Klinkt niet echt neequote:Op dinsdag 14 november 2006 22:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Lo ha ... ff een update van mij
me werk gaat kut... mag misschien na de proeftijd oprotten
me relatie is kut
en ik heb ruzie met me ouders....
Wat moet je doen als iemand een vloek over je heeft uitgesproken?
dus nu zit er niemand achter de knoppenquote:Op woensdag 15 november 2006 11:03 schreef Ashavan het volgende:
Metro![]()
ProRail krijgt harde kritiek om ontsporingen
Wasn't me...heb vakantie
Beseffen dat het leven vaak kut kan zijn en dat het kutte erbij hoort bij het leven.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
me relatie is kut
ohjee, ik zie je post nu pas. Kut zegquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
me relatie is kut
Ik heb al heel lang een visa card maar gebruik hem eigenlijk alleen in het buitenland.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:35 schreef Ashavan het volgende:
Wees blij dat je geen Visa heb. Zo dat heeft me problemen bezorgd in het begin niet te weinig
Ik heb weinig spullen in mijn woning. En ik vind dat helemaal niet erg. Waarom heb ik veel troep nodigquote:Op woensdag 15 november 2006 14:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat is nodig en wat is niet nodig? Ik ben dus echt vaak van mening dat ik liever een simpel leven doe leiden zonder veel spullen dan dat ik het hele huis vol rotzooi heb liggen. Dan kan ik beter iedere maand gaan sparen. Alleen maar sparen en oppotten. En dan in de toekomst misschien iets zien dat ik echt wil hebben.
Visa, ik dacht eerst dat je vista bedoelde van windowsquote:Op woensdag 15 november 2006 14:35 schreef Ashavan het volgende:
Wees blij dat je geen Visa heb. Zo dat heeft me problemen bezorgd in het begin niet te weinig
Tegenwoordig heb ik een excell spreadsheet opgezet. Daarin vermeld ik mijn inkomsten en de vaste lasten in een andere rij. Dan hou ik een x bedrag om de hele maand dingen mee te doen en de rest wordt op de spaarrekening gezet.
Maar ja als je dan geen geld heb en toch iets wil doen moet je discipline hebben om niet even vlug iets van je spaarrekening te halen en te denken.: "oh dan spaar ik dat volgende maand extra en heb ik dan minder voor een keer". Dat werkt niet bij mij
Reclames donder ik meteen weg. Tenzij ik in een periode zit waar ik specifiek iets zoek dan lees ik ze wel om te vergelijken en te zoeken naar wat ik wil.
Je kunt bijna altijd kiezen voor een ander mobieltje of korting op je abboquote:Op woensdag 15 november 2006 14:43 schreef Ashavan het volgende:
Je hebt ook mensen, zoals mijn biologische moeder, die een abbo hebben en elk jaar een nieuw mobieltje krijgen voor nop bij hun abbo. Zie daar het nut niet van in. Heb 3 -5 jaar gedaan met voorgaande mobiel en heb hem vervangen alleen omdat ik hem per ongeluk bij de was had gedaan hahaha.
Maar merk het ook bij mezelf. Ik ben niet tevreden met het eerste de beste. Een tv of een kast of wat dan ook is niet goed tenzij het overeenkomt met het idee dat ik er over heb. Hou van mooie spulletjes en geen afgedankte kringloop spullen en dat kost gewoon meer. Velen gaan dan leningen afsluiten terwijl ik van me opa leerde om te sparen. Zodoende heeft het object ook meer waarde voor je omdat je er moeite voor heb moeten doen en ga je er ook voorzichtiger en langduriger mee om.
Visa gebruik ik alleen als ik via het internet wat spullen via amazon.com importeer of op vakanties. Maar zorg altijd dat ik het geld al heb voordat ik het uitgeef. Zodoende betaal ik de uitgave op me visa dezelfde dag van me uitgave meestal al terug en heb 0 schulden.
Ik zou jezelf geen vrek noemen maar verstandig noemen. Je wordt ook nog eens nerveus als je spullen koopt waar je achteraf spijt van krijgt. Het gaat op de wekker werken dus. Koop je een mp3 speler van 360 euro bijvoorbeeld, elders een betere te krijgen die 150 euro goedkoper is. Kassa dus. Kassa kassa. Je bespaart in 1 klap 150 euro en krijgt zelfs een beter product daarvoor.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb weinig spullen in mijn woning. En ik vind dat helemaal niet erg. Waarom heb ik veel troep nodigIk heb wat ik nodig heb en als ik iets niet meer gebruik verkoop ik het of gooi ik het weg. Ik heb een beetje een hekel aan veel materiele spullen.
En inderdaad, bij alles wat je koopt gewoon jezelf afvragen:
- Heb ik het nu nodig?
- Heb ik het in de toekomst nodig?
- Word ik gelukkig van de aanschaf? en zo ja hoe lang?
Als ik alle drie die dingen positief kan beantwoorden koop ik het, anders niet.
(ja ik ben een vrek)
Kloptquote:Op woensdag 15 november 2006 14:55 schreef Metro2005 het volgende:
@ dromenvanger, je slaat de spijker op zijn kop. Juist al die kleine dingetjes kosten je uiteindelijk een boel geld. Even een zak chips hier, een paar blikjes daar, een bakkie popcorn bij de bios.
Moet je eens kijken hoeveel geld dat aan het einde vd maand isdaar schrik je van hoor!
Klopt zekerquote:Op woensdag 15 november 2006 14:57 schreef Ashavan het volgende:
Probeerde al die uitgaven te specificeren. Niet te doen dus maakte 1 post genaamd Gepint. Schrok me kapot nadat ik het 2 maanden bij had gehouden.
Voor het geld dat velen in 1 jaar wegroken konden ze lekker voor op vakantie (1200euro ongeveer per roker). Of mensen die leningen nemen om op vakantie te gaan en dan 4-5 maanden afbetalen om dan weer een lening te nemen voor de 2e vakantie van het jaar. Zo leef je constant in de schulden en werk je eigenlijk alleen maar om alles te betalen en kun je niet echt meer vrij leven.
Ik moet mijn 1e afrekening nog krijgen. Eerder wilden ze de nota niet aanpassen.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:40 schreef Ashavan het volgende:
Een voorschot nota kun je bespreken. Als je echt hoog zit zijn ze best bereid dat aan te passen. Ze weten immers je werkelijke verbruik van de afgelopen maanden.
vorige bewoners hadden een wietplantagequote:Op woensdag 15 november 2006 15:49 schreef Ashavan het volgende:
ouch. Hoe komt die zo hoog? Vorige bewoners waren een gezin ofzo?
De voorschot die ik moet gaan betalen, inclusief VVE contributie en opstal is 160. Er zat een gozer met zijn vriendin in. Dus hoe krijg jij het voor elkaar zo hoog uit te vallen ??
Ik denk dat het erg moeilijk is om je levenswijze aan te passen aan primitief leven.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom het bestaan niet gratis is. Maar ik weet dat alles schaars is. Schaarste zorgt ervoor dat je moet betalen, en dan vraag ik vervolgens weer af waarom schaarste bestaat, waarom er niet voor iedereen alles in overvloed is en dan denk ik dat het gedaan is om overschot tegen te gaan??? Als mensen onbeperkt kunnen krijgen gratis, dan krijg je weer veel afval en dan gaat de hele waarde van het bestaan achteruit ook, schaarste zorgt tevens voor waarde, is er geen overschat maar een gebrek dan krijgt het bestaan meer waarde, je hect meer waarde aan het bestaan wanneer je niet onbeperkt kunt krijgen wat je wilt. Toch geloof ik dat ze in de toekomst komen met anderen manieren van produceren. Ik geloof echt in kopieren van producten. 1 blik soep maak je 1 miljoen blikken van. Materie kopieren en vermenigvuldigen zonder kosten. Alleen de afschrijving van de apparatuur.
Als ik het over de toekomst heb waar producten gekopierd worden dan zal ik vast en zeker dood zijn in dit bestaan, maar goed, wie weet word ik ooit geboren in een bestaan waar het wel gratis is allemaal.
In een toekomst over 100,000 jaar. Dat ik in dit leven moet leren leven met de kosten van het leven, en dat ik na dit leven ga kiezen voor een leven waar het wel gratis is.
En dan kun je je afvragen wat de impuls is in een leven waar alles gratis is, maar dan zullen er vast en zeker andere activiteiten zijn. Research & ontwikkeling misschien.
34 cent per blikje bier weten te besparen, 5 *34 cent = 1,70 euro. Heb nog lollies gekocht van 1,50 euro per zak. Om zo proberen minder te roken, dan neem ik een lolly inplaats van een sigaret. Om zodoende van 1 pakje naar een half pakje te gaan. Is nog gezond ook.
Een gratis bestaan ga ik niet meemaken in mijn leven.
Een bestaan waarbij ik zelf het eten doe oogsten lijkt me ook wat. Zelf bier brouwen en zelf groente telen en zelf het vlees slachten. Back to basicsAlles van eigen hand. In principe heb je zelfs geen electriciteit nodig. Maar dat kan weer te ver gaan.
Een tijdje back to basics lijkt me wat, om te kijken wat het verschil is. Een aantal maanden helemaal primitief leven, en dan kijken hoe het vervolgens weer bevalt in de luxe. De luxe die vaak zo vanzelfsprekend lijkt. Primitief leven zeg ik wel dat ik eens zou willen proberen, wie weet kan ik daar helemaal niet aan wennen. Dat ik terug ren naar de luxe.
inderdaad, volgens mij selecteren ze ook wel een beetje om domheid en onaanpasbaarheid enzo.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:10 schreef Ashavan het volgende:
Heb 2 keer moeten kijken omdat Starseed er naar keek. Zat echt van: "zijn die mensen nu zo snob en dom of is het in scene gezet".
Dat gezin dat bij die negers moest verblijven en die constant commentaar leveren en een grote bek hebben. De moeder van dat gezin hing me na 5 minuten al de strot uit. Geef je dan niet op voor het programma. Stelletje aso's dat het gezin was. Die vrouwen in dat belgisch gezin snapten het ook niet echt volgens mij.
Vond het wel geinig "vader die geen zonen heeft"
Valt me op dat vrouwen in het algemeen zeer irritant zijn en moeite met omschakelen hebben. Totaal niet flexibel en meegaand en dat soort mensen sterven als eerste.
Op zich is omschakelen niet zo moeilijk als het nodig is. Maar in die shows is het niet nodig, er zit geen psychologische drang of een sociologische drijfveer. Die mensen weten dat ze na een tijdje weer in hun eigen warme bedje liggen dus waarom de moeite nemen die omschakeling te maken.
Ik ben eerder benieuwd naar hoe we er over 50 jaar aan toe zijn als de olievoorraden op zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Tijd voor biertje
Dit bier is 34 cent goedkoper per blik, en het smaakt zelfs beter nu. Niet omdat het goedkoper is maar de smaak is dik in orde
Proost!!!!
Ik ben dus ook altijd nieuwsgierig hoe de toekomst er over 10,000 jaar uitziet. Ik wil dat vaak weten. Maar goed, wie weet moet ik dan leren om in de toekomst te kijken. 1 dag rondlopen in de maatschappij van over 10,000 jaar. Kijken of het beter of slechter is. Kijken wat anders is.
Of de mensheid verstandiger is geworden of juist niet.
Wat denken jullie ervan?
Is het over 10,000 jaar beter of slechter? Of is het misschien over 10,000 jaar helemaal ten einde gekomen met het menselijke ras?
Of is dat een vreemde vraag? Ik hoor die vraag zelden op fok!. Hoe denk je dat het over 10,000 jaar is. Maar je kunt misschien beter beginnen met de toekomst over 10 jaar of 20 jaar. 10,000 jaar is misschien niet voor te stellen ook. Misschien is de mensheid over 10,000 jaar compleet veranderd qua uiterlijk.
maar nee gekkiequote:Op woensdag 15 november 2006 10:48 schreef Metro2005 het volgende:
hallo![]()
hee sararaats heeft weer een nieuwe liefdedat is al de 20e in 2 weken tijd
Het was meer dat programma's na een tijdje stoptte met werkenquote:Op woensdag 15 november 2006 16:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Good job !!!!
Een pc die niet draait wekt ergernis op .
Ben je lekker mee. Krijgt je geld terug, maar ik wil de gamequote:Kan ik mijn bestelling retour sturen?
U kunt de artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Voor alle artikelen geldt dat deze in oorspronkelijke en onbeschadigde staat moeten zijn. Daarnaast wordt een retourzending van een cd, cd-rom, DVD, game of softwareartikel alleen geaccepteerd als de verpakking ongeopend is. Stuur het artikel binnen 7 werkdagen terug, vergezeld van de originele factuur/pakbon.
Vul alstublieft op de achterzijde van de factuur/pakbon de reden van retour in en stuur het artikel kosteloos naar:
bol.com Retouren
Antwoordnummer 10505
5140 WB Waalwijk
Betreft het een elektronica-artikel of een PC-accessoire? Gebruik dan onderstaand adres.
bol.com
t.a.v. SCE Retouren
Antwoordnummer 13505
4130 ZX Vianen
Krijg ik na mijn retourzending automatisch een nieuw artikel?
Nee, wanneer u een artikel heeft geretourneerd, ontvangt u niet automatisch een vervangend exemplaar. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt, vervalt de betalingsverplichting voor het artikel of wordt het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort op uw rekening. Plaats vervolgens weer een bestelling als u een nieuw exemplaar wilt.
Inderdaad klotequote:Op woensdag 15 november 2006 16:54 schreef Ashavan het volgende:
Ben je lekker mee. Krijgt je geld terug, maar ik wil de game
21quote:Op woensdag 15 november 2006 16:59 schreef sararaats het volgende:
mijn grote liefde staat in m'n fotoboek (en nee, het is niet Beth Broderick)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |