Als je daarbij het verschil wat tevens de kern van beiden partijen is aantipt zou je een punt hebben.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:06 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Heb jij wel geschiedenis gehad?
Je kunt pas een vergelijken trekken als er een zelfde patroon waarneembaar is.
De jehova's zijn net NSB'ers, gingen ook van deur tot deur.![]()
Helemaal juist.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sterker nog, een kenmerk van extremisten is dat ze zich afzonderen van welke gemeenschap dan ook en dus een eigen gemeenschap vormen. Ze vallen dus ook uit handen van de moslimgemeenschap.
Als jij vooraf weet of een ernstige verdenking hebt dat iemand een kind gaat vermoorden is het inderdaad je burgerplicht hier melding van te maken.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:07 schreef yeremy het volgende:
Tja moet ik als autochtone TBS en kindermoordenaars gaan aanpakken (omdat dat nogal veel voorkomt bij de autochtone )
Ik begrijp denk ik niet wat je precies wilt zeggen. De Europeanen die waarschuwden voor het karakter van het nazisme, waren die het 'gevaar'? Dat lijkt me toch niet.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:15 schreef sigme het volgende:
Volgens mij is er meer drukte dan islamisering. Net als in de jaren 30, als je perse wil: degenen die waarschuwen voor het sluipende gevaar wat 'onder ons' is, zijn het gevaar.
Wat Pastors gisteren in Pauw&Witteman zei was dat hij wel wilde accepteren dat hier sprake was van cultuur ipv religie, maar dat het "toch telkens de islamieten" zijn die op deze manier problemen maken.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:15 schreef sigme het volgende:
Wat het met islamisering van ons land te maken heeft ontgaat me.
Goed punt, mits je vergeet dat de politiek de NSB, de nazistische afdeling in Nederland, verbood, islamitische extremisten in Nederland worden aangepakt en het enige gevaar van het oprukkende nazisme die honderden tanks en duizenden Duitse troepen waren die de grens overtrokken, waarvan ik nu nog geen herhaling zie.quote:De gevestigde orde treedt niet op tegen de islamisering van Nederland, net zomin als de politiek in de jaren dertig verzuimde het oprukkende nazisme aan te pakken. Dat is de strekking van een radiospotje van EénNL.
Daar ben ik het mee eens, als je dan zonodig je punt wil maken door een vergelijking te maken moet je wel zorgen dat het ergens op slaat.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:15 schreef Mutant01 het volgende:
Of het nu cultuur of religie is, dergelijke uitspraken slaan nergens op.
Nee, als er een beweging is die vergelijkbaar is met de nazi's in de jaren 30, dan is het de beweging van vandaag de dag die op vergelijkbare wijze een bevolkingsgroep (gekaraktiseerd door een wazige definitie van cultuur / religie / afkomst ) aanwijst als bron van alle problemen.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:14 schreef Tirion het volgende:
[..]
Ik begrijp denk ik niet wat je precies wilt zeggen. De Europeanen die waarschuwden voor het karakter van het nazisme, waren die het 'gevaar'? Dat lijkt me toch niet.
Zoiets als niet iedere islamiet is een terrorist maar wel iedere terrorist een islamiet?quote:Wat Pastors gisteren in Pauw&Witteman zei was dat hij wel wilde accepteren dat hier sprake was van cultuur ipv religie, maar dat het "toch telkens de islamieten" zijn die op deze manier problemen maken.
Dat schijnt niet te mogen tegenwoordig, dat is Politiek Correct. En correctheid - in beide betekenissen- is hopeloos uit de modequote:Pastors is misschien niet zo goed als het gaat om benoemen van problemen, maar de problemen zijn er natuurlijk wel. Het viel me dan ook een beetje tegen dat zijn tafelgast het afdeed met 'het is cultuur, geen religie'. Zeg dan, 'Nee meneer Pastors, dit zijn cultuur uitingen en u kan beter een iets specifiekere toon kiezen, dan kunnen wij samen de problemen oplossen en vallen we de mensen die er niets mee te maken hebben er ook niet mee lastig.'![]()
Ja hoor tuurlijk, het is allemaal onze eigen schuld! Wat wij doen is fout, wat de islamieten doen daar wordt niet over gepraat. Hou nou eens op met zelfmedelijden opwekkende slappe geouwehoer en zeg gewoon waar het op staat, en dat is dat we teveel islamieten hebben, islamieten voor problemen en onrust zorgen in de maatschappij door totaal niet te integreren. En dat is niet onze schuld, want wij doen al veel te veel om het die mensen naar de zin te maken. Hoe kan je nou nu nog zo stom zijn om te beweren dat wij hier fout zitten?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:22 schreef sigme het volgende:
Nee, als er een beweging is die vergelijkbaar is met de nazi's in de jaren 30, dan is het de beweging van vandaag de dag die op vergelijkbare wijze een bevolkingsgroep (gekaraktiseerd door een wazige definitie van cultuur / religie / afkomst ) aanwijst als bron van alle problemen.
QED, zou Monidique zeggen.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:31 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ja hoor tuurlijk, het is allemaal onze eigen schuld! Wat wij doen is fout, wat de islamieten doen daar wordt niet over gepraat. Hou nou eens op met zelfmedelijden opwekkende slappe geouwehoer en zeg gewoon waar het op staat, en dat is dat we teveel islamieten hebben, islamieten voor problemen en onrust zorgen in de maatschappij door totaal niet te integreren. En dat is niet onze schuld, want wij doen al veel te veel om het die mensen naar de zin te maken. Hoe kan je nou nu nog zo stom zijn om te beweren dat wij hier fout zitten?
Ik dacht toch dat ene Pim eindelijk die problemen bespreekbaar had gemaakt.
Ik heb de kop van het nieuwsbericht overgenomen.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:26 schreef DenniZZ het volgende:
Suggestieve en verkeerd geformuleerde topictitel
Waarom is dat iets heel anders?quote:Pastors vergelijkt de Islamisering van Nederland met de opkomst van het Nazisme.
Dat is iets heel anders.
Turken en Marokanense berbers Arabieren.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:33 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Pastors heeft natuurlijk volkomen gelijk met deze uitspraak. Jammer is alleen wel dat deze man door niemand in staat geacht wordt om deze constatering (die een heleboel mensen in Nederland doen) niet zal kunnen vertalen in realistische beleidspunten om dit tegen te gaan. Ook niet als er en masse op hem gestemd zou worden.
Daarom zal Wilders ook niet goed scoren: Hij heeft best wel ideën die veel mensen aanspreken maar niemand denkt dat hij die ook zal vertalen in daadwerkelijk beleid. Zelfs als er een heleboel mensen op zouden stemmen. Kijk naar de LPF. Die hebben de kiezer toch ook vreselijk teleurgesteld?
Daarom groeit Links ook zo erg. Het Rechtse Alternatief kan door geen zinnig mens serieus genomen worden. Blijkbaar zijn we nog niet hard genoeg geschoffeerd door onze Arabische Medelanders om bereid te zijn echt actie te ondernemen. Natuurlijk is dat een kwestie van tijd (Arabieren stoppen echt niet) maar tot die tijd worden de problemen alleen maar erger.![]()
Ik vind de opkomst van het Nazisme toch iets totaal anders als het Nazisme zelf hoorquote:Op woensdag 15 november 2006 10:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb de kop van het nieuwsbericht overgenomen.
[..]
Waarom is dat iets heel anders?
quote:Op woensdag 15 november 2006 10:31 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ja hoor tuurlijk, het is allemaal onze eigen schuld! Wat wij doen is fout, wat de islamieten doen daar wordt niet over gepraat. Hou nou eens op met zelfmedelijden opwekkende slappe geouwehoer en zeg gewoon waar het op staat, en dat is dat we teveel islamieten hebben, islamieten voor problemen en onrust zorgen in de maatschappij door totaal niet te integreren. En dat is niet onze schuld, want wij doen al veel te veel om het die mensen naar de zin te maken. Hoe kan je nou nu nog zo stom zijn om te beweren dat wij hier fout zitten?
Ik dacht toch dat ene Pim eindelijk die problemen bespreekbaar had gemaakt.
Dus hij had het eigenlijk net zo goed kunnen vergelijken met de opkomst van het feminisme in Nederland, waartegen de overheid weinig deed?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:35 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ik vind de opkomst van het Nazisme toch iets totaal anders als het Nazisme zelf hoor![]()
Daar gelooft toch niemand meer in, een multi-culturele samenleving? Die Linkse Utopie is door de realiteit toch wel dusdanig ingehaald dat zelfs de Linkse Massamedia dominantie dat niet meer kan verkopen aan het domme plebs.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:34 schreef yeremy het volgende:
Ja Types als Pastors Wilders Mohammed B en Samir A.
Zijn een gevaar voor onze multi culturele Samenleving
Je geeft in je post aan dat de enige vergelijking met de dertiger jaren die gemaakt kan worden het feit is dat er een bevolkingsgroep wordt aangewezen welke zogenaamd alle problemem zou veroorzaken. Dus dit is weer een verwijzing naar alle mensen die wel openlijk over moslimproblematiek praten dat zij de moslims stigmatiseren dat zij de problemen veroorzaken waarbij je de moslims zelf volledig buiten schot laat en dat is volkomen onterecht.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:36 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Waarom zou ik dat zeggen als het nergens op slaat?
Zelfmedelijden? Waar heb je het over? Wij fout zitten? Welke wij? Jullie?
Eens, maar er wordt niet zonder reden gerefereerd aan het nazisme.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:35 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ik vind de opkomst van het Nazisme toch iets totaal anders als het Nazisme zelf hoor![]()
Ik weet dat Turken geen Arabieren zijn maar ze hebben dezelfde streken. Tekenend dat je daarop moet vangen.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:35 schreef yeremy het volgende:
[..]
Turken en Marokanense berbers Arabieren.
helaas probeer het nog keer
Of de opkomst van de postzegels, en vooral het sparen daarvan.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:37 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dus hij had het eigenlijk net zo goed kunnen vergelijken met de opkomst van het feminisme in Nederland, waartegen de overheid weinig deed?
Dat laatste verzin je er zelf bijquote:Op woensdag 15 november 2006 10:39 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Je geeft in je post aan dat de enige vergelijking met de dertiger jaren die gemaakt kan worden het feit is dat er een bevolkingsgroep wordt aangewezen welke zogenaamd alle problemem zou veroorzaken. Dus dit is weer een verwijzing naar alle mensen die wel openlijk over moslimproblematiek praten dat zij de moslims stigmatiseren dat zij de problemen veroorzaken waarbij je de moslims zelf volledig buiten schot laat en dat is volkomen onterecht.
Het tien cijferig telefoonnummerquote:Op woensdag 15 november 2006 10:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of de opkomst van de postzegels, en vooral het sparen daarvan.
Wat een waanzinquote:Op woensdag 15 november 2006 10:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Eens, maar er wordt niet zonder reden gerefereerd aan het nazisme.
Dat is om aan te geven dat dat islamisme vergelijkbaar gevaarlijk is, nietwaar?
Ik vind dat een verkeerde analyse. Als er iets gevaarlijk is (in mijn ogen), dan zijn het de bewegingen die zondebokken aanwijzen. Dat is, in hedendaags Nederland, niet de islam, maar Wilders/Pastors en cohorten.
Alle linkse debieltjes gaan het nu natuurlijk weer bagatelliseren allemaal, veel plezier met jezelf voor paal zettenquote:Op woensdag 15 november 2006 10:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Het tien cijferig telefoonnummer
Maar het gaat toch om de opkomst van?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:45 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Alle linkse debieltjes gaan het nu natuurlijk weer bagatelliseren allemaal, veel plezier met jezelf voor paal zetten
Ja alleen is de opkomst van het Nazisme niet te vergelijken met de opkomst van het 10-cijferig telefoonnummer. Wat een stelletje randdebielen zitten hier toch.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:46 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Maar het gaat toch om de opkomst van?
Je reactie klopt niet, en wel om de volgende redenen. Allereerst ben je een nazi (zo, nu benoem ik het probleem, en pas dan, voor dan pas, kan ik erover praten).quote:Op woensdag 15 november 2006 10:44 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wat een waanzin![]()
Dus als een bepaalde bevolkingsgroep voor problemen zorgt mag niemand dat benoemen en bespreekbaar maken want dan zorg je zelf voor problemen en ben je opeens zelf gevaarlijk. Problemen bespreekbaar maken en mensen erop attent maken is mijns inziens de eerste stap richting een oplossing!
Die vergelijking is inderdaad niet correct, maar die met het feminisme toch wel wat meer. Of de opkomst van de mobiele telefoons. Het gebruik ervan nam toe en aanvankelijk deed de overheid er niets tegen. Waarom vergelijkt hij het niet gewoon daarmee?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:48 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ja alleen is de opkomst van het Nazisme niet te vergelijken met de opkomst van het 10-cijferig telefoonnummer. Wat een stelletje randdebielen zitten hier toch.
Alle rechtse debieltjes gaan het nu natuurlijk weer overdrijven allemaal, veel plezier met jezelf voor paal zettenquote:Op woensdag 15 november 2006 10:45 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Alle linkse debieltjes gaan het nu natuurlijk weer bagatelliseren allemaal, veel plezier met jezelf voor paal zetten
Mijn reactie klopt wel want ik reageer op het feit dat zij de boel weer eens helemaal omdraait en beweert dat Wilders/Pastors nu degene zijn die problemen veroorzaken. Dat doen ze juist niet, zij werken aan een oplossing door een probleem te benoemen in plaats van hun kop in het zand te steken zoals de rest van de politici doenquote:Op woensdag 15 november 2006 10:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je reactie klopt niet, en wel om de volgende redenen. Allereerst ben je een nazi (zo, nu benoem ik het probleem, en pas dan, voor dan pas, kan ik erover praten).
Dat was het eerste voorbeeld. Je zou kunnen beargumenteren dat islamisme per definitie gevaarlijk is. Je neemt het als feit aan. Dat mag. Je stelt echter dat de bewering, waar je op reageert, waanzin is. Daarmee zou je kunnen concluderen dat je islamisme níet gevaarlijk vind, en daarmee zou je het kunnen vergelijken met de opkomst van postzegels, feminisme, of wat dan ook.
Echter, je verdedigd ook dat Pastors deze vergelijking móet maken voordat het probleem besproken kan worden. En dát is nergens op gebaseerd, je beroept je op 'het probleem moet benoemd kunnen worden' en vervolgens ontbreekt het aan beargumentatie.
Wat jij nu zo poneert is precies de redering die een nazi zou gebruiken om aan te geven waarom we echt iets aan joden moeten doen. Op zich klinkt het best redelijk, maar het is het niet perse.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:44 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wat een waanzin![]()
Dus als een bepaalde bevolkingsgroep voor problemen zorgt mag niemand dat benoemen en bespreekbaar maken want dan zorg je zelf voor problemen en ben je opeens zelf gevaarlijk. Problemen bespreekbaar maken en mensen erop attent maken is mijns inziens de eerste stap richting een oplossing!
Nu herhaal je jezelf. Je verdedigd de uitspraak van Pastors doordat ze alleen op deze manier het probleem kunnen benoemen, en pas dan aan een oplossing kunnen werken.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:51 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Mijn reactie klopt wel want ik reageer op het feit dat zij de boel weer eens helemaal omdraait en beweert dat Wilders/Pastors nu degene zijn die problemen veroorzaken. Dat doen ze juist niet, zij werken aan een oplossing door een probleem te benoemen in plaats van hun kop in het zand te steken zoals de rest van de politici doen![]()
Dan herhaal ik mezelf gewoon nog een keer!quote:Op woensdag 15 november 2006 10:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nu herhaal je jezelf. Je verdedigd de uitspraak van Pastors doordat ze alleen op deze manier het probleem kunnen benoemen, en pas dan aan een oplossing kunnen werken.
Ergo, het vergelijken met het nazisme is nodig om tot een oplossing te komen?
Dáár doel ik nu voor een 2e keer op, en herhaal ik mijn vraag, sinds wanneer is dat nodig?
Dus islamisering is een permanente staat van in opkomst komen zonder daadwerkelijke gevolgen?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:56 schreef DenniZZ het volgende:
Hij vergeleek de islamisering met DE OPKOMST VAN het nazisme en dat is iets totaal anders!!!
Wat de gevolgen zijn weten we niet want dat is koffiedik kijken, hij vergelijkt alleen het proces van islamisering met het proces van de opkomst van het Nazisme, hoe dat toen gegaan is, hoe men daarop (laconiek) reageerde. Inhoudelijk vergelijkt Pastors moslims dus niet met nazi's. Hoe graag sommige media en users dat ook zouden willenquote:Op woensdag 15 november 2006 10:58 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dus islamisering is een permanente staat van in opkomst komen zonder daadwerkelijke gevolgen?
Dan begrijpen we elkaar.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:22 schreef sigme het volgende:
Nee, als er een beweging is die vergelijkbaar is met de nazi's in de jaren 30, dan is het de beweging van vandaag de dag die op vergelijkbare wijze een bevolkingsgroep (gekaraktiseerd door een wazige definitie van cultuur / religie / afkomst ) aanwijst als bron van alle problemen.
Zoiets, heh. Pastors is gewoon verbaal niet zo sterk, en elke keer als hij een punt wil maken komt hij met zo'n onzin redenering die vervolgens het doel helemaal voorbij schiet.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:22 schreef sigme het volgende:
Zoiets als niet iedere islamiet is een terrorist maar wel iedere terrorist een islamiet?
Wat totale kolder is. Ik zie trouwens wel opnieuw de parallel met de jaren '30.
Het is niet zozeer correctheid, maar gewoon normaal met elkaar omgaan. Niemand heeft baat bij het verkeerd benoemen of verzwijgen van problemen... maar goed, de mens is trots he?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:22 schreef sigme het volgende:
Dat schijnt niet te mogen tegenwoordig, dat is Politiek Correct. En correctheid - in beide betekenissen- is hopeloos uit de mode.
quote:Op woensdag 15 november 2006 11:01 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wat de gevolgen zijn weten we niet want dat is koffiedik kijken, hij vergelijkt alleen het proces van islamisering met het proces van de opkomst van het Nazisme, hoe dat toen gegaan is, hoe men daarop (laconiek) reageerde. Inhoudelijk vergelijkt Pastors moslims dus niet met nazi's. Hoe graag sommige media en users dat ook zouden willen
Maar dat zeker niet?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:22 schreef sigme het volgende:
[..]
cor·rect (bn.)quote:Op woensdag 15 november 2006 11:01 schreef Tirion het volgende:
Het is niet zozeer correctheid, maar gewoon normaal met elkaar omgaan. Niemand heeft baat bij het verkeerd benoemen of verzwijgen van problemen... maar goed, de mens is trots he?
En vraag je je dan niet af waarom hij het júist met nazisme vergelijkt, en niet met, zoals tvlxd voorstelt, met feminisme?quote:Op woensdag 15 november 2006 11:01 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wat de gevolgen zijn weten we niet want dat is koffiedik kijken, hij vergelijkt alleen het proces van islamisering met het proces van de opkomst van het Nazisme, hoe dat toen gegaan is, hoe men daarop (laconiek) reageerde. Inhoudelijk vergelijkt Pastors moslims dus niet met nazi's. Hoe graag sommige media en users dat ook zouden willen
quote:Op woensdag 15 november 2006 11:03 schreef tvlxd het volgende:
Maar als het niets met nazisme te maken heeft, dan is het toch niet zo'n probleem? Laat die islamisering maar komen, zou ik dan zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |