grond van zijn afkomst een achterlijke schapeneuker noemen is geen discriminatie maar een (al dan niet strafbare) belediging), maar zodra een machtspretendent iets suggereert over afschaffen van art 1 GW, dan moet je op je hoede zijn. Oók al blijkt al snel dat die machtspretendent iets anders bedoeld dan hij zegt. Nouja, daar is Pim op gewezen en nog steeds vond hij het niet nodig om zijn standpunt t.a.v. 1 GW aan te passen (exit Leefbaar Nederland), dus ja, dat standpunt maakte hem in mijn ogen hoogst verdacht. Du moment dat een overheid zich de vrijheid gaat veroorloven mensen of groepen anders te behandelen, is het hek van de dam en zijn we acuut 70 jaar terug in de tijd gegaan.
Dat kan wel zo zijn, ik ben het er redelijk mee eens, hoewel ik wel wat nuances zou aanbrengen, wat ik nu niet ga doen, maar daar heeft Pastors het niet over.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Natuurlijk is nazisme niet gelijk aan islamisering, anders kun je ze niet vergelijken, want dan waren ze al gelijk
Er zijn weldegelijk overeenkomsten tussen het (oprukkende) nazisme en de (politieke) islam:
[punten]
- etc,
(ik zal nog wel een hoop overeenkomsten zijn vergeten)
Ze weten het wel maar ze ontkennen het gewoon want dat is lekker makkelijkquote:Op woensdag 15 november 2006 13:05 schreef more het volgende:
[..]
Ik dacht dat inmiddels iedereen toch wel wist dat criminaliteit en/of gedrag onder allochtonen veel hoger is dan bij autochtonen.
Je kunt nog een stapje verder gaan, en je -retorisch, tenzij je historisch wat minder sterk bent- afvragen welk land er eigenlijk aan de basis heeft gestaan van de Taliban.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
...En hoe komen de taliban bijvoorbeeld aan stinger wapens en dergelijke.
Dat is niet zo lastig: Pakistan.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je kunt nog een stapje verder gaan, en je -retorisch, tenzij je historisch wat minder sterk bent- afvragen welk land er eigenlijk aan de basis heeft gestaan van de Taliban.
Het is een feit (je kunt de statistieken navragen bij CBS) dat (ik pluk er nu 1 groep uit) jeugdige Marokkanen 5x zo vaak geweldsmisdrijven begaan als autochtone nederlanders.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Geweld op straat en dergelijke komt overal voor denk maar aan de tokkies. Dat zijn je gemiddelde blanke Nederlanders tegenwoordig. Maar daar kijkt Pastors gemakshalve niet naar. Ik woonde vroeger in een buurt waar veel gestolen werd. En alle spullen stonden in de boks van de zoon van een blanke politie man. Want die stelen natuurlijk niet. Zo zijn er genoeg andere voorbeelden die ik je kan geven van nette blanke mensen die Wilders en Pastors zo graag zien.
En dat autochtonen gemiddeld tot hogere klassen behoren. Zet je de allochtonen in een vergelijking met een groep met vergelijkbare kenmerken op gebied economische positie dan zijn ze niet crimineler.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:05 schreef more het volgende:
[..]
Ik dacht dat inmiddels iedereen toch wel wist dat criminaliteit en/of gedrag onder allochtonen veel hoger is dan bij autochtonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |