quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:00 schreef --Christiaan-- het volgende:
1. Hoe oud bent u? (18- / 18-30 / 30+ is genoeg) 30+
2. Bent u een man of vrouw? de laatste x dat ik checkte vrouw
3. Bent u donor? Zo ja, wat voor organen staat u af? ja behalve huid
4. Waarom bent u wel/geen donor? ik heb er niks meer aan, iemand anders misschien wel
5. Wat vindt u van xenotransplantatie (dierenorganen gebruiken)? eng
6. Vindt u dat de 'normale' mensen voorrang hebben bij een transplantatie boven rokers of drinkers definieer normale mensen
7. Wilt u dezelfde regel als in België dat je altijd donor bent tenzij u dit schriftelijk weigert? ja prima
8. Vindt u het goed dat mensen organen krijgen maar geen donor zijn? nee eigenlijk niet, vandaar ook dat ik donor ben, dat telt wel mee, voor wat hoort wat..
9. Bent u bereid om een dubbel orgaan af te staan als u nog leeft (bijvoorbeeld een nier)? [ligt er helemaal aan aan wie, niet aan n vreemde/b]
10. Moeten kinderen vanaf 10 jaar al donor kunnen zijn? [b]mmm moeilijk...
11. Zou u donor worden als u een vast bedrag per jaar ervoor zou krijgen? ik ben al donor en ik weet niet of dat wel n goed idee is...
12. Als het systeem van vraag 7 wordt ingevoerd zou worden, zou u dan een brief sturen waarin u zegt dat u geen donor wilt zijn? nee want ik ben al donor ik ga dat niet intrekken, dan ist mooi meegenomen
13. Vindt u dat er iets aan de lange wachtlijsten moet worden gedaan? Zo ja, hoe denk u dat men dit het beste kan doen? [/b] ja maar hoe....geen idee[/b]
Even op terugkomen:quote:Op woensdag 15 november 2006 00:07 schreef SterkStaaltje het volgende:
1. Hoe oud bent u? (18- / 18-30 / 30+ is genoeg)
24
2. Bent u een man of vrouw?
man
3. Bent u donor? Zo ja, wat voor organen staat u af?
Weet het niet meerGa het uitzoeken
![]()
4. Waarom bent u wel/geen donor?
Het leven van een dialyse patiënt lijkt me vreselijk. Ik heb er dood niets aan, iemand anders misschien wel.
5. Wat vindt u van xenotransplantatie (dierenorganen gebruiken)?
Twijfelachtig omdat de gevolgen op lange termijn onbekend zijn. Zeer voorzichtig mee omgaan.
6. Vindt u dat de 'normale' mensen voorrang hebben bij een transplantatie boven rokers of drinkers
Nee
7. Wilt u dezelfde regel als in België dat je altijd donor bent tenzij u dit schriftelijk weigert?
Nee
8. Vindt u het goed dat mensen organen krijgen maar geen donor zijn?
Ja
9. Bent u bereid om een dubbel orgaan af te staan als u nog leeft (bijvoorbeeld een nier)?
Niet aan onbekende, tenzij het een ruil betreft, wat steeds vaker voorkomt.
10. Moeten kinderen vanaf 10 jaar al donor kunnen zijn?
ja
11. Zou u donor worden als u een vast bedrag per jaar ervoor zou krijgen?
Geld is geen motivatie.
12. Als het systeem van vraag 7 wordt ingevoerd zou worden, zou u dan een brief sturen waarin u zegt dat u geen donor wilt zijn?
Nee
13. Vindt u dat er iets aan de lange wachtlijsten moet worden gedaan? Zo ja, hoe denk u dat men dit het beste kan doen?
Campagne voeren voor donorschap.
quote:Op woensdag 15 november 2006 00:28 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Even op terugkomen:
![]()
Heb zojuist het formulier ingevuld, en uitgeprint. Gaat morgen op de bus. Ik gooi alles in de uitverkoop behalve hoornvlies / huid / Botweefsel, kraakbeen en pezen. Waarom? Geen idee, kreeg er de kriebels van. Misschien omdat het geen levensreddende materialen zijn.
Zo, deze enquête is wel goed voor de samenleving zegquote:Op woensdag 15 november 2006 00:28 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Even op terugkomen:
![]()
Heb zojuist het formulier ingevuld, en uitgeprint. Gaat morgen op de bus. Ik gooi alles in de uitverkoop behalve hoornvlies / huid / Botweefsel, kraakbeen en pezen. Waarom? Geen idee, kreeg er de kriebels van. Misschien omdat het geen levensreddende materialen zijn.
1. 18-30quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:00 schreef --Christiaan-- het volgende:
6. Vindt u dat de 'normale' mensen voorrang hebben bij een transplantatie boven rokers of drinkers
7. Wilt u dezelfde regel als in België dat je altijd donor bent tenzij u dit schriftelijk weigert?
9. Bent u bereid om een dubbel orgaan af te staan als u nog leeft (bijvoorbeeld een nier)?
12. Als het systeem van vraag 7 wordt ingevoerd zou worden, zou u dan een brief sturen waarin u zegt dat u geen donor wilt zijn?
13. Vindt u dat er iets aan de lange wachtlijsten moet worden gedaan? Zo ja, hoe denk u dat men dit het beste kan doen?
Hmmmm ik wil hier toch wel even op ingaan nog al is het misschien wat offtopic betreffend TS zijn bedoelingen.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
1. 18-30
2. m
3. nope
4. Er wordt te slecht opgesprongen met donororganen (7 van de 8 organen belandt in de prullenbak) en door niet te doneren hoop ik hierin verbetering af te dwingen en mogelijk ook de ontwikkeling van alternatieven als kunsthart/kunstnieren.
5. Aan z'n eind, zet maar in op kunstorganen.
6. Absoluut, als je je eigen lichaam verziekt, heb je ook geen recht op vervanging.
7. Ja, prima maatregel om het tekort op te lossen: Maar houd wel puntje 4 in de gaten![]()
8. Yep, prima, mits goede reden.
9. Yep, op voorwaarde dat ie ook gebruikt wordt!
10. Nee, 16+, daarvoor beslissen de ouders.
11. Nee, dat is triest, not the way to go: Krijg je net als met bloeddonor zijn (buitenland) van die junks die zich laten tappen en dat maakt de kwaliteit niet beter...
12. Absoluut!
13. Zie 4. Betere organisatie, logistiek en meer onderzoek naar transplanteren zelf én de alternatieven!
Deze redenatie geldt dan niet alleen voor donororganen, maar voor alle levensverlengende behandelingen. Dus als jij kanker krijgt, wil je niet behandeld worden omdat dit een natuurlijke selectie is..?quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:11 schreef MLF het volgende:
ik heb pas mijn donor registratie weg gedaan
ik ben niet tegen donoren, maar de natuur selecteert wie eerder dood gaat en wie later, gevolg van donor is dat de wachttijden langer en langer worden, er is geen plaats meer in het ziekenhuis, steeds meer ouderen en geen plaats meer in een bejaardentehuis, maw, we werken ons door donoren naar een niet zo leuke toekomst
Inentingen staat user ook niet toe natuurlijk... wil user consequent zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:20 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Deze redenatie geldt dan niet alleen voor donororganen, maar voor alle levensverlengende behandelingen. Dus als jij kanker krijgt, wil je niet behandeld worden omdat dit een natuurlijke selectie is..?
we gaan toch wel doodquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:20 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Deze redenatie geldt dan niet alleen voor donororganen, maar voor alle levensverlengende behandelingen. Dus als jij kanker krijgt, wil je niet behandeld worden omdat dit een natuurlijke selectie is..?
Stel dat jouw (hypothetische) kindje zonder orgaandonatie zal sterven. jammer, maar helaas dan?quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:48 schreef MLF het volgende:
we gaan toch wel dood
alleen vroeger omdat we ziek zijn en geen behandeling kunnen krijgen, nu vanwege de wachttijden
Maar wat is nou het antwoord op m'n vraag?quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:48 schreef MLF het volgende:
[..]
we gaan toch wel dood
alleen vroeger omdat we ziek zijn en geen behandeling kunnen krijgen, nu vanwege de wachttijden
Egoistisch stuk vreten. Zelfs na je dood nog niets voor ander overhebben - gefeliciteerd. Schaam je je niet vreselijk? Ga zelf eens meerdere keren per week, week in week uit, jaar in jaar uit naar de dialyse, of zie een familielid sterven omdat figuren zoals JIJ te egoistisch zijn om zelfs na hun dood eventjes een orgaan af te staan. Ik kots op mensen die zoals hierboven antwoorden - ze zijn nog lager dan het laagste.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:06 schreef Bluenet het volgende:
Een enquete op FoK!? :p
1. 20
2. M
3. Nee
4. Mijn leven, mijn dood, mijn organen
5. Tegen
6. Absoluut
7. Nee
8. Nee
9. Nee
10. Nee, kunnen ze niet beslissen
11. Nee
12. Waarschijnlijk ooit wel een keer
13. Door vraag 5/6 door te voeren?
Hij is wel consequent, antwoordde nee op vraag 8.quote:Op zaterdag 18 november 2006 08:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Egoistisch stuk vreten. Zelfs na je dood nog niets voor ander overhebben - gefeliciteerd. Schaam je je niet vreselijk? Ga zelf eens meerdere keren per week, week in week uit, jaar in jaar uit naar de dialyse, of zie een familielid sterven omdat figuren zoals JIJ te egoistisch zijn om zelfs na hun dood eventjes een orgaan af te staan. Ik kots op mensen die zoals hierboven antwoorden - ze zijn nog lager dan het laagste.
[..]
6. Absoluut. Laat de rokers/drinkers/... maar achteraan sluiten.
[..]
Ik zou het zelf iets genuanceerder verwoorden, maar ik ben het helemaal met je eens!quote:Op zaterdag 18 november 2006 08:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Egoistisch stuk vreten. Zelfs na je dood nog niets voor ander overhebben - gefeliciteerd. Schaam je je niet vreselijk? Ga zelf eens meerdere keren per week, week in week uit, jaar in jaar uit naar de dialyse, of zie een familielid sterven omdat figuren zoals JIJ te egoistisch zijn om zelfs na hun dood eventjes een orgaan af te staan. Ik kots op mensen die zoals hierboven antwoorden - ze zijn nog lager dan het laagste.
iedereen moet zelf weten of ie donor isquote:Op vrijdag 17 november 2006 12:06 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Stel dat jouw (hypothetische) kindje zonder orgaandonatie zal sterven. jammer, maar helaas dan?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:21 schreef MLF het volgende:
[..]
als mijn kind dood gaat, is dat niet de schuld van diegene die geen donor is
Ik was enkel benieuwd naar je mening.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:21 schreef MLF het volgende:
iedereen moet zelf weten of ie donor is
en als ik dat niet wil, neem het mij niet kwalijk
als mijn kind dood gaat, is dat niet de schuld van diegene die geen donor is
(worden in dit soort kwesties meteen kinderen bij gehaald om het verhaal op te sterken)
het gaat niet om leeftijd
Dus een vreemde kan de tering krijgen?quote:Op maandag 20 november 2006 08:28 schreef Camplo het volgende:
Ik ben tegen orgaantransplantatie tenzij het een behoeftig familielid betreft dan zou ik erover willen denken.
Ja, ik ben geen orgaanspeciaalzaal waar iedereen maar een onderdeeltje kan uitzoekenquote:Op maandag 20 november 2006 09:23 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Dus een vreemde kan de tering krijgen?
Ik ben na m'n dood liever een orgaanspeciaalzaak waarmee ik het leven van anderen kan redden, dan ontbijt, lunch en diner voor allerlei ondergronds ongedierte.quote:Op maandag 20 november 2006 09:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, ik ben geen orgaanspeciaalzaal waar iedereen maar een onderdeeltje kan uitzoeken![]()
Nee, ze opereren je volgende week.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:49 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik heb me dus aangemeld als donor, maar krijg ik daar nog een bevestiging / pasje van ofzo?
1. 18-30quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:00 schreef --Christiaan-- het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |