abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43558502
my turn !

gna

Werewolf
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:05:01 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_43559242
Lo ha ... ff een update van mij

me werk gaat kut... mag misschien na de proeftijd oprotten
me relatie is kut
en ik heb ruzie met me ouders....

Wat moet je doen als iemand een vloek over je heeft uitgesproken?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_43559426
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:

me relatie is kut

Klinkt niet echt nee

Wie heeft die vloek uitgesproken?

Zal ik hem ongedaan maken ?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:12:04 #4
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43559586
Net terug van het karten. Het zat met 1 kart niet mee. Die bleef maar vermogen verliezen ongeacht wat we probeerden. Heb toen maar een ander gepakt en met die kart me eigen tijd weer verbeterd. Rij nu ook een stuk constanter wat erg van pas gaat komen op de 26e Vroeg aan een paar hoe zij 2 bochten namen aangezien ik daar steeds de rem lichtjes hanteerde. Toen ze me het uitgelegd hadden gingen me tijden verder omlaag. Ze mogen van mij de rem er nu wel uitslopen aangezien je ze niet gebruikt.

Ik zou de vloek uitlachen en de persoon die het uitsprak ook en dan een paar Goetia op zijn/haar dak sturen zodat het meteen afgeleerd wordt. Maar dan is de vraag...Hoe weet jij zo zeker dat er een vloek op jouw rust?

Metro. Geluk en toeval bestaat niet. Alleen mensen die geleefd worden ipv het leven zelf te leven denken dat. 1 van de technieken die ik hanteer om altijd te krijgen wat ik wil is die van Austin Osman Spare en Frater U.D. Beiden behandelen de Zegel techniek van de Chaos magie stroming.

http://www.hermetic.com/spare/
http://www.chaosmatrix.org/library/ud.php
http://www.paganlibrary.com/reference/sigil_magic.php
Zoek ook naar het e-book Practical Sigil Magic van Frater U.D.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ashavan op 14-11-2006 22:22:33 ]
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:32:20 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43560517
Weet je wat ik moeilijk vind van mensen die je zomaar benaderen op internet? De betrouwbaarheid. Mensen die mij zomaar opzoeken op internet om te praten over van alles en nog wat. Dan weet ik nooit wat die mensen bedoelen. Of ze me willen bezeiken en nog meer.

Zielen ging het even over, maar goed. Ik ga niet teveel in op dat contact. Ik vertrouw het niet helemaal dus ik kap zulke contacten liever af.

Wel interessant contact maar te vaag.

Ik ga niet alles vertellen erover. Maar het is me te vaag.

Zielen kun je veel over schrijven, hoe wazig een geest kan zijn kun je ook veel over schrijven. En zo kun je over meer zaken veel schrijven. Maar dan wil ik wel de identiteit een beetje weten van zo'n persoon. Ik wil weten met wie ik te maken heb.

Je kunt gerust praten met mij over je eigendom verliezen van je eigen ziel en nog meer. Maar laat dan wel weten wie je bent. En hoe kom je erachter wie wie is op internet???? Iedereen kan voor Balkendende doorgaan als ie wil??

Dat is dus een nadeel van internet. Een goed gesprek sla ik zeker niet af, maar als de andere partij wisselt van identiteit dan heb ik geen zin meer.

Ik wil het liefst het sofi nummer weten en alles, en dan bewijs zien over de echtheid en betrouwbaarheid.

Maar zo werkt het anonieme internet niet. Vandaar al die misdragingen.

Ik ga offline nu

3rd rock from the sun kijken
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_43561375
toch best een originele TT vind je niet?

ik moet zeggen dat het recht uit m'n vinger komt

zeg nu zelf, ik ben nu toch veel rustiger dan in maart
Werewolf
pi_43565082
waar zit iedereen?
Werewolf
pi_43568998
yay, ik droomde over Annemie Van der Voort

m'n grootste liefde ooit

rrrrauw
Werewolf
pi_43569443
mogguh
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Moderator woensdag 15 november 2006 @ 10:03:11 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43570023
Goedemorgen allemaal!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 15 november 2006 @ 10:17:57 #11
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43570375
* Ashavan rolt eens uit bed
mogguh
pi_43571078
hallo

hee sararaats heeft weer een nieuwe liefde dat is al de 20e in 2 weken tijd
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 15 november 2006 @ 11:03:58 #13
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43571456
Metro

ProRail krijgt harde kritiek om ontsporingen
Wasn't me...heb vakantie
pi_43572643
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:03 schreef Ashavan het volgende:
Metro

ProRail krijgt harde kritiek om ontsporingen
Wasn't me...heb vakantie
dus nu zit er niemand achter de knoppen nee fijn is dat
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 15 november 2006 @ 12:14:54 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43573232
quote:

me relatie is kut

Beseffen dat het leven vaak kut kan zijn en dat het kutte erbij hoort bij het leven.

Een rotte perdiode maakt iedereen mee. En daarna gaat het vanzelf weer beter.

Ik ben net wakker en heb heftig liggen dromen weer. Weet alleen niet meer waarover
pi_43573270
quote:

me relatie is kut

ohjee, ik zie je post nu pas. Kut zeg

waarom is je relatie kut? en waarover heb je ruzie met je ouders? is dat niet op te lossen?
en wat is er op je werk aan de hand
  woensdag 15 november 2006 @ 14:27:41 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43576819
Zo, ik heb net 15 euro gestort op het goede doel waar fok mee bezig is. Fok steunt de stichting fok!. Heb net even bijgedragen. Ik schreef al in dat topic van het goede doel dat ik zoveel geld onzinnig doe besteden per jaar, dan mag ik best een keer 15 euro schenken. Die 15 euro die ik schenk is misschien de beste besteding die ik kan doen.

Ik maak geld op aan onzinnige zaken. Ik koop en ik koop en ik koop. En dan koop ik niet eens overdreven veel omdat ik niet zo heel veel te besteden heb, alsnog vind ik dat ik teveel koop.

Heb geen 10 auto's voor de deur staan en geen gouden kranen en platina tegels, alsnog koop ik onzinnige dingen.

Als ik per maand alle centen zou omdraaien, dan zou ik veel overhouden per maand. Je gaat dan wel door het leven als gierige misschien, maar wat is beter. Gierig zijn of een consumptie-maatschappij stimuleren die je van alle kanten het geld uit de zak wilt kloppen?

Die folders die ze in je bus gooien van reclame, hoe ze producten aan de man brengen. Producten die je makkelijk kunt missen. En als je dan niet goed gaat uitkijken dan koop je ook nog alle zooi die ze je aanbieden.

Ik zei dat net ook al, ik heb weinig nodig, waarom koop ik alsnog spullen als ik geen spullen nodig heb??? Omdat deze maatschappij gewoon is ingericht als consumptie-maatschappij.

Kopen kopen kopen, het draait om het kopen.

In principe geef ik nog liever al mijn geld weg, dan dat ik het besteed aan onzin. 10 miljoen euro winnen, ik schreef vaker dat ik van alles zou kopen met dat geld. Maar ik wil niet eens kopen, ik laat me dus verleiden tot kopen door reclame en mooie praatjes.

Het liefst wil ik een simpel bestaan houden. Hoewel je mijn pc niet moet afpakken en mijn biertje en sigaret ook niet. Boeken haal ik wel in de bibliotheek en muziek ook.

Hoe eenvoudig kun je een leven leiden??? Je kunt dan natuurlijk tever doorschieten daarin. Maar sommige mensen denken dus echt dat ze spullen nodig hebben om te genieten. Ik ben matig daarin, met een inkomen dat niet hoog is kun je niet overdreven gaan doen. Ik wil niet eens overdreven veel doen omdat het allemaal afleidt. Zoals rage against the machine zegt. " What does the billboard say, come and play, come and play, forget about the movement". Weet niet 100 procent zeker wat ze ermee bedoelen, toch vertelt iedere reclame-zuil en ieder reclame-bord dat je mee moet spelen met het spel van de producenten. Al die reclame's van mooi uitziende mobiele telefoons, hele poespas en ga zo door. En iedereen wilt meedoen omdat ze anders niet erbij horen. The fight-club ga ik binnenkort nog eens kijken Echt super film. Zouden ze best een tweede deel van mogen maken. Een vechtersclub dat zich tegen de huidige maatschappij gaat verzetten. Waar het veel draait om mooie spullen en status.

Artiesten die 350 miljoen euro per 5 jaar verdienen, die gooien alles over de balk. En dan kun je weer zeggen dat ze het verdienen en dat geld moet rollen. Ondertussen hou je wel de consumptie-maatschappij in ere.

En dan zeg ik dus ook, af en toe kopen is niet erg. Maar het lijkt vaak erop dat het gaat om 24/7 kopen en consumeren.

Mensen met volle tassen. Lalalalalalal.

Ik ga iedere maand meedoen aan een goed doel. Jammer dat fok! maar eens per jaar een goed doel op poten zet. Ik wil betrokken zijn bij een goed doel dus ook. Als ik stort op de kanker-stichting dan is dat te ver van mijn bed, en als je dan hoort dat de hoogste binnen de stichting 150,000 euro per jaar verdiend dan weiger ik het salaris te betalen van zo iemand. Geef me dan maar een eerlijk opgezet doel waar de mensen vrijwillig meewerken of tegen een minimum inkomen.

Zo, even ei kwijt weer. Tok tok tok.

Nog iets, mensen die op het randje van een psychose leven, met zulke mensen praten is dus moeilijk. Ik ben mijn psychotische praat ver voorbij, ik kom zo nu en dan mensen tegen die er wel last van hebben en het is bijna onmogelijk om een goed gesprek te voeren met zulke mensen. Als mensen de realiteit totaal verloren zijn uit het oog, en ze praten gewoon in een vreemde taal, wat moet je met zulke mensen aanvangen??? Ik neem dan afstand omdat je bij alles wat je zegt die mensen nog meer naar beneden gaat halen. Ze nemen ook alles erg serieus wat je tegen die mensen zegt.

Ze vatten bepaalde woorden fout op, ze zien overal een boodschap in. Ik heb dat ook gehad maar ik ben er God zij dank vanaf, ik hou me liever bezig met reeele zaken. Hoewel af en toe zweven niet kwaad kan Even zweven en dan snel weer met beide benen op de grond, eeuwig zweven daar ga je van dwalen. En hoe langer je dwaalt des te wereld-vreemder je gaat zijn. Totdat je de complete realiteit uit het oog verliest en dan zijn de bananen gaar.
  woensdag 15 november 2006 @ 14:30:35 #18
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43576933
Je leeft naar je inkomen zeggen ze. En dat kan ik zelf onderstrepen. Ondanks dat ik mezelf een limiet heb opgesteld ben ik vaak geneigd er soms gewoon dwars doorheen te schieten.

Nog 30 bladzijdes is dit boek ook weer uit
  woensdag 15 november 2006 @ 14:34:26 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43577051
Inderdaad leef je naar inkomen, maar zelfs met weinig kun je nog teveel gaan uitgeven. Geld op de rekening is verleidelijk. Ik laat me niet alleen verleiden door mooie reclame maar zeker ook door mijn bank-saldo. Geld vraagt vaak erom dat het uitgegeven wil worden in mijn geval. Het jeukt als ik geld heb.

Sta ik tegen het einde van de maand krap bij kas, dan geef ik vanzelf niet veel uit. Dan draai ik vanzelf de centen vaker om.

Zodra ik nieuw geld op de rekening heb dan begint het hier te jeuken. Alsof het op moet gemaakt worden ook.

En vaak koop ik dan nogmaals de foute producten omdat ik niet goed weet wat ik wil kopen. Ik koop dan zomaar om te kopen, en vaak ben ik niet eens tevreden met wat ik koop. Ik zou op dit moment dus ook niet weten wat ik zou willen kopen.

Een groot bed van 3 bij 3 meter met een super relaxte matras. Inrichten van de zolderkamer maar zelfs dat hoeft niet. Dat bed dat ik nu heb daar slaap ik ook lekker op. Dus waarom zou ik een duurder bed kopen als ik nu ook uitgerust wakker wordt?

Wat is nodig en wat is niet nodig? Ik ben dus echt vaak van mening dat ik liever een simpel leven doe leiden zonder veel spullen dan dat ik het hele huis vol rotzooi heb liggen. Dan kan ik beter iedere maand gaan sparen. Alleen maar sparen en oppotten. En dan in de toekomst misschien iets zien dat ik echt wil hebben.
  woensdag 15 november 2006 @ 14:35:44 #20
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43577098
Wees blij dat je geen Visa heb. Zo dat heeft me problemen bezorgd in het begin niet te weinig

Tegenwoordig heb ik een excell spreadsheet opgezet. Daarin vermeld ik mijn inkomsten en de vaste lasten in een andere rij. Dan hou ik een x bedrag om de hele maand dingen mee te doen en de rest wordt op de spaarrekening gezet.

Maar ja als je dan geen geld heb en toch iets wil doen moet je discipline hebben om niet even vlug iets van je spaarrekening te halen en te denken.: "oh dan spaar ik dat volgende maand extra en heb ik dan minder voor een keer". Dat werkt niet bij mij

Reclames donder ik meteen weg. Tenzij ik in een periode zit waar ik specifiek iets zoek dan lees ik ze wel om te vergelijken en te zoeken naar wat ik wil.
pi_43577123
droom, die consumptiemaatschappij komt mij ook mijn strot uit. Reclamefolders kieper ik direct weg, en de enkele keer dat ik ze opensla dan bekruipt me altijd een beetje een naar gevoel. Waarom moet je in vredesnaam je mobieltje na een jaar al weggooien en een nieuwe halen. Waarom moet je je tv vervangen voor een lcd scherm, waarom ???

Ik ben zelf misschien een beetje doorgeschoten in mijn gierigheid maar ik heb echt een enorme bloedhekel aan geld uitgeven aan luxe artikelen. Alhoewel ik voor mijn auto (hobby ) wel een uitzondering maak.

@ ashavan, je leeft inderdaad naar inkomen. Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik geld zat elke maand. (fulltime baan, geen vaste lasten ) en nog had ik elke maand geld tekort.
Pas toen ik een keer werkeloos ben geweest besefte ik me pas goed hoe waardevol geld eigenlijk is. Met lede ogen zag ik mijn spaarrekening leeglopen terwijl er niks bij kwam. Toen ben ik ook flink gaan maaien in mijn uitgavenpatroon. Heb abonnementen opgezegd, probeerde zuinig aan te doen etc etc.

Nu ik op mezelf woon is het gemiddeld, ik hou geld over maar echt veel is het niet. Ik leef dus zuinig maar ik klaag echt niet. Ik kan mijn rekeningen betalen, ik kan een auto voor de deur betalen, ik kan weg wanneer ik dat wil, kan naar de bioscoop als ik daar zin in heb, hoef geen honger te lijden ed.
Kortom, ik heb alles wat mijn hartje begeert.

Tevreden zijn met wat je hebt is tegenwoordig blijkbaar erg lastig ofzo getuige het aantal mensen dat ik ken die helaas wel telkens in de commercie trappen (letterlijk elk jaar 3 nieuwe mobieltjes kopen ed)
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:35 schreef Ashavan het volgende:
Wees blij dat je geen Visa heb. Zo dat heeft me problemen bezorgd in het begin niet te weinig
Ik heb al heel lang een visa card maar gebruik hem eigenlijk alleen in het buitenland.
De rest van het jaar gebruik ik die rekening nooit.
pi_43577257
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:34 schreef Dromenvanger het volgende:

Wat is nodig en wat is niet nodig? Ik ben dus echt vaak van mening dat ik liever een simpel leven doe leiden zonder veel spullen dan dat ik het hele huis vol rotzooi heb liggen. Dan kan ik beter iedere maand gaan sparen. Alleen maar sparen en oppotten. En dan in de toekomst misschien iets zien dat ik echt wil hebben.
Ik heb weinig spullen in mijn woning. En ik vind dat helemaal niet erg. Waarom heb ik veel troep nodig Ik heb wat ik nodig heb en als ik iets niet meer gebruik verkoop ik het of gooi ik het weg. Ik heb een beetje een hekel aan veel materiele spullen.

En inderdaad, bij alles wat je koopt gewoon jezelf afvragen:
- Heb ik het nu nodig?
- Heb ik het in de toekomst nodig?
- Word ik gelukkig van de aanschaf? en zo ja hoe lang?

Als ik alle drie die dingen positief kan beantwoorden koop ik het, anders niet.

(ja ik ben een vrek )
  woensdag 15 november 2006 @ 14:43:04 #23
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43577311
Je hebt ook mensen, zoals mijn biologische moeder, die een abbo hebben en elk jaar een nieuw mobieltje krijgen voor nop bij hun abbo. Zie daar het nut niet van in. Heb 3 -5 jaar gedaan met voorgaande mobiel en heb hem vervangen alleen omdat ik hem per ongeluk bij de was had gedaan hahaha.

Maar merk het ook bij mezelf. Ik ben niet tevreden met het eerste de beste. Een tv of een kast of wat dan ook is niet goed tenzij het overeenkomt met het idee dat ik er over heb. Hou van mooie spulletjes en geen afgedankte kringloop spullen en dat kost gewoon meer. Velen gaan dan leningen afsluiten terwijl ik van me opa leerde om te sparen. Zodoende heeft het object ook meer waarde voor je omdat je er moeite voor heb moeten doen en ga je er ook voorzichtiger en langduriger mee om.

Visa gebruik ik alleen als ik via het internet wat spullen via amazon.com importeer of op vakanties. Maar zorg altijd dat ik het geld al heb voordat ik het uitgeef. Zodoende betaal ik de uitgave op me visa dezelfde dag van me uitgave meestal al terug en heb 0 schulden.
  woensdag 15 november 2006 @ 14:48:57 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43577492
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:35 schreef Ashavan het volgende:

Tegenwoordig heb ik een excell spreadsheet opgezet. Daarin vermeld ik mijn inkomsten en de vaste lasten in een andere rij. Dan hou ik een x bedrag om de hele maand dingen mee te doen en de rest wordt op de spaarrekening gezet.

Maar ja als je dan geen geld heb en toch iets wil doen moet je discipline hebben om niet even vlug iets van je spaarrekening te halen en te denken.: "oh dan spaar ik dat volgende maand extra en heb ik dan minder voor een keer". Dat werkt niet bij mij

Reclames donder ik meteen weg. Tenzij ik in een periode zit waar ik specifiek iets zoek dan lees ik ze wel om te vergelijken en te zoeken naar wat ik wil.
Visa, ik dacht eerst dat je vista bedoelde van windows

Maar een credit-card inderdaad, uit zelf-bescherming neem ik die ook niet. Dan is het nog makkelijker om te kopen.

Een spreadsheet opstellen ga ik ook zeker doen. Al moet ik iedere uitgave van 1 euro erop vermelden. En dan maak ik wederom de fout om 1 euro als maar aan te merken. 1 euro is 1 euro. Maak je 10 * 1 euro op dan maak je 10 euro op. Maak je 30 keer per maand 10 euro op dan maak je 300 euro op. En zo gaat dat door. Dus het is zeker verstandig om je uitgaves en inkomsten bij te houden en dat ga ik zeker doen ook.

Eergisteren stond ik in een muziek-zaak, ik wilde het nieuwe album van Enigma kopen maar ze hadden hem dus niet, ze moesten dat album bestellen nog. Zou dat album aanwezig zijn geweest dan had ik misschien weer 19 euro uitgegeven. En dat zijn weer 19 euro. Dat album van Enigma zal vast en zeker gratis op internet staan. Dan mag dat wel illegaal zijn dat downloaden, hoe muziek-winkels en platen-maatschappijen het geld uit de zak kloppen van consumenten dat reken ik onder mijn eigen recht ook onder illegale activiteiten.

Spaar-rekening plunderen heb je inderdaad ook nog Je ziet wat moois en haalt al het geld van je spaarrekening, dan heeft sparen nog geen nut. Maar als je dan iets koop waar je iedere dag gebruik van maakt is dat wat anders. Een auto of een huis of een computer of een ijskast of een wasmachine. Duurzame goederen waar je langdurig plezier aan hebt. Dat reken ik dan onder uitgaves die wel okey zijn. Maar ook met duurzame goederen kun je weer de fout ingaan.

Ik had me laten verleiden door een google reclame over een web-space. 55 euro was ik kwijt voor 1 jaar, google die biedt je van alles aan van verschillende aanbieders en dan kom ik er vervolgens achter dat er elders een aanbieder is die gewoon veel en veel goedkoper is en die zelfs betere zaken doet aanbieden.

Afgaan op reclame zomaar. Je kunt nog beter eerst 2 uur vergelijken met goed verstand. Daarom zijn die reclame-folders wel vaker nuttig om de goedkoopste te zoeken. Ook die site van kieskeurig waar consumenten zelf producten vergelijken. Vertellen consumenten hun positieve en negatieve ervaringen online. Erg nuttig kan dat zijn.

En zo is het beter op altijd 3 keer na te denken. Impulsief kopen Ik moet daar vanaf stappen. Een boekje voer reiki gekocht een tijd geleden 18 euro, en dan doe ik daar niets mee. Even gelezen en dan tot de conclusie komen dat het geen 18 euro waard is. Dan ga ik naar de bibliotheek en zie ik 10 boeken liggen over reiki waar meer instaat. En dan kun je in de bibliotheek voor 15 cent dat boek lenen.

En zo kun je gaan besparen en besparen en besparen. Zoveel besparen totdat je een goede uitgaande geld-stroom hebt. Geen onnodig geld over de balk.

En dan spreek ik voor mezelf. Red-bull dus ook. 1,30 cent per blikje, bullit kost 42 cent. Zelfde effect. En koffie is nog goedkoper
pi_43577687
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:43 schreef Ashavan het volgende:
Je hebt ook mensen, zoals mijn biologische moeder, die een abbo hebben en elk jaar een nieuw mobieltje krijgen voor nop bij hun abbo. Zie daar het nut niet van in. Heb 3 -5 jaar gedaan met voorgaande mobiel en heb hem vervangen alleen omdat ik hem per ongeluk bij de was had gedaan hahaha.

Maar merk het ook bij mezelf. Ik ben niet tevreden met het eerste de beste. Een tv of een kast of wat dan ook is niet goed tenzij het overeenkomt met het idee dat ik er over heb. Hou van mooie spulletjes en geen afgedankte kringloop spullen en dat kost gewoon meer. Velen gaan dan leningen afsluiten terwijl ik van me opa leerde om te sparen. Zodoende heeft het object ook meer waarde voor je omdat je er moeite voor heb moeten doen en ga je er ook voorzichtiger en langduriger mee om.

Visa gebruik ik alleen als ik via het internet wat spullen via amazon.com importeer of op vakanties. Maar zorg altijd dat ik het geld al heb voordat ik het uitgeef. Zodoende betaal ik de uitgave op me visa dezelfde dag van me uitgave meestal al terug en heb 0 schulden.
Je kunt bijna altijd kiezen voor een ander mobieltje of korting op je abbo (dat zeggen ze overigens pas als je zegt dat je geen nieuw toestel hoeft).

Sparen voor dingen is zeker okee, lenen heb ik echt een bloedhekel aan.
En wat je zegt, je hebt veel meer genoegdoening van je aanschaf daardoor.

@ dromenvanger, je slaat de spijker op zijn kop. Juist al die kleine dingetjes kosten je uiteindelijk een boel geld. Even een zak chips hier, een paar blikjes daar, een bakkie popcorn bij de bios.
Moet je eens kijken hoeveel geld dat aan het einde vd maand is daar schrik je van hoor!
  woensdag 15 november 2006 @ 14:57:03 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43577719
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb weinig spullen in mijn woning. En ik vind dat helemaal niet erg. Waarom heb ik veel troep nodig Ik heb wat ik nodig heb en als ik iets niet meer gebruik verkoop ik het of gooi ik het weg. Ik heb een beetje een hekel aan veel materiele spullen.

En inderdaad, bij alles wat je koopt gewoon jezelf afvragen:
- Heb ik het nu nodig?
- Heb ik het in de toekomst nodig?
- Word ik gelukkig van de aanschaf? en zo ja hoe lang?

Als ik alle drie die dingen positief kan beantwoorden koop ik het, anders niet.

(ja ik ben een vrek )
Ik zou jezelf geen vrek noemen maar verstandig noemen. Je wordt ook nog eens nerveus als je spullen koopt waar je achteraf spijt van krijgt. Het gaat op de wekker werken dus. Koop je een mp3 speler van 360 euro bijvoorbeeld, elders een betere te krijgen die 150 euro goedkoper is. Kassa dus. Kassa kassa. Je bespaart in 1 klap 150 euro en krijgt zelfs een beter product daarvoor.

Die 3 vragen zijn okey die jij je afstelt. Hoewel die reclames op tv en die folders er juist voor willen zorgen dat je in een keer naar de winkel rent. Het liefst zien ze dat je als consument bij het lezen van zo'n folder direct overstag gaat en blindelings gaat kopen.

Daarom hebben ze zo mooie kleuren die ze erin verwerken. Ze gebruiken een mooie aantrekkelijke layout om het oog te strelen. Ze proberen je van alle kanten bankroet te maken.

Ik zei eergisteren dat ik in de reclame wil werken, maar ik wil toch liever niet meedoen aan die oplichterij. Ik noem het even oplichterij. Ik heb marketing gehad in mijn pakket en ook daar zijn ze voor de bedrijven bezig, de bedrijven staan voorop en de bedrijven willen grote winst. En dan zuigen ze je als consument van alle kanten leeg.

Hoeveel mensen staan niet in de schulden omdat ze op tv leningen aanbieden. Ze laten op die reclame mensen zien die een auto willen kopen en vervolgens smeren ze je via die reclame een lening aan waar je 20 jaar aan vast zit. Maar niet alleen auto's.

Van geleend geld kopen is ook zoiets. Je koopt spullen van geld dat je niet hebt. Je werkt jezelf in de schulden en in principe ben je dat zelf schuld. Alsnog zeg ik dat er zeker ook schuld ligt bij de verstrekkers van leningen. Mensen die niet stevig in de schoenen staan die lenen overal geld. En de aanbieder is degeen die het mogelijk maakt tot lenen. De aanbieder stimuleert het lenen ook door op tv en in dagbladen aantrekkelijk te adverteren.

Wilde nog wat zeggen maar dat ben ik vergeten even

Komt later wel. The fight-club is een goede film, alleen had die film nog verder uitgediept mogen worden. Toch eens aan mijn broer vragen of hij meer films als the fight club weet. Films die zich afzetten tegen de maatschappij dus.

Als ik straks biertjes ga halen dan koop ik eens voor de afwisseling het goedkoopste bier. Wie weet bevalt dat bier wel, en kan ik zo per dag 2 euro besparen op bier. Als de smaak niet verschilt, waarom zou ik dan meer gaan uitgeven dan nodig is?

Zelfde geldt voor sigaretten. 4 euro voor marlboro, je hebt ook pakjes van 2,50 euro. Stel nou ik merk amper verschil, dan kan ik toch beter iedere dag 1,50 euro gaan besparen?

Alleen al uit principe. Roken is sowieso zonde van het geld. Daar moet ik het eerste op leren besparen. Een sigaret is toch een sigaret en smaakt naar rook.
  woensdag 15 november 2006 @ 14:57:13 #27
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43577725
Probeerde al die uitgaven te specificeren. Niet te doen dus maakte 1 post genaamd Gepint. Schrok me kapot nadat ik het 2 maanden bij had gehouden.

Voor het geld dat velen in 1 jaar wegroken konden ze lekker voor op vakantie (1200euro ongeveer per roker). Of mensen die leningen nemen om op vakantie te gaan en dan 4-5 maanden afbetalen om dan weer een lening te nemen voor de 2e vakantie van het jaar. Zo leef je constant in de schulden en werk je eigenlijk alleen maar om alles te betalen en kun je niet echt meer vrij leven.
  woensdag 15 november 2006 @ 15:04:27 #28
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43577927
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:55 schreef Metro2005 het volgende:

@ dromenvanger, je slaat de spijker op zijn kop. Juist al die kleine dingetjes kosten je uiteindelijk een boel geld. Even een zak chips hier, een paar blikjes daar, een bakkie popcorn bij de bios.
Moet je eens kijken hoeveel geld dat aan het einde vd maand is daar schrik je van hoor!
Klopt

Het stapelt zich op. En je raakt ook gewend aan uitgeven. Ik in ieder geval. Vaak geef ik uit zonder te denken. Loop ik door de supermarkt en neem ik gewoon willekeurig een product. Dan kijk ik niet naar de prijs maar dan koop ik gewoon het eerste dat ik zie. En idioot en zeker ook logisch dat is dat ik vaak het product koop met de mooiste verpakking en dat het beste is opgesteld en ga zo door. In principe is het allemaal hetzelfde. Je betaald voor het merk maar dat weet iedereen.

Prijs-bewust noemen ze dat ook wel. Je ziet bijvoorbeeld 2,10 euro voor een zak drop, en vanzelf zou je moeten gaan beseffen waar die 2,10 euro voor staat. Misschien meteen verbinden aan je inkomen, ga je even verder met rekenen en ga je beseffen dat die zak drop binnen 1 uur op kan zijn en dat je na het eten van zo'n zak drop alleen maar een misselijk gevoel krijgt. Dat daarnaast ook drop is van 0,75 eurocent per zak.

En zo koop je dus in een maand honderden producten als het niet meer is.

Grote gezinnen met minimum inkomen die uitkomen met geld heb je, best respect heb ik voor die gezinnen. Maar ze moeten ook. Kijken ze niet op de centen dan staan ze op straat en zijn ze dakloos.

Ben nu dus echt van plan om ook als vrek door het leven te gaan, al is het om de consumptie-maatschappij niet teveel te stimuleren. Alles bijhouden en dat doe ik zometeen al even.

Goedkoopste bier, goedkoopste sigaretten, goedkoopste chips.

Bij brood heb je wel verschil, er zijn ook producten waar je wel verschil proeft. Een broed van 0,50 cent kan naar kauwgum smaken. Een brood van 1,30 eurocent kan heerlijk zijn. Kaas is dan weer iets waar het verschil minder te proeven is. Hoewel je wel een delicatesse kunt kopen bij kaas. Af en toe luxe leven kan geen kwaad, maar goed

Waar gaat het om wat ik wil zeggen

Prijs-bewust En producenten die proberen juist die prijs-bewustheid weg te werken. Hoe vaak zie je niet een afronding in reclame-folders. 99,99 euro. Om maar niet die 100 euro te laten zien. Zien mensen die 100 euro niet dan zien ze het als minder. Media-markt heeft daar ook een handje aan. Die geven producten vaak de prijs 999 euro mee. Maken ze 1000 euro dan is het meteen een wereld van verschil.

Wellicht is het zo dat ze door 1 euro minder te rekenen, 1000 tv's meer verkopen, als het niet meer is.

Zakkenvullen of is zakkenvullen niet de juiste naam?

Even roken. Ik rook nu West sigaretten. Die zijn dan 70 cent goedkoper dan Lucky strike of Marlboro. Maar alsnog kun je nog meer besparen op roken. Door zelf te draaien met een machine dus ook wel.

En gierig???? Ik denk dat het goed is dat je je niet laat uitbuiten. Je kunt beter gierig zijn dan dat je misbruik van je laat maken. Ogen open en verstand aan. En zo kun je misschien wel 250-300 euro extra besparen per maand door op de kleintjes te letten. Alleen al door op de kleintjes te letten, ga je op de grootjes letten dan word je slapend rijk

[ Bericht 36% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-11-2006 15:11:18 ]
  woensdag 15 november 2006 @ 15:13:15 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43578198
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:57 schreef Ashavan het volgende:
Probeerde al die uitgaven te specificeren. Niet te doen dus maakte 1 post genaamd Gepint. Schrok me kapot nadat ik het 2 maanden bij had gehouden.

Voor het geld dat velen in 1 jaar wegroken konden ze lekker voor op vakantie (1200euro ongeveer per roker). Of mensen die leningen nemen om op vakantie te gaan en dan 4-5 maanden afbetalen om dan weer een lening te nemen voor de 2e vakantie van het jaar. Zo leef je constant in de schulden en werk je eigenlijk alleen maar om alles te betalen en kun je niet echt meer vrij leven.
Klopt zeker

Bij het lenen verkoop je wat van jezelf. Het voelt misschien wel aan alsof je gratis geld krijgt, je verbindt jezelf met de foute instellingen. Bij een hypotheek is dat natuurlijk anders. Het gaat om die leningen waarmee je consumptie-goederen koopt en waar je mee op vakantie gaat.

Met geleend geld op vakantie is sowieso behoorlijk not-done. Na 2 weken ben je thuis en dan zit je met een schuld opgescheept.

En dan ook wat jij zegt, lenen om leningen af te betalen. Heb je hoge leningen dan blijf je in de schulden zitten. Probeer daar maar eens uit te komen. Kun je schuld-sanering aanvragen.

Zometeen ga ik even naar de C1000.

Ik zoek het goedkoopste bier uit en de goedkoopste producten, en dan ga ik eens kijken wat ik bespaar. Alleen al wat ik bespaar aan 4 halve liters bier.

Brand kost 0,79 cent per fles. Stel nou er is bier van 0,39 cent per fles of per blik die ook lekker smaakt.

4*0,40 cent = 1,60 euro.

30*1,60 = 48 euro per maand. En dat is dus meegenomen wanneer het bier lekker smaakt. Als ik het idee heb dat goedkoop bier even goed te drinken is als brand, dan koop ik voortaan goedkoop bier. Geldt ook voor de sigaretten, voor de afhaal, voor de boeken en muziek en voor de rest van alles.

Noem me maar wrek

48 euro per maand besparen dat sla ik niet af. 48 euro *12 = over de 500 euro per jaar. Alleen al aan bier.

En dan is bier echt een kleinigheid.

Roken even. Uitgaande van een besparing van 1,80 euro per pakje.

30 * 1,80 euro = 54 euro per maand.

Bier en sigaretten.

54 euro + 48 euro = 102 euro per maand.

1200 euro per jaar besparing. Aan slechte levensgewoontes. Zou ik stoppen met bier en sigaretten dan bespaar ik een kapitaal

[ Bericht 16% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-11-2006 15:18:23 ]
pi_43578663
ik leefde al redelijk zuinig maar heb daar de afgelopen maand nog eens iets van 60 euro vanaf geschaaft
Voornamelijk boodschappen. Ik haal voor een week tegelijk, geen kant en klaar rommel maar gewoon groenten, blikjes en potjes en aardappels.
Geen bussen pringles meer maar zakken chips van het huismerk, geen duur vlees meer maar gewoon goedkoop vlees en vaak kliekjes eten. Ik red het nu met max. 20 euro per week (en dat eet ik nog geregeld met zijn tweeen ook )

Tis wel meer werk om te maken maar het scheelt enorm in de uitgaven. roken doe ik sowieso niet veel dus daar kan ik amper op bezuinigen. Rook ongeveer pakje per 2 maanden ofzo, dus dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Ook de auto meot er aan geloven bij mij. wil een kleiner autootje kopen. Rij toch alleen maar kleine stukjes naar mijn werk, supermarkt en af en toe naar mijn ouders. Daar hoef ik niet in een grote dure auto voor te rijden, scheelt me weer 50 euro per maand.

Dan houdt het wel aardig op met mijn bezuinigingen. De rest vd uitgaven heb ik nl geen invloed op Hypotheek + levensverzekering en aflossing, energiekosten (wat ik overigens achterlijk vindt om dat middels een (veel te hoge) voorschotnota te moeten betalen ) en overige vaste lasten.

Telefoon heb ik niet, alleen mobiel en die gebruik ik nauwelijks.

maarja ach het leven is en blijft gewoon duur vind ik.
  woensdag 15 november 2006 @ 15:40:05 #31
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43579162
Een voorschot nota kun je bespreken. Als je echt hoog zit zijn ze best bereid dat aan te passen. Ze weten immers je werkelijke verbruik van de afgelopen maanden.
pi_43579477
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:40 schreef Ashavan het volgende:
Een voorschot nota kun je bespreken. Als je echt hoog zit zijn ze best bereid dat aan te passen. Ze weten immers je werkelijke verbruik van de afgelopen maanden.
Ik moet mijn 1e afrekening nog krijgen. Eerder wilden ze de nota niet aanpassen.
gevolg, ik betaal nu 269 euro per maand
  woensdag 15 november 2006 @ 15:49:31 #33
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43579534
ouch. Hoe komt die zo hoog? Vorige bewoners waren een gezin ofzo?

De voorschot die ik moet gaan betalen, inclusief VVE contributie en opstal is 160. Er zat een gozer met zijn vriendin in. Dus hoe krijg jij het voor elkaar zo hoog uit te vallen ??
pi_43579614
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:49 schreef Ashavan het volgende:
ouch. Hoe komt die zo hoog? Vorige bewoners waren een gezin ofzo?

De voorschot die ik moet gaan betalen, inclusief VVE contributie en opstal is 160. Er zat een gozer met zijn vriendin in. Dus hoe krijg jij het voor elkaar zo hoog uit te vallen ??
vorige bewoners hadden een wietplantage (echt waar)
  woensdag 15 november 2006 @ 15:54:25 #35
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43579717
geen wonder dat het dan zo hoog uitvalt. Tja dan zit je een paar maanden vast tot je kan aantonen dat je systematisch veel minder gebruikt. Voordeel is dat je eind van het jaar wel in 1x veel terug gaat krijgen
  woensdag 15 november 2006 @ 15:56:20 #36
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43579761
Ik vraag me altijd af waarom het bestaan niet gratis is. Maar ik weet dat alles schaars is. Schaarste zorgt ervoor dat je moet betalen, en dan vraag ik vervolgens weer af waarom schaarste bestaat, waarom er niet voor iedereen alles in overvloed is en dan denk ik dat het gedaan is om overschot tegen te gaan??? Als mensen onbeperkt kunnen krijgen gratis, dan krijg je weer veel afval en dan gaat de hele waarde van het bestaan achteruit ook, schaarste zorgt tevens voor waarde, is er geen overschat maar een gebrek dan krijgt het bestaan meer waarde, je hect meer waarde aan het bestaan wanneer je niet onbeperkt kunt krijgen wat je wilt. Toch geloof ik dat ze in de toekomst komen met anderen manieren van produceren. Ik geloof echt in kopieren van producten. 1 blik soep maak je 1 miljoen blikken van. Materie kopieren en vermenigvuldigen zonder kosten. Alleen de afschrijving van de apparatuur.

Als ik het over de toekomst heb waar producten gekopierd worden dan zal ik vast en zeker dood zijn in dit bestaan, maar goed, wie weet word ik ooit geboren in een bestaan waar het wel gratis is allemaal.

In een toekomst over 100,000 jaar. Dat ik in dit leven moet leren leven met de kosten van het leven, en dat ik na dit leven ga kiezen voor een leven waar het wel gratis is.

En dan kun je je afvragen wat de impuls is in een leven waar alles gratis is, maar dan zullen er vast en zeker andere activiteiten zijn. Research & ontwikkeling misschien.

34 cent per blikje bier weten te besparen, 5 *34 cent = 1,70 euro. Heb nog lollies gekocht van 1,50 euro per zak. Om zo proberen minder te roken, dan neem ik een lolly inplaats van een sigaret. Om zodoende van 1 pakje naar een half pakje te gaan. Is nog gezond ook.

Een gratis bestaan ga ik niet meemaken in mijn leven.

Een bestaan waarbij ik zelf het eten doe oogsten lijkt me ook wat. Zelf bier brouwen en zelf groente telen en zelf het vlees slachten. Back to basics Alles van eigen hand. In principe heb je zelfs geen electriciteit nodig. Maar dat kan weer te ver gaan.

Een tijdje back to basics lijkt me wat, om te kijken wat het verschil is. Een aantal maanden helemaal primitief leven, en dan kijken hoe het vervolgens weer bevalt in de luxe. De luxe die vaak zo vanzelfsprekend lijkt. Primitief leven zeg ik wel dat ik eens zou willen proberen, wie weet kan ik daar helemaal niet aan wennen. Dat ik terug ren naar de luxe.
  woensdag 15 november 2006 @ 16:01:33 #37
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43579869
Tijd voor biertje

Dit bier is 34 cent goedkoper per blik, en het smaakt zelfs beter nu. Niet omdat het goedkoper is maar de smaak is dik in orde

Proost!!!!

Ik ben dus ook altijd nieuwsgierig hoe de toekomst er over 10,000 jaar uitziet. Ik wil dat vaak weten. Maar goed, wie weet moet ik dan leren om in de toekomst te kijken. 1 dag rondlopen in de maatschappij van over 10,000 jaar. Kijken of het beter of slechter is. Kijken wat anders is.

Of de mensheid verstandiger is geworden of juist niet.

Wat denken jullie ervan?

Is het over 10,000 jaar beter of slechter? Of is het misschien over 10,000 jaar helemaal ten einde gekomen met het menselijke ras?

Of is dat een vreemde vraag? Ik hoor die vraag zelden op fok!. Hoe denk je dat het over 10,000 jaar is. Maar je kunt misschien beter beginnen met de toekomst over 10 jaar of 20 jaar. 10,000 jaar is misschien niet voor te stellen ook. Misschien is de mensheid over 10,000 jaar compleet veranderd qua uiterlijk.
pi_43579946
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom het bestaan niet gratis is. Maar ik weet dat alles schaars is. Schaarste zorgt ervoor dat je moet betalen, en dan vraag ik vervolgens weer af waarom schaarste bestaat, waarom er niet voor iedereen alles in overvloed is en dan denk ik dat het gedaan is om overschot tegen te gaan??? Als mensen onbeperkt kunnen krijgen gratis, dan krijg je weer veel afval en dan gaat de hele waarde van het bestaan achteruit ook, schaarste zorgt tevens voor waarde, is er geen overschat maar een gebrek dan krijgt het bestaan meer waarde, je hect meer waarde aan het bestaan wanneer je niet onbeperkt kunt krijgen wat je wilt. Toch geloof ik dat ze in de toekomst komen met anderen manieren van produceren. Ik geloof echt in kopieren van producten. 1 blik soep maak je 1 miljoen blikken van. Materie kopieren en vermenigvuldigen zonder kosten. Alleen de afschrijving van de apparatuur.

Als ik het over de toekomst heb waar producten gekopierd worden dan zal ik vast en zeker dood zijn in dit bestaan, maar goed, wie weet word ik ooit geboren in een bestaan waar het wel gratis is allemaal.

In een toekomst over 100,000 jaar. Dat ik in dit leven moet leren leven met de kosten van het leven, en dat ik na dit leven ga kiezen voor een leven waar het wel gratis is.

En dan kun je je afvragen wat de impuls is in een leven waar alles gratis is, maar dan zullen er vast en zeker andere activiteiten zijn. Research & ontwikkeling misschien.

34 cent per blikje bier weten te besparen, 5 *34 cent = 1,70 euro. Heb nog lollies gekocht van 1,50 euro per zak. Om zo proberen minder te roken, dan neem ik een lolly inplaats van een sigaret. Om zodoende van 1 pakje naar een half pakje te gaan. Is nog gezond ook.

Een gratis bestaan ga ik niet meemaken in mijn leven.

Een bestaan waarbij ik zelf het eten doe oogsten lijkt me ook wat. Zelf bier brouwen en zelf groente telen en zelf het vlees slachten. Back to basics Alles van eigen hand. In principe heb je zelfs geen electriciteit nodig. Maar dat kan weer te ver gaan.

Een tijdje back to basics lijkt me wat, om te kijken wat het verschil is. Een aantal maanden helemaal primitief leven, en dan kijken hoe het vervolgens weer bevalt in de luxe. De luxe die vaak zo vanzelfsprekend lijkt. Primitief leven zeg ik wel dat ik eens zou willen proberen, wie weet kan ik daar helemaal niet aan wennen. Dat ik terug ren naar de luxe.
Ik denk dat het erg moeilijk is om je levenswijze aan te passen aan primitief leven.
Kijk maar eens naar groeten uit de jungle ofzo
  woensdag 15 november 2006 @ 16:10:38 #39
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43580035
Heb 2 keer moeten kijken omdat Starseed er naar keek. Zat echt van: "zijn die mensen nu zo snob en dom of is het in scene gezet".

Dat gezin dat bij die negers moest verblijven en die constant commentaar leveren en een grote bek hebben. De moeder van dat gezin hing me na 5 minuten al de strot uit. Geef je dan niet op voor het programma. Stelletje aso's dat het gezin was. Die vrouwen in dat belgisch gezin snapten het ook niet echt volgens mij.

Vond het wel geinig "vader die geen zonen heeft"

Valt me op dat vrouwen in het algemeen zeer irritant zijn en moeite met omschakelen hebben. Totaal niet flexibel en meegaand en dat soort mensen sterven als eerste.

Op zich is omschakelen niet zo moeilijk als het nodig is. Maar in die shows is het niet nodig, er zit geen psychologische drang of een sociologische drijfveer. Die mensen weten dat ze na een tijdje weer in hun eigen warme bedje liggen dus waarom de moeite nemen die omschakeling te maken.
pi_43580108
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:10 schreef Ashavan het volgende:
Heb 2 keer moeten kijken omdat Starseed er naar keek. Zat echt van: "zijn die mensen nu zo snob en dom of is het in scene gezet".

Dat gezin dat bij die negers moest verblijven en die constant commentaar leveren en een grote bek hebben. De moeder van dat gezin hing me na 5 minuten al de strot uit. Geef je dan niet op voor het programma. Stelletje aso's dat het gezin was. Die vrouwen in dat belgisch gezin snapten het ook niet echt volgens mij.

Vond het wel geinig "vader die geen zonen heeft"

Valt me op dat vrouwen in het algemeen zeer irritant zijn en moeite met omschakelen hebben. Totaal niet flexibel en meegaand en dat soort mensen sterven als eerste.

Op zich is omschakelen niet zo moeilijk als het nodig is. Maar in die shows is het niet nodig, er zit geen psychologische drang of een sociologische drijfveer. Die mensen weten dat ze na een tijdje weer in hun eigen warme bedje liggen dus waarom de moeite nemen die omschakeling te maken.
inderdaad, volgens mij selecteren ze ook wel een beetje om domheid en onaanpasbaarheid enzo.
Ik heb het ook wel eens gekeken en denk ook wel eens bij mezelf van is het nou zó moeilijk je even aan te passen.
vorige keer hadden ze het zelfs over: 'dan hebben we nog een beetje vakantie gevoel'
het is geen vakantie joh!
stelletje ...
pi_43580184
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Tijd voor biertje

Dit bier is 34 cent goedkoper per blik, en het smaakt zelfs beter nu. Niet omdat het goedkoper is maar de smaak is dik in orde

Proost!!!!

Ik ben dus ook altijd nieuwsgierig hoe de toekomst er over 10,000 jaar uitziet. Ik wil dat vaak weten. Maar goed, wie weet moet ik dan leren om in de toekomst te kijken. 1 dag rondlopen in de maatschappij van over 10,000 jaar. Kijken of het beter of slechter is. Kijken wat anders is.

Of de mensheid verstandiger is geworden of juist niet.

Wat denken jullie ervan?

Is het over 10,000 jaar beter of slechter? Of is het misschien over 10,000 jaar helemaal ten einde gekomen met het menselijke ras?

Of is dat een vreemde vraag? Ik hoor die vraag zelden op fok!. Hoe denk je dat het over 10,000 jaar is. Maar je kunt misschien beter beginnen met de toekomst over 10 jaar of 20 jaar. 10,000 jaar is misschien niet voor te stellen ook. Misschien is de mensheid over 10,000 jaar compleet veranderd qua uiterlijk.
Ik ben eerder benieuwd naar hoe we er over 50 jaar aan toe zijn als de olievoorraden op zijn.
Worden we dan weer terug in de middeleeuwen gelanceerd of is er tegen die tijd een alternatieve energiebron.

En over 10.000 jaar. Geen idee. ik denk 3 mogelijkheden:
- of we schieten geen klap op, er zijn nog steeds oorlogen, hebzucht en machtsgeilerds
- of we worden verstandig, oorlogen en defensie zijn afgeschaft en iedereen is even rijk ( as if)
- of we gaan aan onze eigen hebzucht ten onder, de wereldbevoking sterft voor 90% uit en een kleine groep mensen overleeft (meest waarschijnlijke scenario)

woensdag 15 november 2006 @ 16:48:44 #42
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43580711

Ik zie wel wat de toekomst brengt

Ik zeg vaker dat de toekomst gemaakt is om goed af te lopen, maar alsnog is het voor een groot gedeelte het handelen van een select groepje mensen dat de toekomst bepaald. Ook de massa bepaald de toekomst maar de massa wordt toch in veel gevallen aangestuurd, bijvoorbeeld door de politiek. Ook door media en reclame en veel meer.

Als het slecht afloopt, nah, pech hebben. Dan is de mensheid geen toekomst waardig, ik ga met opgeheven hoofd ten onder en drink me 2 flessen whisky leeg. Zoals in de film the titanic. Ik zet Rammstein op of andere muziek, zuip me een stuk in de klote en zal sterven.

Komt het goed allemaal dan heb ik daar ook vrede mee uiteraard, maar ik kan wel tegen een stootje. Als alles inzakt wereldwijd dan is toch iedereen lotgenoot in dat gebeuren. De extreem rijken zullen hun hachje redden maar daarmee kunnen ze hun ziel niet kopen.

Ik ga trouwens sparen voor het goede doel is mijn voornemen. Eerst ga ik mijn negatieve bank-saldo zuiveren en daarna open ik een spaarrekening op internet bij SNS. Ik ga iedere euro die ik bespaar storten op die rekening. Je kunt op zo'n rekening met thuisbankieren elk bedrag storten.

Na 1 jaar gespaard te hebben ga ik 2/5 weggeven aan een goed doel. Het liefst een goed doel dat fok! steunt, maar dan moet het goede doel me bevallen. Het goede doel waar ze nu aan meedoen bevalt me wel, het goede doel van vorig jaar beviel me ook maar heb toen niet gestort omdat ik te laat was.

Sparen voor een goed doel en tevens sparen voor mezelf dus. Omdat ik voor het goede doel ga sparen zal het sparen ook doorgaan. Zodra ik alleen voor mezelf ga sparen dan hou ik na een korte tijd er al mee op.

Een uitdaging is het ook, kijken hoeveel ik kan sparen in 1 jaar tijd. 3000 euro sparen is dus bij 2/5 weggeven dat ik 1200 euro ga weggeven. De rest wil ik gaan beleggen. Die overige 1800 euro wil ik op een slimme manier uitbreiden.

Kapitaal opbouwen zegt me in zekere mate wel wat, dat je met kapitaal daarna weer wat kunt doen. Opbouwen met kapitaal. Langdurige resultaten boeken.

Kapitaal is toch nodig anders heb je geen dak boven je hoofd, kun je geen 2e huisje kopen en ga zo door. Kapitaal heb ik niet eens iets op tegen. Een huis is nodig. Het gaat me om die onzinnige uitgaven en om dure producten kopen terwijl het altijd goedkoper kan.

Dat bier dat ik nu aan het drinken ben, dat is zelfs lekkerder dan brand. En het scheelt gewoon geld.
  woensdag 15 november 2006 @ 16:49:20 #43
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43580715
Net even windows Repair gebruikt. Had een tijdje terug knullig wat bestanden verwijderd waaronder de boot.ini. Allerlei problemen en uit luiheid niets aan gedaan. Net gefixed en alles draait weer
  woensdag 15 november 2006 @ 16:49:45 #44
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43580722
Good job !!!!

Een pc die niet draait wekt ergernis op .
pi_43580764
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:48 schreef Metro2005 het volgende:
hallo

hee sararaats heeft weer een nieuwe liefde dat is al de 20e in 2 weken tijd
maar nee gekkie
Werewolf
  woensdag 15 november 2006 @ 16:54:13 #46
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43580810
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Good job !!!!

Een pc die niet draait wekt ergernis op .
Het was meer dat programma's na een tijdje stoptte met werken

Probeer Neverwinter Nights 2 te instaleren en heb nu al 4 corupt files. Wat is het inlever geval bij bol.com?
quote:
Kan ik mijn bestelling retour sturen?

U kunt de artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Voor alle artikelen geldt dat deze in oorspronkelijke en onbeschadigde staat moeten zijn. Daarnaast wordt een retourzending van een cd, cd-rom, DVD, game of softwareartikel alleen geaccepteerd als de verpakking ongeopend is. Stuur het artikel binnen 7 werkdagen terug, vergezeld van de originele factuur/pakbon.

Vul alstublieft op de achterzijde van de factuur/pakbon de reden van retour in en stuur het artikel kosteloos naar:

bol.com Retouren
Antwoordnummer 10505
5140 WB Waalwijk

Betreft het een elektronica-artikel of een PC-accessoire? Gebruik dan onderstaand adres.

bol.com
t.a.v. SCE Retouren
Antwoordnummer 13505
4130 ZX Vianen

Krijg ik na mijn retourzending automatisch een nieuw artikel?

Nee, wanneer u een artikel heeft geretourneerd, ontvangt u niet automatisch een vervangend exemplaar. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt, vervalt de betalingsverplichting voor het artikel of wordt het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort op uw rekening. Plaats vervolgens weer een bestelling als u een nieuw exemplaar wilt.
Ben je lekker mee. Krijgt je geld terug, maar ik wil de game
pi_43580913
mijn grote liefde staat in m'n fotoboek (en nee, het is niet Beth Broderick)
Werewolf
  woensdag 15 november 2006 @ 17:00:35 #48
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43580936
Waarom kijken als je over een uur weer iemand anders daar heb neergezet. Pas als je een echte liefde heb ga ik de moeite nemen om te kijken.
  woensdag 15 november 2006 @ 17:31:28 #49
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43581374
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:54 schreef Ashavan het volgende:
Ben je lekker mee. Krijgt je geld terug, maar ik wil de game
Inderdaad klote

Ik heb een spel van James Bond dat heet Goldfire. Schijnt dat ik drivers moet aanvragen bij een extern bedrijf. Heb dat bedrijf volgens de procedure gemaild en niets gehoord.

Heb je een spel liggen dat je niet eens kunt spelen. Ruilen gaat niet meer. Maar goed, het was in de aanbieding voor 5 euro per stuk.

Alsnog zeg ik van, ik had die 5 euro kunnen storten op mijn spaarrekening

Heb net een internet spaarrekening geopend bij SNS-bank. 2,8 procent rente per jaar.

Over 2 dagen formulieren thuis en dan kan ik volgende week beginnen ermee.

Ik ga sparen, ik stop met uitgeven In ieder geval stoppen met onzinnig uitgeven.

Ben echt benieuwd hoeveel ik kan sparen in 1 jaar tijd.

Het is een soort spel voor mezelf. Sommige mensen spelen belegginsspelletjes, ik speel nu een spaar spelletje

Heb ik straks 3000 euro buffer dan ga ik misschien ook beleggen erbij. Kan een leuke hobby zijn

Beleggen is dan wel een soort gokken, maar je verliest als je verstandig bent niet al je geld. En echt gokken is het niet eens wanneer je weet hoe je moet beleggen. Speculeren eerder.
pi_43582032
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:59 schreef sararaats het volgende:
mijn grote liefde staat in m'n fotoboek (en nee, het is niet Beth Broderick)
21
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')