Zo, ik heb net 15 euro gestort op het goede doel waar fok mee bezig is. Fok steunt de stichting fok!. Heb net even bijgedragen. Ik schreef al in dat topic van het goede doel dat ik zoveel geld onzinnig doe besteden per jaar, dan mag ik best een keer 15 euro schenken. Die 15 euro die ik schenk is misschien de beste besteding die ik kan doen.
Ik maak geld op aan onzinnige zaken. Ik koop en ik koop en ik koop. En dan koop ik niet eens overdreven veel omdat ik niet zo heel veel te besteden heb, alsnog vind ik dat ik teveel koop.
Heb geen 10 auto's voor de deur staan en geen gouden kranen en platina tegels, alsnog koop ik onzinnige dingen.
Als ik per maand alle centen zou omdraaien, dan zou ik veel overhouden per maand. Je gaat dan wel door het leven als gierige misschien, maar wat is beter. Gierig zijn of een consumptie-maatschappij stimuleren die je van alle kanten het geld uit de zak wilt kloppen?
Die folders die ze in je bus gooien van reclame, hoe ze producten aan de man brengen. Producten die je makkelijk kunt missen. En als je dan niet goed gaat uitkijken dan koop je ook nog alle zooi die ze je aanbieden.
Ik zei dat net ook al, ik heb weinig nodig, waarom koop ik alsnog spullen als ik geen spullen nodig heb??? Omdat deze maatschappij gewoon is ingericht als consumptie-maatschappij.
Kopen kopen kopen, het draait om het kopen.
In principe geef ik nog liever al mijn geld weg, dan dat ik het besteed aan onzin. 10 miljoen euro winnen, ik schreef vaker dat ik van alles zou kopen met dat geld. Maar ik wil niet eens kopen, ik laat me dus verleiden tot kopen door reclame en mooie praatjes.
Het liefst wil ik een simpel bestaan houden. Hoewel je mijn pc niet moet afpakken en mijn biertje en sigaret ook niet. Boeken haal ik wel in de bibliotheek en muziek ook.
Hoe eenvoudig kun je een leven leiden??? Je kunt dan natuurlijk tever doorschieten daarin. Maar sommige mensen denken dus echt dat ze spullen nodig hebben om te genieten. Ik ben matig daarin, met een inkomen dat niet hoog is kun je niet overdreven gaan doen. Ik wil niet eens overdreven veel doen omdat het allemaal afleidt. Zoals rage against the machine zegt. " What does the billboard say, come and play, come and play, forget about the movement". Weet niet 100 procent zeker wat ze ermee bedoelen, toch vertelt iedere reclame-zuil en ieder reclame-bord dat je mee moet spelen met het spel van de producenten. Al die reclame's van mooi uitziende mobiele telefoons, hele poespas en ga zo door. En iedereen wilt meedoen omdat ze anders niet erbij horen. The fight-club ga ik binnenkort nog eens kijken
![]()
Echt super film. Zouden ze best een tweede deel van mogen maken. Een vechtersclub dat zich tegen de huidige maatschappij gaat verzetten. Waar het veel draait om mooie spullen en status.
Artiesten die 350 miljoen euro per 5 jaar verdienen, die gooien alles over de balk. En dan kun je weer zeggen dat ze het verdienen en dat geld moet rollen. Ondertussen hou je wel de consumptie-maatschappij in ere.
En dan zeg ik dus ook, af en toe kopen is niet erg. Maar het lijkt vaak erop dat het gaat om 24/7 kopen en consumeren.
Mensen met volle tassen. Lalalalalalal.
Ik ga iedere maand meedoen aan een goed doel. Jammer dat fok! maar eens per jaar een goed doel op poten zet. Ik wil betrokken zijn bij een goed doel dus ook. Als ik stort op de kanker-stichting dan is dat te ver van mijn bed, en als je dan hoort dat de hoogste binnen de stichting 150,000 euro per jaar verdiend dan weiger ik het salaris te betalen van zo iemand. Geef me dan maar een eerlijk opgezet doel waar de mensen vrijwillig meewerken of tegen een minimum inkomen.
Zo, even ei kwijt weer. Tok tok tok.
Nog iets, mensen die op het randje van een psychose leven, met zulke mensen praten is dus moeilijk. Ik ben mijn psychotische praat ver voorbij, ik kom zo nu en dan mensen tegen die er wel last van hebben en het is bijna onmogelijk om een goed gesprek te voeren met zulke mensen. Als mensen de realiteit totaal verloren zijn uit het oog, en ze praten gewoon in een vreemde taal, wat moet je met zulke mensen aanvangen??? Ik neem dan afstand omdat je bij alles wat je zegt die mensen nog meer naar beneden gaat halen. Ze nemen ook alles erg serieus wat je tegen die mensen zegt.
Ze vatten bepaalde woorden fout op, ze zien overal een boodschap in. Ik heb dat ook gehad maar ik ben er God zij dank vanaf, ik hou me liever bezig met reeele zaken. Hoewel af en toe zweven niet kwaad kan
![]()
Even zweven en dan snel weer met beide benen op de grond, eeuwig zweven daar ga je van dwalen. En hoe langer je dwaalt des te wereld-vreemder je gaat zijn. Totdat je de complete realiteit uit het oog verliest en dan zijn de bananen gaar.